■EL m RIJDE CHINES :H ZN BV Citroën AX in najaar weg op Schone motor voor Volvo 360-serie Huyndai opent aanval op Europese markt HEYB0ER DORWAARDEN, Keuring van trekhaken jafgeschaft Honda start met leasing motorfietsen 'ALS ZE JE AUTO PER SE WILLEN HEBBEN, LUKT DAT ALTIJD' 'covan: nieuwe estelwagen ij Mercedes Vakantie: auto blijft favoriet Pony XP fungeert als speerpunt Werkzaamheden aan de wegen IEK ZONDER GRENZEft Verplicht HET aantal auto-diefstallen en -inbraken ver toont nog steeds een stijgende lijn. Research Onderzoek Kort nieuws -if VRIJDAG 6 JUN11986 104 PAGINA 4 gne staat reeds kond Kom n-.mr het liet glas ter gelegenheid vainlt aga Tournee Van donderdag t/tn tns alle exclusieve en luxueuze u.: eat Malaga bewonderen ■maal klaar voor een proefrit, van ie tot de superdeluxe GI.X. In drit 1.2,1 Sen 1.7 diesel. lagaGLX vtinder de klasse van bijvoc irbecli] irsehe raeeteehniek gecombineerd n superieur comfort jetint glas, eleetriseh bediende trvergrendeling, een in litktgte var- metalen velgen en een soepele, |>t stem Porsche zijn slechts enket maken datdeze Seat Malaga andctc rrijsklasse degradeert tot kale ha». ■kentl is de geavanceerde Motor ■schikt voor loodvrije benzine en zeker Dit laatste gccombincuil ■n de onderhoudsvrije techno; literst interessant om ook eens tein '(xtrdellge leasemogelijkheden ink, uiteraard na uw proefrit, een ne met ons. I )at mag u niet missen 19.995,- Alarm als preventief middel tegen krakers ■leve »V. JleverinB-skoslcn Wij/ij;innen VGonbelmudcn IJVTuquiuswcji25, 21021.SHeemstede Voorbeeld van een alarm-installatie. Van buiten af wordt het alarm met een magnetische sleutel op scherp gezet. - FOTO ARCHIEF DE STEM Breda en distribiteur van Me- clen-auto-alarmsystemen. Door Marja Klein Obbink Vorig jaar werd er dagelijks in ruim 400 auto's inge broken, en daar moesten dan nog eens ruim 60 auto diefstallen per dag bij worden opgeteld. En dan spreken we alleen over de gedupeerden die aan gifte hebben gedaan.. Van de op jaarbasis in totaal 149.662 inbraken werd nog geen zes procent opgelost. In een stad als Breda (op Amsterdam na de meest criminele stad van Nederland) is drugs het sleu telwoord als we vragen naar de oorzaken. „In bijna alle ge vallen zijn het verslaafden die we aanhouden", aldus adju dant C. Ardon van de Bredase recherche. Maar toch gaan sommige automobilisten ook niet geheel vrijuit. Op het gebied van pre ventief gedrag mankeert er nog al 's het een en ander, vindt adjudant C. Ardon van de recherche in Breda. Hij constateert dat het krakers soms wel erg gemakkelijk wordt gemaakt. Ardon: „Luis ter, in auto's waar niks in zit, wordt in principe niet inge broken. Dus haaL kostbare spullen uit je auto. En -het klinkt zo logisch, maar je moest eens weten hoe noncha lant men kan zijn-je deur af sluiten is natuurlijk een eerste vereiste. En het is toch een kleine moeite om je tas met „AUTO-INBRAKEN zijn niet te voorkomen. Als een dief per se een auto(radio) wil hebben, krijgt ie 'm toch wel", is de opmer kelijke uitspraak van een distribiteur van auto-alarminstalla ties in Breda. Tegen het stijgend aantal auto-inbraken lijkt geen kruid meer gewassen. De burger reageert niet eens meer als een alarm afgaat. Toch is het aanbrengen van een alarmin stallatie (en preventief gedrag van de automobilist zelf) volgens politie en distribiteurs het enige middel wat nog rest om de aspi raties van een kraker de kop in te drukken. De drempel wordt verhoogd. Alarm-installaties werken preventief, omdat ze met een vermogen van zo'n 120 decibel een kraker behoorlijk schrik aanjagen. Voldoende om op de vlucht te slaan. Na BMW valt elke andere aik| ijktegen.Toch ontsnapt ook eend met aan de behoefte te veranda Dan stapt hij over op 'n ander! De BMW 320i of de BMW 3251 eeld. Of, de