Artistieke Argentijnse film in Filmhuis Breda
SHADOWMAN' OPENT FESTIVAL IN UTRECHT
Londen (reuter) - syi-
'ester Stallone is dan wel in
«at om in zijn Rambo-
atths hele legers te verpul-
vfn'in zÜn strijd met de
Juse filmkeuring heeft hij
jj*jh het onderspit moeten
met kleurige
vormen
te luidspreker]
als een auto
llektron over
erk en school
saxofoon doet
onder blazen
Sidney Poitier in
ruw bergavontuur
Michael J. Fox aan de coke
Gebroken gezin in videoproduktie Kritiese Filmers
VRIJDAG 26 AUGUSTUS 1988
RETROSPECTIEF ALBERTO FISCHERMAN
UTRECHT (ANP) - Tijdens de Nederlandse film
dagen in Utrecht worden in september 130 (Ne
derlandse) films getoond. Dat aantal is een re
cord, zo heeft de organisatie van dit evenement
meegedeeld.
IN 'BRIGHT LIGHTS, BIG CITY'
ftambo verliest
van Britse
filmkeuring
'DEADLY PURSUIT'
SPEELFILMS OP TV
00K IN DE BIOSCOOP
MM.
DE STEM
m onze filmredactie
[et Bredase Filmhuis Con-
irdia houdt samen met nog
>i) andere landelijke film-
ijzen een retrospectief
eerzicht van de Argen-
jnse cinema in de periode 8
.ptember tot 15 november,
centraal staat het werk van
AAlon vnrniflh ecineast Alberto Fischer-
CC13v vfl 111 vil lian en een ander, vrijwel
nbekend deel van de Ar-
e toekomst, denkt Sony en jawel: het k tntijnse filmkunst,
ïjongsten door de Japanse gigant onder t 50-jarige Fischerman le
erde na de val van dictator
•wooriig meer geld
In hele vollmlaimiHS, ouden die ad ^stleke „lm jn zijn land
op een trend rnhaken. Dus het zit wel -
1. 'My First Sony" is een kinderlijn met
irtjes en grote, duidelijke knoppen. De tut op, wat een golf aan acti-
nJ-
I volwassen. Bij de cassettespeler TCM-
geleverd, waarmee de lieverdjes kunnen
'alkie ICB-1000 kunnen kinderen met
1 meter.
iteiten ontketende, waarbij de
regisseurs zich lieten inspire
ren door belangrijke Europese
stromingen als de Nouvelle Va
gue, het Italiaanse neo-rea-
lisme en de Engelse free cine
ma. Ook Fischerman werd be
ïnvloed door de Franse nouelle
vague.
Hij stond met anderen aan
de wieg van de Grupo de los
Cinco, begin jaren zestig. In de
jaren zeventig keerde hij zich
af van de Zuidamerikaanse
neiging om van de film een mi
litant instrument te maken.
Zijn artistieke pretenties wer
den gedwarsboomd door de
dictatuur maar na de val van
het militaire bewind in 1983
vond hij aansluiting bij de
jonge Cine Nuevo, die getuigt
van de misdaden van het mili
taire bewind en de verscheurde
Argentijnse maatschappij in
films over het leven van indivi
duele Argentijnen.
Na de verloren Falkland-
oorlog werd het politieke kli
maat nog meer geliberaliseerd,
met als gevolg een stroom van
films, die in Europa overigens
beperkt bleven tot de vertoning
op festivals en in belangrijke
filmhuizen. Alleen 'La Historia
Öfical' van Luis Puenzo wist
tot de bioscopen door te drin
gen: een ontroerend drama
over een kinderloze vrouw die
door de adoptie van een kind
van een door de militaire dicta
tuur vermoord echtpaar met de
tragiek van de 'dwaze moeders'
wordt geconfronteerd.
