DE STEM
'Wat is heerlijker dan hotels?'
MARCELLO MASTROIANNI FILMT HET LIEFST BUITEN ROME
Lol met advokaten
in serie van KRO
Films in Festival
Cultureel Gekleurd
Hard tegen hard op
middelbare school
n.Wie anders
Meisje uit 'Poltergeist' dood
©rdeliger dan
Hij kan nog een hele tijd mee, zo te zien. De haren
worden bij de slapen wat grijs, maar het is nog
steeds hetzelfde jongensachtige gezicht. Nieuw is
de baard. Hij rookt de ene sigaret na de andere.
De whisky laat hij onaangeroerd: „Het is nog wat
vroeg". Marcello Mastroianni, de klassieke Latin
Lover van het witte doek, is inmiddels 63 jaar.
Minnaar
Mopperaar
Handdoeken
Slaap
'DRIE RECHT, EEN AVERECHT'
Grove grappen
van Rosa
von Praunheim
VRIJDAG 5 FEBRUARI 1988
SPEELFILMS OP TV
00K IN DE BIOSCOOP
'THE PRINCIPAL' MET JAMES BELUSHI
A5
een gewone Polo te kope
ox is 't zeker zaak om er<
ar in 'n 3-deurs uitvoeringi
drie motorvarianten,
'e Volkswagendealer ofv
u meer informatie inwinne
an komt zo'n introduktie har
:n in het toch al grote assor
Victor heeft hierdoor dé conv
tak tot en met de ware muHi'
in heeft Victor de draagbar»
iA met verwisselbare harde
n die bijvoorbeeld thuis will®1
systeem komt de V286C go®
puter die zijn mannetje sta®
en.
onderstaande bon in vo®
Of bel: 076-224525 om
oijzijnde dealer is gevestigd.
T2
Door onze correspondent Gerard Kessels
In Brussel werd hij pas uitge- impotent man, een vreetzak,
roepen tot de beste Europese
acteur van de laatste dertig
jaar. Italië's beroemdste film
acteur van na de oorlog heeft
gewonnen wat er te win
nen valt in filmland, behalve
een Oscar. Volgende week
zendt de BRT twee films met
hem uit, woensdag 'II bell" An
tonio' met Claudia Cardinale
en donderdag 'Ginger e Fred'
vanFellini.
Mastroianni, die zichzelf
steeds bestempelt als een luie
donder, werkt hard en neemt
nauwelijks vakantie. Hoeveel
films hij precies gemaakt heeft,
weet hij niet precies. Het zijn er
in elk geval meer dan 120.
De opvattingen van Ma
stroianni op het gebeid van
vrouwen zijn genoegzaam be
kend. „Ik ben geen Casanova,
eerder een pantoffelheld", zo
heeft hij herhaaldelijk gezegd.
Mastroianni is al 37 jaar ge
trouwd met Flora Carabella,
een vrouw die hij met grote
hardnekkigheid uit de publici
teit houdt. Hij heeft twee kin
deren. Zijn dochter Barbara is
36. Chiara die hij bij Catherine
Deneuve verwekte is 14.
Mastroianni heeft er alles aan
gedaan om van het imago van
de onweerstaanbare Italiaanse
minnaar af te komen. Hij figu
reerde op het witte doek als een
een ouwe gek, een homosexueel
in 'Una giornata Particolare'
van Ettore Scola. „Dat is mis
schien wel mijn beste rol ge
weest", zegt hij.
Mastroianni heeft met veel
regisseurs gewerkt. Maar één
springt er uit: Fellini. Sinds de
dagen van 'La Dolce Vita' is
Mastroianni de lievelingsac
teur van de maestro uit Cine-
citta. Aan Fellini hoeft Ma
stroianni niets te vragen op de
set. De acteur voelt exact aan
wat de regisseur wil. Het wa
ren ook legendarische Fellini-
films als 'La Dolce Vita' die
Mastroianni het etiket van de
onweerstaanbare Italiaanse
playboy opplakten. Het duo
Marcello Mastroianni-Sofia
Loren was het handelsmerk
van de Italiaanse film.
