Cultureel treffen van studenten Van Bruegel tot Rubens ORT :ns "EN UIT gids Wellustig gegrom uit de onderbuik pythische Spelen in april vier dagen in Tilburg ractie PvdA ^er afwijzen in Oostburg Bredase zanger maakt cd met steun Philips \1/ W.F. Hermans: 'Ik ben een vriendelijk mens' C3 igeval IN BEELD Regionale omroepen iets minder in trek id tegen een gevel van een ling. Na het ongeval stapte bestuurder uit en koos het epad. Een onderzoek naar i identiteit wordt ingesteld, schade aan de auto en de ning was aanzienlijk. stdorpe - De automobilist de M. uit Westdorpe werd de nacht van zondag op andag bij een verkeerson- ral op de Graaf Jansdijk in n woonplaats aan het hoofd vond. Het ongeval gebeurde ordat De M. een aldaar ge- rkeerde personenauto te it opmerkte. Bij de aanrij- ïg werd dit voertuig voor tgeduwd tegen een weer arvoor geparkeerd perso- nauto. Er ontstond aanzien- ke schade aan alle voertui- In. !t Zeeuws Documentatiecen- um (gevestigd bovenin de bliotheek). Uiteraard zal de zing gaan over de ramp en rer Leydesdorffs boek. Aan ït slot zal worden bekeken of lar onderzoek nieuwe vragen lar voren heeft gebracht die troepen tot verder onder- iek. De lezing begint om 1.00 uur. Toegangskaarten isten vijf gulden, p vrijdag 5 februari houdt r,l ula opnieuw een lezing, ni 1 rof.dr. M. van Dam-Mieras :o il dan van 16.45 tot 18.45 uur 9J1 ireken over toepassingen van otechnologie. Het is een van de geneugten van onze generatie, die zogenaamd niks meegemaakt heeft, om over alles te kunnen discusssiëren." Bas Heijne, schrijver DE STEM DINSDAG 2 FEBRUARI 1993 DEEL E Brabant. Doctorandus be- lekke, Oostburg. :ool 11-1 420 kg 37-65. Bruine •oneng 11-1 420 kg 49. Aardap- •elen 19.000 kg Bintje bonk 8-19, groot 5-11, kriel 5-57. Vildster bonk 13, groot 12-15, [root 11-1 30. Irene bonk 25-26, root 27. Uien 16.000 kg bonk 6-23, grof 9-15, middel 11-13, [eschoond 26-75. Knolselderij 1.000 st. 8 st. 51-62, 10 st. 50-72, 2 st. 43-67, 15 st. 12-18, 20 st. 6-51. Koolrap^p ,2.000 kg. Win- erpeen 2.000 kg zeer groot 41, £rof 37, middel 30. Bieslook 600 )t 25-68. Broeivet 40 kg 1470. Peterselie 25.000 kg. Peterselie 25.000 kg lang 71, middel 73-99, tort 35-73. Selderij 31.000 kg ang 27-43, middel 15-48, kort 1-20. 71 jkotterdam - Aardappelbeurs. Consumptie-aardappelen, los ver aden af bedrijf, in gulden per 100 g, excl. btw: ir 3ei-aardappelen: 3intje 40/50mm 5,00-6,00, Bintje |i0/55mm 6,50-7,50, Bintje 50mm H) ipw. 8,50-9,25, Bintje 50mm opw. (frites) 8,50-9,25, Eigenheimer 10mm opw. los verladen geen no- ering. '^and-aardappelen: ïintje 40/50mm 4,00-4,50, Bintje pOmm opw. (frites) 6,50-7,50. Sxportaardappelen: Bintje klei 45mm opw. in zakken 10,00-10,55. aardappelen: 1,50-3,00. Stemming flauw. Ledelplein een vestigingspunl inatie met een VW-informqj genade gevonden in de ogen en w. Ais recreatiegemeente zou Oosl| burg juist gediend zijn met een goed informatiepunt voor de gasten en niet met het volledig ontbreken van het VW-infor- matiepunt in deze kern. Ge vraagd wordt of het college dit onderschrijft. De PvdA vindt dat de plaatselij ke slogan 'Oostburg geeft je de ruimte' door de initiatiefnemers voor het infopunt anders wordt beleefd dan die slogan beoogt. De fractie wil dan ook dat het college tekst en uitleg geeft aan de gemeenteraad over de argu menten die hebben geleid tot de afwijzende beschikking op het initiatief. X 5-deurs deurs. sief kosten rijklaar maken). SUZUKI nobielbedrijf Moret B.V., lat 25, 01157-2710. \CHT: Garage Hans Drijdijk, 16-1841. g0or Jace van de Ven Tilburg - Van 14 tot en met 17 april 1993 worden in Tilburg de vierde Pythische Spelen gehouden. Op deze culturele studentenmanifestatie worden dit jaar zo'n 2000 deelnemers en aanhang verwacht. Daarvan, in dit jaar van Europese eenwording, waarschijnlijk meer dan 250 Vlamingen. Psychologiestudent Marcel Jan- 550 is voorzitter van de werk- groep aan de KUB die de Py- thische Spelen, een soort van culturele Olympische Spelen