rijk maak Consumentenbond: 'Eigen vervoer neemt toe' Heropening van hartluchtbrug CDA DWINGTMINISTER VVD-PLAN AF TE KEUREN Tamils bedreigen bestuurder Verhoging belasting motorrijtuigen stuit op bezwaren MAROKKAANSE BERBERS Daniels perzen K DE STEM COMMENTAAR Zure regen van onvrede OP OP BERBER TAPIJTEN DSM-chef bij arrestanten ABP-affaire INITIA TIEF HAR TP A TIENTENVERENIGING PAGINA 2 Daling potheekrente. )e rente van de tbankhypotheken is gedaald en is nu vanaf: OS BINNENLAND PRIJZEN TAXI EN TOURINGCAR NIET OMLAAG DEN HAAG - Het gisteren begonnen debat over de nieuwe mediawet loopt rechtstreeks uit op een forse botsing tussen CDA en VVD. Volvo Car daagt bonden voor de rechter 'King Kong-graf niet zonder voorwaarden open' Ontslag 172 man DA F Trucks I ïe^elFd AS W 15 'Hypotheekrente 30 jaar vast belachelijk' Oproepkaarten zoekgeraakt T5 I ter van Parijs hirac zal naar 45 procent van n krijgen. Dit zou dat de alliantie 292 s krijgt. De socia- de afgelopen tijd -pulariteit hebben zouden 28 31 halen, wat neer- 136 a 201 zetels, blijven zij wel de rtij in de Assem- eem-rechtse Na- -nt van Jean-Ma- dat geen enkele ering zegt te steu- 'tterrand aanblijft, et eerst in de As- "ationale kunnen vertegenwoordigd, reputatie van de nende. De moord id van het Front op listische militant, lopen weekeinde, ende reacties ont- le politieke hoeken rijk. Of zij de zes rspelde procenten valt nog te bezien, munisten, die hun de afgelopen vijf aar hebben zien ebben zich de af ge en in de peilingen en procent gestabi- et aantal stemmen ilieu-partij Ecolo- eerder per departe- kenis hebben, dan aal niveau, i Mitterrand, de de tous les fra- u niet verkiesbaar, ft zich wel duidelijk van de socialisten Daarbij roept hij s op te stemmen" rtzetting van het onomische bestuur' ocialisten, die erin agd de inflatie te- ingen tot onder de nt. De perspectie- de economie zijn n, met de daling van koers en van de olie iet slecht, sitie wijst daaren- de groei van de heid onder de socia- ndanks de beloften e te maken aan dit is het Franse heidscijfer gestegen iljoen. ADVERTENTIE) te 2 jaar vast: 6,7% (7,01%). te 5 jaar vast: 7,3% (7,66%). te 7 jaar vast: 7,5% (7,87%). De rentes gelden voor otheken met gemeente- tie en maandbetaling sen haakjes staan de ef- ieve rentes vermeld). Wilt u meer weten over bstbankhypotheken? 020 -5918011 of haal de Ier op het postkantoor. had gedacht. :ien de uitslag van het endum heeft Gonzalez ag' ditmaal gered: 52,5 int stemde ja en zo'n 40 nt stemde nee. De winst Gonzalez is echter ver- elijk maar betrekkelijk. zal namelijk bijzonder duren voordat zijn mers zijn vergeten dat en ditmaal met de rug de muur heeft gezet. De istanders van het rnse NAVO-lidmaat- p denken al hardop over iprichten van een eigen fistische partij. Rechts ije lacht ondertussen in vuist. Want hoewel de .onthouding wellicht niet root was als de conserva- AP had verwacht, heb- de centrum-rechtse NA- voorstanders precies be- wat ze altijd hebben be- d: Spanje blijft lid van 1AVO en tegelijkertijd is socialistische achterban een belangrijk deel in ken gescheurd. Zo bezien t nog de vraag wie afge- n woensdag echt de over ling heeft behaald. VRIJDAG 14 MAART 1986 T28 PAGINA 3 nrN HAAG - Omdat touring- ■arbedrijven, luchtvaart, taxi- fndernemingen en openbaar rvoer de sterk gedaalde Kandstofprijzen met ten ""de laten komen aan de con sument jagen ze de mensen de aUpa'tn'zegt de Consumenten- tónd nu de groep Toeringcar- Sn van de Algemene Ne- Llandse Vereniging van Sbureaus (ANVR) heeft be lten de tarieven niet te ver een, hoewel de literprijs oor diesel vanaf 1 november „et minstens 20 procent is ge- 0Volgens directeur Couvreur „an de ANVR hebben de tou- ringcarbedrijven hem onlangs laten weten een prijsverlaging niet de moeite te vinden. Cou vreur: „Ze