DE STEM T 'Het moet dubbelzinnig blijven' rap AGENDA Arabische belangei ra.idrimi.BW in TV-AM verkoch HARRY TOUW DRAAIT ZIJN GRAPPEN GRIJS De leuke popmuziek van Brendan Croker Cohen en Taylor: teksten nog steeds in orde WOENSDAG 24 FEBRUARI ffilSTEM GIDS 2 „Twee reebruine ogen, die keken de jager aan..." Harry Touw draait de Selvera's wat zachter en vraagt wat er gedronken gaat worden. „Fris? Bier? Echte Franse cognac? Of zullen we naar mijn stamcafé gaan, dat is hier maar een paar minuten vandaan." Smerig Vulgair Vroeger 'M DUITSLAND 1 DUITSLAND 2 Suske en Wiske: „Toch vind ik dat we Hein Vergeer een kans moeten geven op de zomerspelen in SeoulDat zijn we aan een wereldkampioen verplicht" Drs. Flip de WIJ# (500 m. in 7 min.) 23.35 Gemene verhalen T2 je serie 'Gemene verha- zendt Veronica de afle zing 'De tandarts' uit Door onze correspondent Roger Simons LONDEN - De belangen van de Saoudiarabische Jtf^arts, Theo. is getouwd ninklijke familie van 15 procent in de Britee maa j£a™lattè met buuSnan schappij voor commerciële ontbijt-tv TV-AM w0 onderhoudt Robert, den verkocht. Zij zouden 3,5 miljoen pond sterlii °n cocaïnedealer, zou dol- DoorMick Salet Harry Touw. In de jaren vijftig en zestig was hij het hu moristische hoogtepunt op bruiloften en partijen. Nu kennen veel mensen hem als een vieze ouwe man. Hoe versleten zijn de pikante grappen van de platte Haagse moppentapper, die via de tv bekend werd als Fred Ha- ché? „Jongen, ik was me populair. In Den Haag, Scheveningen, het Westland, ze moesten me altijd hebben voor bruiloften en par tijen. Hoeveel polonaises ik niet gelopen heb...Als ik bezet was, dan veranderden ze hun trouwdag. We trokken met het hele schnabbelcircus door het land. De Wama's. De Selvera's. Conny Vink. Corry Brokken. Frans Vrolijk. Ronnie Tober. Het Cocktail Trio. Dat was toen the top of the bill, hoor. De mensen gingen toen de deur nog uit. Maar nu? Ze han gen maar voor die televisie. Vergif voor de samenleving is het. Als ik minister zou worden, het zal nooit gebeuren, maar als ik minister zou worden, dan zou ik de televisie twee avon den in de week verbieden. Dan zouden de mensen weer eens gezellig gaan klaveijassen. Spelletjes doen. Ouderwets uit gaan. Naar zo'n gezellig avond je. Met een accordeonist Een goochelaar. Een zangeresje. En een humorist. De bejaarden zouden wel willen. Want wat is er nou voor bejaarden op tv? Niks toch. Het is één brok ellende. Niks gezel ligs. Maar ja, de bejaarden moeten wel tv kijken. Die dur ven 's avonds de deur niet meer uit Met al die criminaliteit". „Maar ze vragen me nog steeds, hoor. Of die ouwe grijze niet langs kan komen om een paar van die geile grappen te vertel len. Dan klim ik weer op het biljart en vertel een paar schuine grappen. Ik hou van een pikante mop. Niet van een smerige grap. Wat het verschil is? Een pikante mop kim je vertellen waar da mes bij zij a Een smerige grap is alleen iets voor gabbertjes onder elkaar. Ik ben een volkshumorist. Ik ben de zoon van een bouwvak ker en weet heel goed wat ge wone mensen leuk vinden. Ik heb laatste Jules Deelder op tv gezien. Daar walg ik dus van. André van Duin. Dat is een goeie humorist. Die is ook voor de massa. Toon Hermans, die is voor mij God. De leukste vrouw vind ik Ti