L I LI PS We hebben niet leuk willen doen' i Historie zonder geluid door dirk vellenga NOS brengt unieke film over Horowitz 4Het zwarte publiek heeft de blues afgedankt' FILM 'DONNA DONNA' DROOM VAN TWEELINGBROERS UIT BREDA gemeente Bob Geldof in Achter het Nieuws 9 ss VETERAAN LOWELL FULSON REKENT AF MET MUZIEKMYTHE ZATERDAG 12 DECEMBER 1987 \TEDEBOUWmm Het is fantastisch mooi om langzaam te Óen groeien wat je zelf op papier hebt gezet. Gewoon een droom die tastbaar wordt. We hebben ontzettend veel irespect gekregen voor al die technische men sen die zich voor ons hebben ingespannen. Jromen 0 Nooddoopje Ramp René van 't Hof Onderonsjes 5555 Het begon allemaal zo mooi dinsdagavond. Twee 858 De NOS was erbijmaar liet op klunzige wijze de kans 855 vuiler van het nieuwe net Nederland 3. 5555 Vooral de TROS doet er alles aan de thuiszitters te 858 koele, witte lettertj es noemden de naam Klinkenberg niet, 5555 TROS haar standpunt wilde toelichten, had dit veel eerder 5555 in Aktua gekund. Klinkenberg is uitgestoten, in zijn geval is I BLUESARTIEST is ge woon een baan als alle an- I dere. Geen gezeur over I roeping alstublieft, er I moet brood op de plank I komen. Zo kijkt Lowell I Fuls°n (66) ongeveer tegen |zlJn professie aan. Heel jwat blanke bluesfanaten I Koesteren de mythe van de I Rlues. Hoe meer handicaps I to'kansarme' negerzanger I "toft, des te groter de I waardering van zijn I blanke publiek. Robert Cray 'Tramp' „Ik denk dat ik pas echt alleen van het biljarten kan leven als ik zo'n honderd duizend gulden per jaar verdien" Rlnl van Bracht, biljarter DE STEM G1 Liktiemiddelen alsmede keling, fabrikage en be- ;e or buy" vraag. Zij se- lertise - m.b.t. hun pro- if en voert het totale or- ste plaats en tijd, maakt articipant van een inte- arganisatie en geeft lei- btiviteiten op het gebied n produkten t.b.v. de fa lie tot de logistieke doe- oep van Philips; en afdelingen (produkt- groep enz.); Iment. >als bijvoorbeeld NEVIEI orden een ;al worden belast met: ing Voorbereiding/Ontwerp te pn; civieltechnische werken. weg- en waterbouw of een ge- n de genoemde werkgebieden ring op de genoemde werkge-1 ijd, opleiding en ervaring, lat zij bereid zijn zich binnen de gebruikelijke rechtspositierege- vacaturenummer binnen 14 da- rgemeester en wethouders van Door Marjan Mes Ongelooflijk gewoon als je veertig, vijftig man op de set bezig ziet zich druk te maken over iets dat jij hebt bedacht. Zo'n hele kudde in ide weer met jouw idee en dan nog te bedenken dat er |ook nog veertig, vijftig ge zinnen van moesten eten". De 30-jarige tweeling Hans en Luc van Beek ziet een droom in [vervulling gaan wanneer op 17 lecember in meer dan zestig [bioscopen hun speelfilmdebuut l'Donna Donna' gaat draaien. :n debuut waarin de produ cten Chris Brouwer en Haig ialian van Movies Film Pro- luctions zoveel vertrouwen lebben dat zij hem als kerst- uemière durfden te lanceren, si enorm risico, want het be tont dat deze liefdescomedy iver een verlegen jongeman ie als minnaar steeds mislukt lekenlang jong en oud moet ien vermaken. De uit Breda afkomstige 'eelingbroers zijn er niet zo ing voor. „We hebben de film lein en warm willen houden, ij is zonder noemenswaardige ictie maar ook zonder preten- ie of arrogantie. Een film 'aarin heel veel twintigers en lertigers zich zullen herken- len. We hebben niet leuk wil len doen, maar onze hoofdper- in Felix wel in komische si- gebracht. Die jongen ilf is doodserieus bezig om een ieisje te versieren waar hij 'erliefd op is. Dat is vooral ont- rend om te zien maar het Jijn de situaties waarin hij ver- ild raakt die op de lachspie- :n werken". s jochies uit een groot Bre- as gezin waar letterlijk wei- jiig ruimte was om de vleugels pit te slaan, maakten Hans