vierwielaangedreven f 325i X, die op elke ondergrond rr grip behoudt. Verhoogde veilighei Ie BMW-rijder die zich makkelijk iding laat gaan De BMW-rijder mag dan eens efte hebben om te veranderen, voel om in 'n opwindende machij wil hij niet meer missen. Als zo'n avontuur wilt betel dan even een afspraak voor 'n proa V MAAKT RUDEN GEWELDIG,ft GARAGE HEYB0ER BV SPUIPLEIN 43, ill AP BRESKENS, TEL: 01172 1723.01177-1281 halen, idem dito je autopapie ren en portefeuilles". Zolang de politie, om wat voor reden dan ook, de hausse in auto-diefstallen geen halt kan toeroepen, zal de automo bilist zelf maatregelen moeten nemen. Zeker als hij een dure auto heeft of daarin goede c.q. verhandelbare geluidsappara tuur heeft ingebouwd. Want in de meeste gevallen is het toch die apparatuur waar een kra ker op uit is. Verkopers van alarm-syste- j men doen goede zaken. Cijfers worden niet genoemd in deze i sterk concurrerende handel. Maar de totaalomzet van alle distributeurs zal zo rond de 100.000 exemplaren liggen, schat directeur J. van der Ven I van de firma Alfaport ATC in Het Meclen-systeem is door verzekeringsmaatschappij In terpolis gekozen tot een van de merken die de klant wordt aanbevolen. Woordvoeder^ C. Kuyper van Interpolis: „Ver zekeringsklanten die een auto van boven de 45.000 a 50.000 hebben, worden door ons ver plicht een alarminstallatie te kopen. Maar de grote vraag was altijd wat voor soort sys teem en bij wie moet ik daar voor zijn Want de markt voor alarm-systemen blijkt een ondoorzichtige markt. En ook een open markt, want de prijzen vertonen aanmerke lijke verschillen. Vandaar dat wij besloten zelf op onderzoek te gaan. Het Meclen-systeem kwam daarbij als een van de betere systemen naar voren". Dit merk wordt nu door Inter polis, samen met twee andere merken (waarvan Kuyper de naam niet wil noemen) aanbe volen. Over de reden waarom voor onder meer Meclen is ge kozen wil Kuyper nog kwijt dat deze fabrikant 'vaste prij zen hanteert en daarvoor een zeer acceptabel alarm kan le veren'. Directeur Van der Ven van Meclen legt uit dat zijn firma met vaste prijzen kan werken omdat Meclen over het hele land beschiktover 1400 in- bouwstations. De klant kan dus altijd in de buurt van zijn woonplaats terecht voor het inbouwen van een alarm-sys teem, terwijl vaste prijzen, in clusief montage, gegarandeerd zijn. Het derde argument om een Meclen-alarm aan te schaffen is volgens Van der Ven het feit dat Meclen als enige distribiteur een automa tisch alarm levert. Het in- en uitschakelen van het alarm gebeurt door het omdraaien van de contactsleutel. Dus bij Dit bord 'siert' tegenwoordig tal van parkeerplaatsen. De bedoeling is dat de automobilist in het vervolg nalaat kostbaarheden in zijn geparkeerde auto uit te stallen. - FOTO DE STEM JOHAN VAN GURP het verlaten van de auto blijft het alarm automatisch inge schakeld. „Begrijp me goed", zegt Van der Ven, „als ze je auto per se willen hebben, lukt dat altijd. Een kraker houdt je auto des noods drie weken in de gaten. Of hij sleept 'm weg, alhoewel we voor dat euvel ons systeem weer met een anti-wegsleepset hebben uitgebreid". Van der Ven erkent dat 'wat je van daag op de markt brengt, mor gen weer oud is'. Vandaar dat in zijn bedrijf vijf man per manent bezig zijn met re search om dat wat de krakers weer 'uitvinden' zo snel moge lijk de kop in te drukken. „Zolang de groei in auto diefstallen blijft toenemen, geldt dat ook voor alarm-sys temen. Wij groeien zelfs snel ler dan het aantal auto-inbra ken toeneemt". Van der Ven beweert om die reden dan ook niet bevreesd te zijn voor con currentie. Omzetcijfers wil hij niet geven - „Ik voel er niets voor de concurrentie te prik kelen. Bovendien is er nu rust op het front..."