Artistieke Argentijnse film in Filmhuis Breda SHADOWMAN' OPENT FESTIVAL IN UTRECHT Londen (reuter) - syi- 'ester Stallone is dan wel in «at om in zijn Rambo- atths hele legers te verpul- vfn'in zÜn strijd met de Juse filmkeuring heeft hij jj*jh het onderspit moeten met kleurige vormen te luidspreker] als een auto llektron over erk en school saxofoon doet onder blazen Sidney Poitier in ruw bergavontuur Michael J. Fox aan de coke Gebroken gezin in videoproduktie Kritiese Filmers VRIJDAG 26 AUGUSTUS 1988 RETROSPECTIEF ALBERTO FISCHERMAN UTRECHT (ANP) - Tijdens de Nederlandse film dagen in Utrecht worden in september 130 (Ne derlandse) films getoond. Dat aantal is een re cord, zo heeft de organisatie van dit evenement meegedeeld. IN 'BRIGHT LIGHTS, BIG CITY' ftambo verliest van Britse filmkeuring 'DEADLY PURSUIT' SPEELFILMS OP TV 00K IN DE BIOSCOOP MM. DE STEM m onze filmredactie [et Bredase Filmhuis Con- irdia houdt samen met nog >i) andere landelijke film- ijzen een retrospectief eerzicht van de Argen- jnse cinema in de periode 8 .ptember tot 15 november, centraal staat het werk van AAlon vnrniflh ecineast Alberto Fischer- CC13v vfl 111 vil lian en een ander, vrijwel nbekend deel van de Ar- e toekomst, denkt Sony en jawel: het k tntijnse filmkunst, ïjongsten door de Japanse gigant onder t 50-jarige Fischerman le erde na de val van dictator •wooriig meer geld In hele vollmlaimiHS, ouden die ad ^stleke „lm jn zijn land op een trend rnhaken. Dus het zit wel - 1. 'My First Sony" is een kinderlijn met irtjes en grote, duidelijke knoppen. De tut op, wat een golf aan acti- nJ- I volwassen. Bij de cassettespeler TCM- geleverd, waarmee de lieverdjes kunnen 'alkie ICB-1000 kunnen kinderen met 1 meter. iteiten ontketende, waarbij de regisseurs zich lieten inspire ren door belangrijke Europese stromingen als de Nouvelle Va gue, het Italiaanse neo-rea- lisme en de Engelse free cine ma. Ook Fischerman werd be ïnvloed door de Franse nouelle vague. Hij stond met anderen aan de wieg van de Grupo de los Cinco, begin jaren zestig. In de jaren zeventig keerde hij zich af van de Zuidamerikaanse neiging om van de film een mi litant instrument te maken. Zijn artistieke pretenties wer den gedwarsboomd door de dictatuur maar na de val van het militaire bewind in 1983 vond hij aansluiting bij de jonge Cine Nuevo, die getuigt van de misdaden van het mili taire bewind en de verscheurde Argentijnse maatschappij in films over het leven van indivi duele Argentijnen. Na de verloren Falkland- oorlog werd het politieke kli maat nog meer geliberaliseerd, met als gevolg een stroom van films, die in Europa overigens beperkt bleven tot de vertoning op festivals en in belangrijke filmhuizen. Alleen 'La Historia Öfical' van Luis Puenzo wist tot de bioscopen door te drin gen: een ontroerend drama over een kinderloze vrouw die door de adoptie van een kind van een door de militaire dicta tuur vermoord echtpaar met de tragiek van de 'dwaze moeders' wordt geconfronteerd. Alberto Fischerman heeft ge ëxperimenteerd met de film taal en maakt qua stijl zeer uit eenlopende films, die vooral hun oorsprong vinden in zijn muziekervaring met werk van o.a. Satie, Maurico Kagel en Liszt. Hij heeft scenario's geba seerd op geschriften van Mar- quez (met wie hij ook samen aan scenario's werkte), Gom- browicz, Mario Benedetti en Lainez. Fischerman maakt veel gebruik van visuele metaforen in zijn individuele verhalen om de intellectuele en maatschap pelijke problemen van zijn land onder de aandacht te brengen. Het retrospectief in Filmhuis Breda draagt de titel 'Alberto Fischerman Amigos', aange zien het niet alleen gaat om zes van zijn eigen films, maar ook om zijn persoonlijke keuze uit het werk van collega's-landge