Down by law': komedie met veel 'blues'
iVO
MUSIC in de
ISCUIB Tertiole
ÏHTWMEN-
IAHFFEUR
Dolly Dots stelen de
show in maffe klucht
'Eerder te voorzichtig
dan te sensationeel'
ook in de
BIOSCOOP
Speelfilms op tv
A56 «jfRIJDAG 27 FEBRUAR11987
idruimte of
Volvo uit
In. Hij staat
OfhetNü
uitdeLenste ofuit
debbEEDIEMOETHW»
brteren
lt perspectieven,
nieur.99
■ROERS B.V.
Transport
en OVERSLAG
01147-1754
ssestraat 9,
a vogelwaarde
FILM VAN JIM JARMUSCH
'ILM DUTCH TREAT ROND NEDERLANDSE POPGROEP
Charme
Nieuw op video
Ergernis om
Lourdes-film
ZATERDAG
ZONDAG
MAANDAG
DINSDAG
WOENSDAG
DONDERDAG
VRIJDAG
Klachten
EINDREDACTEUR WILL SIMON VAN OPSPORING VERZOCHT:
Vastgelopen
Documentair
'Eenzijdig'
TontaZEEuwHEEni
HEREHK0HFEKT1E
TOM DE ZEEUW
Uw speciaalzaak dia
ankers is hu alls ankeren l
Noordstr.
Terneuztn
en: De Stem, 076-236911
r. v.a. 20.00 uur
maar ook populaire
igt op korte termijn:
zowel combinatie als opleg9er'
r nadere Inlichtingen
12 PAGINA GIDS 1
Door Marjan Mes
EEN "neo-beat-noir-comedy' noemt de 33-jarige Newyorkse
cineast Jim Jarmusch zijn nieuwste zwart-witfilm, 'Down
by law*. En inderdaad heeft deze bijzondere, 'kleine' film zo
wel iets van een film noir uit de jaren veertig als van een ko
medie uit die tijd. Het 'beat' kan dan slaan op de jazzy mu
ziek van John Lurie en Tom Waits, die er een prachtig on
derdeel van vormt. Voor mij is 'Down by law*, opvolger van
'Stranger than paradise' (de film die Jarmusch beroemd
maakte) evenveel komedie als 'blues'.
De prachtige zwart-wit-
fotograf ie van Robby Müller
met haar poëtisch licht richt
zich ondermeer op de huizen
en straten van New Orleans
en de moerassen van Loui
siana, het 'donkere' zuiden
van de Verenigde Staten. De
natuurlijke geluiden die
daar klinken en de melan
cholieke (pop)jazz, die met
het beeld verweven is, vor
men een soort blues-ballade.
Bovendien worden twee
hoofdrollen gespeeld door de
makers van de muziek; Lu
rie en Waits. En alles van
hun vibrerende muzikale
persoonlijkheid, doordrenkt
van weemoed èn vrolijke
onverschilligheid, is terug te
vinden in hun spel. Spel is
wellicht teveel gezegd; ze
zijn zoals ze zijn en dragen
met hun persoonlijkheid de
tilm, samen met de Ita
liaanse komiek Roberto Be
nign!
Met een gewone Ameri
kaanse film heeft 'Down By
Law' weinig van doen. Er is
een totaal gebrek aan actie
en sensatie. De film is zelfs
traag. Maar daar staat een
bepaalde spanning tegen
over die uitgaat van de ac
teurs en het beeldgebruik.
Eenzelfde soort charme ging
indertijd uit van de Franse
Nouvelle Vague films. Net
als in 'Stranger than paradi
se', roadmovie en ode aan dé
vrijheid, zijn de drie perso
nages in 'Down by law'
randfiguren; mannen die
hun tijd verdoen met luie
ren, drinken of gokken.
Maar ze zijn wel aardig. Dat
ze in de gevangenis belan
den, is dan ook vooral te wij
ten aan hun goedgelovig
heid. Ze zijn alle drie on
schuldig aan het misdrijf
waarvan ze worden be
schuldigd.
