4Simpel amusement mag weer' UIT SUSKE Wl hambone Vis Music Awards voor Michael Jackson 4Ma Rainy' niet naar 4 Cultureel Gekleurd' Popgroep Pater Moeskroen heeft de wind stévig in de zeilen Fela Kuti van moord beschuldigd Elvis Costello Brass Fantasy Red Rodney Will Ferdy Belly Shanks Einde nabij voor SKOOP DE STEM WOENSDAG 27 JANUARI 1993 DEEL D Van onze redacteur Leo Nierse Breda - „Een half jaartje geleden zaten we nog stevig vast aan het Roodkapje-syndroom. Hadden we toch het idee dat we ons moesten verdedigen, als we smalend werden afgedaan als hoempa-band. De laatste tijd is dat een flink stuk minder geworden. Het publiek begint te ontdekken dat we niet zomaar wat aan rotzooien, maar dat er over onze muziek is nagedacht. Ja, dat wisten wij natuurlijk zelf allang, maar juist daarom heb je de neiging je te verdedigen." Ton Smulders is een gelukkig man. Het - enige - Bredase lid van de succesformatie Pater Moeskroen houdt van muziek, van mensen en van optreden; hij kan sinds anderhalf jaar zelfs goed van die combinatie be staan. En nu volgt na het succes ook nog erkenning. Anderhalf jaar na de voor hen zelf volstrekt onverwachte hits Roodkapje en Hela Holadie beide een top-10-notering haal den, ontvingen de zeven Braban ders afgelopen maandag de Gou den Notenkraker 1993 van de Nederlandse Toonkunstenaars- bond. 'Wegens bijzondere ver diensten voor de levénde amuse mentskunst'. En alsof dat niet genoeg is, gewaagt muziekkrant Oor in haar jongste uitgave over de 'forse dosis muzikaal vernuft' die 'schuilgaat achter de uitgela ten nonchalance' van Moes- kroens op Ierse folkmuziek ge baseerde 'pretpop'. Waardering De Bredase 'pater' gaat groots op dat citaat. Eindelijk een waarderend woord van de criti ci. Het zou tijd worden, vindt hij. Want anderhalf jaar lang, drie maal per week, uitverkochte zalen binnen een kwartier op hun kop zetten is toch - wat de Belgen noemen - geen klein bier. Hun vakbroeders waren daar, eerder dan de critici, al achter gekomen, meldt Ton. Zoals Drs. P, die de 'paters' een brief op rijm stuurde en een nummer bijdroeg aan de nieuwe Moeskroen-cd Een heidens kabaal. Of gereputeerde po- diumdieren als De Dijk, Nor maal en Tröckener Kecks. „Tre den we tegenwoordig vaak mee op, nadat ze toch wel eerst de kat uit de boom hebben gekeken. Zeiden ze: 'We willen best met jullie spelen, maar zodra het pu bliek met bier gaat gooien, is het afgelopen'. Nou, dat gebeurde dus niet, want dat gebeurt so wie so al bijna nooit bij ons. Maar als Erik de Zwart, zoals laatst nog gebeurde, op de radio gaat verkondigen: 'Bij Pater Moes kroen breekt het publiek de zaal af', dan kun je het wel schudden. Eén zo'n mededeling komt ons subiet op een aantal annulerin gen van beduchte zaalhouders te staan. Die vatten zoiets letterlijk op. Want we hebben nu eenmaal de naam." Reputatie De reputatie van stomende li veband mag Pater Moeskroen dan soms parten spelen, over het algemeen heeft de band er meer voor- dan nadeel van. „Toegege ven, overal waar je komt is de boei uitverkocht, iedereen wil op zijn dorpsfeest ineens Pater Moeskroen zien." Afgezien van de eigen inspanningen - „De avond is wat ons betreft pas Lagos (rtr) - De Nigeriaanse muziekster Fela Anikulapo Kuti is aangeklaagd wegens moord en samenzwering, na dat ér een dode was gevallen in zijn nachtclub in Lagos. Dat hebben de Nigeriaanse staatskranten gisteren ge meld. Fela, een kleurrijke saxofonist van 54, en vier anderen versche nen maandag voor de rechtbank wegens de dood van Adesanwo Shokoya, die werd doodgeslagen in Fela's 'Afrika Shrine' club. Advocaten zeggen dat Fela hier voor de doodsstraf