Plan voor Aardenburgse wandelpaden in eindfase ,<«=21 In drie kwartier een film van 3400 gulden Eindstand bridge bondscompetitie 320.322.62 \sfmiÊ55Si BURGERS MOETEN 90 GULDEN PER AANSLUITING BETALEN ZAKENNIEUW S PLAATSELIJK NIEUWS GEMEENTE WIL EEN ROMEINSE WEGWIJZER BU DE OPGRAVINGEN SNELHEIDSCONTROLES IN EEN ONVEILIG ZEEUWSCH-VLAANDEREN Rode Kruis houdt een open huis THE LOVE UNE Bel even 06-320.320.61 0E STEM VAN ZEELAND 4 WOENSDAG 16 NOVEMBER 1988 T20 AARDENBURG - De huishoudens in Aar denburg zullen binnen kort (voorlopig) negen tig gulden aan rioolbe lasting moeten betalen. Monopolywedstrijd Westdorpe Beide kanten Knipperen Slecht nieuws Verleidelijk Gemiddelde Oostburg Breskens Krasactie in Koewacht De Bastion voor oudere jeugd Pee*'" - "lectra Axel heropend Open huis bij Verhuist Axel Vakbond huldigt jubil; arissen •Stenenbrug) A62 50 ct. p.m. Van onze verslaggever AARDENBURG - Het wandelpa denplan van de gemeente Aar denburg is in een eindfase aange- land. Aardenburg wil met het adfviesbureau van de Heidemij in jee gaan om een gedegen begro ting en bestek in elkaar te timme ren. De provincie heeft namelijk negen tigduizend gulden in het vooruitzicht I gesteld voor de wandelpaden in Aar denburg, maar dan moet de gemeente de uitwerking van het plan wel aan een ingenieursbureau overlaten. Als de provincie voor 15 februari niets heeft gehoord, dan wordt het geld voor andere doeleinden gebruikt. De bestaande wandelpaden, zoals bij de Zuidwal, Noordwal, Driebekje en Eiderschans, krijgen een nieuwe 'deklaag' van onder meer schelpen, kiezels of sintels. Daarnaast worden drie nieuwe wandelroutes in Aardenburg uitge zet: een monumentenroute (in de kern van Aardenburg), een schansroute (in het westen) en een wallenroute (ten noorden en oosten van de kikkerstad). In het plan dat momenteel bij de provincie ligt, zijn ook onderdelen op genomen zoals bewegwijzering van de routes en borden (wandelpaden) die ruiters, brommers en fietsers moeten weren. Verder komt er een aantal zitban ken langs de wandelpaden. De ge meente wil graag een Romeinse weg wijzer in de buurt van de opgravin gen plaatsen, maar volgens de landin- richtingsdienst in Goes kan er geen subsidie voor deze wegwijzer worden aangevraagd Van de rest van het plan mag Aardenburg van de provin cie een subsidie van 75 procent ver wachten. De commissie openbare werken vergadert morgenavond ook over de reconstructie van de haven in Aar denburg. De Heidemij mag van het college het reconstructieplan nader uitwerken. Alleen de aansluiting Ha ven Peurssensstraat blijft nog even liggen. Op dit moment maakt de pro vincie een voorstel om het wegge deelte van de haven tot aan de Peurs sensstraat over te dragen aan de ge meente Aardenburg. Het voorstel gaat nog naar Gedeputeerde Staten en die mag j a of nee zeggen. Een ander punt voor de commissie openbare werken is een verzoek van het handbooggilde Sint Sebastiaan. Het gilde wil een deel van het clubge bouw laten betimmeren, want enkele zijden van het pand zijn aan het weg rotten. Het gilde heeft in totaal een bedrag nodig van ƒ4418,96. Sint Se bastiaan vraagt of de gemeente ƒ2209,48 bij wil springen, omdat de vereniging niet zoveel geld in kas heeft. De commissie openbare werken vergadert morgen, na de commissie ruimtelijke ordening (19.30 uur), in het gemeentehuis in Aardenburg. 06- 320.325.55 50 ct p/min. I \1 p?