hebben het uitgere kend op basis van een prijsda ling per liter met 20 cent. Die toeringcars rijden 1 op 4. Ze draaien gemiddeld 300 kilome ter per dag, met 40 passa giers." De uitkomst van het som metje is dat die prijsdaling be tekent „dat de ondernemingen per passagier en per dag slechts 40 cent goedkoper rij den. Op grond van die cijfers zeggen de bedrijven dat er geen sprake kan zijn van een verlaging van de reissom. Bo vendien moet je nog maar af wachten of die prijsdaling blijvend is en hoe het afloopt met de gesuggereerde accijns verhogingen", aldus Couvreur. Ook de taxi wordt voorlopig niet goedkoper. Het Konink lijk Nederlands Verbond van Transportondernemingen (KNVTO): „We zijn uitgegaan van de dieselprijs van 1 no vember. Voor 1986 hebben we geen verlagingen ingecalcu leerd. Als de prijsontwikke ling zich zo voortzet dan is aanpassing wellicht alsnog noodzakelijk." Maar dat ge beurt dan achteraf -bijvoor beeld eind 1986- als zou blij ken dat de prijs inderdaad op een te hoog niveau lag. De woordvoerder: „Bij de vast stelling van de taxitarieven speelt de gemeente mee. Ja - een papierwinkel, het duurt allemaal nogal lang. Vandaar dat we niet tussentijdse prijs verlagingen invoeren." De Consumentenbond ver oordeelt de voorgenomen prijsverhoging voor de 15- strippenkaart voor bus en tram met 40 cent tot ƒ8,45. „Dat tarief zou, gezien de brandstofprijzen, juist omlëëg moeten." De verlaging van de tarieven bij de NS gaat de bond niet ver genoeg. „Vorig jaar al was besloten tot een prijsdaling met 1 procent. Daar moet, vanwege de forse korting op de de stroomtarie- ven voor grootverbruikers - en daar hoort de NS toch ze ker bij - nog wel meer af kun nen." Eerder al liet Konsumenten Kontakt weten dat vliegreizen tenminste 6 procent goedkoper zouden kunnen in verband met de daling van de kerosine- prijs met 20 procent sinds no vember. De ANWB verwacht een verdere toename van de vakanties per eigen auto naar niet te verre streken, die ten koste zou gaan van met name touringcarbedrijven en de trein. Intussen ligt volgens de eer ste indrukken van de ANVR het aantal boekingen voor de Paas- en zomervakantie zo'n 10 procent hoger dan in 1985, toen er volgens Couvreur ook al sprake was van een goed jaar. Hij schrijft het toe aan het groeiend economisch ver trouwen bij de consument. Over het hele seizoen ver wacht hij een toename van 7 8 procent ten opzichte van vo rig jaar. Forse botsing over derde net Van onze Haagse redactie De CDA-Tweede Kamerfractie eist van haar eigen minister Brinkman (Cultuur), dat deze niet akkoord gaat met de invoering van commerciële televisie. WD-er Hermans, die giste ren nog niet aan het woord kwam, is echter voor de invoe ring van een volledig commer cieel TV-net, geëxploiteerd door zendgemachttigden en uitgevers van gedrukte media tezamen. „Wanneer begin 1988 het zenderpark zodanig zal zijn uitgebouwd dat Nederland over drie volwaardige televi sienetten kan beschikken, zou, naar de mening van de VVD één daarvan commercieel ge ëxploiteerd moeten worden," aldus Hermans. Volgens de VVD komt er door een dergelijk net meer ruimte voor de bestaande om roepen op de niet-commerciële netten. „Dat biedt de geprofi leerde omroepen, die voor het niet-commerciëel geörien- teerde deel kiezen, betere mo gelijkheden zich te ontplooi- Het CDA, dat in eerdere de batten liet Weten, dat het eigen gezicht van de bestaaande om roepen niet aangetast mag worden, weigert echter aan een dergelijk commercieel net mee te werken. Het CDA-ka- merlid Van der Sanden ver weet de VVD dat zij zich niet houdt aan het regeerakkoord. „Het CDA heeft bij de forma tie van het kabinet Lubbers vastgelegd, dat commerciële programma's met speciaal op Nederland gerichte reclame zullen worden geweerd. Het antwoord van het CDA is vrij