DE STEM
^Kindergeloof blijft sluimeren'
P«P
SPI
AAK
l
WIL HUYGEN, DE VADER VAN TV-HELD 'DAVID DE KABOUTER':
Twee boeken Simo
Vestdijk verfilmd
2Q333B230H
Oude meesters bij
Sotheby's geveild
The Bangles maken
schitterende plaat
Puzzelen met de Traveling Wilburys
WOENSDAG 9 NOVEMBER 191; J
Wil Huygen is, samen met Rien Poortvliet, de
geestelijke vader van 'David de kabouter'. Be
kend van televisie (elke donderdag om 19 uur op
Neerland 2) en van de speelgoedwinkel. Hij is op
dit moment een van de succesvolste schrijvers
van Nederland, en verder een gepensioneerd
huisarts en gepassioneerd jager.
Jagen
Onbetaalbaar
Geloof
Serieus
F STEM GIDS 2 WC
j NEDERLAND 1
NEDERLAND 3
DUITSLAND 1
Nieuw tv-net
in Engeland
DUITSLAND 2
Four One
And Only's
„Aan vier uur slaap heb ik genoeg, 's
Nachts zit ik vaak videobanden van
wedstrijden te bekijken
Jan Reker, trainer Roda JC
T2
Door Mick Salet
Wil Huygen: „Ik reken me ook
niet tot dè schrijvers van Ne
derland. Mulisch. Hermans.
Kousbroek. In dat rijtje hoor ik
niet thuis. Ik denk ook niet dat
ik het zou kunnen. Het is wel
aardig wat ik geschreven heb,
maar het is niet goed genoeg."
Eerst even een biografietje.
Wil Huygen, 66 jaar, was bijna
dertig jaar lang huisarts in
Nijmegen. Deed zijn drukke
praktijk, vijfduizend patiënten,
van de hand om het, tot zijn
pensioen, wat rustiger aan te
doen als bedrijfsarts. Schreef
kinder- en kabouterboeken. Is,
samen met Rien Poortvliet, de
geestelijke vader van David de
Kabouter, die iedere donderdag
op televisie te zien is. Heeft nog
bijbaantjes bij een Medisch
Diagnostisch Centrum en 'De
Jager' het clubblad van de Ko
ninklijke Nederlandse Jagers
Vereniging.
Eerste vraag. Is het niet para
doxaal dat een arts ook jager
is? In zijn werktijd probeert hij
mensen zo gezond mogelijk te
laten leven. In zijn vrije tijd
schiet hij dieren dood.
Wil Huygen: „Jacht is na
tuurbehoud. Jagers schieten
natuurlijk niet alle dieren
dood. Ze zouden wel gek zijn.
Want dan is er na een tijdje
geen dier meer over. Jagers
zorgen dat er niet te véél dieren
komen. Er wordt van te voren
goed bekeken welk dier er moet
verdwijnen en welk dier niet
geschoten mag worden. Dat is
haast wetenschappelijk werk.
Al wil ik niet ontkennen dat ik
toch vooral uit hartstocht jaag.
Het is spannend. Het is bevre
digend. Ik jaag vooral op groot
wild. Reeën. Zwijnen.
Een andere tegenstelling.
Kabouters prikkelen de fanta
sie van kinderen en andere
mensen die nog bereid zijn om
in het onmogelijke te geloven.
Maar hoe méér de televisie en
de commercie bezit nemen van
een kabouter als David, des te
minder kunnen kinderen er
zelf bij verzinnen.
Wil Huygen: „Als ik die speel
goedpoppen van David de ka
bouter zie, dan vind ik die
slecht lijken. Ze kunnen die
mooie koppen die Rien maakt,
met fijne rimpeltjes en mooie
kleuren, gewoon niet namaken.
Rien zegt dan ook duidelijk dat
het zijn schepping niet meer is.
Ook op de televisie lijkt het
niet op zijn werk. Als je dat zou
willen, dan zou zo'n tekenfilm
onbetaalbaar worden.
De merchandising van David
de kabouter neemt een enorme
vlucht. Dat gaat helemaal bui
ten ons om. Als het te veel en te
ver wordt doorgefokt en door
gevoerd, dan blijft er inder
daad weinig over om te fanta
seren. Maar ik weet niet of dat
nu al zo ver is. Kleine kinderen
zijn dol op David de kabouter.
