straf
Oude glorie en magie in 'Pluche paleizen'
'In Amerika weten ze nu dat
ik alle hoofdrollen aankan'
AVRO Europees
Vier omroepen: weg met Radio 1
BRT BRENGT SERIE VAN J.B. PRIESTLEY
Rutger Hauer wil geen schurken meer spelen
CONTRACT MET REGIONALE OMROEPEN SLEPENDE KWESTIE
ZATERDAG
R MAART 1987
iren
fiets geven sommige politj
fpieel geen onvoorwaart
isstraffen meer. De relai
n straf is zoek als je een
:t wachten tot je een k,
r kunt komen en dan q,
of jaren voor je je straf nn
De maatschappij ri
Thuis straf je je ki
zo? De lange tijd tussj
en de effectuering van c
bij dienstverlening een n
lering zou in de praktijk l*
len opleveren, vindt de he<
{rechter stelt op zitting tt
lenstverlening vast. Daam
voorstel en sturen dat aa
nt hij is formeel verantwoct
tenuitvoerlegging. Is hij ,j
pn wij dienstverlener en pi(
act tekenen. Wij houdend
In. Vooraf kan de rechtbaa
toetsen op hun geschikthen
werk je effeciënt."
wetsontwerp mogen o<t
tie verdachten dienstver]}
fen. „Een goede zaak, waj
ite heeft het recht in fo
eigen positie te
hem schuldig, dan is ooi
kennende verdachte werkti
ptten te verkiezen. Menst
ilturen ontkennen vaak
zichtsverlies in hun kr
i ook gaan werken", aldu
ent dat de hedendaagse sa.
direct in is voor meer maai
|erichte straffen en meer
agt: „Er is veel publiciteit
ne van de criminaliteit. Dj
It straffer op, meer cellen
enz. Zo moet het mijns in.
kult moeten werken aan ecu
pandering, waardoor je con-
|Zo haal je mensen uiteinde,
inele sfeer. Ik ben blij
veel instellingen, tegen
jke stroming in, positii
dienstverlening mogelijk te
erlening is geen gunst, geen
kost moeite en mag moeilijk
rkomt er mee dat een ver
en sfeer komt waarin hij heel
ug verder in de criminaliteil
„Een filmcarrière zie
ik als een hele lange
ladder die je tree voor
tree moet beklimmen.
Als je een tree over
slaat, wreekt zich dat
meteen. Ikzelf ben een
flink eind op weg. Ik
ben nu zover dat ik
alle hoofdrollen aan
kan. En dat wéten ze
in Amerika. Ja, het
gaat goed met me".
van de dienstverlening tol
het wetsontwerp van rept,
kagen op. Zullen instellingen
isiast meedoen nu ze moge
ken krijgen met wat 'zwaar-
len? Je moet in ons land
I je kerfstok hebben voor je
1 maanden onvoorwaardelijk
blasting van mensen met een
een half jaar lang alle zater-
moeten werken, niet te
{voorbeeld een grotere
|g? En zullen de toetsings-
de sociale verzekering!-
kritischer worden bij lang-
verken met behoud van uit
at justitie met het geld doel
ening de overheid oplevert,
kecteur Vlottes bezig: „Hoe
lassering en kinderbescher-
{nstverlening moeten beste-
dat kost. Het Rijk gaat zo'n
Ter jaar 'verdienen' aan de al
ls het dan zo gek dat een
i projecten voor dienstver-
I wordt? Ik denk aan leerpro-
Vigeren, alcohol-verkeer-cur-
igswerk voor gestraften. Uit
nemens voor de criminal!
blijkt, dat te weinig geld
aanpak' wordt vrijgemaaki
|voor vergelding en bescher-
luinigjngen in het welzij®-
laatschappelijke dienstverle-
preventie nog moeilijker tt
l. Op de lange termijn zullen
ne maatschappij de nadelige
leze politiek zonder meer be-
Htische noot van Paul van
'dofficieren van justitie be-
Ik te weinig aandacht aan de
I met dienstverlening. Zij en
{bank besteden nauwelijks
I leerprojecten. Uit het drie
lussen officier, kinderrechte!
herming, dat aan elke straf-
minderjarige vooraf gant.
