Succes-componist houdt uitverkoop Sherlock Holmes in witte lab-jas agenbou' Sas van Nieuw Museum in Tilburg Spuitbusfai van Mario ANDREW LLOYD WEBBER VERKOOPT AL ZIJN AANDELEN Raad voor de Kunst is het niet eens met bestuur Globe Bi S/1 Z< Beelden Keramiek- emaille DOCUMENTAIRE OVER SCOTLAND YARD Leerlingen Kunstsfeer DONDERDAG 9 JANUAR11986 LONDEN - Voor iemand zoals Andrew Lloyd Webber (37), de geniale Engelse componist van hit-musicals zoals Evita, Cats en Starlight Ex press, is er werkelijk 'no business like show business' om fortuin te maken. it West ar ballet Bob Scholte- ring naar Harry Slinger Film Kaos in Hulst Expressionisme IDERDAG 9 JANUAR1198 Door onze correspondent Roger Simons Zijn firma 'The Really Useful Group' brengt deze week miljoenen aandelen op de beurs, waarvan de op brengst 10 miljoen pond sterling zou kunnen bedra gen. Hun toekomstige waarde wordt geschat op min stens 35 miljoen pond. steden tegelijk loopt. Londen, Los Angeles, Sydney en Boe dapest zijnerbij. Lloyd Webbers maatschap pij verdient ook een mooie stuiver met videofilms en di verse mode-artikelen, zoals T- shirts met het Cats-embleem. Ook de opbrengst van de auteursrechten van elke nieuwe muzikale show die Andrew Lloyd Webber de ko mende zeven jaar schrijft, gaat naar 'The Really Useful Group'. Voor Andrew en zijn medewerkers zal deze firma dus inderdaad wel erg nuttig zijn. In levenden lijve valt An drew Lloyd Webber eerlijk gezegd een beetje tegen. Hij is een schriel mannetje dat er helemaal niet uitziet als een multimiljonair. Zijn haar komt in de stijl van de jaren zestig nog tot over zijn boord. Hij praat nerveus en slaat ge regeld een verontschuldigende toon aan. Zijn bruine hondeo gen maken hem nog jonger dan hij in werkelijkheid is. Geld interesseert hem niet ge weldig. Zijn kleren zijn zo al ledaags, dat je hem voor een bankdirecteur uit een Engels provincieplaatsje zou kunnen nemen. Andrew Lloyd Webber is de zoon van een gewezen direc teur van het Londense conser vatorium. Zijn moeder was pianolerares. Hij werd door zijn ouders naar de befaamde particuliere school van West minster gestuurd. Daarna ac cepteerde de universiteit van Oxford hem om geschiedenis te studeren. Maar Andrew Lloyd Webber bleef maar een trimester aan de hogeschool. Hij had er Tim Rice ontmoet en zij besloten samen musicals te gaan schrijven. Nauwelijks 17 jaar geleden betaalde een promotor An- Lloyd Webber zegt, dat hij nu veel meer tijd zal hebben om zorgeloos muziek te schrij ven. Wat hij gaat doen met het vele geld, weet Andrew zelf nog niet. Hij is trouwens al ja ren schatrijk, met twee kaste len van huizen (een in de sjieke Londense wijk Belgra- via), een limousine met chauf feur en meer centen dan hij kan tellen. 'The Really Useful Group' dankt haar ongewone naam aan Engelse kinderboekjes over 'Thomas the Tank Engi ne' (Thomas de tenderlocomo tief). In een van die verhalen gaat het over 'The Really Use ful Engine That Could' (De echt bruikbare locomotief die kon). Lloyd Webber zegt dat hij daar als kind dol op was. 'The Really Useful Group' houdt zich hoofdzakelijk bezig met de auteursrechten van musicals en andere theater stukken. De maatschappij is ook eigenares van het Palace Theatre in Londens West End. Tim Rice Andrew Lloyd Webber bezit 70 procent van de aandelen. Lord Gowrie, een gewezen conservatieve minister van kunstzaken, is president van 'The Really Useful Group'. Al gemeen directeur Brian Brolly wordt ondermeer bijgestaan door Tim Rice, die vroeger de teksten schreef waarvoor Lloyd Webber de muziek com poneerde. Deze laatste heeft al zes grote musicals op zijn naam staan. In 1981 bedroeg de winst die door 'The Really Useful Group' werd gemaakt nauwe lijks 24.000 pond. Voor dit jaar