Zack (Tom Waits) en Jack
(John Lurie) worden beiden
vanwege hun nietsnutterige
bestaan afgezworen door
hun vriendin. Zack is een
Roberto Benigni inde film 'Down by law', met op de achtergrond Tom Waits en John
Lurie. - foto archief de stem
aan lager wal geraakte disc-
jockey, Jack een aan gokken
verslaafde souteneur. In het
begin van de film kennen zij
elkaar nog niet. We zien hoe
ieder van hen ongewild in
een voorstel van criminele
relaties tuint. Het gevolg is
dat Zack van moord en Jack
van prostitutie van minder
jarigen wordt verdacht Ze
belanden in dezelfde cel
waar ze eerst iedere com
municatie met elkaar wei
geren. Langzaam ontstaat
toenadering en dan komt er
een derde (onschuldige) ge
vangene bij; een gebrekkig
Engels sprekende Italiaan.
Hij wordt gespeeld door de
komiek Roberto Benigni, die
van zijn rol een koddige act
maakt. Amerika kent hij al
leen van de film en daardoor
weet hij ook hoe men uit een
gevangenis kan ontsnappen.
Van die ontsnapping zelf
wordt niets getoond, want
zoiets vindt Jim Jarmusch
overbodig. Wel wordt de
tocht van het drietal door de
moerassen van Louisiana
gefilmd; geheimzinnig en
poëtisch. Aan het eind ervan
ontdekken zij onverwacht
een huisje als uit een
sprookje. En daar blijkt nou
net een Italiaanse te wonen
waar Bob (Roberto) dolver
liefd op wordt.
Hij besluit zijn levenlang
bij haar te blijven, terwij]
zijn twee kameraden ieder
hun eigen gang naar de vrij
heid gaan. Je ziet ze op een
tweesprong ieder een andere
richting inslaan en daarmee
is de film vrij abrupt afgelo
pen. De beeldregie is bij Jar
musch doorslaggevend, het
verhaal wordt nauwelijks
als verhaal ervaren. En geen
wonder, want wat andere
regisseurs uitgebreid zouden
laten zien - de gevaren tij
dens ontsnapping en vlucht
(in het moeras is zelfs
sprake van de aanwezigheid
van krokodillen) - schittert
hier door afwezigheid.
Daarom is 'Down by law'
geen film voor mensen, die
actie verwachten. De titel
heeft een dubbelzinnige be
tekenis, want hij slaat zowel
op 'vermorzeld door de wet'
als op 'alles onder controle'.
'Down by Law* van Jim Jar
musch draait in Cinesol 2 in
Breda.
-JfüJL
llonde Dolly' van Jonne Se-
!rÜn en Gerrit van Eist
:aait voor de tweede week in
is'no 1 in Breda, City 2 in
oosendaal, Roxy 1 in Bergen
Zoom en De Koning van
'geland in Hulst. Een niet
geslaagde mengeling van
"■antiek en misdaadfilm,
wie rollen van Hilde van
feghem en Peter Tuinman
de Haagse prostituee uit de
ten vjjftig en een (gefingeer-
galeriehouder, die door
ar wordt gebiologeerd,
'lodder', de harde klucht
n Dick Maas, blijft gepro-
'Seerd in Grand Theater in
ada, Centraal 1 in Geertrui-
"Wg, City 1 in Roosendaal,
'em'actueel 2 in Bergen op
De Koning van Enge-
in Hulst en Luxor in Ter
tsen.
About last night', tienerfilm
a. Rob Lowe als een jon-
"tan die op meer uit is dan
avontuurtjes alleen, zoals
collega's. 'De Aanslag* van
"a Rademakers gaat door in
aesol 1 iif Breda. Prachtige
«Uming van de roman van
irry Mulisch.
labyrinth' van Jim Henson
™g steeds te zien in Cinesol
Breda en Cinem'actueel 1
Bergen op Zoom. Alice in
®derland-achtig sprookje
;L u^e fantasiefiguren,
ma Butler's Day Off, met
«hew Borderick als fliere-
"tende scholier, is te zien in
Wactueel 3 in Bergen op
x' b,uxor in Terneuzen en
^Koning van Engeland in
frocodil Dundee' met de
"ftrahsche cowboy Paul Ho
ts niet stuk te krijgen. In
'ho 2 in Breda. 'Down and
h> Beverly Hills' van Paul
isi!f .y blÜft succesvol in
A in Breda. Verras-
komedie met Nick Nolte,
he Midler en Richard Drey-
De Dolly Dots maken indruk op een Amerikaans publiek
aan het slot van de klucht 'Dutch Treat'. - fotocannon group
Door Marjan Mes
MET vrolijke nonchalance ba
nen de Dolly Dots zich een weg
door de Amerikaanse klucht
'Dutch Treat*; een niemendal
letje van Boaz Davidson, de
maker van de 'Lemon Popsi-
cle'-serie. Misschien vinden
hun fans dat ze te weinig in
beeld zijn, maar de eigenlijke
hoofdrolspelers zijn dan ook
de komieken David Landsberg
en Lorin Dreyfuss. Ze spelen
twee schlemielen - de een net
wat voortvarender dan de an
der - die in Amsterdam op een
terras de Dolly Dots zien op
treden.
