Geen eenheid op Nederland 2
ode
P«P
IPI
Jeugdjournaal krijgt een weekendbijlage
VERONICA, TROS EN VERONICA PRESENTEREN PROGRAMMA'S
Bescheiden opleving
van bioscoopbezoek
IKON: meer godsdienst
op Vragende manier'
llsien
liekleding
Prefab Sprout weet opnieuw te verrukken
5 Ot
I HILVERSUM - Vanaf za
terdag 9 april verschijnt
wekelijks om 19 uur op het
I jerde televisienet het
I jeugdjournaal Extra, dat 25
I minuten zal duren. 'Extra'
in feite een Jeugdjour-
aal met een weekeindbij-
ige. Ook de doordeweekse
I uitzending wordt uitge-
I breid, naar in totaal tien
I minuten. Dat is nu tussen de
Ijen 10 minuten.
AVRO, TROS en Veronica blijven onafhankelijk
Ivan elkaar opereren op Nederland 2. De drie om
roepen hebben hun eigen programma-overzicht
I aangeboden en de enige bindende factor in de
reeks aankondigingen is de nieuw omtworpen 2.
Anne Frank
WOENSDAG 30 MAART 1988
De Brekers
m a> Vr l>
maat 50 tot 188
s: Chipie
McGregor
New Man
Hulst
Talking Heads
Tina Turner
Programma
Pinkpop
compleet
A57
DE STEM
I yan onze rtv-redactie
'Extra' begint met een gewone
nieuwsuitzending, maar
daarna komt een aantal vaste
achtergrond-rubrieken. Zo is
daar het 'Onderwerp van de
week'. Een deskundige en en
kele kinderen komen in de stu
dio voor een gesprek, geleid
door Marga van Praag. Elke
week kiest de redactie van het
Jeugdjournaal een onderwerp
dat voor kinderen belangrijk is
en besteedt daar extra aan
dacht aan. Voor deze rubriek
zal ook regelmatig het onder
zoeksbureau NIPO worden in
geschakeld dat navraag doet
hoe kinderen over actualiteiten
denken.
Verder is er de korte rubriek
'Anders', waarin opvallende
gebeurtenissen van de afgelo
pen week behandeld worden.
In 'Middelpunt' staat een kind
centraal dat iets opvallends ge
daan heeft. Het gaat hier om
een onderwerp dat normaliter
niet zo snel in het Jeugdjour
naal terecht komt omdat de
nieuwswaarde te gering is.
De rubriek 'Kijkers' is, zoals
de naam aangeeft, een rubriek
voor en door kijkers. Op een
wat losse manier worden de re
acties van kinderen op het
nieuws getoond, Tenslotte is er
nog het 'Weer', waarvoor het
Jeugdjournaal twaalf weer
amateurs heeft uitgenodigd die
een speciaal op een provincie
gericht weerbericht in de stu
dio gaan toelichten.
Het Jeugdjournaal trekt 2
miljoen kijkers en is in eerste
instantie bedoeld voor kinde
ren van 10 tot 12 jaar. Ook veel
T2
volwassenen kijken er naar.
Gerard Dielessen, eindredac
teur, zegt dat zijn nieuws an
ders zal zijn dan dat van de an
dere journaals, en ook zal af
wijken van het gelijktijdig op
het eerste net gebrachte Jour
naal dat snel even groot zal
worden als het hoofd-Journaal
dat al sinds jaar en dag om acht
uur begint, omdat ook theaters
en schouwburgen om die tijd
beginnen.
Het Jeugdjournaal
vreest de concurrentie uit eigen
stal niet.
Veronica zendt vanaf 4 april uit op woensdag en zater-
de AVRO op maandag en donderdag, de TROS op
dinsdag en vrijdag en het buitenbeentje de VPRO op
zondagavond.
De TBOS houdt Aktua op de
ünsdagavond, maar komt op
vrijdagavond om 22.20 uur met
jongbloed en Joosten', waarin
[jaap Jongbloed en Astrid Joos-
en het grote en kleine nieuws
speelse wijze benaderen. Ze
bieden onder meer een week
overzicht in spelvorm en kijken
lichter de schermen bij nieuws-
Imakers.