wordt evenwel een profijt van 4,2 miljoen pond voorspeld. In dit bedrag is begrepen de op brengst van de musical 'Cats', die momenteel in tien grote drew Lloyd Webber en Tim Rice elk 100 pond de week (te genwoordig is dat 500 pond) voor de auteursrechten op om het even welk muziekstuk dat zij misschien zouden voort brengen. Zegt Andrew: „Wij hoefden helemaal niets te schrijven. Wij hadden naar Zuid-Frankrijk kunnen gaan om daar op het strand te lig gen." Maar zijn schreven 'Jesus Christ Superstar' in minder dan 9 maanden. Daarna was het de beurt aan 'Evita'. An drew Lloyd Webbers meest geliefde musical is evenwel de Amerikaanse show 'South Pa cific'. Hij hoopt kennelijk nog ooit een voortreffelijke melo die te componeren die bij iedereen in het geheugen blijft hangen. De meeste van zijn composities zijn immers seen echte meezingertjes. Andrew Lloyd Webber (rechts) en Tim Rice met een Amerikaanse Tony-award voor de mu sical'Evita'. - foto archief de stem WEST-ZEEUWSCH- „ANDEREN gaat zater- 11 januari weer op stap. e keer gaat de busreis 'r Oostende waar de lief- tjers een voorstelling nen volgen van het we lbekende ballet het Zwa- meer op muziek van Pe- Ojaikovsky. Uitvoerders ,et Kursaal van Oostende de medewerkers van het jet Classique de Paris. Er rfin nog plaatsen beschik bar Info en reservering via jen Hoekzak (01170-3377). DEN HAAG (ANP) - De Raad voor de Kunst in Den Haag vindt dat de artistieke lijn van het Zuidelijk Toneel Globe van de afgelopen jaren moet wordenr\an met 't voortgezet. Daarvoor is binnen het gezelschap na™*-^ een reeks moeilijke jaren een goede voedingsbodem jiandl© In AX6I geschapen en bovendien is daarvoor voldoende kwaliteit binnen de artistieke leiding aanwezig. Dit zegt de raad in een ad vies aan minister Brinkman van Cultuur. Opmerkelijk is dat de raad daarbij de nadruk legt op twee leden van de vier- hoofdige artistieke leiding: vooral de Belg Sam Bogaerts en naast hem Kees Hulst. Over de andere twee - artistiek di recteur Paul de Bruyne en Theu Boermans - wordt in het gehele advies met geen woord gerept. De Raad voor de Kunst is van oordeel dat het beleids plan van Bogaerts en Hulst eerst op zijn mogelijkheden onderzocht moet worden alvo rens er verdere definitieve stappen worden ondernomen. Daarmee plaats de raad zich in feite tegenover het bestuur van het gezelschap dat de con tracten met de vier artistieke leiders na het lopende seizoen niet wil verlengen en daarvoor in de plaats Ronald Klamer voor twee jaar als artistiek di recteur wil aanstellen met in gang van het seizoen 1986/1987. Volgens de raad bestaat er tegen de plannen van bestuur en zakelijke leiding van Globe om opnieuw de artistieke lei ding te wijzigen aanzienlijke weerstand binnen het gezel schap. Ook de ondernemings raad heeft zich er tegen uitge sproken. Tussen Sam Bogaerts en Kees Hulst ontstond de afgelo pen maanden 'een goede menwerking' die resulteerde, in een beleidsplan dat volgens informatie van de raad doot alle artistieke medewerkers van Globe wordt gedragen Dit plan biedt naar het oordeel van de raad voldoende aan knopingspunten voor verdere kwaliteitsverbetering en voor verbreding van het publiek, staat in het advies. PE TONEELGROEP DODD meelt woensdag 15 januari voor de kinderen van 4 tot ^frriet 8 jaar het stuk 'Dag :t 't handje' in de Halle in el. Een meisje van 11 jaar ,dt het heerlijk te dagdro- Zij zit vol fantasie en maakt in gedachten de meest zalige reizen vol rare en leuke gebeurtenissen en Kordevol spanning. Ook nu at ze op stap en neemt als ;enaardige reisgenoten twee eigen handen Alleen zijn die tot men- lijke lengte gegroeid. Met [n drieën laten ze de jeugd ieten van spel en zang. Wat keuze en vormgeving van het repertoire betreft heeft Globe