Tegen zijn zin doet de ka
lende Landsberg zich voor als
een bekende Amerikaanse
platenmanager. Hij is verrukt
van het Hollandse zangvijftal
en moet tegenover hen dus wel
komedie blijven spelen. De
meisjes reizen naar Los Ange
les als hun Amerikaanse
vrienden Nederland verlaten
hebben in de hoop, dat de pla-
tendirecteur hen daar aan een
carrière kan helpen. Dreyfuss
pept de bangelijke Landsberg
voortdurend op om niet uit
zijn rol te vallen. Samen ver
zorgen zij allerlei optredens
voor de meisjes. Na tal van te
genslagen met dwaze achter
volgingen worden de Hol
landse zangeressen ontdekt
door de echte platenbons, die
hen een glanzende carrière in
het vooruitzicht stelt.
Hoewel het verhaal niets
voorstelt en de grappen nog
niet op de vingers van een
halve hand te tellen zijn, ko
men de Dolly Dots er niet
slecht af. Hun muziek vult het
grootste deel van de film en
zijzelf stralen een onnadruk
kelijke charme uit, die in
Amerika wel eens hoge ogen
zou kunnen gooien. Of de film
in Nederland een groot succes
zal worden, kan ik me niet erg
voorstellen. Na 'Porky's', 'Hot
Bubblegum' en 'Police Acade
my' heeft 'Dutch Treat' niets
nieuws meer te bieden. De hu
mor beperkt zich hoofdzake
lijk in het contrast tussen de
kleine schlemiel Landsberg en
heel grote en dikke mannen en
vrouwen, die hem belagen. Het
deed mij zelfs denken aan de"
primitieve humor van de Co
medy Capers, zij het dan dat
de scènes in eigentijdse holen
van verderf spelen. Amster
dam lijkt één grote hoeren- en
flikkertent en Los Angeles is
niet veel beter.
Boaz Davidson heeft de
Amsterdamse Wallen kenne
lijk niet opgedurfd, want de
scènes die zich daar dienen af
te spelen, werden opgenomen
in het heel wat minder ge
vaarlijke Leiden. Overigens
blijft alles beperkt tot onge
vaarlijke vechtpartijtjes en
van echte sex komt het niet.
Daarvoor is Davidson teveel
verknocht aan zijn joodse ge
loof. Hij laat de Dolly Dots
zelfs vermomd als joods-or
thodoxe jongens optreden in
een kosjer restaurant, waar de
streng-gelovige mannelijke
aanwezigen al gauw de schel
len van de ogen vallen.
'Dutch Treat' is een hoop
onzin door elkaar gegooid,
maar op de een of andere ma
nier moest ik er wel om grin
niken. Alleen die ene molen,
groot in beeld, die moet laten
zien dat het Amerikaanse duo
in Nederland is gearriveerd,
werkte al op mijn lachspieren.
'Dutch Treat' van Boaz David
son draait in Casino 3 in Bre
da.
'De aanslag". Film van Fons
Rademakers naar het boek
van Harry Mulisch eindelijk
op video. Sober verfilmd ver
haal van man die in de oorlog
op dramatische wijze zijn
ouders en broer verliest en
daarna tegen zijn zin steeds
meer met dat verleden wordt
geconfronteerd. Langzaam
komt hij achter de ware toe
dracht van de oorlogsgebeur
tenissen. Het handelen van het
individu onder druk van oor
log en grote maatschappelijke
bewegingen staat centraal in
deze knappe film met o.a. De-
rek de Lint, Monique van de
Ven en Johnny Kraaykamp.
'Running out of luck'. De ple
ziertjes en de angsten van een
roek-ster worden met veel
muziek uitgebeeld in een
lange video-clip die geheel
werd gemaakt door Mick Jag-
ger. Hij en vriendin Jerry Hall
spelen de hoofdrollen.