De ouderdom is voor Ma
stroianni geen gezegende leef
tijd. „Ik heb er moeite mee hier
door de stad te lopen. Ik word
hardstikke gek van die drukte.
Als men ouder word kan men
niets meer goed. Alles kost veel
meer inspanning. Ik was bang
te laat hier te komen en was
dus veel te vroeg. Ik dreig een
oude mopperaar te worden Die
winkels hier in het centrum:
schoenen, schoenen, schoenen.
Waarom, want mensen lopen
niet meer, iedereen rijdt toch
auto?"
Marcello Mastroianni
„Ik heb nooit het verlangen
gehad bepaalde grote rollen te
spelen, nooit. Ik heb wel eens
gezegd dat ik graag Tarzan ge
daan zou hebben. Een arme
man, verdwaald in Siberië, ge
naamd Tarzanov. Nee, dat kan
natuurlijk niet, want de Ame
rikanen hebben lang geleden al
beslist dat Tarzan in Afrika
woont. Maar alle gekheid op
een stokje, ik zou best een
goede film willen doen over de
ouderdom, de eenzaamheid.
Misschien wordt zo'n film nog
ooit gemaakt."
„Ik vind het leuk nu weer
eens op het toneel te staan Ik
ben een exhibitionist. Of ik er
mee doorga, weet ik nog niet. Ik
plan nooit op lange termijn. Zo
ver vooruit kijken verkort het
leven en het duurt toch al niet
lang. Ik ben nu weer naar het
toneel gegaan, niet omdat ik
geen film onder handen had,
maar omdat ik gevraagd werd
door mijn goede vriend Michal-
kov."
„Ik ben maar weinig in Rome.
Als het maar even kan, neem ik
films die elders gedraaid wor
den. Misschien omdat het voor
een acteur een natuurlijkere
manier van leven is: op reis
gaan, mensen ontmoeten. En
wat is er heerlijker dan hotels,
waar je in bad kunt gaan, met
zeep knoeien, handdoeken op
de grond gooien? Niemand die
- fotozoltannagy/rome)
een woord zegt en wanneer je
een uur later terugkomt is alles
keurig opgeruimd. Dat is thuis
toch anders. In een hotel zeg
nooit iemand wat en dat vind
ik heerlijk. Acteurs dat zijn
van vroeger uit toch altijd no
maden geweest, rondtrekkend
volk."
„Wanneer ik hier in Rome
ben en in Cinecitta draai dan
voel ik me een beetje als een
fabrieksarbeider. Je gaat 's
morgens naar je werk toe en 's
avonds ga je naar huis. Buiten
Rome is het toch anders. Ik
draaide ooit een film in Grie
kenland in de bergen. Het weer
was verschrikkelijk en er wa
ren een hoop ongemakken,
maar toch, ik heb weer een an
der land leren kennen, een an
dere taal gehoord, de illusie ge
had iets van de Griekse menta
liteit te begrijpen."
„Ik werk met alle regisseurs
even graag. Regisseurs zijn ij-
del en jaloers. Acteurs niet,
want dat zijn hoeren, in de
goede betekenis van het woord.
Ze proberen zo goed mogelijk
te doen wat hen gevraagd
wordt. Ik heb er nooit ook maar
een moment over gedacht een
film te regisseren. Acteren is
veel gemakkelijker, geen ver
antwoordelijkheid, niets. Een
regisseur moet zeer overtuigd
zijn van zijn eigen ideeën en
dat ben ik dus helemaal niet."
„Acteurs, dat is heel gewoon
volk. Jullie journalisten menen
altijd maar dat acteurs god
weet wat zijn. Maar wij zijn al
lemaal kleine burgers, die
graag wat tuinieren of een
driestuiverromannetje lezen.
