1.29 18.95 's Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten. DAIHATSU 1.5( 1.29 3.- M OCCASIONS )aihatsu Rocky: pure krachtpatser AnThriot HULST X/ y y y y y y x/ x/ x X/ X/ X/ X/ X/ Terneuzen - 01150-13456 GARANTIE-INRUIL-FINANCIERING 35 'ouwde casions. a a a a IONSTRATIEWAGEN ISSAN BLUEBIRD 2.B diesel Voor diegenen die vorige week nog niet zover waren, en wegens het succes verlenging met nog een week t/m 8 JULI bi): bij aankoop van een nieuwe Volkswagen of Audi of van een inruilwagen (vanaf 10.000.-). Profiteer van dit aanbod. Alle dagen geopend van 9.00-18.00 u. Vrijdags van 9.00-21.00 u. Zat. 10.00-17.00 u. Fred, van Eedenstraat 1 Hof te Zandeplein 17 A tel. 01150-13456 tel.01148- 1412 <1ARA@I CU PONT 1KRNBU1SNI BVS GARAGE DE PAEPE A53 irood wit, Dubbele Hibachi barbecue, Houtskool, tSv#® J" A Êk INFORMATIE OVER AUTO EN VERKEER lult-dealer: gecontroleerd Rijden Techniek vy vy vy vy vy vy vy vy vy vy vy vy vy vy vy \y vy vy vy vy vy vy vy \y \y \y vy x/ x/ vy x/ vy vy vy vy Cr 75 JAAR VERTROUWD VAKMANSCHAP, NET EVEF EVEN ANDERS TERNEUZEN KLOOSTERZANDE WALSMACHINIST ASFALT-AFWERKER SEKRETARESSES Adverteren laat het geld rollen* bankier. 99 A5 [gram per stuk ,3\4Y$ï zak± 15 liter 735 O.OU Dole perziken op zware siroop, 4*# 1/1 blik, 567 gram Albro puntjes, zak 8 stuks, rozijnentimpen, volkoren-of melkbollen, 1.59 zak 6 stuks Tkksi, pak 1 liter Nü. Duyvis brosnoten, rodeo,barbecue me of 1 QQ cocktail*zak 180 gram Nü J..OO Zeeuws Meisje margarine, 1 CQ kuip 500 gram 4rfó JL.OZ? Cotes du Ventoux, Q QC fles 0.7 liter w® 4r?SO.i/U De Bruin rose glacé's, 1 ~7Q pak 4 stuks ié0"JL./Z7 Uit de bedieningsafd.: Stegeman cervelaat extra, mosterdcervelaat, plockworst of goudsalami, 1.59 100 gram Nü. Uit de diepvries: S5Ü! Chantilly's, A QC doos 10 ijshoorntjes ê65T.i/J Bolsius theelichtjes, met aluminium cups, 7QC doos 50 stuks <a®® />«/J Tissue keukenrollen tusmert gedecoreerd, O 1Q pak 2 stuks HzffcL.JL*7 hutsmerk Tandpasta, 3 tubes a 75 ml Tandenborstel, tasmert 3 StukS Am Kippebout, ®s«® IA huismak 6 stuks, 1600 gram J.U." Stopluis, beschermingsmiddel Q Qr voor uw kamerplanten <s® O.i/J De artikelen in deze advertentie kunt u in alle AH winkels kepen, behalve de artikelen waar kleine cijfertjes bh staan. Die artikelen kunt u alleen kopen in AH winkels waar één van die cijfers op de deur staat Reclameprijzen gelden van donderdag 4 t/m zaterdag 6 juli a.s.. Zolang de voorraad strekt eciie vast aan? 3 MAANDEN OUD leur: zilver metallic, met schuif- ïanteldak, trekhaak en stuurbe- rachtiging, 8.500 km ZEER AANTREKKELIJKE PRIJS AUTOMOBIELBEDRIJF AUTOVERHUUR NISSAN SCHUTTERSHOFWEG 15 TERNEUZEN. 01150-12612 I PIERSSENSPOLDERSTR. 25. SLUISKIL. 01157-1627 BMW 318 E, wit, 40.000 km1982 BMW 316, 5-bak„ wit, 32.000 km1982 BMW 316 met LPG, blauw, toerenteller, 47.000 km1982 Renault 20 TS, zilver metallic met schuifdak, 44.000 km... 1982 Interessant geprijsde occasions Zonder inruil, speciale aanbieding Renault 18 Turbo, rood1982 Mitsubishi Galant 20 GLX met LPG1982 AIITO-YABO Kloosterlaan 39-41 - Sas van Gent Tel. 01158-3500, b.g.g. 1497 Het Japanse merk Daihatsu, bekend door z'n kleine wagentjes ide unieke drleplttertjes voert ook een terreinwagen in z'n gam- Tot voor kort onder naam Taft, nu Rocky. Een - eventueel - vler- ilaangedreven gecultiveerde alleskunner die het gaat opnemen en de Landrover, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol etc. Zonder got stoot plaatsen we de Rocky in het groepje stevige „beulen" :we vooral In ruw terrein en niet te vergeten rond maneges tegen een. Immers een dergelijke „rauwdouwer" Is bi] uitstek geschikt een paardentrailer te trekken. [schikking der Ar- ssementsrecht- Ite Middelburg d.d. ti 1985 is het fail- jient van M.C.J. |s, wonende te uw, gemeente aan de Dwars- no. 5, opgeheven gebrek aan ba- f.N.J.H. de Rechter, pr I Markt 7, CA Hulst 'AUTOTIPS .n. re-si |m4 950, blauw 7.750,- |000 km i.OOO km ...