Alberto Fischerman heeft ge
ëxperimenteerd met de film
taal en maakt qua stijl zeer uit
eenlopende films, die vooral
hun oorsprong vinden in zijn
muziekervaring met werk van
o.a. Satie, Maurico Kagel en
Liszt. Hij heeft scenario's geba
seerd op geschriften van Mar-
quez (met wie hij ook samen
aan scenario's werkte), Gom-
browicz, Mario Benedetti en
Lainez. Fischerman maakt veel
gebruik van visuele metaforen
in zijn individuele verhalen om
de intellectuele en maatschap
pelijke problemen van zijn
land onder de aandacht te
brengen.
Het retrospectief in Filmhuis
Breda draagt de titel 'Alberto
Fischerman Amigos', aange
zien het niet alleen gaat om zes
van zijn eigen films, maar ook
om zijn persoonlijke keuze uit
het werk van collega's-landge
noten als Sergio Renén, Carlos
Sorin, Hugo Santiago en Hector
Olivera. Van de laatste werd
'No habra mas penas ni olvido'
al eerder in een aantal Neder
landse filmhuizen vertoond.
Een film over de strijd tussen
linkse en rechtse Peronisten in
1974.
Van Fischerman zelf worden
o.a. gedraaid 'Gombrowicz of
de verleiding', al vertoond tij
dens het Film Festival Rotter
dam van 1987 en 'Las Diaz de
Juino'. In Breda worden deze
Argentijnse films vertoond
tussen 15 en 28 september. Het
gaat om een initiatief van de
Stichting Imagenes Palabras,
waarin o.a. de Argentijnse am
bassade in Nederland, het Soe-
terijn Theater in Amsterdam
en WVC samenwerken.
on is zo gemaakt dat je ook nog het ge-
dus hij is straatveilig. Om te voorkomen
I is er een 'limiter'-knop ingebouwd waar-
begerken. Het grapje van de foto
Filmdagen naar record
Van onze filmredactie
Alleen het aantal lange bioscoopfilms (tien) is minder
dan vorig jaar. Er zijn dit jaar minder Nederlandse films
in première gegaan dan in voorgaande jaren. Maar dat
wordt goedgemaakt door het ruime aanbod van korte
films, animatiefilms en documentaires.
De platste die 170 kilo weegt.
ker systeem en heeft een frequentiebe-i
Vooral het laag moet spectaculair zijn.]
belast worden. Nieuwe materialen zijn-;
maakt van een pulpachtige samenstelling!
harde chitine-achtige stof.
de tweeters is ook nieuw materiaal ont-
als een diamant zo hard, bevat speciale
Jnde hars. Er is een eenvoudiger broertje,
r stuk kost en die ook best aardig klinkt.
het de Firato is de tentoonstelling Het
t ais onderwerp communicatie.
teder een eigen thema (wonen, werken en
gedicht ontstaan door de aanzwellende
ontwikkelingen. Niet iedereen is geluk-
explosie. Velen hebben angst voor de
Iet, leert de tentoonstelling.
den onder meer getoond: elektronische
automatisering, patiëntregistratie, route-
ommunicatie bij de krijgsmacht, scan-
regelsystemen, videovergaderen, beeld-
nose. Ook wordt aandacht besteed aan
|pechmelding, landmobielnet, navigatie,
"ken, wonen en leren vervagen. Telewer-
eeld. Steeds meer mensen werken thuis
e zaak. Met modem en fax kan het werk
gelukkig, werknemer gelukkig. Ook tele-
Met de PC kan huiswerk gemaakt en
toegangskaart komt men ook in de Fi:'
verderop.
'Michael J. Fox (rechts) en Kief er Sutherland op kroegen
tocht in 'Bright lights, big city'. - fotou.i.p
Van onze filmredactie
Na lichtvoetige rollen in o.a. 'Back to the future', 'The Se
cret of my succes' en de tv-serie 'Family Ties' speelt Mi
chael J. Fox in zijn nieuwste film een jongeman met nare
ervaringen, die aan de cocaïne raakt.
