DESTEM CiS Vernietigend beeld Mariene Dietrich Herman van Veen laat BB de Beer de wereld redden UIT RK(ST)ER Leuk danswerk voor Brabantse amateurs Karia Riva schreef een onthutsend boek over haar moeder Auteur Kobo Abe dood D2 ZATERDAG 23 JANUARI 1993 n (AZWZ) en Zorgverzekeraar ie met 570.000 verzekerden en lijftal sectoren. Wij hechten veel (mmunicatie. In de standplaats instrument. /ing: n communicatieplan idactionele taken ten behoeve elgroep specifieke periodieken, rochures, jaarrapport etc. an presentaties, workshops, komsten etc., petrekking tot schriftelijke 3 van de gehele organisatie, an relatiebeheer met de media. jjevoerd door een assesment- Imaken van de selectie- fikelijk van de leeftijd, ng. Daarnaast bieden wij u aidsvoorwaarden. atie kunt u bellen met de ïers, hoofd sektor n, tel. 076 - 243000. seerd bent in de functie dan 3 sollicitatie binnen 10 |D»ingend i het hoofd personeelszaken, aas-de Rooy, Chasséveld 17, nor Marjan Mes aar naam begint als een stre- j en eindigt als een zweep- g". Deze uitspraak van Jean jicteau over Mariene Dietrich misschien nog wel meer s"cr haar karakter dan over die [gendarische naam. De streling 5 de zweepslag symboliseren vat vol tegenstrijdigheden, jat Dietrich was, beter dan men uit heeft kunnen vermoeden. kt de vermaarde ster van de zwart- liitfilm en de leeftijdloze podiumdiva it de jaren zestig en zeventig haar jgen legende buiten proporties ver- Ijerlijkte, was geen geheim meer. Maar kt zij aan regelrechte waanideeën leed k zelf geloofde dat ze eigenlijk nooit er dan vijftig was geworden, was goed bewaard geheim. Haar doch- |ter, Maria Riva, onthult in haar 750 i's dikke biografie ('Dietrich, mijn [moeder') hoe meedogenloos, overheer- en buitensporig ijdel Mariene lllietrich was. paar offerde zij alles aan op, ook haar jochter, hoewel zij naar de buitenwe- toe een bijna heilig beeld van creëerde als de Voorbeeldige en Echtgenote, de Heldin van Ie Geallieerde t Troepen tijdens de [tweede Wereldoorlog, de Eeuwige Jon- |ge Verleidster en de Toegewijde Groot- poeder. Haar waan ging zover dat zij eigen leugens geloofde. Daardoor zij de hele wereld met overtuiging 'ten zorgvuldig opgebouwde mythe loorhouden. En de hele wereld geloofde laar op haar woord. ÏUTIEVERKOOP i januari 1993 om 14.00 uur nenbare verkoop plaats. De nt voor rekening van: H.J. listraat 41 te Terneuzen. Jt aangeboden: tlmachine Kalmeyer I oomapparaat Mousator ikskoeling jesmachine ulaasmachine jkuip ezetapparaat Zwitserse Jtomaat inclusief emoien. zal plaatsvinden te Terneu- ijstraat 1. De goederen zijn voor de verkoop te bezichti- contante betaling. Geen op koop vindt plaats in opdracht lastingdienst ondernemingen ging Terneuzen. Tel. 01150- ider, belast met de executie. Belastingdienst. Als een toonbeeld van deugdzaamheid m Pruisische aristocratie, die alleen op Sim de hoer uithing, zo wilde zij zich- relf graag zien. Ze bleef haar levenlang [getrouwd met haar eerste liefde, Ru it Sieber, omwille van haar goede naam. Zij slaagde er door haar dwin gende, geen tegenspraak duldende per soonlijkheid in om hem en zijn vriendin [tan zich te binden, terwijl zij verhou dingen had met tientallen beroemde minnaars (en minnaressen). Pe vriendin van haar man, de Russische [lamara Matuljging er geestelijk volko men aan onderdoor en eindigde in een inrichting. Die door Dietrich uiteraard [wel werd betaald, want gul bleef ze tot aan haar dood, vorig jaar op 91-jarige leeftijd, na een tien jaar durend ziekbed in zelfgekozen isolement. De gevoelige, lieve 'Tami', de minnares van haar vader en de lieveling van Maria, was niet de enige die kapot ging aan Dietrichs buitensporige eerzucht en ambitie. 