ƒ5,950,- 18 500,- 9.250,- 8.550,- CCASIONS**^* 01140-13524 Qua carrosserie kan men kiezen due versies: gesloten (Hardtop i open met canvasdak (Soft Q)en de Hardtop met verlengde Stasis (Wagon EX). Daarnaast er twee motoren ter beschik- één 2.0 liter benzine en een "ler dieselkrachtbron. Qterli|k ging de Rooky er ten We van de Taft behoorlijk op i'uit. De vernieuwing is dan ook ter een gedaanteverwisseling teen facelift. Vooral de Wagon- se met z'n iets verhoogd ach- teipartiment a la Matra Ran- spreekt ons aan. te wijd openslaande deuren PPen we in de werkkamer. Vóór "d- en beenruimte te over. De inversie biedt achterin op het 'te bankje niet al te veel com- We zouden daar tijdens een Wip niet graag vertoeven. Om tet achtercompartiment te ko- klapt men één der voorstoelen ff "oren Tevens kunnen we via tear rechts openslaande ach ter deze ruimte bereiken, tegezien de Rocky een maxi- doorwaaddiepte van 60 cm zijn zowel de portieren, 'elsranden en flenzen water- Uiteraard laten de motor en etektrisch circuit het tijdens te spartelpartijen evenmin af- Jskelijkheid in optima forma. kunnen we de binnenruim te! betitelen. Een eenvoudig esbaar dashboard geeft al- jdodzakelijke informatie, indu lt motortoerental (alleen de °b)- Standaard beschikt onze 'tegen over een rits waarschu- «mpjes en een brandstof- en 'v,°eistoftemperatuurmeter. Te- zien we links de gecombi- "e snelheidsmeter, kilometer teller. Fraai beklede stoelen, vrolijke gestreepte stof en ''i' U „l— L-, stelbare hoofdsteunen en geven de Rocky een wat luxueus aanzien. Een handgreep op het dashboard helpt de passagier op z'n plaats te blijven. Zonder meerprijs levert Daihatsu de Rocky met een berg- kastje (de Softtop met slot), aan steker, twee van binnenuit verstel bare buitenspiegels en een wis/ wasinstallatie op de achterruit. De Wagon EX beschikt daarbij nog over stuurbekrachtiging, in hoogte verstelbaar stuur, antislip differen tieel, getint glas rondom en halo geen koplampen met reinigingsin stallatie. schokdempers. Een stabilisator en Panhardstang bij de voorwielop hanging zorgt voor een verhoging van het comfort. Voor heeft de Rocky schijfremmen en achter trommels, werkend via een be krachtigd gescheiden systeem. Natte schijfremmen drogen sneller dan trommel remmen. Dank zij dit systeem blijft de remkracht volop aanwezig. Speciale aandacht be steedde Daihatsu aan de afdichting tussen ankerplaat en trommel bij de achterremmen met als resul taat, een betrouwbare remwerking. De besturing is van het type kogel kringloop en heeft een draaicirkel van 10,1 m tussen trottoirs. -f- Daihatsu levert de Rocky zoals gezegd met een keus uit twee mo toren; een 1998 cm3 viercilinder- in-lijn benzinemotor en een even eens viercilinder-in-lijn diesel krachtbron met een cilinderinhoud van 2765 cm3. Eerstgenoemde perst er bij 4600 tpm een maxi mum vermogen uit van 65 kW (86 pk), terwijl de oliestoker z'n 54 kW (73 pk) al bij 3600 omw/mln. op de wielen overbrengt. Veel belang rijker voor deze wagens is het ma ximum koppel. Dit bedraagt res pectievelijk 157 Nm (16.0 kgm) bij 3000 tpm en 170 Nm (17.3 kgm) bij 2200 tpm. Hieruit blijkt dat de diesel over veel meer „power" be schikt dan z'n benzinebroertje. Elke Rocky is uitgerust met een vijfversnellingsbak. In alle gevallen heeft de „vijl" een overdrivefunc tie. Vooral op de vlakke weg komt dit ten gunste van het brandstof verbruik en de geluidsproduktie. Dank zij een vertragingsmechanis me in de verdeelbak kan men de terreinversnelling en vierwielaan- drijving tijdens het rijden in- en uit schakelen. Zowel vóór als achter heeft de Rocky een starre as met half elliptische bladveren en rond- ln de loop der jaren veroorzaak te de befaamde „Jeep" uit de Tweede Wereldoorlog een ware re