'Vertrouwen inboezemen met je stem'
NP
«PI
▲AI
DJ BART VAN LEEUWEN LEGT ZUN HART IN DE RADIO
Sky Channel begint met nieuwsbulletin
Tollens-prijs voor
dichter Koos Schuur
Twee films over zaak
Hans Kok in de maal
Instrumentale muziek
zou mooi kunnen zijn
HILVERSUM - Vandaag wenst hij de natie over
Radio 2 'een goeie morgen.' En vanmiddag duikt
hij terug in de tijd met gouwe ouwe. Op het derde
radionet vormt hij vrijdags een duo met Erik de
Zwart. Zondag gaat hij de luisteraar voor, het
Zwarte Gat in. Hij is de stem van Veronica's do
cumentaires.
Opboksen
Kinderen
Parodie
IEDERE AVOND VIER SAMENVATTINGEN VAN TWEE MINUTEN
C H A N N E L
Faalangst
hkeebii
pB STEM GIDS 2
NEDERLAND 1
NEDERLAND 3
[2M6J
DUITSLAND 1
"X
1
Pj5U'OE:
xz.
r" -
JöKfc
w
«te h
DUITSLAND 2
Batmobile
Springsteen
in Rotterdam
ïamh
one
rdie al!
m'n el
„De enige keer dat ik op het mat j e
werd geroepen, was toen ik spottend
deed over Eddy Merckxdie tijdens
een koers viel
Carl Hulbrechts, BRT-verslaggever
DE STEM
12
Door Jan Koesen
Hij is 33 en heet Ton Egas,
maar dat weet alleen zijn moe
der. Bart van Leeuwen behoort
tot de populairste disk-jockeys
van Nederland.
Een disk-jockey, een jock,
een DJ, is een milieuramp, vin
den velen. Het is een schreeuw
lelijk, een platen-aan-elkaar-
wauwelaar, een nit-wit, een ij
deltuit met een algemene ont
wikkeling die nauwelijks alge
meen en nog minder ontwik
keld is te noemen. Hij balkt een
kwasi-Engels, weet het ver
schil niet tussen Twente en de
Achterhoek, noemt alles wat
verder ligt dan Utrecht de pro
vincie. Is dat nu allemaal
waar? vraag ik Bart.
Hij kijkt me onverstoord aan
en neemt zich de tijd voor zijn
antwoord, dat samengevat, na
tuurlijk op 'nee' uitkomt. We
bevinden ons in de kantine van
Veronica: een lustoord in wit
en blauw met palmen. Achterin
de kantine is een radio-studio,
vanwaar Bart en veel van zijn
collega's de ether instappen.
In 1973 wordt Bart DJ. Vero
nica is nog een schip dat uit
zendt op de 192 meter, later 538
meter. De piraat zoekt presen
tatoren die als proef plaatjes
mogen presenteren. „Ik was al
tijd gek van Veronica en toen
ik mijn proef gepresenteerd
had, nodigde Rob Out me uit
voor een gesprek. Ik was 18 en
moest meteen opboksen tegen
collega's die al jaren bezig wa
ren. In het begin had ik het bij
Veronica moeilijk. Ik had heel
vies lang haar en dat werd me
niet in dank afgenomen. Pas in
1977 ben ik er echt bijgeko
men."
„Een goede DJ", doceert
Bart, „moet heel inventief zijn,
een goede algemene ontwikke
ling bezitten en oog hebben
voor de dingen van het leven,
ook het kleine. Platenkennis
komt pas op de tweede plaats.
Ik denk dat entertainen ook
heel belangrijk is. Zelf hou ik
niet zo van schreeuwen. Dan
slaat mijn stem dicht. Maar
Veronica is met die huisstijl
wel de grootste omroep gewor
den."
