Actief
De NS kijkt niet op een wagonnetje
Aardenburg krijgt
sociaal rechercheur
Sasse harmonie gaat
drukke tijd tegemoe
'Vrij
Aanta
Zoom
STANDPUNT GEMEENTERAAD OOSTBURG NOG NIET TE VOORSPELLEN
Gildefeesten en Axelsestraatfeesten druk bezocht
MEEI
POLITIERAPPORT
Lesgeefdag
gymnastiek
Terneuzen
Sas ontvangt
asielzoekers!
directe
DE STEM VAN ZEELAND 3 ZATERDAG 27 AUGUSTUS 1988
T16
OOSTBURG - Het is nog volstrekt
onduidelijk of de Oostburgse raad
volgende maand geld zal uittrekken
voor de Brugse helikopter-hulp
dienst.
INDRUKWEKKENDE CUFERS GOEDERENVERVOER OVER SPOOR
Zeventig
KANAALZONE
Gevaarlijk
Niet rendabel
VAN RIE EN RAMMELAERE TEGEN
Inbraak
Aanrijding
SEIZOEN BEGINT MET FIETSTOCH
Stevige eis
tegen dealer
hard drugs
Van Zoelen
winnaar van
verkiezing
kermisvlaai
AARDENBU
college van b
ter en wethc
Aardenburg
derdagavonc
middernacht
slachtoffer
tieke chantaj
Ziekenhuis
Hele klus
Twijfels helidienst groeien
Het college mag dan voornemens zijn om
een eenmalige subsidie van vijf mille te
verstrekken, een deel van de gemeente
raad heeft nog zijn twijfels.
Dit bleek vrijdagmiddag tijdens de behandeling
van het collegevoorstel door de financiële com
missie.
Het D&T-raadslid T. de Blok- van Herpen zei
op zich niets tegen de hulpdienst te hebben, maar
vond het ongepast om een buitenlandse dienst te
subsidiëren. „Temeer, omdat de helidienst voor
elke vlucht die ze in Nederland uitvoert, rijkelijk
beloond wordt door de ziekenfondsen. De dienst,
zo voerde zij aan, „krijgt voor elk vlieguur 2300
gulden van het ziekenfonds terwijl de werkelijk
kosten slechts 1200 gulden bedragen per uur. Als
de gemeenten bovenop die vergoeding nog eens
gaan subsidiëren, dan vind ik dit geen goede
zaak."
Het bevreemdde het D&T-raadslid dat het
Oostburgse gemeentebestuur verzuimd had om
advies in te winnen bij deskundigen. De nood
zaak van de helidienst voor West-Zeeuwsch-
Vlaanderen trok zij ook in twijfel. „Als de heli
kopter daadwerkelijk van levensbelang is, dan
zouden ze in de Randstad zeker al in bosjes
rondvliegen, maar dat is absoluut niet het ge
val," aldus De Blok.
Het CDA-raadslid L. Cuelenaere-Faes dacht
er heel anders over en meende dat de helidienst
beschouwd kon worden als 'een hulp achter de
hand'. „Het zou gepast zijn om voorwaarden in
het leven te roepen voor de afroep van de dienst.
Dit zou alleen op medische indicatie moeten ge
beuren," beklemtoonde zij. Het raadslid drong er
verder op aan dat het Oostburgse gemeentebe
stuur zich sterk zou maken voor het instandhou
den van de kwalitatief goede ambulancedienst in
de eigen regio. De WD'er K. Malcorps sloot zich
hierbij aan.
De PvdA'er J. Wielakker waarschuwde het
college. „Het mag niet zo zijn dat deze eenmalige
subsidie onze eigen ambulancedienst in gevaar
brengt. Als dat het geval is, dan zeggen wij nee
tegen de subsidie," stelde hij. Wielakker wilde
overigens wel instemmen met de subsidie onder
de strikte voorwaarde dat de Brugse helidienst
aan het eind van het jaar een afrekening zou to
nen. H. van der Weegen (D&T) constateerde on
omwonden dat het college bezig is met het liqui
deren van de eigen ambulancedienst in de
streek.