simpel: wij wensen aan deze nieuwe Mediawet mee te werken, mits vaststaat, dat zij in haar non-commerciële op zet uitvoerbaar is en ook daadwerkelijk uitgevoerd zal worden." Van der Sanden zette ver volgens CDA-minister Brink man onder zware politieke druk. „Wij verlangen van de minister dus de harde toezeg ging, dat hij bereid en in staat is de uitvoering van de wet af te dwingeji." De kleinere, linkse, partijen die gisteren aan het woord kwamen (ook de PvdA komt volgende week pas aan het woord), protesteerden heftig tegen de wijze waarop het Me diadebat gevoerd wordt. Zoals bekend werd de behandeling ervan deze week alsnog op de agenda geplaatst, terwijl CDA en VVD het volstrekt met el kaar oneens zijn. PPR-woord- voerder Lankhorst zag er, vlak voor de gemeenteraads verkiezingen, alleen een ver kiezingsstunt' van PvdA en WD in. I - „De standpunten, die door de PvdA de afgelopen tijd zijn ingenomen, werden dikwijls meer bepaald door partijpoli tiek gewin dan door een prin cipiële stellingname. Het stemgedrag van afgelopen dinsdag om nu met dit debat te beginnen is er een duidelijk voorbeeld van. Terwijl de PvdA al meer dan een jaar roept, dat deze Mediawet door die fraktie niet gesteund zal worden, helpt ze de WD wel aan een meerderheid om de wet nu te behandelen. Het enige doel is om minister Brinkman is het stof te doen bijten. De intentie van de WD zal wel geen andere zijn. Het is duidelijk, dat de verkiezingen naderen," aldus Lankhorst. Werklozen die zich niet aan de voorschriften houden - bij voor beeld door niet genoeg te solliciteren - zullen voortaan worden beboet. Staatssecretaris De Graaf (Sociale Zaken) heeft hiervoor richtlijnen uitgevaardigd. De boetes kunnen oplopen tot de helft Ween minimum uitkering. Eigen schuld, dikke bult? Zo eenvou- b'9 ligt het niet. Een paar honderdduizend werklozen kunnen voor het arbeidsproces worden afgeschreven. Zij zijn te weinig geschoold. Wat heeft het dan voor zin om hen te dwingen te blij ven solliciteren? Laat het toch aan de gemeentelijke sociale dienst over om voor deze mensen van geval tot geval een rege- 'ing te treffen. Het is een van de griezelige ontwikkelingen van deze tijd, dat oen sociaal verzorgingssysteem dat, zoals het een beschaafd land betaamt, gebaseerd is op respect vöor de menselijke waar digheid, bij stukjes en beetjes wordt onttakeld. De ene dag wor den de minima gekort, de andere kansarme kinderen, bejaarden, psychiatrische patiënten of werklozen. Boos opzef? Van iemand as De Graaf mag dit niet worden verwacht. De man zit eenvoudig Hem tussen de noden van behoeftigen en de eisen van actieve beroepsbeoefenaren. In de financiële situatie van vandaag en de eerstkomende tijd staan hem en zijn collega's in het kabinet te weinig middelen ter beschikking om zowel de ene groep als de andere tevreden te stellen. Gevolg: een zure regen van onvrede bver het gehele land. n zo een situatie is er voor alles behoefte aan een duidelijke Politieke keuze. Dat zal dan een prioriteitsstelling moeten zijn van Nederlandse samenleving als geheel: of wij geven met elkaar voorrang aan de instandhouding van een sterk sociaal vangnet oor mensen, die werkelijk niet in staat zijn zichzelf te onderhou den - in dat geval zullen medische specialisten, ambtenaren, ooeren, militairen, onderwijzers, ondernemers en werknemers in el Particuliere bedrijfsleven opnieuw moeten inleveren - of we door de zwakkeren aan hun lot over te laten, voor een weedeling in de samenleving met de actieven aan de zonnige kant j®' Cabinet-Lubbers heeft geprobeerd zowel het een als het dp ner ,e doen Zo een beleid van pappen en nathouden lijkt door te 'inancië|e tegenvallers die het land in de komende jaren voe h6n s,aan' voor de naaste toekomst nog moeilijker uit ten? dan het 'n de afgelopen periode al