'Gewoon rammen op de gitaren' UIT gids Duitse politici willen verbod serie ^Motzki' Antwerpen gast op Maastrichtse beurs Nieuwe plaat, tournee, tv-show en Beatlepröject van Paul McCartney Kees Verwey heeft z'n eigen hal in Haarlem SUSKE WISK HAMBONE Lotti van der Gaag Franse schilderkunst IN BEELD pE STEM „Nog nooit heb ik ook maar een dubbeltje uitgegeven aan doe roddelbladen." Elles Berger, tv-presentatrice DE STEM dinsdag 9 februari 1993 deel d Door Max Steenberghe Londen - Nee, de drug xtc heeft hij nooit geprobeerd. Maar jazeker, er komt een nieuw Beatlenummer. Een aantal weken geleden deed McCartney een publieke suggestie aan zijn mede-ex-Beatles George en Ringo om opnieuw bijeen te komen, om een Amerikaanse tv-pro- ducer te helpen met een serie tv-documentaires over leven en werk van The Beatles. „En ja, ze hebben gereageerd. Het wordt èèn nieuw nummer dat we waarschijnlijk tegen het eind van het jaar willen ma ken." En dat was in feite het enige snippertje nieuws dat Paul Mc Cartney had voor de uit alle werelddelen naar Londen toege stroomde pers. Het was een vreemde bijeenkomst in de Ahoy-achtige Doucklands Are na. Bedoeld als presentatie van McCartney's nieuwste plaat 'Off the ground' die echter al een week in de winkels ligt, en als lancering van zijn komende we reldtournee, waarvan echter nog geen enkele datum of plaats vaststaat. Dit zou allemaal plaats hebben tijdens een gehei me, exclusieve en strikt besloten persconferentie. Maar ja, met McCartney in de buurt zijn ge tallen zelden klein en de 'beslo ten' bijeenkomst bleek dan ook zo'n tweehonderd reporters, vijf tig fotografen en tientallen tv- ploegen tot uit Japan en Austra lië te hebben gelokt. Zodra de vragen losbarsten blijkt het overgrote deel van het perscorps niet voor nieuws te komen, maar als fan voor Paul zelf. De meest gestelde vraag aan de grijze, grijnzende Beatle- bassist is een verlangend en hoopvol: 'Kom je ook optreden in Japan Spanje Noorwegen Polen Chicago Liverpool Brisbane Hamburg?' En braaf antwoordt Paul elke keer dat betreffende land en stad hem èrg dierbaar zin, maar dat er helaas nog niets specifieks bekend is over de tour. Milieuvriendelijk Even vriendelijk lachend vertelt hij een keer of vier èrg begaand te zien met het lot van de aarde, en zich als vader van vier kinde ren verplicht te voelen zijn be kendheid te gebruiken om mi lieuvriendelijke boodschappen te verspreiden. Even aardig la chend geeft hij opnieuw toe 'not very happy' te zijn met het feit dat Michael Jackson de rechten op de oude Beatles-songs voor zijn neus wegkaapte. En met een even schalende lach zegt hij het helemaal niet erg te vinden dat vrouw Linda de laatste tijd va ker dan hij de Engelse pers haalt met foto-exposities en de lance ring van vegetarische diepvries maaltijden en dito kookboeken. Hij blijft lachen, hij blijft een gewone jongen. Maar welke ge wone jongen zou ook niet lachen als hij een paar honderd gulden per minuut verdient aan rente op zijn banksaldo van ruim een half miljard, plus het feit dat er in die minuut vier keer op de we reld een Beatle- of McCartney- plaatje wordt gedraaid en er ook nog twee worden verkocht. Dat gigantische succes heeft hem heel wat kinnesinnige kritiek opgeleverd. Maar ach, daar heeft hij mee leren leven. ('De eerste recensie van Sgt Pepper waren de slechtsten die we ooit hebben gehad') Vastklauwen Maar het gezeur is ook niet te recht. 