AVRO's Televizier blijft met
|dezelfde formule op de maan
dagavond, Service Salon ver-
ihuist naar de donderdagmid
dag (16.30 tot 18 uur). 'Nieuws-
jn' van Veronica gaat naar de
iterdagmiddag en bevat voor-
Itaan ook sportinformatie, pop
muziek en een weeroverzicht.
De derde trekking van de
aatsloterij verhuist op 19
|aprii naar de dinsdagavond en
irdt ingepast in een nieuwe
alshow vandefSOS, die 'Al
lés of niets' heet. De show
vordt maandelijks tussen 19.25
19.50 uur uitgezonden.
bij de TROS is ook 'TV
Vitrine', een veertiendaagse
rubriek van tien minuten over
cultuur, die op de vrijdagavond
is te zien.
Henk Spaan en Harry Ver-
meegen gaan voor Veronica de
Europese Kampioenschappen
voetbal begeleiden in 'Verone-
ka', een onderdeel van 20 minu
ten in het 'EK Journaal'. Vero
nica presenteert verder op 16
april de musical 'Publiek' van
Seth Gaaikema en brengt ver
der uitvoerige live-concerten
vanTerence Trent D'Arby,
Billy "Joel, David Bowie,
Eurythmics, Fleetwood Mac en
Roy Orbison (me Bruce
Springsteen als gastgitarist).
s
De AVRO komt op 14 april met
de wereldpremière van 'The
Attic: the hiding of Anne
Frank's een Amerikaanse tv-
film gebaseerd op het boek van
Miep Gies. De rol van Miep
Gies wortd gespeeld door Mary
Steenburgen en verder heeft
Huub Stapel een belangrijke
rol. Willy Lindewer maakte
is het 40-jarig bestaan van de
staat Israël.
Robert Wagner (van o.a.
'Hart to Hart') speelt een door
tastende verzekeringsdetective
in de serie 'Lime Street', die
Veronica iedere woensdag
avond gaat uitzenden. De start
is in augustus, eerst werkt Ve
ronica een reeks 'Miami Vice'
af. De AVRO begint op paas
maandag met de Amerikaanse
serie 'L.A. Law' over een groep
advocaten. De serie heeft in
Amerika veel onderscheidin
gen binnengehaald.
'I'll Take Manhattan' is de
vierde Judith Kranz-verfil-
ming na 'Scruples', 'Mistral's
Daughter' en 'Princess Daisy'.
Veronica brengt de mini-serie
met Valerie Bertinelli vanaf
zaterdag 4 juli in vier delen. Op
drie vrijagen in juli toont de
TROS de serie 'Louisiana'.
'Family Ties' en 'Moonligh
ting' gaan naar de zaterdag
avond en 'Magnum' is te zien
opzaterdagmiddag om .17.30
AMSTERDAM (ANP) -
De Nederlandse biosco
pen telden vorig jaar
ruim 15,4 miljoen bezoe
kers. Dat is 600.000 meer
dan in 1986. Deze cijfers
betekenen voor het eerst
sinds jaren een 'beschei
den opleving', want het
ging de afgelopen tien
jaar in de bioscoopbran
che uitsluitend bergaf
waarts.
In 1978 telden de bioscopen
nog 30,5 miljoen bezoekers.
Dit blijkt uit het blad 'Film'
van de Nederlandse bond
van bioscoop- en filmonder
nemingen. De bond is nu
'gematigd optimistisch, al
maakt één zwaluw nog geen
zomer'. Er is immers nog al
tijd 'de verslindende kracht
van video en de expansie
van het aantal te ontvangen
televisie-kanalen'.
Evenementen als de
Olympische Spelen in sep
tember en het Europees
kampioenschap voetbal in
juni kunnen bovendien het
bioscoopbezoek weer nade
lig beïnvloeden, aldus ,Film'.
