UZUK' 31 1 AUTO YABO RENAULT De Roemeense Citroen Axel TAUTOTIPS CAPPENDIJK-HULST mei Ljuni J Kom vrijdag en zaterdag naar onze Suzuki autoshow in Sluiskil en bekijk alle raaazend knappe staaltjes van verfijnde autotechniek. Alle modellen staan in onze showroom, van Alto tot Swift en van Carry tot SJ 413. 'Aiimriai ZO GOED ALS NIEUWE OCCASIONS NU ZEER SCHERP GEPRIJSD OP ONZE GRANDIOZE GAT IN UW UITLAAT? 60.- GARAGE CORIJN Suzuki Alto scherp geprijsd J.l. BRUGGE ZN B.V. DE STEM VAN DONDERDAG 30 ME11985 N'M DONDERDAG 30 Vrij Zater dag dag {mei) AUTOSUPERMARKT AUTOVERHUUR Terneuzen, Schuttershofweg 15, (01150) -12612 Sluiskil, Pierssenspolderstraat 25, (01157)-1627 SUZUKI BMW 3181 BMW 316 Mitsubishi Renault Galant Renault Toyota Carina Maar toch zeker mgeen gat in uw hand? GOLF ACHTERDEMPER TE KOOP 01176-1433 occasions RENAULT 11 LE MANS GARAGE Rapkarretje Renault 4 GTL I 3.950.- Renault 5 TL Toyota Corolla zilver81 J 7650.- Renault 5 TL LADA 1600 GLS rP9rt'82rood f 3500.- Renault 5TL Renault R9 Renault 14 TL SmL j 8950. Renault 14 TL Renault 14 TL Renault 5 TL Renault 20 LS i Zakenman Nederlandse programma's NEDERLAND WELKOM 2000 GLX 9 GTL wit 40.000 km 1982 toerenteller dubbele koplampen getint glas wit 32.000 km 1982 5-bak brede banden zilver 58.000 km 1982 L.P.G. groen metallic 51.000 km 1982 sterk gereduceerde prijs 18 Turbo rood 55.000 km 1982 sterk gereduceerde prijs 1600 de Luxe blauw, 1978 Sunroof trekhaak radio Inruil en financiering mogelijk. Kloosterlaan 39-41 Sas van Gent Tel 01158-3500 b.g.g. 1497 't Is toch elke keer een onverwachte forse uitgave zo'n uitlaat voor uw auto Daarom nü even opletten voordat u de eerste de beste uitlaat koopt Want veelal is de eerste juist niet de beste En dat is zonde van uw geld Een BOSAL uitlaat is van binnen én van buiten voorzien van een speciale bescher- L mende laag aluminium Daardoor gaat hij véél langer mee en dat voor 't zelfde geld' MR. F.J. Haarmanweg 5 TERNEUZEN Tel 01150-30220 W de Feyter AANBIEDING v/d WEEK incl. montage Bij beschikking van de Arrondissementsrecht bank te Middelburg d.d. 15 mei 1985 is in staat van faillissement ver klaard de heer M.M. van de Velde, wonende te 4511 AN Breskens, gemeente Oostburg, aan het Spuiplein 7, met be noeming van de E.A. Heer Mr. R.A. Fibbe tot rechter-commissaris en Mr. A.A.J. Maat tot cu rator, onder gelijktijdi ge intrekking van de d.d. 19 april 1984 aan van de Velde voor noemd verleende defi nitieve surséance van betaling. De curator, Mr. A.A.J. Maat Advocatenkantoor Mrs. Maat, Cambier Brevet Nieuwstraat 3, Postbus 43, 4500 AA OOSTBURG Opel Ascona 16 S1983 Opel Ascona 1900 1979 Opel Manta 19 N1980 Opel Kadett Caravan1982 Renault 18 GTL1980 Renault 18 TS1979 BMW 3151981 Golf Diesel1979 Citroen AK 400 bestel1978 Fiat 127 in goede staat1976 Renault 18 TS Caravan1980 Oranjestraat 5 IJzendijke BOVAGGARANTIE LIQUIDATIE HOLMUNDIA B.V., gev. te Sluis. Ondergetekende deelt hierdoor mede, dat de rekening en verant woording conform arti kel 283 boek II BW is gedeponeerd ten kanto re van het Handelsre gister van de Kamer van Koophandel te Ter- neuzen, alsmede ten kantore van ondergete kende. Mr. B.P. Reus, notaris te Groede RENAULT 25 GTX demonstratiewagen, zilver1985 Renault 5 GTL, zilver1982 Renault Fuego GTX, blauw1981 Renault 5 TL, rood 1980 Honda Quintet, groen1980 Opel Rekord 20E, bruin1980 Renault 16, beige1976 Renault Rodeo, groen Voor snelle beslissers die graag kosteloos willen genieten van wat extra's, meer dan 1200.