The Jewel of the Nile'. Ro
mantiek en avontuur met
Kathleen Turner en Michael
Douglas in dit vervolg op 'Ro
mancing the Stone.
'Casanova'. Fellini-film over
de beroemde verleider. Donald
Sutherland speelt Casanova
en maakt er een bizarre kari
katuur van.
Door onze correspondent
Bob van Huët
PARIJS - In Frankrijk is een
klein schandaal ontstaan rond
de vorige week uitgekomen
filmklucht 'Le Miraculé' van
regisseur Jean-Pierre Mocky.
Daarin wordt op nogal grove
wijze de draak gestoken met
de rituelen van kerk en com
mercie in het bedevaartsoord
Lourdes. Volgens een woord-
voerder van de Franse kerk is
'Le Miraculé' een beledigende
film.
„Mensen die lijden en ziek
zijn worden op heel pijnlijke
wijze belachelijk gemaakt",
aldus pater Di Falco. Plaatse
lijke verkopers van religieuze
souvenirs zijn woedend op
Mocky omdat ze worden afge
schilderd als gewetenloze
geldwolven.
„Dat de middenstand in
Lourdes de zieken uitbuit en
ze allerlei rommel verkoopt, is
nog het ergste", aldus Jean-
Pierre Mocky, die geen toe
stemming kreeg te filmen in
de grot waar Bernadette Sou-
birous haar visioenen had.
The sword of Sherwood Forest (Engeland 1960, Ned. 1,17.41 uur).
Variant op het Robin Hood-verhaal van horrorspecialist Te
rence Fisher met Richard Greene.
Wind across the Everglades (USA 1958, Did. 1,22.20 uur). Christ
opher Plummer als vogelbeschermer in film van Nicholas Ray
met schitterende natuuropnamen van Florida.
The Baltimore Bullet (USA 1980, Did. 1, 23.50 uur). Biljart en
misdaad in boevenkomedie met James Coburn en Omar Sharif.
Chinatown (USA 1974, Did. 2,23.10 uur). Thriller van Roman Po-
lanski over de corruptie in Los Angeles tijdens de dertiger jaren.
Met Jack Nicholson en Fay Dunaway.
Animal crackers (USA 1930, Did. 3 WDF, 23.00 uur). Tweede film
van de Marx Brothers over j acht op een verdwenen schilderij
Our relations (USA 1936, België 1,16.00 uur). Laurel en Hardy-
film, waarin de komieken plotseling geconfronteerd worden met
tweelingbroers, die niet willen deugen.
The art of love (USA 1964, Did. 1,20.45 uur). Twee miskende kun
stenaars doen alsof ze dood zijn. Komedie van Norman Jewison
met James Garner en Dick Van Dyke.
Encore (Engeland 1951, Did. 2, 23.25 uur). Episodenfilm met drie
verhalen van W. Somerset Maugham. Met Nigel Patrick, Kay
Walsh en Glynis Johns.
Class (USA 1982, Did. 1,23.15 uur). Naïeve scholier wordt verleid
door de moeder van zijn beste vriend. Met Jacqueline Bisset.
Harriet Craig (USA 1950, Did. 3 WDF, 22.45 uur). Joan Crawford
als een vrouw, die uit berekening trouwt en alles doet om haar
welstand te behouden.
The Kid from Brooklyn (USA 1946, Ned. 1, 14.30 uur). Komedie
met Danny Kaye als melkboer, die denkt dat hij kan boksen.
II soldato di ventura (Italië 1975, Did. 2, 20.15 uur). Komische
avonturenfilm met Bud Spencer als zestiende-eeuwse vechter.
Ekdin Pratidin (India 1980, Did. 2, 23.30 uur). Jonge vrouw, die
haar familie onderhoudt, besluit tegen de tradities in haar eigen
weg te gaan. Drama van Mrnal Sen.
Le million (Frankrijk 1931, Did. 3 WDF, 22.30 uur). Twee straat
arme kunstenaars dreigen de hoofdprijs in de loterij mis te lo
pen. Klassieke komedie van René Clair.
Campo Europa (Zwitserland 1984, België 2, 20.20 uur). Twee ge
frustreerde mensen ontmoeten elkaar regelmatig, maar kunnen
toch niet van hun obsessies loskomen. Regiedebuut van de Zwit
ser Pierre Maillard.