- maar Van der Ven zegt wel dat zijn firma de afgelopen jaren een groei van zo'n 30 procent per jaar heeft doorgemaakt. En tussen vorig jaar en dit jaar, na de aanbevelingen van In terpolis, een groei van 15.000, aldus Van der Ven. Een goed alarm-systeem zou volgens Van der Ven aan de volgende eisen moeten vol doen. Ervan uitgaande dat je je dat ook financieel kunt ver oorloven. Allereerst pleit Van der Ven, logisch natuurlijk, voor een automatische in- en uitschakeling. Want er zijn nogal wat mensen vergeetach tig.Hoewel zijn firma alar men met instapvertraging le vert, is hij daar geen voorstan der van. „Direct alarm werkt beter", vindt Van der Ven. Vals alarm moet volgens Van der Ven worden voorkomen. Om die reden maakt Meclen geen gebruik van trilcontacten en indien mogelijk wordt het basisalarm dubbelzijdig en doorgemetaliseerd uitgevoerd. De politie in Breda moet er kennen niet zo op de hoogte zijn van wat er allemaal op het gebied van auto-alarmen te koop is. Technisch recher cheur F. Kops zegt wel te sig naleren dat steeds meer auto- mobilisten een alarm aan schaffen. „Toch een goede zaak", meent Kops, want „een kraker gaat er dan tussenuit. Ook omdat niet alle krakers de kennis beschikken om een alarm uit te schakelen". De prijs voor een alarm va rieert van 100 tot 1000 en zelf nog hoger. Afhankelijk van het soort alarm en het type auto. Wil je een alarm met uitgebreide mogelijkhe den, dan is het logisch dat je er wat meer geld voor neer moet leggen. Hoe dan ook, een alarm-installatie van 150 werkt ook preventief. In de meeste gevallen neemt een kraker de benen als een alarm afgaat. En daar gaat het toch om. De Nederlandse autoverze keraars hebben eind vorig jaar het Technisch Bureau ter bevordering van Schadepre ventie de opdracht gegeven te onderzoeken hoe diefstal en inbraak in auto's verzeker baar kan blijven. Ze willen dat alleen blijven doen als het fe nomeen een halt kan worden toegeroepen c.q. als het risico binnen bepaalde perken kan worden gebracht. Gedacht wordt onder meer aan verho ging eigen risico bij inbraak, of een maximum stellen aan de vergoeding voor gestolen spullen. Niet waarschijnlijk is dat de premie voor auto's die voorzien zijn van een alarm installatie verlaagd zal wor den. [DEN HAAG - Sinds 1 april is de technische keuring door de Rijksdienst voor het Wegver keer op trekhaken aan perso nenauto's, voor het trekken van aanhangwagens en cara vans zwaarder dan 750 kg, vervallen. Voor bedrijfswagens, waar- jvoor een grijs kenteken is af gegeven, geldt deze maatregel niet; evenmin voor alle auto'3 met een sterk afwijkende trekhaak. Tevens moet iedere trekhaak voldoen aan de be staande technische eisen. De trekhaak moet type goedge keurde zijn, terwijl bij mon tage de kentekenplaat zicht baar moet blijven. Door de invoering van de bij et geregelde periodieke lutokeuring, waardoor over mkele jaren iedere auto om de jaar naar de keuring moet, ■omen de trekhaken te zijner ld jaarlijks aan bod voor een introle. Daardoor zal de ieuwe regeling geen nadelige 'eiligheidsaspecten opleveren, ildus het Ministerie van Ver teer en Waterstaat. -tECHT - Tien procent 'eer laadvolume, een tien Procent lager brandstofver bruik en een topsnelheid die ten procent hoger ligt dan het 'oorgaande model (de Düssel- orfer), vormen de belangrijk- te kenmerken van de Ecovan; nieuwe Mercedes-Benz ware bestelwagen in de lasse van 3,5 tot 7,5 ton GVW. Bij de Ecovan, leverbaar als 'stelwagen en als chassis-ca- ane in een zeer groot aantal nanten, heeft men ook veel andacht besteed aan de repa- f )e~ en onderhoudskosten, at heeft er o.a. toegeleid dat .n opzichte van de Düsseldor- waarvan er in 20 jaar in taal 600.000 werden ge- J volgens de fabriek de nsduur met 15 is geste- De Rover CW, een concept studie van de Britse auto-in dustrie die voor het eerst op de autosalon in