en luc er al een gewoonte van om Fjeg te dromen in fantasieën. Pat uitte zich vooral in het Khrijven van verhaaltjes, pilderen en tekenen en later ii het maken van 8 mm-filmp- 3 met fantasie-onderwerpen, pie in hun vriendenkring gretig trek vonden. In Brabantse mateurfilmwedstrijden in de laren zeventig vielen ze al op p bijzonder origineel. Hoewel ferschllend van karakter en pterlijk blijken Hans en Luc Ingevolge van hun tweeling- fhap op een bijzondere wijze pt elkaar verbonden. Creatief Hans en Luc van Beek, de oorspronkelijk uit Breda afkomstige regisseurs van de nieuwe Nederlandse speelfilm, 'Donna Donna'. foto kippa beïnvloeden zij elkaar en vul len zij elkaar op een niet vaak voorkomende manier aan. 'Donna Donna' hebben zij samen geregisseerd zonder dat dat tot de door de producenten gevreesde bonje leidde. Luc schreef het scenario waarin hij zijn eigen ervaringen als on handige stuntelaar in de liefde verwerkte. Hans was tijdens de opnamen omdat hij wat zake lijker is, degeen die het meest direkt contact met de acteurs had. Hun hechte creatieve band leidde enkele jaren geleden al tot de oprichting van het Am sterdamse produktiebedrijf Van Beek Van Beek Film makers, dat ondermeer televi sie-opdrachten uitvoert zoals het kunstprogramma 'Op Zicht'. Het leven van Hans en Luc be gon overigens weinig vreugde vol. De inmiddels overleden ouders van het duo ontdekten tot hun schrik dat de jongetjes bij hun geboorte met een ge wicht van elk drie pond nau welijks levensvatbaar waren. Zij haalden er gauw een kape laan bij, die een 'nooddoopje' verrichtte voor het geval dat de wichtjes het niet zouden halen. De geestelijke doopte hen met lauw water uit de geyser, waarna ze als twee 'gevilde ko nijntjes' voor drie maanden in een couveuse verdwenen. Ver volgens werd de doop nog eens overgedaan in de kerk. „We zijn tweemaal zalig ver klaard", aldus de tweeling Van Beek, „dus kon het niet meer fout gaan met ons. Maar we hebben wel lang het idee gehad dat we de 25 niet zouden halen, want dat had de arts gezegd. Voordat we met de filmopna men begonnen, moesten we vanwege de verzekering me disch worden gekeurd en het was toch nog een hele opluch ting dat we zo gezond bleken als een vis". Hans en Lues tweelingschap, schrielheid en artistieke fanta sie maakten hen dus van het begin af tot twee buiten beentjes. Hun schooltijd beleef den ze als een verschrikking. Toen Hans naar de Filmacade mie in Amsterdam vertrok, werden zij noodgedwongen van elkaar gescheiden, want Luc bezocht zonder grote betrok kenheid een pedagogische aca demie in Breda. Zo gauw hij kon, aanvaardde Luc een baantje als godsdienstleraar aan een Amsterdamse huis houdschool, zodat hij samen met Hans weer verder kon werken aan de 'grote droom', het schrijven van filmscripts en uiteindelijk het samen re gisseren van een speelfilm. Hans: „Scholen waren voor ons een regelrechte ramp. Wij wa ren heel speels en hadden wei nig interesse voor wat er alle maal ingestampt diende te worden. Dat werd wekenlang huilen en de zenuwen op je maag. Die katholieke scholen waren toch heel kindonvrien delijk en daarom waren we al tijd bezig met dromen over een heel bijzondere toekomst, over hoe we konden ontsnappen. We komen uit een groot gezin met zes kinderen en woonden in een niet al te groot huis, dus dat was niet echt feestelijk. We staan er zelf niet van te kijken dat er nu een Nederlandse speelfilm van is gekomen". Luc: „Zonder film zou ik niet kunnen, maar ik zie het niet als een levensdoel. Er zijn zoveel zaken die belangrijker zijn. De liefde bijvoorbeeld. Op dat ge bied ben ik een echte laat bloeier. Toen ik in Amsterdam kwam wonen, werd ik wanho pig verliefd op een buurvrouw, die al een vriend had. Mijn va der was in die