Aanbieding van Albert Heijn: prima baan voor jonge mensen. Office manager (v) Ik m Rentokil groepschef (m/v) tekeningenarchief pnem Communicatie ^Onderneming IRECTEU: vertegen woordigsters/ adviseuses st.-elisabethshuis Sekretaresse personeelszaken est-Duit msterdam okker vas Gemeente Tilburg all round taxateur onroerend goed (m/v) Trainer m/v. AMBERT VAN kM ERVEN ASSOCIATES AMBERT VAN IMIERVEN DE STEM VAN ZATERDAG 6 DECEMBER 1986 >-nivo o CONSULTANT/ACCOUNT MANAGER —SECRETARESSE/ACCOUNT ASSISTENTE— Voor enkele filialen in Breda zoeken wij jonge mensen vanaf 16 jaar, in het bezit van een LBO of MAVO-diploma, die zin hebben in afwisselend en verantwoordelijk werk Als verkoper of verkoopster gaan zij o.a. klanten helpen, voor raden controleren en aanvullen, bestellingen doorgeven, binnen komende goederen in ontvangst nemen en zorgen voor een aantrek kelijke presentatie van de artikelen in de winkel. Kortom: afwisselend werk midden tussen de men sen. Een prima baan dus, bij een prima baas! Belangstelling1 Stuur dan uw schriftelijke sollicitatie naar: Albert Heijn bv„ Bisschopshoeve 30, 4817 PV Breda ta.v. de heerJ. van Gestel of bel: 076-87 7044. baal geweld n.v. provinciale noordbrabantse elektr iciteits-maatschappi j C pnem D 's-hertogenbosch Uet liggen op m- ptittmm De Dienst Algemene Zaken verricht activiteiten op het terrein van belastingen, gemeente-archief, interne zaken, automatisering en informatie-verzorging, sociaal-econo mische zaken en burgerzaken. Doelmatigheid en cliëntgericht handelen zijn begrippen van essentieel belang in deze sterk op dienstverlening gerichte organisatie. De dienst telt in totaal circa 170 personeelsleden. Op het bureau Taxaties van de afdeling Belastingen is de vacature ontstaan van Hij/zij zal worden belast met alle voorkomende werkzaamhe den binnen dit bureau, ten behoeve van de waardevaststelling van onroerende goederen, dienende als grondslag voor de heffing van de onroerend goed-belasting. Functie-inhoud: - de waardevaststelling van alle soorten binnen de gemeente voorkomende onroerende goederen; - het verstrekken van informatie aan belangheb benden over de waarde van onroerend goed; - het beoordelen en behandelen van bezwaar- en beroepschriften van belanghebbenden tegen de vastgestelde waarde; - het verrichten van taxaties in het kader van de verstrekking van gemeente-garanties. Functie-eisen: - middelbare opleiding; - N.F.M. of vergelijkbaar diploma; - brede kennis en ervaring op het gebied van waarderen van onroerend goed; - affiniteit met moderne hulpmiddelen zoals automatisering; - het kunnen werken in teamverband; - goede contactuele eigenschappen; - goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkings vaardigheid; - plaatselijke bekendheid en makelaardij ervaring strekken tot aanbeveling. Arbeidstijd: In beginsel wordt uitgegaan van een arbeidstijd van 36 uur. Een dienstverband van 38 uur is echter mogelijk. Salaris: Bij 38 uur bedraagt het salaris minimaal f 3.351,- en maximaal f 4.705,- bruto per maand, exclusief de inhouding 1986 (schaal 9). I.Z.A ziektekosten verzekering. Vacantietoelage 7,5%. Er is beperkte mogelijkheid tot kinderopvang. Procedure: Bij gelijkwaardigheid wordt de voorkeur gegeven aan candidaten uit categorieën die op de arbeidsmarkt een achterstand hebben. Nadere informatie omtrent deze functie kan worden ingewonnen bij het hoofd van de afdeling Belastingen, telefoon 013 - 328524. Sollicitaties, met vermelding van D12, binnen één week