[einig vraag naar dienstverle-
rincipieel verschil tussen wet'
{iet-werkenden. Dienstverle-
st een volledige dagtaak ver-
vorden. Daarom stelt de ft
num aantal uren per
week
vindt niet dat de rechter be
:r week moet bepalen.
I vinden van projecten.
iet experiment was dat ju5"'
ïam met het vaststellen vat
(open aanbod) en de in*
in de tenuitvoerleggers- ft
>ank ging en gaat verder: 2J
ïveeluren per week en ft
organisatie van de diens''
it bij de reclassering te y
in dit geval een hulpver't'
roterende taak. De reelat-
dienstverlening op vet7ft*
Ate voor. Officier en recht®
)k een aanbod uitlokken. U®
tal dienstverleningen
per jaar uit te breid»
staat een besparing op vaB
'ljoen per jaar.
i J.B. Priestly, de schrijver van 'Pluche pa
leizen', die in 1984 overleed. - foto ap
Door Dirk Vellenga
Liefhebbers van smaakvolle, artistieke tv-se-
ries hebben de maandagavonden waarschijn
lijk allang aangekruist in hun agenda's. De
BRT bracht op de maandag voortreffelijke se
ries als "Tender is the night' en 'Paradise post
poned' en begint maandag aanstaande met een
nieuwe Britse serie, 'Pluche paleizen', geschre
ven door J.B. Priestley. Dat betekent weer ze
ven weken intellectueel en visueel genot.
'Pluche paleizen' toont tien maanden uit het
leven van de jonge Richard Herncastle in een
rondreizend variététheater aan de vooravond
van de Eerste Wereldoorlog. Priestley schreef
het verhaal in 1965 onder de onmogelijke titel:
'Lost Empires, Being Richard Herncastle's ac
count on this life on the variety stage from No
vember 1913 till August 1914 together with a
Prologue and Epilogue by J.B. Priestley'.
John Boynton Priestley, die in 1984 overleed
op 89-jarige leeftijd, geldt als een van de gi
ganten in de Engelse toneelgeschiedenis. In de
jaren dertig ontwikkelde hij zich tot een be
langrijk toneelschrijver, befaamd om de so
ciale bewogenheid, de satire en de vormexpe
rimenten in zijn stukken.
Na de Tweede Wereldoorlog werd hijvooral
door zijn radiopraatjes, een vertrouwde stem
in de Britse samenleving. Priestly was een be
minnelijke, pijprokende mopperaar, die in zijn
ideeën over cultuur en fatsoen conservatief
was, maar zich in politiek opzicht radicaal
noemde. Hij was een actief tegenstander van
de bewapening in de wereld en liep mee in
ban-de-bom-demonstraties.
In verschillende romans, 'The Good Compa
nions' en 'Bright Day', keerde hij terug naar de
tijd voor 1914, de vormende jaren voordat hij
werd ingelijfd in de infanterie. Ook in de tv-
serie 'Pluche paleizen' is dat het geval. „Niet
bepaald een gouden tijd", zei Priestly eens.
„Maar ik denk dat er iets verloren ging dat
eigenlijk nooit teruggevonden is, bijna een
soort onschuld die verdwenen is. En natuur
lijk, toen de oorlog kwam, werden veel jongens
gedood. Je had hele families die iemand kwijt
waren, wat inhield dat de gemakkelijke ma
nier om van alles te genieten verdween. Toen
Bill of Jim of nog een ander verdween, was
plezier nooit helemaal hetzelfde".
Richard Herncastle, gespeeld door Colin
Firth, krijgt in de tv-serie een plaatsje in de
variétéroep van zijn oom Nick. In de vrolijke
groep toneelspelers, clowns en tovenaars blijkt
nogal wat haat en nijd te zitten. De oude ko
miek Harry Burrard voelt zich als 'opening
act' bedreigd door anderen en verschillende
vrouwelijke leden proberen te flirten met de
jonge Richard.
Zangeres Nancy Ellis is de grote liefde van
Richard, maar zijn pad wordt opvallend vaak
gekruist door de geslepen Julie Blane. De be
wondering van Richard voor het leven voor en
achter Het Doek is de bewondering van J.B.
Priestly zelf. Hij was geobsedeerd door de ma
gie van het theater, dé mogelijkheid om de
werkelijkheid te breken en de tijd te manipu
leren. Als hij vroeger neerslachtig was, voer
den zijn zoon en dochter een kort toneelstukje
op en was de schrijver snel opgevrolijkt.