'Macca' is een van de weinige Engelse multi-miljo- nairs die zijn geld niet erfde maar zelf heeft verdiend. En hoewel de titel 'Beethoven van de twintigste eeuw' nog wenk brauwen doet fronsen, zijn er maar weinig songschrijvers wiens liedjes zich al d§;qprste keer binnen twee coupletten zo vastklauwen in je onderbewust zijn, dat je jezelf nog weken blijft betrappen dat je ze ge- dachtenloos loopt te neuriën. De huidige single 'Hope of deli verance' is er weer zo-een. Al kreeg de B-kant, 'Big boys bickering', meer aandacht door de MTV-boycot, omdat Paul, zo als hij het zelf noemt, het F- Paul McCartney: 'niet te veel computers'. FOTO VERONICA woord (fucking) geruikt. „Nee, het F-woord gebruik ik zelf vrij wel nooit", bezweert hij desge vraagd. „Maar het onderwerp, blunderende politici, bleek er om te vragen." Het nummer staat niet eens op de nieuwe cd 'Off the ground'. Een plaat die hij naar oude Bea- tle-traditie heeft opgenomen, zo vertelt hij. „Gewoon met wat vrienden wat rammen op een paar gitaren. Niet te moeilijk doen, niet te technisch, niet te veel computers." Tournee Datzelfde - weinig techniek, veel menselijkheid- staat ons te wachten bij komende tournee, belooft Paul. Maar dat 'weinig' bleek opnieuw een relatief be grip toen hij even later een tot tweeduizend man aangegroeide publiek trakteerde op een ander half uur durend voorproefje van de show. Weinig techniek Zes pilaren met ruim honderd computer spots, acht rondzwevende lich- teilanden, hydraulisch wegzak kende podiumdelen: waar Mc Cartney straks ook gaat optre den, het zal niet het bruin café om de hoek zijn. Wel probeert hij die sfeer op te roepen door met dezelfde oude- j ongens-krentebrood-grappen bezig te houden. Zijn zesmans- groep is op de drummer na het zelfde gebleven, en dankzij de uitputtende vorige tour een zeld zaam soepel draaiende eenheid geworden. Niet dat dat telt, want zodra Paul roept: 'Tijd voor een ouwetje' of 'Kennen jullie deze nog?', is een enkele Beatle-noot genoeg om het dak van de zaal te blazen. 'All my loving', 'Michelle', 'Lady Madon na' en uiteraard het supertrio 'Yesterday', 'Let it be' en toegift 'Sgt Pepper' toverden dikke tra nen en brede smiles tevoorschijn. Het concert dat hij in New York gaf is inmiddels op de band vastgelegd. Er veranderde maar weinig in de loop der jaren. Want toevallig kwam deze week ook de solo-lp van Mick Jagger uit. En al zijn Mick en Paul beiden vijftig, de eeuwige strijd tussen Beatles en Stones is nog steeds gaande, blij kens ook Pauls meewarige op merking dat hij destijds zeker zoveel meisjes van Mick inpikte als andersom. Veronica zendt zaterdag om .23.55 uur het concert uit van Paul McCartney in het Ed Sullivan Thea ter in New York met oude hits, 'Big Boys Bickering' en nummers van de nieuwe CD. Het is heel verrassend om het werk van Lotti van der Gaag, royaal bijeengebracht, in het museum te zien. Verrassend omdat haar tekeningen, die zo weinig getoond zijn, toch ook dat dat rauwe en tegelijk kin derlijk ontwapenende hebben waarmee Cobra vijftig jaar ge leden shockeerde. Dat stempel leek verbleekt en afgesleten. De scheppingskracht van Karei Appel lijkt haar woede te heb ben verloren, Corneille heeft zijn talent vooral te gelde ge maakt met illustraties, strop dassen en snelle zeefdruken in grote oplages, van Constant, de meest geëngageerde van de Co braschilders, wordt al lang niks meer vernomen en Theo Wolve- camp is dood. De oerschreeuw in die gewild ongekunstelde, primitieve stijl leek vestomd. Maar ineens klinkt die weer, in museum Boymans-van Beunin- gen in Rotterdam. Lotti van der Gaag (1923) heeft het museum een schenking gedaan van ruim honderd tekeningen en enkele schilderijen. Een selectie uit die donatie, aangevuld met schil derijen uit de jaren zestig, de zogenaamde zwarte schilde rijen, en bronzen beelden wordt nu geëxposeerd. En dat is een laat eerbetoon aan iemand die in de voorbije jaren slechts mondjesmaat te zien is geweest. In 1950 ging ze in Parijs stude ren bij de beeldhouwer Ossip Zadkine en voegde zich vervol gens bij de Cobra-beweging. Ze woonde in de Rue Santeuil, waar ook Appel, Corneille en andere Nederlandse kunste naars hun ateliers hadden. Al les hadden ze ervoor over, de bitterste armoede, om maar in Parijs te kunnen werken waar een bevrijdend artistiek kli maat bestond. Uit die tijd