DE STEM!
'Ei laat me niet meer belazeren'
STERRENPARADE?
EINDEJAARSFEEST?
WAT GAAT ER
BIJ OTTEN GEBEUREN?
TATJANA SIMIC, VEEL WERK, MAAR NOG GEEN NIEUWE FILM NA 'FLODDER'
Iestatie. BBESi
Ontwaken van een seksuele passie in 'Noir et Blanc'
v., M
129 t
toediende Ferrari 27
ZE SPEELDE het sexy, rondborstige typetje in de
succesvolle speeldfilm Flodder. Tatjana Simic
(spreek uit: Siemietsj), 24 jaar, een Joegoslavi
sche spraakwaterval uit Rotterdam, vertelt over
haar gevecht voor een internationale carrière, de
lol van het bloot poseren en de drang om ze in
Hilversum van katoen te geven.
Uitkering
2.000 gulden vanal
i uw zak te steken
dit waanzinnige aai
waanzinnig voordel
igen te rijden!
van üw Fiat dealer ii
Flodder
Verbod geëist
van ABC-spel in
Honeymoon Quiz
Parties
Ongeluk
Madonna
Binnenkort wordt Autobedrijf met tal van bekende artiesten, waaron-
Otten officieel Fiat-dealer.
Dat mag wel eventjes gevierd
worden, dachten we zo.
Daarom de Fiat Sterrenparade
der Frizzle Sizzle en de Nederlandse
'Frank Sinatra', op 11 en 12 december.
En een daverend Eindejaars
feest vanaf 14 december!
KNAP FILMDEBUUT VAN FRAN^AISE CLAIRE DEVERS
VRIJDAG 4 DECEMBER 1987
SPEELFILMS OP TV
Bil
00K IN DE BIOSCOOP
NIEUW OP VIDEO
T2
1 snelheidsduivel op schaal! Me! a
lioruit-stop-achteruit-links-rechts
Door Jo Cortenraedt
Een bemiddelde vrouw vroeg haar een keer of ze voor
veel geld uit een grote taart zou willen springen op de
verjaardag van haar man. Die zou dat hardstikke leuk
vinden. „Hier", wijst de kleine Tatjana naar het voor
hoofd, „ze denken toch niet dat ik besodemieterd ben".
Ais de blonde meid het trendy
etablissement Rumrunners in
Amsterdambinnenstapt, is er
weinig over van de uitdagende
vamp die zij zo graag speelt. Op
gympies drentelt ze voorzichtig
verder met een ontwapenend
vriendelijke blik. De eenvoud
straalt van haar bruine ogen.
Haar manager Bert, is niet
het gladde type dat we uit Hil
versum gewend zijn. Veeleer de
zestiger jaren hippie die 'poli
tiek ook wel leuk vindt. Hij is
de bedenker van Tatjana Si-
mic's Agency die moet zorgen
dat de winkel draaiende blijft.
Want, zo heeft hij bedacht, als
je in de showbizz iets wilt ver
dienen, moet je het niet op de
Hollandse kneuterige manier
aanpakken. Groots, internatio-
1, dat zijn de kreten.
Merchandising is het tover
woord van het bedrijf Tatjana.
Rijden in een gesponsorde auto,
verschijnen op een kalender
voor schokdempers, promoten
van de video van Flodder,
naaktfotografie, allemaal in
komsten die de Joegoslavische
donderdsteen aan het eten
moeten houden.
„De laatste maanden kan ik
er goed van leven, maar ik heb
ook een tijdje op een uitkering
moeten terugvallen. Als ik in
de showwereld niet slaag, ga ik
gewoon weer werken om voor
mezelf de kost te verdienen."
Tatjana is altijd voor zich
zelf opgekomen. Vanaf haar
zestiende woont ze in Neder
land, omdat haar ouders in
Rotterdam kwamen werken.
„Vier jaar geleden zijn ze te
ruggegaan naar Joegoslavië.
Maar daar had ik geen zin in.
Ik was te zeer gewend aan de
luxe. Want geloof me, jullie
hebben het echt hardstikke
goed hier", zegt ze met hart en
ziel. „Ik hoop dat ik mijn
ouders snel hier naar toe kan
kalen. Dat ik ook voor hen kan
zorgen."
In Rotterdam moest ze dus
snel op eigen benen staan.
een weekje Spanje winnen.
Daar had ik wel zin in."
