„De Braakman" P, de krant is een Huismus Na twintig jaar SIRE willen we even stilstaan bij al die mensen die ons nog nooit in de steek hebben gelaten. SIRE 'Laat lepra ook jóu een zorg zijn' MOEDERDAG f 43.50 Stort uw bijdrage op postgiro 50500 of bankgiro 70.70.70.929 DE STEM VAN VRIJDAG 8 ME11987 Cocktail Monika Consommé Madriléne Pintade l'orange Pêche melba i a Nederlandse Stichting voor Leprabestrijding/Amsterdam Wibautstraat 135,1097 DN Amsterdam. Tel. 020 - 93 89 73 r ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^dead^rtentiekolommen van d Alles wat nodig, nuttig, leuk. lekker of machtig moo, kan zijnstaat dagelijks de krant. I Café-restaurant/terras Patrijzenlaan 3 - Hoek - Tel. 01152-1308 Ruimte voor trouwpartijen, lezingen, congressen, recepties en personeelsavonden Speciaal voor kipcocktail met ananas, mandarijntjes en een lichte kerriesaus it it heldere runderbouillon met verse groenten k k k parelhoen met sinaasappelsaus k k k perzik met Ijs gelieve tijdig te reserveren. Verder zijn er ook steeds wisselende vlees- en visspecialiteiten. Op maandag gesloten dagelijks met uw reklameboodschap urenlang bij vele gezinnen over de vloer! Inlichtingen Dagblad De Stem SIRE is de afkorting van Stichting Ideële Reclame. En heeft niets te maken met een Koninklijk Huis, zoals sommige mensen denken. SIRE maakt reclame zonder commercieel doel. Zonder winstoog merk heet dat officieel. Via advertenties en tv- reclame vestigt SIRE de aandacht op zaken waarvoor normaal geen geld beschikbaar is. Zaken waarmee we allemaal wel eens te maken hebben. Zoals de gevaren van vuurwerk. Of verwaar loosde huisdieren. Of de omgang met doven. "Heel mooi", denkt u, "maar wat is daar nou zo bijzonder aan?" Het bijzondere is dat SIRE dit doet zonder over een cent te beschikken. Dus bij alles wat ze onderneemt, moet (en kan) SIRE rekenen op de gratis medewerking van vele, vele anderen. Van reclamemensen bijvoorbeeld. En van zetters, drukkers, litho graf en, ontwerpers, illustratoren en fotografen. Van televisieregis seurs, cameramensen, acteurs, grimeurs of decorbouwers. Allemaal mensen die ervoor zorgen dat de SIRE-advertenties en -tv-commer cials er vlekkeloos uitzien. Onderzoekbureaus werken gratis mee om te bekijken of de gemaakte advertenties wel duidelijk zijn en begrepen worden door de mensen voor wie ze bestemd zijn. De mensen van de media, van kranten en tijdschriften, radio en televisie, werken belangeloos mee. "Voor Caesar hebben we een heel speciaal vakantieadres, ergens op de Veluwe." besteden. Let wel: het gaat daar bij om zaken van algemeen belang. van al die mensen had SIRE geen schijn van kans. En zou er nooit een epilepsie-campagne, een vuurwerk - campagne of een doven- campagne zijn geweest. Allemaal campagnes die door hun heldere voorlichting hun waarde dubbel en dwars hebben bewezen. Om even een beeld te krijgen: tot nu toe bedraagt alleen al de waarde van de geplaatste adverten ties meer dan 35 miljoen gulden. Nu, na twintig jaar, wil SIRE al die mensen nog eens openlijk Êpifep$i<t wtsÈtwaM Juftk ««web vjfc. feöswiöwiw! P* jnasteft hdfcen ct w«n*r3iw. vm Mw-epifepste valt Jus wsne de tm* öfcatixuckuw is nfcts» get tiff KWï»ïWtt ufeto" Mat Jsatbij V tsr' Sabelt W tpfcpsfcknittrogekafetCTSMmuiata. Door de SIRE-advertenties, ook deze, gratis in hun krant of tijdschrift te plaatsen of op de tv uit te zenden. Bovendien steunt SIRE op de giften van een groot aantal dona teurs, (meestal zijn dat bedrijven) die de doelstellingen van SIRE kunnen onderschrijven. Zonder de inzet, de belangeloze medewerking en de financiële steun Vuurwerk. Hout leuk. Onkift VWt+tf «MS neóOfttdftfM tKkte" WC Mbenmbl opgrlfkt to«n Oiïi/cn/wow ftfdewet ''wiWtt UtexS'to ïWOodft Cn duif HogfikounffkdmvtiiffidKUWdtkn SAMEN UH SAMEN THUS We hebben daar zelf ook ideeen over, maar we willen graag weten of die overeenkomen met die van u. Geeft u ook in het kort aan waarom u vindt dat SIRE uw voorstel in overweging moet nemen. Dan bedanken we niet alleen de mensen die zich voor SIRE hebben ingezet, maar ook u voor uw welwillende medewerking. En neemt u allemaal gerust een feestelijk glaasje ter gelegenheid van ons 20-jarig bestaan. Met mate, denk aan onze actie tegen drankmisbruik. En het moet op eigen kosten, dat begrijpt u natuurlijk. bedanken voor hun inzet. In de hoop (daarin willen we eerlijk zijn) dat we de komende twintig jaar nog steeds bij ze aan mogen kloppen. Want we zullen doorgaan, dat spreekt vanzelf. Daarbij kunt u, die deze adver tentie leest, mede de koers helpen bepalen. Door op de coupon in te vullen waaraan SIRE volgens u in de komende jaren aandacht moet I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I L Mijn suggestie voor een SIRE-campagne is: Ik vind dit van algemeen belang omdat: Naam:M/V Adres: Postcode/Woonplaats Tel Leeftijd: De coupon opsturen in een ongefrankeerde envelop naar SIRE, Antwoordnummer 10125 5600 VB Eindhoven. i Publikatie aangeboden door dit blad in samenwerking met de Stichting Ideele Reclame. Dagelijks in vele gezinnen een De maak- makster in leuken. Dor al dat heb Ik Hem omipmljn gmichtte blljsn". vc JX

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1987 | | pagina 14