riskeert. In de jaren '80 zat hij 18 maanden in de gevangenis wegens schending van de wisselkoersregels. Vol gens Fela zaten er politieke mo tieven achterde aanklacht. geslaagd als het feest wordt" - hebben de muzikale paters ook de trend mee. Ongecompliceerd vermaak 'mag weer'. Het preten tieuze rockcircuit, dat bijna per definitie omkomt in zijn eigen ernst, heeft de afgelopen jaren veel terrein moeten prijsgeven aan binnen- en buitenlandse feestbands als Rowwen Hèze en The Pogues, die hun publiek in no time uit de bol helpen gaan. „We weten ook niet hoe, maar plotseling is de knop omge gaan," beaamt de Bredase muzi kant de trendbreuk. „Het is toch jaren zo geweest, dat je als pop muzikant vooral met je lange haren stond te schudden terwijl je op virtuoze solo's stond uit te freaken." Ton kan het weten, want zijn zeven jaar oude groep wortelt wel degelijk in de hip- pie-achtige tradities van de softe sevènties. Het Brabantse zeven tal ontmoette elkaar tijdens dé gezamenlijke studie voor mu- ziektherapeut aan het Amers- foortse instituut Middeloo, op zich al een bolwerk van ludieke hippie-idealen. Folkmuziek Hun voorliefde voor Ierse folk muziek hadden de latere 'paters' toen allang opgedaan in de al ternatieve scene van het Bra bantse land: de muzikale com munes in de Peel (denk aan Ernst Jansz en Joost Belinfante), de Veulpoepers uit Tilburg. Zelf deed de in Ulvenhout geboren en getogen Ton zijn inspiratie op bij de zuiderburen. „Als wij in Antwerpen gingen stappen, zaten achterin de leuk ste kroegjes altijd die mannen- met-baarden te fiedelen. Dat vonden wij toffe mannen met toffe muziek. Nu is de volkse muziek uit onze streken toch al sterk verwant aan de keltische folk. Het bleek dan ook het meest geschikte genre voor ons om gezamenlijk te beoefenen, toen wij tijdens onze studie ook eens wat 'losser' met muziek be zig wilden zijn. En zo is het eigenlijk altijd gebleven. Kijk maar naar onze bezetting: was bord, mandoline, banjo, tinw- histle, accordeon - typische folk instrumenten allemaal. Trou wens, we beheersen andere stij len ook niet zo goed." Gebrek aan inspiratie vreest het collectief voorlopig niet; na drie cd's en evenveel singles zit Moeskroen-gitarist en veel schrijver Adje Grooten nog altijd niet zonder ideeën. „Muzikaal zijn we nog lang niet uitgepraat. De vraag is echter of we het nog lang kunnen uitzingen met het soort ongein dat we nu in onze teksten stoppen. Hoelang blijft het leuk; moet het serieuzer? Echt het probleem van een Ne derlandstalige band dus: de con sequenties van de goede ver staanbaarheid." Toekomst Maar het succes is nog vers en de luisterrijke toekomst amper aan gebroken. Veel zorgen maken de 'paters' zich dan ook nog niet. „Voorlopig ondergaan we aller lei nieuwe ervaringen, die je als student muziektherapie niet voor mogelijk houdt. Met Peter Koelewijn in de studio staan. Te gast zijn bij de BRT, hoewel we in België nog nooit gespeeld heb ben. Het feit dat je zomaar drie eigen cd's in de kast hebt staan. Echt, ik voel me zeer bevoor deeld,"-glundert Smulders. Maar toch. „Toch went 't razendsnel. Alles lijkt al meteen gewoon te zijn geworden zodra het is gebeurd. En dat moet ook, wil je naar behoren kunnen blijven door werken. Maar zo lijkt ook het succes ineens vanzelfsprekend. Af en toe, als we weer eens op het podium van zo'n supergrote tent staan, geven we elkaar een schop onder de kont. Zeggen we: 'Kijk eens even goed om je heen, joh. Dat je dus niet denkt dat dit allemaal maar gewoon is, he!'" t Vrijdagavond treedt Pater Moes kroen op in de Graanbeurs in Breda. Aanvang om 21.30 uur. ALS POPMUZIKANTEN gaan samenwerken