„En toch", zegt Bart, „zul je het
gek vinden, maar de grootste
groep luisteraars van Radio 3
zit tussen de 35 en de 45. Maar
op 3 moet je toch niet al te ge
wichtig doen. Luchtig babbelen
met een plaatje. Eigenlijk richt
je je dan op kinderen tussen 12
en 16 jaar. 18 is al te oud. Als ik
mezelf terughoor op de band,
vind ik me altijd slecht. Wat ik
doe is zo gauw vervlogen, zo
snel gedateerd. Je roept iets en
het is weg. Ik heb altijd veel op
mezelf aan te merken. Het me
rendeel van de DJ's deugt niet.
Veel DJ's missen een uitstra
ling. Ze draaien wat plaatjes
achter elkaar, ze leggen hun
hart niet in de radio, ze zijn
bang zich bloot te geven."
De miserabele talenkennis?
vis ik. Frans hoor je nooit op de
radio, want ze kunnen niet eens
de titel uitspreken. En zelfs de
voertaal van de popwereld, En
gels, wordt niet beheerst.
Dat is aanleiding voor Bart
van Leeuwen om twee bevesti
gende anekdotes te vertellen.
„Een collega interviewt een
Engelse zangeres die toevallig
een paardestal heeft. En hij
vraagt haar: 'Do you fock your
own horses?' Adam Curry moet
een Duitse interviewen en
heeft als laatste zin; 'Ich gratu-
liere Ihnen,' maar hij maakt
ervan 'Ich heirate Ihnen'. tja,
dat kan gebeuren. Maar ver-
„Ik. hoop dat de luisteraar denkt: Bart van Leeuwen is een aardige jongen."
geet niet, we zijn allemaal ze
nuwachtig bij zo'n interview.
Het is praktisch altijd live en
dan kun je niets meer corrige
ren. Jouw opmerkingen over
het onbenul van DJ's en Radio
3 vind ik wat ongenuanceerd. 3
moet oppervlakkig zijn. Het ir
riteert me als iemand als Frits
Spits dan toch probeert te mo
raliseren. Daar is die zender
niet voor, ik kan er niet tegen,
dat moet hij maar ergens an
ders doen."
Ik vind dat een DJ binnenkomt
in de sfeer van thee en koffie,
hij schuift bij de tafel aan, zit
naast de mensen in de huiska
mer. Ik roep wel eens: 'Het
wordt al licht om half 6.' Nou,
het wordt al een miljoen jaar
licht op half zes, maar ik roep
het toch elke week, ik word een
parodie op mezelf. De stem...
dat is heel belangrijk. Dat is zo
belangrijk. Je weet niet waar
het hem in zit, maar een stem
kan irritant zijn. De klank
kleur is belangrijk, je moet
vertrouwen inboezemen met je
stem. Het interesseert me niet
of de mensen me persoonlijk
aardig vinden, maar ik hoop
wel dat de luisteraar denkt als
hij mijn stem hoort: 'Bart van
Leeuwen is een aardige jon
gen.'
Jeroen van Inkel vind ik een
van de beste DJ's. Die werkt
heel anders dan ik, hij denkt
SK/
AMSTERDAM (ANP) -
Het commerciële televisie
station Sky Channel be
gint op 2 mei met de uit
zending van nieuwsbulle
tins. De twee minuten du
rende samenvattingen
van de belangrijkste (in
ternationale) gebeurtenis
sen van de dag, zullen vier
keer per avond door een
presentator worden voor
gelezen.
Het nieuws wordt betrokken
van het Engelse dagblad The
Times, dat evenals Sky
Channel tot het media-impe
rium van de Australiër Ru
pert Murdoch behoort.
Sky Channel heeft zes jaar
gewacht met de start van een
nieuwsvoorziening. Het con
currerende station Super
Channel pakte vanaf het be
gin flink uit met een vol
waardig journaal, vervaar
digd door ITN. Inmiddels
heeft Super Channel van
wege de enorme kosten die
daaraan verbonden zijn, wat
gas terug moeten nemen.
