Alfa 90 Quadrifoglio Oro: Italiaans raffinement AUTOBEDRIJVEN "4ÖBIGING .RESTAURANT SELTAINN i JONGE AKTIEVE MEDEWERKER (M/V) FASSAERT BOUWSTOFFEN B.V. tide bruid l€ bruidegom GEPROLONGEERD TOT MAANDAG 24 JUNI Wie NU een nieuwe auto koopt krijgt 2 JAAR GRATIS ONDERHOUD tot maximaal 30.000 km. -EESKEURINGSDIENST ZEEUWSCH-VLAANDEREN 80,00 DOOR HET OVERWELDIGEND SUCCES IS ONZE gemeente^ voor magazijnverkoop gemeente WATERSCHAP HULSTER AMRACHT Soepele zespitter ÉÖr 75 JAAR VERTROUWD VAKMANSCHAP, NET EVEr EVEN ANDERS Nieuwe auto's met voordeel zoals: Wie een nieuwe Jetta koopt krijgt nog eens extra prijs voordeel! GARANTIE - BESTE SERVICE - INRUIL - FINANCIERING Fred, van Eedenstraat 1 Hof te Zandeplein 17 TERNEUZEN tel. 01150-13456 KLOOSTERZANDE tel.01148- 1412 HULST - Pratend over zijn besluit om te stoppen met flui ten in het betaald voetbal, probeert Gerard de Schep per zijn verhaal duidelijk te maken met een aantal voorbeelden. Voorzichtig O RDAG20 JUN11985 el r|ieuw geopend >t het bijwonen van de openingspartij vrijdag 21 ju- uu U wacht een fantastische avond met live muziek .J. .otngi ei:Ier-.c-yulksmuziek. f vo ipföer geven voor de toekomst wat betreft de lei 'n c. prijsstelling daarvan. Deze avond 'moet u :n waar dé Delta Inn voor staat, én in de toekomst :staurant van 350 m2. 50 motelkamers met telefoon en Ideale ruimte voor recepties, bruiloften, shows, exposi- oeding van 14 kunt u de gehele avond ge- norm koud buffet en de daarbij behorende dranken. Delta Inn voor één van de aanwezige gasten een zeera >or 2 personen in petto. civ avond. Tot ziens in Motel Delta Inn. ■laano n voor deze avond worden op prijs gesteld.). "rifffiTi— A "7 De burgemeester van de gemeente Terneuzen maakt bekend dat de gemeenteraad in zijn vergade ring van 30 mei 1985, ingevolge artikel 41 van de Wet op de Stads- en Dorpsvernieuwing, heeft vast gesteld: a. de subsidieverordening stads- en dorpsver nieuwing; b. het navolgende „volumebesluit": I. Voor 1985 worden in het kader van de stads en dorpsvernieuwing voor de onderscheidene categorieën de volgende bedragen beschik baar gestel^. m 1. particuliere woningverbeteringƒ200.000.- 2. monumenten en beeldbepalende panden....... 20.000.- 3. voorlichting, contactpersonen en sociaal-cultureel werk39.500.- 4. tijdelijke huisvesting10.500.- 5. sanering milieuhinderlijke bedrijven30.000.- II. De subsidie met betrekking tot het bepaalde onder 1.3 voor zover het betreft voorlichting en contactpersonen en onder 1.4 mag gezamen lijk maximaal 25.000.- per project bedragen. III. De onder 1.2. en 15. vermelde bedragen zul len in principe niet in 1985 worden besteed doch worden gereserveerd als spaarbedrag voor de komende jaren. IV. De onder 13. en 14. vermelde bedragen zul len mede worden aangewend ter voldoening van de lopende verplichtingen van de beide wo ningbouwverenigingen. De subsidieverordening en het volumebesluit liggen vanaf heden voor een ieder ter inzage op het stad huis, afdeling algemene zaken (planologie), kamer 504. Terneuzen, 20 juni 1985 De burgemeester voornoemd, C. Ockeloen zeehaven industrie -ft» recreatie Met spoed gevraagd Degene met de opleiding L.T.S. - ivi.T.S. bouwkunde of ervaring in de bouw geniet de voorkeur. ~hriftelijke sollicitaties te zenden aan; Postbus 106 4560 AC Hulst A "7 fierblj breng ik ter algemene kennis dat op don- ierdag 27 juni 1985, om 14.00 uur, in de burger- aai van het stadhuis. Oostelijk Bolwerk 4, Terneu- en, een openbare vergadering van de kringraad ial worden gehouden. errieuzen 13 juni 1985 De voorzitter van de kringraad, drs. A. Doorduyn haven -)(• industrie recreatie ian geschenken ontvangt U als U Uw ondertrouw een van de kantoren van De Stem .rouw het vergeten doet u