met klassieke musici dan wil dat nog wel eens een pompeus resultaat hebben dat eigenlijk vlees noch vis is. The Juliet letters, de plaat die Elvis Costello maakte met het strijkersensemble The Brodsky Quartet, is een zeer aangename uitzondering. The Juliet letters is een prachtige plaat gewor den, waarop de wat rasperige stem van Costello en de klan ken van violen en cello mooi combineren. Zonder dat ze - het van elkaar wisten, bleken Costello en het Brodsky Quartet al tijden trou we bezoekers van eikaars con certen te zijn. Het Brodsky Quaret geniet in Engeland en daarbuiten faam voor de op merkelijke vertolkingen van muziek van onder anderen Haydn, Schubert, Beethoven en Bartok. Toen er eenmaal contact was gelegd, werd al snel besloten een gezamenlijk project te be ginnen. Het uiteindelijke con cept werd aangedragen door Costello's vrouw Cait O'Rior- dan. Zij had gelezen over een Italiaanse academicus die voor een blad brieven beantwoordde die aan Juliet Capulet, de Julia uit Romeo Julia van Shake speare, waren gericht. Gezamenlijk werden er op ba sis van dat concept teksten ge schreven die door Costello wer den geredigeerd en gezamenlijk werd de muziek uitgewerkt. Costello vertelt op de hoestekst hoe hij langzaamaan het schrij ven van muziekschrift onder de knie kreeg en hoe de muzikale kruisbestuiving plaats vond. De grote kracht van The Juliet letters schuilt in de manier, waarop zang en muziek gecom bineerd worden. De melodieën wijken niet eens zo gek veel af van die van Costello-de-pop- muzikant op zijn stilste mo menten, maar het sobere muzi kale decor van enkel strijkin strumenten dwingen hem als zanger expressiever te zijn dan ooit te voren. De ongehoorde combinatie werkt wonderwel en maakt van The Juliet letters een plaat die zowel voor Costello-fans als voor liefhebbers van klassieke muziek veel te bieden heeft. Zowel Costello als het Brodsky Quartet behouden de eigen mu zikale integriteit en voegen er een nieuwe dimensie aan toe. (Warner Brothers) WIM VAN LEEST LESTER BOWIE'S Brass Fan tasy is volgens officiële maat- nieuwste cd heèt Then arid! "hé.toch wel er^'KaaFstfempel op Now, tUjii^iej^ van toen, nu gqTllu0dë Muses drukte, ging Tanya op speeld. Het is perfect gespeelde muziek in de aloude bebopstijl, opgenomen met de beste mid delen van nu. Then and now wordt gespeeld in de standaardbezetting flu- gelhorn, alt-/tenorsax, piano, bas, drums, met vooral een overtuigende Chris Potter in de rol van 'Charlie Parker'. Dit geheel witte kwintet speelt composities van o.a. Dizzy Gil lespie, Bud Powell, Tadd Da- meron en Charlie Parker. HR staven een tantare-orkest, maar geen alledaags fanfare-orkest. De bezetting is vier trompetten, twee trombones, hoorn, tuba, drums en percussie, en volgens het boekje heet dat een fanfare orkest. De aanwezigheid van alleen koperblazers (en dus geen saxen) zorgt ervoor dat Lester Bowie's Brass Fantasy geen reguliere bigband-sound heeft. Toch kun je dit orkest het beste een 'small bigband' noemen, gezien het repertoire op de cd The Fire This Time. Jazz, stam pende en swingende funk, en als uitsmijter zelfs een smart lap als The Great Pretender. Centraal op deze cd staat het zeer serieuze Strange Fruit, een nummer dat beroemd werd door Billy Holliday, nadat zij in 1939 getuige was geweest van een lynching in het zuiden van de VS. Bandleider Lester Bowie kondigt op deze live-opname van 1 mei 1992 het stuk aan met een verwijzing naar de ras- senrellen die op dat moment in Los Angeles woedden. Het cover-design van de cd laat ook een foto van het brandende LA zien. Direct na het schrijnende en schreeuwende Strange Fruit