was. Tenzij telon Nederlandse samenleving ophoudt met klagen over de toek van het welvaartsparadijs van de jaren zeventig en tekstgericht hard aan de slag gaat: op scholen en universitei- W _°P cultureel, gebied, bij de overheid, in bedrijven en daar ge°r On ruime mate) geld beschikbaar is voor nieuwe investerin- ^Uopia? £en dwaze ,jroonn? |S pet pan niet de moeite waard om Wa anden ineen te slaan voor het behoud van een beschaving wordt?6' tlet recht van de s,erks,e heerst maar geprobeerd broed '6Ven naar het oude ideaal van vrijheid, gelijkheid en irschap? DEN HAAG (ANP) - Er valt nog een lange weg te gaan alvorens in Nederland een systeem van variabele autokosten kan worden ingevoerd. Dit zei staatssecretaris Ko ning in de Tweede Kamer tij dens het debat over de bevor dering van het gebruik van ongelode benzine. Een aantal Kamerleden had de staatsse cretaris van Financiën tot spoed gemaand met de invoe ring van zo'n systeem, waarbij de accijns op benzine wordt verhoogd en de motorrijtui genbelasting verlaagd opdat het aantal gereden kilometers meer bepalend wordt voor de kosten van autorijden. De regering streeft naar va- riabilisatie, aldus de staatsse cretaris. Een interdeparte mentale stuurgroep onder zoekt de effecten van een be perkte variabilisatie, waarbij een deel van de motorrijtui genbelasting wordt omgezet in accijns. Maar de problemen zijn niet gering. Met name de zogenaamde grenseffecten spelen Neder land parten. In het overleg met de Bondsrepubliek stuit Nederland op een zeer afhou dende Duitse benadering. Dat komt doordat in de Bondsre publiek de motorrijtuigenbe lasting een zaak is van de Lander. Bij variabilisatie verschuift het belastinggebied van de Lander naar de federatie. En dat zijn dan nog problemen met de naaste buren. Het zal meer voeten in de aarde heb ben om tot een uniforme rege ling in de twaalf EG-landen te komen, zo meent Koning. De 25-jarige R. Kanaka- lyngam uit Barchem is om het leven gekomen toen hij op zijn fiets onverwacht de Lochemseweg in Barchem overstak. Hij werd aangere den door een personenwa gen, aldus de politie. Enkele omstanders die het ongeluk zagen gebeuren, raakten zo danig geëmotioneerd dat zij de 66-jarige bestuurder van de auto bedreigden. De poli tie ontzette de bejaarde man, maar kon niet voorkomen dat zijn auto vernield werd. Later wierp de groep een blokkade op om te proteste ren tegen de gevaarlijke ver keerssituatie ter plaatse. Re centelijk is daar ook al iemand verongelukt. - fotoanp (ADVERTENTIE) Wij hebben nog diverse voor zéér lage prijzen Zware handgeknoopte originele Marokkaanse 375.- iïZZ0 510.- CAe 300X200 7|-A Omii3 nu voor t OW.— Hoek Ginnekenstr.-v. Coothplein Breda Donderdag koopavond. Telefoon 076-134666 200x150 nu voor 250x200 nu voor HELMOND (ANP) - Volvo Car BV heeft de bonden voor de rechter gedaagd in een con flict over de uitvoering van de arbeidstijdverkorting. De vakorganisaties moeten donderdag 20 maart voor de kantonrechter in Eindhoven verschijnen. Dat heeft G. van Os van de Unie BLHP meege deeld. Van Os verwacht dat de rechter zich niet ontvankelijk zal verklaren. „Voor dit soort geschillen is er juist een ge schillencommissie. Ik vind het dan ook uitermate vreemd, dat Volvo naar de rechter is ge stapt". ROTTERDAM (ANP) - De twee kinderen van Chris Lin demans alias King Kong gaan niet zonder meer akkoord met de opening van het familie graf op de Rotterdamse be graafplaats Crooswijk. Ook H. Lindemans, de in Rotterdam wonende broer van de officieel dood verklaarde dubbelspion, zal voorwaarden stellen aan opening van het graf. Lindemans is teruggekeerd uit Frankrijk waar hij de twee kinderen van zijn broer heeft opgezocht. Hij wilde geen na dere mededelingen doen over hun en zijn standpunt, maar liet doorschemeren dat zij niet