periode overle den en dat had me flink aange pakt Het verliefd worden werd een soort mechanisme, een in haalmanoeuvre omdat ik daar heel lang niets mee had ge kund. Waar ben ik eigenlijk mee bezig? vroeg ik me na zo'n negen keer af. Ik ben net als Felix in de film een produkt van het voorbije ik-tijdperk. Die verwarring hoe je het nu eigenlijk aanlegt met een vrouw. Al die techni sche spelletjes van zogenaamd vrije mensen die elkaar in bed willen krijgen, omdat zij zich zo nodig niet binden willen. En daarom geforceerd alleen op een kamertje gaan zitten knie zen. Om te kunnen begrijpen hoe dat allemaal werkt, ben ik op een gegeven moment bij een vijver naar futen gaan zitten kijken. Hoe die op de versier toer gingen. Ik heb ook wei met ex-psychiatrische patiënten gesproken. Werkloosheid is niet het enige probleem van onze tijd. Ook de eenzaamheid en het zoeken naar vriend schap, warmte en geborgen heid. Dat is eigenlijk de basis van de hele film. En van het le ven. Felix is een angsthaas, een heel begaafde student, een hele slimme jongen, maar naar vrouwen toe heel onzeker'. De rol van Felix wordt ge speeld door René van 't Hof, die eerder opviel als een van de zoons in het kassucces 'Flod der'. Toevalligerwijze komt hij eveneens uit Breda en bezocht zelfs dezelfde Markenhage Mavo als de gebroeders Van Beek. Hoewel zij elkaar tevo ren niet kenden, schiep het meteen een band tijdens de op namen van 'Donna Donna'. Hans van Beek: „René wist heel gevoelsmatig dat onhan dige slachtofferschap van Felix te hanteren zonder dat hij overdreven gebruik maakte van zijn mimische talent. Co medy maken is vooral niet- leuk doen in leuke situaties. Als je een mop vertelt, moet je je ook niet aanstellen, je moet zelf slachtoffer worden, samen met je mop". Hans van Beek studeerde af aan de Filmacademie met een film over een architect die zijn vrouw op kerstavond wil ver moorden. De grote, enkele ja ren geleden aan multiple scle rose overleden acteur Siem Vroom speelde de hoofdrol. „Van hem heb ik enorm veel geleerd over acteren", vertelt Hans van Beek. „Hij wist pre cies de zwakke plekken in het script aan te wijzen. Een groot kenner van teksten, die door één woordje weg te laten of toe te voegen precies de juiste toon wist te treffen. Bovendien een heel aardig en beminnelijk mens met een grote fantasie die meteen aanvoelde waar het blokkeerde. Aan die ervaring heb ik tijdens de repetitiepe riode voor 'Donna Donna' heel veel gehad!" Tijdens het werkproces wa ren Hans en Luc volgens hun eigen zeggen 'twee handen op één buik'. Ze hadden de film, die gesubsidieerd werd door het Produktiefonds voor de Ne derlandse Film, eigenlijk ook nog zelf willen produceren, maar door staken de gerouti neerde filmproducenten Brou wer en Balian (van 'Schatjes', 'Mama is boos' en 'Het meisje met het rode haar') een stokje voor. Luc: „Het moet een heel ko misch gezicht zijn geweest op de set hoe wij samen bezig wa ren, met kleine onderonsjes tussendoor. Een soort Jansen Jansen uit Kuifje, maar alleen niet zo onfortuinlijk. Wij zijn wel twee heel verschillende ka rakters maar we vullen elkaar heel goed aan. We hebben de zelfde ideeën over film en ook hetzelfde gevoel voor humor; altijd problemen en verdriet willen relativeren. Hoe we 'Donna Donna' het best moeten beschrijven, zou ik niet weten. Als tragi-komedie misschien. In ieder geval was 'The World according to Garp' een van onze grote voorbeelden. Bij ons wordt het niet zo absurd, maar er zit wel eenzelfde soort hu mor in, met mededogen. We hebben met opzet geen bekende acteurs genomen, omdat we jonge mensen een kans willen geven en het leuk vinden om nieuw talent te ontdekken. We wilden per sé geen mensen die hun gezicht al aan de film heb ben verkocht