Die opmerking was niet naar de zin van wet
houder J. Thomaes, die zich kribbig maakte om
de oppositie tegen het collegevoorstel. „Het voor
stel staat een paar mensen niet aan en daarom
wordt er zoveel kritiek gespuid," sneerde hij.
Thomaes vond dat de raad de buitenlandse hulp
niet mocht afslaan. „Als we daarmee het leven
van één mens kunnen redden, is dat die eenma
lige bijdrage van 5000 gulden zeker waard," al
dus Thomaes.
De NS in Zeeuwsch-
Vlaanderen. Geen
strakke dienstregeling,
geen stations voor perso
nenvervoer, geen snelle
treinen door het land
schap. Het verhaal lijkt
derhalve snel verteld,
maar wie zich meldt bij
het NS-kantoor aan de
Stationsweg in Terneu-
zen weet na een paar uur
wel beter. Exploitatiema
nager, de chef, Jaap Dijk
stra lepelt indrukwek
kende cijfers op en vertelt
dat er in totaal zeventig
kilometer aan 'nuttig
spoor' ligt. En dat Sas van
Gent dringend behoefte
heeft aan meer rail.
Niet om een personen
trein door Zeeuwsch-
Vlaanderen te laten rij
den. Want dat ziet Jaap
Dijkstra niet zitten. „Dat
is in dit gebied nooit ren
dabel te maken". Een ver
haal over het 'eilandbe-
drijf' van de NS.
Door Romain van Damme
TERNEUZEN - De cijfers
zijn indrukwekkend. De Ne
derlandse Spoorwegen ver
voerde vorig jaar in
Zeeuwsch-Vlaanderen 920.000
ton goederen. Een jaar eerder
was dat 700.000 ton. „Binnen
de NS is die 920.000 ton vijf
procent van het totale tonna
ge. Tien procent van de goe
deren die Nederland per rail
uitgaan, gaan in Zeeuwsch-
Vlaanderen de grens over".
Jaap Dijkstra is als NS-man
in Terneuzen bijna aan zijn
koperen jubileum toe. Hij be
gon bij de reizigersdienst,
maar schakelde alras over
naar de goederendienst. Tot
nu toe telt zijn spoorboekje
een respectabel aantal sta
tions. Via Alkmaar, Zaan
dam, Baarn en het Amster
damse rangeerterrein Water
graafsmeer reisde hij naar
Terneuzen waar 25 NS'ers
werkzaam zijn.
In Zeeuwsch- Vlaanderen lijkt het spoor nauwelijks van
belang, maar de cijfers vertellen een ander verhaal.
„Je moet ons niet vergelijken
met Rotterdam. Maar als je
onze omzetcijfers ziet en weet
hoeveel mensen hier werken,
zeg ik, wij doen het niet zo
slecht. Van die 25 mensen
houden er zich vijf met het
onderhoud van de infrastruc
tuur bezig. De rest met het
transportgebeuren. Daar zit
dus alles bij, ook het admini
stratief personeel".
Tussen Terneuzen en Sas
van Gent ligt zeventien kilo
meter rail. Maar dat is niet
alles wat de NS aan sporen te
bieden heeft. „De bedrijven
hebben sporen. Pak maar
eens een luchtfoto van Dow.
Dan zie je keurig de lijntjes
lopen. We hebben sporen
naar de NSM, naar de Cokes.
Dat is een restant van de oude
lijn naar Hulst-Clinge. Naar
de bedrijven toe dus. In de
FOTO OS STEM/COS. J. 0€ BOER
havens liggen sporen. Alles
bij elkaar, emplacementen en
lijnen, ligt er zo'n zeventig ki
lometer nuttig spoor".