zonder meer toestemming zul len geven. Hij heeft vandaag een gesprek met burgemeester Peper. MAASTRICHT - De rechter commissaris bij de rechtbank Maastricht beslist vandaag of de vier mannen, die deze week in verband met de ABP-zaak zijn aangehouden, nog langer zullen worden vastgehouden. Hoewel het openbaar minis terie niets wil bekendmaken over de achtergronden van de vier verdachten werd gisteren bij DSM bevestigd dat een van hen het hoofd Concern Perso neelszaken, mr. F. is. F. werkte tot 1982 als hoofd Onroerend Goed bij het Algemeen Bur gerlijk Pensioenfonds. Hij be gon daarna zijn werkzaamhe den bij DSM als adjunct-di recteur van het gelijknamige pensioenfonds. Onder de arrestanten be vinden zich verder het hoofd van de dienst marktonderzoek van het ABP, P. B. en een me dewerker van hem, J. B. Ook de eerder gearresteerde R., een inmiddels geschorste mede werker van de afdeling On roerend Goed van het Heer- lense pensioenfonds, zou op nieuw in hechtenis zijn geno men. R. was voor zijn schor sing hoofd van de afdeling NiëdWböü'Wzaken. DE directie van de Nieuwe Noordnederlandse Scheeps werven Groningen te Gronin gen heeft het faillissement aangevraagd van deze onder neming, nadat de NMB de kre dietverlening heeft stopgezet. Dit houdt in, dat 172 werkne mers ontslagen worden. Vol gens de directie werden de laatste jaren positieve resulta ten geboekt en verliep de bouw van een schip voorspoe dig. DAF Trucks heeft van de Turkse havenstad Izmir op dracht gekregen voor de leve ring van 209 wagens. Met de bestelling is ongeveer f 26 mil joen gemoeid. Het gaat om le vering van huisvuilwagens, betonmengers, straatveegwa gens, diepladers en vrachtwa gens met containeropbouw. J „Goedemorgen, ik ben van heel goede partij die heel veel voor u wil doen. U stemmen op mij, u veel plezier krijgen. Handje geven?" Ja, de politieke partijen gaan op jacht naar de buitenlandse kiezers. Ze hongeren naar de stemmen van de 'medelan ders'. Ze verdringen zich voor moskeeën en uitheemse groen tewinkels en vallen enthou siast op de knieën voor de ver baasde Turken en Marokka nen. „Wat zegt? Nieuw kleedje in uw bidhuis? U geduld hebben, wij voor zorgen. Ik gewoon zeggen in Den Haag: Achmet moet nieuw kleedje. Last van knietjes bij bidden". Het is een meelandwekkende vertoning. Er is het een en ander misge gaan met de oproepkaarten voor de gemeenteraadsverkie zingen. Duizenden volwasse nen kregen niks. Babj/s daar entegen ontvingen een be leefde uitnodiging hun stem uit te brengen. Die zetten het gelijk op een schreeuwen. De bedelende politici kunnen die baby's natuurlijk niet links laten liggen. „Ta ta ta. Wat zegt-ie dan? Doet-ie fijn stem men op Veeveedeetje? Oh, wat een flinke jongen". Dan nog even langs het be jaardentehuis, want daar zit ten ook kiezers. „Onze partij is een partij met toekomst, echt iets voor u dus. Wij kunnen u met een comfortabele BMW naar het stemlokaal brengen. Dat maar doen?" „U hebt liever een Mercedes? En dan eentje van 1986? An ders komt u niet? Nou, dat re gel ik voor u". Zo zit de politiek in elkjaar. De stemmenronselaar vertelt er niet bij dat hij achterin die Mercedes nog drie baby's en tien medelanders propt. MERIJN NIEUWEGEIN (ANP) - De Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerende goe deren (NVM) vindt het bela chelijk bij een annuïteitenle ning voor een hypotheek de rente voor 30 jaar vast te zet ten. Deze hypotheek is dus ook ernstig af te raden, zo schrijft de NVM in de Nieuwsbrief die zij haar leden regelmatig toe stuurt. De NVM geeft in haar nieuwsbrief een aantal reken voorbeelden waaruit volgens haar blijkt dat omwille van die zekerheid de consument extra rente betaalt over de naar verhouding hoge eerste renteheift. Uitgaande van een annuïteitenlening met een rentepercentage van 8,4 pro