sterren ziek van zee - UIT GIDS era m vim Truckers: Radio 1 terug op middengolf W.F. Hermans wenst verbod Verzamelkrant 4Mijnheer Ornifle9 zielloze vertoning ©t ssen teisteren populaire tv-serie r John Maters IN BEELD Ad Arma Vlaamse Jean Anouilh in Stadsschouwburg SUSKE hambone „Als ik tv kijk, zit ik het Uëfs bellen met een vriendin er ondertussen foto's in te Caroline Tens Door Susan Ellicott Los Angeles - Achter zijn zo vernauwt David jHasselho ontwaart een zwem:; er met strand over met een goedgevc wacht aan zijn zijde. Op de v die close-ups maken van de duiken ze in de branding, populaire televisieserie 'Bayws lende water is, evenals' do mooi om waar te zijn. In werkelijkheid ziet hel strand leven in Santa Monica Bay, de prestigieuze' lokatic van de 1 visieserie, er wel wat anders uit dan op het televisiescherm. Het "01 vervuilde water waar sudors al jaren over klagen eist nu ook zijn tol van de sterren van 'E; watch', waarmee RTL4 op de zondagavond flink scoorde en waarvan later dit jaar weer eon p; reeks wordt uitgezonden. De acteurs dragen oordopjes en duikbrillen, ze gebruiken oog- st druppels zodra ze het rtli 6 uit komen en krijgen injecties tegen virussen. Maagstoornissen en in- lij fecties zijn echter aan de van de dag. vc „Ik word telkens weer ziek", aldus Hasselhoff, in de serie Mitch, hoofd van de rëddingsbri- gade. „Ik heb een voorhoofcis- v holteontsteking die steeds weer i terugkomt en ik kan het metaal V in mijn mond en neus letterlek proeven. Toen de stuntman ook ziek werd realiseerde ik me dat het niet aan mij lag, maar aan het water". Ook collega Pam Anderson, ooit middenplaat in .de Playboy, heeft klachten. „Als we het wa ter zijn ingeweest gorgelenwe df met desinfecterende middelen", I vertelt ze. „We zijn allemaal al ziek geweest en ik kom maar niet van mijn griep af". .De maatregelen die de sterren ne men zijn jammerlijk ontoere; kend, gezien de verscheidenheid van vervuilers in de zee. Vorigs f'P maand spoelden naast het ge- r [oruikelijke afval, waarondei condooms en de lege chipszak- F ken, ook de armen aan van een vrouw van middelbare leeftijd. De Californische mkijuon saties zijn bijzonder bezorgd over de lozing in zee'van afvai- water van de twee grote riool waterzuiveringsinstallaties in de regio. Ook is opschudding om staan over een 'afvoersysteem waarbij bij hevige regenval rioolatval rechtstreeks de zee in wordt gespoeld. Tijdens de sl 0- buien stroomde onlangs' 1 b m joen liter rioolwater de baai in. waardoor alle stranden voor en kele dagen gesloten moesten Na Van onze kunstredactie .Maastricht - De vanuit M; is; stopt met de voorbereidingen 'De Repetitie', die donderdag in Maastricht zijn première stellingen in heel Nederland waarin de zanger Boudev d Op 15 april zou Breda aanged De spelersgroep van 'De Repel i- tie' en de artistieke leiding van Opera Banana hebben de beslis sing om te stoppen unaniem gei nomen. Een aangeslagen r seur Sjeng Verheyden: „In Da Repetitie zouden opera en toneel samensmelten tot iets nieuws. Maar het niveau van die samen smelting bleek zo laag, had ïfiel die meerwaarde die we bedoel den, dat we het besluit hebben moeten nemen de voorstelling af te blazen. Zeker toen de é- rste twee try-outs, vorige eek in Beverwijk en het Wijngracht- theater Kerkrade zoveel negatie ve reacties opriepen. Verheyden: „Het is een .keiharde' beslissing, en we hebben 1 alle maal een enorme kater van, maar we vinden dat we een betalend publiek niet deze voc stelling kunnen aanbieden, zien ook geen mogelijkheid er iets anders van te maken, binnen een redelijke termijn." Verhey den deelt de artistieke leidi met Hans Trentelman, artisti leider van toneelgroep Het.v volg. Zij namen samen het ir tiatief voor Opera Banana. Als