te zenden aan de directeur van de Dienst Algemene Zaken, d.t.v. de afdeling Personeels zaken, Stadhuisplein 130, 5038 TC Tilburg. Philip Morris is een internationale onderneming, die onder meer belangen heeft in de sigarettenindustrie (o.a. Marlboro, de meest verkochte sigaret ter wereld), maar ook op het gebied van voedingsmiddelen (General Foods) en bier (Miller). In Bergen op Zoom beschikt Philip Morris over een productiebedrijf dat behoort tot de gTootste en modernste sigarettenfabrieken van Europa. Philip Morris Holland is bezig met een organisatie-ontwikkelings proces, genaamd PONS (Produktie Organisatie Nieuwe Stijl), waarbij de volgende elementen centraal staan: - de basis van de organisatie wordt gevormd door vaste teams; - grote aandacht voor persoonlijke kwaliteit, kwaliteit van de samenwerking, kwaliteit van het produkt; - besluitvorming en bevoegdheden, zo laag mogelijk in de organisatie; - maximale duidelijkheid naar de medewerkers; - het werken met doel- en aktieplannen (MBO). De aideling Personnel Development geeft middels trainingen o.a. ondersteuning op het gebied van: - informatie, communicatie; - samenwerking, groepsdynamica; - vergadertechniek; - kwaliteit; - procesbeheersing (pareto/visgraatdiagram); - leiding geven. In verband met uitbreiding van de afdeling Personnel Development zoeken wij op korte termijn een Naast het geven en ontwikkelen van trainingen op boven genoemde terreinen zal de trainer/adviseur zich eveneens richten op: - het afstemmen met leidinggevenden over ontwikkelingen van individuen en afdelingen en de daaruit voortvloeiende opleidingsbehoeften; - het optimaliseren van opleidingsaküviteiten; - het begeleiden van individuen in het kader van opleidings plannen. Kandidaten met een opleiding op en met de leeftijd tussen 27 en 35 jaar, die beschikken over enkele jaren ervaring in een produktie-organisatie, worden verzocht schriftelijk fe solliciteren bij de heer G. Heuts van de afdeling Personeelszaken, Marconilaan 20,4622 RD Bergen op Zoom, telefoon 01640-7 93 04. ADVIESBUREAU VOOR IN- EN EXTERNE COMMUNICATIE Communicatie Onderneming is een communicatie-adviesbureau in Breda. Het bureau adviseert cliënten op beleidsniveau omtrent in- en externe communicatie en verzorgt de uitvoering van hetgeen geadviseerd wordt. Cliënten zijn afkomstig uit verschillende sectoren, waaronder het groot winkelbedrijf, de beveiliging, de electrotechniek, de automatisering, het transport en uiteenlopende vormen van dienstverlening. Het toenemend aantal cliënten leidt tot een sterke groei van het bureau, vandaar dat er op korte termijn plaats is voor twee nieuwe medewerkers: Voor deze funktie wordt gezocht naar een allround communicatie- specialist(e). die zijn/haar sporen in het beroepsveld verdiend heeft. Er wacht een zeer intensieve baan waarin kwalitatief adviseren en commercië le feeling centraal staan. De consultant/account manager gaat zelfstandig complete communicatieprojecten behandelen. Projecten met zowel een public relations als een promotioneel karakter. De voorkeur gaat uit naar iemand met een HBO-achtergrond. Leeftijd rond de dertig jaar. Ondernemingsgeest is van belang omdat er een wezenlijke bijdrage wordt verwacht aan de verdere groei van het bureau. De vereiste ervaring kan zijn opgedaan bij een reclame- of public relationsbureau, of bij een grotere organisatie of onderneming. Voor deze funktie wordt iemand gezocht die zelfstandig, doortastend en accuraat te werk gaat. Eigen