Alfa 90 Quadrifoglio Oro:
Italiaans raffinement
AUTOBEDRIJVEN
"4ÖBIGING
.RESTAURANT
SELTAINN
i
JONGE AKTIEVE
MEDEWERKER (M/V)
FASSAERT
BOUWSTOFFEN B.V.
tide bruid
l€ bruidegom
GEPROLONGEERD TOT MAANDAG 24 JUNI
Wie NU een nieuwe auto koopt krijgt
2 JAAR GRATIS ONDERHOUD
tot maximaal 30.000 km.
-EESKEURINGSDIENST
ZEEUWSCH-VLAANDEREN
80,00
DOOR HET OVERWELDIGEND SUCCES IS ONZE
gemeente^
voor magazijnverkoop
gemeente
WATERSCHAP HULSTER AMRACHT
Soepele zespitter
ÉÖr 75 JAAR VERTROUWD VAKMANSCHAP, NET EVEr
EVEN ANDERS
Nieuwe auto's met voordeel zoals:
Wie een nieuwe Jetta koopt krijgt nog eens extra prijs voordeel!
GARANTIE - BESTE SERVICE
- INRUIL - FINANCIERING
Fred, van Eedenstraat 1
Hof te Zandeplein 17
TERNEUZEN tel. 01150-13456
KLOOSTERZANDE tel.01148- 1412
HULST - Pratend
over zijn besluit om
te stoppen met flui
ten in het betaald
voetbal, probeert
Gerard de Schep
per zijn verhaal
duidelijk te maken
met een aantal
voorbeelden.
Voorzichtig
O RDAG20 JUN11985
el r|ieuw geopend
>t het bijwonen van de openingspartij vrijdag 21 ju-
uu U wacht een fantastische avond met live muziek
.J. .otngi ei:Ier-.c-yulksmuziek. f
vo ipföer geven voor de toekomst wat betreft de
lei 'n c. prijsstelling daarvan. Deze avond 'moet u
:n waar dé Delta Inn voor staat, én in de toekomst
:staurant van 350 m2. 50 motelkamers met telefoon en
Ideale ruimte voor recepties, bruiloften, shows, exposi-
oeding van 14 kunt u de gehele avond ge-
norm koud buffet en de daarbij behorende dranken.
Delta Inn voor één van de aanwezige gasten een zeera
>or 2 personen in petto.
civ avond. Tot ziens in Motel Delta Inn.
■laano
n voor deze avond worden op prijs gesteld.).
"rifffiTi—
A
"7
De burgemeester van de gemeente Terneuzen
maakt bekend dat de gemeenteraad in zijn vergade
ring van 30 mei 1985, ingevolge artikel 41 van de
Wet op de Stads- en Dorpsvernieuwing, heeft vast
gesteld:
a. de subsidieverordening stads- en dorpsver
nieuwing;
b. het navolgende „volumebesluit":
I. Voor 1985 worden in het kader van de stads
en dorpsvernieuwing voor de onderscheidene
categorieën de volgende bedragen beschik
baar gestel^. m
1. particuliere woningverbeteringƒ200.000.-
2. monumenten en beeldbepalende panden....... 20.000.-
3. voorlichting, contactpersonen
en sociaal-cultureel werk39.500.-
4. tijdelijke huisvesting10.500.-
5. sanering milieuhinderlijke bedrijven30.000.-
II. De subsidie met betrekking tot het bepaalde
onder 1.3 voor zover het betreft voorlichting en
contactpersonen en onder 1.4 mag gezamen
lijk maximaal 25.000.- per project bedragen.
III. De onder 1.2. en 15. vermelde bedragen zul
len in principe niet in 1985 worden besteed
doch worden gereserveerd als spaarbedrag
voor de komende jaren.
IV. De onder 13. en 14. vermelde bedragen zul
len mede worden aangewend ter voldoening
van de lopende verplichtingen van de beide wo
ningbouwverenigingen.
De subsidieverordening en het volumebesluit liggen
vanaf heden voor een ieder ter inzage op het stad
huis, afdeling algemene zaken (planologie), kamer
504.
Terneuzen, 20 juni 1985
De burgemeester voornoemd,
C. Ockeloen
zeehaven industrie -ft» recreatie
Met spoed gevraagd
Degene met de opleiding L.T.S. -
ivi.T.S. bouwkunde of ervaring in
de bouw geniet de voorkeur.
