Geen eenheid op Nederland 2 ode P«P IPI Jeugdjournaal krijgt een weekendbijlage VERONICA, TROS EN VERONICA PRESENTEREN PROGRAMMA'S Bescheiden opleving van bioscoopbezoek IKON: meer godsdienst op Vragende manier' llsien liekleding Prefab Sprout weet opnieuw te verrukken 5 Ot I HILVERSUM - Vanaf za terdag 9 april verschijnt wekelijks om 19 uur op het I jerde televisienet het I jeugdjournaal Extra, dat 25 I minuten zal duren. 'Extra' in feite een Jeugdjour- aal met een weekeindbij- ige. Ook de doordeweekse I uitzending wordt uitge- I breid, naar in totaal tien I minuten. Dat is nu tussen de Ijen 10 minuten. AVRO, TROS en Veronica blijven onafhankelijk Ivan elkaar opereren op Nederland 2. De drie om roepen hebben hun eigen programma-overzicht I aangeboden en de enige bindende factor in de reeks aankondigingen is de nieuw omtworpen 2. Anne Frank WOENSDAG 30 MAART 1988 De Brekers m a> Vr l> maat 50 tot 188 s: Chipie McGregor New Man Hulst Talking Heads Tina Turner Programma Pinkpop compleet A57 DE STEM I yan onze rtv-redactie 'Extra' begint met een gewone nieuwsuitzending, maar daarna komt een aantal vaste achtergrond-rubrieken. Zo is daar het 'Onderwerp van de week'. Een deskundige en en kele kinderen komen in de stu dio voor een gesprek, geleid door Marga van Praag. Elke week kiest de redactie van het Jeugdjournaal een onderwerp dat voor kinderen belangrijk is en besteedt daar extra aan dacht aan. Voor deze rubriek zal ook regelmatig het onder zoeksbureau NIPO worden in geschakeld dat navraag doet hoe kinderen over actualiteiten denken. Verder is er de korte rubriek 'Anders', waarin opvallende gebeurtenissen van de afgelo pen week behandeld worden. In 'Middelpunt' staat een kind centraal dat iets opvallends ge daan heeft. Het gaat hier om een onderwerp dat normaliter niet zo snel in het Jeugdjour naal terecht komt omdat de nieuwswaarde te gering is. De rubriek 'Kijkers' is, zoals de naam aangeeft, een rubriek voor en door kijkers. Op een wat losse manier worden de re acties van kinderen op het nieuws getoond, Tenslotte is er nog het 'Weer', waarvoor het Jeugdjournaal twaalf weer amateurs heeft uitgenodigd die een speciaal op een provincie gericht weerbericht in de stu dio gaan toelichten. Het Jeugdjournaal trekt 2 miljoen kijkers en is in eerste instantie bedoeld voor kinde ren van 10 tot 12 jaar. Ook veel T2 volwassenen kijken er naar. Gerard Dielessen, eindredac teur, zegt dat zijn nieuws an ders zal zijn dan dat van de an dere journaals, en ook zal af wijken van het gelijktijdig op het eerste net gebrachte Jour naal dat snel even groot zal worden als het hoofd-Journaal dat al sinds jaar en dag om acht uur begint, omdat ook theaters en schouwburgen om die tijd beginnen. Het Jeugdjournaal vreest de concurrentie uit eigen stal niet. Veronica zendt vanaf 4 april uit op woensdag en zater- de AVRO op maandag en donderdag, de TROS op dinsdag en vrijdag en het buitenbeentje de VPRO op zondagavond. De TBOS houdt Aktua op de ünsdagavond, maar komt op vrijdagavond om 22.20 uur met jongbloed en Joosten', waarin [jaap Jongbloed en Astrid Joos- en het grote en kleine nieuws speelse wijze benaderen. Ze bieden onder meer een week overzicht in spelvorm en kijken lichter de schermen bij nieuws- Imakers. AVRO's Televizier blijft met |dezelfde formule op de maan dagavond, Service Salon ver- ihuist naar de donderdagmid dag (16.30 tot 18 uur). 