Mijn kleinkinderen, ik heb er
tien, die vechten in ieder geval
nog om."
Hoewel er maar weinig vol
wassenen zijn die in sprookjes
geloven, blijft de kabouter, ook
in het tijdperk van tv en pc, de
fantasie ouderwets prikkelen.
Gelooft Wil Huygen in kabou
ters?
Wil Huygen: „Alleen kleine
kinderen geloven écht in ka
bouters. Die zie je in het bos
nog in holletjes zoeken. Maar
zoals ze er ééns achter komen
dat Sinterklaas niet bestaat,
komen ze er ook eens achter
dat er in de paddestoelen geen
mannetjes met puntmutsen
wonen. Maar het blijft tóch
sluimeren. Dat oude kinderge
loof blijft voortbestaan. In je
hoofd. In je hart. Dus als je ka
bouters zoekt, kijk dan in je
hart. Daar zul je ze vinden.
Voor mij is de wereld tussen
droom en werkelijkheid de
mooiste die er is. Die wereld
bestaat. Als je maar op de
goede manier kijkt. Hoe zal ik
dat nou eens uitleggen? Ja. Ik
weet ergens" een heel mooi
landschap. Een boswei aan een
watertje. Daar maak ik een
foto van. En ik vraag Ruysdael,
die dan wel even tot leven ge-
Wil Huygen: „Ik zou graag nog eens een serieus boek schrijven.
foto avuko
wekt moet worden, om er een
schilderij van te maken. Dan
krijg je twee keer hetzelfde
landschap. Eén harde foto van
de werkelijkheid. En één schil
derij waarop Ruysdael laat
zien hoe hij de werkelijkheid
ziet. Dat verschil van kijken,
daar gaat het om. Als je kijkt
als Ruysdael dan ziet alles er
veel mooier uit."
Waarom noemt hij Ruysdael
en niet Poortvliet?
Wil Huygen: „Och, dat vind
ik dan gelijk zo slijmerig klin
ken. Maar Rien Poortvliet kèn
het zeker wel zo. Ik vind Rien
een geboren illustrator. Zo als
hij beweging kan vastleggen,
zo kan geen ander dat. Hij wil
zichzelf geen kunstenaar noe
men, hij noemt zich liever een
vakman, maar ik vind hem een
groot kunstenaar. Zijn werk
hangt niet in de musea, maar
het is wel de beste voorzetting
van de schilderkundige traditie
van ons land. Ik vind het on
rechtvaardig, en verdrietig
voor Rien, dat zijn werk niet de
waardering krijgt die het ver
dient."
In het nieuwste boek van Huy
gen en Poortvliet, het Boek van
Klaas Vaak, zijn de fabrikan
ten van slaappillen gemene
schurken. Heeft Wil Huygen
zo'n hekel aan slaappillen?
Wil Huygen: „Ik hou er niet
zo van, nee. Al moet ik er gelijk
aan toevoegen dat ik als dokter
óók wel slaappillen voorge
schreven heb. Er zijn nu een
maal mensen die écht niet kun
nen slapen. Maar over het alge
meen wordt er te veel geslikt.
Niet alleen slaappillen Er wor
den ook te veel andere pillen
geslikt. En dat deugt niet.
Maar ik heb niet de illusie
dat ik dat probleem met het
boek van Klaas Vaak de wereld
uit help. Al heeft zo'n boek af
en toe therapeutische waarde.
Ik heb, serieus, brieven van
drie psychiaters gekregen die
me schreven dat ze patiënten
mijn kabouterboeken hadden
laten lezen en dat dat goed had
gedaan. Dat deed mij weer
goed om te horen."
Ook al is 'Het boek van
Klaas Vaak', net als de eerste
twee kabouterboeken van
Huygen en Poortvliet, een veel-
verkoper die internationaal
ook scoort, Wil Huygen wil de
wereld nog ééns verrassen met
een roman die van literaire
kwaliteit uit de kaften barst
Wil Huygen: „Tot nu toe was
het allemaal spielerei. Enter
tainment. Ik zou graag nog
eens een serieus boek schrij
ven. Ik zou willen dat ik het zou
kunnen.
Ik ben al vroeg, als jongen,
aan de Russische bibliotheek
begonnen. Eerst Dostojevski.