Jj>'Bright lights, big city' krijgt
«ij het als de onhandige Jamie
Conway zwaar te verduren,
»aar het aardige is dat hij zich
toch redelijk van zijn geestige
rant toont.
Jamie Conway wilde ooit een
groot schrijver worden, maar
m°et nu genoegen nemen met
sn baantje als corrector bij
een Newyorks tijdschrift. Door
slordigheid wordt hij ont
jagen. Oorzaak is zijn nach
tenlange 'stappen' met liters
tocohol en coke, samen met zijn
fladde uitgaansvriend Tad
Aief Sutherland). Elke nacht
windt hij zich in de bars, dis
tos en dure winkelstraten van
Manhattan, die door regisseur
Bridges fraai in het
De kosten van de filmdagen,
die worden gehouden van 22 tot
en met 28 september, bedragen
ongeveer een half miljoen gul
den. Twee derde van dit bedrag
wordt gesubsidieerd door rijk,
provincie en gemeente. Bedrij
ven betalen als sponsors de
rest.
'Shadowman' van Piotr An
dreyev, geproduceerd door Gijs
Versluys, opent op 22 septem
ber de Nederlandse Filmdagen
1988. Deze film, waarin onder
andere Thom Hofmann en Je
roen Krabbé spelen, krijgt zijn
première in drie zalen van het
Utrechtse Rembrandttheater.
In deze film speelt ook de Ame
rikaan Tom Hulce, bekend van
zijn rol in 'Amadeus'.
Tijdens het festival gaat te
vens 'Spoorloos' van George
Sluizer in première. Deze film
heeft de roman Het Gouden Ei
van Tim Krabbé als basis. In
totaal 36 Nederlands films gaan
tijdens de filmdagen in pre
mière.
Tijdens de filmdagen wordt
onder meer extra aandacht be
steed aan het werk van Johan
van der Keuken, van wie ook
een film ('Het oog boven de
put') in premiere gaat. Het fes
tival besteedt verder apart
aandacht aan de Vlaamse film.
Elf films uit dit deel van België
worden getoond.
In de achtste editie van de
filmdagen zijn verder premiè
res te verwachten van buiten-
De hoofdrolspelers in de film 'Shadowman', v.l.n.r. Jeroen
Krabbé, Manoek van der Meulen en Tom Hulce.
foto ned. filmdagen
landse films. Het gaat wel om
films met daarin een of meer
Nederlandse acteurs en actri
ces, die steeds meer ook in het
buitenland werken, te zien zijn
o.a. 'Hanna's War' van Mena-
hem Golan met Maruschka
Detmers, 'A World Apart' van
Chris Menges met Jeroen
Krabbé, 'Wherever you are'
Soutendijk en 'Zockerexpress'
(onder voorbehoud) van
Krzysztof Zanussi met Renée
van Klaus Lemke met Hubb
Stapel.
In negen categorieëb wordt
de Grote prijs van de Neder
landse film uitgereikt. Dit jaar
is er ook een speciale prijs voor
de beste Vlaamse film. Er wor
den in Utrecht verschillende
Vlaamse produkties vertoond,
onder meer de nieuwe film van
André Delvaux, 'L'Oeuvre au
noir', gebaseerd op het gelijk
namige boek van Yourcenar.
een digitale saxofoon en nog veel me#-
c nog trompet, synth-reed, hobo, klarinet
s 4 oktaaf. De digitale blazer kan ook bfr
n te blazen en wel in de stand Breath Off-
op de kleppen te drukken, geschikt dus
5.
kleine ƒ500 kost, heeft een ingebouwde
k op een versterker aangesloten worden-
zoals vertraagd vibrato. Hij draait op
Jters kan de toeter ook elders op aange-
t is 0,8 kilo.
5? filmkeurders knipten niet
24 stukken uit Rambo III
I, Paalden ook dat alleen
nsen ouder dan 18 jaar het
..„at in de bioscopen mogen
^houwen.