ï00r studenten, naar Tilburg en de organisatie ervan coördineert. Geen kattepis, want hij offert er maanden studie aan op, onbezoldigd, net als de rest van de crew. Alleen dat al is een grote bijzonderheid binnen het op baantjesjagerij gerichte stu dentenleven van tegenwoordig. Marcel leerde de Pytische Spelen kennen in Maastricht in 1986, de eerste 'spelen' in Nederland. Er «aren 400 deelnemers meer en iarcel was meteen enthousiast, ging ook naar de tweede en le spelen in Groningen (1989) Jet 750 en Enschede (1991) met (250 deelnemers. Daar hoorde (ij dat Tilburg uitverkoren was drvolgende spelen te organise ren. Frank van der Salm, penning meester van het organisatieco mités „Wij hebben een eerste begroting gemaakt van zo'n 300.000 gulden. Daarvan kunnen we al onze plannen met enig bravour realiseren, maar als dat geld er niet komt, zullen we het wat rustiger aan moeten doen. Momenteel hebben we zo'n 200.00 0 gulden gedekt. Daar zit behalve het geld van de KUB, 40.000 gulden bij van de ge meente, 7.500 van de provincie, een geraamd bedrag van 25.000 aan inschrijfgelden en hopelijk meer dan 50.000 aan sponsoring. Dan wachten we nog steeds op een toezegging van de Katho lieke Leergangen, want de Py thische Spelen zijn niet alleen voor KUB-studenten, maar ook voor HBO-ers. Het programma Beeldende Kunst vindt zelfs in zijn geheel op de Academie voor Beeldende Vorming plaats." lansen, Van der Salm en hun collega's zijn al sinds april vorig jiar vele uren per week met de mganisatie bezig. Want Tilburg Joet records gaan breken, niet alleen qua deelnemersaantal, ook qua kunstcategorieën die aan bod komen. Zo brengt het Tilburgse programma voor het eerst theatersport, straattheater en animatie en zijn de wedstrij donderdelen uitgebreid tot 26. Straattheater De deelnemers aan de Pytische Spelen bestrijden elkaar in de vier hoofdcategorieën, theater, muziek, letteren en beeldende kunst. Deze hoofdcategorieën zijn onderverdeeld. Zo heeft de categorie theater tien onderver delingen waarvan improvisatie, straattheater en theatersport wel de meest opvallende zijn. Elke categorie heeft een professionele jury en iedere deelnemer krijgt na afloop een persoonlijk ju ryrapport mee naar huis. Esther Speekenbrink, mede werkster theater, legt uit: „Voor al van de podiumkunsten zal Tilburg nogal wat merken. Het cabaret, de pop, het theater en de poëzie vinden voor een groot deel in horecagelegenheden in de stad plaats en zijn dan openbaar toegankelijk. We zijn van plan de cafés die meedoen enigzins in Griekse stijl aan te kleden en hebben ook een verzoek bij de gemeente lopen om een groot aantal lantaarnpalen als Griekse zuilen te vermommen." De 'spelen' beginnen op 14 april met een openingsfeest op het KUB-terrein. Daar slapen ook heel wat deelnemers in een ten tenkamp evenals in de sportzaal van de KUB. Diezelfde avond al begint ook het programma op de diverse locaties, allerlei ruimten in de KUB, in het gebouw van de Academie voor Beeldende Vor ming, Noorderligt, Zaal 16 en Maranathakerk. Bovendien zijn er buitenpodia op het universi teitsterrein en wordt er opgetre den in horecagelegenheden als l'Industrie, Cher, De Plaats en Kadance en komen er een paar theatertenten in het centrum van de stad. Thijs van der Molen: geen reclamespot. foto phonogram Van onze verslaggever Breda - De Bredase zanger Thijs van der Molen hoopt dat carnavals-lied Lampkes net zo'n succes wordt als indertijd Het Brabantse land. Boor een gecombineerde actie van de zanger zelf en van Philips Nederland BV is het cd'tje razendsnel opnieuw uitgebracht. «Lampkes dateert al uit 1988", aldus Van der Molen. „Maar [raaide toen middelmatig. Het gaat over de meisjes van de lampenfabriek. Zonder namen te noemen. Een maand geleden «oorde ik dat het slecht met Philips ging, dat heel Eindhoven Werkeloos dreigde te worden. Ik heb Philips benaderd, en zij Zagen er wat in". jolgens Philips 'speelt de inhoud van het liedje perfect in op het volksgevoel', zeker in Zuid-Nederland waar een groot deel van onze produktiecapaciteit voor lichtbronnen is gevestigd, zoals in Roosendaal, Terneuzen en Weert', aldus een brief uit Eindhoven aan Van der Molen. Boor ingrijpen van Philips werd Lampkes in een grote oplage opnieuw uitgebracht. „Het is geen reclamespot", aldus Van der Molen. „Het plaatje is niet door Philips op de markt gebracht. Maar ik ben er trots op dat zo'n gigant erin geïnteresseerd is". 