da teert ook de vriendschap met de dichter Bert Schierbeek, bij wiens gedichten ze tekeningen maakte. Merkwaardig is het te zien dat Lotti van der Gaag zo op de achtergrond is gebleven, al die jaren. Terwijl zeker haar teke ningen uit de jaren vijftig alles hebben wat het vroege werk Werk zonder titel van Lotti van der Gaag van de andere Cobrakunste naars zo wereldberoemd en kostbaar heeft gemaakt. Maar Sandberg, de man die Cobra het Stedelijk binnen haalde en daarmee de kunstgeschiedenis tot een andere loop dwong, heeft haar links laten liggen en zelfs in de dissertatie van Wil- lemijn Stokvis, toch een dege lijk standaardwerk, is geen spoor van haar te vinden. De tentoonstelling laat teke ningen uit de jaren vijftig, schilderijen en tekeningen uit de jaren zestig en een twintig tal kleine beelden zien. Die vroege tekeningen grijpen het meest aan. Het zijn ongepolijste tekens die zich met luide schreew een bestaan veroveren. In een wereld, nog zo kort na de oorlog, waar niets meer van zelf spreekt en zeker niet de zinvolheid van het menselijk bedrijf. In een tijd dat 'de schoonheid haar gezicht ver brand heeft' (Lucebert) bekom mert Lotti van der Gaag zich niet om de stijl van haar teke ningen. Ze zoekt de onbevan gen wereld van het kind en laat van daaruit haar tekeningen geboren worden op papier, di rect, snel en emotioneel. Met houtskool maakte ze dikke, korte lijnen die rechtstreeks uit de hand een vorm doen ont staan. Mensen en dieren, ver wonderd en nog onaangedaan door de verwringing van het volwassen leven, In de tekeningen uit de jaren zestig, die de verhouding tussen man en vrouw als thema heb ben, hebben de schetsmatige houtskoolstreken zich aaneen gesmeed tot figuratieve lijnen. De voorstelling wordt meer helder en verhalend, de zon begint te schijnen, maar de rauwe emotie is verdwenen. In eens worden het tekeningen die veel lijn nodig hebben om een vorm te maken en juist daar door die overtuigende dirdct- heid missen van haar vroegste werk. Al meer dan veertig jaar werkt Lotti van der Gaag af wisselend in Parijs en Den Haag, gedreven door de obses sie van haar kunstenaarschap. Lotti van der Gaag: tot 1 maart in Museum Boymans-van Beunin- gen in Rotterdam. De hoeveelheid Franse schilde rijen uit de periode 1600-1800 die zich in openbare collecties in Nederland bevinden, is op vallend klein. Het gaat om on geveer 100 stuks waarvan er nu 48 te zien zijn in museum Boy mans-van Beuningen. Dat mu seum heeft zelf een relatief groot aantal doeken van Franse schilders uit die periode, de rest bestaat uit bruiklenen. Het museum heeft eerder, in 1989, een overzicht gegeven van wat er zich in Nederland bevindt aan Italiaanse kunst uit dezelfde periode, onder de titel Van Titiaan tot Tiepolo. Wat toen zo verraste was de hoge kwaliteit, en dat is, naar ik meen, nu duidelijk minder. Er zijn natuurlijk enkele schit terende doeken bij, zoals die van Claude Lorrain en van Gaspard Dughet. Maar wat vooral opvalt is dat het Classi cisme in de Franse kunst, een stroming uit de 17e eeuw die een grote invloed heeft gehad op de Nederlandse cultuur in de laat-17e en 18e eeuw, volko men ontbreekt. En dat de grootste schilderingen van heroïsche eedverbonden die de tweede helft van de Franse 18e eeuw domineerden, zoals die van David en Vien, niet voor komen in Nederlandse collec ties. Wat op deze tentoonstelling ruim vertegenwoordigd is, dat is het stilleven, een zeer Neder lands genre in wezen. En die vaststelling leidt ons direct naar de smaak van de verzame laars die de doeken hebben ge kocht en die natuurlijk zich minder gelegen lieten liggen aan een kunsthistorisch over zicht dan aan hun eigen voor keur. Daar komt nog bij dat het vooral verzamelaars zijn ge weest uit de twintigste eeuw als de Rottterdamse industrieel Van Beuningen, die de schilde rijen heeft gekocht van Char- din, Watteau en Boucher, top