Schuld en boete. De Idioot. De
monen. Die dringen zo diep in
de schoonheid en de lelijkheid
van de menselijke geest... Dat
zijn pas boeken. Dat is pas
schrijven. Maar dat kan ik dus
nooit. Dat blijft een vrome
wens."
Vindt hij zich als kinderboe
kenschrijver wel thuishoren bij
Annie M.G. Schmidt?
Wil Huygen: „Ik op het ni
veau van Annie M.G. Schmidt?
Ik zou het niet durven bewe
ren. Zij heeft verhalen ge
maakt die nu al klassiek zijn.
Paul Biegel, een goede vriend
van me, trouwens ook.
Of de boeken van Rien
Poortvliet en mij evergreens
worden, zal pas blijken over
tachtig jaar. Dan ben ik er niet
meer. Maar ik ben wel enorm
benieuwd of ze me dan nog le
zen. Ik zou het wel leuk vin
den..."
AMSTERDAM (ANP) - De filmmaatschappij Hiv«
side Pictures te Amsterdam gaat de romans 'Een
penroman' en 'De Ziener' van Simon Vestdijk vei
men. Zij heeft daarover overeenstemming bereikt
de Stichting Administratiekantoor Auteursrecht
Simon Vestdijk en Uitgeverij Bezige Bij, zo hebben
twee laatste instellingen gisteren meegedeeld.
Voor de verfilming van 'Een
Alpenroman' is de in Los
Angeles wonende en wer
kende regisseur Paul Ver
hoeven aangetrokken, die
heeft besloten de Vestdijk
verfilming in zijn pro
gramma voor de komende
jaren op te nemen. 'Een Al
penroman' speelt zich gro
tendeels af in Zwitserland,
waar ook de film zal worden
opgenomen.
Regisseur van 'De Ziener'
wordt Gerrit van Eist, win
naar van de Gouden Kalf in
1984 voor 'De Kick' en in 1986
voor 'Blonde Dolly'. Deze
sleutelroman van Simon
Vestdijk speelt zich af in de
jaren vijftig, dezelfde pe
riode waarin ook de film zal
Open
cirkel
eerste aflevering van
i>g 'Open cirkel' in het
■uwe seizoen gaat over
■ugdtrauma's. Discussielei-
,r Wim de Knijff heeft rond
tafel vijf gesprekspart-
m uitgenodigd, die allen
oeilijkheden in hun jeugd
■bben gehad. Op een be
id moment dachten zij de
jlemen overwonnen te
iben, maar jaren later be
nnen de pijnlijke ervarin-
plotseling weer parten te
len.
Daar komen
de clowns
Oostenrijkse televisie
aakte een zesdelige kinder-
TT He van Herman van Veens
Paul Verhoeven: aan, <Daar komen de
trokken voor Een Alm cabaretier speelt
roman- fotostudio* een roj jn gamen mej
worden geplaatst. De opn ?r Witschge, ofwel Pipo de
men zullen de volgende wi own. Veronica presenteert
-. f AAWfir A n tl Avv/"
ter plaatsvinden.
ihmiddag de eerste afleve-
ng. De serie werd van Ne-
■rlandse ondertitels voor-
éa Het verhaal speelt in
89.
Van onze kunstredactie
Op maandag 14 november
a.s. houdt Sotheby's Am
sterdam haar inmiddels
traditionele najaarsveiling
van 'Tekeningen en Schil
derijen van Oude Meesters'.
Hoogtepunt van de veiling
is ongetwijfeld een tekening
van een prachtig ruimtelijk
kerkinterieur door Pieter
Jansz Saenredam.
De tekening uit 1634, een ge
zicht op het interieur van de St.
Bavokerk te Haarlem, is een
voorbereidend werk voor het
schilderij dat zich nu in het
Museum Narodowe te War
schau bevindt. Verwacht wordt
dat het interieur van de St.-Ba-
vokerk - een van de weinige te
keningen van Saenredam die
nog in particulier bezit zijn -
méér dan 600.000 op zal bren
gen.
Een andere belangrijke teke
ning is Jacob de Gheyn's ont
werp voor de titelpagina van
een van zijn prentenseries 'Wa-
penhandelinghe'. Deze studie
werd lange tijd als verloren be
schouwd en is eerst recentelijk
herontdekt (geschatte waarde:
50.000-70.000). Interessant is
ook een tekening in pen en grijs
gewassen zwarte inkt door
Frans Crabbe, een voorberei
dende studie voor de prent 'Es
ther voor Ahasverus'. Het is de
enige tekening waarvan men
met zekerheid kan zeggen dat
hij door deze begin-16e eeuwse
kunstenaar gemaakt werd
35.000-50.000).
