DE STEM
Kunstinstellingen boycotten cultuurplan van minister
Twee schrijvers tegenover elkaar
Michael Caine wil Britse filmindustrie redden
-
17.1
Appie Baantjer en Van der Heijden in eerste uitzending
2500 muziekscholiereii
op festival Eindhoven
Boeken van Ted Allenbeury bewerkt voor het witte doek
Pinkpop krijgt volop
aandacht van de media
Invaller Duijn door de
fans 'normaal'bevonden
Suske en Wiske:
tm M
^mbone
Had graag
mallere
dinsdag 26 mei 1992
deel!
NEDERLAND 1
NEDERLAND 2
NEDERLAND 3
„Wie als topsporter dope gebruikt, zou
geen kinderen op de wereld mogen
brengen."
Linford Chtistie, atleet
PESTEM
Amsterdam (anp) - Naar schatting 75 kunst
instellingen, waaronder het Concertgebouw
orkest, De Nederlandse Opera en Het Natio
nale Ballet, hebben in Amsterdam de pro
testbeweging Kunsten '92 opgericht.
De beweging is een bundeling van alle(n) die ge
schokt zijn door de nota 'Investeren in Cultuur'
van minister d'Ancona (cultuur), zo blijkt uit een
bekendmaking gisteren.
Kunsten '92 protesteert tegen het verzoek van de
minister aan de kunstinstellingen om vóór 1 juni
een sluitende begroting en daaraan gekoppeld be
leidsplan in te dienen. De betrokken instellingen
zullen daar niet aan meewerken, 'zodat ook de il
lusie niet kan worden gewekt dat de door het
Kunstenplan opgevoerde bedragen gerealiseerd
kunnen worden.'
Volgens de initiatiefnemers Frans de Ruiter (di
recteur Koninklijk Conservatorium in Den Haag)
en Martijn Sanders (directeur Concertgebouw in
Amsterdam) is het voor het eerst dat vrijwel de
gehele kunstwereld zich bundelt en unaniem keert
tegen invoering van het Kunstenplan 1993-1996.
In het Manifest, dat tijdens de oprichtingsverga
dering werd opgesteld, eist de protestbeweging
dat de door de Raad voor de Kunst bepleite 40
miljoen gulden extra subsidie voor de kunstsector
wordt gehonoreerd. De besteding van dat bedrag
moet in handen worden gegeven van een speciale
commissie van de Raad voor de Kunst, die het
vertrouwen geniet van Kunsten '92, aldus de ver
klaring.
De actiegroep wil bovendien op zo kort mogelijke
termijn overleg met de minister over het Kunsten
plan. D'Ancona heeft volgens de initiatiefnemers
inmiddels verklaard beschikbaar te zijn voor
overleg.
Frans de Ruiter. - foto anp
Door Jan Koesen
Hilversum - Appie
Baantjer en A.F.Th van
der Heijden sluipen eik
aars woning binnen en
praten daarna geanimeerd
in de soos bij een pilsje na
over misdaad en schrijven.
De oud-rechercheur van de War
moesstraat weet alles van de
praktijk van misdaad en Van der
Heijden, de hoogst gelauwerde
auteur van de lage landen, con
stateert aangehouden kinderdro
men bij het zien van Baantjers
speelgoedtreinen, waarna beide
heren schrijfrecepten uitwisse
len.
Baantjer ramt er vlot overeen
met de tekstverwerker, maar de
maker van 'De Tandeloze Tijd' is
daarentegen uiterst bedachtzaak
en precies en kan zich alleen via
zijn pen en prachtige hand
schrift naar bevrediging uit
drukken.
Gerard Reve staat op het perron
en omhelst zijn zo juist aangeko
men vriend Jan de Hartog. Bij
een glas maakt Dë Hartog korte
metten met de prachtige wan-
hoopszinnen van de gekwelde
volksschrijver die doorgaans in
interviews ongeremd kan uitha
len, omdat de interviewer ver-
De schrijvers A.F.Th van der Heijden en Appie Baantjer broederlijk naast elkaar in de
eerste uitzending van 'Favoriete schrijvers'. - foto va
stijfd van eerbied is. De Hartog
is miskend omdat hij maar ver
teller zou zijn, roept Reve smar
telijk uit. „Ik kan nooit een plot
bedenken. Mijn verhalen gaan
nergens over. Het begin is het
einde.