Het blad wijst er wel op, dat
het bioscoopbezoek in 1987
steeg ondanks een verdere
daling van het aantal doe
ken van 457 naar 445.
De bioscoopbond weet
niet precies waardoor het
filmbezoek in 1987 steeg. Ge
sproken wordt over een mo-
'Flodder' was in 1987 de
meest bekeken film.
- FOTO ANP
gelijke verbetering van de
kwaliteit van de vertoonde
films, terwijl de bioscopen
ook al jaren bezig zijn de
service aan het publiek op te
voeren. Veel bioscopen zijn
of worden gerenoveerd.
De Nea^.iandse film
'Flodder' trok vorig jaar de
meeste mensen naar de bio
scopen. Flodder staat uiter
aard ook bovenaan de top-10
van de Nederlandse films
vorig jaar. Deze top-10 films
trokken samen 2,6 miljoen
kijkers ofwel 17,2 procent
van het totaalbezoek: 1987
was met andere woorden na
1984 (met 17,4 procent) het
beste van de afgelopen tien
jaren voor Nederlandse
films.
Robert Wagner in de serie 'Lime Street', die Veronica vanaf augustus gaat uitzenden.
voor de TROS de documentaire
'De laatste zeven maanden van
Anne Frank', waarin de con
centratiekamp-jaren vatvAnne
Frank worden belicht. Het pro
gramma duurt vijf kwartier en
wordt op 3 mei uitgezonden.
De TROS maakte met de
BRT de vijf-delige serie 'De
vijf zintuigen: Adriaen Brou
wer', over de schilder die van
uit Vlaanderen naar Haarlem
trok en in 1638 stierf. De eerste
uitzending is op 17 mei.
De serie 'De Brekers' keert op
11 april terug bij de AVRO. Op
dertien maandagavonden bele
ven Johnny Kraaykamp, Rijk
de Gooyer en Adèle Bloemen-
daal avonturen die bedacht zijn
door Peter Römer. De AVRO
- FOTO VERONICA
brengt ook de populaire Duitse
serie 'Schwarzwaldklinik' (elke
maandag, 20.30 uur).
De onafhankelijke tv-maat-
schappij Belbo maakte een in
ternationale speelfilm, die door
de TROS als mini-serie wordt
gebracht. 'Once we were drea
mers' vertelt op 6,10 en 13 mei
het verhaal van de joodse pio
niers in Palestina. Aanleiding
Op Nederland 2 zijn in de ko
mende maanden onder meer de
volgende films te zien: The Ne
ver Ending Story' (4 april)
'Mama is boos' (19 mei), 'Suspi
cion' van Hitchcock (18 juli)
'Force ten from Navarone' (21
juli), 'Gunfight at the OK Cor
ral (28 juli), '48 Hours' met Nick
Nolte en Eddie Murphy en
'Starting over' met Burt Rey
nolds en Candice Bergen.
HILVERSUM (ANP) - De
IKON wil de komende jaren
meer aandacht bestéden aan de
godsdienstige dimensie van
maatschappelijke problemen.
Het is niet de bedoeling dat er
geloofswaarheden worden ver
kondigd. Op 'een uitnodigende,
vragende manier' wil de IKON
laten zien, welke antwoorden
het christendom op deze pro
blemen heeft gegeven. Deze be
leidswijziging mag echter niet
als Verzuiling' worden geken
merkt.
Dat maakten de directeuren
radio en televisie van de IKON,
B. de Ronden respectievelijk
ds. W. Koole, duidelijk bij de
presentatie van het jaarverslag
1986-1987 en de beleidsnotities
voor 1988.
In de televisieprogramma's,
die vanaf volgende week via
Nederland 3 worden uitgezon
den, streeft de IKON er onder
meer naar om meer aandacht
te besteden aan de morele en
godsdienstige facetten van ge
beurtenissen. Daarmee zou
voorkomen kunnen worden dat
in een programma, zoals het
avondvullende programma
van de NOS over aids vorig
jaar, de houding van de kerken
in Nederland wordt genegeerd.