volgende produktie v de Opera Banana de sprookjesdoe- rette 'Hansl und Grc-tl' van gelbert Humperdinck instwie ren. Of dat zal lukken is nog ni bekend. Opera Banana is- gefi nancierd met sponsorgelden r. met 20.000 subsidie vail do Provincie Limburg. DE STEM dinsdag 26 januari 1993 deel D :torr spiegelglazen spleetjes. Hij en sprint het Jijke strand- 'Or camera's eps en billen, ;cène van de Het fonke len, bijna te "ne Tyrell, van de schoon- :tio door de staat -et, houdt de af- ische stoffen •band met de vi- -rreken en stro- k.nia Monica Bay etroffen. Een Joden werd de r itdelct in een t M; rina del Rey- houwen de Ca- rien.als een hei- hr Amerikaanse .voedend over de dag bezoeken een miljoen men- Ac v strand bij wordt pressie de autoriteiten iker té testen. oaddelde een met gasmaskers van El Segundo - zee in om te et dagelijkse al via een pijp- driehonderd ust. „Door de al weer naar klaagde surfer rn neemt geen De reddings- bekend om '«'schillende De acteurs gens en ren- v zee in. Dan sras en ver- «rsrlftfkli-l schoner is, of et de'stranden reden voor de ■an Baywatch, ij ven. Volgens uden Vrouwen Diep en deni- itgebeeld. Ha- de serie. Hij campagne ge- ,-nmaken van ook voor het het- scenario: ere centimeter /egt hij. nes, Londen pera Banana .-rproduktie liet Vrijthof ren 48 voor- Repetitie', >1 zou spelen. OOI FOTO NOS zo wil het over het span- on artistieke d komt. In 'De ra Prima la •vie van Anto- ,a-tijdgenoot dé schrijvers >n Flip Broek en toneelstuk, ver de twisten en een compo- an een opera eleien over de Jangrijkste is: woord. In 'De L'iond hoe een ent het bij de opera met el- Acteur David Hasselhoff: „Ik heb een voorhoofdsholteontsteking die steeds weer terugkomt." De beeldhouwkunst van de Bosschenaar John Maters zou je met een term uit de taalkun- 'dc'kunnen benoemen als mor fologie. Het is de morfologie die zich bezig houdt met de kleinst mogelijke, betekenisdragende elementen uit onze taal. Die elementen laten zich verbinden tot woorden, en woorden tot zinnen. Zo werkt ook John Maters. Hij maakt vormen en vindt vor men. Hij verbindt, schikt en herschikt die vormen tot er iets ontstaat wat wij beeld noemen en wat zich laat lezen als een zin. Hij schept een ketting van kleine voorwerpen die zich la ten verbinden tot een geheel door associatie en betekenissen, door vormrelaties, door ideeën, want alles communiceert met elkaar. Daar is bij Maters geen ontkomen aan. Het beeld dat hij uiteindelijk presenteert, in dit geval bij ga lerie Liesbeth Lips, komt tot stand door organisatie van alle afzonderlijk tot stand gekomen sub-beelden. Het is inderdaad organiseren wat hij doet. De vorm die hij aan het totale beeld geeft, is afgestemd op de ruimte waarin het beeld func tioneert en op de beschouwer die door zijn beweging in de ruimte deelgenot wordt van het beeld. Naar zeggen van Maters laat het beeld zich lezen als een zin. Zo letterlijk als hij dat zegt, bedoelt hij het ook. Want die vormen die van zeer uiteenlo pende materialen zijn, zijn in zijn opvatting als letters, om een andere taalkundige verge lijking te maken, die zich tot woord laten smeden, en zich laten herschikken. Want elke andere ruimte levert met de zelfde letters nieuwe woorden en een nieuwe zin op. De opstelling in galerie Lips is een lange reeks van bestaande vormen als schoenen, een por table tv, een tl-buis, bankbil jetten als ook van gemaakte wormen als uitgezaagde boe ken, keramische voorwerpen waarin meegakken metalen ge bruiksvoorwerpen zijn ver werkt. En eigenlijk is die te genstelling tussen de verschil lende materialen vals. Voor John Maters is alle materiaal bestaand en van betekenis. In die opvatting bestaat er dus geen afval. Afval is hoogstens een maatschappelijk probleem, geen