De eerste uitzending is maandag (16 maart)
om 20.15 uur op BRT 1. Begonnen wordt met
een dubbele aflevering, die 100 minuten duurt.
De volgende 6 afleveringen duren 50 minuten
en zij n steeds te zien op de maandagavond.
Door Anne Velthausz
Peinzend neemt Rutger
Hauer een trek van z'n
Gaulloise. Op dezelfde
manier als ie dat in z'n
films doet. Zijn armen
liggen losjes op het grote
stuur van de truck, die hij
moeiteloos door het ver
keer manoeuvreert.
Jeroen Krabbé is pas aan de
ladder begonnen, net als
Hauer in een boevenrol.
De truck met oplegger bete
kent alles voor hem. Met zijn
eigen handen heeft hij het
vijftien meter lange gevaarte
verbouwd en ingericht tot
compleet woonhuis. De wagen
gaat altijd mee. Waar de film-
lokatie ook is.
Dakgoten
Tijdens de opnames van
'Flesh and blood' scheurde hij
er dwars mee door de Spaanse
Pyreneeën. „Ik heb heel wat
dakgoten van Spaanse huisjes
afgeramd. Tijdens de filmop
namen stond ik met de wagen
op het uiterste puntje van de
hoogste berg. Prachtig", lacht
Hauer.
De dwaze herinnering
brengt een aanstekelijke
grijnslach op z'n gezicht Maar
deze verdwij nt snel. Want veel
liever praat de acteur over se
rieuze zaken. Over zijn vak
dus, dat hij bloedserieus
neemt
„Vroeger deed ik dat niet.
Eerlijk gezegd is er nooit een
moment geweest dat ik dacht
dat ik filmster wilde worden.
Nee, het ging altijd spelender
wijs bij mij. Die ongedwon
genheid, met een beetje zelf
spot, werd een houding. Ja
renlang dacht ik 'ach het is
maar tijdelijk dat filmen. Dit
blijf ik niet doen'. Ook toen ik
naar Amerika vertrok had ik
die houding nog. Daardoor heb
'k het in het begin moeilijk ge-
bad. Niet met m'n werk hoor,
werk had ik altijd volop, maar
met mezelf".
Vergissingen
Omdat hij het werk niet se-
neus nam, maakte hij vergis
singen. 'Lady Hawk' was er zo
j-®- „Na die film kreeg ik een
tele tijd geen nieuw werk
meer. ik was daar eerst kwaad
°m. Dacht: die verrekte Ame
rikanen ook. Maar later be-
Friesland. Ik besef dat ik veel
geduld van haar vraag."
Goeie vent
Hauer gaat binnenkort weer
terug naar Los Angeles. Hij
heeft een aantal nieuwe rollen
op het oog. „Het is een ge
woonte in Amerika pas een
filmrol bekend te maken als
het definitief is. Daar houd ik
me aan. Maar het wordt waar
schijnlijk geen rol meer als
schurk. Schurken heb ik nu te
veel gespeeld. Een goede rol
als 'goeie vent' is trouwens
moeilijk te vinden. Zo iemand
is gauw een zeikerd".
Hij speelt overigens graag
een grote slechterik. „Maar
dan wel iemand 'die toch wat
goeds, iets sympathieks over
zich heeft. Daarmee houd je
het publiek in de ban. Twee
ëneenhalf uur naar alleen
maar een grote hufter kijken
doet niemand graag".
Hauer gaat zich ook bezig
houden met regie. Hij is nu be
zig met een documentaire over
daklozen. „Ik kwam op het
idee toen ik iemand ontmoette
die dakloos was, terwijl Rea
gan op datzelfde moment op
televisie beweerde dat Ame
rika geen daklozen heeft. On
derwerpen die op straat ge
beuren, die spreken me aan.
Het probleem met documen
taires is dat ze geen geld ople
veren."
Regisseren
Rutger Hauer: „Ik was een grote zak. Nu ben ik serieus"
sefte ik dat het aan mijn hou
ding lag. Ik moest de zaken se
rieuzer aanpakken. Kijk, als je
zegt dat Amerikanen rare
mensen zijn, die geen smaak
hebben, verwerp je ze in feite".