Wie wat wil laten vervoe
ren, kan terecht bij de NS.
„Maar het zal duidelijk zijn
dat in dit gebied de grote be
drijven onze belangrijkste
klanten zijn", zegt Jaap Dijk
stra, die vervolgens uitlegt
hoe de werktijden liggen.
„Maandag tot vrijdag van 7
tot 17 uur. Dat je weinig trei
nen ziet rijden, is niet zo ver
wonderlijk. Als Je in het
oostelijk deel werkt en bijna
nooit naar het westen moet,
zie je vrijwel nooit een trein".
Toch speelt het merendeel
van de activiteiten zich af aan
de oostkant van het kanaal.
Jaap Dijkstra pakt pen en pa
pier en rekent voor dat 75
procent van het werk aan de
oostkant plaats vindt. Dijk
stra blijft trouwens bij de cij
fertjes. „Wij spelen steeds in
op het vervoersaanbod. Als
wij niets te doen hebben, kan
ik geen kant uit met het per
soneel. Je mag niet te weinig
hebben, maar ook niet te veel.
Want dan kunnen we het niet
aan".
Dijkstra staat op en loopt
naar een standaard waar
grote vellen papier op liggen.
'Verleden, heden en toekomst'
staat er op het eerste vel. „Dat
heb ik eens gemaakt om de
mensen hier te laten zien hoe
het er mee staat. Hoe de ont
wikkelingen binnen het be
drijf zijn". Hij bladert door en
laat een grafiek zien. Grilli
ger kan het nauwelijks.
„Je hebt maanden dat je
60.000 ton doet. Soms doe je
100.000 of zelfs 120.000 ton. De
slechtste maanden liggen in
de zomertijd. We doen veel
zaken met Frankrijk en Ita
lië. In die landen is het dan
vakantie. Augustus is in
Frankrijk bijvoorbeeld de va
kantiemaand bij uitstek. Dat
merk je meteen in de omzet.
Vorig jaar hebben we nogal
uitgehaald. De laatste vier
maanden dan. Op deze gra
fiek zie je dat het in 1982 heel
wat slechter ging. Onder de
600.000 ton. Toen ging het niet
zo best met de economie en
had vrijwel niemand ver
trouwen in een herstel".
Ook 1986 was minder. Maar
dat was volgens Dijkstra te
wijten aan een paar stakin
gen in België en Frankrijk.
„We verloren zeker 100.000
ton, maar we hebben er geen
nadeel van ondervonden. We
zijn geen klanten kwijt ge
raakt. Het goederentransport
in Zeeuwsch-Vlaanderen
vertoont trouwens een stij
gende lijn. Je hebt drie trans-
portpoten. Scheepvaart, rail
en wegtransport. Wij zijn
verreweg de kleinste poot.
Maar iedere poot heeft zo zijn
specialisme. Ik denk dat rail-
en wegtransport elkaar moe
ten vinden. Je kunt niet zo
maar betonnen linten door
Europa blijven leggen".
Milieu-organisaties wijzen
er bovendien op dat de ge
vaarlijke stoffen het best over
het spoor vervoerd kunnen
worden. „Natuurlijk worden
hier ook gevaarlijke stoffen
vervoerd", zegt Dijkstra
daarover. „Met de chemische
industrie in de buurt, kan dat
niet anders. Ik denk dat onge
veer vijftien procent in de ca
tegorie gevaarlijk valt. De
aanbieder van de vracht moet
er voor zorgen dat het veilig
is. Neem Dow. Dat bedrijf
huurt zelf wagons. Wij heb
ben geen ketelwagons".
Van maandag tot vrijdag
rijden er dagelijks acht trei
nen met een gemiddelde
lengte van 450 meter over de
Zeeuws-Vlaamse sporen.
Vier treinen die goederen
naar de bedrijven brengen en
vier treinen die voor de af
voer van de goederen zorgen.