stukken die in de villa van de collectioneur niet verder kwa men dan de slaapkamer van zijn vrouw. De kleine stillevens van Char- din zijn juwelen. Sober, zeker in vergelijking met de Neder landse voorbeelden uit de 17e eeuw, eenvoudig voedsel en huisraad in een rijke belich ting. Maar zonder enige symbo lische bedoeling. De stillevens van Chardin tonen een gevoel voor de stoffelijke waarde van de dingen dat uitmondt in het realisme en impressionisme van de 19e eeuw. De Franse schilderkunst uit Ne derlands bezit: tot 7 maart in Museum Boymans-van Beunin gen. door Frits de Coninck Van onze rtv-redactie De eerste aflevering van de satirische serie 'Motzki' heef-1 in Duitsland nogal wat stof doen opwaaien. „Wie onder veertig jaar communisme heeft geleden, kan om dezè grappen niet lachen", verklaarde de burgemeester vat Berlijn, Eberhard Diepgen. Enkele parlementariërs i dat de serie wordt gestaakt. Hoofdpersoon Friedhelm Mot zki is een soort Duitse 'Archie Bunker', die uitvaart tegen de landgenoten in het oosten die 'niets uitvreten en geeneens dankjewel zeggen'. Hij be schouwt de val van de Berlijn- se Muur als een zwarte dag in de geschiedenis van Duits land. „Het moet uit de lucht. Het is een aanval op de hereniging", meenden de CDU-afgevaar- digden Friedhelm Ost en Wolfgang von Geldern een drachtig. Ook de voorzitter van de Duitse Bondsdag, Rita Süssmuth, was niet geamu seerd. „Wat wij nodig hebben is humor tussen oost en west, geen dingen die ons uit elkaar drijven." Ook het weekblad Der Spiegel, nam geen blad voor de mond: „Motzki doet veel kwaad want hij maakt de muur in de hoofden zicht baar." Engel Maar sommige Oostduitsers vinden Motzki een bleke af spiegeling van echte Westduit sers. „Motzki is nog de aardig ste versie van de verschrikke lijke Westduitser die ik ken. Hij is een engel vergeleken met de echte Motzki's", zei de voormalige Oostduitse dissi dent Konrad Weiss. De 13-delige serie houdt de Duitsers een spiegel voor. De reeks gaat onder meer in op de afhandeling van de hereni ging, die allesbehalve een be- trekkelijk pijnloze affaire werd, zoals politici beloofden. Duitsers werden inmiddels ge confronteerd met belastingve rhogingen, snel toenemende overheidstekorten en stijgende werkloosheid. Bij de ARD kwamen nogal wat boze telefoontjes binnen van Oostduitse kijkers. Maar ook waren veel kijkers posi tief, en zeiden veel Oostduit sers zich met de figuur van Edith te kunnen identificeren. De eerste aflevering van 'Mot- zki' trok vorige week 8,4 mil joen kijkers. Vanavond is deel twee te zien. Therapie Jürgen Holtz, de acteur die Motzki speelt, denkt dat zijn landgenoten bang zijn voor hun spiegelbeeld. „Ik bezweer u dat ik elk van deze opmer kingen in de een of andere vorm heb gehoord. We hebben ze niet verzonnen." De schrijver van de serie, Wolfgang Menge, zegt dat het juist zijn bedoeling is bij kij kers woede los te maken. Hij beschouwt zichzelf als een psychiater die Duitsland helpt greep te krijgen op de proble men waarmee de eenwording gepaard gaat. „Uiting geven aan alle problemen en voor oordelen, dat is het belang rijkste, zoals bij elke thera pie." ('Motzki',Duitsland 1, 21.05 uur) Amsterdam (anp) - Op The European Fine Art Fair (TEFAF), I die van 13 tot en met 21 maart wordt gehouden in het MECCI in Maastricht, zullen dit jaar ruim 160 Europese en Ameri-I kaanse kunst- en antiekhandelaren hun collecties presente-1 ren. Antwerpen, dit jaar culturele hoofdstad van Europa, zal I eregast zijn, zo hebben de organisatoren van de beurs donderdag in Amsterdam bekendgemaakt. Zeven Antwerpse musea zullen ruim 25 voorwerpen in bruikleen geven voor de expositie 'Treasu res from Antwerp'. Burgemees ter B. Cools van de Scheldestad zal op 12 maart de beurs openen. Volgens de organisatie zal TE FAF dit jaar zeven secties tellen. Pictura, Antiquairs, Textura, I 20ste-eeuwse kunst, Boeken en