JWt* filmkeuring maakte
Ipnirt scenes met een totale
rrir .van 'ets meer dan een
J**"» de film hadden ge-
ken L nu verwijderde stuk-
bevatten zeer geweldadige
nin„ en ^romantische' verto
lgen van wapens.
kunstlicht zijn gezet. Net als de
kijker gaat denken: eigen
schuld dat-ie ontslagen wordt,
blijkt er een reden voor Jamie's
gedrag.
Fiash-backs maken duide
lijk dat zijn vrouw, een mooi
maar leeghoofdig fotomodel,
bij hem is weggelopen. Boven
dien stierf een jaar eerder zijn
geliefde moeder (Dianne
Wiest). De schitterlichten van
de grote stad herinneren hem
aan zijn ex-vrouw, die in dit
soort ambiances haar verleide
lijke poses vertoonde. Maar
zijn moeder mist hij pas echt.
De film drijft bijna geheel op
de acteursprestaties. Niet al
leen van Michael J. Fox, maar
ook van Kiefer Sutherland en
Jason Robards als een alcoho
listische, aan lager wal ge
raakte redacteur van een lite
rair tijdschrift. 'Bright lights,
big city' is gebaseerd op de ge
lijknamige bestseller uit 1984
van Jay Mclnerney. Deze
schreef zelf het filmscenario,
maar maakte er - kennelijk on
der de commerciële druk van
Hollywood - een braaf verhaal
van, waarin de nadruk ligt op
het gemis van de sympathieke
moeder.
In de aan de hand van losse
notities en indrukken vertelde
roman draaide het om een jon
geman die het contact met de
realiteit dreigde te verliezen in
een onaangename zelfkantwe
reld. In de film wordt het ver
haal op traditionele wijze ver
teld en zijn de ruwe kantjes
keurig glad gestreken. Veel
drama is er niet, maar echt
slecht is de film evenmin. Een
weinigzeggende, glad ge
maakte Hollywood-film-op-
bestelling.
'Bright lights' big city' van Ja
mes Bridges draait in Casino 3
in Breda.
Door Maijan Mes
De film 'Deadly Pursuit' wijkt af van de doorsnee mis
daadfilm van deze tijd doordat de achtervolging zich
voor het grootste deel in de natuur afspeelt. De ruige
Rocky Mountains in Canada vormen het spectaculaire
decor voor een voor het overige, niet bijzonder mis
daadverhaal. Anders dan anders is de film ook van
wege de hoofdrol van de thans 64-jarige, zwarte acteur
Sidney Poitier; de nobele hoofdrolspeler van o.a. 'Porgy
and Bess' en 'In the heat of the night'.
Sidney Poitier en Tom Berenger als politieman en
berggids in'Deadly Pursuit'. - foto touchstone pictures.
Ruim twintig jaar geleden
speelde hij daarin een politie
man wiens huidskleur nog in
het geding was. In 'Deadly
Pursuit' is dat niet meer (al
leen als grapje) het geval. De
bijna bejaarde, maar nog vi
tale acteur vertolkt de rol van
Warren Stantin, rechercheur
van de FBI, die te maken
krijgt met een brutale roof
overval op een dimantair. De
buitengewoon gewelddadige
juwelendief gaat er met een
pond diamanten vandoor en
schiet de door hem gegijzelde
diamantairsvrouw op wrede
manier dood. Stantin ziet
geen kans op de sluwe misda
diger tijdig te grijpen en
wordt gedwongen tot een
achtervolging door het ruwe
hooggebergte van de Rocky
Mountains, want de dader wil
de Canadese grens over. Met
moeite weet hij een mensen
schuwe berggids (Tom Beren
ger) over te halen om hem te
leiden.