- voordeel op de Industrieweg 8, Oostburg, tel. 01170-4171 Toen Citroen in 1981 de Axel in Roemenie lanceerde, die daar ove rigens „Oltcit" heet, was men niet van plan de wagen naar het Wes ten te exporteren. De, in de moder ne fabriek onder Franse supervisie gebouwde „Oltcit", moest slechts in de eigen behoefte en die van de naaste buren voorzien. Men veran derde echter van gedachte en thans is de Axel in Nederland. In tegenstelling tot de vi/fdeurs Visa beschikt de Axel over twee deuren en een grote achterklep. Kenmer kend voor dit parmantige wagentje zijn de sterk aflopende neus, brede koplampunits met halogeen- lampjes, forse gestroomlijnde bui tenspiegel (bij de TRS van binnen uit verstelbaar), schilbumpers vóór en achter en antenne op het dak boven de achteruitkijkspiegel. Bij de TRS monteert Citroen lichtme talen velgen met fijne Michelin TRX AS 160/65 banden. Beide Axels verschillen enorm van elkaar. Naast al genoemde punten zien we bij de TRS een on misbare wis/wasinstallatie op de achterruit, een tweekleurige ach terklep, flankbescherming en zwar te ruitomlijsting van het glaswerk. Grootste verschil zit evenwel onder de motorkap. Bij de „11zorgt een 1129 cm3 vierpitter voor 41 KW (57 pk), terwijl in de 12" en 1299 cm3 viercilmder motor 44 k'(61 pk) bij 5500 tpm opwekt. Het maxi mum koppel bedraagt respectieve lijk 7.9 Nm (8.1 mkg) bij 3500 tpm en 9.6 Nm (9.8 mkg) bij 3250 tpm De TRS bezit een vijfversnellings bak, met de „vijf" als lichte over drive (1 0.9). Biede luchtgekoelde boxermotoren kennen we uit eer dere Citroen-modellen, zoals de „Eend", GS, GSA. Schijfremmen rondom, vóór zelfs geventileerd, verzorgen het ho-houwwerk. We missen op dit systeem een bekrachtiger. Bij de 875 kg wegende Axel TRS zijn de wielen rondom onafhankelijk opge hangen. Van huis uit beschikken beide Axels over een twee snelhe- denwisser op de voorruit, de TRS krijgt daar nog een vaste interval van vijf seconden bij. Het interieur van de „11kun nen we vlotweg als kaal betitelen. Alleen het strikt noodzakelijke is er. De TRS laat daarentegen weinig te wensen over. Sterker nog, Citroen geeft de Axel TRS allerlei extra's waarvoor men bij de concurrentie vaak forse meerprijzen betaalt. Ge zeten op de goed gevormde stoe len met ietwat weke en vrij korte zittingen, ontdekken we telkens weer nieuwe snufjes We noteren: toerenteller, kaartleeslampje, re gelbare verlichting van het dash board, in hoogte verstelbare kop lampen, veiligheidsgordels voor en achter, afsluitbaar dashboardkast je, aflegruimten in en onder het dashboard en in vakken op de deuren en in achterzijpanelen en hoofdsteunen op de stoelen. Tot spijt van fervente Citroe naanhangers verving Citroen op zijn Franse wagens de satelieten aan weerskanten van het stuur door conventionele schakelaars en hendels. De Axel houdt deze sate lieten evenwel in ere. Men bedient hiermee licht, toeter, wis/wasin- stallatie en richting. Evenals voor heen bij de ons bekende Citroen moet men in de Axel zelf de rich tingaanwijzer terug zetten Het for se eenspakige specifieke Citroen- stuur iaat alle zicht vrij op de in strumenten. Boven de klokken bin nen de stuurring vindt men zeven schakelaars, makkelijk in te druk ken met de handen aan het stuur wiel. De kachel en ventilatie bedie nen we via drie schuiven. Een tweesnelheden aanjager verspreidt de warme c.q. koude lucht via di verse roosters in de cabine. missen een afdichtkap voor de grill. Gezien de tekst op de voorruit is die wel nodig bij temperatuur on der 10° C. In het donker zorgen de „pitten" voor een enorme dot licht op en naast het wegdek. L)e Axel zit in de groep van pittige rakkers Voor de TRS noteren we voor de sprint van 0-100 km/u 13.1 sec. (de „11" doet daar 15 4 sec over), terwil de maximum te halen snelheid 157 km/u (150 km/u) be draagt. Wat het brandstofverbruik betreft, valt de Axel ons wel watte gen Tijdens