initiatief is daarbij onmisbaar. Ze zal optreden als secretaresse/assistente van twee consultants/account managers. Daar voor moet zij vlot kunnen omgaan met een tekstverwerker. Alle dagelijks voorkomende bureauwerkzaamheden vallen onder haar verantwoording. Leeftijd ongeveer 25 jaar, bij voorkeur VWO-niveau. Ervaring binnen een communicatie-adviesbureau of op een communicatie-afdeling van een or ganisatie of onderneming is zeker een pré. Wie geïnteresseerd is in een boeiende baan binnen een bureau waar voor de medewerkers tal van ontplooiingsmogelijkheden liggen, schrijft een bondige sollicitatiebrief vergezeld van een curriculum vitae. De brief adresseren aan Han A.F van den Eijnden, Communicatie Onderneming. Tfeteringsedijk 19, 4817 MA Breda. T A M LW&A start 01.01.1987 haar activiteiten. Die liggen op het gebied van advies en begeleiding bij vacaturevervulling op directie- en topkaderniveau bij middelgrotj ondernemingen. Zij zal dat doen vanuit haar kantoor gevestigd in Slotje Brakestj in Oosterhout. LW&A BV is de verzelfstandiging van de management search activiteiten van Lambert Venture Promotion BV te Rotterdam en van Werven Consulting BV te Rosmalen. Wij zoeken een Naast DIRECTIESECRETARIAAT WERKZAAMHEDEN zal een aanzienlijk def van haar tijd besteed worden aan MARKTSCANNINGS-activiteiten in diverse vormen. TËRPAG 6 DECEMBER DoorPe Profielschets. U bent ca. 45 jaar en hebt een opleiding op VWO-niveau. U hebt een track record als directiesecretaresse. De cultuur van het dienstverlenend bedrijfsleve-L kent u en spreekt u aan. U bent gewend met een pc te werken of er van overtui Paal om h^,eif®n irr!a®0 no£,^va dat snel te kunnen leren. U beheerst de Engelse en Franse taal. U houdt ervan zeergrote mate van zelfstandigheid te werken. jLGENDE week woensd nisch-Technologisch I IN) zijn halve eeuwfees ,at wordt een plechtige ve jjedwaardig instituut: een katholieke Universiteit Br bespraakte zwaargewichte inAgt. L jubilaresse zelf gebruikt Voor inlichtingen over deze dynamische functie kunt u 's avonds telefonisch contact opnemen met ir F.M. van Werven, telefoon 04192-15496. Uw schriftelijke sollicitatie vergezeld van uw curriculum vitae kunt u tot 20.12.86 richten aan 1 Lambert, van Werven Associates BV, Keerweer 4-6, 3012 KB Rotterdam onder vermelding OFFICE MANAGER. MENT Rentokil B. V, is een toonaangevende onderneming op het gebied van bedrijfshygiëne. Wij zoeken voor de presentatie van een gedeelte van ons dienstenpakket aan bedrijven en instellingen kontakt met voor rayon West-Brabant (inkl. Breda)/Zeeland (met uitzondering van Zeeuws-Vlaanderen). Gezocht wordt naar zelfstandige representatieve vrouwen (liefst met middelbare opleiding), die hun sporen in de commercie hebben verdiend. Vanzelfsprekend staat hun een goed basissalaris met provisieregeling alsmede een onkostenvergoeding te wachten. Gaarne zien wij uw schriftelijke reaktie tegemoet Rentokil B.V., Postbus 129, 3454 ZJ De Meem, t.a.v. mevr. H.M. Vernes-Manhave. én bedrijfsleven en overheid' reet op een affiche, dat dezer da zelfs het werkvertrek van ETIN Cteur dr. G. Mustert opvrolijkt. wee het takenpakket klip e r samengevat? Jou nee, natuurlijk niet hele 1", zegt Mustert. „Bovendien is e e afgelopen decennia, als gevol ontwikkelingen die zich ondank ankzij ons voltrokken, heus he en ander met dat takenpakke urd. De ontstaansreden is bij CCnn ATF*\ lïbeeld een andere dan de motie O VJ V_>I_i\ i f)ü vandaag de dag ons bestaans t bepalen". itert