De tocht door sneeuwstor
men, over diepe kloven en
watervallen en langs steile
bergwanden wordt ook een
persoonlijke strijd tussen de
twee mannen; de een een ty
pische stadsmens, de ander
een natuurmens. Met enkele
grapjes worden hun tegen
stellingen tijdens de barre
tocht aangehaald. Berggids
Jonathan Knox is zeer verbe
ten omdat zijn vriendin Sa
rah (Kirstie Alley), ook een
gids, in levensgevaar komt
door de aanwezigheid van de
crimineel in het groepje
sportvissers dat zij door de
Rockies leidt. Het levert een
spannend moment op als hij
zich plotseling als een van
hen ontpopt en iedereen
neerknalt. Met Sarah als gij
zelaar, die hem de weg moet
wijzen, zet hij de tocht naar
Canada voort.
Stantin en Knox is hij te
vlug af in het woeste natuur
gebied en ook tijdens een
spectaculaire auto-achtervol
ging in Vancouver. De span
nende ontknoping vindt
plaats op een veerboot. Tij
dens een schietpartij legt
Stantin/Poitier bijna het
loodje, maar een happy-end is
verzekerd. Net als je begint te
realiseren dat het toch wel
vreemd is, dat een diaman-
trover met zijn buit het hoog
gebergte in vlucht, wordt er
nog gauw even een Canadese
diamantheler opgevoerd. Die
was kennelijk het doel van de
tocht van de misdadiger.
Overtuigend is het echter
niet.
Toch is 'Deadly Pursuit',
die eerst 'Shoot to kill' heette,
een aantrekkelijke avontu
renfilm voor mensen die dit
genre in zijn ouderwetse, on
gecompliceerde vorm op prijs
weten te stellen. De land
schappen en vergezichten zijn
prachtig en waar zie je nog
beren in het wild?
Poitier
speelt na al die jaren weer
een sympathieke rol en ver
baast door zijn fysieke
kracht, ondanks het feit dat
hij bijna zijn aow heeft. Re
gisseur was Roger Spottis-
woode, die eerder de politieke
thriller 'Under Fire' maakte
en hier vooral zijn kwaliteit
bewijst door het filmen onder
zeer moeilijke omstandighe
den.
'Deadly Pursuit' van Roger
Spottiswoode is te zien in
Grand Theater in Breda.
De Kritiese Filmers presenteren op 8
september in Groningen hun nieuw
ste videoproduktie, 'Jij bent mijn
oom'. Deze half uur durende kleuren
film werd geschreven en geregisseerd
door Liesbeth van Well en gaat over
een gebroken gezin als gevolg van
echtscheiding.
Hoofdpersoon is Merel (Marieke van der
Pol), die door haar huwelijk met een ge
scheiden man te maken krijgt met een
stiefdochtertje, dat de ene week bij haar
en de andere week bij de eigen moeder
woont. Een verwarrende situatie voor alle
partijen, maar vooral voor Merel. Zij gaat
van het meisje Sanne houden maar wordt
toch voortdurend op de beperkingen van
haar 'tweederangs' moederschap gedrukt.
De overige rollen worden gespeeld door
Jeannette de Nijs, Nina Pam, Peter
Schroeyers en Dorothê Joosten.
Deze nieuwe videofilm van het Bredase
filmcollectief is weer bedoeld als discus
siestuk en kan door belangstellende in
stanties en particulieren worden gehuurd.
Op donderdag 15 september wordt de Bre
dase première gehouden in De Boemerang
aan het Van Coothplein om 16.00 en 20.00
uur. Op 12 en 14 september zijn er premiè
revoorstellingen in Amsterdam en Nijme
gen.
ZATERDAG
Ronja, robber's daughter (Zweden 1984, Ned. 1, 15.30 uur).
Roversdochter Ronja sluit vriendschap met de zoon van
haar vaders aartsvijand. Bekroonde jeugdfilm van Tage
Danielsson naar het verhaal van Astrid Lindgren.
Key Largo (USA 1948, Ned. 3, 20.30 uur). Oorlogsveteraan
Humphrey Bogart bezoekt de familie van een gesneuvelde
kameraad en valt midden in een gijzeling door gangsters,
die op de vlucht zijn. John Huston deed de regie. Met Ed
ward G. Robinson en Lauren Bacall.