Telkens goed voor zo een 1800
ton aan gewicht. Hard gaat
dat niet. „Onze locomotieven
rijden maar dertig kilometer
per uur. Er zit wel veel power
achter. Nee, ongelukken ko
men hier gelukkig weinig
voor".
Op verzoek wisselt Jaap
Dijkstra van spoor. Het per
sonenvervoer. „Niet rendabel
te maken in dit gebied. Dat
past trouwens niet in onze be
drijfsvoering. Nu werken we
met flexibele tijden. Een trein
vol, hup naar de grens. Met de
Belgen is wat dat betreft goed
samen te werken. Met perso
nentreinen moet je wel op tijd
rijden. Bovendien, de
Zeeuws Vlamingen zijn auto-
fielen. Praktisch iedereen
heeft een auto. En aan welke
lijn moetje dan denken? Pak
Terneuzen-Gent. Wanneer ga
je daar naar toe? Als er
iemand in het ziekenhuis ligt.
Je hebt bovendien ook nog
met de brug te maken. Nu
hebben we een goede samen
werking met de brugwach
ter".
Nee, weet Dijkstra zeker.
Een eventuele vaste oever
verbinding is ook geen oplos
sing voor de NS. „Een tunnel
helemaal niet. Weet je trou
wens wat ik mis in al die ver
halen over de verbinding. De
gevaarlijke stoffen. Stel dat
er een tunnel komt, dan mag
er geen gevaarlijke stof door
heen".
Veertig jaar geleden nam de
NS de lijn Mechelen-Terneu-
zen over. De verwachtingen
destijds waren niet hoog ge
spannen. „Het was er duide
lijk op gericht om de zaak af
te bouwen", weet Dijkstra te
vertellen. „Wij hebben dat
kunnen ombuigen. Er is geïn
vesteerd voor een miljoen. De
afbouwgedachte leeft niet
meer. Momenteel zijn we bij
voorbeeld aan het onder
zoeken of het emplacement in
Sas van Gent kunnen uitbrei
den. Daar zitten we krap in
de lijnijes en stagneert het
soms. Ik zou graag zien dat
dat verholpen wordt".
Van onze verslaggever
AARDENBURG - Op korte termijn zal ook in de gemeente
Aardenburg een sociaal rechercheur aan het werk gaan.
De gemeenteraad stemde in
meerderheid in met het colle
gevoorstel om in samenwer
king met zes andere Zeeuws-
Vlaamse gemeenten, met uit
zondering van Oostburg, drie
sociaal rechercheurs aan te
stellen.
Oostburg blijft voorlopig
van mening dat de sociale
dienst in de gemeente dermate
goed functioneert dat er geen
noodzaak bestaat om sociaal
rechercheurs aan te stellen.
In Aardenburg bleek don
derdagavond laat dat enkele
rnadcledm ook in de kikker-
stal een ambtenaar met opspo
ringsbevoegdheden niet nood
zakelijk vonden. De raadsleden
H. van Ria (DM) en E. Ramme-
laere (Eigen Lijst) stemden dan
ook tsjgen het aangaan van een
gemeenschappelijke regeling.
Van onze correspondent
TERNEUZENSLUISKIL - Zowel de
Gildefeesten in Sluiskil als de Axelse-
straatfeesten in Terneuzen hadden
gisteren over belangstelling niet te
klagen. De VOA begroette gisteren de
uit twintig man bestaande volksdans
groep uit Oostenrijk, terwijl in Sluis
kil de vrijdag traditioneel bestemd
was voor talent van eigen bodem.
De Gildefeesten werden om half drie weer
gestart met een ouderenmiddag. Zo'n 126
bejaarden met hun aanhang bezochten
deze Gilde-activiteit. Zij konden genieten
van het optreden van bejaardenkoor De
Nachtegalen uit Sluiskil. Verder werkten
mee mevrouw Benjaminsz en de Zeeuws-
Vlaamse verteller Ed Steyns. Als klap op
de vuurpijl zong Piet van Puyenvelde een
aantal bekende evergreens. Tot slot trad
op de volksdansgroep Sluiskil onder lei
ding van mevrouw Van de Velde.