noten als Sergio Renén, Carlos Sorin, Hugo Santiago en Hector Olivera. Van de laatste werd 'No habra mas penas ni olvido' al eerder in een aantal Neder landse filmhuizen vertoond. Een film over de strijd tussen linkse en rechtse Peronisten in 1974. Van Fischerman zelf worden o.a. gedraaid 'Gombrowicz of de verleiding', al vertoond tij dens het Film Festival Rotter dam van 1987 en 'Las Diaz de Juino'. In Breda worden deze Argentijnse films vertoond tussen 15 en 28 september. Het gaat om een initiatief van de Stichting Imagenes Palabras, waarin o.a. de Argentijnse am bassade in Nederland, het Soe- terijn Theater in Amsterdam en WVC samenwerken. on is zo gemaakt dat je ook nog het ge- dus hij is straatveilig. Om te voorkomen I is er een 'limiter'-knop ingebouwd waar- begerken. Het grapje van de foto Filmdagen naar record Van onze filmredactie Alleen het aantal lange bioscoopfilms (tien) is minder dan vorig jaar. Er zijn dit jaar minder Nederlandse films in première gegaan dan in voorgaande jaren. Maar dat wordt goedgemaakt door het ruime aanbod van korte films, animatiefilms en documentaires. De platste die 170 kilo weegt. ker systeem en heeft een frequentiebe-i Vooral het laag moet spectaculair zijn.] belast worden. Nieuwe materialen zijn-; maakt van een pulpachtige samenstelling! harde chitine-achtige stof. de tweeters is ook nieuw materiaal ont- als een diamant zo hard, bevat speciale Jnde hars. Er is een eenvoudiger broertje, r stuk kost en die ook best aardig klinkt. het de Firato is de tentoonstelling Het t ais onderwerp communicatie. teder een eigen thema (wonen, werken en gedicht ontstaan door de aanzwellende ontwikkelingen. Niet iedereen is geluk- explosie. Velen hebben angst voor de Iet, leert de tentoonstelling. den onder meer getoond: elektronische automatisering, patiëntregistratie, route- ommunicatie bij de krijgsmacht, scan- regelsystemen, videovergaderen, beeld- nose. Ook wordt aandacht besteed aan |pechmelding, landmobielnet, navigatie, "ken, wonen en leren vervagen. Telewer- eeld. Steeds meer mensen werken thuis e zaak. Met modem en fax kan het werk gelukkig, werknemer gelukkig. Ook tele- Met de PC kan huiswerk gemaakt en toegangskaart komt men ook in de Fi:' verderop. 'Michael J. Fox (rechts) en Kief er Sutherland op kroegen tocht in 'Bright lights, big city'. - fotou.i.p Van onze filmredactie Na lichtvoetige rollen in o.a. 'Back to the future', 'The Se cret of my succes' en de tv-serie 'Family Ties' speelt Mi chael J. Fox in zijn nieuwste film een jongeman met nare ervaringen, die aan de cocaïne raakt. Jj>'Bright lights, big city' krijgt «ij het als de onhandige Jamie Conway zwaar te verduren, »aar het aardige is dat hij zich toch redelijk van zijn geestige rant toont. Jamie Conway wilde ooit een groot schrijver worden, maar m°et nu genoegen nemen met sn baantje als corrector bij een Newyorks tijdschrift. Door slordigheid wordt hij ont jagen. Oorzaak is zijn nach tenlange 'stappen' met liters tocohol en coke, samen met zijn fladde uitgaansvriend Tad Aief Sutherland). Elke nacht windt hij zich in de bars, dis tos en dure winkelstraten van Manhattan, die door regisseur Bridges fraai in het De kosten van de filmdagen, die worden gehouden van 22 tot en met 28 september, bedragen ongeveer een half miljoen gul den. Twee derde van dit bedrag wordt gesubsidieerd door rijk, provincie en gemeente. Bedrij ven betalen als sponsors de rest. 