klinkt dan opeens een onbe kommerd Siesta For The Fiesta. van Jimmy Lunceford. Een mooie muzikanteske cd, met veel contrasten. (In Out Re cords) HANS ROOSEBOOM AL ZIJN oude maten zijn dood. Charlie Parker al sinds 1955, Miles Davis vorig jaar en Dizzy Gillespie een maand geleden. Maar Red Rodney, een van de grondleggers van de originele bebop in de jaren '40 (en een van de weinige blanken in die scenespeelt nog steeds, en brengt nog steeds nieuwe opna men uit. Hoewel 'nieuw'. Red Rodney is altijd vast blijven houden aan de stijl van 1945-1950. Zijn DE LIEVELINGSMUZIEK van Mia Smelt ('Moeders wil is wet') en van Theo Koomen is opnieuw uitgebracht. Elf tek sten van Guido Gezelle, op mu ziek gezet en gezongen door de Vlaamse zanger Will Ferdy. Melodieus, braaf, heel muzi kaal gezongen, in keurig en zeer verstaanbaar Nederlands, begeleid door een vlekkeloos combootje. Het bekendste nummer is Het schrijverke - rond 1960 een hit,het mooiste is Moederken. Echt een cd voor liefhebbers van het 'betere' Nederlandse lied. Vermeldenswaard is de homo-achtergrond van deze productie. De cd wordt in Ne derlands begeleid door een pro motiecampagne onder leiding, van Henk Krol, die hoofdredac teur is van de Gay Krant-, Will Ferdy heeft in Vlaanderen de zelfde taboedoorbrekende rol gespeeld als Gerard Reve en Jos Brink in Nederland; en Guido Gezelle's liefdespoëzie gold een leerling van zijn (jon gensschool, reden waarom hij rond 1860 van zijn functie werd ontheven. (Eigen Aard/WFP) HR TANYA DONELLY zat vroeger in Throwing Muses, het bandje van haar half-zus Kristine Her- sh. Ze hield dat eën aantal platen vol, maar omdat Kristi- Belly: tussen Bangles en Blondie. foto michael lavine zoek naar andere muzikale uit laatkleppen. Er volgde een samenwerking met Kim Deal van The Pixies in de gelegenheidsgroep The Bree ders en dat had de aardige cd Pod tot gevolg. Maar ook in The Breeders kon Tanya haar draai niet vinden en dus richtte ze haar eigen bandje op. Belly heet dat gezelschap en vorig jaar verscheen van de groep de in de Britse pers bejubelde maxi-single Dusted. Star is de titel van de debuut- cd van Belly die op 1 februari uitkomt. Star is voor de lief hebbers van Muses- en Bree- ders-muziek een hele aardige plaat die in de teksten laat horen dat Tanya een wat opti mistischer kijk op het leven heeft dan Deal en Hersh en die in de muziek hier en daar een kruising tussen Blondie en The Bangles lijkt. Tanya Donelly is geen fantas tische zangeres noch een bril jant componiste, maar samen met de producers heeft ze haar beperkingen weten te camou fleren met een flinke dosis sfeer. Het pakkende geluid leidt ertoe dat de muziek van Belly veel directer aanspreekt dan die van Throwing Muses. (4AD, Play It Again Sam) WVL AL BIJ de hoes van de nieuwe cd It's A Sleeper van de Shanks uit Nijmegen krijg je een idee uit welke hoek de wind blaast. Simplistische tekeningetjes en krabbeltjes duiden op een een voudige kijk op de (muzikale) dingen. En dat is ook zo: de Shanks brengen heel rudimen taire gitaarmuziek, met simpele songlijnen en een sobere pro- duktie. De Shanks doenjne denken aan het begin van de jaren tachtig toen talloze new-wave-bands op soortgelijke, basic wijze aan de weg timmerden. Dat is ook niet zo gek als je weet dat de Shanks zelf in die periode zijn begonnen met muziek maken; toen nog als The Moonies. Hun muziek staat nog altijd bol van de invloeden uit die tijd. Je hoort heel duidelijk Wreckless Eric doorklinken (luister maar eens naar diens Le Beat Group Electrique). Er is ook dezelfde schijnbare chaos als bij Cap tain Beefheart, terwijl zanger Roeland van Niele even