Verder komen onder de ha
mer twee voorheen onbekende
tekeningen van Rubens en te
keningen van Jan van Goyen,
Jan v.d. Velde, Nicolaes Maes,
Willen Romeyn, Jan van Kes-
sel, Frederick van Valcfe
borch, Hans Bol en Hen
Saftlevea
Bij de schilderijen van i
Oude Meesters valt het oogt|
een buitengewoon groot
van Jan Wildens, voorsteik
'De Jacht op de Caledon
Ever'. Het is een van Wild
meest lyrische werken, duid
lijk een hoogtepunt uit
oeuvre. In de veiling won
verder diverse aantrekkelijk
landschappen en stilleven
aangeboden, waaronder ve(
schillende jachtstillevens,
voorbeeld van Jan
Adriaen de Greyff en Johamij
Leemans.
Kijkdagen: donderdag
t/m zondag 13 november.
20.29
Sneeuw
witjes^
let Finse tv-drama
neeuwwitjes', dat de NOS
adt, kreeg in 1987 te
ate Carlo een Gouden
nph. Deze onderscheiding
voor het beste programma
Lde categorie fictie. Op een
aecologische afdeling van
ziekenhuis liggen zes
ouwen, die eikaars ver-
puwen weten te winnen. Zij
ellen eikaars lief en leed,
arbij soms flink wordt ge-
hen. De kille ziekenzaal
iet er plotseling heel anders
20.15
Relchskris-
tallnacht
ARD-documentaire 'Die
fcichskristallnacht' geeft
p nauwgezette reconstruc-
van de Kristallnacht, pre-
LONDEN (AP) - De Brit ss vijftig jaar geleden. De
regering heeft taekendgt m van Henric L. Wuerme-
maakt dat er in 1993 ea en Jürgen Marin Möller
vijfde televisienet komt! «"evens in op de gevolgen
dat het hele omroepbestel door de nazi's georga-
eederepiileerd zal wnrda leerde P°8rom- Ongeveer
gedereguleerd zal worae joden werden gearres.
De zendvergunning gai !rd, 191 synagogen brand-
naar de hoogste bieder. n af eu 75 werden er volle-
Minister van binnenlandse E verwoest. Duizenden jo-
ken Douglas Hurd, die verai 11 gingen naar concentra-
woordelijk is voor de omroi kampen, waar de holo-
zei dat volgend jaar wetsvM "al begon.
stellen zullen worden irirj
diend die de keuze voor del
kers en luisteraars aanzienlij
moeten vergroten.
(ADVERTENTIE)
21.00
Menschen
kinder!
R E 0 I> I
VEEMARKTSTRAAT 47 BREDA 07(
Muzikanten die in de popmu
ziek alles al gezien en gedaan
hebben, willen wel eens iets
anders. Bijvoorbeeld anoniem
of onder een schuilnaam op
treden in onmogelijke
zaaltjes. Nog leuker is het om
een groep te vormen met een
bizarre naam en een plaat te
maken zonder de identiteit
van de beroemde leden prijs te
geven.
Zo onstond de groep The Tra-
veling Wilburys, die zoals de
hoes niet vermeldt, bestaat uit
Bob Dylan, George Harrison,
Roy Orbison, Jeff Lynne en
Tom Petty. De heren worden
voorgesteld als de broers Luc
ky, Nelson, Lefty, Otis en
Charlie Wilbury en niemand
wordt wijzer van de onzinnige
tekst, die waarschijnlijk ge
maakt is door Michael Palin
(Monty Python), wiens echte
naam wel vermeld wordt.
De elpee heet 'Volume One'
en bevat lichtvoetige muziek,,
die duidelijk gestroomlijnd is
door producer Jeff Lynne. De
symfonische ELO-aanpak
overheerst en af en toe hoor je
een vrolijk Beatle-gitaartje,
dat George Harrison, de an
dere producer, erin gebracht
heeft. De stemmen zijn goed te
onderscheiden, maar de grote
vraag is: wie schreef wat?
Hieronder een poging de Tra-
veling Wilburys vast te pin
nen.