~hriftelijke sollicitaties te zenden aan;
Postbus 106 4560 AC Hulst
A
"7
fierblj breng ik ter algemene kennis dat op don-
ierdag 27 juni 1985, om 14.00 uur, in de burger-
aai van het stadhuis. Oostelijk Bolwerk 4, Terneu-
en, een openbare vergadering van de kringraad
ial worden gehouden.
errieuzen 13 juni 1985
De voorzitter van de kringraad,
drs. A. Doorduyn
haven -)(• industrie recreatie
ian geschenken ontvangt U als U Uw ondertrouw
een van de kantoren van De Stem
.rouw het vergeten doet u het dan Als u ruim-
.ivv huwelijksdag even op èen van onze kantoren.
•Verstaande bon invult en opstuurt dan garanderen wij
sk van de hostess van de Felicitatiedienst
s een aantrekkelijk pakket met
■h' c-oot aantal waarde- en reductie-
sa iselijke middenstand en van merkartikelfa-
te waard,
uw onder-
ili;k aan
I V.p,
iór mijn huwelijksdag bezoek van de
-vedienst.
datum kerk. huw.:
nvfth onze kantoren.
i 'r 'is
Het dagelijrtB bestuur van het waterschap Hul
ster Ambacht brengt ter openbare kennis, dat
vanaf 20 juni 1985 gedurende veertien dagen,
ter griffie van het waterschap, Gentsestraat 38
te Hulst ter inzage van de ingelanden is neder-
gelegd en in afschrift of druk tegen betaling
der kosten verkrijgbaar is gesteld de 9e wijzi
ging van de begroting 1984 en de rekening
over de dienstjaar 1984.
Bezwaren tegen deze begrotingswijziging en
deze rekening kunnen binnen acht dagen na
de hiervoor genoemde termijn schriftelijk door
de ingelanden worden Ingediend bij de alge
mene vergadering.,
Hulst, 19 juni 1985.
Het dagelijks bestuur van het waterschap
Hulster Ambacht.
K.J.A. Baron Collot d' Escury,
dijkgraaf
C.B. Ysebaert
griffier
)ONDERDAG 20 JUN111
Elke autoliefhebber kent
Alfa Romeo als het Italiaan
se merk van snelle vierwie
lers. Van de Alfa 33 tot de
Spider stralen de Alfa's
sportiviteit uit. Ze kenmer
ken zich door betrouwbaar
heid, degelijkheid, uitste
kende rijeigenschappen en
hoge prestaties. Bovendien
streven de Alfa-techneuten
in Arese (bij Milaan) er
voortdurend naar hun pro-
dukt moderner, luxueuzer
en zuiniger te maken. Om
aan het kritische publiek te
gemoet te blijven komen,
passen zij regelmatig de
modellen aan. Onlangs on
derging de Alfetta een op
knapbeurt. Na die aanzien
lijke renovatie gaat deze
forse sedan als Alfa 90 door
het turbulente autoleven.
Overigens nam Alfa Romeo
ook de Giulietta fors onder
handen.
Eind april jongstleden introdu
ceerden zij de nieuweling in de
omgeving van Milaan aan de auto
pers. Het zal nog wel enkele maan
den duren voordat de Alfa K 1 (co
denaam nieuwe Giulietta) naar ons
kikkerlandje komt.
Alfa Romeo levert de opvolger
van de twaalf jaar „oude" Alfetta
met keus uit vier motoren; een 2.0-
liter carburateur- of injectiemotor,
een 2.4-liter turbodieselkrachtbron
met interkoeler en een 2.5-liter tur
bodieselkrachtbron met interkoeler
en een 2.5-liter V6-lnjectiemotor.
Met laatstgenoemde reden we on
ze testkilometers.
Net als bij de andere Alta's
kwam de vormgeving van de Alfa
90 ook van de tekentafel van
„maestro" Nuccio Bertone. Zon
der al te drastische ingrepren toe te
passen, maakte hij er iets moois
van. Zowel onderstel, als spoor
breedte en wielbasis bleven gelijk.
Uniek is de toepassing van een
zichzelf regelende voorspoiler.
Gasgevulde schokdempers verklei
nen de afstand tot het wegopper-
valk met het stijgen van de snel
heid. Dit fraaie stukje techniek kent
twee functies, gedeeltelijk moet het
de lift van de voorwielen beperken,
daarnaast zorgt het voor een opti
male motortemperatuur. Bij lage
snelheden verdwijnt de spoiler bij
na volledig, mede ter voorkoming
van beschadigingen tijdens par-
keermanoeuvres.
Het front van de „90" toont een
overduidelijk Alfa-gezicht. De don
kergrijze metallic grille, met uiter
aard het Alta Romeo wapenschild
in het hart, sluit mooi aan bij de
twee rechthoekige halogeenkop-
lampen.
In de voorbumper waarborgen
twee mistlampen (meerprijs
300.-) extra veiligheid bij mist.
