Kaysertrio op niveau
bij nieuwjaarsconcert
Een verbinding tussen noord en zuid
'°5 Ixelse koster twee
naai onderscheiden
HET WEER
HAANDAG 5 JANUAR11987
T6 PAGINA ZEELAND 2
MAANDAG
VAN ZEELAND
5 JANUARI 1987 'AFWIJKENDMODEL F NIET TOEGESTAAN
Opklaringen
Ouderen van
Zaamslag
weer bijeen
SJSTSTSjTUSlERNEUZEN - Er
Zeeuwsch-V-
anderen over de
rafbaarheid van
Weer
in Europa
politierapport
hun
Aan 'n volvd
hoefje doorgaans
niet veel te doen.
Maar wèt we doen,
oen we goed of beter.
Hindernis
JAN BUITKAMP SCHREEF BOEK OVER 50 JAAR MOERDIJKBRUG
Eenvoudiger
Niet gelukkig
Smaller
Niet tevreden
Uitvoerig
Schietingen
:N ADVERTEERDERS
Nieuwjaarsbijeenkomst
intoren vandaag de vol-1
EN/HULST 14.00 uur I
14.30 uur
Plaatselijk nieuws
Axel
Clinge
Heikant
pnduidelijkheid over
Belgische reflectoren
ZAAMSLAG - De leden van
de Stichting Welzijn voor
Ouderen in Zaamslag komen
aanstaande woensdag, 7 ja
nuari, voor de eerste keer in
het nieuwe jaar bijeen.
Er staat dan een spelmiddag
op het programma in De
Poort, waaraan voor iedere
deelnemer een prijs is verbon
den. Na de pauze vertoont A.
Scheele dia's over gebeurte
nissen rond het bej aarden-
werk. De spelmiddag begint
om 14.00 uur.
CLINGE - Galerie Esprit-
Kayaertrio Nils Kayaer
(plano) Micu Szigeti (cello) en
Geaa Kayaer (viool)-Nleuw-
jaarsconoert met werken van
Haydn, Ravel, Mesalaen en
Brahma-gehoord op I janua
ri.
Door Jeanette Vergouwen
CLINGE - Muziek en
beeldende kunst is vaak
een gelukkige combina-
Van een onzer verslaggevers
later geleidelijk opklaringe 'Staat OndUldellJK-
met buien. Zwakke tot matig .j/j jn (Je grensstreek
en aan de kust vrij krachtig
zuidwestenwind, later draajdl
end naar het westen.
Minimui
temperaturen van 0 tot 5 ga
den, maximum temperature Jetsers die celglSCne
van 2 tot 8 graden. (Bron: Ui
kei)
i*
i
■3i W
•-'!
65 it
...21 is
.11 j
Amsterdamregen3
Eindhovenijsregen3
Viissingenregen4j
Aberdeenhalf bew.9
Athenehalf bew.11
Barcelonalicht bew.14
Berlijnzwaar bew.
Boedapestonbewolkt.
Bordeauxzwaar bew.
Brusselregen
Dublinzwaar bew.
Frankfortzwaar bew3)
Genöve...zwaarbew.3j
Helsinkionbewolkt.... -22i
Innsbrucklicht bew1
Klagenfurtonbewolkt-1
Lissabononbewolkt
Locarnoonbewolkt.
Londenregen101
Luxemburg.... zwaarbew.0|
Madridonbewolkt
Malagazwaarbew.16(
Mallorcaonbewolkt
Moskousneeuw....
Münchenzwaarbew.-I
Niceonbewolkt.
Oslosneeuw-12
Parijsregen3|
Praagzwaarbew.
Romeonbewolkt111
Splitonbewolkt5|
Stockholmhalf bew.
Warschausneeuw
Wenenonbewolkt
Zurichzwaarbew.2|
Casablanca. onbewolkt
Cypruslicht bew.19|
Las Palmas..... licht bew.
In België zijn fietsreflecto-
al ruim een jaar verplicht
ndat veel inwoners van de
jnsstreek vaak in België
rtoeven, is er een aantal Ne-
rlanders dat toen Belgische
lectoren heeft gekocht
deze zijn echter van een an-
model en niet goedgekeurd
het ministerie van Ver
en Waterstaat Fietsers
deze reflectoren zijn vol-
s de letter van de wet
jfbaar.
echter
-2|
.-121 le
-3 lgi
te hulp geroepen bij een brai
in de woning van M. R. aan
dat de bovenverdieping
flectoren aan
ielen hebben.