neke Schouten. Die heeft ook een heel boek vol grappen van mij gekregen. Nee, dat lees je nergens, maar het is wel zo. Ti neke Schouten. Robert Paul. Als ze een grap nodig hebben, dan bellen ze me. En dan krij gen ze van mij een paar grap pen. Voor niks. Auteursrecht? Dat kan toch niet. Als ik een mop verzin over Aatje in het Zuiderpark, dan maakt iemand anders daar Pietje in het Vondelpark van. Dat is dan zogenaamd een nieuwe grap en kan ik fluiten naar mijn auteursrecht." „Ik verzin zelf niet zo veel moppen. Als ik een grap hoor, in het café of zo, dan schrijf ik die zo snel mogelijk op. Som mige neem ik zo over. Andere pas ik aan. Van mijn repertoire Harry Touw met zijn platinaplaat: „Ik word. een vieze ouwe man, ja. Maar wat geeft dat. Ik ben geen smeerlap". foto archief de stem en dan de volgende dag zeiden dat ze weer zo geschokt waren door al die smerigheid. Maar ik ben niet smerig. Ik zal het uitleggen met een voor beeld. Komen twee mannen elkaar tegen. Vraagt de een: 'En hoe is het met huwelijk?'. 'Nou, niet zo best', zegt de an- der.'Waarom niet? Kookt je vrouw niet goed?' 'Dat is het niet, over het eten heb ik geen klachten' Waarop de eerste weer vraagt: 'Wat is het dan? Is ze niet goed in bed?' Waarop de tweede zegt: 'Goed in bed? Tja, de één zegt van wel, de an der zegt van niet.' Dat is toch niet goor? Dat is nou pikant. Ik gebruik geen woorden als kut, lui en neuken. Dat doe ik nooit. Dat vind ik nou vulgair. Ik hou het bedekt. De mensen snappen toch wel wat ik bedoel. Als ik zeg dat een man met een vrouwtje naar bed gaat, dan weet ieder een genoeg. Die gaan natuur lijk niet naar bed om thee te drinken. Maar wat ze wel doen, déar gebruik ik geen gore woorden voor. Het moet dub belzinnig blij ven,anders is het niet leuk meer." heb ik maar een klein deel zelf verzonnen. Kijk, ik heb daar een boekje liggen uit 1911. Die grappen zijn oud, maar dat is aan te passen. Van een fiets maak je een auto. En van een cent maak je een gulden. Dan is die mop weer als nieuw. Maar de on derwerpen blijven toch altijd hetzelfde. Vroeger hadden ze ook schoonmoeders. En deden ze ook aan seks. Je hoeft het al leen maar aan te passen aan de tijd. Eigenlijk is geen enkele grap echt nieuw. Ik zal een voorbeeld geven. Nijpels komt een restaurant binnen waar hij regelmatig di neert. 'Wat wilt u vandaag eten', vraagt de ober. Tets dat ik nog nooit heb gehad', zegt Nijpels. Waarop de ober ant woordt: 'Hersens.' Nou, die grap vertelde ik vroeger over Luns." Maar het is toch geen kunst om andermans moppen uit je hoofd te leren? Een echte hu morist verzint zelf toch iets? Is ad rem. „Dat ben ik. Sta ik in een zaal, zit er een hele vervelende kerel in het publiek. Zo eentje die de leukste wil wezen. Die er de hele tijd tussen door zit te kletsen. Gaat die man naar de WC, zeg ik: 'Zet wel je bril op, dan lijkt -ie wat groter.' Dan ligt zo'n zaal dubbel, hè." Maar die grap is toch ook niet echt nieuw? Of hoeft dat niet? Mag een grap een baard hebben? „De grappen zelf hoeven niet nieuw te zijn. Het vertéllen is de kunst. Er zijn mensen die iedere grap verpesten. Maar ik heb het ook wel meegemaakt dat iemand me een mop vertel de, die ik zélf op de plaat heb gezet, maar dat zó deed, dat ik me toch bescheurde. Kijk, ik heb