De jeugd kwam 's middags aan de beurt.
De drie bassisscholen De Vrije Vlucht, St.
Anthonius en de Oranje-Nassau streden
om de Gilde-wisseltrofee. Ruim honderd
kinderen, onderverdeeld in zeventien
ploegen, probeerden een kleine vrachtwa
gen zo snel mogelijk over een afstand van
50 meter te verplaatsen. De Oranje-Nas
sau won dit jaar. De tweede plaats was
voor De Vrije Vlucht en op de derde plaats
eindigde de St. Anthoniusschool.
Aansluitend begon er voor de jeugd een
soundmix/play backshow. Hier deden 39
kinderen aan mee. De uitslag was als
volgt: soundmix: 1. Wendy du Chaine, 2.
Patricia de Groot; playbackshow: 1. groep
Meat Loaf, 2. Judith van de Brande.
's Avonds vanaf 21.00 uur was het de
beurt aan de volwassenen. Ook nu was het
BRESKENS - In het multi
functioneel gebouw van cam
ping Schoneveld is ingebro
ken. Men heeft het gehele ge
bouw doorzocht en sigaret
ten- en speelautomaten open
gebroken. Er wor(jen
een
flink bedrag aan geld, als
mede een grote hoeveelheid
sigaretten vermist. Van de
daders ontbreekt nog el)
spoor.
SLUIS - Op de kruising Gouj
verneurstraat - Brandaris-
straat verleende H. F. G. i
IJzendijke geen voorrang aai
L. de B. uit Breskens. De autj
van G. liep hierbij zwari
schade op, zodat deze moes
worden weggesleept.
Van onze correspondent
SAS VAN GENT - Nu de vakantieperiode bijna achter
rug is, maakt harmonie De Vereenigde Vrienden uit
van Gent zich op voor een nieuw seizoen. Voor de Sas
harmonie betekent dat direct al een drukke start vol rr
muzikale activiteiten.
weer lachen en gieren bij de diverse komi
sche acts.
De ondernemers van de Axelsestraat
hadden eindelijk het weer mee. De Oos
tenrijkse dansgroep, die vergezeld was
van een kleine muziekgroep, gaf diverse
optredens. Een Oostenrijkse bakker en
slager bereidden allerlei delicatessen uit
Oostenrijk. Ook de jubilerende volksdans
groep Hava Naquila gaf op Place du Bree
enkele optredens. Om 19.00 uur verzorgde
de jeugdbrandweer van de gemeente Ter
neuzen een demonstratie. De vrijdagavond
werd afgesloten met een feestavond met
medewerking van disco De Vliegende Hol
lander.
Uitslag van de donderdag gehouden
zeskamp: 1. De Meyer, 2. Wisse, 3. Krab 1,
4. Bilderbeek, 5. Krab 2 (brandweer). Uit
slag van de standhouders van de Gilde
feesten: 1. Firma Berkhout en Modehuis
Rossy (Sas van Gent), 2. Roberto, 3. Kapsa
lon Lissy.
Inmiddels traditioneel start het
nieuwe muziekseizoen vandaag
met de jaarlijkse fietstocht
voor leden en familie. Het ver
trek is gepland om 09.30 uur bij
Staf de Reu. De bestemming
van de tocht wordt geheim ge
houden. Na afloop van de fiets
tocht, waarbij de instrumenten
in de bezemwagen meegaan, is
er een fondue-party.