'Nieuws- jn' van Veronica gaat naar de iterdagmiddag en bevat voor- Itaan ook sportinformatie, pop muziek en een weeroverzicht. De derde trekking van de aatsloterij verhuist op 19 |aprii naar de dinsdagavond en irdt ingepast in een nieuwe alshow vandefSOS, die 'Al lés of niets' heet. De show vordt maandelijks tussen 19.25 19.50 uur uitgezonden. bij de TROS is ook 'TV Vitrine', een veertiendaagse rubriek van tien minuten over cultuur, die op de vrijdagavond is te zien. Henk Spaan en Harry Ver- meegen gaan voor Veronica de Europese Kampioenschappen voetbal begeleiden in 'Verone- ka', een onderdeel van 20 minu ten in het 'EK Journaal'. Vero nica presenteert verder op 16 april de musical 'Publiek' van Seth Gaaikema en brengt ver der uitvoerige live-concerten vanTerence Trent D'Arby, Billy "Joel, David Bowie, Eurythmics, Fleetwood Mac en Roy Orbison (me Bruce Springsteen als gastgitarist). s De AVRO komt op 14 april met de wereldpremière van 'The Attic: the hiding of Anne Frank's een Amerikaanse tv- film gebaseerd op het boek van Miep Gies. De rol van Miep Gies wortd gespeeld door Mary Steenburgen en verder heeft Huub Stapel een belangrijke rol. Willy Lindewer maakte is het 40-jarig bestaan van de staat Israël. Robert Wagner (van o.a. 'Hart to Hart') speelt een door tastende verzekeringsdetective in de serie 'Lime Street', die Veronica iedere woensdag avond gaat uitzenden. De start is in augustus, eerst werkt Ve ronica een reeks 'Miami Vice' af. De AVRO begint op paas maandag met de Amerikaanse serie 'L.A. Law' over een groep advocaten. De serie heeft in Amerika veel onderscheidin gen binnengehaald. 'I'll Take Manhattan' is de vierde Judith Kranz-verfil- ming na 'Scruples', 'Mistral's Daughter' en 'Princess Daisy'. Veronica brengt de mini-serie met Valerie Bertinelli vanaf zaterdag 4 juli in vier delen. Op drie vrijagen in juli toont de TROS de serie 'Louisiana'. 'Family Ties' en 'Moonligh ting' gaan naar de zaterdag avond en 'Magnum' is te zien opzaterdagmiddag om .17.30 AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse biosco pen telden vorig jaar ruim 15,4 miljoen bezoe kers. Dat is 600.000 meer dan in 1986. Deze cijfers betekenen voor het eerst sinds jaren een 'beschei den opleving', want het ging de afgelopen tien jaar in de bioscoopbran che uitsluitend bergaf waarts. In 1978 telden de bioscopen nog 30,5 miljoen bezoekers. Dit blijkt uit het blad 'Film' van de Nederlandse bond van bioscoop- en filmonder nemingen. De bond is nu 'gematigd optimistisch, al maakt één zwaluw nog geen zomer'. Er is immers nog al tijd 'de verslindende kracht van video en de expansie van het aantal te ontvangen televisie-kanalen'. Evenementen als de Olympische Spelen in sep tember en het Europees kampioenschap voetbal in juni kunnen bovendien het bioscoopbezoek weer nade lig beïnvloeden, aldus ,Film'. Het blad wijst er wel op, dat het bioscoopbezoek in 1987 steeg ondanks een verdere daling van het aantal doe ken van 457 naar 445. De bioscoopbond weet niet precies waardoor het filmbezoek in 1987 steeg. Ge sproken wordt over een mo- 'Flodder' was in 1987 de meest bekeken film. - FOTO ANP gelijke verbetering van de kwaliteit van de vertoonde films, terwijl de bioscopen ook al jaren bezig zijn de service aan het publiek op te voeren. Veel bioscopen zijn of worden gerenoveerd. De Nea^.iandse film 'Flodder' trok vorig jaar de meeste mensen naar de bio scopen. Flodder staat uiter aard ook bovenaan de top-10 van de Nederlandse films vorig jaar. Deze top-10 films trokken samen 2,6 miljoen kijkers ofwel 17,2 procent van het totaalbezoek: 1987 was met andere woorden na 1984 (met 17,4 procent) het beste van de afgelopen tien jaren voor Nederlandse films. Robert Wagner in de serie 'Lime Street', die Veronica vanaf augustus gaat uitzenden. voor de TROS de documentaire 'De laatste zeven maanden van Anne Frank', waarin de con centratiekamp-jaren vatvAnne Frank worden belicht. Het pro gramma duurt vijf kwartier en wordt op 3 mei uitgezonden. De TROS maakte met de BRT de vijf-delige serie 'De vijf zintuigen: Adriaen Brou wer', over de schilder die van uit Vlaanderen naar Haarlem trok en in 1638 stierf. De eerste uitzending is op 17 mei. De serie 'De Brekers' keert op 11 april terug bij de AVRO. Op dertien maandagavonden bele ven Johnny Kraaykamp, Rijk de Gooyer en Adèle Bloemen- daal avonturen die bedacht zijn door Peter Römer. De AVRO - FOTO VERONICA brengt ook de populaire Duitse serie 'Schwarzwaldklinik' (elke maandag, 20.30 uur). De onafhankelijke tv-maat- schappij Belbo maakte een in ternationale speelfilm, die door de TROS als mini-serie wordt gebracht. 