cent blijkt de hypotheeknemer omwille van die zekerheid on geveer 0,8 procent meer rente te betalen dan bij een andere hypotheekvorm het geval zou zijn. Belachelijk, maar inte ressant voor de geldverstrek- ker die een hoge rente vangt over een groot geldbedrag, concludeert de NVM. DEN BOSCH (ANP) - De gemeente Den Bosch gaat in drie kiesdistricten in totaal 4500 nieuwe oproepkaarten voor de gemeenteraadsverkiezingen verspreiden omdat gebleken is dat een aantal mensen geen kaart had gekre gen. Dit heeft de gemeente meegedeeld. Meer dan vijfhonderd voerde. Waar de kaarten mensen uit de wijk De Kruiskamp in Den Bosch hadden geen oproep gekre gen, zo bleek uit een telefo nische enquête die de ge meente na klachten uit gebleven zijn is de ge meente een raadsel. Om verwarring te voorkomen krijgen nu alle mensen in de wijk een nieuwe oproep. Van een onzer verslaggevers ROERMOND - De Neder landse Hartpatiënten Vereni ging heropent binnenkort hartluchtbruggen naar het buitenland. De vereniging staat zelf garant voor de ver goeding van de kosten. Dat heeft de Roermondse voorzit ter P. van Overveld van deze vereniging bevestigd. In september vorig jaar werden de luchtbruggen naar buitenlandse hartcentra opge heven, omdat de wachttijd voor een operatie in Neder land acceptabel was. Intussen zijn de wachttijden weer op gelopen. Uit een enquête onder hartcentra bleek dat 2000 pa tiënten onaanvaardbaar lang moeten wachten. Ook zouden die wachttijden mensenlevens kosten. In het verleden geschiedde de organisatie van de lucht bruggen in overleg tussen ziektekostenverzekeraars, hartchirurgen en de Zieken fondsraad. De hartpatiënten vereniging wil de procedure nu op een andere leest schoeien. Dat moet ook wel, want de overheid en de Ziekenfonds raad stemmen niet in met her opening van de luchtbruggen in oude vorm. „Wij willen de procedure nu zelf regelen. Iedere verzekerde heeft een contract. Daarin staat dat de ziektekostenverzekeraar ver plicht is middelen te verstrek ken als de arts zegt dat een in greep nodig is. Als de artsen van die 2000 patiënten, die on acceptabel lang moeten wach ten, een operatie noodzakelijk vinden, dan moet de verzeke raar daarmee binnen redelijke termijn instemmen", aldus voorzitter P. van Overveld van de hartpatiëntenvereni ging. Hij inventariseert momen teel de reacties, die zijn bin nengekomen op advertenties over de wachttijden. Uit de ongeveer 70 brieven en tele foontjes haalt Van Overveld de zeer dringende gevallen. Voor hen regelt de vereniging een operatie in Engeland. Ook wordt contact opgenomen met de verzekeraar van de betrok kene. „Als een verzekeraar achteraf meent niet te moeten betalen, gaat onze jurist aan het werk", aldus Van Over veld. Volgens hem zijn verzeke raars verplicht om de behan deling te betalen, omdat het Europees parlement heeft uit gesproken dat inwoners van een EG-lidstaat, die niet of niet tijdelijk in eigen land kan worden geholpen, in een an dere lidstaat moet worden be handeld. Van Overveld hoopt niet dat de nieuwe luchtbrug lang stand hoeft te houden. Hij ziet liever uitbreiding van de ope ratiecapaciteit in Nederland zelf. De uitspraak van staats secretaris Van der Reijden van Volksgezondheid dat som mige centra nog overcapaciteit hebben, noemt Van Overveld volksverlakkerij. „Als je de cijfers uit de enquête er naast legt, weetje wel beter." Secretaris J. Bultman van de Ziekenfondsraad is niet ge lukkig met de actie van de hartpatiëntenvereniging. Vol gens hem valt het mee met de wachttijden en kunnen alle urgente gevallen meteen wor den geholpen. „We moeten geen paniek schoppen. Wij hebben ook contact met an dere hartpatiëntenverenigin gen en die zijn helemaal niet blij met deze ontwikkeling."

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1986 | | pagina 3