zoals Peter Faber en Gerard Thoolen, hoewel die natuurlijk uitstekend zijn". Daarom wordt de rol van het door Felix aanbeden meisje Es ther gespeeld door Simone Walraven, vooral bekend als presentatrice van het televisie programma Countdown en de rol van de droomvrouw van Felix door het jonge fotomodel van Amerikaanse afkomst Bridget George. En daarom werden toneelacteurs aange trokken die nog geen al te be kend filmgezicht hebben, zoals Joke Tjalsma, Guusje van Til- borgh, Lou Landré, Marlies van Alcmaer, Heieen van Meurs, Tonny Huurdeman en Peter en Lettie Oosthoek. 588 wereldleiders ondertekenden een ontwapeningsakkoord. 858 Het was een Media Happening in ons Informatie-tijdperk! $8 glippen zich te presenteren als de enige echte, professionele 855 „En dit is dan mevrouw Bush, oh oh nee, het is Raisa 88 Gorbatsjov" - „Laura, ben je daar?" - „Ja, Charles, kom er 558 maar in. Charles...."- „Nu is het geluid helemaal 588 weggevallen". De begeleiding van de historische beelden uit 88 Washington was gênant. Hulpeloos roepende NOS-mensen, 8;S de stem van een Engelse verslaggever, een rinkelende 88 telefoon. 88 Pieter de Vink vond zijn forumpje eigenlijk belangrijker 88 dan die Reagan en Gorbatsjov. Toen het beeld even wegviel, 88 wilde Pieter zo snel mogelijk terug naar zijn drie 88: deskundigen. Wie toen overschakelde naar de Duitse tv, zag 88': dat de verbinding met Amerika snel hersteld was en hoorde 88: bovendien dat er wél geluid kwam uit het Witte Huis. 88 Lag het aan de Nederlandse kant van de Atlantische 88 verbinding? Of wilde Reagan dat kleine, lastige NAVO- 888 bondgenootje nog even een lesje leren? TROS-Aktua kwam 88 later op de avond uiteraard terug op de ontmoeting in 8:8 Washington. De oude heer Luns deed zijn zegje en toen viel, 88 heel jammer, het geluid niet weg. 88 Het bleef een historische tv-avond. Ron en Michael deden 88; een wedstrijdje in handtekeningen-zetten en begaven zich 885 naar een ruimte waar het haardvuur al lekker intiem 88 gloeide en knetterde. En wij mochten allemaal mee. De tv 88 brengt ons overal, ondanks mensen als Pieter de Vink, en 88 maakt ons vertrouwd met de gezichten, de pukkels, de 888 vlekken, de zenuwtrekken en de kleedgewoonten van 5:8 iedereen die iets betekent op deze aardbol. 88 Deze week kwamen we bijvoorbeeld weer een reeks zeer 88 intieme dingen te weten over onze tv-helden. Zo drinkt 585 Adriaan van Dis een fles wijn per dag. Sonja heeft een 88 abonnement op het feministische blad Opzijwaarvan de 858 lezeressen zo prat gaan op hun seksuele activiteiten. Tineke 858 van Veronica vertelde Koos Postema onverbloemd iets over 88 een van haar klasgenoten: „Hij deed vieze dingen. Hij liet 5;8 zijn piem zien in het fietsenhok". 558 De tv creëert een gezellige j e-en-j ij -sfeer tussen de kij kers 5555 en de sterren op de buis. We mogen in hun slaaplamers 5555 kijken en we mogen zelfs even aan hun ondergoed ruiken. 885 verwennen met liefheid en zachtheid en daarom was het zo 5555 tragisch dat juist deze omroep die dinsdagavond toch nog 558 veziekte. 558 Na een gezellig spotje voor de kinderen met Linda de Mol en 5555 Martijn Krabbé, viel er opeens een begrafenisstilte in en 5558 kwam koel en stijf een mededeling op het scherm van de 88 directie van de TROS. Wim Klinkenberg had die dag net het 558 kort geding verloren waarin hij eiste weer toegelaten te 858 worden tot het Journalistenforum van de TROS-radio. De 5555 maar stelden dat dit alles niets te maken had met het 558 beknotten van de vrije meningsuiting, maar met het 885 overschrij den van de grenzen van de goede smaak van de 5555 journalist. 