De Hartog: „En ik kan nooit
schrijven zonder plot." Maar
over Reve zegt hij: „Ik hou van
die vent, op mijn manier dan."
Reve slaat een vochtige blik he-
melopwaarts. „Ik ben maar we
reldberoemd in Noord- en Zuid
Holland, maar hij in de hele we
reld. Dat is andere koffie dan
thee."
De VARA stapt weer bij kunste
naars binnen. In vorige reeksen
waren dat beeldende kunste
naars en acteurs. Nu, vanaf van
avond om 22.54 uurop Neder
land 1, zijn twaalf schrijvers aan
de beurt. Ze worden in koppels
tegenover elkaar geplaatst en de
VARA treedt daarna diskreet te
rug.
Misdaad
We krijgen hierdoor een onge
wone en fascinerende blik op
schrijvers. De zes dubbelportret
ten hebben ieder een thema ge
meen. Baantjer en Van der Heij
den praten over misdaad, Reve
en De Hartog over getuigenis.
Maarten 't Hart zit tegenover
streekgenote en streekroman
schrijfster Gerda van Wagenin-
gen en ze hebben het over ro
mantiek.
Yvonne Kroonenberg, de goed-
gebekte castreerder van manne-
nillusies, heeft als tegenpool de
filosofische Connie Palmen wier
debuut 'De Wetten' de literaire
sensatie van vorig jaar bleek te
zijn. De dames hebben het over
erotiek.
In de vijfde aflevering gaat Lehi
Saris, wier meisjesromantiek in
miljoenen exemplaren werd ver
kocht, over liefde praten met de
opkomende wonderboy Joost
Zwagerman. En het laatste ge
sprek vindt plaats tussen
Adriaan van Dis en de uit de so
ciale realiteit puttende Yvonne
Keuls over het thema engage
ment.
Argwanend
Het is boeiende televisie. Schrij
vers grossieren in mooie zinnen
en er zijn er geen twee gelijk. Ze
hebben ook doorgaans een ge
zond ego en lijden niet aan bleu
heid. Als argwanende honden
snuffelen ze aan elkaar, maar de
gemeenschappelijke liefde voor
het boek doet tegenstrijdigheden
vergeten. De VARA heeft listig
literatuur tegenover lectuur ge
plaatst; de verfijnde stylisten te
genover de vlotte boys en girls.
Maar allemaal zitten ze in het
zelfde vak en zijn ze door het
zelfde virus besmet.
Het is confrontatietelevisie van
onderhoudend gehalte en het
medium zelf blijft zoals het
hoort op de achtergrond. Geeste
lijke ouders van de serie 'Favo
riete Schijvers' zijn programma
maakster Ike Bertels en NRC-
journalist Max van Rooy. Dit
tweetal heeft 'de schrijvers bij
elkaar gevoegd op basis van een
gemeenschappelijk thema. De
schrijvers moesten elkaar zien
zitten en geen gevoelens van
minachting koesteren.
Door lain Johnstone
Londen - Michael Caine als
de redder van de Britse
filmindustrie? Het is niet zo
vergezocht als het klinkt.
De acteur is zeer begaan met
de noodlijdende Britse film en
heeft een plan gemaakt om de
positie ervan te versterken.
„Het gaat om een soort kre
dietsysteem dat zo ingewikkeld
is dat u of ik er met ons ver
stand niet bijkunnen. De basis
investering zou van de banken
moeten komen".
Hoewel dit plan voorlopig nog
slechts theorie is, houdt Mi
chael Caine zich ook in prakti
sche zin weer onledig met de
Britse film. Hij heeft een ven
nootschap gevormd met de
Amerikaanse producent Mar
tin Bregman ('Scarface', 'Dog
Day Afternoon') om een aantal
Britse films te maken waarin
hij zelf de hoofdrol speelt.
Bregman en Caine hebben de
rechten gekocht van een reeks
boeken van schrijver Ted All-
beury. De hoofdpersoon, Harry
Anders genaamd, is gebaseerd
op Allbeury zelf, die tijdens de
tweede wereldoorlog en in de
Koude Oorlog spion was.
In de eerste film van de serie,
'Blue Ice', die nu in Londen
wordt opgenomen, speelt Caine
Anders als een man van zijn
eigen leeftijd (net 59 gewor
den) die uit de spionage is ge
stapt om een jazzclub te ope
nen. Door een affaire met de
vrouw van een Amerikaanse
diplomaat (gespeeld door Sean
Young) raakt hij echter betrok
ken bij een reeks moorden die
hem weer meeslepen in de
duistere wereld die hij achter
zich gelaten hoopte te hebben.