® *ete- Rioolbelasting in Aardenburg Van onze verslaggever Hst college van Aarden- burg is namelijk van plan een rioolrecht per aanslui- tiig in te voeren. t deze extra belasting wil Aardenburg de kosten van de reconstructie van de Nieuw- straat en de vervanging van de lioleringen in de gemeente dekken. Donderdagavond bespreekt de commissie openbare werken het voorstel van B en W. Mis schien zal het rioolrecht van negentig gulden in de toekomst nog aangepast moeten worden. Want op dit moment zijn de kostenberekeningen van de Grontmi over de kosten van de rioleringen in de gemeente nog niet afgerond. In ieder geval heeft Aarden burg op korte termijn geld no- l om de volgende investerin- n te tunnen uitvoeren: plan riolering Draaibrug (ƒ350.000), verplaatsen overstort Verloren Dorpsweg (ƒ25.000), knijpriool Wandeldreef (ƒ200.000), riole ring liieuwstraat 136.950), tweedefase riolering Brievers- straat (ƒ227.531) en riolering Haven, 448.000). De reconstructie van de Nieuw,traat in Eede kost de gemeeite een grote som geld. De tohle kosten van het weg dek ei de riolering zullen waarsthijnlijk de drie ton ruim overseirijden. Inmddels zijn, op aanbeve ling \an commissieleden, en kele punten van het recon- structeplan Nieuwstraat aan- gepas;. De tweede parkeer plaat: in de zijweg naar de Hof van Eede is weggelaten, omdat de tegenoverliggende garage side's moeilijk bereikbaar zou zijn. Er komt voor woning num mer 14 in de Nieuwstraat een groenboek om de parkeer- stronk af te schermen. Verder wil het college een dubbel hek werk bij de ingang van de brandgang laten plaatsen. Spe lende kinderen kunnen dan in het vervolg niet meer zomaar de weg oprennen. Het hek gaat de gemeente negenhonderd Sriden kosten. Tan onze correspondent I WïSTDORPE - Wegens het succes van vorig jaar wordt zondag 20 november in café 6 Gravin te Westdorpe weer een monopolywed- strijd gehouden. «5 5^ wordt gespeeld vol- pS de officiële spelregels, met I Sf e' v'er spelers. De aan- I ,is 13 30 uur. Dan wordt I fS j uur lang de eerste .ronde gespeeld. Hierna worden geld en goe- h!SÜn Eete'd en gaat de tweede l™nde van start. Ook deze 12 anderhalf uur, zodat om- LiJf 18,30 uur bekend is wie 'tol g?Plaatst heeft voor de fi- 6 twee uur gaat durea 218 30 uur en na totaal vijf monopoly is bekend wie de ■Waar is en de wisselbeker ,8 overnemen van Mare Ver- 5' winnaar van vorig en ,r de nummers één tot Mor!1! vier zÖn er ook bekers. aan zich tot zondagmid- shf J°°r aanvang van de wed- opgeven bij café de Gra- BIJ DE verkeerspolitie staat Zeeuwsch-Vlaande ren bekend als onveilig. Tweebaanswegen, gelijk vloerse kruisingen, veel landbouwverkeer, maar vooral veel hardrijders. Nog steeds. Ondanks de vele campagnes waarin gevraagd wordt om het gaspedaal eindelijk eens los te laten. En ondanks de snelheidscontroles. Ge middeld drie keer op werkdagen en één keer in het weekend staat de meest gevreesde politie auto ergens in Zeeuwsch- Vlaanderen langs de weg. Telkens weer is de buit groot. Ook gisteren. Een op de zes auto's rijdt te hard. „Als de administra tie zonder werk zit, doen we een middagje Zeeuwsch-Vlaanderen". Door Romain van Damme KASSA! 140 kilometer per uur. En het is niet de eerste keer dat de Mercedes voorbij flitst. Nog geen kwartier gele den was ie goed voor 128 kilo meter. „Reken dat maar eens uit", zegt wachtmeester A. Vreeke. „Dat kost hem meer dan 600 gulden. Als hij dit jaar nog eens gepakt wordt, is de kans groot dat hij zijn rij bewijs voor een tijdje kwijt raakt". We staan tussen IJzendijke en Biervliet, bij Halfweg. Een recht stuk weg. Ideaal om het gaspedaal goed in te drukken. Aanvankelijk valt het mee. Het is mistig en dat werkt remmend. Niet voor lang. Als de zon aan de winnende hand is, gaan alle remmen los. Vier, vijf auto's achter elkaar door de barrière is dan geen uit zondering meer. En de robot camera, het type gatso-micro, registreert genadeloos. Opvallend is dat vooral het tegemoetkomend verkeer te hard rijdt. „Veel mensen den ken dat alleen het afgaand verkeer gefotografeerd wordt. Dat is dus een misvatting. We kunnen beide kanten pak ken". Dat gebeurt met een klein kastje waarop een knopje zit. Daarop drukkend kan steeds van weghelft ge wisseld worden. En