1.29
18.95
's Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten.
DAIHATSU
1.5(
1.29
3.-
M
OCCASIONS
)aihatsu Rocky: pure krachtpatser
AnThriot
HULST
X/
y
y
y
y
y
y
x/
x/
x
X/
X/
X/
X/
X/
Terneuzen - 01150-13456
GARANTIE-INRUIL-FINANCIERING 35
'ouwde
casions.
a
a
a
a
IONSTRATIEWAGEN
ISSAN BLUEBIRD 2.B diesel
Voor diegenen die vorige week nog niet zover
waren, en wegens het succes
verlenging met nog een week t/m 8 JULI bi):
bij aankoop van een nieuwe Volkswagen of
Audi of van een inruilwagen (vanaf 10.000.-).
Profiteer van dit aanbod.
Alle dagen geopend van 9.00-18.00 u.
Vrijdags van 9.00-21.00 u. Zat. 10.00-17.00 u.
Fred, van Eedenstraat 1
Hof te Zandeplein 17
A
tel. 01150-13456
tel.01148- 1412
<1ARA@I CU PONT 1KRNBU1SNI BVS
GARAGE DE PAEPE
A53
irood wit,
Dubbele
Hibachi
barbecue,
Houtskool, tSv#® J" A
Êk
INFORMATIE OVER AUTO EN VERKEER
lult-dealer:
gecontroleerd
Rijden
Techniek
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
\y
vy
vy
vy
vy
vy
vy
vy
\y
\y
\y
vy
x/
x/
vy
x/
vy
vy
vy
vy
Cr 75 JAAR VERTROUWD VAKMANSCHAP, NET EVEF
EVEN ANDERS
TERNEUZEN
KLOOSTERZANDE
WALSMACHINIST
ASFALT-AFWERKER
SEKRETARESSES
Adverteren
laat het geld rollen*
bankier. 99
A5
[gram
per stuk ,3\4Y$ï
zak± 15 liter 735 O.OU
Dole perziken
op zware siroop, 4*#
1/1 blik, 567 gram
Albro puntjes, zak 8 stuks,
rozijnentimpen, volkoren-of
melkbollen, 1.59
zak 6 stuks
Tkksi,
pak 1 liter
Nü.
Duyvis brosnoten,
rodeo,barbecue me of 1 QQ
cocktail*zak 180 gram Nü J..OO
Zeeuws Meisje margarine, 1 CQ
kuip 500 gram 4rfó JL.OZ?
Cotes du Ventoux, Q QC
fles 0.7 liter w® 4r?SO.i/U
De Bruin rose glacé's, 1 ~7Q
pak 4 stuks ié0"JL./Z7
Uit de bedieningsafd.:
Stegeman cervelaat extra,
mosterdcervelaat, plockworst
of goudsalami, 1.59
100 gram
Nü.
Uit de diepvries:
S5Ü! Chantilly's, A QC
doos 10 ijshoorntjes ê65T.i/J
Bolsius theelichtjes,
met aluminium cups, 7QC
doos 50 stuks <a®® />«/J
Tissue keukenrollen
tusmert gedecoreerd, O 1Q
pak 2 stuks HzffcL.JL*7
hutsmerk
Tandpasta,
3 tubes
a 75 ml
Tandenborstel,
tasmert 3 StukS
Am
Kippebout, ®s«® IA
huismak 6 stuks, 1600 gram J.U."
Stopluis,
beschermingsmiddel Q Qr
voor uw kamerplanten <s® O.i/J
De artikelen in deze advertentie kunt u in
alle AH winkels kepen, behalve de artikelen
waar kleine cijfertjes bh staan.
Die artikelen kunt u alleen kopen in AH
winkels waar één van die cijfers op de deur
staat
Reclameprijzen gelden van
donderdag 4 t/m zaterdag 6 juli a.s..
Zolang de voorraad strekt
eciie vast aan?
3 MAANDEN OUD
leur: zilver metallic, met schuif-
ïanteldak, trekhaak en stuurbe-
rachtiging, 8.500 km
ZEER AANTREKKELIJKE PRIJS
AUTOMOBIELBEDRIJF
AUTOVERHUUR
NISSAN
SCHUTTERSHOFWEG 15
TERNEUZEN. 01150-12612
I PIERSSENSPOLDERSTR. 25. SLUISKIL. 01157-1627
BMW 318 E, wit, 40.000 km1982
BMW 316, 5-bak„ wit, 32.000 km1982
BMW 316 met LPG, blauw, toerenteller, 47.000 km1982
Renault 20 TS, zilver metallic met schuifdak, 44.000 km... 1982
Interessant geprijsde occasions
Zonder inruil, speciale aanbieding
Renault 18 Turbo, rood1982
Mitsubishi Galant 20 GLX met LPG1982
AIITO-YABO
Kloosterlaan 39-41 - Sas van Gent
Tel. 01158-3500, b.g.g. 1497
Het Japanse merk Daihatsu, bekend door z'n kleine wagentjes
ide unieke drleplttertjes voert ook een terreinwagen in z'n gam-
Tot voor kort onder naam Taft, nu Rocky. Een - eventueel - vler-
ilaangedreven gecultiveerde alleskunner die het gaat opnemen
en de Landrover, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol etc. Zonder
got stoot plaatsen we de Rocky in het groepje stevige „beulen"
:we vooral In ruw terrein en niet te vergeten rond maneges tegen
een. Immers een dergelijke „rauwdouwer" Is bi] uitstek geschikt
een paardentrailer te trekken.