I will fight no more forever (USA 1975, Did. 1,10.23 uur). India-
nendrama van Richard T. Heffron over een stam, die weigert in
het reservaat te blijven. Met James Whitmore en Sam Elliot.
Suspense (USA 1946, Did. 3 WDF, 20.15 uur). Gewetenloze carriè
re-maker tracht de leiding van een ijsrevue in handen te krij
gen. Barry Sullivan in thriller van Frank Tuttle.
Istanbul (België 1985, België 2,20.20 uur). Film van Mare Didden
over de vreemde vriendschap tussen een UNO-vluchteling en
een Vlaamse werkstudent, die besluiten een trip naar Istanboel
te maken. Brad Dourif en Dominique Deruddere spelen de
hoofdrollen
Harry and Tonto (USA 1974, Ned. 2, 19.40 uur). Thuisloze we
duwnaar trekt met zijn kat door Amerika. Art Carney een Ellen
Burstyn in film van Paul Mazursky.
Hombre (USA 1966, Ned. 2,23.35 uur). Paul Newman als door In
dianen opgevoede blanke in western van Martin Ritt.
Airplane (USA 1980, BRT 2, 21 uur). Klucht over vliegtuig in
nood van Jim Abrahams, David en Jerry Zucker.
wm
■HHHHnMWpMMHMnMni
Door Mart van der Sanden
HILVERSUM - „Het gaat er ons niet
om het slachtoffer van een verkrach
ting nog bedolven onder het sperma te
laten zien. We tonen geen foto van de
vrouw in kwestie, we noemen zelfs om
haar privacy te beschermen de naam
en de woonplaats van het slachtoffer
niet".
Eindredacteur Will Simon van Op
sporing Verzocht is er alles aan gelegen
de kritiek die op fijn programma
wordt geleverd, al bij voorbaat te
weerleggen. Opsporing Verzocht zou te
sensationeel zijn, te veel onnodige,
bloederige details van misdaden geven
en zou de kijkers angst aanjagen.
Die conlusie stond in het eindrapport
van de commissie Roethof, die zich
over de aanpak van de kleine crimina
liteit had gebogen. Voorzitter Roethof
toonde zich vooral bevreesd dat in Ne
derland door het programma een soort
heksenjacht op criminelen zou kunnen
ontstaan, waarbij de rechtszekerheid
van verdachten of zelfs onschuldigen
in het gedrang zou komen.
Simon; „Die kritiek sloeg nergens op.
Alle betrokkenen bij Opsporing Ver
zocht hebben dat ook al voordat het
eindrapport uitkwam, duidelijk ge
maakt. Maar de commissie heeft zich
daar niets van aangetrokken. Laatst
kwam ik Roethof toevallig tegen. Toen
zei hij mij dat hij ook niet alle uitzen
dingen zelf had gezien, maar dat hij
had vertrouwd op wat hem ter ore was
gekomen. Maar als je daaraan in een
officieel rapport dergelijke conclusies
verbindt, is er toch iets fout".
Opsporing Verzocht wordt door de
AVRO gemaakt in samenwerking met
politie en justitie. De soort zaken die in
het programma aan de orde komen en
de manier waarop zij worden getoond,
zijn vastgelegd in een beschikking van
het ministerie van justitie. Er is een se
lectiecommissie, met 25 recherchechefs
uit het hele land, die de geschikte ge
vallen voor Opsporing Verzocht uit
kiest.
En er is een begeleidingscommissie
die de uitzendingen achteraf beoor
deelt en waarbij kijkers die zich bena
deeld voelen, een klacht kunnenvindie-
nen. „Nee, die mogelijkheid is bij het
publiek niet breed bekend. Maar als er
iets is, bellen de mensen wel naar de
AVRO of de politie, waar ze dan verder
worden verwezen. Sinds 1982, Toen de
Will Simon aan het werk voor 'Opsporing verzocht'. - foto destem ben steffen
een item over een hoerencongres 30 se
conden interview uitzond en daarna
twee drie minuten lang in extenso
alle vleeswaren in rood licht badend
aan mijn oog voorbij trokken. Maar
daar schreef niemand wat over".
reguliere uitzendingen van Opsporing
Verzocht begonnen, zijn er maar een Preventie
paar klachten binnengekomen, waar
van geen enkele gegrond is bevonden.