irritant zeurt als Mark E. Smith van The Fall. Maar bovenal zit het vol frisse energie. (Brinkman/ PIAS) GERARD VAN DEN BROEK Los Angeles (upi/dpa) - De popzangers Michael Jackson Mariah Carey en Boyz II Men zijn maandagavond de grote winnaars geworden van de American Music Awards. De uitreiking was aanleiding voor een galashow in het Shrine Auditorium in Los Angeles. Jackson kreeg voor zijn hele oeuvre en zijn inzet voor kin deren in nood de eerste Inter nationale Kunstenaarsprijs, die voortaan naar hem zal worden genoemd. Zijn single 'Remember the time' werd be kroond als beste soullied, de cd 'Dangerous' als beste pop plaat. De beste pop-rockplaat van 1992 was 'End of the Road' van de groep Boyz II Men. Mariah Carey won in de cate gorie pop-rockzangeres en Billy Ray Cyrus werd de favo riete country-zanger. Andere prijswinnaars waren Genesis (pop-rockgroep), Pearl Jam (beste nieuwe band), Metallica (beste hardrock band), en Mi chael Bolton (beste 'heden daagse artiest voor volwasse nen'). Bredase 'pater' Ton Smulders (rechtsachter): „Kijk maar naar onze bezetting: typisch folkinstrumenten allemaal...foto joep kroes Van onze kunstredactie Breda - De voorstelling 'Ma Rainey's Black-Bottom' me Gerda Havertong in de titelrol komt niet naar het Festiva Cultureel Gekleurd, dat van 28 maart tot en met 11 april in West-Brabant gehouden wordt. De voorstellingen in Ooster hout (31 maart), Terneuzen (10 april) en Breda (14 april) niet door. Het is de zoveelste in een reeks afgelastingen van N ederlandse toneelvoorstellingen Volgens schouwburg De Bussel is deze afgelasting het gevolg van de financiële problemen van De Nieuw Amsterdam, het mul- ti-culturele toneelgezelschap dat dit Broadway-stuk van August Wilson zou opvoeren. De Breda se schouwburg bevestigt de afge lasting. Maar de zakelijk leider van DNA wenst 'geen commen taar' te geven. Hij zou nog niet met de betrokken schouwburgen hebben gesproken. DNA, dat drie seizoenen terug royaal werd gesubsidieerd om dat het volgens CRM een inter culturele taak had te vervullen, krijgt geen subsidie meer, omdat het niet aan de kwaliteitseisen zou völdöéW!1' 'Ma Rainey's Black-Bot1,pmó(}iad een van de trekpleisters van 'Cultureel Gekleurd' moeten worden. Gerda Havertong zou er de rol van een blueszangeres in Chicago in spelen, die met haar band aan racisme bloot staat. Het Nederlands toneel wordt dit seizoen door afgelastingen ge teisterd. Theater van het Oosten en Nationale Toneel moesten meerdere voorstellingen afzeg gen wegens gebrek aan artistieke kwaliteit. Het Nationale Toneel moet de komende jaren ruim een miljoen gulden subsidie inleveren. Grote toneelsuccessen blijven dit sei zoen, behalve bij Toneelgroep Amsterdam, tot nog toë uit. Voor de regionale theaters, die de be treffende voorstellingen hadden geprogrammeerd, zijn de vele af zeggingen niet alleen een finan ciële strop, maar ook slecht voor de binding met het publiek. Een tegenvaller was ook de an nulering van 'Vittoria Corombo- na' ('The White Devil') van John Webster door de Vlaamse Blau we Maandag Compagnie, die in de seizoenbrochures van de Ne derlandse theaters sterk werd aangeprezen. Ook de complete reeks toneel- praatavonden 'Achter de Scher men' wordt, op een avond na, door de Bredase schouwburgdi rectie afgezegd. Er waren dit seizoen maar liefst drie verschil- Gerda Havertong. FOTO DIJKSTRA ir» pa P( lende series met in totaal el discussieavonden met regisseurs en acteurs gepland in Theate Achterom. Vijf daarvan kondi al niet doorgaan wegens gi aan belangstelling. De betreffende gezelschappen stellen een bezoekersaantal van vijftig als minimum