Ze viel in de prijzen, al werd
ze niet eerste. Dat de foto's in
Panorama topless waren, was
voor haar geen probleem. „Ik
had er geen enkel probleem
mee. Gek eigenlijk, want ik ben
door mijn ouders preuts opge
voed. In het begin was het wel
gek, maar je raakt er snel over
heen. Ik vind het ook mooi om
naar andere blote meisjes te
kijken. Ik ben niet lesbisch
hoor, maar ik kan het waarde
ren. Vaak durven juist mooie
meisjes niet topless op het
strand te liggen. Meestal omdat
hun vriend dat niet wil. Nou,
mijn vriend moet niet voor mij
beslissen."
Na Panorama begon Tatjana
er zin in te krijgen. Samen met
een vriendin ging ze elke foto
graaf langs, in de hoop model te
kunnen worden. „Maar ze za
ten niet op mij te wachten 'Je
hoort nog van ons', zeiden ze
dan. Nou, dan wist je al genoeg.
Ik ben maar 1.56 cm Te klein
dus voor een fashion-model.
Maar voor fotomodel hoef je
niet groot te zijn"
Uiteindelijk lukte het Tatjana
toch in de Playboy te komen In
haar nakie was ze op de motor
te bewonderen. Dat was voor
Dick Maas, regisseur van de
film Flodder, de aanleiding om
de Joegoslavische 'spetter' uit
te nodigen
Erg fijnzinnig werd ze in die
film door de heren niet aange
pakt. Maar zelf had ze geen en
kele moeite met deze ruige rol.
„Nee, dat stond zo in het script
en ik vond het wel leuk. Ik heb
drie prima maanden gehad tij
dens de opnames. Een Huub
Stapel was een hardstikke
leuke jongen."
De film werd voor Neder
landse begrippen een geweldig
succes. Kassa voor Dick Maas
en de producent, maar niet
voor Tatjana Simic. „Nee, van-
ze als ambtenaar bij de ge
meente. „Ik stelde me weinig
van het leven voor. Gewoon,
huisje-boompj e-beestj e, weet
je wel. Ik was tevreden zo. Ik
wilde wel in een boetiek wer-
HAARLEM (ANP) - De
ondernemer A. Tabben uit
Kwintsheul wil via een
kort geding bereiken dat
de TROS en Joop van de
RHEDEN VAN TOEPASSIf Ende Productions stoppen
n
Eed en
nsco-
rill of
-mos-
orbet:
appel-
met het ABC-spel," dat
sinds vorige maand on
derdeel is van Ron Brand
stelers Honeymoon Quiz.
He ondernemer reist zelf
de Nederlandse winkel
pa af met de ABC
Quiz, waarvan de spelre
gels nagenoeg overeen ko
men met die van het
iROS-programma. Tab
oen is vooral kwaad om
datRij de ABC-formule al
eerder had aangeboden
eau Joop van de Ende, de
TheaterbUfO producer van Ron's Ho
neymoon Quiz. De ABC
Quiz is door de bedenker
24 BREDA: AUTOBEDRÜ
|?EL DOORMANSTRAAT 8
083 70 88 HULST:
'BELBEDRIJVEN
D. ELSHOUT, ADELSTRAAi
3 31 OUDENBOSCH:
BROERMANN
fR&ZNB.V.,
MERS B.V., TUINSTRAAT 2<
!- 23 03.
Cees van der Horst-
St.Nicolaas, zwarW -
kerstman, Mickey M m het Benelux
Romeinse kleding.' -Merkenregister. Bij Joop
lestonjurken, korte van de Ende was niemand
gek kunt U het niet* bereikbaar voor commen-
nen of wij verhur® taar.
nvT^T960 m£et>rt geding dient
076-221222. maandag 7 december voor
de president van de recht-
°ar>kin Haarlem
SINT Nicolaas en.
Pietkleding t.h., o°K,
meren en haarwer*-
kenburg, 076-87490"
De Nederlandse filmwereld liet
Tatjana links liggen. „In het
begin ben ik weieens naar zo'n
party geweest. Maar niemand
sprak met me. Nou, daar sta je
dan in een hoekje. Zelf heb ik
ook geen zin om naar iemand
toe te gaan en te vragen of ie
wat tegen me wil zeggen. Ik
voel me er niet thuis dus ik ga
er ook niet meer naar toe. Ik
laat me niet kennen."