om met een nog maar een misver stand uit de weg te ruimen, haarlak op de nummerborden spuiten, helpt echt niet. „Wat er ook op het kenteken gespo ten wordt, de camera regi streert het nummer", zegt Vreeke lachend. „Van die za ken hebben we geen last meer. Wel kan het gebeuren dat er veel slik op de num merplaat zit. Nee, die zijn niet te fotograferen. Maar daar let de surveillance goed op. De nummerborden moeten goed leesbaar zijn". Om acht uur stappen ze het politiebureau in Oostburg binnen. Wachtmeester A. Vreeke van de afdeling bij zondere controle en A. Mida- vaine van de surveillance uit Middelburg. Vreeke gaat meestal alleen op stap, maar af en toe gaat er iemand an ders mee om het vak onder de knie te krijgen. „Met drie man zitten we op de weg. Door ziektes en vakanties kan het wel eens voorkomen dat er te weinig mankracht is. En dan moet er toch gecontroleerd worden. Daarom gaat er wel eens iemand mee". A. Midavaine houdt de gatso-micro camera en het verkeer in de gaten. Voor we op pad gaan, maakt Vreeke duidelijk dat de auto niet zomaar ergens langs de kant gezet wordt. „Nee, alles moet kloppen. Als je naar de winkel gaat om een kilo aard appelen wil je een kilo. Wij schuiven de mensen een paar kilometer in hun schoenen, dat moet dan ook kloppen. We werken met een gatso-micro camera. Alle apparaten waar mee wij werken moeten geijkt zijn. Bij elke oneffenheid die we constateren wordt er op nieuw geijkt. Het apparaat test zich zelf. Bij bepaalde sig nalen zeggen wij, stoppen. Dit klopt niet meer". Het voert te ver om alle technische gegevens aan het papier toe te vertrouwen. Maar duidelijk wordt dat de agenten werken met uitvoerig geteste apparatuur. Op weg naar de eerste halteplaats vertelt Vreeke dat er een mo gelijkheid is dat ze binnen kort 'rijdend controleren'. „We willen dat graag. Hier en daar in Nederland gebeurt het al. Het ziet er naar uit dat we dat hier binnenkort ook kun nen. Nu is dat financieel en organisatorisch nog niet mo gelijk. Op niet al te lange ter mijn moeten er uit ons district wagens weg wegens een te hoge leeftijd. Dat schept mo gelijkheden voor de aanschaf van rijdende apparatuur". Slecht nieuws voor de echte snelheidsmaniakken. Immers, de wagens waarmee de politie nu controleert zijn bij de meeste weggebruikers be kend. „We staan vaak op de zelfde plekken. Nu ook. We zijn bezig met die '-25 procent actie'. In dat kader werken we ondersteunend, controleren we bepaalde trajecten gron dig. Zeker, de mensen zijn te genover elkaar loyaal. Knip peren met lichten, elkaar waarschuwen". Soms levert dat leuke situa ties op. „Stonden we eens te controleren toen het donker was. Dan moet je flitsen Nou, dat zie je. Gaan de mensen elkaar waarschuwen. Op een gegeven moment stopte er iemand vlak voor onze wagen. Ging naar zijn lichten staan kijken. Ik er naar toe en vroeg wat er aan de hand was. Die man dacht dat er iets met zijn lichten was. Ze knipperen al lemaal zei ie". Het is mistig. Ook dan kan er gecontroleerd worden. „Ja, dat is nu weer actueel. Kijk maar wat er onlangs gebeur de. Veel te hard gereden in die mist. Maar niet altijd is het zinvol, controleren in de mist. Meestal wordt er dan niet harder gereden dan zeventig. En je mag hier tachtig". Dat wil echter niet zeggen dat iedereen die boven de tachtig zit meteen op de bon geslingerd wordt. „Nee, we bouwen een marge van onge veer tien kilometer in. Vijftig wordt zestig en tachtig wordt negentig. Alles wat daarbo ven zit, krijgt een bekeuring. Wij doen nu een radar-foto snelheidscontrole". „Het fotorolletje gaat naar Middelburg en wordt ontwik keld. De gegevens gaan de computer in en de bekeurde krijgt een paar dagen later een acceptgiro binnen. Ten minste, als de overtreding niet de dertig kilometer over schrijdt. Binnen die grens werkt