'Lente' uit 1607 van Abel Grimmer, te zien in Antwerpen. door Frits de Coninck De tentoonstelling Van Bruegel tot Rubens in het museum in Antwerpen brengt de Antwerp se schildersschool in beeld zo als die tussen 1550 en 1650 floreerde. En niet zonder meer artistiek, maar vooral ook eco nomisch. De kunstproduktie in die tijd in Antwerpen moet enorm geweest zijn. De tentoonstelling toont maar 150 werken, maar als we be denken dat van de meeste meesters maar enkele doeken te zien zijn, kunnen we ook be denken hoe groot de produktie geweest moet zijn, in een rela tief korte periode, in een klein gebied. Het ging om tientallen ateliers die duizenden werken afleverden die een belangrijk exportartikel waren. De pro- dukten van de Antwerpse schil dersschool werden over heel Europa verkocht, en vonden zelfs hun weg naar Zuid-Ame- rika. De tentoonstelling is belang rijk, omdat ze ons een cultuur historisch inzicht geeft in de artistieke produktie in de we reldstad Antwerpen. Er hangen een aantal schitterende werken van grote meesters, zoals een tekening van Bruegel en por tretten van Rubens en Antony van Dijck. Maar de hoogtepun ten, dat is niet waar het alleen om gaat. Het artistieke klimaat in de stad werd ook bepaald door die vele andere meesters, die in de onverbiddelijke ge schiedschrijving van de kunst een mindere plaats hebben ge kregen. Maar die in die bloei periode vaak van internationa le reputatie waren als Otto van Veen en de leden van de familie De Vos. De schilders waren verbonden aan ateliers die goed georgani seerd waren, die over rijke op drachtgevers beschikten, over een netwerk van handelsrela ties en, natuurlijk, een hoge artistieke standaard en tech- nisch-artistiek vakmanschap. De ateliers waren in handen van schildersfamilies als Brue gel of Francken en later van grootheden als Rubens, Jordae- ns en Van Dijck. Verregaande specialisatie op schildertechni sche vaardigheden als stofuit drukking of portretschilderen, naast goed onderricht van aan staande meesters waren de grondslag van een goed lopend bedrijf, dat aan de grote vraag kon voldoen. Was de schilderskunst een fac tor van economisch belang ge worden, allereerst was zij na tuurlijk mogelijk omdat het Antwerpen na 1550 ineens naar den vleze ging. Want ondanks alle politieke beroering (Refor matie, Beeldenstorm en natuur lijk de .inname door de Span jaarden in 1585) ontwikkelde de stad zich tot een wereldcen trum, waar veel kapitaal om ging. En de bezitters van dat kapitaal vormden de nieuwe elite, die ook cultureel de oude elite van adel en kek afloste. Dat is te zien aan de schilder kunst, dus ook op de tentoon stelling. De schilderijen werden kleiner van formaat: ze moes ten immers passen in de huizen van de rijke kooplieden van wie de opdrachten kwamen. Nog belangrijker was de inhoudelij ke verandering. De nieuwe op drachtgevers wilden in hun huizen geen grootse religieuze taferelen zoals die ter lering functioneerden in de kerk. Ze waren veel meer geïnteresseerd in portretten, stillevens, dierta- ferelen, landschappen, kabinet stukken en historieschilderin gen. Er vond een herschikking plaats in de hiïrarchie der gen res, mede ook onder invloed van de nieuwe tijd: de Renais sance. De regenten wilden zich ook profileren als geleerd indi vidu, als begunstiger van kunst en wetenschap, met aandacht voor de eigen wereld. De ten toonstelling is opgebouwd vol gens de grote thema's van die tijd en brengt zo de smaak van de rijke burgerij in beeld, veel meer dan de