'Ik hoopte op Al Pacino,
het werd Willem Nijholt9
Een ontketende Joe Cocker
Celibate Rifles
gaan ruig te keer
FRANS WEISZ HEEFT NA 'CHARLOTTE' EN 'HAYINCK' WEG GEVONDEN
Bart Peeters-sho
met Rob van Ba
Harry Muliseh kandida
Publieksprijs Ned. Boe
WOENSDAG 21 OKTOBff
Wim Kan
Te klein
Al Pacino
Langs de lijn
■fffM GIDS 2 W(
5LAND 1
KLEZMER
ETON CROP
„Ik ga klimmen om een mooie tijd te heb
ben. Ik ga er zelfs van uit dat ik levend
thuis kom"
Gerard van Sprang, alplnlet
DE STEM
T2
Door Jan Bik
„'Charlotte' betekende een
beslissend moment voor
mij. Ik besloot toen nooit
meer films te maken over
mensen die me niet veel
doen. Aan 'Charlotte' denk
ik, ondanks dat die film be
paald geen commercieel
succes is geworden, nog
iedere dag met veel liefde
terug. Met de hoofdrolspeel
ster, Birgit Doll, heb ik nog
vrijwel wekelijks contact.
Als ik 'Charlotte' niet had ge
maakt, had ik 'Havinck' ook
nooit durven maken. Hij gaat
over een periode, die ik helaas
te goed heb gekend. Over een
relatie, die stuk loopt. Ik heb al
gehoord, dat mensen, na het
zien van 'Havinck', uren heb
ben zitten praten over hun
eigen relatie. Zonder het gevoel
een boodschapper te willen
zijn, ik vind dat toch heel bij
zonder."
Frans Weisz is verre van een
boodschapper. Verhalenvertel
ler wil hij zijn. En hij kiest
daarvoor de vorm van de film.
Hij is gespannen. Zijn film Ha
vinck' is pas op een paar plaat
sen in Nederland in première
gegaan.
Frans Weisz, geboren in 1938
in Amsteram als zoon van een
Hongaarse vader, in 1960 afge
studeerd aan de Nederlandse
Filmacademie in Amsterdam,
daarna verder geschoold aan
het Centro Sperimentale Cine-
matografica in Home, heeft tot
nu toe, buiten het kleine werk,
zestien films gemaakt. Met
'Een zondag op het eiland van
de Grande Jatte' vestigde hij in
1964 zijn naam als filmer. Hij
verdiende er de Staatsprijs
voor Filmkunst mee, alsmede
een Zilveren Beer op het film
festival in Berlijn.
Drie jaar later maakte hij
'Het gangstermeisje', zijn eer
ste lange speelfilm, met Kitty
Courbois. Daarop volgden, on
der meer, in 1972 'De inbreker',
in 1974 'Naakt over de schut
ting', iri 1975 'Roóie Sien' en in
1976 'Hêb'fheedëlij' Jet!'
In 1980 kwam hij met een
meesterwerk op de proppen,
'Charlotte'. Het levensverhaal
van Charlotte Salomon, het
joodse meisje dat een dagboek
maakte en illustreerde met
honderden gouaches alvorens
zij haar doodtegemoet ging.
Twee jaar later kwam 'Een
zwoele zomeravond' uit, die hij
Bij de première van de film 'Havinck', v.l.n.r. producent
Gijs Versluys, Frans Weisz, Willem Nijholt, Will van Kralin
gen, Carolien van den Berg en Anne Martien Lousberg.
maakte met en voor het Werk-
teater. En nu is daar 'Havinck',
op basis van de gelijknamige
roman van Marja Brouwers.
Aanvankelijk wilde hij to
neelspeler worden. Hartstoch
telijk. „Vanaf mijn twaalfde
jaar heb ik nooit iets anders ge
wild. Na een jaar toneelschool
ik Arnhem kreeg ik te horen,
dat ik een opvallend gebrek
aan talent had. Het was het
einde van een droom. Ik stond
toen letterlijk voor de keus een
eind aan mijn leven te maken
of te proberen toch nog te be
reiken wat ik wilde.
Een jaar lang heb ik nog alles
ip, Het werk gesteld toch op de
planken te komen. Ik heb audi-
tifeS'-'gedaan, bij Wim Sonne-
veld, bij Wim Kan, bij Toon
Hermans. Bij Rob van Reijn
heb ik nog pogingen gedaan
pantomime te leren. Maar ik
moest mijn mond houden. Dat
was uitzonderlijk irritant."