558: Waarom kregen wij dit extra vonnis voorgeschoteld? Was 855 de uitspraak van de rechter niet duidelijk genoeg? Als de 858 de tv geen aardig, intiem medium, maar een omroeper die 858 onbewogen een doodvonnis voordraagt. HILVERSUM (ANP) - De NOS zendt morgenmiddag om 12.45 uur op Nederland 2 de film 'Horowitz speelt Mozart' uit, een uniek docu ment gemaakt in maart van dit jaar in Milaan. In de 50 minuten durende film speelt de 83-jarige pianist Vla dimir Horowitz de volledige uitvoering van het pianocon cert nummer 23 van Wolfgang Amadeus Mozart. Voorts is een reeks scènes te zien waarin Horowitz zich op de opnamen voorbereidt, ge luidsbanden afluistert, woor den wisselt met zijn echtgenote en een gemproviseerde pers conferentie geeft voor een groep Europese muziekcritici. Horowitz koos zelf de dirigent, Carlo Maria Giulini, het orkest van de Scala in Milaan en de locatie, de Abanella-studio van de Scala. HILVERSUM (ANP) - Morgen bevat de actualiteitenrubriek Achter het Nieuws van de Vara (22.05-22.35 uur Nederland 1) een reportage vanuit Etiopië met onder andere een interview met Bob Geldof van 'Band Aid'. In Het Capitool wordt zondag (Nederland 2, 12.00 uur) gediscus sieerd over de wankele positie van de grootmachten (naar aanlei ding van de topontmoeting Reagan-Gorbatsjov). Gespreksleider is Pieter de Vink. Gasten zijn E. van Eeghen, zakenman, M. van Rossum, historicus (rijksuniversiteit Utrecht), mevr. A. Sandor, publiciste over Oosteuropese zaken, E. van Lennep, oud-topman OESO. COED SBB Het OBAS bed geeft de Juiste steun aan ieder van beide partner het zorgt voor ontspanning en voor verlichting van piJn- I Door Leo Nier se I Blind, kreupel en aan de Ir™ scoort het hoogst. En I Komt Lowell Fulson even I °ot in het eten gooien. Een I 'wende legende' die afrekent IWv mythe- Dat is Pas J -deBlues- ijswit- ■tr*' I een doordeweekse Pip Brafón ?,mt "1 het Bredase «Ie De Beyerd binnen gdo_ L baarde entree van Ijk oudere zwarte man die in wil weer goed kunnen slapen, ML verkeerde kroee beland nl ik meer weten over OBAS bedden. lijkt. Onberispelijk maar on- fnkele verplichting aan. «Opvallend geleed X Mj Postcode: Van 6611 ^an~ Woonplaats; rrftan. Hij kijkt op zijn aan: OBAS, Antwoordnummer 2110, postzegel is niet nodig. horloge, loopt naar het po dium en krijgt een gitaar aangereikt die hij begint te stemmen. Zal dus toch wel de ster van de avond zijn. Maar staat hier dan de legendari sche bluesmeester? Onder zijn jas komt een driedelig kostuum van licht-modieuze snit, inclusief pochet, te voor schijn. Lowell Fulson (66) groeide op in een Indianenreservaat in Tulsa, Oklahoma, en is thuis in talrijke muzieksoorten. „In mijn jeugd moest je voor de blues in Texas zijn", vertelt hij in zijn kleedkamer. „Bij ons in Oklahoma had je meer C&W en folk. Iedereen maakte er muziek op banjo's, fiedels en mandolines; daar groeide ik mee op". Veel van zijn songs werden door zowel zwarte als blanke artiesten opgenomen. Zoals 'Everyday I have the Blues' door BB King, 'Reconsider Baby' door o.a. Elvis Presley en 'Tramp' door Otis Redding Carla Thomas. Invloed op anderen heeft hij trouwens nog steeds. Al in '75 had hij in aanleg de sound ontwikkeld waarmee Robert Cray mo menteel furore maakt. Overigens gaat Fulson niet in op die vergelijking tussen hem en Robert Cray. Maar hij heeft een hoge dunk van zijn jonge collega. „Robert Cray verliest een hoop zweet, die werkt er hard voor. Zijn mu ziek klinkt wel heel modern, maar in essentie speelt hij wel degelijk de Blues. Zie je, jonge zwarte artiesten moe ten bij ons andere stijlen zien te ontwikkelen om nog aan de bak te komen. Het zwarte pu bliek heeft de blues volledig afgedankt, het luistert liever naar rap enzo. Alleen blanken luisteren nog naar onze mu ziek." U bent dus een van de laatsten der Mohikanen? „O, heel zeker. De zwarte jongeren horen alleen nog