[n Hulst worden zij gewoon
de politie opgeschreven,
als iedere andere ver-
ersovertreder. „En dan moet
rechter maar uitmaken hoe
rat", aldus een woordvoer-
van de Rijkspolitie in
t Net als in Hulst is er
in Sas van Gent en Oost-
niets bekend van een af-
aak dat de Rijkspolitie
eemde' reflectoren niet ver
gt.
13 s w
,...9g
121 wi
.I6(
«I to
■-'91 t
■""Ji rgi
■131 f
lertog,
,.17|
In Baarle-Nassau, dat op
plaatsen overloopt in de
;ische enclave Baarle-
is er wel zo'n af-
■aak. Daar kregen Neder-
schoolkinderen vorig
ir met veel vertoon Belgi-
ïe reflectoren uitgereikt, om
de pas te lopen met hun Bel-
iche leeftijdgenoten. De po-
e ziet het rijden met ver-
rde reflectoren nu door de
ïgers.
iemand
TERNEUZEN - Zaterdagmi
dag omstreeks half zes we
de brandweer van Terneuz Het veel problemen kunnen
overtreders vooralsnog-niet
maken krijgen. Totdat
Bellamystraat. Er was geme ereen in de gelegenheid is
veest reflectoren te kopen
brand zou staan. Daardo 1 dingen zijn overal uitver-
rukte de brandweer met gro cht), vervolgt de politie so-
materiaal uit. Bij aankon eso niemand. Een woord-
bleek het mee te vallen en w erder van de Rijkspolitie in
enkel sprake van een schoo stburg: „Ik verwacht dat de
steenbrandje. Dat werd snfcak wel geregeld zal worden
geblust en de schade viel m |o een internationaal ver-
ersverdrag. Maar daar Is
TERNEUZEN - G. M. uit Al
deed gistermiddag bij de gi
meentepoli tie te Terneuzi
aangifte van vernielingen al
zijn personenauto. Deze hl
hij in de vroege morgenun
van zondag in de berm lai
de Bellamystraat geparkeei
wegens gebrek aan brandsti
Toen hij gisteren bij zijn vo«
tuig kwam constateerde li
dat de voor- en achterruit,
portierraampje, de koplamp
en beide buitenspiegels wan
vernield.
TERNEUZEN - Tussen zató
dagavond 18.30 en zondag 09'
uur is ingebroken in het ovt
dekte zwembad De Hoi)!
Men had zich toegang vi
schaft door het vernielen
een ruit naast de toeganf
deur. Vervolgens werden bi
nen enkele deuren vermi
lijk met een koevoet opens
broken om tenslotte in de ki
tine te komen. Daaruit
dwenen enkele sloffen sigal
ten, wat shag, aanstekers
een bedrag van ruim 200 i
den.
TERNEUZEN - De gemeentj
politie te Terneuzen heeft g
termiddag een aan de Nieu
straat geparkeerd staan]
personenauto met behulp
een takelwagen van de
gehaald. Het voertuig, eigi]
dom van A.P. uit Antwer.
bleek in nieuwjaarsnacht J
Antwerpen te zijn gestolen.
niets van bekend".
(ADVERTENTIE)
CAPPENOIJK
AUTO'S
TERNEUZEN
M. Naarmanweo 49 Tal. 01150-97455
OP 12 dacMibw jongstle
den bestond de Moer-
dijk(verkeers)bnjg vijftig
Jaar. Da Moerdijker Jan
Buitkamp achraaf bij dit Ju
bileum een aardig boek
werkje: 'De MoerdIJkbrug -
50 Jaar*. HIJ dook In do ar
chieven en verzamelde fo
towerk uK het verleden van
de brug. Waarom een boek
over deze brug? „Omdat
weinig bruggen In one land
zozeer tot do verbeelding
spreken ala da Moerdijk-
brug", geeft Buitkamp
zichzelf en de lozere ala
antwoord In de Inleiding.
„De MoerdIJkbrug Ie een
begrip".
Door Willem Reijn
EÉN figuurtje springt
er uit, als de in zwart
en donkergrijs geklede
mannen op 12 decem
ber 1936 over de eerste
verkeersbrug over het
Hollandsch Diep lo
pen: de in een dikke,
lichtgekleurde bont
mantel gehulde konin
gin Wilhelmina.