Frans Weisz las toen, dat er
een filmacademie was opge
richt in Amsterdam. Hij werd
de eerste leerling. „Het was
liefde op het tweede gezicht."
Hij heeft in het filmen zijn
draai gevonden. Aan de weg
getimmerd met goede produk-
ten, ook weer ingeleverd met
films, die hij nu nooit meer zou
maken.
'Havinck'. Hij kreeg het scena
rio vorig jaar deze tijd. Het
plan kwam van de producent,
Gijs Versluys. Er heeft een
aantal regisseurs op het project
gezeten, een aantal schrijvers
ook. Uiteindelijk schreef Ger
Thijs het scenario. Toen Frans
Weisz liet weten geïnteresseerd
te zijn, kreeg hij te horen dat de
film toch eigenlijk te klein voor
hem was.
„Maar het waren karakters
die me iets zeidën.' De film ging
over mensen die ik beter wilde
leren kennen. Ik heb Gijs ge
zegd: Alsjeblieft, denk aan mij.
Ik kreeg de film.
Je probeert dan te wennen
aan de mensen in het verhaal,
gaat een draaiboek tekenen.
Dat wordt een vangnet, geen
keurslijf. Aan zo'n dik boek on
der je arm heb je houvast als
Frans Weisz: Zelfs voor het stoplicht lees ik nog.
- foto marco sweering
om acht uur 's morgens dertig,
veertig mensen op de set vra
gen: Wat gaan we doen? Die
plaatjes bekijk ik jriétVneer.
Het eigenlijke werkréomik met
het scenario.
Dan ga je je de mensen uit het
verhaal eigen maken, ze invul
len met levende personen. Dat
is een ongelooflijk probleem
geweest. We moesten eerst de
man hebben. Ik heb daar lang
mee rondgelopen. Ik heb ge
droomd dat Al Pacino de rol
zou doen. Het werd Willem Nij
holt. Hij was dermate overtui
gend. De eerste draaiweek was
absoluut een openbaring. De
Italiaanse cameramensen wa
ren onder de indruk."
Havinck. Een film die emo
tioneel veel vroeg van de ac
teurs. „Ze moeten de ader ra
ken." Will van Kralingen als de
vrouw van Havinck, Anne
Martien Lousberg als zijn
dochter. „Je voelt, dat ze je zo
veel geven van zichzelf. Met
Birgit Doll heb ik dat ook heel
sterk gevoeld."
Frans Weisz is van mening,
dat hij met het soort films als
'Charlotte' en 'Havinck' zijn
weg gevonden heeft. „Het zijn
rails waarover ik rijd. Ik hoop
en bid dat er voldoende belang
stelling voor mag zijn.
Vroeger had ik het idee, dat
ik ieder jaar een film moest
maken. Ik kwam thuis als ik de
studio binnen kwam. Dat is
veranderd. Ik maak nu com
mercials, sta iedere maand op
de set. Maar die commercials
ben ik meteen weer vergeten.
Van speelfilms herinner ik me
ieder moment."
Hij is blij met het Italiaanse
aandeel in de film, de muziek
van Egisto Macchi, dezelfde die
de muziek voor 'Charlotte'
maakte, de fotografie van Giu
seppe Lanci. Hij kende Lanci
nog uit zijn Romeinse studie
tijd.
„Een klasgenoot, die ik twin
tig jaar uit het oog verloren
had. Oog en oor worden door
Italianen gestreeld. En ze zei
den: De volgende film doen we
ook met jou." Die volgende film
wordt vermoedelijk een Coupe
rus-verfilming, 'Langs lijnen
van geleidelijkheid'. „Over een
vrouw, hoe een huwelijk echt
tot een hel kan worden. Een
film, die tegen de zes miljoen
moet gaan kosten. Hij speelt in
1900 in Rome. 'Havinck' kostte
minder dan een derde daarvan.
Frans Weisz leest veel. „Alles
door elkaar. Zelfs voor het
stoplicht lees ik nog. Ik ben van
nature uitermate nieuwsgierig.
Met lezen houd je jezelf le
vend."
Maar er is meer, in dat opzicht.