reggae en de Jacksons op de radio. Echte blueszangers kunnen bijna geen platen meer uitbrengen." Ook Fulson zelf heeft, zijn reputatie ten spijt, in geen twaalf jaar een nieuwe plaat kunnen maken. Wel in Euro pa, maar die tellen niet voor hem. „Ik heb geen plaat, als die niet in mijn eigen land uitkomt. Ja, zeker voel ik me daardoor gekwetst." Daarin kan verandering komen nu Rounder Records, Amerika's enig overgebleven internationale blueslabel, in februari een nieuwe lp van hem zal uitbrengen. Zelf is hij tevreden over het resultaat, maar -wijs geworden door ja renlange artistieke inmen ging- wantrouwt hij de pro ducers. „Je ploetert nachten lang in de studio, maar je herkent je eigen werk niet als je het terughoort. Mijn mu ziek is heel vaak in slechte handen geweest; ik had niets in te brengen." De oude zanger mompelt ver ongelijkt. Maar hij heeft ze ook een keer mooi beet gehad, vertelt hij met zichtbaar ple zier. Het betreft zijn ver maarde hitcompositie 'Tramp', die zijn platenmaat schappij aanvankelijk niet wilde uitbrengen. „Niet bluesy genoeg, vonden ze. Maar ik kreeg hulp van een paar dj's. Toen werd er een arrangeur bijgehaald, een heel zwakke. Die wilde mijn nummer vermoorden met een overmaat aan blazers. Toen ben ik tijd gaan rekken, tot hij met vakantie ging. De vent was woest toen-ie terug kwam: 'Tramp' was uitge bracht in mijn eigen arrange ment, hahaha." Dan wordt het tijd dat de oude meester eens uitsluitsel geeft over die door blanke bluespuristen fel bediscus sieerde zaken. Kan de blanke ook echt de Blues hebben en die vertol ken? „Ja, hoor." Loopt de zwarte man nu eigenlijk voortdurend met de Blues rond? „Je loopt toch zeker met geen enkel gevoel voortdu rend rond! Kun je de blues dan wel op roepen, wanneer je op het po dium stapt? „Lang hiet altijd. Kijk, je speelt de Blues niet omdat je die voelt, maar omdat je er voor betaald wordt. Je kunt slechts probéren dat gevoel in jezelf op te wekken" Hoe zit het dan met de mythe van: doorlopend 'Nothing but the Blues'? „Bestaat niet. Als je blue sartiest bent, weet je dat je ervoor betaald krijgt, dus speel je en ga je nergens op Lowell Fulson, een van de laatsten der Mohika nen... - foto archief de stem lopen wachten." Toch hebben veel blanke bluesliefhebbers daar een heel ander idee over. „Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar als ik optreed, voel ik meestal niets. Geen sikkepit. Ik wéét hoe ik de Blues moet spelen en ook dat ik mijn geld niet krijg voor wat ik voel. En ik weet eigenlijk wel zeker dat dat voor mijn collega's net zo is. Maar als artiest ken je na tuurlijk de kneepjes van het vak. Dat is 't geheim van de smid, haha." „Wat dacht je van die C W-zangers met hun smartlappen! Tranen met tuiten heb ik ze zien huilen. Da's net zoiets als de Blues." Dan creëer je gewoon een ef fect. Zeker, dat heb je of je hebt 't niet." En je hoeft er niet voor 'gele den' te hebben om de Blues te hebben? Ben je mal. Je kunt num mers schrijven over dingen die je volstrekt koud laten. Kwestie van techniek." Hebt u er altijd zo over ge dacht of hebt u pas later ont dekt dat de vork zo aan de steel zit? „Nee hoor, dat zie ik al 40 jaar zo. Er is toch zeker geen mens ter wereld die al die ellende kan meemaken die wij soms bezingen." Terug in de zaal. Lowell Fulson is, begeleid door zijn Zeeuws-Vlaamse begelei dingsband Avalanche, begon nen aan een funky toegift. „Do you feel it?" schreeuwt de zanger in de microfoon. „Voel je het ook?" „Yeah, yeah!" brult het publiek. Het ritueel herhaalt zich enige malen. Dan stapt Fulson van het po dium. Hij kijkt weer op zijn horloge en sloft zonder om te zien naar de kleedkamer. Einde werktijd.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1987 | | pagina 29