De blondine (geverfd, bekent
ze ruiterlijk) kent haar zwakke
punten en legt daarom meer
ijzers in het vuur. Ze heeft in
Nederland een plaatje uitge
bracht maar deze discodreun
werd geen hit Volgens haar
heeft ze geen eerlijke kans ge
kregen van 'die kliek in Hilver
sum'.
„Ik wil verder, hard werken
weet je wel. Ik wil gewaar
deerd worden. Maar veel men
sen uit dat wereldje hier heb
ben me een klap op m'n smoel
gegeven. Maar ik wil alle
Tatajana Simic aan het klussen: ze lost het startschot bij de wielerzesdaagse van Rotterdam.
dwarsliggers op hun bek slaaa
Ze zijn hier erg jaloers. Het is
allemaal haat en nijd. Ze gun
nen je niks, die bloedzuigers.
Gotverdorie, dat is toch niet
normaal. Heel eng, die popwe
reld."
Ze trommelt stevig met haar
vingers op de tafel. Ze vindt het
vooral niet eerlijk omdat ze
juist toen ze een zangcarrière
was begonnen, een zwaar auto
ongeluk kreeg. Te hard gere
den met haar sportwagenlje op
weg naar Duitsland en klap,
een boom in haar ribben. De
balans was een beschadigde le
ver, mild en nieren, plus nog
wat schrammen en kneuzin
gen. „Ik heb nou nog een beetje
last van mijn lever, maar het
gaat al een stuk beter. Ik heb er
eigenlijk nooit over willen pra
ten. Ik wil niet zielig doen. Een
week lag in het ziekenhuis en
toen wilde ik eruit, hoewel dat
te vroeg was. Misschien had ik
langer moeten rusten, maar ik
wil verder."
Nu rijdt ze nog weieens te
hard. Een beelje stoer type is ze
wel, zegt ze zelf. „Ik heb mezelf
niet helemaal in de hand", be
kent ze.
Een bijtertje, dat is Tatjana in
ieder geval wel. Was ze eerst
tevreden met een gewoon kan
toorbaantje, nu wil ze kost wat
kost de top bereiken in de
showbizz. „Ik ben verslaafd ge
worden aan de roem. Echt
waar. Het is gewoon 'n ziekte.
Ik wil méér en méér. Ik wil zó
graag de top", zegt ze, terwijl ze
de handen naar de hemel reikt.
Elke dag is ze er voor onder
weg. Een fotosessie hier, een
videoclip daar. Haar eerste
single is in Nederland niks ge
worden, maar ze werkt hard
aan de tweede. Intussen be
werkt ze nu de Duitse markt,
want volgens haar manager
heeft een talent daar meer
kansen. Zang- en balletlessen
moeten ervoor zorgen dat ze
wat beter uit de verf komt,
want ze begrijpt ook wel dat
een gouden stemmetje er nooit
in zit. „Ik word nooit een we
reldzangeres, maar dat hoeft
ook niet.
Maar als je ziet wat
Madonna bereikt heeft met
hard werken, dat vind ik fan
tastisch. Ik zeg niet dat ik haar
wil imiteren, maar zakelijk ge
zien pakt ze het enorm goed
aan. Zo wil ik het ook doen."
Tatjana Simic is niet bang
dat het regelmatig bloot pose
ren in de duurdere mannenbla
den, op den duur als een boe
merang zal werken in haar
verdere carrière. „Nee, ik heb
vele gezichten. Ik ben geen ac
trice, ook geen zangeres. Ik ben
Taljana, sexy maar niet ordi
nair.
De mensen mogen me
bloot zien, ze mogen van me
dromen. Maar ik moet voor hen
onbereikbaar blijvea"
tevoren is er een vast bedrag
afgesproken, en dat heb ik ge-
Eerst had ze een baanfje bij een kregen. Dat gold trouwens ook
reisbureau en daarna werkte voor Huub Stapel. Van dat geld
heb ik ook nog duizenden gul
dens moeten afdragen aan een
modellenbureau waar ik was
ingeschreven. In feite heb ik
niks overgehouden aan Flod-
der. Daarom heb ik nu ook een
Een, zoals geloof ik bijna elk manager genomen. Ik laat me
meisje, maar ik kwam niet aan niet meer belazeren."
de bak Achteraf ook niet erg, Na Flodder kreeg Tatjana tal
want ik geloof dat het geen van aanbiedingen. Van het
dikke boterham is hoor." openen van winkels tot het
De eerste stap naar de gla- startschot bij diverse wieler-
mourwereld zette Tatjana door rondes. Wat echter uitbleef was
mee te doen aan een Miss Pa- een goede aanbieding voor een
norama-verkiezing. „Je kon volgende film. „In Nederland
ben ik alleen nog gevraagd
voor een erotische film Zo'n
échte, weet je wel. Daar heb ik
nee op gezegd. Voor de rest
niks. Maar ik concentreer met
niet meer op Nederland. Ik heb
nu een aanbieding van het ZDF
voor een rol in een nieuwe kri
mi-serie op de Duitse televisie.
