(Mfodefce bon ongemoeid laat. müt een buiimkcuufe op gtoUMtoep mn'&hcto)
Toegegeven, deze coupon is aan de grote kant. Maar niet zonder reden. Knorr wil namelijk
dat elke soepliefhebber, ook u, kennismaakt met onze Spécial Soep. Naar men beweert misschien
wel de beste soep die op het ogenblik verkrijgbaar is. Daarom een aanbod dat u als kwaliteitsbe
wuste disgenoot nauwelijks kunt laten liggen. In ruil voor 2 „Spécial Soep"-embleempjes, op de
voorzijde van de verpakking (u heeft keus genoeg), maken wij f 3,25, inclusief f 0,75 porto,
over op uw rekening. Eén inzending per gezin
graag en vóór 28 februari as. opsturen aan: Knorr
Spécial Soep, Postbus 715, 4870 CB Etten-Leur.
Overigens zult u het met ons eens zijn dat dit de
makkelijkste coupon is die u ooit heeft uitgeknipt!
Metltéhctolviygje de smaakte pakken.'ttwVi
sr
DE STEM VAN DONDERDAG 22 JANUAR11987
PONDERDAG 22 JANU^
Veelbewogen
I Conditie
ïigen taal
Salon Bergenaren
I van o geweest als de c.v.'s
I brein exP°santen wat uitge-
Naam:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Bankrek.nr.
Giroreknr
Door Heieen Crul
2e weigerde haar vijf
tigste verjaardag in het
openbaar te vieren en
maakte de wereld pas
deelgenoot van haar
leeftijd toen ze zeventig
jaar werd. Vandaag
wordt Mary Dressel-
huys tachtig jaar. Ze
staat samen met haar
dochter Petra Laseur
in het speciaal voor
haar geschreven to
neelstuk 'Een bijzonder
prettig vergezicht' op
de planken.
Ze is het levende voorbeeld
I hoe je tot op hoge leeftijd
I creatief en bezig kunt blijven
]en op een soepele, elegante
I manier oud kunt worden. Je
j geeft haar haar tachtig jaar
I absoluut niet. Ze speelde dan
look moeiteloos en overtui-
Igend de 65-jarige vrouw die
I in 'De Sprong' aan een nieuw
I leven begon.
Mary Dresselhuys kijkt te-
I rug op een veelbewogen le-
I ven, drie keer getrouwd, drie
keer verhuisd, meer dan 55
jaar zo'n 20 a 25 keer per
I maand gedurende het seizoen
I op het toneel. De laatste ja
pen speelt ze mooie 'oude'
I vrouwenrollen in stukken als
j'Herst in Riga','Gouden vij-
j ver', de rol van Maude en de
I hertogin in 'Leocadia'.
Iedere keer denkt ze dat
I het wel haar laatste rol zal
I zijn. „Ik blijf dit vak doen,
I zolang ik een goede rol kan
1 vinden", zegt ze. Ze heeft
I geen speciaal recept voor
I haar succesvolle ouder wor-
Iden. Of misschien toch wel,
Iwant: „Het heerlijke van dit
I vak is dat je met iedere rol
I aan een nieuw leven be-
Igint.
„Zolang mijn lichamelijke
I conditie het toelaat en ik een
I goed stuk kan vinden blijf ik
I op de planken staan", zegt ze
I in haar met zacht blauwe
I tinten ingerichte Amster-
damse woning.
„Ik merk trouwens wel dat
I ik ouder word. Wat ik tegen-
I woordig allemaal vergeet,
I verschrikkelijk!" roept ze uit,
I met die overbekende stem
I van haar. „Maar het gekke is
I dat ik mijn teksten niet ver
geet, daar heb ik geen moeite
mee."
Ze heeft weifelende, sier-
I lijke handen die een heel
I eigen taal spreken, beweeg-
0 Salon Bergse kunstenaars.
Markiezenhof, Steenbergse-
straat 8, Bergen op Zoom.
Open dagelijks 14-17 uur beh.
ma. t/m 8-3.
Wat voor artistiek vlees er
in de kuip van Bergen op
Zoom zit toont deze 'Salon
van Bergse kunstenaars'. Een
overzichtstentoonstelling, die
een continuering is van de
vroegere 'Kunstwerk van de
maand' serie en opvolgingen
daarvan waarbij steeds de
aandacht gericht was op
Plaatselijke beeldende kunst
van professionele én amateu
ristische kunstbeoefenaars.
In de huidige vorm is het de
bedoeling biënnales te hou
den voor profs in het ene jaar
(nu 87) en voor amateurs in
net andere jaar te beginnen
met 88.
Het heeft altijd zin extra
indacht te schenken aan een
bedreigde sociale groep en
I daar vallen een groot aantal
Kunstenaars onder nu de
n verdwijnt. Ook is het
f "Mug te inventariseren.
I J'°r dat in het openbaar met
I fnn tentoonstelling te doen
I omen er gemakkelijker wat
I dis.cussiepunten óp ta-
I «7 via maPPen met dia's
I i aai' zelden iemand naar
omt kijken. Een nieuwe dis-
i7fsif over wat nu beroeps-
I h7ÏLStenaars zijn is niet over-
I Ho gezien in het licht van
?e salon. Hier is de formule
S^teerd van de 'gestu-
cerae kunstenaar. Maar dat
hi7n.°p ding geen garantie
v.„ voor het produceren
I wn„^unsi; weten we allang en
li 'dt met deze tentoonstel-
I dpi-« waarvan alle acht en
I geleden*'?osanten hetzij lang
I kl den hetzij zeer recent
l Weer b erw*is volgden,
I er eens aangetoond.
I Rf.^an'', hetgeen er aan
lin h!f.„kunst staat en hangt
I kt],' ï^ochiezenhof is op en-
Idelm "Sonderingen na mid-
Ibelmatig °f erger. Het zou be-
tUH^rdenteg~affe^