Achter vinden we over de hele
breedte een verlichtings- c.q. re-
flectielijst. Hierin zijn onder meer
mistachterlichten en een achteruit-
rijlamp opgenomen. Met een knop
van binnenuit ontsluiten we de kof
ferdeksel van de grote bagage
ruimte met een vrijwel vlakke vloer.
Zowel vóór als achter lopen de po-
lypropyleenbumpers door tot aan
de wielkasten. We missen stoot-
strips op de flanken, evenals een
rechterbuitenspiegel. Links verstel
len we de spiegel van binnenuit.
Van huis uit krijgt de Alfa 90 Q.O
getint glas, centrale deurvergren
deling, stuurbekrachtiging, tank-
dop met slot en elektrisch te ope
nen ramen vóór. Onze testwagen
beschikt bovendien over elektrisch
te openen ramen achter 450.-),
alsmede lichtmetalen velgen met
Pirelli P 6 195/60 R 15 sloffen
1.200.-).
Binnenskamers biedt de Alfa 90
een keur aan luxe details. Eigenlijk
blijft er weinig te wensen over. Het
instrumentenblok van onze testwa
gen staat bol van de elektronica.
Snelheid en toerental worden
weergegeven door diagonaal lo
pende analoge lichtdioden. Tevens
kan men de „speed" digitaal afle
zen. We memoreerden het al eer
der, een normaal dashboard met
goed afleesbare ronde klokken ge
niet onze voorkeur. Al die schitte
rende lichtjes leiden de aandacht
nogal af. Twee foto-elektrische cel
len - één in en één op het dash
board - houden automatisch de in
gestelde lichtsterkte van deze in
strumenten vast. Het driespakig
met leer beklede stuur laat zich zo
wel in hoogte als in de lengteas
verstellen. Te zamen met de elek
trisch verstelbare bestuurderstoel
wat betreft hoogte en rugleuning,
creëerde men optimale steun.
Links onder het dashboard zien
we een diagnosepaneel. Na het
aanzetten van het contact contro
leert dit Check Control automa
tisch tien vitale functies. Bedie
ningsknoppen van de lichtgetinte
ramen, deur- en binnenverlichting
vindt men in het plafond, evenais
een forse tijdgestuurde plafonnier
en drie spotjes. Zowel vóór als
achter bezitten de zetels hoofd
steunen, achter geïntegreerd. Van
uit de console steekt de korte vijf
versnellingspook.
Een eenvoudig te bedienen
boordcomputer informeert over het
benzineverbruik op het moment,
het gemiddelde verbruik, gemid
delde snelheid, resterende actiera
dius en tijd. Door plaatsing van een
U-vormige handremgreep ontstond
tussen de voorstoelen plaats voor
een handig opbergvakje, dat te
vens armsteun is.
Behalve een afsluitbaar kastje
plaatst Alfa, tegen meerprijs, onder
hef kastje een koffertje, dat in één
greep uit het vak wordt gepakt om
mee te nemen. Een zorg minder
als men in een drukke binnenstad
een bezoek moet afleggen, maar
dan moet men een eventuele ge
luidsinstallatie op de slede laten
plaatsen, zodat die tevens in de
koffer opgeborgen kan worden.
Zowel vóór als achter beschik
ken de Inzittenden over ruim vol
doende hoofd- en been ruimte.
Een eventuele derde passagier
op de achterbank zit op een for
se bobbel en met de rug tegen
de dan weggeklapte middenarm-
steun. Voor alle passagiers zijn
veiligheidsriemen aanwezig en
die leggen we uiteraard om, ook
achter. Vla de elektronische ont
steking draait de potente V6-
krachtbron na één kort tikje van
de startmotor. HIJ maakt dt|
zo'n 1200 Lp.m. Met het op i
drljfstemperatuur komen,
dit toerental naar pakweg
per minuut Voor geen
motor Is het gezond om er dlri
na de start voluit mee weg tl
scheuren. BIJ zo'n perfect gj
construeert Alfa-machientje
zoiets helemaal uit den boze.
Op het lange rechte stuk en tl
dens stevige bochten gedraagt a|
„90" zich prettig neutraal. All«
wanneer het echt hard gaat, nJ
men we soms dribbelverschyrsJ
len van de achteras waar. De rtj
tor gedraagt zich lekker soepe|
Veel schakelen hoeft niet,
bij een rustige rijstijl. Wil menl
stevig tegenaan, dan moet er dril
in de „bak" geroerd worden nil
als gevolg de reeds genoerrn|
klik-klak-gelulden.
Vóór overzien we de 439 cmiirl
ge Alfa overzichtelijk. Achter rol
ten we ons knap uitrekken omi|
„kont" te ontwaren. Vanuil
rechthoekige koplampen komt s|
zee van licht. Alfa Romeo
voor de „90" 2.5 i een topsnelta|
van boven de 200 km/u od
„Onze" Alfa 90 raffelt de spul
van 0-100 km/u af in precies lt|
seconden, terwijl hij er 13.6 s
over doet van 0-120 km/u. Opvil
lend zijn de exacte snelheids»!