daar een paar multomappen vol met uitge tikte moppen. Het zijn er denk ik bij elkaar zo'n zes- a zeven duizend. Als ik er weer een paar nieuwe bij heb, dan ga ik met de hond op het strand wandelen en loop daar die moppen zachtje op te dreunen tot ik ze in mijn kop heb zitten. Daarna ga ik naar huis en overhoort mijn vrouw me. Ik heb duizenden moppen in mijn hoofd, maar nu ik ouder word, 64, begin ik wat vergeet- achtiger te worden. De slijtage, hè. Ik word een vieze ouwe man, ja. Maar wat geeft dat? Ik ben geen smeerlap. Ik vertel een pi kante mop, daar is toch niks smerigs aan. De mensen die zeggen dat het smerig is, zijn meestal dezelfde gluiperds die stiekem een pornofilm in de vi deotheek halen. Dezelfde die altijd naar Fred Haché keken Harry Touw staat op van zijn op leer lijkende bank, loopt op kousevoeten naar de cassette recorder, draait het bandje met Hollandse klassiekers om, wijst vol trots op zijn platina plaat en laat zich weer neerploffen op de bank. „De pikante mop is veran derd omdat mensen anders over seks zijn gaan denken. Er wordt vrijer over gedacht en gesproken. Als ik vroeger had gevraagd: 'Paps, heb je een condoom voor me', dan had hij mijn kop er af geslagen. Nu maken ze er reclame voor op tv. Seks is niet vies meer. Vroe ger was een mop veel eerder pikant. Het is net zoals in die mop van dat kleine meisje dat haar grootmoeder vraagt of ze vroeger ook zo van seks hield. Waarop die oma zegt: „Seks? Je opa en ik hadden veertien kinderen. We hadden geen tijd voor seks." waard zijn. Hoewel deze belangen date ren van 1981, werd hun be staan pas afgelopen jaar onthuld aan de meerderheid van TV-AM's raad van be stuur. De Independent Broadcasting Authority, het overkoepelende orgaan van de Britse commerciële tele visie, vernam nauwelijks twee weken geleden voor het eerst dat Saoudiarabië een vinger in de pap heeft bij TV-AM. Alle Britse commerciële tv-maatschappijen zijn wet telijk verplicht de IBA op de hoogte te brengen van bui tenlandse investeringen van meer dan een procent in hun bedrijven, gedaan door or ganisaties of personen die niet gevestigd zijn in een lidstaat van de EG. De IBA is gekant tegen vreemde be langen in televisiemaat schappijen die hoger liggen dan 25 procent, vooral wan neer de aandeelhouders geen ingezetenen zijn van de EG. Hoewel het Saoudiarabi sche belangenpakket een stuk minder groot is dan de limiet, voorgeschreven door de IBA, acht het Londense bankiershuis Henry Ansba- cher, dat optreedt als agent van de Saoudiarabische ko ninklijke familie, het raad zaam deze aandelen van de hand te doen. Ansbacher vertegenwoordigt in Londen eigenllijk de Saoudiarabi sche investeringsmaat schappij Al Bilad, die eigen dom is van het Saoudiarabi sche vorstenhuis. Achter het verlangen om nu zo snel mogelijk af te ko men van de Arabische be langen in TV-AM, gaat Ans- bachers voornemen schuil de Londense maatschappij Beaverbrook Investments over te nemen. Deze hoort toe aan TV-AM-directeur Jonathan Aitken en diens neef Timothy Aitken. De Saoudiarabische konink lijke familie, aandeelhoud ster van TV-AM, heeft voor 67 procent belangen in Bea verbrook Investments. Volgens insiders kwamen de Saoudi's pas zes maanden geleden volledig in het bezit van dit aandelenpakket. Be