„Harry is een ontzettend harde
man. Hij was geen spion, hij
was een moordenaar, een 'kil
ler', je weet wel, van die in het
geheim opererende kerels waar
zelfs de regering niets van
weet. Ik wilde hem zo hard en
professioneel mogelijk hebben.
Ik wilde hem niet als een grote
vrouwenversierder, hoewel hij
wel een affaire heeft. Hard is
hij, wreed, en heel erg verbit-
■BmBBBMN», '4B
Michael Caine, hier met zijn vrouw Shakira, gaat de strijd aan met de Britse druilerigheid.
terd. Misdadig maar ook char
mant, zoals de rollen die Bo-
gart in de jaren dertig speel
de".
'Onbuigzaamheid' is niet al
leen het sleutelwoord voor het
karakter van de hoofdpersoon,
maar ook voor het budget van
de film. Caine heeft voor zijn
filmwerk een kwart eeuw lang
de Atlantische Oceaan overge
stoken en is zich bewust van de
kosten die in Hollywood ge
maakt worden voor een film.
„Ik zag hoe de dingen daar
gaan. Je hebt vijftig of zestig
miljoen dollar nodig om 'Le
thal Weapon' of 'Die hard' te
maken, al die grote films die
maar weinig verhaal hebben
maar fantastische stunts en
special effects. Die kun je je in
Engeland niet permitteren".
„Maar ik dacht dat er wel een
markt was voor een 'film noir'-
achtige film. we maken 'Blue
Ice' voor vijf miljoen dollar.
Geen geld voor grote massas
cènes of enorme jumbojets die
op hotels neerstorten of iets
dergelijks. Wat we aan geld te
kort hebben moeten we us
goedmaken door stijl, intelli
gentie en inventiviteit. Deze
hele film wordt gemaakt voor
minder dan Bruce Willis kreeg
voor 'The Last Boy Scout'."
'Blue Ice' wordt gefinancierd
door kabelzender Home Box
Office in Amerika, die zich het
recht voorbehoudt om de bio
scooprelease van de film tegen
te houden. Caine hoopt dat dat
niet zal gebeuren. „We maken
geen televisiefilm, we maken
een bioscoopfilm met televisie-
geld. Wanneer de film af is
moeten we kijken of het dc
moeite waard is hem in de bi-
socopen te brengen, of hij zich
staande zal kunnen houden
naast de grote films".
„Maar ik denk dat er weer een
publiek is voor goede kleine
- foto ap
thrillers als 'Blue Ice'. Dat za
gen we in Amerika met 'Dead
Again' van Kenneth Branagh.
De opbrengst daarvan was 35
of veertig miljoen dollar in
Amerika, geen enorm bedrag
maar wel een flinke winst als
je bedenkt dat die film voor
vijftien miljoen is gemaakt".
„De Britse filmers willen er
maar niet aan dat het publiek
geen behoefte heeft aan einde
loze polemieken over de toe
stand in Engeland onder That
cher. Een tiener in Iowa kan
dat geen ene moer schelen die
wil actie, geweld. Je kunt zeg
gen dat het belachelijk is om
jezelf te verkwanselen voor
dollars, maar het gaan niet al
leen om Amerika".
„Het gaat ook om de rest van
de wereld. Inside-humor op de
een of andere cocktailparty in
Hampstead gaat mensen in
Hong Kong volkomen voorbij.
Maar ze snappen het wel als
iemand een pistool leegschiet.
Dat is voor ons de achterlig
gende gedachte".
Als 'Blue Ice' een succes wordt
zal de film de eerste zijn van
een serie. „En als hij niks doet,
is het de laatste film van de se
rie", grapt Caine..„Dan hebben
we twee films ineen, dat is
goedkoop". Caine zal in de
eventuele serie ook zijn debuut
maken als regisseur. Op de
voor de hand liggende vraag
welke regisseur hem het meest
beinvloed heeft, antwoordt hij
onmiddellijk: „John Huston".