'Once we were drea mers' vertelt op 6,10 en 13 mei het verhaal van de joodse pio niers in Palestina. Aanleiding Op Nederland 2 zijn in de ko mende maanden onder meer de volgende films te zien: The Ne ver Ending Story' (4 april) 'Mama is boos' (19 mei), 'Suspi cion' van Hitchcock (18 juli) 'Force ten from Navarone' (21 juli), 'Gunfight at the OK Cor ral (28 juli), '48 Hours' met Nick Nolte en Eddie Murphy en 'Starting over' met Burt Rey nolds en Candice Bergen. HILVERSUM (ANP) - De IKON wil de komende jaren meer aandacht bestéden aan de godsdienstige dimensie van maatschappelijke problemen. Het is niet de bedoeling dat er geloofswaarheden worden ver kondigd. Op 'een uitnodigende, vragende manier' wil de IKON laten zien, welke antwoorden het christendom op deze pro blemen heeft gegeven. Deze be leidswijziging mag echter niet als Verzuiling' worden geken merkt. Dat maakten de directeuren radio en televisie van de IKON, B. de Ronden respectievelijk ds. W. Koole, duidelijk bij de presentatie van het jaarverslag 1986-1987 en de beleidsnotities voor 1988. In de televisieprogramma's, die vanaf volgende week via Nederland 3 worden uitgezon den, streeft de IKON er onder meer naar om meer aandacht te besteden aan de morele en godsdienstige facetten van ge beurtenissen. Daarmee zou voorkomen kunnen worden dat in een programma, zoals het avondvullende programma van de NOS over aids vorig jaar, de houding van de kerken in Nederland wordt genegeerd. Het streven om meer contac ten tot stand te brengen tussen de oecumenisch-gezinde en evangelische christenen, die vaak de maatschappelijke acti viteit van kerken afwijzen, is tot stand gekomen in contacten binnen de Wereldraad van Kerken, aldus De Ronden. In de beleidsnotities wordt erop gewezen dat evangelische groepen of personen in de IKON-programma's vrijwel geheel ontbreken. co "2 a hulst tel. 16233 SOMS, een paar keer per jaar, is luisteren naar een pasverschenen elpee een glunderend genieten. Het zijn platen die al je aan dacht vergen en die je een tinteling bezorgen. 'From Langley Park to Memphis', de nieuwe elpee van Pre fab Sprout, is zo'n plaat. Prefab Sprout is eigenlijk van begin af aan (1984 was dat) een buitenbeentje geweest in het popaanbod. De eerste el pee 'Swoon' liet voor Britse begrippen hoogst ongewone muziek horen. Dit was zo maar ineens een jong bandje met maar liefst Steely Dan- achtige pretenties. De vol gende elpee, 'Steve McQueen', liet evenwel horen dat Prefab Sprout echt niet te hoog ge grepen had. 'Steve McQueen' was, en is dat nog steeds, een sublieme elpee die gevuld is met razendknappe songs. 'Steve McQueen' was zo goed dat je je af ging vragen of zoiets nog wel overtrofffen kon worden. Het heeft Prefab Sprout drie jaar gekost (het lijkt, alweer, net Steely Dan) om met een opvolger te ko men. 'From Langley Park to Memphis' blijkt het wachten echter meer dan waard. De kwaliteit overtreft de stoutste verwachtingen. Prefab Sprout staat mijlen ver af van wat in doorsnee- Pop gebruikelijk is. Zoals des tijds bij grote voorbeeld Steely Dan de gewoonte was, worden er op de plaat geen Poten gespeeld en geen woor den gezongen die daar niet weloverwogen zijn neergezet. Prefab Sprout is voortdurend met absolute perfectie bezig en de groep slaagt er voortdu rend in die perfectie spontaan Je laten klinken. Soms, zoals bijvoorbeeld in 'Nightingales', wordt gekozen voor haast en gelachtige klanken. Andere keren, zoals in het openings nummer 'King of rock and reU', vormt opzwepende soul Een Prefab Sprout-num- mer is altijd een tijdloos ju- J Weeltje. 