averbrook Investments be sefte toen, dat TV-AM in de problemen kon komen bij de IBA. Daarom bracht BI deze laatste ervan op de hoogte, jjgg met Caroline een dat de Saoudiarabische aai euW beginnen, maar delen zouden worden vt genoeg geld ver kocht. Maar Beaverbr# J»eleIY daarom besluit hij verzuimde daarbij dead jeen deal eenparig coke te tergrond van de geplanl iderscheppen. Het is alleen verkoop te vermelden, n jzond<;r vervelend, dat hij verzwijging van de feit unet ??r ^en bevige kies- veroorzaakt momenteelijn wordt gekweld. fikse ruzie tussen de TV-A Tn7T7!WIÜTÏU en de IBA, die onder me it bij machte is om zendve gunningen in te trekken 9(1 Leve? 'n j!e De raad van bestuur va f J Gouden Eeuw TV-AM komt morgen bijet wr de basisscholen wordt om de situatie te bespreke [enige tijd de boeiende serie Op de agenda staat natuuj .ven in de Gouden Eeuw1 lijk de komende overnat [[gezonden. In het begin van Beaverbrook Inves de zeventiende eeuw was ments door Ansbacher. BI i «n aantal kleine meren dus onrechtstreeks aandet rWggelegd, zoals de Beem- houdster van de Bril eren de Schermer. De grote maatschappij voor comma ,[erbouwkundige Jan ciele ontbijt-televisie. ^water wilde in 1640 ook Verwacht wordt dat Jo de Haarlemmermeer nathan Aitken (een Lage, Me beginnen, huislid van Thatchers c» servatieve partij) tijdens ij overleg de definitieve koop van de Arabische langen in TV-AM zal kondigen. Insiders "rnn..B A den dat Aitken terzelfde de 1938 gemaakte film tijd de raad van bestuur zij M P^ot' speelt Clark Ga- ontslag zal aanbieden als 4 te ee11 stoere vlieger uit een recteur van TV-AM. tng vervlogen periode. Jim Die maatschappij ane is een piloot, die niet te- trouwens nog verward i ugdeinst voor de meest ge- andere problemen. Haar a iwlijke opdrachten. Hij gemene directeur, d teft volledig voor zijn werk. Australiër Bruce Gynge Us 'bn op een dag weer een ontsloeg afgelopen weeki 'euw ^P® t®8*» 's bij ge- 229 technici met wie h wongen een noodlanding te sinds afgelopen novemlx i^en- "U komt in een wei- gewikkeld is in een bitter 6 ®d terecht bij de boerderij nancieel geschil dat onde an de Bartons en wordt ver meer leidde tot een komplei M ®P de dochter des hui- lock-out van alle technisch personeel en de snelle ot scholing van alle directed ren en hun secretaressen H verlichtingsspecialisten, cal 20.15 Der Fall Bachmeler meramen, regisseurs en h dienaars van de apparatuu jnnenkort is het zeven jaar in de regiekamer. Bij Tï sleden, dat Marianne Bach- AM is sindsdien nog steed ieier in de rechtszaal te Ltt- een noodregime van kracht eek de vermoedelijke moor- Maar de afgedankte tech enaar van haar dochtertje nici hebben nu bij het Hoi oodschoot. De gebeurtenis Gerechtshof van Londen ee ispireerde de filmindustrie eis tot schadeloosstelling it et twee reconstructies, gediend ten belope van raaronder 'Der Fall Bach- miljoen pond. Bovendie icier - Keine Zeit für Tra- blijft het conflict onopgelos en', die vanavond op het Gyngell weigert hardnekki erste Duitse net wordt uit zijn tegenstanders opnies; ezonden. In de middaguren in dienst te nemen. TV-AM i bovendien een herhaling te raad van bestuur roept hei ien van de documentaire morgen op het matje om Bachmeier-Story'. komen vertellen wat hij deze uitzichtloze situatie,! op de koop toe bijzone duur dreigt te wordei denkt te kunnen beginnen. 