„Huston wist altijd wel iets er
uit te halen waardoor alles
glans kreeg. Bij 'The Man Who
Would Be King' liet hij me,
toen we een paar dagen had
den gefilmd, midden in een op
name stoppen. 'Wat is er?'
vroeg ik. En hij: 'Je mag wel
sneller praten, Michael. Het is
een eerlijke man'. Ik dacht:
'Dat is zo' en op dat moment
wist ik hoe ik die hele rol
moest spelen".
Degelijke inside-verhalen zul
len spoedig te lezen zijn in Cai-
nes autobiografie, waar hij de
afgelopen twee jaar aan heeft
gewerkt. „Ik heb geprobeerd
een geestige autobiografie te
schrijven. Ik heb geprobeerd
niemand pijn te doen of van
streek te maken, behalve wan
neer ik bewust besloot om dat
te doen".
„Een soort wraak wanneer
mensen mij pijn hebben ge
daan. Dat kan om hele kleine
dingetjes gaan. Wraak op een
journalist die me 'vulgair'
noemde toen ik een Rolls
Royce had gekocht". Op de
vraag hoe hij wraak heeft ge
nomen lacht hij zijn vertrouw
de, onbeschaamde lachje. „Als
je dat wilt weten, moet je het
boek maar kopen".
(C) The Times, Londen
Van onze rtv-redactie
De 23e editie van het jaar
lijkse openluchtfestival
Pinkpop op Pinkstermaan
dag 8 juni aanstaande,
krijgt volop aandacht van
radio en televisie.
Voor het eerst in de geschiede
nis van het festival wordt
Pinkpop live vanaf het Pink
popterrein in Landgraaf op de
televisie uitgezonden.
In samenwerking met de NOS
brengt de VARA zondag 7 juni,
tussen 18.30 en 20.00 uur op
Ned. 3 de eerste live-uitzen
ding, voorzien van commen
taar en met interviews. Voorts
is een vooruitblik naar de fes
tivaldag en een terugblik op de
rijke historie van Pinkpop.
Op de festivaldag zelf wordt
op Nederland 3 twee keer
overgeschakeld naar Land
graaf, namelijk van 15.00 tot
17.00 uur voor live-optredens
van dat moment en van eerder
die dag, voor sfeerimpressies'
vanaf het festivalterrein en
voor interviews met de optre
dende artiesten, en van 22.30
tot 23.15 uur voor een samen
vating van die dag met live
commentaar, het laatste optre
den en het afsluitend vuur
werk. De presentatie is in han
den van het duo Mart Smeets
en Jan Douwe Kroeske.
De NCRV-televisie maakt op
namen voor het programs
Pink '92, een tv-programma
over Pinksteren in Nederlant
en dat nog op dezelfde festi
valdag 's avonds wordt
zonden.
Station 3 zendt zondagavond
juni het programma
kade Live' rechtstreeks
vanuit Landgraaf. Dit pro.
gramma is voor het publid
toegankelijk en wordt als al
tijd gepresenteerd door Mare
Stakenburg.
Omroep Limburg is als van
ouds aanwezig voor live-uit
zendingen vanaf het festival
terrein.
De VARA-radio maakt
men van de Pinkpop-optre-
dens, die op latere tijdstippen
zullen worden uitgezonden. Ij
ieder geval voor het radiopro.
gramma 'Dubbellisjes' maak
de VARA een reportage die ko
mende dinsdag 9 juni zal wor
den uitgezonden. Hierin
meer aandacht voor de
valcamping.
Nieuw dit jaar zijn de live-uit.
zendingen van Studio 'Brusst
(BRT-radio). Met een.
zendwagen brengt de ook hiei 18.55 Nieuws voor doven en slee
13oO).
populaire Belgische popzends
onder andere sfeerverslagei
vanaf het festivalterrein. Ver
der hebben diverse omroeper
plannen om 'in de nieuwssfeeï |l4.20 Roland
aandacht te besteden
Pinkpop '92.
Van onze kunstredactie
RADIO 1
Jeudmuziekfestival vond in 19 et heel uur nieuws. KRO: 7.07 Echo-maga-
plaats in München, het twee®®» (7.30 Nws.). 8.35 Kruispunt. 9.05 Din-
Eindhoven - Tijdens de Pinksterdagen, 7 en 8 juni, wem
het in Eindhoven van jonge musici uit binnen- en binnenlai
Ruim 2500 muziekschool-leerlingen uit 15 landen dromra
dan in Eindhoven samen voor de slotmanifestatie van
derde Europese Jeug<£mu?iekfestival.