'From Langley Park I to Memphis' bevat gelukkig tekstvel en zodoende kun ie zien hoe briljant voorman Paddy MacAloon zijn teksten in elkaar heeft gestoken. Er zit volop humor in, soms is er bijtend sarcasme en heel vaak zijn er constateringen en ob serveringen van filosofische aard. Heel mooi is het op single uitgebrachte 'Cars girls'. In dat nummer wordt min of meer de vraag gesteld of Brul, eh sorry, Bruce Springsteen niet eens iets an ders kan bezingen dan auto's, de weg en meisjes. 'Guess this world needs its dreamers may they never wake up' luidt de conclusie. Als extra pesterijtje is er klein op de achterkant van de hoes een uit lucifers opgetrokken Springsteentje te zien, waarvan het kopje vlam heeft gevat. 'From Langley Park to Memphis' is uiteraard een perfect klinkende plaat. Je hoeft geen dure ceedees aan te schaffen om dat al te kunnen horen. De produktie (o.a. Tho mas Dolby) is glashelder en veelal ijzingwekkend mooi. Mooier kan het bijna niet. TALKING Heads is een groep met bijzondere verdiensten. Het was eigenlijk vooral Tal king Heads die op de puinho pen van de door punk ge slechte pop-bolwerken de richting aangaf voor de nieuwe popmuziek. De eerste drie elpees van Talking Heads lieten horen hoe een bandje dat een van de vele leek te zijn, uit kon groeien tot een toonaangevende band. Met de elpee 'Remain in light' zorgde Talking Heads voor radicale vernieuwingen. Die aan het begin van dit de cennium uitgebrachte elpee bracht datgene naar voren dat in al die jaren popmuziek op de achtergrond was ge raakt: het ritme. Mede dank zij Talking Heads kreeg Afrika plots een magische klank en was er alom een ge willig oor voor muziek van dat continent. De film/elpee 'Stop making sense' maakte van Talking Heads toch nog vrij plotseling een alom aanbeden groep. Het verbluffende van die Talking Prefab Sprout: spontane perfectie. AAK EINDREDACTIE WIM VAN LEEST Heads was dat de groep de enorme populariteit niet ver kreeg met commerciële mu ziek, maar met veelal nog on gehoorde en vooral gedurfde muziek. De elpees 'Little creatures' en 'True stories' hebben die reputatie alleen maar ver groot. Talking Heads is in middels op een punt aange land dat elke uiting van de groep al bij voorbaat de hemel wordt ingeprezen. Ergens is dat een weinig benijdens waardige positie. Het wegval len van kritiek wil immers nog wel eens leiden tot een ze kere wereldvreemdheid of, erger nog, ongegronde arro gantie. Talking Heads laat met de nieuwe elpee 'Naked' horen hoe je dergelijke val kuilen kunt vermijden. De plaat overtreft namelijk een voudigweg al het vorige plaatwerk. 'Naked' valt eigenlijk in twee delen uiteen. Kant 1 laat een freewheelende Talking Heads horen die zich voor deze gelegenheid een West- afrikaanse jas met hier en daar van Caraïbische motief jes heeft aangemeten. Kant 1 bevat uiterst lichtvoetige en vooral onweerstaanbare klanken. De VPRO gebruikte het nummer 'Mr. Jones' al als klantentrekkertje. De Heads hebben inmiddels zo'n hoog peil van componeren en spe len bereikt dat het een lust is om hier naar te luisteren. De teksten variëren van bizar tot onzinnig. 