Mensen die naast hun werk
niks bijzonders doen."
„Als het over toneel en film
gaat heb ik een lichte voorkeur
voor de film. Op het toneel her
haal je avond aan avond de
zelfde zinnen. Toneel heeft een
logischere opbouw. Film is
vreemder, intrigerender, be
gint soms met het einde. Op het
toneel zie ik mensen in de zaal
soms langzaam wegzakken. Ik
heb er alle begrip voor als
iemand tijdens een toneelstuk
in slaap valt. Het is een hele
prestatie om na een maaltijd
met een goed glas wijn drie uur
naar een paar mensen te blij
ven luisteren die roepen en
schreeuwen, zonder dat je iets
terug mag zeggen. Dat is een
enorme krachtsinspanning. Ik
heb altijd het idee dat degene
die zich beste vermaakt, ik ben,
de acteur."
Door Jan Koesen
HILVERSUM - Gerard Cox
als onherkenbaar ver
momde linkmiechiel in het
gezelschap van drie advo
caten. Vandaar de titel
'Drie Recht, Een Averecht',
een zevendelige komedie
waarmee de KRO vanavond
start.
'Drie Recht, Een Averecht' zit
van meetaf glad in elkaar. Het
is lol van telkens een half uur,
die verder geen betekenis heeft.
De KRO kan er de strijd mee
aangaan tegen VARA-topper
'Zeg 'ns AAA', die overigens
drie seizoenen nodig had om
warm te lopen. Behalve Cox
zijn voor de hoofdrollen aange
trokken Johnny Kraaykamp
jr., Sjoerd Pleijsier en Inge
Ipenburg.
Het decor is een gebouw
waarin beneden een fitness
zaak annex sportschool, gedre
ven door Bertus (Cox), die heeft
gezeten, maar tamelijk recht
schapen is geworden. Met de
videocamera neemt hij de ver
richtingen van zijn vrouwe
lijke cliëntèle op, waarna de
dames de bandjes van hun ont
luikende soepelheid kunnen
kopen. Heren kunnen aan de
halter hijsen. Bertus heeft bo
ven nog een ruimte, waarin een
advokatencollectief zetelt. Dat
is een gemengd trio. Pleysier is
van hoge afkomst en laat dit
doordringend weten, Kraay-
Gerard Cox als Bertus in de nieuwe comedyserie 'Drie
recht, één averecht'. - fotokro
kamp jr. is een vrouwenjager
die wat slordig is met zijn
agenda en Inge is de professio
nele feministe. Ook dwaalt nog
Bertus' hulpje rond, Wendy,
vertolkt door Janke Dekker.
Bij elke aflevering is er een
bekende gastspeler ingehuurd,
zoals Frits Lambrechts, Gerard
Joling, en Carol van Herwij
nen. Elke aflevering heeft twee
liedjes, gecomponeerd door
Henny Vrienten. De teksten
zijn van Jack Gadella en Ton
de Vreede. De acteurs moeten
kunnen acteren, zingen en dan
sen en dat zijn strenge eisen,
waaraan de vijf in afwisse
lende mate voldoen. Van een
musical is echter geen sprake.
De verhaaltjes graven na
tuurlijk niet diep, maar dat
mag in dit genre ook niet. Zo is
er in aflevering 1 gekibbel, als
Sjoerd zonder overleg een dure
computer aanschaft, terwijl de
huur aan Bertus nog niet is be
taald. In deel 2 beklaagt een
meisje zich dat ze ontslagen is.
Haar baas heeft een hand op
haar schouder gelegd. 'Onge
wenste intimiteiten' briest In
ge, terwijl hier van ware liefde
sprake is. Een andere afleve
ring gaat over het een knok
ploeg die een gekraakt pand
wil ontruimen. En het collectie
raakt verdeeld.
De televisie-serie is voortge
komen uit een komische hoor
spelreeks, 'Het Collectief' met
andere acteurs, maar dezelfde
geestelijke vaders. Het script is
enigszins herschreven omdat tv
andere eisen dan radio stelt.