[schikking der Ar-
ssementsrecht-
Ite Middelburg d.d.
ti 1985 is het fail-
jient van M.C.J.
|s, wonende te
uw, gemeente
aan de Dwars-
no. 5, opgeheven
gebrek aan ba-
f.N.J.H. de Rechter,
pr
I Markt 7,
CA Hulst
'AUTOTIPS
.n.
re-si
|m4 950,
blauw
7.750,-
|000 km
i.OOO km
...ƒ5,950,-
18 500,-
9.250,-
8.550,-
CCASIONS**^*
01140-13524
Qua carrosserie kan men kiezen
due versies: gesloten (Hardtop
i open met canvasdak (Soft
Q)en de Hardtop met verlengde
Stasis (Wagon EX). Daarnaast
er twee motoren ter beschik-
één 2.0 liter benzine en een
"ler dieselkrachtbron.
Qterli|k ging de Rooky er ten
We van de Taft behoorlijk op
i'uit. De vernieuwing is dan ook
ter een gedaanteverwisseling
teen facelift. Vooral de Wagon-
se met z'n iets verhoogd ach-
teipartiment a la Matra Ran-
spreekt ons aan.
te wijd openslaande deuren
PPen we in de werkkamer. Vóór
"d- en beenruimte te over. De
inversie biedt achterin op het
'te bankje niet al te veel com-
We zouden daar tijdens een
Wip niet graag vertoeven. Om
tet achtercompartiment te ko-
klapt men één der voorstoelen
ff "oren Tevens kunnen we via
tear rechts openslaande ach
ter deze ruimte bereiken,
tegezien de Rocky een maxi-
doorwaaddiepte van 60 cm
zijn zowel de portieren,
'elsranden en flenzen water-
Uiteraard laten de motor en
etektrisch circuit het tijdens
te spartelpartijen evenmin af-
Jskelijkheid in optima forma.
kunnen we de binnenruim
te! betitelen. Een eenvoudig
esbaar dashboard geeft al-
jdodzakelijke informatie, indu
lt motortoerental (alleen de
°b)- Standaard beschikt onze
'tegen over een rits waarschu-
«mpjes en een brandstof- en
'v,°eistoftemperatuurmeter. Te-
zien we links de gecombi-
"e snelheidsmeter, kilometer
teller. Fraai beklede stoelen,
vrolijke gestreepte stof en
''i' U „l— L-,
stelbare hoofdsteunen en geven de
Rocky een wat luxueus aanzien.
Een handgreep op het dashboard
helpt de passagier op z'n plaats te
blijven. Zonder meerprijs levert
Daihatsu de Rocky met een berg-
kastje (de Softtop met slot), aan
steker, twee van binnenuit verstel
bare buitenspiegels en een wis/
wasinstallatie op de achterruit. De
Wagon EX beschikt daarbij nog
over stuurbekrachtiging, in hoogte
verstelbaar stuur, antislip differen
tieel, getint glas rondom en halo
geen koplampen met reinigingsin
stallatie.
schokdempers. Een stabilisator en
Panhardstang bij de voorwielop
hanging zorgt voor een verhoging
van het comfort. Voor heeft de
Rocky schijfremmen en achter
trommels, werkend via een be
krachtigd gescheiden systeem.
Natte schijfremmen drogen sneller
dan trommel remmen. Dank zij dit
systeem blijft de remkracht volop
aanwezig. Speciale aandacht be
steedde Daihatsu aan de afdichting
tussen ankerplaat en trommel bij
de achterremmen met als resul
taat, een betrouwbare remwerking.
De besturing is van het type kogel
kringloop en heeft een draaicirkel
van 10,1 m tussen trottoirs.
-f-
Daihatsu levert de Rocky zoals
gezegd met een keus uit twee mo
toren; een 1998 cm3 viercilinder-
in-lijn benzinemotor en een even
eens viercilinder-in-lijn diesel
krachtbron met een cilinderinhoud
van 2765 cm3. Eerstgenoemde
perst er bij 4600 tpm een maxi
mum vermogen uit van 65 kW (86
pk), terwijl de oliestoker z'n 54 kW
(73 pk) al bij 3600 omw/mln. op
de wielen overbrengt. Veel belang
rijker voor deze wagens is het ma
ximum koppel. Dit bedraagt res
pectievelijk 157 Nm (16.0 kgm) bij
3000 tpm en 170 Nm (17.3 kgm)
bij 2200 tpm. Hieruit blijkt dat de
diesel over veel meer „power" be
schikt dan z'n benzinebroertje.
Elke Rocky is uitgerust met een
vijfversnellingsbak. In alle gevallen
heeft de „vijl" een overdrivefunc
tie. Vooral op de vlakke weg komt
dit ten gunste van het brandstof
verbruik en de geluidsproduktie.