de politie de zaak af. Dat betekent dat de politie tot 140 gulden de boetes incas seert. Anders komt de officier van justitie in actie. We doen ook wel eens een radar-op- vang-controle. Dan worden de overtreders een eind ver der opgevangen door agenten en meteen bekeurd". Bij Halfweg trekt de mist langzaam weg. Vreeke en Mi davaine controleren de appa ratuur. De radarbundel moet zo ingesteld staan dat de auto's op het juiste moment gefotografeerd worden. Op een plaatje schrijft Vreeke waar we staan, Middenweg, IJzendijke en de tijd. Dat wordt telkens mee gefotogra feerd. Flitsen is niet nodig. „Zet maar aan", zegt de wachtmeester. Een rustig be gin. De mist zorgt er voor dat de automobilisten wat gas te rug nemen. Maar toch duurt het niet lang eer de eerste overtreders genoteerd wor den, 110, 102, 101 kilometer. Alles wordt geregistreerd. Ook de vrachtwagens. Maar die laten zich niet zo snel van gen. „Dat zijn de beroepsver voerders. Die hebben het zo in de gaten. He, daar staan ze. Ze waarschuwen elkaar. Niet al leen met lichtsignalen. Maar ook via de MC-bakjes. Met co des doen ze dat. In de trant van, de grijze muizen zijn er". Vreeke en zijn maat kunnen er niet kwaad om worden. Het hoort er bij. Straks wordt het anders, als die rijdende ra darwagen zich onopvallend tussen het verkeer mengt. Dan wordt het ook voor de vrachtwagenchauffeurs moeilijker. Vreeke en Mida vaine veren op. Met hoge snelheid nadert een Mercedes. Maar er gebeurt niets. Op de teller verschijnen de letters ill. Die staan voor illegaal, geen goede opname. „Ja, dat komt voor. Door een of andere oorzaak pakt ie de wagen niet. Dat kan door een trilling zijn. Of ze rijden elkaar net voorbij. Of je zet net te laat dat knopje om. Die man heeft geluk gehad ja. Maar dat heb ik liever dan dat je met een bedenkelijke me ting zit. Maar let op, de zon breekt door, de snelheid gaat 'omhoog. Echt, er wordt veel te hard gereden. Je ziet het nou zelf. En we controleren toch al jaren. Ik doe dit werk nu acht jaar. Maar ik kan niet zeggen dat er minder hard gereden wordt. Integendeel. Het is een gebed zonder end". „Wat misschien helpt? Hogere boetes? Voor de echte piraten wellicht. De mensen moeten meer verantwoordelijkheids gevoel krijgen. We moeten nog meer controleren. Je moet eens aan de mensen die aan de weg werken vragen wat het betekent, dat harde rijden. Die schrikken zich soms lam. Met 140 er voorbij. Jazeker controleren we op die punten ook. En in de bebouwde kom. Zoals in Schoondijke, Kui taart, Terhole en Magrette. Dat geeft voldoening. De mensen daar zijn blij dat we komen". Het aantal auto's dat te hard voorbij scheurt, stijgt gestaag. We zijn nog geen uur bezig en de teller geeft al 44 overtredingen aan. 128 kilo meter, twee keer 140. Vreeke: „Het is verleidelijk. Een recht stuk weg, kom, gas geven. Want de tijd speelt een rol. De gejaagdheid speelt een rol. De mensen willen de veerpont halen. Dat speelt hier zeker mee. Dan jakkeren ze door. Begrijpelijk, zeker, maar het mag nou eenmaal niet. En het is gevaarlijk". „Als je 140 rijdt op deze we gen moet er niet veel gebeu ren. Dan kun je fouten niet meer herstellen. Als je 80, 90 rijdt vaak nog wel. Dat is het verschil". Na drie kwartier is het eerste filmpje vol. „Een filmpje van 3400 gulden. We gaan er vanuit dat een over treding gemiddeld 100 gulden kost Als ik in Kapellebrug sta maak ik 300, 400 foto's. Reken maar uit. De apparatuur is duur, maar er staat veel te genover". Na anderhalf uur verhuizen we. Halfweg was deze keer goed voor zestig overtreders. 