het dan Als u ruim- .ivv huwelijksdag even op èen van onze kantoren. •Verstaande bon invult en opstuurt dan garanderen wij sk van de hostess van de Felicitatiedienst s een aantrekkelijk pakket met ■h' c-oot aantal waarde- en reductie- sa iselijke middenstand en van merkartikelfa- te waard, uw onder- ili;k aan I V.p, iór mijn huwelijksdag bezoek van de -vedienst. datum kerk. huw.: nvfth onze kantoren. i 'r 'is Het dagelijrtB bestuur van het waterschap Hul ster Ambacht brengt ter openbare kennis, dat vanaf 20 juni 1985 gedurende veertien dagen, ter griffie van het waterschap, Gentsestraat 38 te Hulst ter inzage van de ingelanden is neder- gelegd en in afschrift of druk tegen betaling der kosten verkrijgbaar is gesteld de 9e wijzi ging van de begroting 1984 en de rekening over de dienstjaar 1984. Bezwaren tegen deze begrotingswijziging en deze rekening kunnen binnen acht dagen na de hiervoor genoemde termijn schriftelijk door de ingelanden worden Ingediend bij de alge mene vergadering., Hulst, 19 juni 1985. Het dagelijks bestuur van het waterschap Hulster Ambacht. K.J.A. Baron Collot d' Escury, dijkgraaf C.B. Ysebaert griffier )ONDERDAG 20 JUN111 Elke autoliefhebber kent Alfa Romeo als het Italiaan se merk van snelle vierwie lers. Van de Alfa 33 tot de Spider stralen de Alfa's sportiviteit uit. Ze kenmer ken zich door betrouwbaar heid, degelijkheid, uitste kende rijeigenschappen en hoge prestaties. Bovendien streven de Alfa-techneuten in Arese (bij Milaan) er voortdurend naar hun pro- dukt moderner, luxueuzer en zuiniger te maken. Om aan het kritische publiek te gemoet te blijven komen, passen zij regelmatig de modellen aan. Onlangs on derging de Alfetta een op knapbeurt. Na die aanzien lijke renovatie gaat deze forse sedan als Alfa 90 door het turbulente autoleven. Overigens nam Alfa Romeo ook de Giulietta fors onder handen. Eind april jongstleden introdu ceerden zij de nieuweling in de omgeving van Milaan aan de auto pers. Het zal nog wel enkele maan den duren voordat de Alfa K 1 (co denaam nieuwe Giulietta) naar ons kikkerlandje komt. Alfa Romeo levert de opvolger van de twaalf jaar „oude" Alfetta met keus uit vier motoren; een 2.0- liter carburateur- of injectiemotor, een 2.4-liter turbodieselkrachtbron met interkoeler en een 2.5-liter tur bodieselkrachtbron met interkoeler en een 2.5-liter V6-lnjectiemotor. Met laatstgenoemde reden we on ze testkilometers. Net als bij de andere Alta's kwam de vormgeving van de Alfa 90 ook van de tekentafel van „maestro" Nuccio Bertone. Zon der al te drastische ingrepren toe te passen, maakte hij er iets moois van. Zowel onderstel, als spoor breedte en wielbasis bleven gelijk. Uniek is de toepassing van een zichzelf regelende voorspoiler. Gasgevulde schokdempers verklei nen de afstand tot het wegopper- valk met het stijgen van de snel heid. Dit fraaie stukje techniek kent twee functies, gedeeltelijk moet het de lift van de voorwielen beperken, daarnaast zorgt het voor een opti male motortemperatuur. Bij lage snelheden verdwijnt de spoiler bij na volledig, mede ter voorkoming van beschadigingen tijdens par- keermanoeuvres. Het front van de „90" toont een overduidelijk Alfa-gezicht. De don kergrijze metallic grille, met uiter aard het Alta Romeo wapenschild in het hart, sluit mooi aan bij de twee rechthoekige halogeenkop- lampen. In de voorbumper waarborgen twee mistlampen (meerprijs 300.