voorwaarde Voor minder publiek willen re gisseurs en acteurs niet Breda komen. De schouwburgdi rectie wil wél proberen om de aflevering van 'Achter de Scher men' op 22 maart rond de voor stelling 'Count your blessinj van Gerardjap Rijnders door laten gaan. Amsterdam (anp) - De uitgeveri Hollandse Persunie is ge met de uitgave van het oudste filmblad van Nederland SKOOP, dat in 1964 werd richt door Wim Verstappen ei Pim de la Parra. Het beslui vormt het slotstuk in een slepent conflict tussen de uitgever en de redactie van SKOOP. Directeur H. van Brussel van HPU wilde de exploitatie van het blad ver beteren. De redactie eiste in spraak in de benoeming van nieuwe hoofdredacteur, bleek niet mogelijk. FILMS GOES - Grand Theater 16 u. Belle en het beest. 20 u. Far and away. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sister act. 20 u. Bodyguard. 20 u. Death becomes her. 20 u. Sleepwalkers. 14 u. Belle en het beest. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Bodyguard. - Alhambra 2 14 u. Belle en het beest. 20 u. Death becomes her. - Alhambra 3 14 u. Home alone 2. 20 u. The last of the Mohicans. - Alhambra 4 14 en 20 u. Sister act. ANTWERPEN - Rex - 12, 15, 18 en 21 u. Daens. -Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Public eye. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. II Ladro di bambini. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Howard's end. -Odeon 3 - 14, 17.15 en 20.30 u. Bitter moon. -Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u. The best intentions. -Rubens - 12, 14, 16 en 18 u. Ned. versie. 20 en 22 u. Eng. versie: Beauty and the beast. -Quellin I - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Death becomes her. -Quellin II - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Whispers in the dark. - Quellin m - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Basic instinct. -Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. -Metro II - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sister act. -Brabo - 14, 16.20, 18.40 en2lu Patriot games. - Tijl - 14, 16, 18, 20 en 22 u Rhapsody in august. -Wapper - 14, 16.20, 18.40 en 21 u Blade runner. -Sinjoor - 14, 16.20, 18.40 en 21 u- Damage. - - Ambassades Club 1 - 14, 16, 20 en 22 u. Raising cain. -Ambassades Club 2 - 14, 16, 18 20 en 22 u. Flight of black ange -Ambassades Club 3 - 14, 16, 20 en 22 u. Housesitter. -Ambassades Club 4 - 14, 16™ 18.40 en 21 u. The shining. BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30 en 20 u. Daens. 14.30 en 20 u. Best intentions. 14.30 en 20 u. Hear my song. - Memling 14.30 en 20 u. Sister Act. - Van Eyk 14.30 en 20 u. Bodyguard. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Thecryw game. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ultras. 20 en 22.30 u. The public eye. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dracula. 20 en 22.30 u. Blade runner. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Deal becomes her. 14.30, 17, 20 en 22,30 u. A 1" good men. 14.30, 17 en 20 u. Home alone 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sister 14.30, 17, 20 en 22.30 u. BWV' guard. 20 en 22.30 u. Damage. 22.30 u. Single white female. 14.30 en 17 u. Belle en het beest. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Daens. DE STEM RADIO 1 Pik heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, ,3.30, 16.30, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. VARA: 7.07 Radio i' Woensdageditie. AVRO. 12.07 Ra diojournaal. NCRV: 17.07 Hier en Nu. 19-04 Hier en nu/Praatradio. NOS: 20.04 Langs de lijn, sport en muziek. 