'Shadowman' van Piotr An dreyev, geproduceerd door Gijs Versluys, opent op 22 septem ber de Nederlandse Filmdagen 1988. Deze film, waarin onder andere Thom Hofmann en Je roen Krabbé spelen, krijgt zijn première in drie zalen van het Utrechtse Rembrandttheater. In deze film speelt ook de Ame rikaan Tom Hulce, bekend van zijn rol in 'Amadeus'. Tijdens het festival gaat te vens 'Spoorloos' van George Sluizer in première. Deze film heeft de roman Het Gouden Ei van Tim Krabbé als basis. In totaal 36 Nederlands films gaan tijdens de filmdagen in pre mière. Tijdens de filmdagen wordt onder meer extra aandacht be steed aan het werk van Johan van der Keuken, van wie ook een film ('Het oog boven de put') in premiere gaat. Het fes tival besteedt verder apart aandacht aan de Vlaamse film. Elf films uit dit deel van België worden getoond. In de achtste editie van de filmdagen zijn verder premiè res te verwachten van buiten- De hoofdrolspelers in de film 'Shadowman', v.l.n.r. Jeroen Krabbé, Manoek van der Meulen en Tom Hulce. foto ned. filmdagen landse films. Het gaat wel om films met daarin een of meer Nederlandse acteurs en actri ces, die steeds meer ook in het buitenland werken, te zien zijn o.a. 'Hanna's War' van Mena- hem Golan met Maruschka Detmers, 'A World Apart' van Chris Menges met Jeroen Krabbé, 'Wherever you are' Soutendijk en 'Zockerexpress' (onder voorbehoud) van Krzysztof Zanussi met Renée van Klaus Lemke met Hubb Stapel. In negen categorieëb wordt de Grote prijs van de Neder landse film uitgereikt. Dit jaar is er ook een speciale prijs voor de beste Vlaamse film. Er wor den in Utrecht verschillende Vlaamse produkties vertoond, onder meer de nieuwe film van André Delvaux, 'L'Oeuvre au noir', gebaseerd op het gelijk namige boek van Yourcenar. een digitale saxofoon en nog veel me#- c nog trompet, synth-reed, hobo, klarinet s 4 oktaaf. De digitale blazer kan ook bfr n te blazen en wel in de stand Breath Off- op de kleppen te drukken, geschikt dus 5. kleine ƒ500 kost, heeft een ingebouwde k op een versterker aangesloten worden- zoals vertraagd vibrato. Hij draait op Jters kan de toeter ook elders op aange- t is 0,8 kilo. 5? filmkeurders knipten niet 24 stukken uit Rambo III I, Paalden ook dat alleen nsen ouder dan 18 jaar het ..„at in de bioscopen mogen ^houwen. JWt* filmkeuring maakte Ipnirt scenes met een totale rrir .van 'ets meer dan een J**"» de film hadden ge- ken L nu verwijderde stuk- bevatten zeer geweldadige nin„ en ^romantische' verto lgen van wapens. kunstlicht zijn gezet. Net als de kijker gaat denken: eigen schuld dat-ie ontslagen wordt, blijkt er een reden voor Jamie's gedrag. Fiash-backs maken duide lijk dat zijn vrouw, een mooi maar leeghoofdig fotomodel, bij hem is weggelopen. Boven dien stierf een jaar eerder zijn geliefde moeder (Dianne Wiest). De schitterlichten van de grote stad herinneren hem aan zijn ex-vrouw, die in dit soort ambiances haar verleide lijke poses vertoonde. Maar zijn moeder mist hij pas echt. De film drijft bijna geheel op de acteursprestaties. Niet al leen van Michael J. Fox, maar ook van Kiefer Sutherland en Jason Robards als een alcoho listische, aan lager wal ge raakte redacteur van een lite rair tijdschrift. 'Bright lights, big city' is gebaseerd op de ge lijknamige bestseller uit 1984 van Jay Mclnerney. Deze schreef zelf het filmscenario, maar maakte er - kennelijk on der de commerciële druk van Hollywood - een braaf verhaal van, waarin de nadruk ligt op het gemis van de sympathieke moeder. In de aan de hand van losse notities en indrukken vertelde roman draaide het om een jon geman die het contact met de realiteit dreigde te verliezen in een onaangename zelfkantwe reld. In de film wordt het ver haal op traditionele wijze ver teld en zijn de ruwe kantjes keurig glad gestreken. Veel drama is er niet, maar echt slecht is de film evenmin. Een weinigzeggende, glad ge maakte Hollywood-film-op- bestelling. 