'If this is paradise, i wish i had a lawnmower', luidt het in '(Nothing but)Flo- wers', het magnifieke laatste nummer van de ronduit schit terende eerste plaatkant. Kant 2 van 'Naked' bevat andere kost. Je hoort er wee moedige country op zoals in 'The democratie circus'. Het is het soort muziek dat ook op 'Short stories' te horen was. Kant 2 van 'Naked' is in veel gevallen bedachter en vooral bedachtzamer. De teksten zijn wat zwaar op de hand en op sommige momenten zou je willen dat David Byrne even zijn mond hield, omdat er dan instrumentaal opzicht veel spannender dingen aan de hand zijn. 'Naked' is een plaat met dus twee verschillende kanten. Kant 1 is ongecompliceerde swing en zal in het alterna tieve circuit ongetwijfeld uit groeien tot de meestgedraaide dansplaat van dit jaar. Het swingendste nummer staat evenwel op de veel experi- mentelere tweede plaatkant. Het is het nummer 'Big dad dy'. Daarin laat Talking Heads horen dat de groep nog steeds kan excelleren in snoeiharde blanke funk. ALS er een artiest is die in dit decennium tegen alle ver wachtingen in de status van superster heeft bereikt dan is het Tina Turner wel. Toen Tina in 1976 scheidde van haar man Ike en daardoor ook de toen al op zijn retour zijnde Ike Tina Turner Revue werd opgedoekt, leek Tina voorbestemd om te verdwij nen in de anonimiteit. „Succes blijft na de breuk voor beiden uit", meldde Muziekkrant Oor's Eerste Nederlandse Po pencyclopedie in 1984 nog. De grote ommekeer kwam toen Tina onder leiding van de jongens van Heaven 17 het Al Green-nummer 'Let's stay together' opnam. Tina sloot daarmee naadloos aan bij de dan heersende trend van fraai verzorgde, 'blanke' soul. De elpee 'Private dancer' met 'Let's stay together' erop werd mede dank zij het grote aan tal singlehits een kassucces van de eerste orde. Het platensucces leidde uiteraard tot uitgebreide con- cert-toernees en bij die con certen bemerkte het grote pu bliek dat Tina Turner eerst en vooral een podium-dier was. Wie de Ike Tina Turner Re vues van vroeger gekend heeft, wist dat dat gezelschap altijd voor zinderende shows zorgde. Het jaren-tachtigpu- bliek was op dat moment niet veel meer gewend dan wat steriele Engelse bandjes en raakte dan ook volledig in de ban van hetgeen Tina op het podium te bieden had. Tina Turner vergrootte haar succes nog met een film rol in en nummers voor de soundtrack van 'Beyond the thunderdome' en met haar kwalitatief wat mindere elpee 'Break every rule'. 1987 werd voor het grootste deel in be slag genomen door een we- reldtoernee die onlangs ein digde. De muziek van die wereld- toernee is grotendeels vastge legd op het dubbel-album 'Tina live in Europe'. Die el pee valt ruwweg in drie delen uiteen. De eerste twee plaat kanten worden gevuld met de succesnummers van de laatste jaren. Die nummers worden perfect gespeeld en gezongen, maar ze voegen nauwelijks iets toe aan de studio-uitvoe ringen. Kant drie van het al bum begint met een flinke portie Memphis-soul. Er wordt begonnen met de Chris Kenner-hit 'Land of a thou sand dances' dat hier vooral dankzij Wilson Pickett be kend werd. Vervolgens volgen er nog twee Pickett-num- mers: 'The midnight hour' en '634-5789'. Slotstuk van het uitstapje naar Memphis is een indringende versie van 'A change is gonna come'. Dat is meteen ook het absolute hoog tepunt van de plaat. Het ove rige deel van kant drie en kant vier worden gevuld met duetten. Eric Clapton zingt samen met Tina 'Tearing us apart', David Bowie komt op het podium om samen met Tina 'Tonight' en een medley van Chris Montez 'Let's dan ce' en zijn eigen 'Let's dance' te zingen en Bryan Adams is aanwezig voor een duet in 'It's only love'. Robert Cray dook al even eerder op in '634-5789', qua klankkleur is dat het beste duet. 