Volgens een woordvoerster
van Sky is juist vanwege dat
kostenaspect gekozen voor de
huidige opzet, waarin geen
beelden of interviews zijn te
zien van en over de nieuws-
feiten' Wel kan het nieuw-
sproject gezien worden als
een bescheiden proeftuin
voor de aspiraties van Mur
doch om te komen tot een
Europees nieuwskanaal. In
dit licht is het ook niet uitge
sloten dat Sky in een later
stadium de nieuwsvoorzie
ning zal uitbreiden.
diep en lang van tevoren na.
Zijn programma is een bad van
geluidjes, dat heeft hij zo uitge
kiend. Het is allemaal even
wichtig bij hem. Dat heb ik
niet. Ik ben zo lui als de sode
mieter. Maar ik ben dan ook
een DJ van de ouwe stempel. Ik
groeide op in een bedrijf dat 24
uur per dag met 50 DJ's platen
draaide. Ik deed wel 6 pro
gramma's per dag. En alles
moest aan elkaar gepraat wor
den. Ik en mijn pickup, dat is
meer mijn stijl. Improvisatie,
altijd produceren.
Onderzoek heeft uitgewezen,
dat een non-stop radiopro
gramma het populairst is, een
programma dus waarbij de
presentator zwijgt. Dan zou je
zeggen: oké, we schaffen alle
DJ's af, maar radio is toch
meer dan platen achter elkaar
draaien."
Bart van Leeuwen heeft veel
documentaires op de televisie
ingesproken, maar is daar vrij
wel nooit op te zien. „Ja, ik heb
altijd faalangst gehad. Zet een
camera voor mijn neus en daar
word ik 's nachts wakker van.
Ik ben oud en wijs genoeg ge
worden om in te zien dat de
glorie van televisie niet zalig
makend is. En ik vind het heer
lijk dat ik op een terrasje kan
zitten zonder lastig gevallen te
worden."
De naamsomzetting van Ton
Egas in Bart van Leeuwen is
een staaltje van omgekeerd Ve-
ronica-denken. „Ik kwam bij
Veronica en daar waren al een
paar Tonnen. Toen noemden ze
me Bartje, omdat die tv-serie
(van het Drentse jongetje dat
niet voor brune bonen bad)
toen draaide. En toen moest er
nog een achternaam bij gevon
den worden. Het moest niet
zo'n klinkende naam zijn, zei
den ze bij Veronica, want daar
hadden ze al teveel van en het
deed zo geforceerd aan. Laten
we eens gewoon doen. Lex
Harding heet ook in werkelijk
heid geen Lex Harding, Rob
Out heet geen Rob Out. Toen
heb ik de achternaam van mijn
moeder gekozen: van Leeu
wen."
Wat is er waar van de verha
len dat de pluggers de DJ's vol
stoppen met attenties om hun
te gekke hits gedraaid te krij
gen? Bart van Leeuwen: „Dat
ouwe verhaal van omkopen,
hè? Je zult het geloven of niet,
maar de hitlijsten worden heel
eerlijk opgesteld aan de hand
van regels. Het is om te begin
nen heel moeilijk om te bepalen
wat een hit wordt en wat niet.
Voorts mogen de DJ's op de dag
dat ze presenteren geen contact
met een plugger hebben. Het
kiezen van een alarmschijf ge
beurt heel serieus. Daar komt
geen plugger tussen. Boven
dien, wat zou zo'n plugger me
moeten geven? Een fles cham
pagne moet wel het minimum
zijn. Maar daar ga ik toch echt
geen plaatje van draaien dat ik
niet zie zitten. Kom nou! Wat
moet ik met die rommel."