Turijn te zien was, zou vanaf 1989 in produk- tie kunnen gaan. Er zijn geen grote veranderingen aan de wagen, die op basis van de ko mende Rover 800 is gebouwd, noodzakelijk om serie-pro- duktie mogelijk te maken. Van alle geregistreerde auto's in ons land zijn 560.000 auto's uitgerust met een LPG-instal- latie; een stijging van 11.000 stuks ten opzichte van de vo rige telling. Het aantal diesel is - volgens het CBS - van 291.000 naar 356.000 gegaan. Het aandeel van de diesel is de laatste 3 jaar sensationeel ge stegen: in 1983 nog onder de 10 in 1984 naar 13 en vorig jaar werd een aandeel van 14,4 bereikt. De Saab 900 cabriolet, die in eerste instantie is ontworpen voor de Amerikaanse markt, komt volgend jaar ook naar Europa. De 900 cabrio, uitslui tend leverbaar met turbo mo tor en in grijs metallic en grijs leer in het interieur, is na de personenwagen RAI in ons land te verwachten. Fiat heeft op de Westeuropese markt tijdens het eerste kwar taal van dit jaar het markt aandeel vergroot van 12,8 naar 13,1 Volkswagen/Audi steeg van 12,1 naar 12,9%. Verlies was er voor Ford (van 12,1 naar 11,6%), voor General Mo tors (van 12,1 naarr 11,6%) en voor Renault (van 11,2 naar 9,4%). Binnenkort worden aan de Ford Cargo vrachtauto een groot aantal verbeteringen aangebracht. De lage topsnel heid, de service gevoeligheid en de geluidsisolatie, hebben bij de veranderingen centraal gestaan. Ook komt in de Cargo-serie een 40 tonner uit met in plaats van een 240 pk krachtbron, nu een 280 pk Cummins diesel als aandrijf- kracht. Fiat heeft 9,5 miljard gulden uitgetrokken voor herstructu rering van de produktie en verdere automatisering. Het bedrag wordt besteed in de pe riode tot 1990. De nieuwe Citroën AX. AMSTERDAM - Citroën maakt nog geen haast met het vervangen van de bijna al 40 jaar oude 2 CV (Lelijk Eendje). Voor de Parijse autosalon, die dit jaar van 1 tot en met 12 oktober wordt gehou den, hebben de Fransen wel een nieuwe kleine wagen op stapel staan: de AX. Tij dens de herfst zal de levering aan het Franse publiek beginnen; volgend jaar (na de personenwagen RAI in Nederland) zal de AX in ons land zijn. De AX moet als opvolger gezien worden van de ALN; een wagen die in Nederland nooit hoog heeft gescoord en daardoor ook al enige tijd uit het modellenprogramma van'Citroën Nederland is verdwenen. De LNA was door de prijsstelling een recht streekse concurrent van de in eigen huis geleverde Visa. Toen de Nederlandse autombilist een duidelijke voorkeur bleef houden voor de Visa, werd de invoer naar ons land gestaakt. Met de nieuwe AX (een 3-deurs berline met voorwielaandrijving en een totale lengte van 3,50 meter) gaat Citroën Neder land een wat andere prijspolitiek voeren, want het is zo goed als zeker dat de AX wat prijs betreft onder de Visa komt te liggen. En dat betekent dat de goedkoopste AX on der de 14.000,- komt. De AX is uitgerust met een nieuwe aan- drijfunit: motor dwarsgeplaatst in verti cale stand, gekoppeld aan een 4- of 5-ver- snellingsbak die aan het uiteinde van de motor gemonteerd is. Bij de nieuwe 4-cilin- der motor met bovenliggende nokkenas, kan gekozen worden uit 3 vermogens: 954 cc (45 pk/33 kW), 1.124 cc (55 pk/40,4 kW) en 1.360 cc (65 pk/48 kW). Omdat de AX ook nog 4 verschillende uitrustingsniveaus gaat kennen, komen er in totaal 7 verschillende versies beschikbaar. Door de dwarsgeplaatste krachtbron is het motorcompartiment vrij klein gehou den, waardoor een interieur is ontstaan dat plaats biedt aan 5 personen. Via de derde deur is een grote variabele kofferruimte bereikbaar. Citroën verwacht veel van deze kleine nieuweling, die - wanneer naar de carros serielij n wordt gekeken- enige overeen komsten heeft met de BX. Nu al zegt men in Parijs over de AX: „Het comfort en de rijei- genschappen, samen