volutie op het gebied van 4x4 wa gens. Er zijn er nu zoveel dat we door de bomen het bos bijna niet meer zien. Door de hoge zit heeft men een ruim zicht rondom. Mede te danken aan het vele glaswerk. Een rolbeugel beschermt bij een eventuele buiteling. Prima aanlig gende veiligheidsgorüels houden de inzittenden tijdens beter gooi en smijtwerk vast op de zetels. Ze slaan zeer vlot vast. Een prettige zekerheid in deze wagen. Stuur en versnellingspook liggen fijn in de hand. Tijdens wilde terreinritten ra ken we de grote toeter in het. mid den van het roer vaak ongewild aan. Hendels, schakelaars en schuiven vinden we goed onder bereik paI achter het stuur. Na krap drie seconden voorgloeien en uittrekken van de knop voor inspuitvervroeging start de zware jongen in het vooronder. Zwarte rookwolken, een veel voor komend euvel bij het starten van koude diesels, nemen we niet waar. Een stevige pruttel verloo chent de afkomst van de motor niet. Met het warmer worden neemt dit nagelen aanmerkelijk af, zonder overigens te verdwijnen. Het wordt echter nooit hinderlijk. Wel dringt er boven 100 km/u nogal windgeruis naar binnen door. Op de grote weg kunnen we ons een aangenamer voertuig voorstellen. Toch is er alleszins mee te leven. Op het asfalt moeten we knap wennen aan de indirecte besturing. Onder de noemer „snel wegende Rocky zich niet rang schikken. Stoplichtsprintjes kan men wel vergeten. Desondanks staat de wagen z'n mannetje. Met een acceleratie van 0 - 100 km/u in 23.5 sec. en een topsnelheid van rond 120 km/u rijdt 'ie rustig mee in de grote verkeersstroom. Éénmaal van de weg af en het ruwe terrein in komt de Rocky met alleen achterwielaandrijving niet ver. Al snel kunnen we niet voor- of achteruit. Geen nood. Daihatsu maakt de Rocky juist voor zulke si tuaties. Toch moet eerst iemand de wagen uit om de vrijloopnaven op de voorwielen in de lock-stand de zetten. Hierop had onze bijrijder gerekend door laarzen aan te trek ken. Nu schakelen we via het korte pookje de voorwielen bij. Dit kan dank zij een speciaal vertragings mechanisme zowel stilstaand als rijdend. Een voordeel voor een vlotte overgang van licht naar zwaar terrein. Met de pook in lage gearing is de 3.77 m lange Rocky bijna niets te dol, diepe kuilen vol blubber, forse plassen kolossale fonteinen veroorzakend en stevig klimmen gaat de „vier bij vier" niet uit de weg. Als een tank zoekt hij zijn weg. Niet snel, maar onvervaard. Hellingen van meer dan 40% neemt 'ie soepel. Door 60 cm diep water „zwemt" hij als Enith Brigitta in haar beste dagen. Toch krijgen we dit werkpaard vast. In een stuk bospad waarvan de blubbersporen te diep zijn, zelfs voor „onze" Rocky. We komen met de bodem op de grond. Geluk kig zien we een boswerker op een traktor in de buurt, die ons eerst voor gek verklaart en vervolgens zo aardig is om de Rocky uit de bagger te sjorren. Op beton zal de Rocky gemiddeld zo'n 10 L/100 km nuttigen (1 op 10). In het ter rein kan dat best op een verdubbe ling van het verbruik uitkomen. De remmen doen hun werk prima. Wel vragen ze om een stevige dosis pe daalkracht. Een tip: na een stevig dompelbad wel even een paar maal stevig remmen. Ook de ho- houwers zijn drijfnat en werken dan matig tot slecht. Al met al con cluderen we dat de Rocky vooral als „tour wheel driver" een zwoe ger van de eerste orde is. Hij biedt vooral off the road veel waar voor zijn geld. Op de normale weg moet men met minder comfort genoegen nemen dan in een „gewone" oer- JosWet ^osT/Sêt rH GRATIS ZONNEDAK a a a a a a a a a a a a a a a a a a I INDUSTRIEWEG 37, TERNEUZEN, TEL. 01150-13451 Tevens station voor algemene periodieke keuringen in TERNEUZEN vraagt (met ervaring) Voor inlichtingen kunt u kontakt opnemen met mevr. Lokerse, tel. 01150-95538

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1985 | | pagina 13