AMSTERDAM (ANP) - De Tollensprijs 1988 vanhs
Tollensfonds (opgericht in 1851) is toegekend aa
dichter Koos Schuur (Veendam, 1915). Schuur krij,
de prijs voor de hoge kwaliteit van zijn gehele oeutj
en zijn bijdrage daarmee aan de Nederlandse litera
tuur. De Tollensprijs (ingesteld in 1903), die eennia-
in de vijf jaar wordt toegekend, bestaat uit een bron
zen legpenning en een bedrag van 4.000 gulden,
wordt in juni uitgereikt, aldus heeft het fonds mef
deeld.
Aan deze periode herin»
vooral zijn prozawerk va
1953 'En de kookabun,
lacht'.
De Tollensprijs ging
der onder meer naar Lodè
wijk van Deyssel (1913), j>
cobus van Looy en Willen
Kloos (1918), Arthur Vj
Schendel (1933), Bertus A;
jes (1953), F.C. Terbcii
(1968), Michel van der Pb
(1978) en Belcampo (1983).
Het bestuur van 1,
fonds, dat de prijs toeken!
bestaat uit prof. dr. E.
ches, Tine van Buul,
Kees Fens, Hella S. H;
dr. G.W. Huygens, A. K«j
haas, Sjoerd Leiker, Wüle
G. van Maanen en Ha»
Michaelis.
Koos Schuur was oprichter
en redacteur van het letter
kundig tijdschrift 'Het
woord', waarin de avant-
garde van kort na de
Tweede Wereldoorlog zich
manifesteerde. In 1941 ver
scheen, na enige tijdschrift-
publikaties van zijn hand de
eerste gedichtenbundel,
'Windverhaal', gevolgd door
de clandestiene uitgaven
'Novemberland' (1943), 'De
zeven vloeken' (1944) 'Re
genherberg' (1945). In 1946
verscheen 'Herfst, hoos en
hagel', in 1956 'Fata mor
gana voor Nederlanders', in
1963 'Gedichten' en in 1980
'Waar het was'.
Koos Schuur woonde van
1951 tot 1963 in Australië.
AMSTERDAM (ANP) - Er
bestaan op twee fronten
plannen voor een film over
Hans Kok. De kraker die in
oktober 1985 overleed in een
Amsterdamse politiecel na
ongeregeldheden tussen
krakers en politie in de
Staatsliedenbuurt.
Filmmaker Pieter Verhoeff en
scenarioschrijver Harry Hos-
man lieten vorige week al we
ten research te doen voor een
dergelijke film. De VPRO zou
interesse hebben getoond. Een
definitieve beslissing over het
al dan niet doorgaan van deze
film wordt eind mei verwacht.
De film zou in het najaar opge
nomen kunnen worden, meld
den desgevraagd Verhoeff en
Hosman.
Gisteren bleek echter dat ook
Lane Filmprodukties in Am
sterdam een film over Hans
Kok voorbereidt. Barbara den
Uyl (regie) en Leen van den
Berg (produktie) zeggen in een
verklaring 'enigszins overrom
peld' te zijn door de berichten
over Verhoeff en Hosman: „Wij
werken al een half jaar aan een
filmscenario over dezelfde
zaak."
voornemens de zaak te verdof
Israël
40 jaar
Pf, EO herdenkt vanavond
het 40-jarig bestaan van de
staat Israël. Centraal in de
Drogrammering staat de uit-
jendtag Israël 40 jaar*, die
vanuit Jeruzalem wordt ge
presenteerd. Tijdens een
feestelijk concert treedt een
aantal gasten op, onder wie
0jff Richard, Ofra Haza en
pebby Boone. Daarnaast
wordt in het programma met
president Chaim Herzog en
de burgemeester van Jeruza
lem, Teddy Collek, stilge
staan bij de huidige politieke
situatie en de geschiedenis
van Israël.