'Het Kind', zoals Dietrich haar dochter meestal noemde, werd van jongsaf tegelijk mateloos verwend en vernederd. Ze wilde op haar twintigste zelfmoord plegen, omdat zij niet meer legen de geestelijke terreur van haar 'narcistische moeder was opgewassen. Maria was op die leeftijd psychisch een wrak geworden, dat verslaafd aan alco hol en drugs, in een huwelijk met een schizofreen vluchtte. De familie Sieber winkelt in Parijs. Mariene Dietrich en echtgenoot Rudolph Sieber poseren uitgebreid, dochter Maria staat bescheiden op de achtergrond. foto luitingh-sijthoff leken één vakje benutten, de advertentie wordt in een groter i daarom de advertentie met het Houd uw teksten kort en bondig, v telefoonnummer in de advertentie op. feert men gemakkelijk en snel. AN DE ZIJKANT HET BEDRAG AFLEZEN dat r toezending van brieven onder nummer dient n. Als contante betaling kunt u een iheque of girobetaalkaart (dus géén giro- of Insturen. Bij niet-contante betaling ontvangt u Advertenties voor de rubrieken Te huur pruil worden uitsluitend tegen contante 'ostbus 3229,4800 MB Breda. Afdeling E, of inleveren op onze kantoren. Uw opdracht plaatsing in ons bezit te zijn. Prijs incl.17,/2 %BTW. ir moeder gaf haar als huwelijksca- u een vaginale douche. De enige J die Dietrich kende, was om niet I zwanger te worden van haar tientallen I minnaars. Zij was zelfs toen zij al over I je vijftig was eeuwig met irrigators in ««weerom zich die 'ramp' te besparen. «Haar Kind mocht niet zwanger worden. '"ria kon maar het best 'lesbisch' wor- i, zodat zij als vrouw geen rivaal van jaar moeder zou zijn. Maria beschul digt Mariene Dietrich er in haar boek lv'an dat zij haar met opzet zou hebben overgeleverd aan de zorg van een lesbi sche oppas. Die vrouw, door haar uit sluitend omschreven als De Neushoorn, verkrachtte Maria als tiener. Toen zij er haar moeder over aan wilde spreken, wilde zij haar niet ontvangen. Mariene lag ziek te bed. „Wend je nooit tot je moeder als ze net een abortus ondergaan heeft", aldus Maria Riva- Sieber, die pas veel later begon te begrijpen wat er gebeurd was. „Ik wist niet dat ik verkracht werd... dat woord kreeg pas lang daarna betekenis, toen ik hoorde dat wat mij aangedaan was een naam had. In zekere zin was ik zo opgevoed dat ik haast verkracht moest worden. Altijd gehoorzaam, al tijd proberend het de mensen naar de zin te maken, plooibaar, een bezitting van en voor gebruik geprogrammeerd." Beschadigd „Als je geen identiteit hebt", aldus Maria Riva, „en iemand bedient zich van je, reageer je passiever, je bent zo helemaal niet gewend aan het recht om vragen te stellen. O, ja, ik vluchtte. Op mijn eigen manier vluchtte ik, maar ik kon nergens heen, ik had niemand die luisterde en vriendelijk was. Als je beschadigd raakt door de opzettelijke verwaarlozing door degene die door de natuur en de samenleving wordt erkend als je 'liefhebbende' moeder, dan ga je werkelijk door de hel." Om haar dochter 'zoet' te houden, stuurde Mariene haar naar de toneel school van Max Reindhardt, waar Ma ria Sieber een toneelcarrière tegemoet ging en ook haar aanstaande man, de decorontwerper Riva, leerde kennen met wie zij een 'volmaakt gelukkig huwelijk' had en vier zoons kreeg. Eerst tot ontzetting van Dietrich, die niets naliet om haar dochter te chanteren, maar die later toen er toch niets meer aan te doen was, de perfecte moeder en grootmoeder speelde. De wereld lag in aanbidding voor deze idylle. Maar ondertussen kon Dietrich het, zelfs op haar tachtigste, niet laten om met haar schoonzoon en met haar eigen kleinzonen te flirten. Haar Vol maakte Lichaam vleide zij dan op ge nante wijze tegen hen aan. Verwijt Het Volmaakte Lichaam moest met alle mogelijke middelen in stand worden gehouden. Dietrich was er een genie in om haar gestalte op zijn voordeligst uit te laten komen. Ze ontwierp er speciale ondersteunende foundations voor waar op haar befaamde japonnen genaaid werden. Van jongsaf had zij het pro bleem van slappe, hangende borsten. Zij had haar 'jeugdige souplesse' opge offerd aan de gulzigheid van haar doch ter als baby, door haar te lang borstvoe ding te geven. Dit verwijt kreeg Maria als kind doorlopend te