Hij geeft toe dat het moei
lijk is om uit te vogelen wat 's
lands wijs is, terwijl je tegelij
kertijd je eigen identiteit be
houdt. „Ik meende in het begin
dat mijn onverschillige hou
ding mijn identiteit was, maar
in feite was ik een grote zak.
Nu ben ik serieus. Ja, aange
past zou je kunnen zeggen. Ik
besef nu dat Amerikanen gul
zijn. Je krijgt alle kansen,
maar je moet ze wel grijpen.
En er hard voor knokken. Kei
hard op je Engels studeren. En
hard werken aan al die zaken
die komen kijken bij het vak
filmster".
Rompslomp
Acteren kun je volgens hem
wel leren, zij het niet op de to
neelschool. „Maar die romp
slomp eromheen is pas echt
zwaar. Op tijd met de juiste
agenten praten. Het interes
sante werk opzoeken. De juiste
bladen vinden om artikelen te
plaatsen, zorgen dat je niet te
lang wegblijft van het film
doek, maar dat je ook weer
niet te vaak te zien bent".
Een film wordt trouwens
gemaakt door wel 150 mensen,
benadrukt hij. En dus niet
door acteurs en regisseur al
leen. „Die krijgen altijd 'the
- FOTO CONCORDE
credit'. Dat vind ik niet juist.
Een acteur is trouwens een
heel gewoon persoontje. Of je
nou boer bent of filmster, het
gaat erom of je je werk goed
doet. Het verschil is dat de
filmwereld zo wordt opge
klopt. De pers is er geil op.
Vooral in Amerika".
Rutger zelf vind dat leven
leuk. „Maar voor mijn familie
is het zwaar. Mijn vrouw komt
soms over naar Amerika,
maar meestal blijft ze in
Hij wil in Amerika ook
speelfilms gaan regisseren.
Het liefst wil hij daar een boek
van een Nederlandse schrijver
voor gebruiken. Rutger: „Ne
derland heeft zoveel schrijver
stalent. Claus, Heeresma.
Maar mijn belangrijkste doel
blijft mijn filmcarrière. Een
hoofdrol spelen voor een groot
publiek. Herkend worden door
Japanners, Zwitsers, Austra
liërs. Kijken of dat lukt, dat is
spannend".
Filmen in Europa, daar
denkt Rutger Hauer niet meer
aan. Vanuit de VS volgt hij
wel met belangstelling de car
rière van Nederlandse acteurs.
Bijvoorbeeld die van Huub
Stapel, die ook naar Holly
wood wil.
„Persoonlijk ken ik hem
niet", zegt Hauer. „Als hij het
in Amerika wil gaan maken,
wens ik hem veel succes. Suc
ces in Nederland is één ding,
maar succes in Amerika, daar
komt wat meer bij kijken. Een
advies voor Stapel? Dat ie op
z'n gevoel afgaat. Z'n intuïtie
volgt".
Derek de Lint heeft zeker
internationale mogelijkheden,
meent Hauer. „Ik heb hem vo
rige week in Friesland op tele
visie gezien in 'Dossier Ver
hulst'. Ai, die serie is niet best.
Maar ja, elke acteur maakt
wel eens fouten. Zelfs Meryl
Streep en Jack Nicholson."
Rutger tot slot: „Ik ben 43
nu. De laatste jaren heb ik
keihard gewerkt. Soms denk
ik wel eens: moet ik niet ge
woon, met een boek bij me, in
Nepal gaan zitten?"
'Noord en Zuid' begon
dinsdag later. Kregen we
weer een optreden van Da
vid Carradine, een van de
hoofdrolspelers? Enige
dinsdagen terug bracht hij
Wiegel ontbijt op bed. Hij
leek rustig en vriendelijk,
maar in de serie blijkt deze
Carradine een rotschoft te
zijn. Als de AVRO-kijkers
dat hadden geweten, had
den ze niet voor hem geap-
plaudiseerd, maar hem
vastgebonden en gegeseld,
zoals hij in 'Noord en Zuid'
zelf met negers doet. Nee,
een man die tussen Hans
van der Togt en de Ameri
kaanse serie komt slijmen,
moet je niet vertrouwen.