met een goede ge wicht/vermogenverhouding (gewicht van 640 tot 695 kg), maken van de AX een auto met een dynamisch temperament". Over epn aantal maanden weet de consu ment wat de fabriek met die opmerkingen duidelijk heeft willen maken. De eerste fo to's van de AX spreken in dat opzicht zeker geen duidelijke taal. RIDDERKERK - Is in de autowereld het begrip leasing al aardig ingeburgerd, Honda probeert met dit verhuursys- teem op langere termijn nieuw leven in de motorwereld te blazen. Een lease overeenkomst, met een vaste looptijd van 24 maanden, kan bij Honda wor den gesloten voor 5.000, 7.500, 10.000 of 15.000 kilometer per jaar. In de lease overeenkomst zijn alle kosten van afschrij ving, onderhoud, reparatie, belasting en all-risk verzeke ring (inclusief voor de passa giers) opgenomen. Alleen de brandstofkosten zijn voor eigen rekening en de machine blijft eigendom van Honda of de dealer. De volgende lease-bedragen gelden bij 5.000 km per jaar over een periode van 24 maan den: voor een Honda Scooter CH 250 met een nieuwprijs van 5990,- een bedrag van 265,- per maand; voor een CB 450S (nieuwprijs ƒ7.490,-) per maand ƒ305,-; voor een CBX 750F (nieuwprijs 13.990,-) per maand ƒ455,-; voor een VF 1000 F2 (nieuw ƒ18.590,-) per maand 595,-. DEN HAAG - Voor va kanties in Nederland biest 83 procent van de Nederlanders voor de eigen auto. Naar logiesvorm staan tent, caravan en vouw wagen aan de kop. Ook bij vakantiever- voer naar het buitenland neemt de auto een be langrijke plaats in. Liefst 80 procent van de Neder landse toeristen kiest voor de 'Heilige Koe'. BEESD - Volvo behoort niet langer tot de categorie van autofabrikanten die uitsluitend motoren leve ren die niet aan de huidige milieu-eisen voldoen. Voor de de complete 360-serie heeft Volvo nu een 2 liter motor die genoegen neemt met alle soorten benzine: gelood of ongelood. De motor is technisch gebaseerd op de kracht bron die ook wordt ge bruikt voor de Zweedse, Zwitserse en Australische markten. Door een beter naverbrandingseffect (door het aanzuigen van buitenlucht in het uitlaat spruitstuk) is het HC- en CO-gehalte in de uitlaat gassen aanzienlijk minder geworden. Door tevens bij deze motor het principe van recirculatie van de uitlaatgassen toe te passen, stroomt een deel van de verbrande gassen uit de uitlaatbuis terug in het in- laatspruitstuk, waardoor ook het NOx-gehalte van de uitlaatgassen gunstig wordt beïnvloed. Het elektronisch gere gelde benzine-inspuitings- ysteem, is gecombineerd met een afzonderlijk gere geld elektronisch ontste kingssysteem met een driedimensioneel kenveld. Dit kenveld is in staat om automatisch correcties door te voeren bij gebruik van verschillende kwali teiten brandstof. Daardoor is de motor geschikt voor zowel gelode als ongelode brandstof met een octaan- getal van RON 91 tot en met RON 98; de 2 liter in- jectiemotor kan dus ook zonder probleem Eurosu per verdragen. Deze 2 liter injectie-mo tor is 'schoon' zonder ge bruikmaking van een uit- laatgaskatalysator. Wan neer de 'kat' toch verplicht wordt dan bestaat geen kans op oververhitting van de katalysator. In vergelijking met de voorgaande 360 GLT levert de motor wat mindere prestaties: de topsnelheid is van 185 naar 180 km/u gegaan en de acceleratie van 0 naar 100 km/u van 10,5 naar 11 seconden. Het brandstofverbruik is daar entegen wat gestegen. Bij 90 km/u constant is het verbruik van de 82 pk mo tor (was 85 pk) gelijk ge bleven: 6,1 liter op 100 km. Bij 120 km/u en in de stad zijn er verschillen. Voor heen lag het verbruik res pectievelijk op 7,9 en 11,7 liter per 100km; nu zijn de verbruikscijfers 8,2 en 12,3 liter per 100 km. De goedkoopste versies in de 360-serie hebben de volgende prijzen: 3-deurs 360 injection ƒ25.975,-; 5- deurs 360 injection ƒ26.840,- en 