Daar heb ik wel zin in."
Van onze filmredactie
HOE EEN toevallige ervaring een on
gekende seksuele passie kan veroor
zaken, laat de Franse regisseuse
Claire Devers (32) zien in haar opmer
kelijke debuutfilm 'Noir et Blanc'.
Een film die, hoewel handelend over
sado-masoehisme, iedere sensatie
schuwt en die afgelopen zomer in
Cannes werd bekroond met de Gou
den Camera.
In zuivere, concrete maar ook verhullende
beelden wordt het initiëringsproces van
een wat saaie boekhouder ontrafeld.
Daarbij wordt een mysterieuze spanning
opgeroepen, kenmerkend voor de ware
passie, die zich immers niet rationeel laat
verklaren. Opmerkelijk is dat Claire De-
vers filosofie heeft gestudeerd. Misschien
dat zij zich daarom juist aangetrokken
voelde tot een heldere benadering van een
zo abstract onderwerp als seksuele harts
tocht.
Hoofdpersoon is de onopvallende boek
houder Antoine, wiens enige frivoliteit be
staat uit het lid zijn van een koor, dat het
wel nooit tot openbare uitvoeringen zal
brengen. Via een uitzendbureau krijgt hij
de boekhouding van een sportschool te
controleren. Daar openbaart zich een
vreemde wereld aan hem met al die ver
vaarlijke apparatuur en fysieke grens
overschrijdingen. Met enige schroom laat
hij zich onder handen nemen door een
grote zwarte masseur, die niet alleen zijn
spieren losmaakt maar hem ook bewust
maakt van zijn erotische gevoeligheid
voor pijnsensaties. Vanaf dat moment
wordt Antoine een ander mens, die iedere
belangstelling voor zijn vriendin en zijn
werk verliest.
Op een dag zit hij vol blauwe plekken en
hij verzint een smoes om zijn vriendin ge
rust te stellen. De neger pakt Antoine tot
(ADVERTENTIE)
- FOTO ANP
De Simic die straalt in de bla
den en de film, is niet dezelfde
als de Simic die thuis in haar
flatje in Rotterdam zit „Nee,
als ik met mijn vriend 's
avonds thuis zit, kijk ik het
liefst naar de televisie. Een of
andere quiz of zo. Ron Brand-
steder. Of ik lees bladen als
Story en zo. Ik weet wel dat het
bullshit is, maar och, wat
maakt dat uit Voor de rest?
Nog weieens een liefdesroman
netje. Niet te dik. Joegosla-
visch, dat begrijp ik het best"
Van haar geboorteland heeft ze
in ieder geval de trots overge
houden, zegt ze zelf. „Net als
Joegoslavische mannen. Als die
een meisje leuk vinden, laten ze
dat nooit merken. Als ik een
jongen aardig vind, geef ik ook
geen seintje. En ik ga al hele
maal niet naar zo iemand toe.
Nee zeg, stel dat je afgewezen
wordt Een jongen moet om me
vechten. Ik val niet op knappe
gezichten. En van slap geouwe
hoer houd ik al helemaal niet"
zijn verrukking steeds harder aan en zo
ontstaat een sado-masochistische relatie
die noodzakelijkerwijs tot een ultieme er
varing moet leiden. Beide mannen trekken
zich in een hotelletje terug, waar de mas
seur inmiddels van beul tot slaaf is gewor
den, die min of meer gedwongen de boek
houder onderwerpt aan een martelwerk
tuig.
Devers treft de fysieke intensiteit met
een enorme beheersing van haar zwart-
witbeelden, die uiterst discreet blijven. Al
leen de geluiden van pijn en genot geven
blijk van Antoines hartstocht Zij ba
seerde haar film op een verhaal uit 1948
van Tennessee Williams, 'Desire and the
black Masseur'. De film bezondigt zich
niet aan pornografische details, maar
maakt wel de bewustwording van onbe
wuste seksuele verlangens zicht- en voel
baar.