Het streven om meer contac
ten tot stand te brengen tussen
de oecumenisch-gezinde en
evangelische christenen, die
vaak de maatschappelijke acti
viteit van kerken afwijzen, is
tot stand gekomen in contacten
binnen de Wereldraad van
Kerken, aldus De Ronden.
In de beleidsnotities wordt
erop gewezen dat evangelische
groepen of personen in de
IKON-programma's vrijwel
geheel ontbreken.
co "2 a
hulst tel. 16233
SOMS, een paar keer per
jaar, is luisteren naar een
pasverschenen elpee een
glunderend genieten. Het
zijn platen die al je aan
dacht vergen en die je een
tinteling bezorgen. 'From
Langley Park to Memphis',
de nieuwe elpee van Pre
fab Sprout, is zo'n plaat.
Prefab Sprout is eigenlijk van
begin af aan (1984 was dat)
een buitenbeentje geweest in
het popaanbod. De eerste el
pee 'Swoon' liet voor Britse
begrippen hoogst ongewone
muziek horen. Dit was zo
maar ineens een jong bandje
met maar liefst Steely Dan-
achtige pretenties. De vol
gende elpee, 'Steve McQueen',
liet evenwel horen dat Prefab
Sprout echt niet te hoog ge
grepen had. 'Steve McQueen'
was, en is dat nog steeds, een
sublieme elpee die gevuld is
met razendknappe songs.
'Steve McQueen' was zo goed
dat je je af ging vragen of
zoiets nog wel overtrofffen
kon worden. Het heeft Prefab
Sprout drie jaar gekost (het
lijkt, alweer, net Steely Dan)
om met een opvolger te ko
men. 'From Langley Park to
Memphis' blijkt het wachten
echter meer dan waard. De
kwaliteit overtreft de stoutste
verwachtingen.
Prefab Sprout staat mijlen
ver af van wat in doorsnee-
Pop gebruikelijk is. Zoals des
tijds bij grote voorbeeld
Steely Dan de gewoonte was,
worden er op de plaat geen
Poten gespeeld en geen woor
den gezongen die daar niet
weloverwogen zijn neergezet.
Prefab Sprout is voortdurend
met absolute perfectie bezig
en de groep slaagt er voortdu
rend in die perfectie spontaan
Je laten klinken. Soms, zoals
bijvoorbeeld in 'Nightingales',
wordt gekozen voor haast en
gelachtige klanken. Andere
keren, zoals in het openings
nummer 'King of rock and
reU', vormt opzwepende soul
Een Prefab Sprout-num-
mer is altijd een tijdloos ju-
J Weeltje. 'From Langley Park
I to Memphis' bevat gelukkig
tekstvel en zodoende kun
ie zien hoe briljant voorman
Paddy MacAloon zijn teksten
in elkaar heeft gestoken. Er
zit volop humor in, soms is er
bijtend sarcasme en heel vaak
zijn er constateringen en ob
serveringen van filosofische
aard. Heel mooi is het op
single uitgebrachte 'Cars
girls'. In dat nummer wordt
min of meer de vraag gesteld
of Brul, eh sorry, Bruce
Springsteen niet eens iets an
ders kan bezingen dan auto's,
de weg en meisjes. 'Guess this
world needs its dreamers may
they never wake up' luidt de
conclusie. Als extra pesterijtje
is er klein op de achterkant
van de hoes een uit lucifers
opgetrokken Springsteentje te
zien, waarvan het kopje vlam
heeft gevat.
'From Langley Park to
Memphis' is uiteraard een
perfect klinkende plaat. Je
hoeft geen dure ceedees aan te
schaffen om dat al te kunnen
horen. De produktie (o.a. Tho
mas Dolby) is glashelder en
veelal ijzingwekkend mooi.
Mooier kan het bijna niet.
TALKING Heads is een groep
met bijzondere verdiensten.
Het was eigenlijk vooral Tal
king Heads die op de puinho
pen van de door punk ge
slechte pop-bolwerken de
richting aangaf voor de
nieuwe popmuziek. De eerste
drie elpees van Talking Heads
lieten horen hoe een bandje
dat een van de vele leek te
zijn, uit kon groeien tot een
toonaangevende band.