'Handle with care'. Het ope
ningsnummer ligt onmiddel
lijk goed in het gehoor, het
wordt gezongen door Harri
son. Roy Orbison zorgt voor
het tussenmelodietje en ver
der is er een schor koortje met
Petty en Dylan. Nee, dit heeft
George niet zelf geschreven.
Er wordt gespeeld met ge-
wichtige^woorden die dezelfde
Lucky Wilbury. - fotoap
klank hebben. 'All I really
want to do'? Wacht even, er zit
een splintertje 'Desolation
Row' in de melodie. Dylan
dus, hij is de componist.
'Dirty World'. Recht-toe-
recjit-aan nummer, gezongen
door Bob Dylan. Lijkt een
beetje op het oeroude 'Bread
and butter'. Eindigt met grap
pen. Niet geschreven door Dy
lan, ma£tr door Tom Petty, een
van zijn trouwe volgelingen.
'Rattled'. Stevig rock-a-
billy nummer vertolkt door
Jeff Lynne. Toch hoor je dat
niet hij de componist is, maar
de grote Orbison. Roy laat
zich even horen met zijn 'r-r-
r-rauw' uit 'Pretty Woman'.
Nu is het patroon bekend, de
componist zingt nooit zijn
eigen nummer!
'Last Night'. Tom Petty
zingt een voor hem veel te op
gewekt reggae-nummer. Een
typische George Harrison-
compositie.
'Not alone anymore'. Roy
Orbison mag uithalen, hoewel
zijn theatrale voordracht
wordt getemperd door produ
cer Lynne, de grote gladstrij
ker. Het nummer is natuurlijk
een vervolg op Roy's 'Only the
lonely'. Het is op zijn lijf ge
schreven door Jeff Lynne, die
ooit ook componeerde voor
andere oude helden, de Everly
Brothers.
Dat was de eerste kant, yijf
nummers, van iedere Wilbury
één. Een niet te ontkennen lo
gica. Ook op kant twee is het
zo verdeeld.
'Congratulations': Dylan
gaat voor in een wat melige
meezinger. De hand van Tom
Petty.
'Heading for the light'.
George Harrison zingt het,
maar als je je een langzamere
versie voorstelt, ontdek je de
componeertechniek van Roy
Orbison. Tragiek en verlos
sing, een echt Orbison-ver-
haal.
'Margarita'. Tom Petty en
de rest in diverse variaties.
Deun van George Harrison.
"Tweeter and the Monkey
Man'. Dylan zingt het, maar
het zou een numer van het
Electric Light Orchestra ku-
nen zijn. Lynne is dus de
auteur.
'End of the line'. George zet
in, Petty valt in, de anderen
komen erbij. Dylan moest nog
een nummer leveren. Ia, dit is
van hem. Klopt ook, 1 moest
en zou het eerste en het laatste
nummer maken.
De muziek van de Trave
ling Wilburys is niet opzien
barend. Het is een onopval
lende band. Alleen voor de
puzzelaars is de plaat interes
sant. Gooi deze recensie weg
en probeer het zelf ook eens.
'Dirk Vellenga
EINDREDACTIE WIM VAN LEEST
De agenda voor de komende
weken ziet er als volgt uit:
Duran Duran, 22 november in
Rotterdam (Ahoy)
Salt 'n Pepa, 9 november in Am
sterdam (Jaap Edenhal)
Wet Wet Wet, 6 november in
Rotterdam (Ahoy)
Sade, 11 november in Rotterdam
(Ahoy)
Bon Jovi, 21 november in Rotter
dam (Ahoy)
Eek a Mouse, 12 november in Til
burg (Noorderligt)
Chicago Blues Festival, 13 no
vember in Tilburg (Noorderligt)
Fripp Toyah, 24 november in
Tilburg (Noorderligt)
TPau, 16 november in Utrecht
(Vredenburg)
Proclaimers, 16 november in Til
burg (Noorderligt)
Celia Cruz, 11 november in Eind
hoven (Evenementenhal) en 14 no
vember in Rotterdam (Hal 4)
Irakere, 18 november in Rotter
dam (Hal 4) en 24 november in
Eindhoven (Tongelreep)
Tito Puente, 11 december in
Eindhoven (Tongelreep)
La India De Oriente en La So-
nora Matancera, 25 december in
Nijmegen (Belvior Hotel)
Level 42, 16 december in Den
Haag (Statenhal, voorverkoop be
gint 12 november)
DE vorige Bangles-elpee 'Dif
ferent light' had in de vorm
van 'Walk like an Egyptian'
een gigantische wereldhit,
terwijl het door Prince ge
schreven 'Manie monday' een
bescheiden hit werd. Boven
dien had het het Amerikaanse
dames-viertal eind vorig jaar
vooral in de VS veel succes
met het nummer 'Hazy shades
of winter'.