'Bright lights' big city' van Ja mes Bridges draait in Casino 3 in Breda. Door Maijan Mes De film 'Deadly Pursuit' wijkt af van de doorsnee mis daadfilm van deze tijd doordat de achtervolging zich voor het grootste deel in de natuur afspeelt. De ruige Rocky Mountains in Canada vormen het spectaculaire decor voor een voor het overige, niet bijzonder mis daadverhaal. Anders dan anders is de film ook van wege de hoofdrol van de thans 64-jarige, zwarte acteur Sidney Poitier; de nobele hoofdrolspeler van o.a. 'Porgy and Bess' en 'In the heat of the night'. Sidney Poitier en Tom Berenger als politieman en berggids in'Deadly Pursuit'. - foto touchstone pictures. Ruim twintig jaar geleden speelde hij daarin een politie man wiens huidskleur nog in het geding was. In 'Deadly Pursuit' is dat niet meer (al leen als grapje) het geval. De bijna bejaarde, maar nog vi tale acteur vertolkt de rol van Warren Stantin, rechercheur van de FBI, die te maken krijgt met een brutale roof overval op een dimantair. De buitengewoon gewelddadige juwelendief gaat er met een pond diamanten vandoor en schiet de door hem gegijzelde diamantairsvrouw op wrede manier dood. Stantin ziet geen kans op de sluwe misda diger tijdig te grijpen en wordt gedwongen tot een achtervolging door het ruwe hooggebergte van de Rocky Mountains, want de dader wil de Canadese grens over. Met moeite weet hij een mensen schuwe berggids (Tom Beren ger) over te halen om hem te leiden. De tocht door sneeuwstor men, over diepe kloven en watervallen en langs steile bergwanden wordt ook een persoonlijke strijd tussen de twee mannen; de een een ty pische stadsmens, de ander een natuurmens. Met enkele grapjes worden hun tegen stellingen tijdens de barre tocht aangehaald. Berggids Jonathan Knox is zeer verbe ten omdat zijn vriendin Sa rah (Kirstie Alley), ook een gids, in levensgevaar komt door de aanwezigheid van de crimineel in het groepje sportvissers dat zij door de Rockies leidt. Het levert een spannend moment op als hij zich plotseling als een van hen ontpopt en iedereen neerknalt. Met Sarah als gij zelaar, die hem de weg moet wijzen, zet hij de tocht naar Canada voort. Stantin en Knox is hij te vlug af in het woeste natuur gebied en ook tijdens een spectaculaire auto-achtervol ging in Vancouver. De span nende ontknoping vindt plaats op een veerboot. Tij dens een schietpartij legt Stantin/Poitier bijna het loodje, maar een happy-end is verzekerd. Net als je begint te realiseren dat het toch wel vreemd is, dat een diaman- trover met zijn buit het hoog gebergte in vlucht, wordt er nog gauw even een Canadese diamantheler opgevoerd. Die was kennelijk het doel van de tocht van de misdadiger. Overtuigend is het echter niet. Toch is 'Deadly Pursuit', die eerst 'Shoot to kill' heette, een aantrekkelijke avontu renfilm voor mensen die dit genre in zijn ouderwetse, on gecompliceerde vorm op prijs weten te stellen. De land schappen en vergezichten zijn prachtig en waar zie je nog beren in het wild? Poitier speelt na al die jaren weer een sympathieke rol en ver baast door zijn fysieke kracht, ondanks het feit dat hij bijna zijn aow heeft. Re gisseur was Roger Spottis- woode, die eerder de politieke thriller 'Under Fire' maakte en hier vooral zijn kwaliteit bewijst door het filmen onder zeer moeilijke omstandighe den. 