srtistieke ordening naar onze huidige normen. Mis schien wel daardoor is het be zoek aan de tentoonstelling een geweldige belevenis vol afwis seling, want ze raakt in de veelheid van onderwerpen top pen en dalen. In de zalen met historieschilde ringen zijn enkele opmerkelijke werken van Rubens te zien. Opmerkelijk omdat ze matig van kwaliteit zijn, zoals Samson en Dalilah, duidelijk een schets voor een ander werk, of opmerkelijk om het thema. Rubens schilderde een aantal historieschilderingen met on derwerpen uit het Oude Testa ment. Hun functie was duide lijk moraliserend. Ze moesten een voorbeeld, een exemplum, zijn voor de deugd die in de nieuwe regentenmaatschappij voor orde en regelmaat zorgde. Het erotische paneel van Ru- bels was een negatief exemp lum: het waarschuwde tegen chaos die het gevolg was van sensualiteit. Een heel mooi doek in dit verband is Rubens' 'Loth en zijn dochters', een po pulair onderwerp in de Renais sance. Het toont de oudtesta mentische Loth die met zijn twee dochters Sodom is ont vlucht. De twee schoonheden vreesden dat ze zonder nage slacht zouden blijven en beslo ten daarom him vader dronken te voeren en hem in die roes tot hun bevruchting op te wekken. Van de dochters uit gezien een geval van gewenste, incestu euze intimiteit. Uit deze ver bintenis kwamen Moab en Am nion voort. Rubens schildert een opgewon den Loth die een van de twee schoonheden in de vaderlijke armen neemt, terwijl de andere de wijn inschenkt. Het doek is heel mooi, overwogen, zonder ook maar een zweem van broe- ririgheid. Waarschijnlijk heet het voor de koopliedenstand als positieve spiegel gediend. Hoe veel moet je niet over hebben om je van een nageslacht te verzekeren en dus je economi sche macht in stand te houden Op de atdelmg genreschilderin gen en stillevens hangt een reeks van vier paneeltjes van Abel Grimmer, de vier seizoe nen, waarvan De Lente hierbij afgebeeld wordt. De werkjes maken de iconografische beïn vloeding duidelijk die in die kleine Antwerpse kunstwereld wel plaats moest hebben. De paneeltjes zijn door Grimmer geschilderd naar gravures van Van der Heyden uit 1570, die op zijn beurt tekeningen van Pieter Bruegel de Oude als bron gebruikte. De voorstelling is ui termate gestileerd, met nauw keurige tekening van architec tuur. De twee hoogtepunten van de tentoonstelling zijn te vinden op de afdeling portretten. Van Antony van Dijck het portret van de Engelsman George Gage met twee mannen, en even ver derop zijn leermeester Rubens met een zelfportret met zijn Mantuaanse vrienden. Mooie, ingehouden, psychologisch doorleefde portretten. Twee ar tistieke genieën die precies we ten hoe ze in verf een model tot nieuwe leven kunnen wekken, die precies weten hoe de stof van kleding valt en daarmee het lichaam modelleert. In ver gelijking daarmee is de in Ant werpen bejubelde en op de ten toonstelling overvloedig aan wezige Jordaens een provin ciaal schilder. 'Van Bruegel tot Rubens' is tot 7 maart in het Museum voor Schone Kunsten, Leopold de Waelplaats, Antwerpen. Amsterdam (anp) - De schrijver Willem Frederik Hermans voelt zich weer wel kom in Amsterdam. Tijdens een bijeen komst gisteren in het Amstelhotel in Amsterdam, waar de schrijver was uit genodigd ter gelegenheid van de presen tatie van het door hem geschreven Boe kenweekgeschenk, verklaarde Hermans dat hij een spons heeft gehaald over de gebeurtenissen van de afgelopen jaren. Hij doelde daarmee op het besluit van de gemeente Amsterdam dat Hermans in 1987 tot persona non grata had ver klaard, omdat hij de culturele boycot tegen Zuid-Afrika had genegeerd. Het Boekenweekgeschenk, getiteld 'In de mist van het schimmenrijk, fragmenten uit het oorlogsdagboek van de student Karei K.', verschijnt in een recordoplage van 582.000 exemplaren. De Boekenweek is van 10 tot en met 20 maart 1993. Onlangs verklaarde Hermans nog dat hij de hoofdstad uitsluitend wilde bezoeken na een officieel excuus van de gemeente. Die offi ciële