Dank zij een vertragingsmechanis
me in de verdeelbak kan men de
terreinversnelling en vierwielaan-
drijving tijdens het rijden in- en uit
schakelen. Zowel vóór als achter
heeft de Rocky een starre as met
half elliptische bladveren en rond-
ln de loop der jaren veroorzaak
te de befaamde „Jeep" uit de
Tweede Wereldoorlog een ware re
volutie op het gebied van 4x4 wa
gens. Er zijn er nu zoveel dat we
door de bomen het bos bijna niet
meer zien. Door de hoge zit heeft
men een ruim zicht rondom. Mede
te danken aan het vele glaswerk.
Een rolbeugel beschermt bij een
eventuele buiteling. Prima aanlig
gende veiligheidsgorüels houden
de inzittenden tijdens beter gooi
en smijtwerk vast op de zetels. Ze
slaan zeer vlot vast. Een prettige
zekerheid in deze wagen. Stuur en
versnellingspook liggen fijn in de
hand. Tijdens wilde terreinritten ra
ken we de grote toeter in het. mid
den van het roer vaak ongewild
aan. Hendels, schakelaars en
schuiven vinden we goed onder
bereik paI achter het stuur.
Na krap drie seconden
voorgloeien en uittrekken van de
knop voor inspuitvervroeging start
de zware jongen in het vooronder.
Zwarte rookwolken, een veel voor
komend euvel bij het starten van
koude diesels, nemen we niet
waar. Een stevige pruttel verloo
chent de afkomst van de motor
niet. Met het warmer worden
neemt dit nagelen aanmerkelijk af,
zonder overigens te verdwijnen.
Het wordt echter nooit hinderlijk.
Wel dringt er boven 100 km/u
nogal windgeruis naar binnen
door. Op de grote weg kunnen we
ons een aangenamer voertuig
voorstellen. Toch is er alleszins
mee te leven. Op het asfalt moeten
we knap wennen aan de indirecte
besturing. Onder de noemer „snel
wegende Rocky zich niet rang
schikken. Stoplichtsprintjes kan
men wel vergeten. Desondanks
staat de wagen z'n mannetje. Met
een acceleratie van 0 - 100 km/u
in 23.5 sec. en een topsnelheid
van rond 120 km/u rijdt 'ie rustig
mee in de grote verkeersstroom.
Éénmaal van de weg af en het
ruwe terrein in komt de Rocky met
alleen achterwielaandrijving niet
ver. Al snel kunnen we niet voor- of
achteruit. Geen nood. Daihatsu
maakt de Rocky juist voor zulke si
tuaties. Toch moet eerst iemand de
wagen uit om de vrijloopnaven op
de voorwielen in de lock-stand de
zetten. Hierop had onze bijrijder
gerekend door laarzen aan te trek
ken. Nu schakelen we via het korte
pookje de voorwielen bij. Dit kan
dank zij een speciaal vertragings
mechanisme zowel stilstaand als
rijdend. Een voordeel voor een
vlotte overgang van licht naar
zwaar terrein.
Met de pook in lage gearing is
de 3.77 m lange Rocky bijna niets
te dol, diepe kuilen vol blubber,
forse plassen kolossale fonteinen
veroorzakend en stevig klimmen
gaat de „vier bij vier" niet uit de
weg. Als een tank zoekt hij zijn
weg. Niet snel, maar onvervaard.
Hellingen van meer dan 40%
neemt 'ie soepel. Door 60 cm diep
water „zwemt" hij als Enith Brigitta
in haar beste dagen.
Toch krijgen we dit werkpaard
vast. In een stuk bospad waarvan
de blubbersporen te diep zijn, zelfs
voor „onze" Rocky. We komen
met de bodem op de grond. Geluk
kig zien we een boswerker op een
traktor in de buurt, die ons eerst
voor gek verklaart en vervolgens
zo aardig is om de Rocky uit de
bagger te sjorren. Op beton zal de
Rocky gemiddeld zo'n 10 L/100
km nuttigen (1 op 10). In het ter
rein kan dat best op een verdubbe
ling van het verbruik uitkomen. De
remmen doen hun werk prima. Wel
vragen ze om een stevige dosis pe
daalkracht. Een tip: na een stevig
dompelbad wel even een paar
maal stevig remmen. Ook de ho-
houwers zijn drijfnat en werken
dan matig tot slecht. Al met al con
cluderen we dat de Rocky vooral
als „tour wheel driver" een zwoe
ger van de eerste orde is. Hij biedt
vooral off the road veel waar voor
zijn geld. Op de normale weg moet
men met minder comfort genoegen
nemen dan in een „gewone" oer-
JosWet
^osT/Sêt
rH
GRATIS ZONNEDAK
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
I
INDUSTRIEWEG 37, TERNEUZEN, TEL. 01150-13451
Tevens station voor algemene periodieke keuringen
in TERNEUZEN
vraagt
(met ervaring)
Voor inlichtingen kunt u kontakt opnemen
met mevr. Lokerse, tel. 01150-95538