boren. Inge bouwde behaas moesten het probleem oplossen. Mariene Dietrich was geobsedeerd door haar uiterlijk en had in de Duits-joodse filmregisseur Joseph von Sternberg haar ideale aanbidder gevonden. Met hem maakte zij de speelfilm 'Der blaue Engel' die haar in 1930 weergaloos populair maakte als de verleidelijke tingeltangelzangeres Lola. Na zestig jaar teerde Dietrich nog altijd op die roem en bleef zichzelf spiegelen aan het ideaalbeeld van de fatale, sexy verleid ster, dat Von Sternberg met zijn artis tieke belichting had geschapen. Deze geniale, depressieve kleine man werd na Rudolph Sieber haar tweede grote liefde. Hem was ze onvoorwaar delijk gehoorzaam zolang hij haar schoonheid op celluloid verheerlijkte, zoals ondermeer in 'Morocco', waarin zij in smoking gestoken haar mannelij ke kant toonde, 'Blonde Venus' en 'Shanghai Express' het geval was. Mar iene noemde Von Sternberg haar 'mees ter', 'leraar', 'de liefde die mijn hart en hersens moeten volgen'. Zij liet man en dochter voor hem in de steek en volgde hem naar Hollywood. Dietrich was beslist oprecht verliefd. Ze was van jongsaf permanent in staat van verliefdheid, op jongens, meisjes, man nen, vrouwen. Als ze niet verliefd was dan stond ze wel op het punt om het te worden, zo blijkt uit de dagboekfrag menten en brieven in de biografie 'Dietrich, mijn moeder'. Maar van seks moest ze eigenlijk niets hebben. Die schonk zij haar geliefden uitsluitend om hen tevreden te stellen. Zingende zaag Als ze er voor in stemming was - en die stemmingen wisselden angstaanjagend snel - dan wilde ze ook graag haar zingende zaag tussen de benen nemen om haar gasten muzikaal te vermaken... en vooral een blik te gunnen op die mooie, slanke benen. Dietrichs hekel aan seks ging gepaard met een schoon- maakfobie die ongetwijfeld met haar strenge, Pruisische opvoeding door een gefrustreerde moeder te maken had. 'Romantiek'; daar draaide het allemaal om bij Dietrich. John Gilbert, Jean Gabin, de schrijver Erich-Maria Re marque, de Spaanse actrice Mercedes de Acosta, Maurice Chevalier, Edith Piaf en vele tientallen anderen had ze gepassioneerde, .romantische verhou dingen. Om haar dochter 'te sparen', maar in werkelijkheid uit angst voor negatieve publiciteit moesten ze wel allemaal 's morgens de slaapkamer heb ben verlaten. Dietrich verzamelde de 'trouwringen' die zij van hen gekregen had. „Ze droomden er allemaal over haar te bezitten die niet te bezitten was", aldus haar dochter. Toewijding Ondanks de geestelijke wreedheid van Dietrich bleef Maria Riva toch van haar moeder houden. Niet dat ze dat letter lijk schrijft, maar je merkt het aan haar nooit ophoudende toewijding, die onge twijfeld ook heel dwangmatig was. De brieffragmenten waarin Mariene en echtgenoot Rudolph Sieber elkaar 'Mutti' en 'Papi' en zelfs 'Muttilein' en 'Papilein' noemen, getuigen niet alleen van een blijvende liefde tussen die twee, maar ook van de dochter voor de ouders, Hoewel die haar opofferden aan een verzonnen werkelijkheid. Die legende betrof ondermeer ook een deel van Marlene's heroïsche anti-nazi verleden als 'entertainer' van de gealli eerde troepen. Ook zou ze haar zuster uit het concentratiekamp Belsen heb ben bevrijd, maar die zuster blijkt ach teraf een verstokte nazi, die gewoon in de plaats Belsen was blijven wonen gedurende de oorlog. Vernietigend voor Dietrichs imago is het laatste hoofdstuk, waarin haar tien jarige bedlegerigheid in Parijs wordt beschreven. Telefonisch voerde ze wel lustige en schunnige gesprekken met een Amerikaanse arts, die daarbij onge twijfeld het beeld van de schaars gekle de Lola uit 1930 nog steeds voor ogen stond. In werkelijkheid was ze een 87-jarige kluizenaarster die zich met pepmiddelen en drank in leven hield. De tweehonderd, meest nog niet eerder gepubliceerde foto's in het boek vormen een boeiend beeldverhaal op zich. Maria Riva: 'Dietrich, mijn moeder'. Uitg. Luitingh-Sijthoff, prijs 69.90. 