23.07 Met het oog op mor gen. EO' 0.02 Voor wie niet slapen kan. 1-02 Zingen in de nacht. 2.02 Nlag ik even? 3.02 Van Nederlandse bodem. 4.02 EO's country uur. 5.02-7.00 Wakker op weg RADIO 2 Elk heel uur nieuws. V00: 7.04 Ook goeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u werkt. 11.04 Anita. 12.04 Het is maar een spelletje. 14.04 Terug in de tijd, ,5.04 Nederland muziekland. EO: ,7.04 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ek- kel horizontaal. EO: 19.04 Country trail. 20.04 Nederland zingt: EO's sing in... 20.30 Nederland zingt: Licht op jongerenkoren. 21.04 Go spelpodium. 22.04 Praise op woens dag. 23.04-24.00 Take it easy RADIO 3 Elk heel uur .nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. 11.04 Baas van de dag. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola AKN: 15.04 Popsjop. VOO: 17.04 Rin- keldekinkel. NOS: 18.04 Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. NCRV: 20.04 Pa perclip magazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 TROS Nachtwacht. VPRO: 2.00 Zone. AKN: 4.02-6.00 Pyjama-FM RADIO 4 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04 Musica sacra. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendconcert: Koor en Symf. Ork. van de Beierse Omroep. 13.04 Stemmen. EO: 14.00 Het middagconcert: Muz. voor cello en piano. 16.00 De Nederlanden. Ensemble Super Librum. AVRO: 17.00 Jacco's keus. 18.04 Kleine zaal: Amsterdam Baroque Orch. 19.00 Opera magazine. 20.02 Avond concert: Nederlands Studentenor kest met piano. 23.00-24.00 Jaz- zspectrum RADIO 5 Elk heel uur tot en met 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin genrubriek met uitgebreid weerbe richt en Scheepvaartberichten. 7.05 1008 AM. 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Vrouw-zijn. KRO: 10.02 Gezond heid, een zorg. 10.55 Column. 11.02', M/V. 12.02 Onder tafel. 13.10 Damo- kles. 14.02 Glas in lood. 15.02 Came ra Obscura. RVU: 16.02 De schatka mer. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 RPF.KR0:18.02 De fascinatie. 18.30 Zestig plus. 18.50 Boekenwijs heid. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en ac tualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualiteiten in het Ma rokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TE- LEAC: 21.00 Kwaliteitsmanagement. 21.30 Computers in het primair on derwijs. 22.00 Schoner produceren. 22.30 Ziekteverzuim. KRO: 23.00-24.00 Heb ik iets gemist? OMROEP BRABANT Elk heel uur en 07.30 ANP Nieuws, gevolgd door Brabants nieuws en actualiteiten. 7.45 De krant in Bra bant. 7.51 Weerman Johan Ver- schuuren. 7.55-8.00 Nieuwsover zicht. 9.07 Muziekkiosk. 10.07 Draai bank. 11.07 Van harte. 12.05 Bra bants nieuws, actualiteiten en ser vice. Spelletje: Bij wijze van spre ken. 12.53 Bericht voor boer en tuinder. 12.55-13.00 Nieuwsover zicht. 14.07 Muziekkiosk. 16.07 De heerlijkheid. 17.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND 7.00 ANP-Nieuws. 7,05-7.30 Nieuws en actualiteiten. 12.00 ANP- Nieuws. 12.05 Nieuws en actualitei ten. 12.30 Het weer in de provincie. 12.35 Streekeigen. 12.55-13.00 De agenda. 13.00 ANP-Nieuws. 16.00 ANP-Nieuws. 16.03 Het kanaal door Zeeland. 17.00 ANP-Nieuws. 17.05 Nieuws en actualiteiten. 17.30 Het weer in de provincie. 17.35 Goed Zeeuws. 17.55-18.00 De agenda. 18 00 ANP-Nieuws Uiinm moet]t dit weten 'In wat heeft the gulden harpoen EJ/r/f uuDiti vimmen nnnoe mof o ttmtettmt vnrt wuki, of venxH'jnmo vni e w sen en non nvonrmm m h[jwofk7i\ Hosem tf cmmnien Onderweg mar Tarsis werd Jonas door I snerpen hem omboord maar ten (rote Jonas 3 dagen en 3 nachten m zyn I Htf rmi,. I J

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 18