13.45 LEUKE popmuziek is een kwestie van de juiste men taliteit. Wie snel rijk en/of beroemd wil worden, kan platen maken zoveel hij wil, maar de doorgewin terde luisteraar hoort vrij wel meteen dat de bedoe lingen niet helemaal zuiver zijn. Leuke popmuziek is ook mu ziek zonder pretenties. Een ar tiest die in staat is leuke pop muziek te maken, hoeft zich niet in allerlei bochten te wringen om op te vallen of om zijn muziek nader te verkla ren. Hele leuke popmuziek is Brendan Croker The 5 O'Clock Shadows. De twee el pees die dat gezelschap tot op heden maakte, 'A close shave' en 'Boat trips in the bay' zijn van een zo ontwapenende en oprechte eenvoud dat het ge woon een genot is om er naar te luisteren. Brendan Croker is een En gelsman die een paar jaar ge leden nog met zijn gitaarlje de cafés en jongerencentra af struinde om daar zijn favo riete muziek te spelen. Die muziek was een mengeling van blues, rhythm blues en PR AAK EINDREDACTIE WIM VAN LEEST folk in de allersimpelste vorm van een man en zijn gitaar. Croker was sympathiek, zon der kapsones en vooral heel goed. Het is aan het kleine En gelse platenmaatschappij tje Hot Shot Records te danken dat Crokers muziek uit de be trekkelijke anonimiteit van het clubcircuit gehaald werd. Voor de eerste elpee 'A close shave' voorzag Croker zich van een paar begeleiders die hij de The 5 O'Clock Shadows noemde. Dat is prachtig En gels voor het soort baard dat bijvoorbeeld onze minister president tegen de avond op zijn kaken heeft. De elpee 'A close shave' laat horen dat je met een minimum aan midde len een maximum aan muziek kunt maken. De plaat staat stampvol schitterende liedjes die met behulp van gitaar en drums en een enkele mond harmonica hoogst effectief van begeleiding worden voor zien. Brendan Croker zou je in zekere opzichten kunnen ver gelijken met Ry Cooder. Net als Cooder heeft hij zich ge specialiseerd in uitzonderlijk gitaarspel en net als Cooder heeft hij een voorkeur voor muziek met zwarte 'roots'. In zijn nummers lijkt Croker zo nu en dan ook op Mickey Jupp, een andere Engelsman die helaas zwaar onderge waardeerd is. Vorig jaar werd 'A close shave' opgevolgd door de elpee 'Boat trips in the bay'. Die plaat is volgens hetzelfde re cept gemaakt, al zijn er dit keer ook exotischer invloeden (Afrikaans en Caraïbisch) te horen. De doorbraak in ons land kwam voor Brendan Croker The 5 O'Clock Sha dows vooral dank zij John Hiatt. Brendan Croker The 5 O'Clock Shadows verzorg- denv het voorprogramma tij dens de uitverkochte John Hiatt-toernee van vorig na- Leonard Cohen en James 111 ziin band is BÜ1 pay' Galileo Brendan Croker the 5 O'Clock Shadows. foto munich jaar. Omdat er ook overeen komsten zijn met John Hiatt, kreeg Brendan Croker een groot en vooral welwillend publiek tegenover zich Een van die toeschouwers was KRO-disc jokcey Hubert van Hoof. Hij bleek zo gechar meerd van de groep dat hij zich persoonlijk inspant om Croker c.s. meer bekendheid te geven. Momenteel maken Brendan Croker The 5 O'Clock Sha dows een toernee door ons land. Vanavond staat de groep in Paradiso in Amsterdam, donderdagavond is de groep in 042 in Nijmegen, vrijdag avond wordt er