9.20 12.27 15.33 18.40 21.47 24.53 laamse Koerier "oor Maarten van de Rakt SB de Beer moet in het voet spoor van Alfred Jodocus Kwak de harten veroveren kinderen in vele landen. Bedenker Herman van Veen 'aat het mes aan twee kanten snijden: de baten van 'BB de Beer' gaan naar projecten in Derde Wereld-landen. Omdat hij de 'markt' wil verken- schotelt Van Veen hét kij kerspubliek eerst een serie van wjf programma's voor onder de toemer 'BB de Beer'; drie leerza me magazines en twee voorlees- "erhalen. Wat schuilgaat achter die noe mer en voor wie de programma's estemd zijn, laat zich moei- aam formuleren. De bedenker °udt bet op educatainment, een mengeling van amusement en rtucatie. „De beer maakt het ogelijk over van alles te praten et kinderen. Zo hebben we een li 2vr!n§ me^ blinden, over ver- •eidheid of smaak. Elk pro- £amma heeft een thema. Licht donker, geluk en ongeluk." i le ls die BB de Beer? „Die beer m alles wat je niet weet. En als dan toch filosofisch ga wor- Crt- ik heb de neiging om wat ik F niet begrijp meer te vertrouwen dan wat ik wel begrijp. Daar voor dient die beer. Waar BB voor staat? Big bear, bruine beer, zoiets. Een beer is prachtig lief. Als-ie met zijn klauw een roze zalm uit de rivier slaat, doet-ie dat zo lief dat het niet erg meer is. En hij is oersterk." Tsjilpen Op 18 februari lanceert de NCRV 'BB de Beer', die samen met Herman de Schrijver in een huis in de buurt van Amsterdam woont. In dat pand zijn allerlei fantastische figuren te vinden. Vlerk de Vleermuis leeft met de heks Xantoxia op zolder. In de kelder huizen de middeleeuwse geesten: de Baron, de Hertogin en de Jonkvrouw. Ook zijn daar de Slijmerds te vinden, die over al onverholen kritiek op hebben. En dan zijn er nog Erik de Wereldgeluidenmaker en Snoei de Tuinman. De strategie achter 'BB de Beer' is van 'voetje voor voetje'; de ambitie houdt daarmee gelijke tred. Herman van Veen kent het klappen van de zweep. Met Alf red J. Kwak heeft hij de nodige ervaring opgedaan. En aan het uitstippelen van een koers heeft r i hij eigenlijk een broertje dood. „Ik heb geen plan, zo werkt dat bij mij niet." „Of het een lange serie wordt, heb je niet echt in de hand. We gaan nu de interesse kweken van landen die mee willen werken. Er is onder meer belangstelling van het Duitse ZDF en uit de VS. En we moeten zelf eerst heel blij zijn met het resultaat, an ders wordt het werk." In het verschiet ligt een teken- film-serie van 52 afleveringen. De produktie daarvan is alleen mogelijk als enkele landen de handen ineenslaan, zoals ge beurde met 'Beestenbos is boos'. „Een cartoonserie kost al gauw een miljoen gulden per afleve ring", realiseert Van Veen zich. Uiteindelijk kan 'BB de Beer' uitmonden in een speelfilm. Nu al is zeker dat in de herfst een cd met liedjes en een serie boekjes het daglicht zien. „Teksten schrijven, och, het is allemaal niet zo moeilijk te be denken. Je moet een gevoel van ontspanning hebben, van niet bang zijn of noem het geluk hebben om het te kunnen." Apathie De Utrechter heeft zijn zaakjes zo voor elkaar dat iedereen die 'iets commercieels' wil onderne men met de beeltenis van BB de Beer en zijn companen, daarvoor geld moet afstaan aan de Stich ting Colombine. Deze stichting waarvan Van Veen mede-oprich ter en voorzitter is, steunt klein schalige ontwikkelingsprojecten in Derde Wereld-landen. Ontwikkelingssamenwerking is voor Van Veen meer dan een stokpaardje. Hij kan zich enorm opwinden over de onvoorstelba re kinder- en moedersterfte als gevolg van armoede en onder ontwikkeling. „We denken teveel in landen. We zijn één wereld en collectief verantwoordelijk. Pro blemen worden te veel in getal len bekeken in plaats van met gevoel en verontwaardiging. Er is een mondiale apathie om de aardbol te redden van de onder gang. De toekomst ligt bij de vrouwen. Die heb je keihard no dig om de kinderen in leven te houden." „Ik probeer op allerlei manieren de