Haar hoofd baadt In de
bonten kraag die slj beeft
omgeslagen. De struise,
krachtige en selfversekerde
vrouw doet de meehobbe-
lende elite tot achtergrond-
figuratie vergrijs® n.
In dit soort historische fo
to's is vaak meer te zien, dan
alleen de handeling die ze
betreffen. Boeken met af
beeldingen uit nog niet zo
lang vervlogen tijden, roe
pen beelden op van een tijd
die we bijna waren verge
ten, omdat die nog zo dicht
bijligt, maar toch in de scha
duw staan van grotere ge
beurtenissen.
De Moerdijk is tot '36 een
ernstige hindernis in het
verkeer tussen noord en
zuid. Verkeer, niet alleen in
de zin van wegverkeer en
handelsverkeer, maar even
eens in de betekenis van cul
tuur-verkeer. De Moerdijk
betekende de scheiding van
Holland met de wingewes
ten, de generaliteitslanden,
die voor de oorlog dan wel
niet meer in naam maar
toch zeker in mentaliteit be
stonden.
De hindernis is moeilijk te
nemen. In 1711 komt de
Friese stadhouder Johan
Willem Friso om. De veer
pont slaat om en het Oranje
huislid verdrinkt in het
winterkoude rivierwater. De
trieste gebeurtenis is nog al
tijd een van de 'hoogtepun
ten' uit de geschiedenis van
het vissersdorp.
Hoewel er in het verleden
al meer pontveren, maar
niet echt reguliere, hebben
bestaan, wordt in 1822 de
eerste officiële veerpont bij
Moerdijk in gebruik geno
men. Koning Willem I be-
Een struise vorstin tussen grijze hoogwaardigheidsbekleders: Koningin Wilhelmina opent op 12 december 1936 de
Moerdijkbrug
paalt dat het rijk de oever
verbinding zal exploiteren.
De eerste boot, een rader
boot van Engelse makelij,
heet de Wilhelmina. Toen in
1855 de Belgische spoorweg
van Antwerpen over
Roosendaal en Zevenbergen
naar Moerdijk tot stand
komt, met een aansluitende
veerpont van Moerdijk naar
Rotterdam, wordt de veer-
verbinding tussen Moerdijk
en het Eiland van Dordt
eerst aanzienlijk ingekrom
pen om nog hetzelfde jaar
zelfs te verdwijnen.
Er res
ten zeil- en roeiboten, die
voor het verkeer tussen Bra
bant en het Eiland van Dor
drecht zorgden.
In 1872 komt de laatste
schakel in de spoorverbin
ding klaar: een veertienhon
derd meter lange spoorbrug
die het Hollandsch Diep
overspant, maakt het de rei
ziger mogelijk om zonder
van zijn plaats te hoeven ko
men van Antwerpen naar
Rotterdam te sporen. In 1877.
verdwijnen de laatste pon
ten uit het beeld van het vis
sersdorp Moerdijk.
De opkomst van de auto
doet de pontveren dertig
jaar later weer terugkeren.
De 'NV Veer Willemsdorp -
Moerdijk' wordt opgericht
en de stoomboot 'Hollandsch
Diep' maakte in 1909 de eer
ste tocht overt de gelijkna
mige rivier. De veerverbin-
ding is, in tegenstelling tot
het oude veer, een particu
lier initiatief.
De pont is al
dra zo druk bezet dat in 1916
een tweede boot in de vaart
komt: de Schollevaer. De
naamloze vennootschap
overleeft de Eerste Wereld
oorlog echter niet. De kosten
worden te hoog door de stij
gende energieprijzen, ter
wijl in dezelfde periode het
autoverkeer scherp afneemt.
In 1914 worden er nog 2600
auto's overgezet, in 1918 nog
maar 22.
In 1920 zorgt het rijk er
voor dat er weer een vëer
komt. In 1921 worden al
10.000 auto's vervoerd en de
opmars van de automobiel is
niet meer te stuiten. In de
jaren dertig krijgt het veer
de beschikking over drie
nieuwe, zogenoemde, 'kop-
staart-ponten', die het ver
voer aanzienlijk eenvoudi
ger en efficiënter maken. De
drie pontjes, 'Moerdijk',
'Dordrecht' en 'Willemsdorp'
met de karakteristieke
schoorsteenpijpen en de
dubbele stuurhutten blijven
tot 1936 varen. Veel vakan
tiegangers kunnen zich de
bootjes nog herinneren want
twee ervan varen nu nog bij
Zijpe.