"Noir et Blanc' van Claire Devers draait tot en
met 9 december in Filmhut» Concordia in
Breda; 19.30 en 22.00 uur.
ZATERDAG
Alice in Wonderland (USA 1951, Ned. 1,20.28 uur). Walt Dis
ney's bekende tekenfilm naar het meesterwerk van Lewis
Carroll.
Sandokan alia riscossa (Italië 1964, Ned. 2, 20.55 uur). De
avonturen van Sandokan, de Tijger van Maleisië, voordat de
tv-serie werd gemaakt.
The Border (USA 1982, Did. 1,23.00 uur). Jack Nicholson als
een corrupte politieman, die aan de Mexicaanse grens geld
verdient aan illegale immigranten. Film van Tony Richard
son met muziek van Ry Coaler.
Schloss Gripsholm (W.-Duitsland 1963, 20.15 uur). Een ver
liefd paar wordt tijdens een vakantie op een Zweeds kasteel
flink op de proef gesteld. Walter Giller en Jana Brechova in
verfilming van Kurt Tucholsky's roman. Herbert Reinecker
schreef het scenario.
The accused (USA 1948, Did 3 WDF, 22.30 uur). Docente, die
na een ongelukkig uitstapje met een leerling van moord
wordt verdacht, raakt hopeloos in de war. Thriller met Lo-
retta Young en Robert Cummings.
It is always fair weather (USA 1955, België 1,16.00 uur). Drie
gezworen kameraden uit de oorlog ontmoeten elkaar na tien
jaar weer. Ze hebben elkaar nog maar weinig te vertellen.
Musicalfilm van Stanley Donen en Gene Kelly.
ZONDAG
Live and Iet die (Engeland 1973, Did. 1,20.15 uur). Eerste Ja
mes Bond-film met Roger Moore. De grote tegenstander van
007 is ditmaal Mr. Big, die de voodoo-cultus als dekmantel
gebruikt.
MAANDAG
Un grand amour de Beethoven (Frankrijk 1936, Did. 1, 23.10
uur). Romantische film van Abel Gance over een periode uit
het leven van Beethoven, toen hij een ongelukkige liefde be
leefde met een van zijn leerlingen. Harry Baur vertolkt de
hoofdrol.
DINSDAG
Drei Manner im Schnee (Oostenrijk 1955, Did. 2, 20.15 uur).
Verfilming van Erich Kastners bekende boek door Kurt
Hoffmann. Eenzame miljonair gaat incognito op winter
sportvakantie en zorgt daardoor voor een reeks misverstan
den in het hotel.
WOENSDAG
The purple rose of Cairo (USA 1985, Did. 1,20.15 uur). Mees
terwerkje van Woody Allen over een vrouw, die in de derti
ger jaren een beetje geluk vindt in de buurtbioscoop. Op een
dag stapt haar filmheld zomaar van het witte doek af. Met
Mia Farrow en Jeff Daniëls.
Padre nuestro (Spanje 1984, Did. 3 WDF, 22.30 uur). Kardi
naal keert terug naar zijn geboortedorp in Castilië om voor
zijn dood nog enkele zaken te regelen. Zwarte komedie met
Fernando Rey en Francisco Rabal.
The wrong man (USA 1951, België 2,21.25 uur). Henry Fonda
in de rol van een arme musicus, die wordt gearresteerd als
hij bij een bank geld wil gaan lenen. Hij zou diverse roof
overvallen hebben gepleegd. Ongebruikelijke thriller van
Alfred Hitchcock.
DONDERDAG
Chariots of fire (Engeland 1981, Ned. 1, 20.28 uur). Met vier
Oscars bekroonde film over twee Engelse atleten, die om
zeer uiteenlopende redenen aan de Olympische Spelen van
1924 deelnamen en goud wonnen. Benn Cross en Ian Charle-
son in een fascinerend film van Hugh Hudsoa
High wall (USA 1947, Did. 3 WDF, 20.15 uur). Voormalig
luchtmachtpiloot, die aan geheugenstoornis leidt, wordt er
van verdacht zijn vrouw te hebben vermoord. Melodrama
met Robert Taylor.
"Roxanne' is een nieuwe komedie met Steve Martin. Hij is
een brandweerchef met een veel te grote neus die verliefd is
op een jonge vrouw (Daryl Hanah, de zeemeermin uit
'Splash'). Zij lijkt aanvankelijk de voorkeur te geven aan
een andere brandweerman, die er beter uitziet, maar veel
minder intelligent is. De film draait in Cinem'actueel 1 in
Bergen op Zoom.