zaak in beweging te krijgen, want ik heb een heilig geloof in kleine druppeltjes", belijdt Van Veen, van wie Duitsland 1 zon dagmorgen om half elf een por tret uitzendt. Tokyo (ap) - Kobo Abe (68), een van de belangrijkste schrijvers van Japan, is gisteren overleden. Abe was woensdag na een hersenbloeding in een ziekenhuis opge nomen. Een van zijn bekendste romans was 'Vrouw in de duinen'. Met name de romans en toneelstukken die Abe in de jaren '60 en '70 schreef hadden grote invloed. Hij was een van de eerste Japanse schrijvers wiens werk ook toegankelijk was voor westerse lezers. Abe werd de laatste jaren herhaaldelijk genoemd als kandidaat voor de Nobelprijs voor literatuur, maar die eer viel hem niet te beurt. De enige Japanse schrijver die een Nobelprijs kreeg was Yasunari Kawabata in 1968. Choreografieopdracht provincie Etten-Leur - De Nobelaer Twee choreografieën: 'Water merk' van Corine Eijsermans en 'Cocon' van Peter Bioks. Uitgevoerd door Brabantse amateurdansers. Gezien op vrijdag 22 januari. Op 12 fe bruari in Casino Den Bosch. 14 februari in Centrum Ama teurkunst Tilburg. Door Marjan Mes Regionale toneel- en muziek verenigingen zijn er te over. Laten we nu ook eens wat aan de amateurdanskunst gaan doen, dacht het Noord brabantse provinciebestuur en stelde een stimulerings subsidie beschikbaar voor een nieuw jSrojekt, dat eigen lijk zou moeten uitgroeien tot een amateurdanseircuit. Twee Brabantse dansdocenten, Corine Eijsermans en Peter Bloks, kregen opdracht tot het maken van twee choreografieën voor amateurdansers, die een avondvullend en theatraal ka rakter moesten hebben. Met de bedqeling anderen te stimuleren en' te laten zien wat er al zo mogelijk is op het gebied van de theaterdans voor amateurs. De Eindhovense danspedagoge, voorheen Bredase danseres, Co rine Eijsermans, maakte 'Water merk' voor en met zeven danse ressen. Een leuk uitziend dansstuk met speelse elementen en grappige, alledaagse gebaren, zoals krab ben en wrijven, dat uitstekend Herman van Veen en BB de Beer. foto ncrv Tc ZATERDAG FILMS GOES - Grand Theater 20.15 u. Bodyguard. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. Sister act. 19.30 en 22 u. Bodyguard. 22 u. Home alone 2. 19.30 en 22 u. Death becomes her. 19.30 en 22 u. Sleepwalkers. 19.30 u. Belle en het beest. TERNEUZEN - Luxor Theater 14 u. Body guard. 14 u. Belle en het beest. 19 en 21.30 u. Home alone 2. 19 en 21.30 u. Single white female. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Bodyguard. - Alhambra 2 14 u. Belle en het beest. 19 en 21.30 u. Death becomes her. - Alhambra 3 14 en 19 u. Home alone 2. 21.30 u. The last of the Mohicans. - Alhambra 4 14, 19 en 21.30 u. Sister act. ANTWERPEN - Rex - 12, 15, 18 en 21 u. Daens. - Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Public eye. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. II Ladro di bambini. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Howard's end. -Odeon 3 - 14, 17.15 en 20.30 u. Bitter moon. -Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u. The best intentions. - Rubens - 12, 14, 16 en 18 u. Ned. versie. 20 en 22 u. Eng. versie: Beauty and,the beast. - Queilin I - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Death becomes her. -Queilin II - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Whispers in the dark. - Queilin m - 14, 16.20, 18.40 en gl u. Basic instinct. - Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. -Metro n - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sister act. -Brabo - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Patriot games. - Tijl - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Rhapsody in august. -Wapper - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Blade runner. - Sinjoor - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Damage. -Ambassades Club 1 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Raising cain. -Ambassades Club 2 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Flight of black angel. -Ambassades Club 3 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Housesitter. -Ambassades Club 4 - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. The shining. BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30, 20 en 22.30 u. Daens. 