zich in de regio geprofileerd als een excen triek gezelschap dat een be langrijke bijdrage leverde aan de vernieuwing van het reper toiretoneel in Nederland, zt staat in het advies van de raai aan de bewindsman. Door Jan Koesen HILVERSUM - Veronica heeft een uitstekende BBC-re- portage gekocht over het labo ratorium van de legendarische Britse politiedienst Scotland Yard. De uitzending is mor genavond op Nederland 2 om 20.50 uur. Vraag na het zien van dit verslag is natuurlijk, waarom kan Veronica zo'n on derwerp niet zelf maken, in eigen huis? Ook Nederland heeft uitmuntende politielabs waar sterke staaltjes van te verhalen zijn. Toch niet ge treurd, want zo'n zelfgebak ken reportage kan toch niet tippen aan de Britse kwaliteit. 'Shreds of Evidence' gaat om de stille getuigen van een misdaad: glasscherven, draad jes kleding met bloed of sper ma, verfafdrukken, drugs en zovoort. Sherlock Holmes draagt hier geen geruite pet en knik-pijp, maar een witte doktersjas en een elektronen microscoop. Het lab van Scotland Yard heeft 200 medewerkers en krijgt 30.000 klussen per jaar te behandelen. Slechts 3 pro cent van alle misdaden in Londen kan aldus worden uit gezocht, zo onderbezet is daar het lab. De opsporingstechnieken van de moderne wetenschap zijn verbluffend. Een miljoen ste gram van een drug kan aangetoond worden. Dat is te vergelijken met het zien van een muis op de maan. De dokumentaire begint met enkele gevallen die type rend zijn. Zo is een politie- Engelse politiemensen bezig met hun wetenschappelijke speurwerk. - foto veronica agente doodgeschoten, zeer vermoedelijk vanuit de Libi sche ambassade. Maar bewijs dat maar eens! Het lukt Scot land Yard. Minitieuze kruit sporen worden van een gor dijn geplukt en geplette kogels worden vergeleken. Het be wijs is rond. Dat Gaddafi zich daar niets van aantrekt, is vers twee. Een andere prestatie is de opsporing van een 14-voudige verkrachter. Metingen van bloed, kleding en sperma wij zen uiteindelijk naar een da der. Een automobilist rijdt iemand dood en gaat er van door. Uit uiterst kleine restjes verf op een lantaarnpaal die hij bij de vlucht geschampt heeft, wordt niet alleen de kleur, maar ook het merk van de auto gededuceerd en later zelfs het type en bouwjaar. Een linke jongen vervalst een cheque. Van 60 pond maakt hij behendig 60.000 pond en de vervalsing is niet te zien, be halve als er ultraviolet licht op gericht wordt. Zo te zien heeft de misdadi ger geen schijn van kans tegen de technologie. Het probleem is alleen dat dit fraaie theorie AMSTERDAM (ANP) - De gouden Bob Scholte-ring, die tweejaarlijks wordt toegekend aan wat wordt genoemd een exponent van het Nederlands talig lied, gaat dit jaar naar Harry Slinger, leadzanger van de groep Drukwerk. Het Fono grafisch museum in Utrecht, waar de onderscheiding op 16 januari wordt uitgereikt, deelde dit gisteren mee. De gouden zegelring is na gelaten door de in 1983 overle den Nederlandse zanger Bob Scholte. De ring kreeg de be stemming van wisseltrofee. Het kleinood werd begin 1984 voor het eerst toegekend aan Benny Neyman. De jury was unaniem over de keuze van Slinger als nieuwe bewaarder van de trofee. Aanvang 15.00 uur. Kaarten en reserveringen via de Halle (01155-2140). E Vanavond draait de cinofie- ,club Ciné 83 in het Hul- :r Cinecentrum De Koning van Engeland de film 'Kaos.' Een Italiaanse produktie van de gebroeders Taviani. Bijf verhalen van Piran- illo worden meesterlijk ge in een beeldrijke magi- ale filmtaal. Op de ach- ■grond steeds de geest en het natuurlandschap van Si re. De verhalen: De an- ire zoon; Maanziek; De uik; Requiem en Epiloog over noodlot en dood, lanzin en verzet. Aanvang uur. DE B| dicht vertel Terne ter ov het Bresk welke I' zinger naar