beeldhouwkunstige beper king. Wat hij aan ons bekende, be staande voorwerpen gebruikt, plaats hij zo in de zin dat het door Frits de Coninck gebruikskarakter verdwijnt en de meer abstracte waarde te voorschijn wordt gehaald. Zo maakt hij een verhaal in de ruimte waarin alles met alles te maken heeft. John Maters in Galerie Lips, Academiesingel 36, Breda tot 22 februari. Samen met zeven andere gale ries in Nederland brengt gale rie De Verbeelding in Baarle- Nassau werk van Ad Arma (1954). Een reeks van tentoon stellingen tot eind 1994, ter gelegenheid waarvan de gale ries een duur ogende catalogus uitbrengen. Een vorm van pro motie die economisch interes sant is en waarschijnlijk ook noodzakelijk. Spreiding van kosten en moeite met de bedoe ling om heel marktgericht een koperspubliek te bedienen. De galeriehouders hebben daar geen ongelijk in. Op het mo ment dat het kunstwerk in de galerie wordt getoond en na drukkelijk te koop wordt aan geboden, gaan er meer wetten gelden dan alleen de artistieke. En het marktmechnisme geldt ook de kunstenaar. De kunst van Ad Arma voegt zich heel gemakkelijk in dat mechanisme. Het is weinig ei- genzinig werk dat zich waar schijnlijk gemakkelijk laat ver kopen. Het appelleert aan een beperkte functie van de beel dende kunst, -de esthetica. Ar ma streelt met zijn werk, kleu retsen, schilderijen en beelden, een bepaald schoonheidsgevoel dat vooral op effect berust. Zijn etsen en beelden hebben een schijn van belangrijkheid, zon der veel betekenis. Het werk is tot stand gekomen langs een lange weg, veel han delingen, veel techniek, veel vormen. Het lijkt ingewikkeld en gelaagd op het eerste oog. Maar die ingewikkeldheid blijft beperkt tot de vorm die het oog streelt. De beelden zijn van brons dat een groengrijze tint heeft, dat dus altijd in de smaak valt. Dat vindt iedereen wel mooi. De etsen zijn in ver schillende zachte kleuren inkt uitgevoerd, sommige maar een malig afgedrukt, en voorzien van een mooie, poëtische titel. Charmante plaatsjes aan de muur. Ad Arma is in de eerste plaats graficus. Hij maakt kleuretsen waarbij hij op een blad drie of vier platen los naast elkaar af drukt. Het beeld is volkomen nog-figuratief. Het wordt ge kenmerkt door tekens en ingre pen die louter grafisch zijn: lijnen, vlekken, stippen, kras sen en reliëf. De etszuren heb ben diep de etsplaat ingevreten en gaten veroorzaakt in het platte vlak. De kleurinkt ver sterkt nogeens de zo ontstane diepte. Arma beheerst het gra fische metier uitstekend. Het is hem mogelijk de effecten te realiseren die voor een afwisse lend beeld zorgen, zonder dat het meer betekenis opbrengt dan uiterlijke fraaiigheid. Eenzelfde soort kundigheid is aan zijn beelden af te lezen. Het zijn vrijstaande, ranke beelden. Hij bouwt ze op in 'onsculpturale' materialen als ■stro, karton »ef hout, maakt daarvan boetserend en knedend een mal van was en giet die vervolgens in brons. Nooit in een keer tegelijk, maar in de len. Wat tijdens het gieten aan restvorm ontstaat, laat hij zit ten. En dat is het enige sponta ne dat aan de beelden zichtbaar is. De beelden zijn eigenlijk het produkt van assemblage. Vorm na vorm bedacht, gemaakt en aan het beeld toegevoegd. De grootste aandacht gaat dan ook uit naar het karakter van ambachtelijkheid dat de beel den uitspreken. Wat is het knap om brons zo te doen lijken op, bij voorbeeld, hout. Want de kijker zou toch zweren dat het hout was dat hij ziet. En daarin ligt ook de grootste kritiek op de beelden van Arma. Hij volgt een technisch ingewikkelde, omslachtige weg om in zijn bronzen beeld hout op hout, touw op touw en karton op karton te doen lijken. Men kan zoiets knap noemen, maar het is handigheid, beheer sing van het ambacht. Artistiek