Het snel groeiende
autoverkeer doet de ponten
even snel verdwijnen, als ze
weer teruggekomen waren.
In 1934 krijgt het Rijksbrug-
genbureau van de regering
de opdracht om een brug
over het Hollandsch Diep te
ontwerpen. De opdracht is
werkelijk fraai geformu
leerd: „Verbindt twee lage
vlakke oevers met landelijk
karakter, anderhalve kilo
meter uit elkaar verwijderd,
over een water, dat bladstil
den blauwen hemel kan
weerkaatsen of dat, opge
jaagd door den stormwind,
een zee gelijk kan worden.
Denkt eraan, dat Scheep
vaart langs en onder de
nieuwe constructie zal gaan
en dat er in de onmiddellijke
nabijheid een zestigtal jaren
geleden werd gebouwd een
veertien bogen tellende con
structie waarvan elke 100
meter overspanning gecon
strueerd werd in de toen ge
bruikelijke en ook het nage
slacht zoo vertrouwde, zelfs
aantrekkelijk gebleven stijl.
Denkt eraan dat ge Neer-
lands schoonheid welke het
Hollandsch Diep bezit, niet
schendt".
De Moerdijkers waren
niet gelukkig met de bouw
van de brug. Het dorp had
de visserij, de scheepsbouw
en het pontveer als vaste
middelen van bestaan. In de
jaren dertig was al de klad
in de scheepsbouw gekomen,
met de bouw van de ver
keersbrug zou de tweede
poot onder hun stoel worden
uitgeschopt. De Moerdijkers
verdienden zowel op de boot
als aan de wal een goede bo
terham. De schippers en hun
bootslui trokken htm inko
men uit het overzetten, de
middenstanders deden
goede zaken met de wach
tende reizigers, die goed
verteerden.
Maar de vooruitgang is
niet tegen te houden. De ont
werpers komen met drie
schetsen aan. De breedte
van de rivier moet worden
teruggebracht tot duizend
meter en vanwege de bezui
nigingen moeten de kosten
sterk binnen de perken wor
den gehouden. De minister
stelt een budget van ƒ4,3
miljoen ter beschikkking.
Het werk kan beginnen.
Aan de noordoever wordt
de rivier een kilometer
smaller gemaakt. Dan wor
den de funderingen gelegd,
bestaande uit negen pijlers
en twee landhoofden. De pij
lers zijn zo stevig, dat veer
tig jaar later de nieuwe zes-
baanse brug op de originele
pijlers kan worden gelegd.
Op 17 juli 1936 wordt de
laatste van de tien over
spanningen ingevaren.
Niet iedereen is tevreden
over het resultaat. Ir.
WQouter Cool schrijft in De
Ingenieur: „Hij die het voor
beeld der vogels volgt, zal
niet in extase geraken over
een modern wonder der
techniek, dat beneden hem
in rechtlijnige strekking ge
bouwd werd, integendeel,
hij zal beter begrijpen de
spoorburg met liggers, die,
ook voor leken logisch, in
het midden het hoogste zijn;
terwijl hij prijzen zal de re
gelmatige herhaling van de
gebogen bovenranden, tot
hem sprekend als een sti-
leerzxing der golven, over
wlke de brug den veiligen
weg biedt".
Tevreden of niet, op zater
dag 12 december 1936 ver
richt Koningin Wilhelmina
onder grote belangstelling
de feestelijke opening van
de Moerdijkbrug. Terwijl de
kapel der Nederlandse
Strijdkrachten de opening
met marsmuziek opluistert,
zinkt het dorpje Moerdijk
terug in de vergetelheid van
de Westbrabantse kleivlak-
ten.
De geschiedenis van de
Moerdij kbruggen is uitvoe
rig beschreven in het boek
van Jan Buitkamp. De ge
schiedvorser laat zijn inte
resse in de Tweede Wereld
oorlog, waarover hij reeds
meerdere regionaal georiën
teerde schreef, de vrije loop
bij de behandeling van de
strategische waarde van de
brug tijdens de Tweede We
reldoorlog.