14.30 en 20 u. Best intentions. 22.30 u. Whispers in the dark. 14.30 en 20 u. Hear my song. - Memling 14.30, 20 en 22.30 u. Sister Act. - Van Eyk 14.30, 20 en 22.30 u. Bodyguard. werd uitgevoerd door jonge amatrices. De choreografe had de verschillende soorten bewe ging afgestemd op de verschil lende kwaliteiten van haar dan seressen. Zo kon er zwierig, met bijna klassieke patronen worden gedanst door danstechnisch ster ke meisjes en meer beweging- theaterachtige beweging worden gemaakt door anderen. Niette min was het strakke, soms dyna mische ensemblewerk, in grappi ge zwarte kostuumpjes met fel gekleurde, geprononceerde Ma donna-beha's, het meest overtui gend. De verwijzing naar be paalde verrichtingen werd iets te weinig doorgevoerd om echt be tekenis en samenhang te krijgen. 'Cocon' van Peter Bloks was wat dat betreft beter geslaagd. Acht in ouderwetse gymnastiekpakjes gestoken amateurs riepen met verrassende bewegingen tal van associaties op in een aparte men geling van dans en 'mime'. Ze droegen een soort onderwater- brillen, die bij nadere beschou wing uit theezeefjes bestonden. Een grappige vondst, die samen met het suggestieve muziekdecor en aan de alledaagse Werkelijk heid ontleende gebaren de we reld van de zwem- en motorsport en de atletiek in herinnering bracht. Insecten, oosterse dans en een ironische, onderlinge ri valiteit onbraken evenmin in dit goed getimede werkje. De acht mensen hadden stuk voor stuk een eigen theaterpersoonlijkheid waardoor hun niet geschoolde danslijven juist een extra ex pressieve dimensie kregen. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crying game. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Ultras. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The public eye. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dracula. 20 en 22.30 u. Blade runner. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Death becomes her. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A few good men. 14.30,17 en 20 u. Home alone 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sister Act. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Bodyguard. 20 en 22.30 u. Damage. 22.30 u. Single white female. 14.30 en 17 u. Belle en het beest. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Daens. THEATER HULST -Den Dullaert - 20.30 u. 'Uit in eigen huis', tweede Vlaamse sterren parade. ZONDAG FILMS GOES - Grand Theater 16 u. Belle en het beest. 20.15 u. Bodyguard. HULST - De Koning van Engeland 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Sister act. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Body guard. 13.45, 19 en 21.30 u. Home alone 2. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Death becomes her. 16.15, 19 en 21.30 u. Sleepwalkers. 13.45 en 16.15 u. Belle en het beest. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 en 20 u. Housesitter. TERNEUZEN - Luxor Theater 14 en 20 u. Home alone 2. 14 en 20 u. Single white female. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Bodyguard. - Alhambra 2 14 u. Belle en het beest. 19 en 21.30 u. Death becomes her. - Alhambra 3 14 en 19 u. Home alone 2. 21.30 u. The last of the Mohicans. - Alhambra 4 14, 19 en 21.30 u. Sister act. ANTWERPEN Zie zaterdag. BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30, 17.15 en 20 u. Daens. 14.30 en 20 u. Best intentions. 17.15 u. Whispers in the dark. 14.30 en 20 u. Hear my song. - Memling 14.30, 17.15 en 20 u. Sister Act. - Van Eyk 14.30, 17.15 en 20 u. Bodyguard. GENT - Decascoop Zie zaterdag.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 29