Het was Wallis de Vries, de
voorzitter van de AVRO,
die deze week werd inge
last. „De AVRO wenst een
eigen plaats in de Europese
programmering", zei Wal
lis tegen interviewster Ria
Bremer. Daarom heeft
deze omroep plaats be
sproken op de Europese sa
telliet, waarop Europa-tv
mislukt is. „De AVRO
heeft van oudsher de Euro
pese eenheid hoog in het
vaandel gehad. Mevrouw
Bremer, u weet ook, de Ne
derlandse programma's
zijn erg populair in het
buitenland", ging de voor
zitter verder. Het was alsof
je de oude Willem Vogt
hoorde!
Hoe gaat het met de finan
ciën, vroeg Ria. Alles
wordt betaald uit Europese
reclame, niet uit de om
roepbijdrage, zei Wallis.
Welke programma's wor
den uitgezonden via die sa
telliet? „Nou, ik denk aan
'Wedden Dat', uw eigen
voortreffelijke programma
'Vinger aan de pols', 'Jonge
mensen op het concertpo
dium' en dat allemaal in
een Europese versie".
Maar gaat de Europese
AVRO dan concurreren
met de Nederlandse
AVRO? „Jazeker, daar ben
ik helemaal niet bang voor.
Door concurrentie worden
programma's alleen maar
beter. Ik doe het liever zelf
dan dat een ander het
doet". Het gezicht van
Wallis de Vries bleef ern
stig, hij maakte dus geen
geintjes.
Maar, maar, maar het gaat
dus niet om dezelfde pro
gramma's? „Nee, mevrouw
Bremer. We maken Euro
pese programma's, die toe
gankelijk worden gemaakt
door ondertiteling of na-
synchronisatie. Daar stu
deren we nog op". Ria Bre
mer werd er onrustig van.
Hoe kan zo'n hoge ome zo
onverschillig over deze za
ken praten?
Hoe komt de satelliet er
tussen in het Nederlandse
kabelaanbod? „Door een
heel aantrekkelijk pro
grammapakket aan te bie
den", sprak Wallis. Toen
begon ik toch een beetje te
twijfelen. Wij hebben toch
al 'Wedden dat' en 'Vinger
aan de pols'? Waarom zou
den wij behoefte hebben
aan een Europese versie
van die programma's.
Misschien had mevrouw
Bremer nog wel een paar
vragen willen stellen,
maar 'Noord en Zuid'
draaide al. De boze David
Carradine onderdrukt zijn
vrouw, die het met een an
der houdt, met drogerende
middelen. De rotzak. Er
zijn natuurlijk nog meer
vragen te stellen aan Wal
lis de Vries, want het klonk
allemaal te mooi om waar
te zijn. De AVRO wil ook
nieuws en sport brengen
op de nieuwe zender. Maar
we hebben toch al zoveel
kanalen met nieuws?
Europees nieuws, denk aan
de ramp bij Zeebrugge, is
in elke land al volop te
zien. Het zijn steeds de
zelfde beelden. En daar
komt straks ook nog Ne
derland 3 bijvol informa
tie en sport. Sky Channel
pakt gulzig de kruimels
van het Nederlandse voet
bal voor een Europese uit
zending. Wat moet de
Europese AVRO dan nog
doen? Live-beelden van de
amateur-competitie voet
bal in Liechtenstein? Wil
len wij dat en willen de ad
verteerders dat?
Waaraan begint de
AVRO? Toen de minister
bekend maakte dat Neder
land 3 uitgesteld zou wor
den tot april 1988, was de
AVRO die eerste omroep
die een huilende brief
schreef over de schade die
door die maatregel werd
aangericht. Ik denk nog
eens aan die wilskrachtige
kop van Wallis de Vries. Is
die man werkelijk zo aar
dig en zo creatief als hij
zelf zegt? Met Carradine
heb ik me ook al zo vergist.
Het is een beetje 'Noord en
Zuid'. Elke aflevering le
ven we met de vraag of het
zuiden zich afscheidt en er
een burgeroorlog komt.
Hoeveel weekjes moeten
we wachten voor duidelijk
is of de AVRO zich los
maakt uit het Nederlandse
bestel? Gaat Wallis de
Vries inderdaad beginnen
aan het Europese avontuur
en betekent dat dat er
bloed vloeit in Hilversum?
De partners op de satelliet
zijn Portugal, Ierland en
Italië. Wat ziet de AVRO in
die landen? 'Opsporing
Verzocht' samen met de
Italiaanse omroep? Ik zou
maar uitkijken.