Jack Gadella: „Zestig procent
is nieuw. We hebben gepro
beerd een serie te schrijven die
niet alleen geschikt is voor de
Volkskrantlezer, maar ook
voor kijkers die houden van
voor zijn raap.. Ikzel ben regis
seur geweest en heb veel liedjes
en sketches gemaakt, maar ik
vind dat je niet tot je 65ste re
gisseur kunt blijven. Zo zit ik
nu eenmaal in elkaar. Ik wil nu
meer naar de schrijverskant
tiegaan. Met onze serie zijn we
overigens niet op de waan van
de dag gaan zitten. In wezen is
de serie bedoeld voor het grote
publiek."
Het meest opvallend is de
vermomming van Gerard Cox.
Die is zo goed dat een dame,
werkzaam bij een sleutelgat
blad, bij een bezoek aan de re
petities toornig informeerde
waarom Gerard Cox er niet bij
was. Deze schijnt zich, aldus
het verhaal, toen voorgesteld te
hebben, waarna de journaliste
het nog amper kon geloven.
TIJDENS het Festival 'Cultureel Gekleurd', gewijd aan
muziek en theater van culturele minderheden, worden in
Filmhuis Concordia in Breda van 18 februari tot en met 2
maart films over of uit de Derde Wereld vertoond.
De inmiddels beroemde Afri
kaanse film 'Xala' van Ous-
mane Sembene draait ter gele
genheid van het festival (21-30
februari) in de filmhuizen
Roosendaal (25 februari), Oos
terhout (26 februari), Nieuwen-
mjken Dongen (28 februari).
Tijdens carnaval is het Bre
dase Filmhuis gesloten. Op
donderdag 18 februari begint
bet programma Cultureel Ge
beurd met 'Shirin's Hochzeit',
de in Turkije verboden film
van de Westduitse cineaste
Helma Sanders uit 1976 over de
kagische lotgevallen van een
mtgehuwelijkt Turks meisje
dat in Duitsland haar onder
gang tegemoet gaat. Vervol
gens worden (in chronologische
volgorde) vertoond: 'Les Prin
ces' van Tony Gatlif, 'Two
Stage Sisters' van Xie Jin, 'Ge
nesis' van Mrinal Sen (muziek
Ravi Shankar), 'Les baliseurs
du désert' van Nacere Khemir,
'De Opstand' van Peter Lilien-
thal en tenslotte 'Julia's Ge
heim' van Hans Hylkema (25
februari tot en met 2 maart).
Voor de in totaal acht speel
films in het festival Cultureel
Gekleurd is een passepartout
van twintig gulden verkrijg
baar aan de kassa's van de
deelnemende filmhuizen.
Vanonze filmredactie
DE homoseksuele Ber-
lijnse cineast Rosa von
Praunheim heeft al heel
wat bizarre films over ho
mo's gemaakt. Hij was
een van de eersten die
waarschuwden voor het
gevaar van aids en de re
pressie die daaruit voort
zou kunnen komen jegens
homo's. In 1985 organi
seerde hij in Berlijn de
grote manifestatie 'Pro
minente fiir Aids-Hilfe'.
Zijn groteske, revue-achtige
film 'Ein Virus kennt keine
Moral' werd in 1986 met suc
ces vertoond tijdens het
Filmfestival Rotterdam. Ook
met deze film wilde hij de
discussie over aids aanzwen
gelen. De cineast speelt zelf
de rol van een door het virus
besmette sauna-eigenaar
wiens vriend, een theologies-
tudent, eveneens besmet is.
Op verzorging door zijn moe
der hoeft hij niet te hopen,
want ze lijdt aan kanker
waarvoor hij zelf evenmin
belangstelling heeft getoond.