I Prenten, La Haute Joaillerie (lilI Monde en de sectie Oudheden Verder worden concerten (kunsthistorische) lezingen gei Haarlem (anp) - Of de 92-jarige schilder Kees Verwey blij is I met de opening van de naar hem genoemde expositieruimte, r valt moeilijk te zeggen. Als hij de Kees Verweyhal in het I centrum van Haarlem bezoekt, roept hij steevast dat het allemaal 'verschrikkelijk' is, vertelt directeur dr. D. Snoep van het Frans Halsmuseum. Met de officiële opening van de Kees Verweyhal op 11 februari wordt het Frans Halsmuseum in oppervlakte met ongeveer een kwart uitgebreid. De nieuwe ruimte op de Grote Markt bevat twee grote expositiezalen, een prentenkabinet, een depotruimte en een theepa-1 viljoen op het dak. De komende maanden zullen zo'n honderd werken hangen, voor e deel afkomstig uit de privécollectie van de Haarlemse schilder. Vi van het werk is nooit elders tentoongesteld. FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Sister act. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Bodyguard. 20 u. Vals licht. 20 u. Death becomes her. 20 u. Unforgiven. 20 u. Sister act. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Bodyguard. - Alhambra 2 20 u. Death becomes her. - Alhambra 3 20 u. Vals licht. - Alhambra 4 20 u. The last of the Mohicans. ANTWERPEN -Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. - Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Public eye. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. II Ladro di bambini. -Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Rhapsody in august. -Odeon 3 - 14, 17.15 en 20.30 u. Bitter moon. -Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u. The best intentions. -Rubens - 14, 16 en 18 u. Ned. versie. 20 en 22 u. Eng. versie: Beauty and the beast. -Quellin I - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. - Quellin II - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Death becomes her. -Quellin HI - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Whispers in the dark. -Metro I - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. The last of the Mohicans. -Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. - Brabo - 14, 16.20, 18.40 en 21U Patriot games. - Tijl - 14, 16, 18, 20 en 22 u Singles. -Wapper - 14, 16.20, 18.40 en 21 u Damage. -Sinjoor - 14, 16, 18, 20 en 22 u Sister act. -Ambassades Club 1 - 14, 16, 20 en 22 u. Raising cain. -Ambassades Club 2 - 14, 16, 20 en 22 u. Sarafina. -Ambassades Club 3 - 14, 16, 20 en 22 u. Housesitter. -Ambassades Club 4 - 14, 16™' 18.40 en 21 u. Blade runner. BRUGGE - Complex Zwart Huis 20 u. Daens. 20 u. Bodyguard. 20 u. Sister act. - Memling 20 u. The last of the Mohicans. - Van Eyk 20 u. Sneakers. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Staling rad. 17, 20 en 22.30 u. Singles. 14.30, 20 en 22.30 u. Candyman. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sneakers- 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The last»' the Mohicans. 20 en 22.30 u. The crying game- 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dracula. 20 u. Death becomes her. 20 en 22.30 u. A few good men. 14.30 en 17 u. Home alone 2. 14.30 en 20 u. Sister Act. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Body guard. 17 en 22.30 u. Damage. 22.30 u. Single white female. 14.30 en 17 u. Belle en het beest. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Daens. RADIO 1 Elk heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, 1330, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. KRO- 7 07 Echo-magazine. 9.05 Din- aendie gebeuren. NCRV: 12.05 Hier on Nu. (12.45 Aandacht voor agrari sche actualiteiten.) V00: 14.05 Nieuwsradio. TROS: 19.04 Interak- tjef 20.04 Klantenservice. V00: 2204 Veronica sportradio. NOS: 2307 Met het oog op morgen. VARA: 0.02 Of the record. 