De werkelijke muzikale acti
viteiten van De Vereenigde
Vrienden starten morgen. De
Sassenaren verzorgen dan in
Philippine het slotconcert van
de Mosselfeesten. Aanvang
19.00 uur. Zondag 4 september
maakt De Vereenigde Vrien
den vanaf 14.30 uur, ter gele
genheid van de Sasse kermis,
traditiegetrouw enkele rond
wandelingen door het centrum
van Sas van Gent. Zaterdag 10
september geeft de onder lei
ding van Johan de Witte sta-
nade harmonie een concert
Van onze verslaggever
TERNEUZEN - Gymnas
tiekvereniging EMM uit
Terneuzen test vandaag op
het Zeldenrustcollege in
Terneuzen de kennis en
vaardigheid van toekom
stige leiders.
Dat gebeurt met een zoge
naamde grote lesgeefdag
waarop de examenkandidaten,
die een cursus van twee jaar
achter de rug hebben, hun ken
nis in de praktijk kunnen bren
gen. Van 10.00 tot 12.45 uur
wordt er les gegeven aan kleu
ters en jongens en meisjes tot
13 jaar. Na 13.30 uur komen de
jongeren van dertien jaar en
ouder aan de beurt. Om 15.00
uur is er recreatieve gymnas
tiek voor dames. Iedereen die
zaterdag gymnastiekles wil
hebben is welkom.
Van onze correspondente
MIDDELBURG - 'Een rede
lijk grote tussenhandelaar'.
Zo kwalificeerde officier
van justitie mr. Groen voor
de Middelburgse rechtbank
de 29-jarige A. C. uit Rot
terdam.
C. had in de periode april '86 tot
en met mei '87 de Vlissingse
drugsscene op grote schaal
voorzien van heroine en cocaï
ne. Hij deed dit deels om in
eigen behoefte te kunnen voor
zien, maar het grote aantal
'klanten' dat hij per dag 'ver
werkte' (aanvankelijk zo'n vijf
tot tien maar later zelfs oplo
pend tot twintig) deed de offi
cier concluderen dat er ook van
winstbejag sprake was.
Tegen de niet verschenen C.
eiste mr. Groen bij verstek een
gevangenisstraf van vijftien
maanden.
Tegen een 'collega' van C„ de
27-jarige Vlissinger H. S„ eiste
de officier eveneens bij verstek
voor soortgelijke feiten vijf
maanden. S. had (eveneens als
tussenhandelaar) in de periode
september tot en met november
'87 gedeald in amfetaminen, ro
hypnol en seresta, en ook hij
deed dat, hoewel over een korte
periode, op vrij grote schaal.
De rechtbank doet in beide
zaken over twee weken uit
spraak.
voor De Zonnebloem in cultp
reel centrum de Speye, aan
vang 15.00 uur.
De muziekagenda vermei
verder: zaterdag 24 septemb
concert in het Ledeltheater
Oostburg ter gelegenheid vi
het 125-jarig bestaan v;
drumband Harmonie; zaterd:
1 oktober marsconcurs in ft
Vlaanderenhal te Sas v;
Gent, organisatie De Vere
nigde Vrienden; zaterdag
oktober deelname aan
KNF-concours te Middelburg
Van onze verslaggever
SAS VAN GENT - De ge
meente Sas van Gent biet
maandag op het stadhu
een officiële ontvangst aa
negen asielzoekers aan. D
negen, afkomstig uit Ghan
India en Ethiopië, worder
in groepjes van drie gehuil
vest in huurwoningen in c
kern Sas van Gent, West
dorpe en Philippine.
De ontvangst vindt plaats oi
14.00 uur. De asielzoekers wot
den toegesproken door burgt
meester mevr. J. van Rest
wethouder L. Marquinie.
Van onze correspohdent
SAS VAN GENT -
Bakkerij Van Zoelen
uit de Zandstraat heeft
donderdagavond de
verkiezing van de
Sasse kermisvlaai ge
wonnen met een inzen
ding naar het recept
van een van de eigen
medewerkers. De vlaai
werd na een uitge
breide proeverij door
de Sasse gemeenteraad
kort voor aanvang van
de maandelijkse raads
vergadering gekozen
uit negen inzendingen
van Sasse bakkers.