The Bangles zijn een succes-
groep geworden en een
nieuwe elpee moet dan ook
aan veel hooggespannen ver
wachtingen voldoen. Wat mij
betreft lossen The Bangles
met de nieuwe elpee 'Every
thing' al die verwachtingen in.
'Everything' is als geheel veel
sterker dan 'Different light'
en herbergt een aantal num
mers dat het op single zeker
aardig zal doen. Een voor de
hand liggende kraker als
'Walk like an Egyptian' is niet
aanwezig, maar daar tegen
over staat nu een stukken die
alle trekken van de klassieke
popsong hebben.
Meteen al het openings
nummer is ijzersterk. Su
zanne Hoffs bezingt daarin
wat ze voelt, doet en wil als ze
in de kamer van haar vriendje
is. Het is een tamelijk erotisch
nummer, zwoel gezongen en
prachtig gespeeld. De kwali-
tieit van dat nummer, 'In your
room' heet het, is ook in de 12
andere nummers terug te vin
den. Er zit niet een zwak stuk
tussen en hoe vaker je de plaat
hoort, hoe meer je eraan ge
hecht raakt.
The Bangles hebben met
'Everything' een plaat afgele
verd die haast ongemerkt zal
uitgroeien tot een van de al
lerbeste platen van dit jaar.
Pas na een aantal malen
draaien hoor je hoe voortref
felijk de songs in elkaar zitten
en hoe ontwapenend simpel
The Bangles met minimale
middelen de prachtigste puur
ste pop van dit moment ma
ken.
SOMMIGE platen worden
vanwege een bepaald stukje
voorgoed in je geheugen ge
grift. Zo zal 'We love you' van
de Bredase groep Four One
And Only's me waarschijnlijk
vooral bijblijven omwille van
het prachtige 'We're so happy
in the Netherlands pt I and pt
II (A mini roek-opera)'. Dat
nummer is echt grappig en
vooral de manier waarop een
nieuwslezer de allerlaatste se
conden van de plaat vult met
'een waarschuwing voor de
scheepvaart, zuidwest 6'.
'We love you' komt een jaar
of twee naar de redelijk suc
cesvolle langspeler 'The end is
searching' en je kunt horen
dat de groep inmiddels beter
de weg weet in de studio.
Daardoor komen de ideeën
beter op de plaat terecht, zon
der dat daarvoor meteen
spontaniteit hoeft te worden
ingeleverd.
In vergelijking met de vo
rige elpee is er nu meer in
strumentale variatie en dat
komt de plaat ten goede. Four
One And Only's is een tegen-
cowboy van deze tijd zit
t meer te paard. Hij jaagt
jeep of per vliegtuig ach-
het vee aan. In de ZDF-
iriek 'Menschenskinder' is
reportage te zien over
rt>oys in Australië, die in
icopters kudden opdrij-
uske en Wiske:
The Bangles: met minimale middelen de prachtigst
draads zootje. Waar tal van
moderne bandjes zich te bui
ten gaan aan elektronica, daar
kom je bij de Four One And
Only's geen ingewikkelder
toetsenbord tegen dan dat van
de accordeon.
De nummers die Four One
And Only's spelen alsmede de
bijbehorende teksten zijn vol
slagen onzinnig en irrelevant
en dat is maar goed ook, want
er zijn al veel te veel bandjes
die zichzelf heel serieus ne
men.
Als ik Four One And Only's
was, nam ik in het vervolg al
leen nog maar instrumental!
stukken op, want, zonder gek'
heid, juist de melodietjes en
gitaarstukjes die Four 0iü
And Only's ons op deze
voorschotelen zijn van
zeer grote klasse. De teksten
zijn sowieso onzinnig en eer
lijk gezegd te flauw om m»
recht de aandacht van de nW'
ziek te mogen afleiden.
Frank Zappa sprak ooit
Shut up 'n' play yer guitar. -
heeft waarschijnlijk niet vet'
moed dat hij in het geval
de Four One And Only's
gelijk zou hebben.