Koninginne
dagconcert
Voor het vierde jaar in suc-
eessie zendt de NOS het Ko-
pinginneconcert uit Dit jaar
ontvingen koningin Beatrix
en prins Claus genodigden in
de balzaal van het Paleis
Woordeinde. Het concert
stond in het teken van het
100-jarige Concertgebouw in
Amsterdam. Leden van het
Concertgebouworkest speel-
TT ,T den in wisselende formaties
Den Uyl en Van den Ba kamermuziek uit de geschie-
zetten zich tevens af tegen 1 denis van gebouw en orkest,
concurrentie. „Wij zijn ni, jpjjg het strijkkwintet opus
gg in F van Brahms. Dit werk
zelen door deze op te hang; dateert van 1882, het jaar van
aan zogenaamd goedwilleni de acte van oprichting van de
rijksrechercheurs."Indevers fiVHetConcertgebouw,
van Lane Produkties wij
'onverbloemd en waarheids;
trouw' de politie-inspecte
opgevoerd die in feite 'het vo:
nis over het leven van
Kok heeft geveld'.
Carol van Herwijnen
bij Lane de rol van deze poiit
man. Bij Verhoeff en Hos® Iwutrale
gast in 'Showge-
chichten' is cabaretier Emil
Showge-
schlchten
is acteur Gerard Thoolenas.K™vr"'"
gezocht voor een hoofdrol ptemberger. De voormalige
wordt in ieder geval gersta postbode uit Zwitserland had
naar een verhaal waarin Hs ?«nlang veel succes met
Kok niet de heldenrol van 11 p11 beraamde parodieën op
telaar krijgt. nenselijke zwakheden, maar
Den Uyl en Van den Bei '«ft *Mh nu bijna geheel
„Onze film wordt een gedr an bet toneel teruggetrok-
matiseerde reconstructie t en. Ook reisde hg een jaar
als brandpunt alles wat in ang circus Knie mee,
doofpot is verdwenen en nit Eu"
mer door de betrokken auto [j^k vermaakte. Zijn satire
teiten openbaar is toegege» "er ^bweizeimacher* is een
T Iran na nmimira VimtBAaaa
De film zal tot stand komi
nauwe samenwerking met
betrokken krakers, bui
woners, advocaat, ver
wensarts en vrienden van Hl
Kok".
de weinige Zwitserse
producties, die een suc-
in eigen land werden.
Das Haus
ImSüden
de sociaal-kritische re-
iur Sergio Olhovich is de
xicaanse film 'La casa del
die het ZDF vanavond
het scherm brengt De
vertelt het verhaal van
n boerendorp, dat gedwon-
!n wordt te evacueren. In
;n mijnstreek in het noor-
n van Mexico raken vol-
ns de autoriteiten de bo-
w en de mijnen uitgeput
dreigt honger en armoede,
irom moet de bevolking
iar een dorp in het zuiden
xhuizen. Slechts weinigen
wetten zich tegen dit plan.
De zaak van de gestorven kraker Hans Kok leidde in t
sterdam verschillende malen tot emotionele tafrelen. f
FRANK Zappa maakte onder
het motto 'Shut up and play
yer guitar' al eens platen
waarop louter gitaarmuziek
te horen was. Miles Copeland,
grote baas van IRS, gebiedt
nu: 'No speak' en heeft daar
mee een gelijknamig platen
label in het leven geroepen. In
die serie zullen louter instru
mentale platen verschijnen.
De eerste vier elpees op het
label zijn afkomstig van Mi-
les' broer Stewart Copeland
die we kennen als de drum
mer van de Police, van ene
Pete Haycock, van ene Wil
liam Orbit en van, schrik niet,
Wishbone Ash.
In een begeleidende hoestekst
wordt over 'No speak' gezegd
dat het label progressieve
rock wil laten horen. Het moet
muziek zijn die je ook in de
jaren '70 kon horen en eigen
lijk is 'No speak' bedoeld voor
de mensen die destijds naar
die muziek luisterden, want
'die hebben weinig meer op
met nieuwe bandjes die pro
testliedjes zingen voor op
groeiende tieners'.