-) extra veiligheid bij mist. Achter vinden we over de hele breedte een verlichtings- c.q. re- flectielijst. Hierin zijn onder meer mistachterlichten en een achteruit- rijlamp opgenomen. Met een knop van binnenuit ontsluiten we de kof ferdeksel van de grote bagage ruimte met een vrijwel vlakke vloer. Zowel vóór als achter lopen de po- lypropyleenbumpers door tot aan de wielkasten. We missen stoot- strips op de flanken, evenals een rechterbuitenspiegel. Links verstel len we de spiegel van binnenuit. Van huis uit krijgt de Alfa 90 Q.O getint glas, centrale deurvergren deling, stuurbekrachtiging, tank- dop met slot en elektrisch te ope nen ramen vóór. Onze testwagen beschikt bovendien over elektrisch te openen ramen achter 450.-), alsmede lichtmetalen velgen met Pirelli P 6 195/60 R 15 sloffen 1.200.-). Binnenskamers biedt de Alfa 90 een keur aan luxe details. Eigenlijk blijft er weinig te wensen over. Het instrumentenblok van onze testwa gen staat bol van de elektronica. Snelheid en toerental worden weergegeven door diagonaal lo pende analoge lichtdioden. Tevens kan men de „speed" digitaal afle zen. We memoreerden het al eer der, een normaal dashboard met goed afleesbare ronde klokken ge niet onze voorkeur. Al die schitte rende lichtjes leiden de aandacht nogal af. Twee foto-elektrische cel len - één in en één op het dash board - houden automatisch de in gestelde lichtsterkte van deze in strumenten vast. Het driespakig met leer beklede stuur laat zich zo wel in hoogte als in de lengteas verstellen. Te zamen met de elek trisch verstelbare bestuurderstoel wat betreft hoogte en rugleuning, creëerde men optimale steun. Links onder het dashboard zien we een diagnosepaneel. Na het aanzetten van het contact contro leert dit Check Control automa tisch tien vitale functies. Bedie ningsknoppen van de lichtgetinte ramen, deur- en binnenverlichting vindt men in het plafond, evenais een forse tijdgestuurde plafonnier en drie spotjes. Zowel vóór als achter bezitten de zetels hoofd steunen, achter geïntegreerd. Van uit de console steekt de korte vijf versnellingspook. Een eenvoudig te bedienen boordcomputer informeert over het benzineverbruik op het moment, het gemiddelde verbruik, gemid delde snelheid, resterende actiera dius en tijd. Door plaatsing van een U-vormige handremgreep ontstond tussen de voorstoelen plaats voor een handig opbergvakje, dat te vens armsteun is. Behalve een afsluitbaar kastje plaatst Alfa, tegen meerprijs, onder hef kastje een koffertje, dat in één greep uit het vak wordt gepakt om mee te nemen. Een zorg minder als men in een drukke binnenstad een bezoek moet afleggen, maar dan moet men een eventuele ge luidsinstallatie op de slede laten plaatsen, zodat die tevens in de koffer opgeborgen kan worden. Zowel vóór als achter beschik ken de Inzittenden over ruim vol doende hoofd- en been ruimte. Een eventuele derde passagier op de achterbank zit op een for se bobbel en met de rug tegen de dan weggeklapte middenarm- steun. Voor alle passagiers zijn veiligheidsriemen aanwezig en die leggen we uiteraard om, ook achter. Vla de elektronische ont steking draait de potente V6- krachtbron na één kort tikje van de startmotor. HIJ maakt dt| zo'n 1200 Lp.m. Met het op i drljfstemperatuur komen, dit toerental naar pakweg per minuut Voor geen motor Is het gezond om er dlri na de start voluit mee weg tl scheuren. BIJ zo'n perfect gj construeert Alfa-machientje zoiets helemaal uit den boze. Op het lange rechte stuk en tl dens stevige bochten gedraagt a| „90" zich prettig neutraal. All« wanneer het echt hard gaat, nJ men we soms dribbelverschyrsJ len van de achteras waar. De rtj tor gedraagt zich lekker soepe| Veel schakelen hoeft niet, bij een rustige rijstijl. Wil menl stevig tegenaan, dan moet er dril in de „bak" geroerd worden nil als gevolg de reeds genoerrn| klik-klak-gelulden. Vóór overzien we de 439 cmiirl ge Alfa overzichtelijk. Achter rol ten we ons knap uitrekken omi| „kont" te ontwaren. Vanuil rechthoekige koplampen komt s| zee van licht. Alfa Romeo voor de „90" 2.5 i een topsnelta| van boven de 200 km/u od „Onze" Alfa 90 raffelt de spul van 0-100 km/u af in precies lt| seconden, terwijl hij er 13.6 s over doet van 0-120 km/u. Opvil lend zijn de exacte snelheids»! Iers. Die komen we zelden teg Het gevoelige punt bij krachtpatsers komt vaak bij brandstofpomp tot uiting. Imrm-| dergelijke wagens vragen om e sportieve rijstijl en dan lust zc| „zespitter" wel een beste slok aI thans zo dachten wij. Maar hetvi| alleszins mee. Tijdens onze I week verstookten we gemiddeld I liter superbenzine per 100 kilo»| ter (1 op 11.0). Met een tankil houd van slechts 49 liter betekc| dit een actieradius van krap 5501 lometer. Op de lange trip regel»| tige tankstops derhalve. Jfosföèt 0® ZOMERSHOW osVoet 3-drs. Polo C normale prijs 17.1 50,-, nu 3-drs. Polo Pointer" precies dezelfde auto voor f 1 6.495,-. 3-drs. Polo Coupé C normale prijs 18.850,-, nu 3-drs. Polo Coupé „Sprinter" met vele extra's voor 18.495,- 3-drs. Golf „GTS" in wit of rood met 1600 cc of 1800 cc v.a. resp. 24.495,- of 26.005,-. 2-drs. Jetta „GTX" met vele extra's incl. 1800 cc motor v.a. 27.495,-. 5-drs. Passat Rimini 1 600 cc motor een middenklasser met verscheidene extra's v.a. 26.495,-. 4-drs. Audi 80 CS in 1600 cc of 1800 cc nu met vele extra's v.a. 33.209.-. Openingstijden: vrijdag 9.00-21.00 u., zat. 10.00-17.00 u., tel. 01150-13456. woensd./donderdag van 9.00-18.00 u Door Romain van Damme „Ik floot een aantal ja ren geleden SC Amers- foort-De Graafschap. Een belangrijk duel voor een periodetitel. Halverwege dat duel stapte Leo van der Kroft de kleedkamer bin nen. Ik weet niet eens meer of hij mij gegroet heeft. Hij stapte op me af, trok het linkerborstzakje open en riep: zie je wel, je hebt de gele kaarten toch bij je. Vervolgens ging hij naar het toilet, liet de deur zo open staan dat hij alleen mij zag en stond daar met gebalde vuist. Om te zeg gen, laat ze eens wat zien. Zo moest ik de tweede helft in. Mijn eerste confrontatie met Leo van der Kroft, de voorzitter van de scheids- rechterscommissie. Dat is toch geen benadering van scheidsrechters die pas in het betaald voetbal actief zijn. Dat is toch te dol om over te praten". Vijf jaar lang offerde Gerard de Schepper een groot deel van zijn vrije tijd op om zijn hobby, flui ten in het betaald voetbal, zo goed mogelijk te kunnen uitoefenen. Vanuit het Zeeuwsch-Vlaamse Hulst reed hij duizenden kilome ters in dienst van de Ne derlandse voetbalbond. Wetend dat scheidsrech ters regelmatig geconfron teerd worden met bijtende kritiek. Gerard de Schep per rekende daarom op een goede ondersteuning van de scheidsrechterscommis- sie. Volgens hem een mis rekening. Het gebrek aan 'bescherming' en begelei ding vanuit Zeist deed hem onlangs besluiten te stop pen met het fluiten in het betaald voetbal. Gerarde Schepper, 35 pas, weet inmiddels dat zijn beslissing met argus ogen bekeken wordt. Im mers, voor het nu net afge lopen seizoen kreeg de eer ste Zeeuwsch-Vlaming die zo ver reikte in het scheidsrechters wereldje, te horen dat hij teruggezet werd naar de B-lijst. Bo vendien liet Leo van der Kroft, de baas van de scheidsrechters, onlangs weten dat Gerard de Schepper net iets tekort kwam voor het betaald voetbal en beter terug kon naar de amateurs. Vandaar dat Gerard de Schepper zijn woorden op een weegschaaltje legt en zijn relaas doorspekt met voorbeelden om een zo goed mogelijk beeld van het reilen en zeilen in scheidsrechtersland te schetsen. Beseffend dat zijn verhaal door menig een gezien wordt als na trappen. Maar dat neemt de Zeeuwsch-Vlaming voor lief. Bovendien, dat is de bedoeling niet. Leo van der Kroft.Wij staan j

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1985 | | pagina 10