Een nieuwe liefde. Frans Weisz
is niet lang geleden, net toen
'Havinck' gestalte kreeg, op
nieuw vader van een zoon ge
worden. „Het is een ongeloof
lijk gevoel. Mijn oudste zoon is
24. En nu .beleef ik die héle pe
riode nog een keer, als het me
gegeven is.
Ik liep zondag in het Vondel
park achter de kinderwagen. Ik
zal wat moeten gaan doen om
ook hem voetballen te kunnen
leren. Aanwijzingen roepen
langs de lijn. Ik heb dat jaren
gedaan. De lach van die jongen
's morgens, ongelooflijk."
Bart Peeters.
Van onze rtv-redactie
- FOTO»
In de eerste show die Bart Peeters dit
voor Veronica maakt, is de jazz-pianist Rob:
Ba vel uit Wagenberg een van de belar
gasten.
De titel van het programma is 'Bart Peeters telta
het draait om ritme in diverse vormen. Rob vanl
vel, winnaar van de Wessel Ilcken-prijs, wordt it,
leid door Neppie Noya, percussie, en Boudewijnlj
cus, basgitaar.
In de reeks van negen tv-shows die Peeters voor!'
ronica maakt, komen geen spelletjes, panels i
strijden voor. De Vlaming zingt, dans en doeti
die hij leuk vindt onder het motto 'Het mag vani
moeder'. 'Bart Peeters telt af' is vanavond tussen!
en 22.15 uur te zien op Nederland 1.
Een andere gast is Adam Curry, die vandaag!
laatste 'Countdown' presenteert en later op de dag;
reist naar zijn nieuwe baas, MTV in Amerika.
j-Ijde titel vaneen
van 'Gemene ver-
•larin bokser Alex
ais acteur debu-
chard speelt Felix,
,ieve jongen, die
wordt ont
dacht hem een gou-
anst, maar Felix is
ye ingenomen met
ijt hij zich voor zijn
lmoet ontzeggen. Zo
„ccrtien dagen voor
mgrijke wedstrijd
t rijn vriendin Pa-
li. Als de dag van
«vecbt is gekomen,
dat bet nu erop of
la Pamela kan hem
manier helpen.
De moed
der anderen
iustaat Bur-
komt de speelfilm
der anderen'. Het is
zonder dialogen,
beeld geeft van de
Afrikaanse cultuur,
magie en symboliek
ike rollen spelen. De
speelt rond de
Jng. De Afri-
„_t wordt geteisterd
irenhandelaars, die
overvallen en haar
z in de boeien slaan,
de sla venkaravanen
tvolgd door een mys-
zwarte ruiter, die
he krachten be-
AMSTERDAM (ANP) - Harry Muliseh is de auteur,
buiten de elf genomineerden - tot nu toe de meest
men vergaart voor de begin november voor de eer
uit te reiken Publieksprijs voor het NederlandseI
Hij wordt 'op de voet gevolgd' door zijn collega's W. F. Ht
en Jan Wolkers. Die waren ook niet genomineerd. De Col
Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) heeft dit f
meegedeeld.
De CPNB stelde de jaarlijkse prijs in. De prijswinnaar oi
15.000 gulden. Het publiek kan tot en met 27 oktober via en
formulieren in boekhandels en bibliotheken zijh voorfcra
ven, aldus de CPNB. De 'sterke' positie van Mulisch ijl
telling van de eerste duizenden formulieren.
De elf genomineerde schrijvers zijn: A.C. Baantjer.
Kooten, Maarten 't Hart, Jan de Hartog, Yvonne Keuls,
Kortooms, Olaf J. de Landell, Jos van Manen Pieters, 1"
Sant, Leni Saris en J. Visser-Roosendaal.
De publieksprijs is niet per se een literaire prijs. De
met deze prijs het publiek de mogelijkheid bieden waai
uiten voor een (geliefd) auteur. De prijs wordt steeds in
dere categorie uitgereikt. Het gaat dit jaar om romans en
len.
Relchshaupt-
ztadt prlvat
en in Berlijn tussen
1M4 is onderwerp van
delige tv-film
mptstadt privaf,
ren door Wolfgang
Door de film loopt als
Ideliefdesgeschie-
i Kurt en Anna. Dit
oudere mensen, die
li vele jaren regelma-
rlijn ontmoeten. Als
wen waren ze reeds
maar van een hu-
rnhet toen nooit ge-
Op ickere dag vraagt
hu ten huwelijk,
Anna wil eerst haar
I doorlezen, voordat
sing neemt.