levert dat verder niets op. Een kunstenaar zal juist proberen om het materiaal dat hij kiest, zo te gebruiken dat het een eigen, zelfstandige waarde wordt die een nieuwe betekenis voortbrengt. Een goed beeld is in die zin altijd min of meer abstract, hoe figuratief het ook kan zijn. Waarom moet je in brons hout proberen te imite ren? Wat lijkt er nu meer op hout dan hout zelf? De Verbeelding, Baarle-Nassau, Klokkenstraat 12, tot 25 februa ri. Installatie van John Maters, te zien in Breda. FOTO UPS Utrecht (anp) - Een kristalheldere stereo-ontvangst van Radio 1 via de FM mag voor veel Nederlanders een genot zijn, er zijn bepaalde groepen die liever hadden gezien dat Hilversum het signaal van de nieuws- en actualiteitenzen der via de middengolf was blijven uitzenden. Vrachtwa genchauffeurs zijn boos, omdat zij Radio 1 straks niet meer in het buitenland kunnen ontvangen. De Vervoersbond FNV heeft zich het leed van truckers, toerwagenchauffeurs, binnen schippers en zeevarenden aan getrokken. De bond gaat on der vrachtwagenchauffeurs een handtekeningenactie or ganiseren voor behoud van Radio 1 op de middengolf. Het grote voordeel van uitzen ding via de middengolf is dat de Nederlandse programma's tot ver in het buitenland te ontvangen zijn. Truckers heb ben tot in Milaan naar Radio 1 kunnen luisteren. Zeevaren den kunnen bij gunstige om standigheden zelfs in Cairo het Nederlandse nieuws vol gen. Het signaal van de FM. zenders rijkt nauwelijks over de landsgrenzen. In het vakbondsblad FNV Ma gazine zegt een verontwaar digde vrachtwagenchauffeur, fan van het VPRO-programma Het Gebouw op Radio 1: „Ze denken dat vrachtwa genchauffeurs allemaal van die jankende Willem Wouden- bergs met een cowboyhoed zijn die de hele dag in een bakkie zitten te lullen. Nou, dat is dus niet zo. Er zitten ook een hoop normale mensen tussen". Amsterdam (anp) - De schrijver Willem Frederik Hermans wï dat het jongste nummer van de WFH-verzamelkrant uit de handel wordt genomen. Ook wil hij beslag laten leggen op de roofdruk 'Pang, De ren', die half december op de Beurs van Kleine Uitgevers wén gepresenteerd. Hierin zijn zonder toestemming van de auteur frag menten opgenomen uit zijn werk over de oorlog. De WFH-verzamel krant verschijnt in een oplage van zeshonderd exemplaren. Hermans zegt al vaker problemen te hebben gehad met eerdat afleveringen van de Verzamelkrant. Maar het is voor het eerst dat de schrijver naar een advocaat is gestapt om de uitgave uit de handel te laten nemen. „In het laatste nummer hebben ze een brief van mij uit 1953 afgedrukt, een particuliere brief aan mijn vriend Fokie Sierksma. Daarmee zijn ze te ver gegaan." Bij de Atheneum-boekhandel in Amsterdam, waar de WFH-vem- meikrant wordt verkocht, waren gisterochtend nog drie exemplaren in voorraad. Op dat moment was er nog geen deurwaarder langsge- weest om die in beslag te nemen. Volgens een woordvoerster van dt boekhandel loopt de uitgave uitstekend. •ff H"0?' Breda - Stadsschouwburg. 'Mijnheer Ornifle' van Jean Anouilh door Toneelgezel schap Ivonne Lex. Regie: Ivonne Lex. Met Frans Maas in de titelrol. Gezien op maan dag 25 januari. Door Marjan Mes In de hoogtijdagen van de Haagse Comedie, zo'n dertig jaar geleden, werd het werk van de Franse schrijver Jean Anouilh veelvuldig met veel succes opgevoerd. Elegante blijspelen met een grimmige ondertoon waarin de Haagse steracteurs konden schitte ren. De combinatie van verdorven heid en welbespraaktheid van de figuren bood hen alle gelegen heid om pikante charme en spel- virtuositeit tentoon te spreiden. Er is allang geen Nederlands gezelschap meer dat zich nog aan Anouilh waagt, hoe briljant zijn dialogen ook zijn. Anouilh bleek achteraf een poli tieke reactionair en nogal verve lend moralistisch. Toneelgezel schap Ivonne Lex heeft zich van FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Far and away. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sister act. 20 u. Bodyguard. 20 u. Death becomes her. 20 u. Sleepwalkers. 20 u. Home alone 2. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Bodyguard. -Alhambra 2 20 u. Death becomes her. - Alhambra 3 20 u. The last of the Mohicans. - Alhambra 4 20 u. Sister act. ANTWERPEN - Rex - 12, 15, 18 en 21 u. Daens. -Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Public eye. -Odeon I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. II Ladro di bambini. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Howard's end. -Odeon 3 - 14, 17.15 en 20.30 u. Bitter moon. -Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u. The best intentions. -Rubens - 12, 14, 16 en 18 u. Ned. versie. 20 en 22 u. Eng. versie: Beauty and the beast. - Quellin I - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Death becomes her. -Quellin II - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Whispers in the dark. -Quellin III - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Basic instinct. -Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. .The bodyguard. -Metro n - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sister act. het achterhaalde moralisme van deze in 1987 op hoge leeftijd gestorven Fransman niets aan getrokken en speelt zijn grimmi ge salonkomedie uit 1955, heer Ornifle', alsof er geen to neelvernieuwingen hebben plaatsgevonden. Frans Maas, uitstekend acteur die je wel bij een andere groep zou willet zien, vertolkt de titelrol op een manier die je briljant zou kun nen noemen indien het niet te vens hol en zielloos was. Dit personage is ontleend aan de Don Juan-figuur; een kille, cyni sche verleider die niet in liefde gelooft, maar alleen lichamelijke genoegen Zijn secretaresse is smoorver liefd op deze gemakzuchtige ge legenheidsdichter, maar. schuwt niet hem te kapittelen over immorele houding. Maar zo onnozel als de secreta resse hier gespeeld wad, als altoos pruilende huilebalk, was ergerlijk amateuristisch. Behalve de virtuoze Frans Maas was van de overige acteurs echt Anouilh gewaagd. De veorstel- ling miste charme en raffine ment, ook in de aankleding ronduit smakeloos was. iPlH -Brabo - 14, 16.20, 11.40 en 21 V Patriot games. - Tijl - 14, 16, 18, 20 en Rhapsody in august. -Wapper - 14, 16.20, 18.40en21" Blade runner. -Sinjoor - 14, 16.20, 18.40 en 21 u- Damage. -Ambassades Club 1 - 14, 16, 20 en 22 u. Raising cain. -Ambassades Club 2 - 14, 16, 20 en 22 u. Flight of black angel. -Ambassades Club 3 - 14, 16, 20 en 22 u. Housesitter. -Ambassades Club 4 - 14, 16-2°» 18.40 en 21 u. The shining. BRUGGE - Complex Zwart Huis 20 u. Daens. 20 u. Best intentions. 20 u. Hear my song. - Memling 20 u. Sister Act. - Van Eyk 20 u. Bodyguard. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crying game. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ultras. 20 en 22.30 u. The public eye. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dracula. 20 en 22.30 u. Blade runner, 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dea becomes her. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A W good men. 14.30, 17 en 20 u. Home alone 2. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Sister Ag- 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Body guard. 20 en 22.30 u. Damage. 22.30 u. Single white female. 14.30 en 17 u. Belle en het beest. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Daens. DE STEM RADIO 1 c||( heel eer en 7.30, 8.30, 12.30, 1330,17.30 nieuws. KRO: 7.07 Echo- maaazine. 