Van voorlichting hebben
de vrienden niets willen we
ten, dus was het te laat voor
ze het wisten. De film is een
aaneenschakeling van revue
nummers vol groteske types,
cabaret, grimmige satire en
zelfs een live-show. Grove
onsmakelijkheden worden
niet geschuwd. Figuren van
allerlei pluimage vertegen
woordigen de verschillende
maatschappelijke stromin
gen. Zo zijn daar een sensa-
tiejournaliste, een vrouwe
lijke professor die de kuis
heid propageert, een bi-sek
suele psycho-therapeute en
cynische nachtzusters.
Liedjes worden gezongen
door een groepje travestieten
in wisselende uitmonstering.
Aan het slot wordt een grie
zelige toekomst geschetst;
alle aids-paüënten worden
naar het eiland Hell-Gay-
land verbannen op voorstel
van reactionaire regerings
functionarissen. Juist voor
dit gevaar wilde Von Praun
heim waarschuwen, maar de
grove en agressieve toon van
de eerdere beelden schiet aan
het doel voorbij.
'Ein Virus kennt keine
Moral' van Rosa von
Praunheim draait tot en
met 10 februari (19.30 en
22.00 uur) in Filmhuis
Concordia in Breda.
lingen geterroriseerd door een
jonge zwarte bendeleider en
zijn jeugdgang. Gevechten en
opstootjes teisteren de vertrek
ken, waarbij het docentenkorps
alleen maar tot de conclusie
komt: 'vuilnis verlaat de belt
nooit'. Belushi is een school
hoofd met veel begrip, maar
pakt het kwaad met dezelfde
middelen aan als waarmee de
criminele leerlingen strijden.
Om respect af te dwingen gaat
hij flink tekeer. Karate behoort
daarbij tot een van zijn favo
riete middelen. Wanneer een
aardige lerares bijna wordt
verkracht, komt hij met zijn
motorfiets het klaslokaal bin
nen scheuren om haar te be
vrijden.
Het lijkt alsof regisseur
Christopher Cain een moderne
variant op de aloude western
heeft willen maken. Ook hier
wordt kwaad met kwaad be
streden ten behoeve van een
goed doel. Het schoolhoofd
krijgt daarbij hulp van een
ruige concierge (Louis Gossett
jr.), die het hart op de juiste
plaats heeft zitten. Verder is er
die idealistische lerares (Rae
Dawn Chong) waarnaar de
sympathie van de kijker kan
uitgaan.
The Principal' van Christopher
Cain draait in Casino 4 in Breda.
ZATERDAG
Sabotage (Engeland 1936, Ned. 1,23.38 uur). Klassieke thril
ler van Alfred Hitchcock. Bioscoopeigenaar Oscar Homolka
leidt een dubbel leven. Zijn vrouw vermoedt niets tot haar
broertje bij een bomexplosie om het leven komt
Ach du lieber Harry (W.-Duitsland 1981, Did. 1,16.00 uur).
Berooide privé-detective laat zich contracteren om een be
kroond konijn naar Zwitserland te begeleiden. Dieter Hal-
lervorden in klucht van Jean Girault.
Jeremiah Johnson (USA 1972, Did. 1, 22.50 uur). Robert
Redford als jongeman, die genoeg heeft van de beschaving
en de Rocky Mountains intrekt. Dankzij de oude trapper
Will Geer kan hij het avontuur navertellen. Western van
Sydney Pollack.
Le jardinier d'Argenteuil (W.-Dld./Frankrijk 1966, Did. 2,
20.15 uur). Komedie over een oude tuinman, die vals geld
maakt, dat voor eigen gebruik is bestemd. Als hij een grote
som in het casino wint, denkt men dat het geld vals is. Met
Jean Gabin.
The shop around the corner (USA 1940, België 1, 16.00
uur). Margaret Sullivan en James Stewart als twee verko
pers in een lederwarenzaak, die pennevrienden worden. Ko
medie van Ernst Lubitsch.