385 Auto's werden gecontro leerd. We rijden naar de weg tussen Oostburg en Sluis, de Nieuwstraat. Daar moeten we niet lang wachten op de eerste overtreding. Een Belg rijdt met 114 voorbij. „Aan de over kant controleren we ook op de snelwegen. Moet je op vrijdag gaan staan, in het toeristen- seizoen. Dan vliegen die Duit sers voorbij. Overigens is het niet altijd gemakkelijk om het geld van hen binnen te krij gen. Jazeker, een vierbaans- weg in Zeeuwsch-Vlaanderen zou zeker helpen. Nu wordt er vaak met hoge snelheid inge haald. Dat is vragen om pro blemen". Het middaguur nadert. Het gemiddelde zakt snel. Steeds vaker rijden de automobilis ten glimlachend voorbij. Soms gebeurt het overdreven, geeft de meter amper vijftig aan. „Ze hebben het in de gaten. Ze waarschuwen elkaar. Kijk maar, die remt keurig af. Straks, een paar honderd me ter verder zit ie weer boven de honderd. Weet je wat ik het liefst zou doen. Al die mensen die zo hard rijden aanhouden en eens rustig praten. Maar ja daar heb je helaas geen tijd Terug in Oostburg blijkt dat er in totaal 84 automobi listen bekeurd zijn. 587 Auto's reden voorbij de camera. On geveer het gemiddelde. Als ik naar Terneuzen rij, hou ik angstvallig mijn snelheids meter in de gaten. GEVONDEN VOORWER PEN - Bij de politie kan men inlichtingen krijgen over de volgende gevonden voorwer pen: autsleutelbos met huis sleutel, bankbiljet, sleutelbos in etui, crossfiets, bos sleutels met twee labels, portemonnee met inhoud, damesportemon- nee met inhoud, beugelgebit, huissleutels, tasje met sleutel, plastic mapje met inhoud, ge blokte sjaal, knipportemonee met inhoud, sleutel voorzien van label, wieldorp, huis deursleutel, koffer met initia len. BOLCLUB - De bolclub Raak tegen Staak uit Oostburg houdt, vrijdag 18 november een grote bingo-avond. Plaats van handeling is het clubge- TT bouw aan de Quarles van Uf- lJzendljKe fordweg 10 in Oostburg. De bingo-avond van de bolclub begint om 19.30 uur. komt ten goede aan het jeugdwerk in de gemeente Oostburg. Met de andere helft financiert het Nationaal Jeugd Fonds waardevolle projecten voor de jeugd in Nederland, zoals kinderboer derijen, speel-o-theken, peu terspeelzalen en jeugdacco- modaties. KAARTING - Op de Arjoan- bolbaan werd een kaarting gehouden waaraan 47 perso nen deelnamen. Uitslag bie den: 1. J. Hoogstad, 2. F. Ver- schorre, 3. A. de Zutter. Joke ren: 1. A. de Lobel, 2. R. de Zutter, 3. L. Talboom. JANTJE BETON - Leden van de Scouting Oostburg hebben 674,44 gulden opgehaald voor de Nationale Jeugdcollecte Janije Beton. De collecte werd in de week van 7 tot en met 13 november gehouden. De helft van de opbrengst BOLLING - In IJzendijke werd dit keer de tweede ronde gespeeld voor de onder linge competitie IJzendijke- Arjoanbolbaan Breskens. IJ zendijke won met 118 tegen 43 punten. De tussenstand na twee ronden is: IJzendijke 194 punten en Breskens 149 pun ten. Een voorsprong voor IJ zendijke van 45 punten. KOEWACHT - De midden standsvereniging Wiveko verwelkomt Sint Nicolaas zondag 20 november. De rondrit van de Sint begint om 14.00 uur vanaf café Wilton op 't Zand. Hij wordt hierbij mu zikaal begeleid door EMM. Na deze anderhalf uur durende rit zal '"i De Vlaschaard de plaatselijke jeugd ontvan gen. Voor elk kind is er een verrassing. Vanaf 21 november start Wi veko een Sint Nicolaas 'kras'- aktie. De klant ontvangt bij besteding van ƒ5.- een bon waarop een vakje blootge- krast moet worden. Afhanke lijk van wat tevoorschijn komt valt er geld te winnen. De aktie duurt tot en met 3 december. TERNEUZEN - Café/bar De Bastion in de Nieuwstraat in Terneuzen is een gezellige bar voor oudere jeugd geworden. Vorige week donderdag ver richtte burgemeester Ocke- loen om 17.00 uur de opening van dit in de kleuren oud- rose en bordeaux gestoken etablissement. Men kan er darts spelen en een dansje maken De muziek wordt niet op discosterkte ge draaid, zodat een gezellige babbel op normale wijze mo gelijk is. AXEL - Vorige week donder- derdag hero>""Me burge meester De Graaf Peeters Elektra in