De vier acts op 'No speak'
hebben er ieder een geheel
eigen plaat van gemaakt. Ste
wart Copeland heeft zijn bij
drage 'The equalizer and
other cliff hangers' genoemd.
Die equalizer is een tv-serie
die op de Belgische tv onder
de titel 'De vereffenaar' wordt
uitgezonden. Copeland draagt
steeds de muzikale thema's
voor die afleveringen aan.
'The equalizer and other cliff
hangers' is de moeilijkste
plaat in dit 'No speak'-aan-
bod. Stewart Copeland neigt
eerder naar complexe mo
derne jazz dan naar rock. Bo
vendien is de plaat niet echt
leuk en blijf je net iets te veel
het idee dat het broertje van
de platenbaas ook een elpee
heeft mogen opnemen.
Pete Haycock is bij sommi
gen wellicht bekend als gita
rist van de Climax Blues
Band. Die Engelse groep had
aan het eind van de jaren '70
vooral in Amerika succes met
blanke funk en rhythm
blues. 'Couldn't get it right'
was de grote hit. In Nederland
heeft de groep nooit veel bete
kend. Ik herinner me een con
cert in Tilburg in 1978 dat
welgeteld 52 bezoekers trok,
terwijl in datzelfde jaar in de
VS voor tienduizenden men
sen tegelijk werd gespeeld.
Pete Haycock was destijds
EINDREDACTIE WIM VAN LEEST
met zijn kenmerkende gitaar
spel en zijn grote compositori
sche inbreng verantwoorde
lijk voor het Climax-geluid.
Op zijn nu verschenen elpee
'Guitar and son' laat hij horen
dat hij door de jaren heen als
gitarist is blijven groeien en
hij is zeker beter geworden.
De vraag is echter of hij er
ook interessanter op gewor
den is. Dat geloof ik eerlijk
gezegd niet, maar wie een
plaat met lekkere ouderwetse
gitaarmuziek wil horen die
moet beslist naar deze 'Guitar
and son' gaan luisteren.
Mensen met een dergelijke
belangstelling kunnen ook
wat hebben aan de elpee
'Nouveau calls' van Wishbone
Ash. Miles Copeland was des
tijds de manager van Wish
bone Ash en hij zag hoe de
band aan het begin van de ja
ren '70 successen boekte met
elpees als 'Pilgrimage' en
vooral 'Argus'. Na het vertrek
van gitarist Ted Turner ging
het minder met de groep tot er
uiteindelijk na 1984 amper
nog iets van Wishbone Ash
vernomen werd.
Copeland heeft voor zijn
'No speak'-project Wishbone
Ash in de oude samenstelling,
dus met Ted Turner, bij elk
aar gebracht. De muziek is
degelijk en als vanouds. Het
kan mij niet meer zo boeien,
maar ik kan me voorstellen
dat een heleboel mensen hier
nog plezier aan kunnen bele
ven.
Leukste elpee in de 'No
speak'-serie is 'Strange cargo'
van William Orbit. Orbit
werkte in het verleden al eens
samen met Sting, Stan Ridg-
way en Belinda Carlisle en hij
was producer van de zojuist
genoemde Wishbone Ash-el-
pee 'Nouveau callsa'. Orbit is
vooral actief op het gebied
van de filmmuziek en dat is
op 'Strange cargo' goed te ho
ren. Orbit maakt hele sfeer-
rijke muziek waarbij het licht
fantaseren is. 'Strange cargo'
bevat een soort muziek voor
je ogen: heel avontuurlijk en
bij vlagen heel verrassend.
Alles bij elkaar genomen is
het 'No speak'-project voor-
Batmobile: extra produktief.
alsnog meer pretentie dan een
daadwerkelijke verrijking
van de hedendaagse popmu
ziek. De gekozen acts hebben
daarvoor te weinig binding
met de hedendaagse muziek,
maar hebben bovendien, met
uitzondering van Stewart Co
peland wellicht, ook in het
verleden te weinig betekend
om nu ineens als relevant te
worden beschouwd.