verontschuldiging heeft hij niet gekre gen. Wel ontving hij afgelopen vrijdag een brief van burgemeester Van Thijn van Am sterdam, waarin deze duidelijk schrijft dat Van onze rtv-redactie Breda - Bijna alle regionale omroepen hebben vorig jaar veel luisteraars zien vertrekken naar commerciële zen ders. Omroep Brabant zakte van 22 naar 18 procent en bereikt nu gemiddeld 352.000 luisteraars per dag. Alleen Omroep Zeeland maakte een grote sprong in het aantal luisteraars. De Zeeuwse omroep heeft thans een dagbereik van 23 procent en is daarmee tweede, na Radio Drenthe. Radio Noord-Holland en Radio Utrecht zijn met een dagbereik van 10 procent de slechtst beluisterde omroepen, zo blijkt uit cijfers van de afdeling kijk- en luisteronderzoek van de NOS. Gemiddeld luistert één op de vijf inwoners van Noord-Brabant van dertien jaar en ouder naar Omroep Brabant. De regio West- (studio Breda), Noord-Oost (studio Den Bosch) en Midden- (studio Tilburg) zitten met respectievelijk 16, 17 en 18 procent iets onder dit gemiddelde, maar waar Omroep Brabant al sinds 1976 actief is, blijkt dat percentage 26. Met name Sky Radio en RTL Radio blijken luisteraars weg te zuigen bij de regionale concurrentie. 'Abele Spelen' bij Zuidelijk Toneel Hermans 'zeer welkom' is in Amsterdam. „U behoort tot de grootste schrijvers van deze tijd. Natuurlijk is het een grote eer voor onze stad als u van tijd tot tijd ons culturele leven met uw aanwezigheid opluistert", al dus de brief. Hermans typeerde de brief maandag als 'vrij sympathiek', maar ook 'niet bepaald chic en deftig'. Hoewel het gemeentebestuur met geen woord rept over excuses voor het gebeurde, beschouwt Hermans de zaak toch als afgedaan. „U ziet dat ik geen scherpslij per ben", zo lichtte hij zijn besluit toe. „Ik ben eigenlijk een vriendelijk, vredelievend mens en ben blij dat het is afgelopen." Eindhoven - Stadsschouwburg. 'Abele Spelen' door Het Zuidelijk Toneel. Regie: Dora van der Groen. Gespeeld door Frank Focketyn, Bart Siegers, Peter Van den Eede, Erik de Visser en Steven van Wa- termeulen. Gezien op 29 januari. Op 4 februari in Roosendaal, 5-2 Bergen op Zoom, 11-2 Breda, 6-3 Terneuzen, 11-3 Etten-Leur, 13-3 Oosterhout. Door Marjan Mes Jonge acteurs, die bij Dora van der Groen in Antwerpen hun opleiding hebben geno ten, hebben sinds een aantal Vlaams-Nederlandse theater successen een streepje voor in ons land. Zeker als zij ook nog optreden in een voorstel ling die door hun leermeeste res werd geregisseerd. Zoals nu de 'Abele Spelen' bij Het Zuidelijk Toneel, dat vorig jaar enorm veel succes had met 'Thyestes' dankzij deze goeroe-achtige regisseuse. Zij staat een onbevangen manier van theatermaken voor die tot een verbazingwekkend intensie ve en fystieke speelstijl leidt. Maar in deze 'Abele Spelen' gaat die onbevangenheid wel erg ver: de persoonlijke inbreng van de jeugdige acteurs tijdens het im proviserende repetitieproces is zo sterk geweest (en zo aflees baar) dat er nauwelijks nog sprake is van een inhoudelijke lijn. Het vijftal gromt wellustig vanuit de onderbuik, het graait, grijpt, ronkt en raast zonder dat echt duidelijk wordt waarom. Zeker, de middeleeuwse 'Abele Spelen' gaan over de liefde, maar wel over de ware liefde die na veel hindernissen alsnog wordt veroverd. Daar geloven we tegenwoordig niet meer zo in. Maar deze ac teurs hebben het nog uitsluitend over botte geilheid en geweldda digheid en niet over verlangen en verliefdheid. Met verbijste rend energiek lichamelijk ver toon beelden zij voornamelijk platte wellust uit en strooien kwistig met grappen en grollen onder de gordel. Daaraan is de inhoud ondergeschikt gemaakt. Het Middelnederlands klinkt in flarden; losse fragmenten uit 'Esmoreit', 'Gloriant', Lanseloet van Denemarken' en het 'Spel vanden Winder ende SomerTTïr FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Patriot games. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sister act. 20 u. Bodyguard. 