ZONDAG
Born to dance (USA 1936, Did. 1,16.15 uur). Musicalfilm met
muziek van Cole Porter en danswerk van Eleanor Powell.
Kora Terry (Duitsland 1940, Did. 2, 15.15 uur). Revuefilm
met Marika Rökk in een dubbellrol als een acrobatische
tweeling. Beide zusters zijn verliefd op dezelfde man.
Ragtime (USA 1981, Did. 2,21.25 uur). Verfilming van de ro
man van E.L. Doctorow over het leven in Amerika aan het
begin van deze eeuw. James Cagney maakte na twintig jaar
zijn comeback in deze film van Milos Forman.
MAANDAG
Seems like old times (USA 1980, Ned. 2,19.27 uur). Bank-
rover word door de politie achtervolgd. Hij verbergt zich bij
zijn ex-echtgenote, die hertrouwd is met officier van justitie.
Met Chevy Chase en Goldie Hawn.
Feroz (Spanje 1984, Did. 1, 23.00 uur). Eerzuchtige psycho
loog ontfermt zich over een volledig verwilderde jongen, van
wie hij een beschaafd mens wil maken.
DINSDAG
For the love of Benji (USA 1977, Did. 2, 20.15 uur). Eerste
van een serie Benji-films bij het ZDF. Het slimme hondje
krijgt het moeilijk, omdat de boosaardige Ed Nelson een ge
heime formule op zijn poot heeft aangebracht.
Fabian (W.-Duitsland 1979, Did. 2, 22.55 uur). Verfilming
van Erich Kastners satirische roman over een succesvolle
reclameman, die verliefd wordt op een studente. Met Hans
Peter Hallwachs en Silvia Janisch in de hoofdrollen.
WOENSDAG
Letyat zhuravli (Rusland 1957, Ned. 2, 20.20 uur). De tragi
sche liefdesgeschiedenis van twee mensen, die door de
Tweede Wereldoorlog worden gescheiden. Film van Mikhail
Kalatozov kreeg in 1958 te Cannes de Gouden Palm.
Sedmikrasky (Tsjechoslowakije 1966, Did. 3 WDF, 22.30
uur). Twee knappe, maar zeer domme meisjes doen hun best
net zo verdorven te worden als hun omgeving. Film van
Vera Chytilova.
11 bell' Antonio (Italië 1960, België 2, 20.15 uur). Marcello
Mastroianni als een knappe jongeman, die zijn reputatie van
rokkenjager voornamelijk te danken aan de verhalen van
zijn vader. Bittere satire van Mauro Bolognini met Claudia
Cardinale als Barbara.
DONDERDAG
Meet Danny Wilson (USA 1952, Did. 3 WDF, 20.00 uur). Een
eerzuchtige artiest brengt het tot Hollywood-ster. Het ver
haal vertoont parallellen met de carrière van hoofdrolspeler
Frank Sinatra.
Ginger e Fred (Italië 1986, België 2,20.15 uur). Twee oudere
artiesten, die vroeger succes hadden met hun imitatie van
Fred Astaire en Ginger Rogers, worden gevraagd hun num
mer nog eens voor de camera's te brengen.
James Belushi pakt twee jonge raddraaiers aan in 'The
Principle' foto tri star pictures
Van onze filmredactie 1
KOMIEK James Belushi speelt in 'The Principal' een mis
lukt leraar en pas gescheiden man, die hardhandig orde op
zaken stelt op een verloederde highschool. Een serieuze rol
dus, die door de neiging tot grappenmakerij echter nooit
echt serieus hoeft te worden genomen.
Hij is het nieuwe hoofd van de
Brandei High-school; een afge
takeld gebouw waar drugshan
del en geweld doodnormaal
zijn. De docenten hebben hun
goede bedoelingen allang opge
geven. Zij worden mèt de leer-
1
JJL
'Dirty Dancing*, de muziek- en dansfilm met de nieuwe
dans, de dirty mambo, blijft volle zalen trekken in
Grand Theater in Breda, City 2 in Roosendaal, Roxy 1
in Bergen op Zoom en de Koning van Engeland in
Hulst. Een tiener raakt begin jaren zestig jaar on
schuld kwijt door deze dans.