Rio Bravo (USA 1959, Did. 1, 22.25 uur). John Wayne als de
sheriff, die in de problemen komt omdat hij de broer varï
een machtig man arresteert. Befaamde western van Ho
ward Wayne.
I sette gladiatori (Italië/Spanje 1962, Did. 2, 23.35 uur). De
Spartaanse gladiator Dario weert zich in Rome zo dapper,
dat de keizer zijn leven spaart. Met Richard Harrison.
Change of habit (USA 1969, Did. 3 WDF, 16.00 uur. Elvis
Presley in zijn laatste film als een dokter, die verliefd wordt
op Mary Tyler Moore zonder te weten, dat ze op het punt
staat non te worden.
Thunder on the hill (USA 1951, Did. 3 WDF, 20.00 uur). In
een klooster komt een van moord beschuldigde jongedame,
die de volgende dag terechtgesteld zal worden. Een non be
sluit haar te redden. Drama van Douglas Sirk met Ann
Blyth en Claudette Colbert.
They all kissed the bride (USA 1942, België 1,16.00 uur). Za
kenvrouw, die met harde hand een groot transportbedrijf
leidt, krijgt last van een linkse journalist, die haar metho
des middeleeuws vindt. Komedie met Joan Crawford en
Melvyn Douglas.
ZONDAG
Our relations (USA 1936, Ned. 2, 09.50 uur). De matrozen
Laurel en Hardy gaan zonder het te weten passagieren in
een plaatsje, waar hun tweelingbroers wonen.
Les valseuses (Frankrijk 1974, Ned. 2, 21.07 uur). Twee
werklozen verdrijven de verveling met het pesten van
hardwerkende burgers. Ze delen alles, ook hun vriendin
netje. Gérard Depardieu, Patrick Dewaere en Miou-Miou in
een succesfilm van Bertrand Blier.
Prince of the city (USA 1981, Did. 2, 22.00 uur). Authentieke
geschiedenis over een Newyorkse politieagent, die opdracht
krijgt de corruptie onder zijn collega's te onderzoeken. Film
van Sidney Lumet met Treat Williams in de hoofdrol.
Sheena (USA 1984, België 1, 20.40 uur). 'Charlie Angel'-Ta-
nya Roberts in de rol van een vrouwelijke Tarzan. Een wei
nig om het lijf hebbende film van John Guillermin.
MAANDAG
The devil to pay (USA 1931, Ned. 2,16.00 uur). Het verwende
zoontje van een Engelse lord wordt verliefd op een meisje
dat op het punt staat te trouwen. Komedie met Ronald Col
man en Loretta Young.
High anxiety (USA 1977, België 1, 21.00 uur). Mel Brooks
wordt directeur van een psychiatrische kliniek, nadat zijn
voorganger onder verdachte omstandigheden is overleden.
Persiflage op de Hitchcock-thrillers.
DINSDAG
Belle Starr's daughter (USA 1947, Ned. 2,16.35 uur). Dochter
van een indianenkoningin zweert de moord op haar moeder
te wreken. Ze verdenkt de sheriff en dat komt een stelletje
outlaws goed uit.
La vendetta di Ercole (Italië 1960, Did. 2,20.15 uur). Spekta
kelfilm met Mark Forest als Hercules, die door een onrecht
matige koning wordt gedwarsboomd. De held weet echter
wel raad met zijn tegenstanders.
WOENSDAG
Deng-Byod (Zuid-Korea 1984, Did. 2, 23.25 uur). Tijdens de
Japanse bezetting van Korea arriveert een echtpaar in een
bergdorp, waar het grootste deel van de bevolking werkloos
is. De mannen amuseren zich in de plaatselijke kroeg met
de kasteleinse. Vooral de man van het pas aangekomen
echtpaar slooft zich uit om bij haar in het gevlei te komen.
Tweede film van acteur Myong-Jung.