Ook behandelt de auteur
de verbouwing van de brug,
die nu een snelle zesbaans
autoweg vormt, waarvan de
reiziger niet eens merkt dat
het een brug is.
De vlot geschreven tek
sten worden geladeerd met
een groot aantal historische
foto's, waardoor het onder
werp op een zeer levendige
wijze aan de lezer wordt ge
presenteerd. Het boek is uit
gegeven bij Brabantia No
stra te Breda. De prijs is
ƒ27,50.
tie. Het Nieuwjaarscon
cert in Galerie Esprit in
Clinge was hier een over
duidelijk bewijs van.
Het Kaysertrio presenteerde
de 80 aanwezigen kamermu
ziek van hoog niveau. Zeker
geen gemakkelijk programma
met de Sonate voor viool en
cello van Ravel en pianomu
ziek van Messiaen, werken die
voor het publiek toch minder
toegankelijk zijn. Voor de
aandachtige luisteraar zijn
deze composities echter zeer
verrassend en uitermate
boeiend.
Het Kaysertrio (echtpaar en
zoon) treedt veelvuldig op in
het buitenland, maar het con
cert in Clinge was het eerste
in deze regio. Een unicum voor
de muziekliefhebbers. Het
drietal droeg het concert op
aan Mevrouw Szigeti (moeder
van de celliste), die reeds 20
jaar werkt en musiceert in
Zeeuwsch Vlaanderen, ter ge
legenheid van haar 80ste ver
jaardag.
Begonnen werd met het
Trio in A van Haydn. De
piano was vrij laag gestemd,
dit bezorgde de strijkers
moeilijkheden. De viool ont
stemde vooral in het Vivace
en klonk daardoor steeds min
der zuiver.
De Sonate van Ravel die hij
ter herinnering aan Debussy
schreef voor de ongewone
combinatie viool en cello, is
een werk dat soms bijna ato
naal klinkt. Knap van con
structie en hoge eisen stellend
aan de uitvoerders. De the
ma's, soms zangerig dan weer
sterk ritmisch, werden door
Micu Szigeti en Geza Kayser
zeer goed gebracht met een
grote vaardigheid en door
voelde muzikaliteit.
Nils Kayser speelde 3 frag
menten uit 'Vingt regards sur
l'enfant Jésus' van Messiaen.
Dit werk zit vol contrasten en
symbolische betekenissen die
om een veelzijdige pianistiek
vragen. De interpretatie van
de 3 gespeelde 'regards' dwong
bewondering af. De piano
heeft zeker niet de kwaliteit
van een concertinstrument,
maar dit was voor de pianist
geen beletsel om een grote
muzikaliteit ten toon te sprei
den.
Na de pauze werd het Trio
in B van Brahms vertolkt. De
uitvoering had een enorme
muzikale spanning en de mu
sici voelden elkaar feilloos
aan. Drie solisten die nooit in
dividueel op de voorgrond tra
den, terwille van de eenheid.
De violist bezit nog niet de
rijpheid en de vaardigheid
van de andere 2 leden van het
pianotrio, dit bleek in de vaak
te zwak gestreken slottonen.
Pianist en celliste vormen een
perfecte eenheid.
Als toegift kreeg het en
thousiaste publiek een vir
tuoos gespeeld Allegro uit het
Trio van Dvorak voorgescho
teld.
Een concert van hoog ni
veau door gerenommeerde
musici. Daniel Guilet (ex-vio
list van het beroemde Beaux
Arts Trio) zei eens: „Het
ideale trio bestaat uit 3 solis
ten die hetzelfde hartritme
hebben, die tegelijk ademha
len en één ideaal hebben". Het
Kaysertrio beantwoordt aan
dit beeld met als ideaal: musi
ceren omwille van de muziek
alleen.