Het lijkt erop dat de AVRO
de commerciële samen
werking met TROS en Ve
ronica voor altijd heeft af
gewezen. Maar verder is de
Europese satelliet niets
meer dan een pesterijtje
van Wallis, die genoeg
heeft van 'het eindeloze ge
praat tussen minister en
politici'. Deze ex-minister
van cultuur wil de huidige
bewindsman, Brinkman,
een hak zetten. De Euro
pese AVRO kan op 1 ja
nuari 1988 in de ether ko
men, lekker een paar
maanden voor Nederland
3. Nu Brinkman de re
clame op de tv wil aanpak
ken, neemt Wallis onmid
dellijk de woorden 'inge
wikkeld' en 'regelzuchtig'
in de mond. De AVRO laat
zich niet langer koeione
ren! Ondertussen heeft
Brinkman weer gezegd dat
de wet het AVRO-plan
niet toestaat.
Maar de AVRO wilde ook
wel eens met prachtige
toekomstplannen komen.
Het blijven natuurlijk bal
lonnen, want de AVRO-
bode zal heus niet een Por
tugese editie krijgen. In
Nederland zal de Europese
zender het nooit halen en
in het buitenland heeft
men waarschijnlijk vrij
snel door dat Wallis de
Vries zo'n mooiprater is
die anderen koest houdt
met drogerende medicij -
nen. De AVRO begon ooit
als de Hollandsche Draad
loze Omroep en dat Hol
landsche zal altijd wel blij
ven.
Van onze rtv-redactie
"ILVERSUM - Vier omroe-
1*0 hebben, met adhesie van
*0 vijfde, een vergeefse fron-
aanval gedaan op Radio 1.
1 willen beëindiging van het
erJarig contract met de re-
P°oale omroepen dat in sep
tember 1989 afloopt.
Op Radio 1, gebracht via de
r kUnnen de regionale om-
'inh °P belangrijke uren
'Obreken' in het programma
Hilversum. °e VPRO is
niot i"?6 omr°ep die destijds
bi,,, j contract heeft onder-
nd. Daarom kan zij het
15 niet afschaffen. AVRO,
TROS, Veronica en EO stellen
(met instemming van de
VPRO) voor om losgekoppeld
te worden van de regionale
omroepen. KRO, NCRV,
VARA en NOS zijn ook niet
verschrikkelijk gelukkig met
de combinatie van Hilversum
met regio, maar willen nog
geen ontbinding.
Hierdoor is in het NOS-be-
stuur de stand 4 tegen 4 en
blijft Radio 1 voorlopig nog
bestaan. De zaak is extra ge
compliceerd omdat de meeste
regionale omroepen onder de
paraplu van de NOS schuilen.
De NOS zelf heeft dus in deze
kwestie twee petten op.
Er moet een opzegtermijn
van een half jaar in acht wo-
ren genomen en het contract
kan pas na twee jaar geliqui-
deeerd worden, reden waarom
de vier ontevreden omroepen
voor 1 april met hun ontbin
dingsplan voor de dag moesten
komen. Het contract kan opge
zegd worden door een meer
derheid in de club van omroe
pen (COPRA genaamd) of
door een meerderheid in de
club van regionalen (ROOS).
Maar de regionalen zijn una
niem voor verlenging van het
contract.
Van meet af aan is er veel
kritiek geweest op Radio 1.
Met name Veronica en TROS
hadden van meet af weinig op
met de nieuweling. Na veel
heibel, waar ondermeer de
rechter aan te pas kwam (Ve
ronica moest zelfs meer mu
ziek brengen en minder ge
praat op Radio 1) kwamen de
omroepen en de regionalen tot
'gedoogafspraken'. Maar de
rust is nog bepaald niet weer
gekeerd.
Als de Hilversumse omroe
pen uit Radio 1 stappen, ver
liezen ze de FM -zender van
Radio 1, want die is altijd van
de regionalen geweest. Dat be
tekent dat de Hilversumse
omroepen dan uitsluitend met
hun informatiezender terecht
kunnen op de AM, de midden
golf dus. En dit brengt weer
met zich mee, dat zij dan
slechts 1 van de 4 luisteraars
bereiken. Om die reden zijn
vier omroepen niet zo happig
op beëindiging van het Radio 1
contract en is er het hele con
flict een patstelling ontstaan.
I