Tot nl meesa burg, echte! sen v| eens kome Sin kenoc para- wone van c tensci hem lingel lang i In] kel- meevl schril] del ij J voorzj met Sincül redaJ hij J rubrl ging'l overa esote tivitJ daarl Vij door| een mend liter] !T CARNAVAL komst steeds dicl aamse leutedorp bij uitstek Sas vfl het cultureel centrum De Speye 1 buwersbal gehouden. Zeven leden I arnavakverenigingen hebben de or ing overgenomen van de 'Betekoppi ng is het de bedoeling een groot ror alle carnavalsvierders uit Sas I egint om 19.30 uur. Harry SLinger, leadzaniji van de groep Drukwetl FOTO ARCHIEF DE ST1 IMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIWIIIIIIIIIIIIIUIIIIIIIllllllllllllllJ Dick Fluitsma, beelden en tekeningen. Galerie Geer Pouls. Dieststraat 3-3a, Bre da. Open: woensdag tot en met zondag 14.00-17.00 uur. Tot en met 2 februari. Dick Fluitsma heeft een zeer persoonlijke tekenstijl ontwikkeld, die al eerder op deze plaats onder de aan dacht is gebracht. Hij kijkt met een soort meewarige iro nie naar mensen en naar het geen die met elkaar doen. De weerslag ervan wordt tot uit drukking gebracht in een markant handschrift van langgerekte figuren met een uitgesproken mimiek. Uit deze tekenbewegingen zijn houten beelden gegroeid, die het wat anecdotische van de tekeningen overstijgen en uitgegroeid zijn tot een nieuwe monumentaliteit. Het zijn typische Fluitsma-beel- den geworden. Grote beelden van ongeveer twee-en-een- halve meter hoog. De boomstammen die hij ervoor gebruikt, bepalen voor een deel, met hun eigen natuurlijke vormen, de fi guur. Vrouwen, Het behaag lijke, behagende, aantrek kende en afstotende, kortom het spel, dat een vrouwenlijf in de ruimte kan spelen, wordt tot uitdrukking ge bracht; op een bijna humo ristische manier. De overac- centueringen die Dick aan brengt zijn nooit goedkoop, maar zijn rondom in een fraaie harmonie geordend. Het grote beeld van een ne gerin bijvoorbeeld getuigt in al haar 'vertekeningen' van een prachtige symbolische eenheid. Bovendien heeft hij een tweetal beelden gemaakt, die in hun 'primitieve' vormge ving dicht staan bij de vroege middeleeuwen; op het eerste gezicht heel ingetogen, maar met accenten die je toch weer laten lachen. Tenslotte staat er ook een beeld dat heel in ventief met een snelle col lage-techniek uit zijn car toonachtige tekeningen lijkt te zijn geboren. Het hele en semble beelden met tekenin gen is verrassend en verfris send. Een expositie om te be zoeken. De beelden zijn te koop. Ze verdienen een mooie plaats. Marie Verdijk, keramiek en Lia van den Boom, email. Etcetera, Markiezenhof, Ber gen op Zoom. Open: dage lijks, behalve maandags, van 13.30-17.00 uur. Tot 20 janua ri. De keramiek van Marie Verdijk is voor een belang rijk deel monumentaal ge bracht. De gestyleerde vazen worden in groepen als madu- rodamachtige monumenten, bijeen gebracht. De glazuur in effen kleurvlakken onder steunen dat geometrische spel. Goed gedaan; vakwerk, maar objectief koel. Een ty pische, wat romantische uit schieter is dan een in blad motief openbloeiende blauwe vaas. Ook vazen, die op wie kende vogels blijken geïnspi reerd, verliezen hun steriele koelheid. De laatste tijd werkt ze daarbij met plastic platen. Het decoratieve ele ment wordt dan wel erg overheersend. Verder staan er twee wit keramische bus tes, die een fijnzinnige medi tatieve sfeer ademen en laten zien dat Mariek Verdijk haar vak verstaat. Overheersend op deze expositie zijn haar vaas-ensembles, gebouwd met een rationele esthetiek. Het emaillewerk van Lia van den Boom bestaat vooral uit schilderijljes, waarvan je je af kunt vragen of ze dit ty pische materiaal geen geweld aandoen. Ze maakt wat pastelachtige (gespatte) pa neeltjes, die bijeengevoegd een tekenend lijnenspel (via de naden) geven. Het is goed traditionele kaders te door breken, maar dan moet je die niet inruilen voor andere wat oneigenlijke. Het 'reliek- kislje' bijvoorbeeld is heel mooi traditioneel gemaakt. De emaille erop - in tegen stelling met het cloisonné- werk zoals gebruikelijk - is dan wèl verrassend. Dan 'ge beurt' er méér dan op de schilderijtjes. Jose Heirbaut. Galerie Esprit, Clinge. Open: dage lijks (ook zaterdags en zon dags) van 13.30-18.00 uur. Dinsdag gesloten. Tot 15 ja nuari. De jonge galerie Esprit heeft voor haar tot nu toe ge houden tentoonstellingen al meermalen geput uit het leerlingenbestand van de schilderklas der academie voor beeldende kunsten te St.-Niklaas. Tegen een der gelijk beleid is niets in te brengen mits het ons in aan raking brengt met interes sante persoonlijkheden met een eigen uitdrukkingswijze. Dit was hier echter nog niet het geval: alle van academie afkomstige leerlingen schil derden op dezelfde nieuw- realistische manier in pastel tinten, onder invloed waar schijnlijk van een leraar die Op 17 maart op ent minis ter Brinkman in Tilburg de nieuwe behuizing voor het Nederlands Textielmuseum. Een voormalige textielfa briek aan de Goirkestraat is daarvoor prachtig aange past en verbouwd. Als cen trum voor textiele kunst in Nederland breidt het mu seum niet alleen de collec tie moderne textielkunst uit, maar biedt beeldende kunstenaars ook gelegen heid gebruik te maken van de produktiefaciliteiten. Jeroen Vinken is de eer ste Nederlandse kunstenaar die deze mogelijkheid heeft benut. Het museum heeft hem daartoe uitgenodigd in verband met zijn expositie in het najaar in dit mu seum. Hij ontwierp een drieluik, waarvan de pro- duktie-afdeling van het museum nu het midden kleed heeft voltooid (zie fo to). Het is vervaardigd in tuftechniek in diverse blauwe, bruine en groene wolmaterialen. Het kleed, met de titel 'Onvoorziene liederen', is 3.40x2.15 meter groot. Vinken neemt eerder al deel aan de openingsten toonstelling, die van 18 maart tot en met 15 juni vijftien beeldende kunste naars, die werken met tex tiele materialen, brengt on der de titel 'Standpunten'. hun werk zijn eigen stempel opdrukt. Jose Heirbaut, ook zij is van de academie van St.- Niklaas afkomstig, maakt op die regel geen uitzondering. Afgezien van enkele ont snappingspogingen bij haar eveneens figuren met als uit plaatijzer gestanste schadu wen op het gezicht en in de plooienval van hun kledij en dezelfde verfijnde zuurtjeskleuren. De schilde rijen wekken ondanks een redelijke beheersing van de techniek associaties op met modetekeningen in dmestijd- schriften in plaats van een persoonlijke visie te zien te geven. Een verademing tus sen al deze kille pracht op eens een meer normaal ge schilderd doek te ontdekken dat een vrouwtje met een hoedje op van op de rug ge zien weergeeft. Daar springt plotseling een vonk van ont roering over. Als Heirbaut op de weg, die dit eigen schilde rij haar wijst, zou doorgaan, zou haar werk het leven kun nen krijgen dat het nu ont beert. Kunstfeest 85. Galerie Van Geyt, Steenstraat 20, Hulst. Open: werkdagen 9.00-12.00 en 14.00-18.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur, zondag van 14.00-18.00 uur. Dinsdag ge sloten. Tot 15 januari. Boekhandel/Galerie Van Geyt te Hulst richt ter tradi tiegetrouw ook ditmaal weer in de tijd rond de jaarwisse ling een kunstfeest aan. De bijbehorende catalogus ver meldt meer dan driehonderd nummers, zodat in de ter be schikking staande ruimte dan ook nauwelijks een plaats aan de wand of in de ruimte onbezet bleef. Nieuw is dit jaar een ver trek dat tot Van Geyts Kera miek Boetiek werd ingericht en waarin de liefhebber van volkskunst zijn hart op kan halen aan kunstnijverheids- produkten