ST.-JANSTEEN - Bejaardenschie-
ting, zaal De Kroon, 40 schutters:
hoge vogel: G. Blommaert, Clinge;
eerste zij vogel: A. Cocqheyt, Abs-
dale; tweede zijvogel: A. van de
Branden, St-Jansteen; grootste
aantal (4): A. van Goethem, Steke-
~n(
i:
Van een onzer verslaggevers
XEL - De Axelse koster R. Duym ontving gisteren na afloop
Wn speciale kerkdienst volkomen verrast de Pauselijke on-
jtscheidlng Pro Ecclesia et Pontificie én de Eremedaille In Zil-
fflnde Orde van Oranje Nassau.
kastoor Vervaet reikte de pauselijke onderscheiding uit
feertig jaar koster zijn en luisteren naar de nukken van de
moors, dat valt niet mee", zei hij. Duym is inmiddels aan zijn
erde pastoor 'bezig'. Ook zijn vader was al koster ln de rooms-
tatholieke kerk in Axel. Samen vervulden zij het kosterschap
[laar lang. De in 1923 geboren zoon nam de bakkerszaak van
in vader over. Deze lag recht tegenover de kerk aan de Wal-
Taat. Duym stopte vorig jaar als bakker; koster is hij echter
;Steeds.
'men met de inmiddels gestorven kruidenier P. de Rijcke
"eerde hij in de schoolpauzes de hongerige leerlingen van
nabijgelegen Antoniusschool. Beroemd was bakker Duym
Wege zijn worstebroodjes. Zowel door zijn koster- als bak-
'sschap is Duym een bekende Axelaar geworden. De kerk
rat gisterochtend was dan ook druk bezocht
aiadat pastoor Vervaet de onderscheiding aan Duym had uit
mikt, kwam burgemeester A. Hack plotseling naar voren. Ook
,v .koninklijke onderscheiding die hij ging uitreiken wist
"iets. Hack prees hem om zijn inzet voor de gemeenschap.
Pauselijke onderscheiding noemde hij 'zeer verdiend'. Nadat
I burj
feld
'gemeester hem ded Eremedaille in het Zilver had opge-
yroeg pastoor Vervaet hem: „En, heb je nog iets te zeggen
16 Duym was zo blij verrast door de onverwachte huldi-
L® da* hij met stomheid geslagen was. Zijn dankbaarheid zal
■uat minder om geweest zijn.
Pastoor Vervaet heeft koster Duym zojuist de pauselijke onderscheiding uitgereikt
FOTO DE STEM COR J. DE BOER
Plattelandsvrouwen - De af
deling Axel van de Neder
landse Bond van Plattelands
vrouwen komt woensdag 14
januari bijeen in De Halle. Op
de agenda staan onder andere
bestuursverkiezingen en het
jaarverslag. Daarnaast is er
ook plaats voor gezelligheid,
met onder meer een bingo. De
avond begint om acht uur.
de Katholieke Bond voor
Ouderen van de afdeling
Clinge zet een serie nieuwe ac
tiviteiten op touw naast het
normale volksdansen, zingen,
biljarten, gymnastiek en kaar
ten. Nog deze maand wordt
begonnen met een bingomid
dag, die voortaan iedere
maand wordt gehouden.
Daarnaast komen er midda
gen over veilig verkeerr ge
zonde voeding en voorlichting
door notarissen. Ook komt er
nog een ontspanningsmiddag
met een conferencier.
Fanfare - De fanfare Weldoen
door Vermaak start vrijdag 16
januari met een cursus oplei
ding van jonge slagwerkers in
De Troubadour. Dit gebeurt
iedere vrijdag van half zeven
tot half acht. Docent is J. van
Overmeeren, die zelf gediplo
meerd slagwerker is. De cur
sus neemt ongeveer jeen aar in
beslag en bestaat hoofdzake
lijk uit het leren van noten en
de slagtechniek. Na de op-
leidngstijd worden de leerlin
gen toegevoegd aan de groep
gevorderden, waar de oplei
ding wordt voortgezet Be
langstellenden vanaf acht jaar
kunnen zich voor de cursus
aanmelden bij het secreta
riaat.
Activiteiten - Het bestuur van
Wandeltocht - Met 80 wande
laars aan de start op het einde
van het jaar kan de stichting
Evenementen St.-Jansteen te
rugzien op een geslaagde
streekwandeltocht Er werd
via oriëntatiepunten een af
stand van 10 kilometer gelo
pen vanaf manege Heikant via
vele mooie paden. Enthou
siaste reacties werden gehoord
over de combinatie wandel
tocht-bingo. Vanwege het suc
ces wordt volgend jaar weer
een tocht gehouden.
Schieting - In café 't Helleken
wordt woensdag 7 januari een
bejaardenschieting gehouden,
aanvang 13.30 uur.