'Deadly Pursuit' van Roger Spottiswoode is te zien in Grand Theater in Breda. De Kritiese Filmers presenteren op 8 september in Groningen hun nieuw ste videoproduktie, 'Jij bent mijn oom'. Deze half uur durende kleuren film werd geschreven en geregisseerd door Liesbeth van Well en gaat over een gebroken gezin als gevolg van echtscheiding. Hoofdpersoon is Merel (Marieke van der Pol), die door haar huwelijk met een ge scheiden man te maken krijgt met een stiefdochtertje, dat de ene week bij haar en de andere week bij de eigen moeder woont. Een verwarrende situatie voor alle partijen, maar vooral voor Merel. Zij gaat van het meisje Sanne houden maar wordt toch voortdurend op de beperkingen van haar 'tweederangs' moederschap gedrukt. De overige rollen worden gespeeld door Jeannette de Nijs, Nina Pam, Peter Schroeyers en Dorothê Joosten. Deze nieuwe videofilm van het Bredase filmcollectief is weer bedoeld als discus siestuk en kan door belangstellende in stanties en particulieren worden gehuurd. Op donderdag 15 september wordt de Bre dase première gehouden in De Boemerang aan het Van Coothplein om 16.00 en 20.00 uur. Op 12 en 14 september zijn er premiè revoorstellingen in Amsterdam en Nijme gen. ZATERDAG Ronja, robber's daughter (Zweden 1984, Ned. 1, 15.30 uur). Roversdochter Ronja sluit vriendschap met de zoon van haar vaders aartsvijand. Bekroonde jeugdfilm van Tage Danielsson naar het verhaal van Astrid Lindgren. Key Largo (USA 1948, Ned. 3, 20.30 uur). Oorlogsveteraan Humphrey Bogart bezoekt de familie van een gesneuvelde kameraad en valt midden in een gijzeling door gangsters, die op de vlucht zijn. John Huston deed de regie. Met Ed ward G. Robinson en Lauren Bacall. Rio Bravo (USA 1959, Did. 1, 22.25 uur). John Wayne als de sheriff, die in de problemen komt omdat hij de broer varï een machtig man arresteert. Befaamde western van Ho ward Wayne. I sette gladiatori (Italië/Spanje 1962, Did. 2, 23.35 uur). De Spartaanse gladiator Dario weert zich in Rome zo dapper, dat de keizer zijn leven spaart. Met Richard Harrison. Change of habit (USA 1969, Did. 3 WDF, 16.00 uur. Elvis Presley in zijn laatste film als een dokter, die verliefd wordt op Mary Tyler Moore zonder te weten, dat ze op het punt staat non te worden. Thunder on the hill (USA 1951, Did. 3 WDF, 20.00 uur). In een klooster komt een van moord beschuldigde jongedame, die de volgende dag terechtgesteld zal worden. Een non be sluit haar te redden. Drama van Douglas Sirk met Ann Blyth en Claudette Colbert. They all kissed the bride (USA 1942, België 1,16.00 uur). Za kenvrouw, die met harde hand een groot transportbedrijf leidt, krijgt last van een linkse journalist, die haar metho des middeleeuws vindt. Komedie met Joan Crawford en Melvyn Douglas. ZONDAG Our relations (USA 1936, Ned. 2, 09.50 uur). De matrozen Laurel en Hardy gaan zonder het te weten passagieren in een plaatsje, waar hun tweelingbroers wonen. Les valseuses (Frankrijk 1974, Ned. 2, 21.07 uur). Twee werklozen verdrijven de verveling met het pesten van hardwerkende burgers. Ze delen alles, ook hun vriendin netje. Gérard Depardieu, Patrick Dewaere en Miou-Miou in een succesfilm van Bertrand Blier. Prince of the city (USA 1981, Did. 2, 22.00 uur). Authentieke geschiedenis over een Newyorkse politieagent, die opdracht krijgt de corruptie onder zijn collega's te onderzoeken. Film van Sidney Lumet met Treat Williams in de hoofdrol. Sheena (USA 1984, België 1, 20.40 uur). 'Charlie Angel'-Ta- nya Roberts in de rol van een vrouwelijke Tarzan. Een wei nig om het lijf hebbende film van John Guillermin. MAANDAG The devil to pay (USA 1931, Ned. 2,16.00 uur). Het verwende zoontje van een Engelse lord wordt verliefd op een meisje dat op het punt staat te trouwen. Komedie met Ronald Col man en Loretta Young. High anxiety (USA 1977, België 1, 21.00 uur). Mel Brooks wordt directeur van een psychiatrische kliniek, nadat zijn voorganger onder verdachte omstandigheden is overleden. Persiflage op de Hitchcock-thrillers. DINSDAG Belle Starr's daughter (USA 1947, Ned. 2,16.35 uur). Dochter van een indianenkoningin zweert de moord op haar moeder te wreken. Ze verdenkt de sheriff en dat komt een stelletje outlaws goed uit. La vendetta di Ercole (Italië 1960, Did. 2,20.15 uur). Spekta kelfilm met Mark Forest als