Iers. Die komen we zelden teg
Het gevoelige punt bij
krachtpatsers komt vaak bij
brandstofpomp tot uiting. Imrm-|
dergelijke wagens vragen om e
sportieve rijstijl en dan lust zc|
„zespitter" wel een beste slok aI
thans zo dachten wij. Maar hetvi|
alleszins mee. Tijdens onze I
week verstookten we gemiddeld I
liter superbenzine per 100 kilo»|
ter (1 op 11.0). Met een tankil
houd van slechts 49 liter betekc|
dit een actieradius van krap 5501
lometer. Op de lange trip regel»|
tige tankstops derhalve.
Jfosföèt 0®
ZOMERSHOW
osVoet
3-drs. Polo C normale prijs 17.1 50,-, nu 3-drs. Polo Pointer" precies dezelfde auto voor f 1 6.495,-.
3-drs. Polo Coupé C normale prijs 18.850,-, nu 3-drs. Polo Coupé „Sprinter" met vele extra's voor 18.495,-
3-drs. Golf „GTS" in wit of rood met 1600 cc of 1800 cc v.a. resp. 24.495,- of 26.005,-.
2-drs. Jetta „GTX" met vele extra's incl. 1800 cc motor v.a. 27.495,-.
5-drs. Passat Rimini 1 600 cc motor een middenklasser met verscheidene extra's v.a. 26.495,-.
4-drs. Audi 80 CS in 1600 cc of 1800 cc nu met vele extra's v.a. 33.209.-.
Openingstijden:
vrijdag 9.00-21.00 u., zat. 10.00-17.00 u., tel. 01150-13456.
woensd./donderdag van 9.00-18.00 u
Door Romain van Damme
„Ik floot een aantal ja
ren geleden SC Amers-
foort-De Graafschap. Een
belangrijk duel voor een
periodetitel. Halverwege
dat duel stapte Leo van der
Kroft de kleedkamer bin
nen. Ik weet niet eens meer
of hij mij gegroet heeft.
Hij stapte op me af, trok
het linkerborstzakje open
en riep: zie je wel, je hebt
de gele kaarten toch bij je.
Vervolgens ging hij naar
het toilet, liet de deur zo
open staan dat hij alleen
mij zag en stond daar met
gebalde vuist. Om te zeg
gen, laat ze eens wat zien.
Zo moest ik de tweede helft
in. Mijn eerste confrontatie
met Leo van der Kroft, de
voorzitter van de scheids-
rechterscommissie. Dat is
toch geen benadering van
scheidsrechters die pas in
het betaald voetbal actief
zijn. Dat is toch te dol om
over te praten".
Vijf jaar lang offerde
Gerard de Schepper een
groot deel van zijn vrije
tijd op om zijn hobby, flui
ten in het betaald voetbal,
zo goed mogelijk te kunnen
uitoefenen. Vanuit het
Zeeuwsch-Vlaamse Hulst
reed hij duizenden kilome
ters in dienst van de Ne
derlandse voetbalbond.
Wetend dat scheidsrech
ters regelmatig geconfron
teerd worden met bijtende
kritiek. Gerard de Schep
per rekende daarom op een
goede ondersteuning van
de scheidsrechterscommis-
sie. Volgens hem een mis
rekening. Het gebrek aan
'bescherming' en begelei
ding vanuit Zeist deed hem
onlangs besluiten te stop
pen met het fluiten in het
betaald voetbal.
Gerarde Schepper, 35
pas, weet inmiddels dat
zijn beslissing met argus
ogen bekeken wordt. Im
mers, voor het nu net afge
lopen seizoen kreeg de eer
ste Zeeuwsch-Vlaming die
zo ver reikte in het
scheidsrechters wereldje, te
horen dat hij teruggezet
werd naar de B-lijst. Bo
vendien liet Leo van der
Kroft, de baas van de
scheidsrechters, onlangs
weten dat Gerard de
Schepper net iets tekort
kwam voor het betaald
voetbal en beter terug kon
naar de amateurs.
Vandaar dat Gerard de
Schepper zijn woorden op
een weegschaaltje legt en
zijn relaas doorspekt met
voorbeelden om een zo
goed mogelijk beeld van
het reilen en zeilen in
scheidsrechtersland te
schetsen. Beseffend dat
zijn verhaal door menig
een gezien wordt als na
trappen. Maar dat neemt
de Zeeuwsch-Vlaming
voor lief. Bovendien, dat is
de bedoeling niet.
Leo van der Kroft.Wij staan j