-Vijfentwintig van de 32 Bra
bantse '-muziekscholen nemen
deel aan dit festival.
Het evenement begint op vrijdag
5 juni en duurt vier dagen. De
buitenlandse jongeren (14-25
jaar) worden Ingekwartierd bij ui 4. "i"""
de Brabantse muziekscholen, wordt door het Festival-syml m NOS: 23.07 Met het oog op
Daar studeren ze met leerlingen
van de muziekscholen werken
in, die op 7 en 8 juni in Eindho-
in 1989 in Straatsburg.
Het centrale punt op 7 en 8 ja
is het PSV-stadion. Op twe Lbv land- en tuinbouw) VOO: 14.05 Vero-
pinksterdag vindt daar
concert plaats, dat uitgevoa
ven tot klinken gebracht wor
den. Van de 2500 deelnemers ko
men er 1600 uit het buitenland:
uit IJsland, Zweden, Finland,
Denemarken, Noorwegen Duits
land, Oostenrijk, Zwitserland,
Liechtenstein, Luxemburg,
Frankrijk, Italië, Hongarije en
Griekenland.
Het Europese Jeugdmuziekfesti-
val wordt georganiseerd door de
Vereniging voor Kunstzinnige
Vorming (VKV) in Utrecht, over
koepelend orgaan van de Neder
landse muziekscholen. Het VKV
maakt deel uit van de Europese
Muziekscholen Unie. Het eerste
nieorkest onder leiding van 0
cas Vis en het Festival-jeug
koor onder leiding van Geo:
Guest.
Beide dagen zijn er in het PS
stadion en in het Stadswandt
park nog allerlei andere
kale uitingen. Op 7 juni opa
Jan Rietman in het stadion
slotmanifestie. Het publ
wordt uitgenodigd om mee
zingen met de Eurovisie-:
Daarna wordt er een conti
voor beiaard en orkest
Carl van Eyndhoven bi
beiaard van de Cathrinakei
Hij is via een directe straalve
binding in het stadion te ton
en te zien op een grote Vidiwil
Zundert - Stuivezand. Nor
maal met Willem Duijn. Ge
zien op 23 mei.
Door Peter Smolders
Een uur voor de 'de meest ab
normale' Nederlandse pop
groep het podium zou betre
den was de gebruikelijke
feeststemming nog niet echt
voelbaar.
Het heeft alles te maken met de
afwezigheid van Bennie Jolink,
de man wiens gezicht en stemge
luid als geen andere met Nor
maal verbonden zijn. Geveld
door een auto-ongeluk wordt hij
gedurende deze tournee vervan
gen door 'oudgediende' Willem
Duijn. Voor zowel band als pu
bliek was dat nog even wennen.
De 55-jarige Duijn vooraf: „Ik
heb vrijwel direct toegehapt,
want ik doe graag gek." Om veel
serieuzer te vervolgen: „Voor
Bennie is het natuurlijk moeilijk.
Het is toch zijn band." Volgens
de gezette zanger hebben de eer
ste ervaringen echter wel bewe
zen dat het feest er niet minder
om hoeft te worden.
Nogal wat aanhangers tonen hun
trouw, want hoewel in de voor
verkoop niet meer dan 200 kaar
ten werden verkocht, stonden
rond tienen ongeveer 1200 men
sen in de tent. Toen het vijftal
van start ging, werd al snel dui
delijk dat Normaal zonder Jolink
zijn best doet om zo 'normaal'
mogelijk te klinken. Duijns stem
leek niet eens meer zoveel anders
dan die van de officiële voort»
hij had de moeite genomen-
Achterhoekse accent machtig
worden en redde zich in de eew
nummers, weliswaar in eei
die er in slaagt nog minder s
koorden te spelen dan ZZ Tc
zelfs op gitaar. Die rol werd ve
der opgevuld door een extra gr'
rist, binnen Normaal luistera
naar de obscure naam van
berto Kachelpiep.
Belangrijker overeenkomst
Jolink is dat Duijn en artiest
die geen angst heeft voorz»'
en die een publiek kan b«jp
Bovendien was de zwaarlip
zanger zo slim de status va
lige, die Jolink bij de fans
uit te buiten door herhaal
even naar hem te verwijz®-
merkingen als 'Bennie vindt
goed' en 'Ze wilden eerst Ge»
Joling nemen' deden het u>
aard goed bij het Normaal'
gioen.