JOE COCKER heeft er vol
gend jaar 20 jaar platen ma
ken opzitten. In '68 begon het
allemaal met het ook nu nog
zeer indrukwekkend klin
kende 'With a little help from
my friends'. Joe's carrière
heeft sindsdien iets meer dan
een handvol hits en twaalf el
pees opgeleverd.
'Unchain my heart' is de
titel van de onlangs versche
nen, twaalfde elpee en als we
even met de titel mogen spe
len: 'Unchain my heart' laat
een ontketende Joe Cocker
horen.
De twee vorige elpees van
Joe Cocker, 'Civilized man' en
'Cocker' kenmerkten zich
door een typische Ameri
kaanse benadering. Joe's stem
kreeg een begeleiding van
stevige rockmuziek die bij
vlagen toch te netjes bleek om
Joe helemaal tot zijn recht te
laten komen. Op 'Unchain my
heart' is door producers Dan
Hartman en Charlie Midnight
voor een onversneden rhythm
blues-aanpak gekozen.
Hartman en Midnight slagen
erin Joe Cocker de soul te ge
ven die je bijvoorbeeld ook op
het door Allen Toussaint ge
produceerde 'Luxury you can
afford' en het door Sly Dun
bar en Robbie Shakespeare
vervaardigde 'Sheffield steel'
terug kunt vinden.
Die soul-aanpak is het de
cor waarin Joe Cocker het
best tot zijn recht komt. Hij is
immers niet zomaar een ver
tolker van om het even welk
liedje, nee, Joe moet de ruimte
krij gen om er hart en ziel in te
leggen. Joe moet hartver
scheurend kunnen zingen en
als hij dat doet dan heeft hij
aan de simpelste begeleiding
genoeg. Hartman en Midnight
hebben dat goed aangevoeld
en hebben Joe Cocker voor
zien van een sobere, maar
niettemin smaakvolle en ef
fectieve begeleiding.
Een dergelijke soberte
dwingt een zanger tot top
prestaties en Joe Cocker heeft
die dwang aangegrepen om
van 'Unchain my heart' zijn
beste elpee sinds jaren te ma
ken. Anders dan op vorige
platen ontbreken er dit keer
covers van bekende nummers.
Er staat hoofdzakelijk nieuw
materiaal op plus een indrin
gende vertolking van het
John Lennon-nummer 'Isola
tion'.
'Unchain my heart' was een
sublieme plaat geweest als
niet om onduidelijke redenen
gekozen was voor een tweetal
duetten. De samenzang met
zangeressen Reneé Geyer en
Phoebe Snow doen onnodig
afbreuk aan het feit dat Joe
Cocker makkelijk in zijn
eenfje een plaat vol kan zin
gen. Vooral het samen met
Phoebe Snow gezongen 'The
one' is van een hitparadege-
richte meligheid die eigenlijk
op deze elpee niet thuishoort.
Gelukkig worden de twee
duetten gevolgd door de gran
dioze uitsmijter 'Satisfaction'.
Dat nummer laat een haast
uitzinnige Joe Cocker horen
en het doet de balans voor
deze plaat overslaan naar de
kant met kwalificatie 'prima'.
POPMUZIEK mag tegen
woordig overal vandaan ko
men. Of er nou Zuidameri-
kaanse wortels zijn of Afri
kaanse invloeden, er is steeds
meer bereidheid om te luiste
ren naar muziek die niet met
een in het drie-minuten-
liedje-genre past.
Wie houdt van opmerke
lijke en wellicht ongehoorde
muziek, moet eens naar de el
pee 'Andy Statman Klezmer
Orchestra' van het Andy
Statman Klezmer Orchestra
gaan luisteren. Die plaat be
vat jiddische muziek. 'Klez
mer' werd in de 16e eeuw door
joden in Oosteuropa ontwik
keld. De muziek woidt ge
speeld met instrumenten als
viool, clarinet, dulcimer,
trommels, piano en bas. In de
'Klezmer' zitten invloeden
van de wals en van marsmu
ziek, maar er zijn ook Turkse
en andere oriëntaalse invloe
den in terug te horen.