gespeeld in de Vrije Vloer in Utrecht en za terdagavond wordt het Paard van Troje in Den Haag aange daan. Zondagavond zijn Bren dan Croker The 5 O'Clock Shadows eregasten in het KRO-radioprogramma 'Op slag van maandag' van Hu- bert van Hoof dat dat zijn ver jaardag viert. Als je de kans hebt om naar Brendan Croker The 5 O'Clock Shadows te gaan kij ken of als je zondagavond van 10 tot 12 uur tijd hebt om te luisteren, dan moet je dat be slist doen, want Brendan Cro ker The 5 O'Clock Shadows zijn live zo mogelijk nog beter dan op de plaat. Omdat het er naar uit ziet dat Brendan Croker zich in ons land in steeds meer be langstelling mag gaan ver heugen, is Munich Records zo wijs geweest om de elpees 'A close shave' en 'Boat trips in the bay' in een Nederlandse persing uit te brengen. Van 'A close shave' is bovendien een ceedee verschenen. Die ceedee bevat twee bonus-nummers, waarop de van Ry Cooder be kende accordeonist Flaco Ji menez meespeelt. Binnen niet al te lange tijd verschijnt er trouwens een nieuwe Brendan Croker-el- pee. Samen met Steve Philips en met Mark Knopfler van Dire Straits heeft hij opnamen gemaakt voor een heuse gi taar-plaat dus dat belooft wat. Wim van Leest Leonard Cohen en James Taylor, twee mannen op jaren, mannen met achter grond, mannen met tek sten. Hoe staat het met ze na zo'n 20 jaar ervaring in de popwereld? Leonard Cohen is weer een beetje in de belangstelling ge komen en dat heeft hij deels te danken aan Jennifer War- nes, die een plaat volzong met Cohen-songs, 'Famous Blue Raincoat', en hoog scoorde met het beginnummer 'First we take Manhattan'. De nieuwe elpee van Leo nard Cohen, 'I'm your man', opent met twee nummers die ook op het album van Warnes staan. De oude meester duikt dus in het kielzog van zijn protégé en geeft zijn versie van 'First we take Manhat tan' en 'Ain't no cure for love'. Vooral in 'Manhattan' merk je het verschil, Jennifer War nes' interpratte is melodieus en eigentijds, terwijl Cohen kort en bijtend zingt tegen een sobere achtergrond. De versie van Cohen sluit beter aan bij de tekst, die nogal dreigend begint en pla gerig eindigt. Aanvankelijk denk je dat er een politieke terrorist aan het woord en uiteindelijk gaat het om een artiest die met zijn viool Manhattan en Berlijn wil veroveren. De begeleiding op 'I'm your man' bestaat uit subtiele rie deltjes en tegenmelodietjes. Je hoort dat er hard aan ge werkt is om de monotone James Taylor: teleurstelling klank van Cohen op te fleu ren zonder 'm in te pakken in muzikale bombast. Er is ge zocht naar variatie, 'Jazz Po lice' klinkt (inderdaad) jazzy en 'I can't forget', gesitueerd in de droge prairies van Ari zona, heeft meer de sfeer van een country-nummer. Maar uitiendelijk blijft Co- hen altijd dezelfde, hij bast zijn korte zinnen in de micro foon, roept met verrassende woordkeus intrigerende beel den op en vermengt voortdu rend zware romantiek en lichte ironie. De songs zijn simpel van opbouw, niet alle nummers zijn even boeiend, - foto cbs maar Cohen slaat toch weer behoorlijk toe in 'Take this waltz' (gebaseerd op een ge dicht van Federico Garcia Lorca) en 'I'm your man'. Drie jaar geleden maakte James Taylor grote indruk met 'That's why I'm here'. Nu is hij terug met 'Never die young', een