Hercules, die door een onrecht matige koning wordt gedwarsboomd. De held weet echter wel raad met zijn tegenstanders. WOENSDAG Deng-Byod (Zuid-Korea 1984, Did. 2, 23.25 uur). Tijdens de Japanse bezetting van Korea arriveert een echtpaar in een bergdorp, waar het grootste deel van de bevolking werkloos is. De mannen amuseren zich in de plaatselijke kroeg met de kasteleinse. Vooral de man van het pas aangekomen echtpaar slooft zich uit om bij haar in het gevlei te komen. Tweede film van acteur Myong-Jung. Pauline a la plage (Frankrijk 1982, Did. 3 WDF, 22.30 uur). De 15-jarige Pauüne gaat met haar gescheiden nicht op va kantie aan de Normandische kust, waar nogal wat mannen om de nicht heendringen. Derde film uit Eric Rohmers serie 'Komedies en spreekwoorden'. DONDERDAG The big sky (USA 1952, Ned. 2,16.10 uur). In het begin van de Amerikaanse geschiedenis varen pelsjagers de Missouri op naar onbekend gebied 2000 mijl verderop. Een Indianen meisje, dat aanvankelijk op afstand blijft, komt hen goed van pas. Avonturenfilm van Howard Hawks naar het boek van A.B. Guthrie jr. Kirk Douglas en Dewey martin spelen erin. Mannen fran Majorca (Zweden 1984, Did. 3 WDF, 20.00 uur). Spannende politiefilm van Bo Wilderberg, waarin kort voor de kerstdagen een druk postkantoor wordt overvallea Ver volg op 'De verschrikkelijk man uit Saffie'. 'De ondragelijke lichtheid van het bestaan' van Philip Kaufman naar de roman van Milan Kundera blijft te zien in Casino 1 in Breda. Mooi gefilmde love-story tegen de ach tergrond van de Praagse Lente en de inval van de Russen in 1968 in Tsjechoslowakije. Drie uur durende Hollywood-ver- sie van een dialectische roman waarin het vooral draait om de driehoeksverhouding tussen een vrouwen versierende arts, zijn jonge zachtaardige echtgenote en een artistieke vriendin met vrije opvattingen. Zorgvuldig geënscèneerd maar zonder diepgang. 'Sign of the times' van en met popster Prince is geprolon geerd in Casino 4 in Breda en draait ook in De Koning van Engeland in Hulst en Luxor in Terneuzen. Geraffineerde montage van drie concerten van Prince in Rotterdam. Hij is bijna constant in beeld en danst, zingt en acteert met grote flair in man- en vrouwenrollen. Zijn wezenloze blik valt in grootbeeld wel erg op. 'Salsa', de slordig gemaakte zang- en dansfilm van Boaz Davidson over een Portoricaanse jongeman die een dans carrière maakt, draait nog in Cinésol 3 in Breda. 'Rambo 3' van en met Sylvester Stallone gaat door in Mig non in Breda, Centraal 1 in Geertruidenberg, City 2 in Roosendaal, Cinem'actueel 2 in Bergen op Zoom en De Ko ning van Engeland in Hulst. Stripachtige actie in een ge welddadig, grotesk en achterhaald avontuur, waarin Rambo met de Russen afrekent in Afghanistan. 'Crocodile Dundee 2' met de stoere Australische komiek Paul Hogan draait door in Casino 2 in Breda, City 1 in Roosendaal, Roxy 1 in Bergen op Zoom en De Koning van Engeland in Hulst. 'Honneponnetje' van Ruud van Hemert is nog te zien in Ci nésol 1 in Breda, De Nobelaer in Etten-Leur, City 3 in Roosendaal, Roxy 2 in Bergen op Zoom en Luxor in Terneu zen. Aardige actiekomedie met een dwaas gegeven rond kind-vrouwtje Nada van Nie. Three men and a baby', de Amerikaanse komedie naar Frans voorbeeld, wordt nog altijd vertoond in Cinésol 2 in Breda. Daar draait in een aantal voorstellingen ook 'Ama deus' van Milos Forman, het meeslepende Mozart-spekta- kel. De thriller 'No way out' van Kevin Kostner draait in De No belaer in Etten-Laur. 'Het teken van het beest' van Pieter Verhoeff over Friese anarchisten draa#vanavond en mor genavond in Filmhuis Concordia in Breda ter afsluiting van het zomerprogramma 'Mad Mad Summer'.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1988 | | pagina 19