Een grote naam op het ge
bied van de Klezmer was
Dave Tarras, een uiterst vir
tuoze clarinettist en mandoli
ne-speler. Tarras heeft meer
dan vijftig elpees op zijn
naam staan en hield zich ook
bezig met jazz, rock, oriën
taalse muziek en klassieke
westerse muziek. Andy Stat
man was zijn leerling en het
Andy Statman Klezmer Or
chestra zet dus de muziek van
de legendarische Tarras
voort.
Op de op Megadisc versche
nen elpee 'Andy Statman
Klezmer Orchestra' staat voor
het overgrote deel instrumen
tale muziek. De muziek va
rieert van melancholisch en
meeslepend tot uiterst swin
gend. Opmerkelijk zijn de
Turkse invloeden en zo nu en
dan lijken die te worden ver
mengd met zigieunermuziek a
la Jango Reinhardt. De im
provisatie neemt een belang
rijke plaats in en er zit veel
hoorbaar gevoel voor muzi
kale humor in.
De Klezmer zoals Andy
Statman en zijn orkest hem
spelen, doet zo nu en dan
jazzy aan en menig jazzor
kestleider zou willen dat hij
een uitzonderlijk clarinettist
als Andy Statman in zijn
band had.
Met simpele popmuziek
heeft de Klezmer weinig van
doen, maar het is wel schitte
rende muziek. Ik kan me
voorstellen dat iemand als
Tom Waits zeer gecharmeerd
is van dit soort klanken en het
zou me niet verbazen als we
het Andy Statman Klezmer
Orchestra volgend jaar op
North Sea Jazz tegenkomen.
Wim van Leest
Joe Cocker: niet zomaar een vertolker van om het even
welk liedje. - fotoemi-bovema
DE 'ONGETROUWDE gewe
ren' zijn een band uit Austra
lië die inmiddels al ruim vier
jaar platen maakt in het ga-
ragerock-genre. Boze tongen
beweren weieens dat de pop
muziek de laatste jaren saai is
geworden, maar wat The Ce
libate Rifles op hun nieuwe
elpee 'Roman beach party' la
ten horen logenstraft die be
wering onmiddellijk. De
groep weet de luisteraar
steeds weer op het verkeerde
been te zetten.
Bij het eerste nummer, 'Je
sus on tv', denkt je met een
hardrockgroep te maken te
hebben. 'The more things
change' is pure punk en zan
ger Damien Lovelock lijkt in
'Downtown' op Johnny Rot
ten, terwijl 'Ocean shore'
weer aan The Dream Syndi
cate doet denken. Ook Iggy
and the Stooges en The Gun
Club passeren tussen de groe
ven de revue.
Het is duidelijk dat Celi
bate Rifles zich niets aantrek
ken van zoiets als een hokjes
geest en er lustig op los spe
len, van het ene avontuur
naar het andere. De gitaristen
Kent Steedman en Dave Mor
ris spelen alsof ze een duel
uitvechten en drummer Paul
De agenda voor de komende we
ken ziet er als volgt uit:
Bryan Adams, 3 november In
Rotterdam (Ahoy)
Cure, 4 en 5 november in Rotter
dam (Ahoy)
Marillion, 8 en 9 november in
Rotterdam (Ahoy)
Billy Cobham, 23 oktober in Til
burg (Noorderligt)
Chris Isaak, 25 oktober in Tilburg
(Noorderligt)
Mr. Mister, 28 oktober in Den
Haag (Congresgebouw)
Alison Moyet, 31 oktober in Eind
hoven (POC) en 1 november in
Den Haag (Dr. Anton Philips-
zaal)
Suzanne Vega, 9 november in
Rotterdam (Doelen)
Chris Rea, 10 november in Rot
terdam (Ahoy)
Rory Gallagher, 10 november in
Utrecht (Vredenburg)
Miles Davis, 11 november in Rot
terdam (Ahoy)
Communards, 17 december in
Den Haag (Congresgebouw)
Jesus and Mary Chain, 14 oktober
in Antwerpen (Hol ter Lo)
Wallers, 28 oktober in Rotterdam
(Palace) en 29 oktober in Tilburg
(Noorderligt)
Dlo, 21 november in Amsterdam
(Edenhal)
Kool the Gang, 21 november in
Den Bosch (Maaspoort)
Boy George, 29 november in Den
Haag (Philipszaal)
Terence Trent d'Arby, 30 novem
ber in Den Haag (Congresge
bouw)
Philip Glass, 1 en 2 december in
Utrecht (Vredenburg), 5 en 6 de
cember in Amsterdam (Muziek
theater)
Echo the Bunnymen, 6 decem
ber in Utrecht (Vredenburg) en 9
december in Nijmegen (Vereeni-
ging)
Little Steven, 11 november in
Utrecht (Vredenburg)
John Cale met koor en orkest, 14
en 15 november in Amsterdam
(Paradiso)
Kowalski, 19 november in Til
burg (Noorderligt) en 22 novem
ber in Rotterdam (Lantaren)
Johnny Copeland, Lil' Ed, Louis
Walker, Fernest Arceneaux en
Silas Hogan, 21 november in
Utrecht (Vredenburg)
Motorhead, 21 november in Til
burg (Noorderligt)
Lockhead slaat boven ieder
een uit. Op deze plaat zijn
geen toetsen gebruikt, laat de
groep trots op de hoes weten,
en dat zegt genoeg. De plaat
staat vol rauwe rock.