Met de elpee 'Remain in
light' zorgde Talking Heads
voor radicale vernieuwingen.
Die aan het begin van dit de
cennium uitgebrachte elpee
bracht datgene naar voren
dat in al die jaren popmuziek
op de achtergrond was ge
raakt: het ritme. Mede dank
zij Talking Heads kreeg
Afrika plots een magische
klank en was er alom een ge
willig oor voor muziek van
dat continent.
De film/elpee 'Stop making
sense' maakte van Talking
Heads toch nog vrij plotseling
een alom aanbeden groep. Het
verbluffende van die Talking
Prefab Sprout: spontane perfectie.
AAK
EINDREDACTIE WIM VAN LEEST
Heads was dat de groep de
enorme populariteit niet ver
kreeg met commerciële mu
ziek, maar met veelal nog on
gehoorde en vooral gedurfde
muziek.
De elpees 'Little creatures'
en 'True stories' hebben die
reputatie alleen maar ver
groot. Talking Heads is in
middels op een punt aange
land dat elke uiting van de
groep al bij voorbaat de hemel
wordt ingeprezen. Ergens is
dat een weinig benijdens
waardige positie. Het wegval
len van kritiek wil immers
nog wel eens leiden tot een ze
kere wereldvreemdheid of,
erger nog, ongegronde arro
gantie. Talking Heads laat
met de nieuwe elpee 'Naked'
horen hoe je dergelijke val
kuilen kunt vermijden. De
plaat overtreft namelijk een
voudigweg al het vorige
plaatwerk.
'Naked' valt eigenlijk in
twee delen uiteen. Kant 1 laat
een freewheelende Talking
Heads horen die zich voor
deze gelegenheid een West-
afrikaanse jas met hier en
daar van Caraïbische motief
jes heeft aangemeten. Kant 1
bevat uiterst lichtvoetige en
vooral onweerstaanbare
klanken. De VPRO gebruikte
het nummer 'Mr. Jones' al als
klantentrekkertje. De Heads
hebben inmiddels zo'n hoog
peil van componeren en spe
len bereikt dat het een lust is
om hier naar te luisteren. De
teksten variëren van bizar tot
onzinnig. 'If this is paradise, i
wish i had a lawnmower',
luidt het in '(Nothing but)Flo-
wers', het magnifieke laatste
nummer van de ronduit schit
terende eerste plaatkant.
Kant 2 van 'Naked' bevat
andere kost. Je hoort er wee
moedige country op zoals in
'The democratie circus'. Het is
het soort muziek dat ook op
'Short stories' te horen was.
Kant 2 van 'Naked' is in veel
gevallen bedachter en vooral
bedachtzamer. De teksten zijn
wat zwaar op de hand en op
sommige momenten zou je
willen dat David Byrne even
zijn mond hield, omdat er dan
instrumentaal opzicht veel
spannender dingen aan de
hand zijn.
'Naked' is een plaat met dus
twee verschillende kanten.
Kant 1 is ongecompliceerde
swing en zal in het alterna
tieve circuit ongetwijfeld uit
groeien tot de meestgedraaide
dansplaat van dit jaar. Het
swingendste nummer staat
evenwel op de veel experi-
mentelere tweede plaatkant.
Het is het nummer 'Big dad
dy'. Daarin laat Talking
Heads horen dat de groep nog
steeds kan excelleren in
snoeiharde blanke funk.
ALS er een artiest is die in dit
decennium tegen alle ver
wachtingen in de status van
superster heeft bereikt dan is
het Tina Turner wel. Toen
Tina in 1976 scheidde van
haar man Ike en daardoor ook
de toen al op zijn retour zijnde
Ike Tina Turner Revue
werd opgedoekt, leek Tina
voorbestemd om te verdwij
nen in de anonimiteit. „Succes
blijft na de breuk voor beiden
uit", meldde Muziekkrant
Oor's Eerste Nederlandse Po
pencyclopedie in 1984 nog.