Duijn is Jolink niet en zaï
ook nooit worden, maar
wijst erop dat hij het respect
de aanhangers weet te w®
Hij hield zich met gemak stf
tijdens de lange rij hits.
half twaalf werd het bel
'höken' weer luidkeels ge
deerd en vloog het bier weer
lijk in de rondte. Tientallen
hadden tegen die tijd ze®
moeite genomen hun shir
verscheuren en ze richting r
dium te werpen. Voor dej
die onbekend zijn met de
maal-gebruiken: dat is ee
teken.
iJJgd Vrouw-zijn, magazine.
jj'50 TV-Fruilmand, geestelijke liederel
10 Overal en nergens, portret Ameg
Ben Carson.
13 00 Nieuws voor doven en slechthort]
1500 Journaal.
<509 Little House on the Prairie, serie
,100 Kinderkrant.
<730 Tijdsein 1.
<jlO 50 kamers, jongerenmagazine.
1535 Blackout, spelletje.
1305 The Road to Avonlea, serie.
1550 Mijmeringen.
Journaal.
2025 Brug over de Noordpool, docum|
2120 Tijdsein 2.
2155 Triomf over terreur, gedramatis
taire over een vliegtuigkaping.
2220 Mediair, reportage.
2245 Antenne; Dienaar van God en
mentaire.
2310 Mijmeringen.
23.15 Journaal.
VARA
13.00 Nieuws voor doven en slechthor
1705 Verhalen van Moeder de Gans,
1/14 De geschiedenis van Ooit, jeug
17.30 De grote meneer Kaktus show.
Journaal.
18.16 Comedy Krakers; On the Busl
18.41 Dad's Army, comedyserie]
19.16 Vijt tegen vijf, spelletje.
19.41 Police Rescue, serie over politij
20.35 Oppassen!!!, serie.
De verleiding, serie over de wei
dame.
21.50 Achter het Nieuws.
12.25 Golden Girls, comedyserie.
>2.54 Favoriete schrijvers, serie. Afl.]
23.28 Museumschatten.
NOS
BOF
14.00 Skoalle-tv: 60 jier Aflutdyk: de I
Garros; Open FranseJ
schappen.
IELEAC
16.55 Cava, Frans voor beginners.
17.25 Pronlo, Italiaans voor beginnerl
HOS
17.55 Nieuws voor doven en slechthcj
Journaal.
18.15 Sesamstraat.
Jeugdjournaal.
Het klokhuis.
19.05 Roland Garros/tennis.
19.28 Antiliiaans verhaal, document]
20.00 Journaal.
si die gebeuren. 10.05 M/V-magazine.
1.05 Schone kunsten. 12.05 Echo-maga-
ane (NOS: 12.30 Nws. 12.55 Mededelingen j
litl nieuwsradio (17.30 Nws.). 19.04 Vero-
«a sportradio. 20.04 Confrontatie. VPRO: J
■I.04 God zij met ons. 22.53 De 1% rege-
«9. NOS: 23.07 Met het oog op morgen.
WtA: 0.02 For the record. 2.02 Geen tijd.
412 Rock Roel. 5.02-7.00 Ochtendhu- j
meur
RADIO 2
Jk heel uur nieuws. AVRO: 7.04 Sugar in I
morning (7.04-7.10 en 8.04-8.20 AVROI
Miojournaal). EO: 9.04 De muzikale fruit-;
W. 10.04 Ik zou wel eens willen weten. 1
Vrouw-zijn. 12.04 Lunchtime. 13.041
.-.n. 13.30 Als mensen veranderen,!
«4 E0-Metterdaad hulpverlening. VPR0:l
4 04 De Plantage, met om 14.10 'T nut vanl
(talgemeen; 14.43 De jazz van Pete Felle-l
■mal Mn; 15.04 Het spoor terug; 16.04 tschaj
6.531 Vrije geluiden; 17.04 Het nabije wes-r
Boeken; 19.04 Passages, passan-J
gegei' 20.04 Timboektoe. TROS: 21.04 Musici
Nin.
22.00-07.00 Zie Radio 1
naam is loempia 6a er allen op L
'tin, don zal ik xejjen uaarom ih ml
'noas xou de klok loan tikken
dt vnendiihap in de
u'reld bevorderen de rest ia!
Z^t Uang P*nj u zelf
Vr-r,Jijt hptlriin fk nip.