'Oei Ciornie' van Nikita Mikalkov blijft nog in Cinésol 2 in
Breda. Amusante Tsjechov-verfilming met Marcello Ma
stroianni als een charmante nietsnut; een rol die in Cannes
werd bekroond met de Gouden Palm.
'Fatal Attraction' van Adrian Lyne is geprolongeerd in
Casino 1 in Breda en Cinem'actueel 1 en 3 in Bergen op
Zoom. Onaangename, maar spannende thriller over de
wraak van een teleurgestelde minnares (Glenn Close) op
haar gehuwde minnaar (Michael Douglas). De wraakzucht
gaat de normale proporties te boven, waardoor deze op een
symbolische waarschuwing tegen overspel lijkt
The Last Emperor* van Bernardo Bertolucci gaat door in
Casino 3 in Breda. Magnifieke, grootschalige verfilming van
het leven van de laatste keizer van China, Poe Yi (John Lo
ne).
'Stakeout' van John Badham blijft in Casino 2 in Breda.
Nogal statische, komisch bedoelde thriller met Richard
Dreyfuss en Emilio Estevez als koppel politiemannen, dat
een ontsnapte gevangenisboef moet opspeuren.
'Nadine' van Robert Benton (van 'Kramer vs. Kramer')
draait in De Koning van Engeland in Hulst Kim Basinger
en Jeff Bridges spelen echtelieden, die alles verknallen,
maar juist daardoor dichter bij elkaar komen.
'Bigfoot and the Hendersons', waarin een familie zich
ontfermt over een harig monster, is deze week te zien in
Centraal in Geertruidenberg.
'Donna Donna' van Hans en Luc van Beek blijft onver
wachts lang draaien in Cinésol 1 in Breda en in de Nobelaer
in Etten-Leur. Met René van 't Hof als een aandoenlijke,
broodmagere anti-held in een niet helemaal geslaagde ko
medie.
•Hector* met de Vlaamse komiek Urbanus is nog altijd niet
weg te branden uit Cinésol 3 in Breda, City 1 in Roosendaal,
de Nobelaer in Etten-Leur en de Koning van Engeland in
Hulst.
'Luchtmachtacademie', variant op de 'Politie-academie'-
kluchten, draait thans in Mignon in Breda. Een zooitje onge
regeld uit de Hollywood-studio's anno 1961 maakt deel uit
van de Nationale Garde en moet discipline worden bijge
bracht.
'Ginger e Fred' van Fellini draaitr morgenavond in Film
huis Oosterhout en zondag 28 februari bij Filmliga Dongen.
Met Marcello Mastroianni en Giulietta Masina als voorma
lig tapdansduo dat als bejaard paar zijn kunsten nog eens
voor de televisie moet vertonen. Niet geheel geslaagde paro
die op de vervuiling van media en milieu.
LOS ANGELES (AFP) -
Heather O'Rourke, die de
rol van het meisje speelt dat
in de 'Poltergeist'-films
slachtoffer is van kwade
geesten, is op 12-jarige leef
tijd waarschijnlijk aan
griep overleden. Dit heeft
haar impresario deze week
bekendgemaakt.
„De doodsoorzaak is niet dui
delijk", zei impresario Mike
Meyer. „Men heeft mij gezegd
dat zij tijdens de opnamen voor
Poltergeist III een ziekte op
liep. Zondag dacht men aan een
griep".
De eerste Poltergeistfilm
was geproduceerd door Steven
Spielberg, die het meisje, toen 5
jaar, ontdekte. Behalve voor de
film speelde Heather O'Rourke
in enkele televisieseries. De op
namen voor Poltergeist III zijn
in juni van het vorige jaar vol
tooid.
r