Op 1 april werd een belangrijke stap gedaan in de strijd tegen „zure regen". Zure regen wordt voor een deel veroorzaakt door uitlaatgassen en is schadelijk vóór ons milieu. Het is dan ook een goede zaak dat de overheid maatregelen heeft genomen om de zure regen tegen te gaan. Als Opel-rijder kunt u daar ook uw steentje toe bijdragen. WAT IS ER NU PRECIES VERANDERD? In plaats van de normale lood houdende benzine zit er nu „normaal loodvrij" in de pomp. U heeft dit ongetwijfeld gemerkt. Ook loodvrije superbenzine is al verkrijgbaar in Nederland. Zij het op zeer beperkte schaal. Loodvrije benzine is op zich al 'n stuk vriendelijker voor het milieu. Maar moet toch slechts gezien worden als 'n stap in de goede richting. Met als uiteindelijk doel: iedereen een „schone" auto. Daarom is het ook zo belang rijk dat in alle Europese pompen zo snel mogelijk loodvrije benzine komt. KAN IK MET MIJN OPEL GEWOON OVERSTAPPEN OP LOODVRIJ? Voor iedere Opel die na april 1985 is gebouwd, is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Deze kun nen zonder ook maar een enkele beperking loodvrij gaan rijden. Voor de Opeis van vóór april 1985 kan er een kleine restriktie gelden. Kijk dus eerst even in het schema wat voor uw auto van toepassing is. KAN IK AL EEN „SCHONE" OPEL KOPEN? Nou en of. Met Opel kunt u alle kanten op. In diverse types zijn er al schone auto's te koop, met of zonder katalysator. Opel is hier al erg ver mee. De aanschaf van een Opel zónder katalysator blijft nog heel wat jaartjes een verantwoorde investering. Immers, ze zijn zonder meer geschikt voor loodvrije benzine en pas in 1993 moeten alle nieuw te kopen auto's „schoon" zijn. U WILT MEER WETEN? Begrijpelijk. Want de verwarring rond „loodvrij" is groot. Stap even naar de dichtstbij zijnde Opel-dealer. Hij vertelt u er graag het fijne van. Bovendien ligt er een uitgebrei de folder voor u klaar. Dan kunt u zich helemaal niet meer vergissen. Zoals u zich ook in uw keus voor Opel niet kunt vergissen. NORMAAL SUPER 'RANK RIJ BEREKEND OP DE TOEKOMST. Altobelli achte B^ss^sss: Db STbM VAN VRIJDAG 6 JUNI 1986 LOODVRIJ KAN BU MU DE CILINDER INHOUD VAN UW OPEL IS AAN GEDUID MET: HET MOTORTYPE OOK NOG WAARMEE UW EVEN NAGAAN: OPEL IS UITGERUST, IS: U TANKT VOORTAAN: L2N 0HV VOOR MOTORNR. 12-NC-1043078 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 1.2 N OHV NA MOTORNR. 12-NC-1043Ó78 ALTIJD LOODVRIJ 1.3 N 0HC ALTIJD LOODVRIJ 1.6 N OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.6 N CIH 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 1.7 N CIH 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 1.8 N OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.9 N CIH 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.0 N CIH VOOR MOTORNR. 0005895 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.0 N CIH NA MOTORNR. 0005895 ALTIJD LOODVRIJ 1.2 ST OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.3 S OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.6 SH OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.8 S OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.8 E/i OHC ALTIJD LOODVRIJ 1.0 S OHV VOOR MOTORNR. 3271806 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 1.0 S OHV NA MOTORNR. 3271806 ALTIJD LOODVRIJ 1.2 Sc OHV VOOR MOTORNR. 1031045 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 1.2 Sc OHV NA MOTORNR. 1031045 ALTIJD LOODVRIJ 1.6 S CIH 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 1.9 S CIH 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.0 S CIH VÓÓR MOTORNR. 