2.02 Geen tijd. 5.02-7.00 Ochtendhumeur RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. AVRO: 7.04 Sugar in the morning. 9.04 Arbeids vitaminen op 2. 11.04 Mezzo. 12.04 Het beleg van Hilversum. EO: 14.04 rie aouden greep. 15.04 Formule 2. 17.04 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ek- kei horizontaal. AVRO: 19.04 Neder lands op Twee. 20.04 Album. 22.04 Met mij valt te praten. 23.04-24.00 Bluefunk'n soul RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. 11.04 Baas van de dag. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN 15.04 Popsjop VOO: 17.04 Rin- keldekinkel. NOS: 18.04 Avondspits. EO' 19 04 Spoor 7. AVRO: 20.04 For- za! VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 Nachtwacht. VPRO: 2.00 Zone. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 7 00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. TROS: 7.02 Een goede mor gen met de historicus Prof. H. Wes- selink. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendconcert I: Radio Ka- merork. met viool. 12.10 Ochtend concert II: Vioolmuz. 13.04 De klas sieke top 10 en nieuwe klassieke cd's. 14.20 Middagconcert. Muz. voor basbariton en piano. NCRV: 16 00 De Nederlanden: Pianomuz. van 1813 tot nu. 17.00 Leger des Heilskwartier. 17.15 Muziek in vrije tijd. NCRV: 18.04 Geloven in muziek. 18.30 Orgelconcert. 19.00 Klassiek in vogelvlucht. 20.02 Avondconcert. EO: 22.30 Orgelbespeling. 23.00 De oratoria van G.F. Handel. 23.30-24.00 Songs of praise RADIO 5 Elk heel uurt/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en Scheep- vaartberichten. 7.05 1008 AM. IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.55 Wa terstanden. VPRO: 9.02 Dinsdag op 5 met om 9.02 Brigitte Kaandorp is in gesprek; 9.45 Instituut Schreu- ders; 10.02 En wenst niet meer; 10.42 De jazz van Pete Felleman; 11.02 Ischa; 12.02 De omgekeerde wereld; 13.10 Aardse zaken; 14.02 Passages passanten; 15.02 Boeken; 16.02 Stenen des aanstoots; 16.20 Kunstclips. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 0'66. KRO: 18.02 De on derstroom. 18.25 Scheepspraat. 18.30 Taal en teken. 18.50 Het le vende woord. EO: 19.00 Waar wa ren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualitei ten in het Marokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 You're wel come. 21.30 Moshi, moshi, Japanse taal. 22.00 Russisch, taal en volk. 22.30 Moshi, moshi, Japanse taal. VPRO: 23.00-24.00 Het paradijs OMROEP BRABANT Elk heel uur en 07.30 ANP Nieuws, gevolgd door Brabants nieuws en actualiteiten. 7.45 De krant in Bra bant. 7.51 Weerman Johan Ver- schuuren. 7.55-8.00 Nieuwsover zicht. 9.07 Muziekkiosk. 10.07 Draai bank. 11.07 Van harte. 12.53 Bericht voor boer en tuinder. 12.55-13.00 Nieuwsoverzicht. 14.07 Muziek kiosk. 15.07 Prikbord 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsover zicht OMROEP ZEELAND 7.00 ANP-nieuws. 7.05 Nieuws en actualiteiten, met om 7.15 Het weer in de provincie. 7.32 Regionaal nieuwsoverzicht. 7.40 De dag van... .7 50-8.00 De agenda. 12.00 ANP- nieuws. 12.05 Nieuws en actualitei ten, met om 12.15 Het weer in de provincie. 12.32 Regionaal nieuws overzicht. 12.35 Gesprek van de week. 12.55-13.00 De agenda. 13.00 ANP-nieuws. 16.00 ANP-nieuws. 16.03 Gefeliciteerd! 17.00 ANP- nieuws. 17.05 Nieuws en actualitei ten, met om 17.15 Het weer in de provincie. 17.32 Regionaal nieuws overzicht. 17.35 Vogels, vissen en Piet Smeerpoets. 17.55-18.00 De agenda. 18.00 ANP-nieuws 15.5 16.0 16.0 17.1 17.4 18.1 18.3 18.4 19.0 19.2 20.0 20.2 21.2 22.0 22.3 23.0 23.2 23.5 13.0 15.3 16.0 16.1 16.4 17.1 17.4 18.( 18.2 18.E 19.: 19.5 20.2 21.: 22.1 22.1 23.2 06.0 09.01 10.3 10.4 11.0 11.0 11.5 13.4 14.0 14.0 14.3 14.5 15.0 15.0: 15.3( 16.0 16.0 16.3 17.0 17.0 171 17.2 18.3 18.4 19.4 20.0 20.1 21.0- 21.0 213 22.0 22.3 23.0 24.0 00.4 00.5 02.2 06.0 09.C 09.0 09.4 IOC IOC 10.4 11.C 11.1 11.! 12.4 12.Ï 13.1 13.1 1ba6a<se|

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 14