De verkiezing was op
touw gezet op initiatief
van de plaatselijke VW,
die met de kermis in aan
tocht een oude traditie in
ere wilde herstellen.
Daarnaast krijgt de ker
misvlaai naam als uniek
culinair Sas gerecht.
Het recept van de ver
kozen vlaai zal volgens
afspraak door de Sasse
bakkers worden overge
nomen en het gebak zal
tevens verkrijgbaar zijn
in de horecagelegenheden
in Philippine, Sas en
Westdorpe. Komende;
vrijdag -dan begint d
kermis in Sas van Gent-
zal de verkozen vlaai voort
het eerst voor het grot<
publiek verkrijgbaar zijrij
Oorspronkelijk werd de
kermisvlaai in het Sasse
gebakken volgens huis
vrouwenrecept. Bakkers
namen echter al snel hef
recept over.
Het basisrecept voor di
vlaai bestaat uit stroop;
peperkoek en melk. Om
de specifieke smaak te ga
randeren worden daar
speculaaskruiden, kaneel
en lichte of bruine suiker
aan toegevoegd. De berei
dingstijd van de vlaai
vergt ongeveer anderhalf
uur. Na het koken van de
meer vloeibare ingrediën
ten worden de vaste toe
gevoegd, waarna het ge
heel in de oven gaat.
nieuwe Sasse kermisvlaai
moet met de smakelijke
gembergelei bovenop een
culinaire topper van df
Sasse bakkerijen worden.
Pc
Van onze verslagg
De gemeenter
inclusief de
wethouder J.
weigerden ur
sein op groen t<
de uitvoering
tweede fase va
plan Sint-Krui
De raad wilde a
collegevoorstel v<
ring van de we:
Kruis instemm
Door Ronald de Br
SAS VAN GET
Precies op tijd
bij de aanleur
Vierambachter
één van de vijf
sen Sas van G
huisvestiging v
derhouden. Dr
P. Schelstraete
gen per uitzone
Meneer de Bruin
bewoners van d«
ringen en keurij
stapt in voor zijn
naar Sluiskil. „Ie
neem ik de bus va
in Sluiskil koffie
ken. Vaste prik,"
Als een vollee
neemt hij plaa
chauffeur.
De bus rijdt v
vaste opstapplaa
de Markt en aai
laan. Op de Mai
vrouw R. Andri
deze morgen na
kilse ziekenhuis
Grootaert, ook e
fiedrinker, hoort
vreden gezicht
tende chauffeurs
Jules Bockstae
Markt enkele ogf
tijdschema in ac
moeten we ons st
den, de mensen
nen op een precie
tijd. Je kunt noo
nog iemand aan k
van de Europalaa
kil wordt nog e
brief gepost voo
Bruine. De rit nar
dorp verloopt
Tien uur en koffi
delijke Redoute.
De vrijwillige
draait al sinds be
na afloop van de
verhuizingsopera
doute-bewoners r
Sluiskil. Het zilv
is inmiddels
verschijing in I
Sluiskilse straatt
chauffeurs, gere
gepensioneerden,
haanlozen, ber
splinternieuwe
vervoermiddel,
strak dienstenscl
dagelijks negen
Sas van Sluiskil
'werkdag' start 's
acht uur en loopt
ten einde. De
draaien een hal
zaterdag en zon
dag en dat alles o
gen.
..Ja, best een hel
ontzettend leuk oi
chauffeurs staan
volle honderd p:
net doel van deze
Van
onze verslagge
BERGEN OP ZI
Van het Zoomn
fteemt af. Gister
ln en rond het w
Donderdag warer
erd- De zoekacti
?eker door. Aan d<
«eken of ook zon
zoekploeg van Rij
In totaal heeft
ngezet om de ziek
°ver twee boten. C
assistentie.