Pauline a la plage (Frankrijk 1982, Did. 3 WDF, 22.30 uur).
De 15-jarige Pauüne gaat met haar gescheiden nicht op va
kantie aan de Normandische kust, waar nogal wat mannen
om de nicht heendringen. Derde film uit Eric Rohmers serie
'Komedies en spreekwoorden'.
DONDERDAG
The big sky (USA 1952, Ned. 2,16.10 uur). In het begin van de
Amerikaanse geschiedenis varen pelsjagers de Missouri op
naar onbekend gebied 2000 mijl verderop. Een Indianen
meisje, dat aanvankelijk op afstand blijft, komt hen goed
van pas. Avonturenfilm van Howard Hawks naar het boek
van A.B. Guthrie jr. Kirk Douglas en Dewey martin spelen
erin.
Mannen fran Majorca (Zweden 1984, Did. 3 WDF, 20.00 uur).
Spannende politiefilm van Bo Wilderberg, waarin kort voor
de kerstdagen een druk postkantoor wordt overvallea Ver
volg op 'De verschrikkelijk man uit Saffie'.
'De ondragelijke lichtheid van het bestaan' van Philip
Kaufman naar de roman van Milan Kundera blijft te zien
in Casino 1 in Breda. Mooi gefilmde love-story tegen de ach
tergrond van de Praagse Lente en de inval van de Russen in
1968 in Tsjechoslowakije. Drie uur durende Hollywood-ver-
sie van een dialectische roman waarin het vooral draait om
de driehoeksverhouding tussen een vrouwen versierende
arts, zijn jonge zachtaardige echtgenote en een artistieke
vriendin met vrije opvattingen. Zorgvuldig geënscèneerd
maar zonder diepgang.
'Sign of the times' van en met popster Prince is geprolon
geerd in Casino 4 in Breda en draait ook in De Koning van
Engeland in Hulst en Luxor in Terneuzen. Geraffineerde
montage van drie concerten van Prince in Rotterdam. Hij is
bijna constant in beeld en danst, zingt en acteert met grote
flair in man- en vrouwenrollen. Zijn wezenloze blik valt in
grootbeeld wel erg op.
'Salsa', de slordig gemaakte zang- en dansfilm van Boaz
Davidson over een Portoricaanse jongeman die een dans
carrière maakt, draait nog in Cinésol 3 in Breda.
'Rambo 3' van en met Sylvester Stallone gaat door in Mig
non in Breda, Centraal 1 in Geertruidenberg, City 2 in
Roosendaal, Cinem'actueel 2 in Bergen op Zoom en De Ko
ning van Engeland in Hulst. Stripachtige actie in een ge
welddadig, grotesk en achterhaald avontuur, waarin
Rambo met de Russen afrekent in Afghanistan.
'Crocodile Dundee 2' met de stoere Australische komiek
Paul Hogan draait door in Casino 2 in Breda, City 1 in
Roosendaal, Roxy 1 in Bergen op Zoom en De Koning van
Engeland in Hulst.
'Honneponnetje' van Ruud van Hemert is nog te zien in Ci
nésol 1 in Breda, De Nobelaer in Etten-Leur, City 3 in
Roosendaal, Roxy 2 in Bergen op Zoom en Luxor in Terneu
zen. Aardige actiekomedie met een dwaas gegeven rond
kind-vrouwtje Nada van Nie.
Three men and a baby', de Amerikaanse komedie naar
Frans voorbeeld, wordt nog altijd vertoond in Cinésol 2 in
Breda. Daar draait in een aantal voorstellingen ook 'Ama
deus' van Milos Forman, het meeslepende Mozart-spekta-
kel.
De thriller 'No way out' van Kevin Kostner draait in De No
belaer in Etten-Laur. 'Het teken van het beest' van Pieter
Verhoeff over Friese anarchisten draa#vanavond en mor
genavond in Filmhuis Concordia in Breda ter afsluiting van
het zomerprogramma 'Mad Mad Summer'.