20 u. Home alone 2. 20 u. Death becomes her. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Bodyguard. - Alhambra 2 20 u. Death becomes her. - Alhambra 3 20 u. The last of the Mohicans. - Alhambra 4 20 u. Sister act. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. -Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Public eye. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. II Ladro di bambini. -Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Rhapsody in august. -Odeon 3 - 14, 17.15 en 20.30 u. Bitter moon. -Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u. The best intentions. - Rubens - 14, 16 en 18 u. Ned. versie. 20 en 22 u. Eng. versie: Beauty and the beast. -Quellin I - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. - Quellin II - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Death becomes her. -Quellin UI - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Whispers in the dark. - Metro 1 - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. The last of the Mohicans. -Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. -Brabo - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Patriot games. Steven van Watermeulen en Erik de Visser in 'Abele Spe len'. foto jean pierre stoop was wellicht wel een 'scenario' maar samenhangend is het niet. Voor de kijker/toehoorder is er tenminste nauwelijks een touw aan vast te knopen. Wel wordt duidelijk dat de re gisseuse en haar discipelen schijt hebben aan Grote Gevoelens. Ter illustratie wordt door een van de acteurs een vrolijke de monstratie 'scheten laten' ge houden, die sommigen wellicht leuk, maar ik heel vervelend, want volstrek overbodig, vond. Bart Siegers, de hoofdrolspeler uit menige eerdere succesvolle voorstelling van Het Zuidelijk Toneel, gaat wel het verst in zijn zelf gecreëerde fratsen. Minuten lang is hij als een razende in de weer met een stuk bont dat hij net zo lang mishandelt tot het is gemillimeterd. Het begint allemaal veelbelo vend, met vijf heren in keurig maatkostuum die samenkomen om de 'Abele Spelen' te bestude ren, met het boek in de hand. Zij maken zich daarbij vrolijk over de archaïsche taal en proeven die op de tong. Maar al snel wurmen zij zich in de huid van de mannen en vrouwen uit de spelen en krijgt het driftleven de overhand. Dat van de mannen althans; de vrouwen worden al toos overweldigd, verkracht en gekeeld. Het Eindhovense pu bliek lachte zich een kriek, als het tenminste niet met slaande deuren boos de zaal verliet. -Tijl - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sarafina. -Wapper - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Damage. -Sinjoor - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sister act. -Ambassades Club 1 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Raising cain. -Ambassades Club 2 - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Basic instinct. -Ambassades Club 3 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Housesitter. -Ambassades Club 4 - f4, 16.20, 18.40 en 21 u. Blade runner. BRUGGE - Complex Zwart Huis 20 u. Daens. 20 u. Bodyguard. 20 u. Sister act. - Memling 20 u. The last of the Mohicans. - Van Eyk 20 u. Sneakers. GENT - Decascoop 20 u. Stalingrad (avant-première). 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sneakers. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The last of the Mohicans. 14.30, 20 en 22.30 u. Beek. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crying game. 22.30 u. Ultras. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dracula. 20 en 22.30 u. Blade runner. 20 en 22.30 u. Death becomes her. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A few good men. 14.30, 17 en 20 u. Home alone 2. 14.30, 17 en 20 u. Sister Act. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Body guard. 20 en 22.30 u. Damage. 22.30 u. Single white female. 14.30 en 17 u. Belle en bo* heest 14.30, 17, 20 en 22

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 15