De commissie staat onder voorzitter
schap van de vice-president van de
Haagse rechtbank. Er bestaat dus geen
gevaar dat zaken onder de tafel wor
den gemoffeld".
aan te wakkeren. Want daar ben ik als
de dood voor".
De sobere aanpak is volgens Simon
ook af te leiden uit het feit dat Opspo-
ring JVerzocht een documentair karak
ter heeft. De zaak wordt uit de doeken
gedaan door middel van gesprekken
met politiemensen op de plek van het
misdrijf, door het tonen van kleding
stukken en andere voorwerpen en soms
inderdaad afschrikwekkende foto's
van het toegetakelde slachtoffer.
„Alleen London Weekend Television,
dat 27 jaar geleden met dit soort pro
gramma's begon, hanteert dezelfde
methode. In alle andere gevallen kie
zen de programmamakers (Zimmer-
mann van Aktenzeichen XYZ is een
berucht voorbeeld, red.) voor gedrama
tiseerde versies, waarvoor een script
wordt geschreven en acteurs worden
ingehuurd. Daar worden het net korte
politiefilmpjes, waarin het slachtoffer
'Töte mich nicht' roept en het bloed te
gen het behang spettert. Van dat soort
amusementsprogramma's zijn er al ge
noeg op de televisie te zien. Ik vind dat
je politiefilms en een informatief op
sporingsprogramma niet met elkaar
mag vermengen".
Een ander bezwaar dat tegen Opspo
ring Verzocht wordt aangevoerd, is dat
het zich vrijwel uitsluitend op overval
len, berovingen, moorden en verkrach
tingen, de zware criminaliteit dus, toe
legt met als gevaar dat onder de bevol
king een angstpsychose ontstaat.
„Maar het programma is er in eerste
instantie juist voor om vastgelopen
zware zaken alsnog op te kunnen los
sen", riposteert Simon.
„Bovendien hebben wij van begin af
aan regelmatig aandacht besteed aan
de voorkoming van kleinere misdrij
ven, zoals autodiefstallen en inbraken.
Wij proberen verder te vermijden dat
we in één uitzending bijvoorbeeld twee
overvallen op bejaarden hebben. Soms
dringt de politie daarop aan, maar wij
proberen altijd te voorkomen daardoor
angstgevoelens onder oudere mensen
Simon noemt de kritiek op zijn pro
gramma eenzijdig. „Ik verwonder me
erover dat de kritiek zich altijd op Op
sporing Verzocht richt, terwijl de NOS
en ook andere omroepen regelmatig de
gruwelijkste beelden vertonen en de
privacy van misdaadslachtoffers
schenden. Wij zijn eerder te ■voorzich
tig dan te smeuïg. We hebben in ver
band met de moord op een heroïne-
hoertje ooit eens een gesprek met een
politieman op de Walletjes laten zien
Daar zitten en daar lopen hoeren, die
krijg je dus in beeld. Dat kan niet an
ders. De week erna schreef Vrij Neder
land dat hetpubliek weer lekker met
Will Simon naar de hoeren had zitten
kijken Terwjjj de NOS kort daarna in
Volgens Simon wordt gemiddeld een
derde van het aantal zaken dat in Op
sporing Verzocht komt, opgelost, de
verloren voorwerpen die elke keer in
de aanbieding zitten niet meegerekend.
Daarvan gaat zo'n 80 procent terug
naar de eigenaar. „Een goed gemid
delde als je bedenkt dat die gevallen
anders waarschijnlijk als onoplosbaar
afgelegd zouden zijn Per jaar worden
als gevolg van de uitzendingen 40 tot 50
verdachten voorgeleid. Uit onderzoek
blijkt verder dat 650.000 Nederlanders
maatregelen nemen, als Opsporing
Verzocht een onderwerp over preven
tie heeft laten zien. Verder vindt 96
prpcent van de Nederlanders dat het
programma moet wifden voortgezet
en hebben de Kijk- en Luisterdienst
van de NOS en het wetenschappelijk
bureau van het ministerie van justitie
aangetoond dat door onze uitzendingen
geen extra onrust onder de bevolking
ontstaat", aldus Simon.
Vanavond is bij de AVRO een docu
mentaire over Opsporing Verzocht te
zien, maandag is er een nieuwe afleve
ring van het programma zelf.
■■■■■MM