plaat die uitvoe rig getuigt van een gelukkige periode in het leven van de veelgeplaagde (depressies, drugs, scheidingen) Taylor. Het album is helaas een stuk minder dan de vorige. De tek sten staan op een hoog peil, maar de muziek is hier en daar nogal saai. In zijn band is Bill Payne vervangen door toetsenspeler Don Grolnick, die ook produ cer van de elpee is (Peter As- her is alleen nog managet van Taylor). James Taylor probeert voort te borduren op 'That's why I'm here' en in het eerste nummer, 'Never die young' herken je onmiddel lijk veel van 'Only a dream in Rio' van die vorige elpee. 'Ne ver die young' gaat over het behoud van de eeuwige jeugd en van de idealen die je vroe ger had. Geluk en vooral verbazing .over dat geluk bepalen de teksten van Taylor. 'Sweet Potatoe Pie' begint met 'Oh Lord, I feel fine today' en is een uitbundig jubellied. In 'Home by another way' zegt Taylor dat er verschillende manieren zijn om thuis te ko men. Kennelijk voelt hij zich zelf nu ook eindelijk thuis. Hij blijft echer alert, want zo veel geluk temidden van zo veel gevaren, dat lean toch eigenlijk niet? Kunstig dichtwerk maakt 'Valentine's Day' tot een aar dige uitschieter: 'I lost my teeth, I lost my hair, I lost my mind, you don't care, love is war, all is fair, on Valentine's Day'. Muzikaal gezien valt er iets te beleven in 'T-Bone', met een Tex-Mex-achtige aanpak, en in 'Runaway Boy', waarin de fiddle van Mark O'Connor op cajun-wij ze uit haalt. Verder vervalt James Taylor in een teleurstellende kleurloosheid. DirkVellenga serie Theatertreff im DF' brengt Joseph Losey's ilm 'Galileo' naar het to- leelstuk 'Leben des Galilei' ian Bertolt Brecht. De Israë- ische acteur Topoi speelt de ol van de Italiaanse natuur- undige, die in de zeven lende eeuw het hele maat- chappelijke en filosofische enken aan het wankelen iracht. Volgens de toen gel lende opvattingen was de wde het middelpunt van iet heelal. De agenda voor de komende we ken ziet er als volgt uit: Heart en Hooters, 24 februari in Rotterdam (Ahoy) Toto, 2 maart in Rotterdam (Ahoy) Supertramp, 7 maart in Rotter dam (Ahoy) Joe Cocker, 6 maart in Rotterdam (Ahoy) Jimmy Cliff, 1 maart in Utrecht (Vredenburg) TTau, 5 maart in Utrecht (Vre denburg) AC/DC en Dokken, 15 maart in Arnhem (Rijnhal) Sinead O'Connor, 16 maart in Utrecht (Vredenburg) en 17 maart in Nijmegen (Vereeniging) Chris Rea, 19 maart in Den Bosch (Maaspoort) Saga en Loverboy, 25 maart in Den Haag (Congresgebouw) Def Leppard en McAuiey Schen ker Group, 1 april in Amsterdam (Edenhal) Temptations, 11 april in Utrecht (Vredenburg) Leonard Cohen, 18 en 19 april in Amsterdam (Muziektheater) Al Di Meola, 24 april in Utrecht (Vredenburg) Rush, 2 mei in Rotterdam (Ahoy) Frank Zappa, 3 mei in Rotterdam (Ahoy) David Sylvian, 15 mei in Rotter dam (Ahoy) Michael Jackson, 5, 6 en 7 juni Rotterdam (Feyenoord-stadion) Pink Floyd, 13 en 14 juni in Rot terdam (Feyenoord-stadion) Alex Chilton, 26 februari in Eino- hoven (Effenaar) en 6 maart l» Rotterdam (Hal 4) Kevin Ayers, 1 maart in RowS' dam (Lantaren) en 6 maart in Til burg (Noorderligt) B.B. King, 1 maart in Den Ha»» (Congresgebouw) Bobby Womack, 27 februari Tilburg (Noorderligt)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1988 | | pagina 18