legt uit dat het ETIN in d dertig als verlengstuk van d malige Economische Hogeschc (gericht om in de behoefte aa ïologische kennis in het Bra bedrijfsleven te voorzie araan was toen echt grote te", zegt hij. „Maar na de oorlo het instituut zich veel meer toe en op de begeleiding van het in rialisatieproces. Bedrijven wa oen nog genegen om het arbeids ïtieel op te zoeken. En daarva len we genoeg in onze provinci Het St. Elisabethshuis, biedt binnen één complex verzorging aan 201 bewoners en verplegi#1331^11 Amerikaanse bedrijve aan 102 somatisch zieken, alsmede dagbehandeling aan 5 bezoekers. De uitbreiding van li r"' ZsciriktVakerTvan het ar verpleeghuis met een afdeling voor psychogeriatrische patiënten is onlangs gestart en zalt JÖtentieel door mee te werke verwachting medio 1988 in gebruik genomen worden. Aan deze afdeling wordt eveneensdi de stichting van scholen voor funktie dagbehandeling voor 5 bezoekers verbonden. BERNHARDLAAN 86 4872 BR ETTEN-LEUR 01608-34910 Op korte termijn kan voor de afdeling personeelszaken worden aangesteld een fulltime Funktie informatie tot de taak behoren o.a. - de administratieve behandeling van sollicitatie, selectie en aanstellingsprocedures. - het bijhouden van de personeelsadministratie. - het verzorgen van alle voorkomende korrespondentie t.b.v. personeelszaken. - notuleren van vergaderingen en typen van verslagen. Funktie eisen - opleiding op Havo nivo aangevuld met een sekretariële opleiding en enige jaren ervaring met administratief werk. Bij voorkeur met personeelsadministratie. - goede typevaardigheid en ervaring met tekstverwerking. - goede kontaktuele en organisatorische eigenschappen. Geboden wordt: - een zelfstandige en afwisselende werkkring. - arbeidsvoorwaarden overeenkomstig de CAO-ziekenhuiswezen. Serieuze kandidaten voor deze funktie worden uitgenodigd binnen 10 dagen na het verschijnen van deze advertentie te solliciteren. Brieven met vermelding van genoten opleiding en werkervaring te richten aan de afdeling Personeelszaken op bovengenoemd adres. ionderwijs". ien de jaren van de industria" [en de wederopbouw achter de ru en Brabant mocht gaan mc: ven van de welvaart, verander karakter van het ETIN ingrij l „In de jaren zestig bereikten i tuatie van de volledige werkg aheid. Ons bestaansrecht we nmi verzorgt de stroomvoorziening (produktie, transport en voor een groot deel de distributie) voor de gehele provincie Noord-Brabant. In het hoofdkantoor te 's-Hertogenbosch, de centrales te Geertruidenberg en een aantal afdelingen verspreid over de provincie, zijn circa 2400 medewerk(st)ers werkzaam. De afdeling Documentaire Voorzieningen heeft tot doel zorg te dragen voor een optimale beschikbaarheid van (gegevens uit en over) documenten, die nodig zijn voor het functioneren van afdelingen en/of functionarissen in het bedrijf. Dit betreft zowel corres pondentie, tekeningen en andere beleids- of procesinformatie dragende stukken als externe informatiebronnen. Het tekeningenarchief te 's-Hertogenbosch is één van de drie organisatorische onderdelen van de afdeling. Het houdt zich bezig met tekening- verzamelingen voor het bedrijfsdirectoraat Transport en Distributie en voor de afdeling Bouwzaken. De adresseergroep en de reprografische dienstverlening zijn ook functies va' deze groep. Voor de leiding over het tekeningenarchief wordt gevraagd een: door de psycholoog met de sollicitant besproken, waarna eventueel niet tot rapportering zal worden overgegaan. Betrokkene