Axel. Mevrouw en meneer Peeters hadden bin- nenhuisarchitekt Rigobert Antheunis aangetrokken om het interieur van hun zaak te verfraaien. Het resultaat stemt tot grote tevredenheid bij de familie Peeters. Er is gewoekerd met de ruimte met het gevolg dat op een vrij beperkt oppervlak een groot assortiment over zichtelijk en fraai staat uitge stald. AXEL - Vorige week vrijdag opende woninginrichting Verhuist uit de Noordstraat 18 te Axel de deuren voor een twee dagen durend open huis. Vorig jaar december werd verhuisd van de Buitenweg naar de Noordstraat. Er moest in de nieuwe behuizing echter nog een interne ver bouwing plaatsvinden. Het resultaat werd met trots aan het publiek getoond. Tijdens de open-huis-dagen werd op diverse artikelen een flinke korting gegeven. Van onze correspondent HOEK - De zesde en laatste zitting van de bondscompe titie in het district Zeeland- Zuid van de Nederlandse Bridge Bond is in De Braakman gehouden. In de tweede klasse begonnen de dames Brevet-Pieters met ruim twee procent voor sprong aan de laatste zit ting. Na een spannende spelavond versloegen de dames Van de Dries-Sandrini hun tegenstan ders met 0,2 procent op een to taalscore van 336 procent. Beide paren promoveren naar de eerste klasse. Het duo mevrouw Bies- broeck-de heer Ysebaert, dat in de eerste klasse steeds de eerste plaats innam, moest toelaten dat in deze zitting het paar me vrouw Van Waterschoot-de heer De Schrijver won, maar OOSTBURG - De afdeling West-Zeeuwsch-Vlaande ren van het Nederlandse Rode Kruis houdt zaterdag 26 november open huis. Op deze manier wil het de mensen uit de regio kennis la ten maken met het vele werk dat deze instantie levert. Speciale aandacht krijgen de werkzaamheden die in de regio verricht worden. Het hoe, wan neer en door wie is immers bij velen onbekend, aldus de hulp verlenende organisatie. Men hoopt dan ook dat velen 26 no vember de weg naar het Rode Kruisgebouw aan de Burge meester Gratemastraat in Oostburg zullen vinden. De deuren worden geopend om 10.00 uur en sluiten weer om 16.00 uur. het liet de overwinning niet glippen. Samen promoveren ze naar de hoofdklasse. De paren Aarts-Dourleyn en mevrouw Rosseei-de heer Neve degrade ren naar de tweede klasse. Het paar Lichteveld-Ra- mondt won overtuigend de laatste ronde en ook deze com petitie in de hoofdklasse. Als goede tweede eindigde het paar mevrouw Bruyns-de heer Koopman. Uit de hoofdklasse degraderen de paren Bies- broeck-De Jonge en Van Dron- kelaar-Visser. Uitslagen zesde zitting: Hoofd klasse: 1. heren Lichteveld-Ra- mondt 58 procent, 2. heren Meeu- sen-Risseeuw 57, 3. mevrouw Bruyns-de heer Koopman 54. Eer ste klasse: 1. mevrouw Van Water schaoot-de heer De Schrijver 62, 2. heren Biesbroeck-Ysebaert 61, 3. heren Simpelaar-Zwaan 56. Tweede klasse: 1. dames Verha gen-Van Waes 60,2. dames Van de Dries-Sandrini 54,3. echtpaar Juf fermans 53 procent De eindstanden zijn als volgt: Hoofdklasse: 1. heren Lichteveld- Ramondt 347 procent, 2. mevrouw Bruyns-de heer Koopman 335, 3. heren Meeusen-Risseeuw 308. Eer ste klasse: 1. mevrouw Biesbroeck- de heer Ysebaert 346, 2. mevrouw Van Waterschoot-de heer De Schrijver 323, 3. dames Touw-Van de Zande 319. Tweede klasse: 1. da mes Van de Dries-Sandrini 336, 2. dames Brevet-Pieters 336, 3. heren Van Dael-Haggenburg 316 procent. Van onze correspondent OOSTBURG - Districtsbe stuurder H. Lenting komt vrijdag 18 november tijdens de vergadering van de FNV Bouw- en Houtbond naar Oostburg om een aantal ju bilarissen te huldigen. In aanmerking daarvoor ko men twee leden die veertig j aar lid zijn en vier die al 25 jaar ge bruik maken van de diensten van de bond. De vergadering is in het hervormd kerkcentrum te Oostburg en begint om 19.30 uur.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1988 | | pagina 19