0844000 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.0 S CIH NA MOTORNR. 0844000 ALTIJD LOODVRIJ 2.0 E CIH VOOR MOTORNR. 0355000 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.0 E CIH NA MOTORNR. 0355000 ALTIJD LOODVRIJ 2.2 E CIH VOOR MOTORNR. 0021000 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.2 E/i CIH NA MOTORNR. 0021000 ALTIJD LOODVRIJ 2.5 E CIH VÓÓR MOTORNR. 0039000 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND 2.5 E CIH NA MOTORNR. 0039000 ALTIJD LOODVRIJ 3.0 E CIH VOOR MOTORNR. 0078000 5X LOODVRIJ IX LOODHOUDEND Van onze specu PUEBLA - Diego Ma iveer eens goud waarc dj een onnavolgbare t virtuoos kwam de we na ruim een half uur met de titelverdedigers Al na zeven minuten ha ie leiding genomen doe icheidsrechter Jan Keizei tutte. In de tweede helft werd het ipel van beide ploegen in Pue- ila beheerst door de angst te verliezen. Met uitzondering /an een schot tegen de paal /an Conti kwamen er dan ook rauwelijks meer gevaarlijke momenten voor beide doelen /oor. Het gelijke spel -voor [talie al de tweede keer na de [-1 in de openingswedstrijd ■«gen Bulgarije- betekent ver moedelijk voor beide teams pen plaats in de volgende ron- Verscheen Italië in de zelfde opstelling als tegen de Bulga ren, dus zonder Paolo Rossi, bij de Argentijen waren en kele wijzigingen doorgevoerd. Zo stelde coach Carlos Bilardo in de plaats van rechterverde- diger Clausen dit keer Cu- ciuffo op en maakte Borghi "n opwachting in de aanval de positie van Pasculli. Verdediger Pasarella bleek tog altijd niet hersteld te zijn an zijn maag- en darmstoor- issen. Tegenvallend was de publieke belangstelling: het Euauhtemocstadion was met rauwelijks 25.000 toeschou wers slechts voor de helft ge vuld. Maradona vond een be nde schaduw naast zich: .vadore Bagni, zijn clubge- bij AC Napoli. De Ita- kon met name in de eer- «te helft niet verhinderen, dat Itaradona enkele malen met chitterende foefjes openingen orceerde. Scheidsrechter Keizer ves- Door Ted van Leeuwen ION Frankrijk en usland zijn gisteren in goede harmonie uiteen gegaan. De 1-1 waarmee rij hun wedstrijd in groep D besloten, geeft zowel de magiërs van het artis tieke spel als de stoïcijnse voetbalatleten een riant uitzicht op de volgende inde. In een wedstrijd die een propaganda voor aanvallend voetbal was, hadden de Fran sen graag gewonnen om groepswinnaar te worden, aangezien het doelsaldo van de Sovjets onaantastbaar lijkt na de 6-0 op Hongarije. Die kans was ook aanwezig gewest, maar op het fatale loment miste Jean-Pierre apin. De 24-jarige Norman- ■diër, die anderhalf jaar gele den nog in de Franse derde di visie speelde, maar bij het Bel gische Club Brugge groot werd, kwam een kwartier voor tijd oog in oog met doel man Dasajev. Op de prachtige grasmat het stadion van Leon, aar West-Duitsland in 1970 de inmiddels historisch j rden wedstrijden tegen ranknjk en Italië speelden, ""inde beide ploegen weinig ontzag voor elkaar. De Fran- Isen, die al 15 jaar niet van de Kussen gewonnen hebben waren het meest nerveus Geen wonder, zij hadden dt winst nodig. Coach Henri Mi chel, die zelf nog met Platin «i Rocheteau in het nationale •Iftal gespeeld heeft, had de laatste na diens magere optre- 3.0 E/i CIH NA MOTORNR. 0078000 ALTIJD LOODVRIJ Van onze spec MEXICq-STAD - Na de we Sovjetunie - Frankrijk, bei Iteliaan AltobelU en de Arg van de lijst van topscorers m tAnrtSl^£.fr volgt uit: 2 d° doelpunt: Alejnikov (Sk Betanov<Sov), tolas Manuel

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1986 | | pagina 6