De grote ommekeer kwam
toen Tina onder leiding van
de jongens van Heaven 17 het
Al Green-nummer 'Let's stay
together' opnam. Tina sloot
daarmee naadloos aan bij de
dan heersende trend van fraai
verzorgde, 'blanke' soul. De
elpee 'Private dancer' met
'Let's stay together' erop werd
mede dank zij het grote aan
tal singlehits een kassucces
van de eerste orde.
Het platensucces leidde
uiteraard tot uitgebreide con-
cert-toernees en bij die con
certen bemerkte het grote pu
bliek dat Tina Turner eerst en
vooral een podium-dier was.
Wie de Ike Tina Turner Re
vues van vroeger gekend
heeft, wist dat dat gezelschap
altijd voor zinderende shows
zorgde. Het jaren-tachtigpu-
bliek was op dat moment niet
veel meer gewend dan wat
steriele Engelse bandjes en
raakte dan ook volledig in de
ban van hetgeen Tina op het
podium te bieden had.
Tina Turner vergrootte
haar succes nog met een film
rol in en nummers voor de
soundtrack van 'Beyond the
thunderdome' en met haar
kwalitatief wat mindere elpee
'Break every rule'. 1987 werd
voor het grootste deel in be
slag genomen door een we-
reldtoernee die onlangs ein
digde.
De muziek van die wereld-
toernee is grotendeels vastge
legd op het dubbel-album
'Tina live in Europe'. Die el
pee valt ruwweg in drie delen
uiteen. De eerste twee plaat
kanten worden gevuld met de
succesnummers van de laatste
jaren. Die nummers worden
perfect gespeeld en gezongen,
maar ze voegen nauwelijks
iets toe aan de studio-uitvoe
ringen. Kant drie van het al
bum begint met een flinke
portie Memphis-soul. Er
wordt begonnen met de Chris
Kenner-hit 'Land of a thou
sand dances' dat hier vooral
dankzij Wilson Pickett be
kend werd. Vervolgens volgen
er nog twee Pickett-num-
mers: 'The midnight hour' en
'634-5789'. Slotstuk van het
uitstapje naar Memphis is een
indringende versie van 'A
change is gonna come'. Dat is
meteen ook het absolute hoog
tepunt van de plaat. Het ove
rige deel van kant drie en
kant vier worden gevuld met
duetten. Eric Clapton zingt
samen met Tina 'Tearing us
apart', David Bowie komt op
het podium om samen met
Tina 'Tonight' en een medley
van Chris Montez 'Let's dan
ce' en zijn eigen 'Let's dance'
te zingen en Bryan Adams is
aanwezig voor een duet in 'It's
only love'. Robert Cray dook
al even eerder op in '634-5789',
qua klankkleur is dat het
beste duet.
'Tina live in Europe' is een
aardig album, maar op som
mige momenten is er van het
'live'-aspect amper sprake.
Op de kanten 1 en 2 is er zo
grondig gemixed dat het pu
bliek niet of nauwelijks te ho
ren is. De kanten 3 en 4 zijn
veel rechtstreekser en daar
door stukken leuker.
DE organisatoren van het
jaarlijkse Pinkpop-festival
(dit jaar op 23 mei in op de
draf- en renbaan in Land
graaf) hebben het programma
rond. Achtereen volgens tre
den van 11 uur 's ochtends tot
11 uur 's avonds op The Rain-
birds, The Godfathers, As-
wad, Herman Brood and His
Wild Romance, Red Hot Chili
Peppers, The Pogues, The
Christians, Sinead O'Connor
en Joe Cocker.
Het festival wordt gepresen
teerd door Jan Douwe Kroes-
ke.
Landgraaf ligt op de grens
van Heerlen, nabij de auto
weg A 76. Er gaan ook treinen
naar toe. Een pendelbus zorgt
voor het vervoer naar het fes
tivalterrein. Op de NS-sta-
tions is 23 mei een trein-bus-
biljet te koop dat geldig is
voor trein en pendelbus.
De voorverkoop voor Pink
pop start vrijdag 1 april.