uit Hongarije, Portugal, Polen en Maleisië. Daarnaast zijn er natuurlijk zoals gewoonlijk schilderijen, tekeningen, etsen, litho's enz. van bekende en minder be kende Nederlandse en met name ook Hongaarse kunste naars. Enkele hoogtepunten uit deze over het algemeen zich op goed niveau bewegende expositie: de inzending van Hermanus Berserik en daar uit vooral dan zijn Stoel in de Maan, de miniatuur-olie verfschilderij ij es met vaak kermistaferelen en strand- scènes van Kees Andrea, die Spaanse en Italiaanse land schappen op een hoogst per soonlijke manier in beeld brengen en niet te vergeten zijn 'Vogel', twee voor deze hoogst belangwekkende schilderspersoonlij kheid kenmerkende schilderijen van de Parijse Nederlander Wim Oepts, mooi grafisch werk van Laetitia de Haas, sfeervolle schilderijen van J. Rijlaarsdam, sierlijke brons- jes van Teun Roosenburg, een fraai klein doek voorstel lende een vaas met witte roos van, Kees Verwey. Zo zou men nog een tijdje door kun nen gaan. Het beste is echter zelf te gaan kijken op deze veelomvattende expo- rijke, si tie. Hans Mutsers, gemengde technieken, Galerie Wing, Fabrieksstraat 8, Tilburg, open vrij. t/m zo. van 14-11 uur, tot en met 25 januari. Verstopt in een steegje, dat uitkomt op het smalle Fa- brieksstraatje, staat een bui tengewoon aardige, geres taureerde, kleine fabriekshal uit het prille begin van deze eeuw. Achter het wat afme tingen betreft uiterst be^ scheiden front, nu wel erg| wit afstekend tegen de rest van de omgeving, is een geoutilleerde galerie en kun stenaarsatelier onderge] bracht. Eigenaresse Josina-Mari3| van Hees, zelf beeldend kun stenares, heeft de zaken rigo- reus aangepakt; van de ijzig] vrieskou buiten is in hoge grote ruimte niets til merken. Alles werd grondi] geïsoleerd. Zelfs de voor soort fabriekjes zo typerend] beglazing werd dubhelwan- dig. De Bredanaar Hans Mut sers, van wie er zowel groot formaat schilderijen al-I kleine tekeningen en goua ches hangen, is zonder enig' twijfel een expressionist. blikvanger (een bij drie mi ter ongeveer) zijn met zee] forse kwast opgezet en schilderd in hevig contrast rende kleuren. Er is, zij h] met moeite, nog enige figu»; tie aan te duiden. Helema- duidelijk is de functie hie'j van niet, vooral omdat ze, hi gaat om mensenfiguren, het ene schilderij wel, en d het andere niet belangrt] lijken te zijn. Het spel m' vlakken, lijnen en verf zot( voor een levendig, ritmii geheel, waarbij de spannii ontstaan door het contrast de vormgeving en kleur, boventoon voeren. L- Perneuzen - Seience-fic- ion, strips en fantasie «jn de belangrijkste in- piratiebronnen van de 4-jarige Mario Baert uit Perneuzen. Hij ziet zijn nirbrush'-schilderijen teer als illustraties dan ils kunst. Galerie Trou- ftiHe in de Axelsestraat 104 te Terneuzen laat leze maand werk van iem zien. Het schilderwerk van Ma- po Baert laat invloeden zien ran Amerikaanse illustrato ren uit het begin van deze puw en van Engelse fanta- sy-tekenaars als Maxfield tri varrish en Roger Dean. Hij paart modernistische toe komstfantasieën aan mid- tel leleeuwse, vaak prehistori- lij| che elementen. 'ZENDIJKE Hij was van Hf markten thuis. IJzen- •Jke kent hem als foto raaf, wagenmaker, uitvin- ffr, meteropnemer, bieten- eger en wat dies meer zij. sobere jeugdjaren hij ook nog koeiwachter timmermansleerling. 2i->n bart ging mis- n no8 het meest uit het kunstzinnig am- acht van landschapsschil- k. Eï De werkplaats van Charel ■(arm groeide al spoedig uit 0611 trefpunt voor dorps- [fnotfn die te pas en te on- I? binnenvielen om het 'ïaatselijk nieuws uit te pVisselen. Net toen hij in de ni """"""iiiiiiiiiuiinnHniiHmHiiiiimmiiHim sc dc ri Tfl le n*|

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1986 | | pagina 18