Absoluut hoogtepunt is
'(It's such a) Wonderful life',
met een bijtend sarcastische
tekst. Het klinkt vanaf de eer
ste noot als een soort lijflied,
met een refrein dat uitnodigt
tot meeschreeuwen; aange
kondigd door een seconde stil
te, waarna de storm volgt De
plaat eindigt met een instru
mentaal nummer, waarin
Steedman en Morris hun lus
ten nog eens kunnen botvie
ren. Ze doen in hun aanpak
vol overgave denken aan de
beroemde Lou Reed plaat
'Rock 'n' roll animal', waarop
Steve Hunter en Dick Wagner
soortgelijke gevechten voe
ren. 'Roman beach party' is
een must voor iedereen die
van scheurende gitaren, hard
slaande drummers en groepen
met een onverwachte draai
aan hun muziek houdt.
DE NIEUWE elpee van de met
name in Engeland veelgepre
zen Nederlandse groep Eton
Crop heet 'And the Underwa-
termusic goes on'. De plaat
bevat tien korte nummers
waarin het zestal uit Kudel-
staart in Noord-Holland ech
ter niet weet te overtuigen en
nu al uitgeblust lijkt.
Critici zien bands als Eton
Crop vaak als een verademing
tussen de gladde voorspelbare
hitparademuziek. Eton Crop
speelt muziek uit de nadagen
van de punk met maatschap
pijkritische teksten waarin de
humor niet ontbreekt. De af
faire Gary Hart wordt bezon
gen in 'Sexy politicians' en
ook Reagan en Gorbatsjov
ontbreken niet.
Het is de muziek die het
echter af laat weten. De gita-
Idandse speelfilm
Punkt, Komma,
tftelt met veel humor
I leven van een jon-
»nno I960 opgroeit in
.rik- Tegelijkertijd
ie regisseur ook een
in een maatschappij,
jevolge van de aan-
14 van Amerikaanse
<9 het eiland een
ontwikkeling door-
NC
Bu
sle
19.
ml
19
en Wiske:
EINDREDACTIE WIM VANLi
ren van Ingmar van l
berge en zanger Erwin»
bepalen samen met deC
computer het geluid 0
gaat snel vervelen. D<"1
mers bestaan te vaak
of twee thema's die sle®|
uitgewerkt. De groep*
dan ook snel in herhr
en die zorgen zelden v
verademing.
Het titelnummer le»
een flauw aftreksel van»
taar van TC Matic's
Marie Aerts. 'Bring 55
dogcatcher' is verre*-
leukste nummer mete®j]
kend ritme en refrein
dansen aanzet.
De politiek bewogen
ners van Kudelstaar: W
er tijdens het laatste n®
tot hun schrik achter o
ook no zo iets als hei®
staat; in de dagen l*
punk was dat een haas
boden thema.'Bloody l»j
a lovesong', heet de as
van de plaat. Dat soort
is typerend voor de
waarmee Eton Crop
gaat. Bij dit numrnerWj
tweestemmige giteaIr,
te horen die de nw"
stuk levendiger
/W «V J7UT 01 hOlOSOlF 2HH 0WIA
'One
Eton Crop echter
meer muzikale
werk gaat dan op -*3
underwatermusic go® J
de groep terechtkomen j
rijtje goedwillende
bands die zich allee
blijven herhalen.
JOEP TRO»
me'5
1