Kaartjes kosten 40 gulden. Er
is voorverkoop bij de VW-
theaterbespreekbureaus. Te
lefonisch kan er besteld wor
den op het nummer 020-
273181. Er bestaat ook de mo
gelijkheid om schriftelijk
kaarten te bestellen bij het
Bureau Pinkpop in Geleen,
Postbus 117, 6160 AC Geleen.
7,- bijbetalen voor aangete
kende retourzending van
meer dan drie kaarten en
1,50 aan postzegels bijvoegen
bij minder dan drie kaarten.
Per bank kunnen er kaarten
besteld worden op het num
mer 17.05.64.614 t.n.v. Pink-
popkaarten. Grote gezel
schappen kunnen korting
krijgen.
Informatie daarover
en over andere zaken aan
gaande het festival zijn te
verkrijgen op het nummer
04490-52500. De voorverkoop
duurt tot en met 17 mei zolang
de voorraad strekt.
De agenda voor de komende we
ken ziet er als volgt uit:
Def Leppard en McAuley Schen
ker Group, 1 april in Amsterdam
(Edenhal)
Temptations, 11 april in Utrecht
(Vredenburg)
Leonard Cohen, 18 en 19 april in
Amsterdam (Muziektheater)
Al Di Meola, 24 april in Utrecht
(Vredenburg, voorverkoop begint
i9 maart)
George Michael, 12, 13, 14 en 16
april in Rotterdam (Ahoy)
Sting, 16 en 17 april in Den Haag
(Congresgebouw)
Whitney Houston, 19, 21, 23 en 24
april in Rotterdam (Ahoy)
Rush, 2 mei in Rotterdam (Ahoy,
voorverkoop begint 12 maart)
Frank Zappa, 3 en 4 mei in Rotter
dam (Ahoy)
David Sylvian, 15 mei in Rotter
dam (Ahoy)
Michael Jackson, 5, 6 en 7 juni in
Rotterdam (Feyenoord-stadion)
Pink Floyd, 13 en 14 juni in Rotter
dam (Feyenoord-stadion)
Ted Nugent en Krokus, 2 april in
Tilburg (Noorderligt, eenmalig
concert, voorverkoop begint op 11
maart)
Johnny Guitar Watson, 3 april in
Tilburg (Noorderligt, eenmalig
concert, voorverkoop begint op 11
maart)
Alice Cooper, 5 mei in Arnhem
(Rijnhal, voorverkoop begint 19
maart)
Manhattan Transfer, 23 april in
Den Haag (Congresgebouw, voor
verkoop begint 12 maart)
Ai vin Lee, 3 april in Den Bosch
(Willem H)
Dr. John, 8 april in Den Bosch
(Willem II) en 10 april in Rotter
dam (Hal 4)
The Mission, 7 april in Utrecht
(Vredenburg)
Aswad, 22 april in Tilburg (Noor
derligt)
BELGISCHE CONCERTEN
Frank Zappa, 10 april in Gent
(Sportpaleis)
The Mission, 6 april in Gent
(Vooruit)
Gregory Isaacs, 9 april in Gent
(Vooruit)
Zodiac Mindwarp and the Love
Reaction, 14 april in Gent (Voor
uit)
Leonard Cohen, 17 april in Ant
werpen (Koningin Elisabethzaal)
The Fall, 22 april in Gent (Vooruit)
Aswad, 23 april in Gent (Vooruit)
Alpha Blondy, 9 mei in Antwerpen
(Berchem Palace)
Voorverkoop voor deze Belgische
concerten is er bij de Waterput in
Terneuzen. In Antwerpen is er
voorverkoop bij Brabo aan de
Grote Markt en bij Metrophone
aan de Meir. Kaarten kunnen ook
schriftelijk besteld worden bij On
The Rox, Gampelaeredreef 60,9800
Deinze, België, tel.: 09-32,91867458.
Michael Jackson, 23 augustus in
Werchter (Festival-terrein, infor
matie daarover op het tel.nr. 09-
32-3-2343337