360 sedan in jection 27.565,-. HEEMSTEDE - Het Zuidkore- aanse automerk Huyndai maakt haast met het exporte ren van modellen naar de Europese markt. Nadat eerder de aandacht voor een groot deel wat geconcentreerd op de Amerikaanse en de Canadese automobilist, is nu het 'oude' vastenland aan de beurt. De Koreaanse auto-indu strie lijkt klaar te zijn voor de concurrentieslag in Europa. Niet alleen is de laatste tijd het programma aanzienlijk gemoderniseerd, ook de nieuwe modellen die binnen enkele maanden te verwach ten zijn, vinden een duidelijk^ aansluiting bij de geldende Europese maatstaven. Daar naast willen de Koreanen nog even profiteren van de gun stige invoermogelijkheden die voor het 'ontwikkelingsland' Zuid Korea nog altijd in Europa gelden. De EG over weegt echter om binnen niet al te lange tijd de financiële voordelen op het terrein van de invoerbelasting voor Zuid Korea op te heffen. Tot dat moment blijven de Huyndai's bij de prijsstelling duidelijk in het voordeel op de Europese modellen. In de sec tor waar eens de Japanse auto's hun grootste aantrek kelijkheid hadden (erg com pleet in de standaarduitrus ting) opereren nu de Zuidko- reanen. Huyndai heeft gelijk tijdig geconstateerd dat de Ja panners zich steeds duidelij ker gaan concentreren op duurdere modellen, waardoor een 'gat' in de markt is ont staan. Met de nieuwe Huyndai Pony XP (die voor net onder de ƒ17.000,- op de prijslijst staat) is enkele maanden gele den het Koreaanse offensief ingezet. Deze XP 5-deurs heeft nu een aanvulling gekregen met een sedanversie, terwijl ook een Van (zonder achter bank en met gladde laadvloer) in het programma is te vinden. Volgend maand zal in de Stellar-serie een model ver schijnen met een 2 liter motor die uit de Mitsubishi Galant komt. In het najaar verschijnt een 3-deurs uitvoering van de Pony die minder dan 16.000,- gaat kosten. Volgend jaar komt een prestigewagen. Deze auto, in de klasse van de vroe gere Ford Granada, wordt door een 6 cilinder motor op de voorwielen aangedreven. Daarnaast wordt ook nog in tensief gewerkt aan een kleine auto in de 1 liter klasse, terwijl injectie- en dieselmotoren en stationwagenversies binnen enkele jaren de lijn moeten compliteren. Eind volgend jaar zijn uit Zuid-Korea ook nog de eerste lichte bedrijfs wagens te verwachten. De plannen van Huyndai zijn dus erg ambitieus en zijn er volledig opgericht dat in 1987 Zuid Korea wereldwijd als een echte autofabrikant gezien moet worden. De jaar- produktie, die nu op 450.000 stuks ligt, zal in 1987 opge voerd worden tot 700.000 wa gens, terwijl in 1989 1 miljoen nieuwe Huyndai's uit de fa brieken moeten komen. Op deze manier denkt men in Zuid-Korea de rol van de scheepsbouw over te nemen als speerpunt-industrie in de algemene industriële ontwik keling en de export. De komende tijd staan de volgende werkzaamheden aan door gaande rijkswegen op het programma: Amsterdam - Den Bosch - Eindhoven - Maastricht (A2) th.v. knooppunt Deil in beide richtigen werkzaamheden duur: tot en met eind 1986 Zaandam - Den Oever - Groningen - Nieuwerschans (A7/N7) tussen Hoorn en Middenmeer in beide richtingen werkzaamheden duur: tot en met eind i Den Haag - Utrecht - Duitse grens (A12) t.h.v. knooppunt Velperbroek in beide richtingen werkzaamheden duur: tot 1 oktober 1986 t.h.v. Voorburg in beide richtingen wisselend rijstrookafsluitingen duur: tot 1 april 1986 tussen Gouwe Aquadukt en Oudenrijn in de richting Duitse grens rijbaanverleggingen duur: tot 1 december 1986 Europoort - Nijmegen (A15) t.h.v. knooppunt Deil in beide richtingen werkzaamheden duur: tot en met eind 1986 Enschede - Almelo (A35) t.h.v. Borne in beide richtingen werkzaamheden duur: tot en met eind 1986

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1986 | | pagina 23