'Tina live in Europe' is een aardig album, maar op som mige momenten is er van het 'live'-aspect amper sprake. Op de kanten 1 en 2 is er zo grondig gemixed dat het pu bliek niet of nauwelijks te ho ren is. De kanten 3 en 4 zijn veel rechtstreekser en daar door stukken leuker. DE organisatoren van het jaarlijkse Pinkpop-festival (dit jaar op 23 mei in op de draf- en renbaan in Land graaf) hebben het programma rond. Achtereen volgens tre den van 11 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds op The Rain- birds, The Godfathers, As- wad, Herman Brood and His Wild Romance, Red Hot Chili Peppers, The Pogues, The Christians, Sinead O'Connor en Joe Cocker. Het festival wordt gepresen teerd door Jan Douwe Kroes- ke. Landgraaf ligt op de grens van Heerlen, nabij de auto weg A 76. Er gaan ook treinen naar toe. Een pendelbus zorgt voor het vervoer naar het fes tivalterrein. Op de NS-sta- tions is 23 mei een trein-bus- biljet te koop dat geldig is voor trein en pendelbus. De voorverkoop voor Pink pop start vrijdag 1 april. Kaartjes kosten 40 gulden. Er is voorverkoop bij de VW- theaterbespreekbureaus. Te lefonisch kan er besteld wor den op het nummer 020- 273181. Er bestaat ook de mo gelijkheid om schriftelijk kaarten te bestellen bij het Bureau Pinkpop in Geleen, Postbus 117, 6160 AC Geleen. 7,- bijbetalen voor aangete kende retourzending van meer dan drie kaarten en 1,50 aan postzegels bijvoegen bij minder dan drie kaarten. Per bank kunnen er kaarten besteld worden op het num mer 17.05.64.614 t.n.v. Pink- popkaarten. Grote gezel schappen kunnen korting krijgen. Informatie daarover en over andere zaken aan gaande het festival zijn te verkrijgen op het nummer 04490-52500. De voorverkoop duurt tot en met 17 mei zolang de voorraad strekt. De agenda voor de komende we ken ziet er als volgt uit: Def Leppard en McAuley Schen ker Group, 1 april in Amsterdam (Edenhal) Temptations, 11 april in Utrecht (Vredenburg) Leonard Cohen, 18 en 19 april in Amsterdam (Muziektheater) Al Di Meola, 24 april in Utrecht (Vredenburg, voorverkoop begint i9 maart) George Michael, 12, 13, 14 en 16 april in Rotterdam (Ahoy) Sting, 16 en 17 april in Den Haag (Congresgebouw) Whitney Houston, 19, 21, 23 en 24 april in Rotterdam (Ahoy) Rush, 2 mei in Rotterdam (Ahoy, voorverkoop begint 12 maart) Frank Zappa, 3 en 4 mei in Rotter dam (Ahoy) David Sylvian, 15 mei in Rotter dam (Ahoy) Michael Jackson, 5, 6 en 7 juni in Rotterdam (Feyenoord-stadion) Pink Floyd, 13 en 14 juni in Rotter dam (Feyenoord-stadion) Ted Nugent en Krokus, 2 april in Tilburg (Noorderligt, eenmalig concert, voorverkoop begint op 11 maart) Johnny Guitar Watson, 3 april in Tilburg (Noorderligt, eenmalig concert, voorverkoop begint op 11 maart) Alice Cooper, 5 mei in Arnhem (Rijnhal, voorverkoop begint 19 maart) Manhattan Transfer, 23 april in Den Haag (Congresgebouw, voor verkoop begint 12 maart) Ai vin Lee, 3 april in Den Bosch (Willem H) Dr. John, 8 april in Den Bosch (Willem II) en 10 april in Rotter dam (Hal 4) The Mission, 7 april in Utrecht (Vredenburg) Aswad, 22 april in Tilburg (Noor derligt) BELGISCHE CONCERTEN Frank Zappa, 10 april in Gent (Sportpaleis) The Mission, 6 april in Gent (Vooruit) Gregory Isaacs, 9 april in Gent (Vooruit) Zodiac Mindwarp and the Love Reaction, 14 april in Gent (Voor uit) Leonard Cohen, 17 april in Ant werpen (Koningin Elisabethzaal) The Fall, 22 april in Gent (Vooruit) Aswad, 23 april in Gent (Vooruit) Alpha Blondy, 9 mei in Antwerpen (Berchem Palace) Voorverkoop voor deze Belgische concerten is er bij de Waterput in Terneuzen. In Antwerpen is er voorverkoop bij Brabo aan de Grote Markt en bij Metrophone aan de Meir. Kaarten kunnen ook schriftelijk besteld worden bij On The Rox, Gampelaeredreef 60,9800 Deinze, België, tel.: 09-32,91867458. Michael Jackson, 23 augustus in Werchter (Festival-terrein, infor matie daarover op het tel.nr. 09- 32-3-2343337

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1988 | | pagina 21