"Van geluk gesproken' van Pieter Verhoeff blijft te zien in
Cinésol 1 in Breda. Boeiende, wrange komedie naar de ro
man van Marijke Höweler over gewone herkenbare mensen
uit verschillende milieus die ieder op eigen wijze naar het
geluk zoeken.
.Havinck' van Frans Weisz naar de roman van Marja Brou
wers is geprolongeerd in Casino 2 in Breda. Mooie hoofdrol
van Willem Nijholt als weduwnaar die posthuum liefde op
vat voor zijn overleden vrouw. Hij weet niet hoe het verder
moet met zijn leven waarin vriendin en dochter om aan
dacht vragen.
"Een maand later" met Renée Soutendijk en Monique van de
Ven, die een interessant ruilspel beginnen, draait in De Ko
ning van Engeland in Hulst.
"The Untouchables', de gangsterfilm van Brian De Palma,
met Robert De Niro als Al Capone, is te zien in Roxy 2 in
Bergen op Zoom en Luxor in Terneuzen.
Robocop', de Amerikaanse science-fiction/actiefilm van
Paul Verhoeven, gaat door in Casino 3 in Breda en City 1 in
Roosendaal.
'Full Metal Jackef van Stanley Kubrick is nog te zien in Ca
sino 4 in Breda en Roxy 1 in Bergen op Zoom. Harde, cyni
sche Vietnamfilm met gedetailleerde aandacht voor de drill-
methoden van de mariniersopleiding.
"The Witches of Eastwick' blijft in Casino 1 in Breda en City
2 in Roosendaal. Jack Nicholson als een vreemdeling met
magische kracht die drie vrouwen verleidt welke zelf met
heksenkracht wraak nemen als hij hen bedriegt. Leuke alle
gorie over de man-vrouwverhouding naar het boek van
John Updike die aan het slot verdrinkt in woeste actie.
'Zoeken naar Eileen' van Rudolf van den Berg is geprolon
geerd in Cinésol 2 in Breda. Mooie, romantische thriller over
een jonge weduwnaar (Thorn Hoffman) die de dubbelgang
ster van zijn overleden vrouw ontmoet.
■Hector* met de Vlaamse komiek Urbanus gaat weer verder
in Grand Theater in Breda, Centraal 2 in Geertruidenberg,
Cinem'actueel 2 in Bergen op Zoom, De Koning van Enge
land in Hulst en Luxor in Terneuzen.
Op donderdag 10 december draait Tema' van Gleb Panfilov
in Filmhuis Roosendaal. Mooie Russische film over een to
neelschrijver die in de provincie uit zijn artistieke impasse
hoopt te komen, maar van de vrouw op wie hij verliefd
wordt juist te horen krijgt dat zijn houding jegens het poli
tieke systeem laf is. De film bevat satirische elementen. Op
11 december in Oosterhout, 12 december Dongen.
"Na de seksuele revolutie'. De Canadese film 'Le decline de
l'empire Americain' haalde bijna de Oscar voor de beste bui
tenlandse film (die ging naar 'De aanslag'). Regisseur Denys
Arcand laat vier mannen in een fraai landhuis opscheppen
over hun seksuele activiteiten, terwijl in een fitness centre
vier vrouwen zich gniffelend bezig houden met huwelijk,
mannen en overspel. Het intellectuele geratel is soms raak,
maar ook vaak vervelend. De ironische toon van Woody Al
len wordt wel nagestreefd, maar niet gehaald.
Tough Guys'. Kirk Douglas en Burt Lancaster als twee oude
gangsters die nog één keer laten zien wat ze kunnen.
'Platoon'. Vietnamfilm van Oliver Stone, bekroond met 4
Oscars. Tom Berenger, Willem Dafoe en Charlie Sheen in
een keiharde, zinloze strijd. De beelden zijn in de huiskamer
niet zo overweldigend als in de bioscoop, maar deze realiti-
sche oorlogsvisie zal zijn doel niet missen.
"Stand by me'. Film van Rob Reiner met de titel van de oude
hit van Ben E. King. Vier knapen beleven angstige momen
ten in het bos, waar ze het lichaam van een vermiste jongen
proberen te vinden.
'Goodbye Columbus'. Richard Benjamin en Ali McGraw in
de verfilming van het komische boek van Philip Roth. Een
joodse jongen heeft het moeilijk met de familie van zijn
vriendin.