9.05 Dingen die gebeu ren NCRV: 12.07 NCRV's Hier en nu, (12.45 Aandacht voor agrari sche actualiteiten.) V00: 14.05 Ve ronica Nieuwsradio. V00:18.00 Ve ronica Nieuwsradio (Verv.l TROS: ig04 TROS Interaktief. 20.04 Klan tenservice. V00 22.04 Veronica sportradio. NOS: 23.07 Met het oog oo morgen. VARA: 0.02 Of the re cord. 2.02 Geen tijd. 5.02-7.00 Och tendhumeur RADIO 2 Elk heel uur nieuws. AVRO: 7.04 Sugar in the morning. 9.04 Arbeids vitaminen op 2.11.04 Met mij valt te praten. 12.04 Het beleg van Hilver sum. EO: 14.04 De gouden greep. 15.04 Formule 2. 17.04 Alle men- sen.VPRO' 18.04 Ekkel horizontaal. AVRO 1904 Nederlands op AVRO Twee. 20.04 Album. 21.30 Mezzo 23.04-24.00 Bluefunk 'n soul RADIO 3 Elk heel uur nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. 1104 Baas van de dag. VARA 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola AKN: 15.04 Popsjop. VOO: 17.04 Rin keldekinkel. NOS: 18.04 Avondspits EO' 19.04 Spoor 7. AVRO: 20.04 For- zai'VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.0' TROS Nachtwacht. VPRO: 2.00 Zo ne. AKN: 4.02-6.00 Pyjama-FM RADIO 4 7 00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. TROS: 7.02 Een goede mor gen met P. Korenhof. 9.00 Muziel voor miljoenen. 11.00 Ochtendcon cert I: Radio Kamerork. met sol 12.20 Ochtendconcert II: Orpheus kwartet. 13.04 De klassieke top II en nieuwe klassieke cd's. 14.00 Middagconcert: Radio Filh. Ork. en Groot Omroepkoor met sol. NCRV 16.00 De Nederlanden: Pianomuz van 1813 tot nu; 16.35 Muziek vooi gitaren. 17.00 Leger des Heilskwar tier. 17.15 Muziek in vrije tijd. 18.04 Geloven in muziek. 18.30 Orgelcon eert. 19.00 Klassiek in vogelvluchi 20.02 Avondconcert: Pianomuz. EO 22.30 Orgelbespeling. 23.00 De ora toria van G.F. Handel. 23.30-24.0i Songs of Praise RADIO 5 Elk heel uurt/m 18.00 Nieuws. NOS 6.45-6.50 Mededelingenrubriek me uitgebreid weerbericht en Scheep vaartberichten. 7.05 1008 AM IKON. 8.50 Snippers. NOS: 8.55 Wa terstanden VPRO: 9.02 VPRO' dinsdag op 5, met om 9.02 Brigitti Kaandorp is in gesprek: 9.45 Insti tuut Schreuders: 10.02 En wens niet meer: 10.42 De jazz van Pett Felleman; 11.02 Ischa: 12.02 De om gekeerde wereld; 13.10 Aardse za ken; 14.02 Passages passanten 15.02 Boeken: 16.02 Stenen de aanstoots: 16.20 Kunstclips. NOS 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 D'66-KRO 18.02 De onderstroom. 18.2! Scheepspraat. 18.30 Taal en teken 18.50 Het levende woord. EO: 19.0 Waar waren we ook alweer? NOS 19.15 Nieuws en actualiteiten in he Turks. 19.50 Nieuws en actualitei ten in het Marokkaans en Berbers 20.40 Nieuws en actualiteiten in he Chinees. TELEAC: 21.00 You're wel come. 21.30 Japan na 1945. 22.0 Russisch, taal en volk. 22.30 Moshi, moshi, Japanse taal. VPRO 23.00-24.00 Het paradijs OMROEP BRABANT Elk heel uur en 07.30 ANP Nieuws gevolgd door Brabants nieuws en actualiteiten. 7.45 De krant in Bra bant. 7.51 Weerman Johan Ver- schuuren. 7.55-8.00 Nieuwsover zicht. 9.07 Muziekkiosk. 10.07 Draai bank. 11.07 Van harte. 12.53 Berich voor boer en tuinder. 12.55-13.01 Nieuwsoverzicht. 14.07 Muziek kiosk. 15.07 Prikbord. 17.05 Bra bants nieuws en actualiteiten. 17.4E De agenda. 17.55-18.00 Nieuws overzicht OMROEP ZEELAND 7.00 ANP-Nieuws. 7.05-7.30 Nieuw! en actualiteiten. 07.40 De dag van... 07.50 De agenda. 12.00 ANP Nieuws. 12.05 Nieuws en actualitei ten. 12.30 Het weer in de provincie 12.35 Gesprek van de week 12.55-13.00 De agenda. 13.00 ANP Nieuws. 16.00 ANP-Nieuws. 16.0: Gefeliciteerd! 17.00 ANP-Nieuws 17.05 Nieuws en actualiteiten. 17.31 Het weer in de provincie. 17.3! Vogels, vissen en Piet Smeerpoets 17.55-18.00 De agenda. 18.00 ANP Nieuws p *n -.J_ Is at debeurd schaar diet urn Hu nof mooier, dat komt tornaar door hit venster naar binnen en

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 16