BATMOBILE heeft 1988 ken
nelijk bestemd tot een extra
produktief jaar. Onlangs nog
verscheen er een dubbelelpee
met demo's en live-opnamen
en nu is er alweer een nieuwe
elpee. Die plaat heet 'Bail was
set at 6,000,000' en werd op
genomen voor het Engelse
Nervous Records. De elpee is
inmiddels ook in Nederland
uit, maar niet nadat de plaat
eerst in het Verenigd Konink
rijk in de winkels lag.
'Bail was set at 6,000,000'
werd opgenomen in de stu
dio's van Normaal in het Ach-
terhoekse Zelhem. De plaat
werd geproduceerd door Ber
tus Borgers. Borgers had Bat
mobile voordien begeleid tij
dens een onderwij s-proj eet
dat in samenwerking met de
stichting Brabant Pop was
opgezet.
'Bail was set at '$6,000,000'
laat horen waartoe Batmobile
in een goede studio en met een
goede producer in staat is. De
elpee klinkt zeer energiek en
gedreven. Zowel nationaal als
internationaal is Batmobile
met deze plaat toonaangevend
in de diverse rockabilly-va-
riaties die tegenwoordig ge
speeld worden.
Zanger/gitarist Jeroen
Haamers, bassist Eric Haam-
ers en drummer Johnny
Zuidhoff zorgen gedrieën
voor een massaal en bij vla
gen bijna authentiek rocka-
billy-geluid. Het is onweer
staanbaar swingend en heel
vaak onderhoudend en amu
sant. Batmobile heeft er in
middels een soort traditie van
gemaakt om sterke eigen
nummers af te wisselen met
merkwaardige covers. Na
eerder hits van Garry Glitter
en The Sweet te hebben be
werkt, namen ze dit keer 'Ace
of spades' van Motorhead on
der handen. Het resultaat is
heel leuk, want de toch al
snelle speedmetal wordt nog
een versnellinkje hoger op
zijn rockabillys gespeeld.
'Bail was set at '$6,000,000'
is een prima plaat van een
groep die in zeer korte tijd een
hoog niveau heeft bereikt.
Voor sommige bands wil dat
nog wel eens aanleiding zijn
om de lauweren te gaan rus
ten. Batmobile laat met deze
plaat horen aan dergelijk
onnodige rust nog lang niet!
willen denken.
emed
Bruce Springsteen en zijn
Street Band geven op 28 ji
een concert in het Feyenooi
stadion in Rotterdam. Wa
neer de voorverkoop begint, i
nog niet bekend. Organisat
Mojo in Delft schat dat ov
een paar weken die voorvf
koop zal beginnen. Dat
best eens onaangekom
kunnen gebeuren. Hou
goed radio, tv en andere
dia in de gaten.
De agenda voor de komende
ken ziet er als volgt uit:
Rush, 2 mei in Rotterdam
voorverkoop begint 12 maart)
Frank Zappa, 3 en 4 mei in 8°
terdam (Ahoy)
David Sylvian, 15 mei in RotW
dam (Ahoy)
Michael Jackson, 5, 6 en 7 juni
Rotterdam (Feyenoord-stadion)
Pink Floyd, 13 en 14 juni in B°
terdam (Feyenoord-stadion)
Alice Cooper, 5 mei in ArnW
(Rijnhal)
The Rainblrds, The Godfatt»
Aswad, Herman Brood andj
Wild Romance, Red Hot
Peppers, The Pogues, The Cbn
tians, Sinead O'Connor en
Cocker, 23 mei in op Pinkpop
Landgraaf (Renbaan)
Fleetwood Mac en Adventure),
en 15 juni in Rotterdam (Ahoy)