wordt opgenomen in het Algemeen Burgelijk Pensioenfonds en de Interprovinciale Ziektekosten Regeling. Het is de bedoeling dat men zich in of in nabi|heid van de standplaats zal vestigen Bij verhuizing kan een tegemoetkoming worden verleend in de verhuis- en herinrichtingskosten. Voor nadere informatie met betrekking tol de functie kan desgewenst telefonisch contact worden opgenomen met de heei J. Mollen, telefoon: 073 - 154281. Sollicitaties, uitsluitend schriftelijk en tot 14 dagen na het verschijnen van deze advertentie, te richten aan de bedrijfs directeur Sociale Zaken van de N.V. PNEf Postbus 222, 5201 HA 's-Hertogenbosch. onder vermelding van vacaturenummer 86-A-141 in de sollicitatiebrief. Door Rink Drost UN - Het belooft een hete ld te worden aan het ar- Isfront in de Bondsrepu- k Duitsland. Inzet is de 35- [e werkweek. Werkgevers verknemers zijn bezig stel en te betrekken die lijn- it tegenover elkaar staan. nd januari loopt de ver- ïte afkoelingsperiode af rin op rechterlijk bevel acties mogen worden on- ïomen. De vakbonden zijn plan er vanaf dat moment g tegenaan te gaan, on- de wetgeving die zoge nde speerpuntacties bijna ogelijk heeft gemaakt. met standplaats 's-Hertogenbosch. Functie-informatie: - het, als meewerkend chef, leiding geven aan de groep; - het leveren van een bijdrage aan de beleidsontwikkeling van de afdeling; - het afstemmen van inhoud en vorm van de dienstverlening van de groep op de behoefte van de gebruikers; - het volgen en op toepasbaarheid beoor delen van de technologische ontwikkelingen.1 Functie-eisen: - HAVO; - SOD II of GO B en bereidheid tot verdere scholing in relatie tot de functie; - aantoonbare leidinggevende kwaliteiten; - inzicht in de functie van documentaire voorzieningen in het algemeen en van een tekeningenarchief in het bijzonder; - sociale en communicatieve vaardigheden in relatie tot de functie. Een vertegenwoordiging uit de groep zal bij de selectie worden betrokken. Een psychologisch onderzoek zal deel uit maken van de selectieprocedure. Het resultaat hiervan wordt desgewenst ®RDAM (ANP) - Op een over- *d weer zwakker Damrak heeft 1 yrijdagochtend een flinke dijging te zien gegeven. Een dui- rol speelde daarbij dekkings pen; die vloeiden voort uit grote posities die de laatste tijd zijn Nnen onder invloed van een n Van negatieve geruchten. De Ivan de vliegtuigbouwer was te- het middaguur ƒ4,30 hoger op rklaas kwam op zijn verjaar de vloer speciale exemplaren van een cursusboek. Zij wa- md voor de 10.000ste deelne- de cursus Beleggen in Effec- de 2500ste aan de cursus Beleg- irH es" Daarmee waren de ca- wjes op de stille beurs op. De «verschuivingen bleven gering. zevenög cent achteruit 7161,50. Hoogovens ƒ1,10 naar terwijl Philips een dubbeltje aard werd op ƒ47,30. de banken verloor ABN ƒ3 op ®h PGH ƒ1,20 op ƒ15,50. Bij de **g»ng VNu ƒ1,50 omhoog naar ,T~7rmann-Tetterode verloor [^^drag op ƒ236,50, terwijl In- ïhn er '1,eo moest prijsgeven rti obUgatiemarkt gaf hier actionele dalingen te zien. °P de lokale markt bleef het stil hadden de verliezen de moesten de certificaten J5.50 prijsgeven op ƒ68. VRG °g eens ƒ3,50 achteruit naar ft op ƒ310 en Medicop- tehius phhius hgr.olv thiel «thuis «thuis «thuis pthuis Pghuys »tz.hs ^•hs *Lz.hs aeneas (oostb.) (oostb.) lourdes de brouwer (tilburg) (tilburg) (tilburg) (tilburg) (het) klokkenberg liduina ('s-h'bosch) ('s-h'bosch) ('s-h'boech)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1986 | | pagina 6