onze testweek stookten we gemiddeld 8.8 liter per 100 km (1 op 11.3 km). Houdt men zich exact aan de wettelijke maxi mum snelheden blijft de toerenme- ter onder de 3500 tpm dan moet I op 14 haalbaar zijn. Voor de sobere Axei 11 betaalI met f 12.240,-. De bijzonder com plete Axel 12 met sterkere motor en „vijfbak" komt op f 14.830,- Zegge en schrijve f 2.590,- meei wat het overwegen alleszins waart is. INFORMA TIE OVER A UTO EN VERKEER Instappen voor gaat gemakke lijk. Naar achteren kost wat meer moeite, maar daar zit toch meestal het kroost. Vóór hoofd en beenruimte te over. Achter duidelijk minder. Vooral met het hoold zit men gauw tegen het dak. Er Is vrij veel bagageruimte voor dit type wagen. Die ruimte vergroot men nog door de bank naar voren te klappen. Cltroën gaf de Axel een directe en nauw keurige besturing die nogal zwaar werkt bl] langzaam rijden en parkeermanoeuvres. Ook tij dens bochtenwerk moeten we fors In het roer hangen. Bij snel genomen bochten helt de koets flink over. Van zijwind en onef fenheden In het wegdek merkt men weinig. Totaal doet de vering prettig soepel aan. Kleine oneffenheden, zoals richels voelen we binnen dui delijk. Door de bank genomen scoort het rijgedrag dik voldoende. Over de ventilatie niets dan lof. De kachel mag van ons wel wat meer en wat vlugger warmte geven. We Sinds zijn introductie mag Su zuki's dreumes, de Alto, zich te recht verheugen op een grote schare aanhangers. Immers de wagen biedt alles wat een gezin netje of jong stel zich kan wen sen. Veel binnenruimte, pittige prestaties van de „drie-pltter" en telkens weer blij verbaasde ge zichten bij het afrekenen aan de benzinepomp. Suzukl-lmporteur b.v. Nlmag levert de Alto In een drledeurs-, vlerdeurs- of Van- (grljs kenteken) uitvoering. Te vens kan de aspirant-koper kie zen uit een minder of meer luxe versie, vier-versnelllngsbak met de „vier" als duidelijke overdrive en een automatische transmis sie. Pal voor de Personenauto-RAI voegt Suzuki een bijzonder scherp geprijsde Alto-versie toe aan de serie, de Alto E. Deze E staat voor Economy. Technisch gezien ont breekt het deze E-uitvoering aan niets. Onder de motorkap vindt men dwarsgeplaatst de drie-cilin- der-in-lijn motor, goed voor een maximum vermogen van 29.4 kW (40 pk) bij 5500 tpm. Het maximum koppel bedraagt 59 Nm bij 300(1 tpm. Een tweetraps carburateui mixt de normale benzine plus lucht tot een optimale samenstelling De wagen accelereert in krap 20 se conden van 0 - 100 km/u en be reikt een maximum snelheid van 125 km/u. De net 600 kg wegende (voordelig in de motorrijtuigenbe lasting) voorwielaangedreven Allo bezit vóór onafhankelijke wielop hanging volgens het McPherson- systeem en een stabilisatorstang achter een starre as met enkele bladveer. Rondom vangen telesco- pische schokdempers de oneffen heden in het wegdek op. Als basis voor de Alto E nam Suzuki de G- versie. Door weglaten van diverse accessoires, voor sommige auto mobilisten onoverkomenlijk ande ren maakt het niets uit, kan b.v N>- mag deze Alto E aanbieden voor 9.999,- inclusief BTW. Een leuke prijs voor een aantrekkelijke auto Aangezien de Suzuki Alto E W; perkt is te leveren, moet men we rekening houden met een eventu eel langere levertijd. (Prijswijzigin gen voorbehouden). aug. '80 beige okt. '81 59.000 km met zonnedak 4m7e000km 8.250.- maart '82 rood 63.000 km juni '83 wit Ipg-installatie maart '80 beige 83.000 km mrt '81 45.000 km sept. '79 73.000 km zilver metallic 1980 Renault- dealer Dit is slechts een greep uit onze voorraad. Komt u eens vrijblijvend langs en overtuig u zelf. Absdaalseweg 58 01140-13524 Door Raoul van den l Honderden n van rond de 27 ja Marina heten dat -vaak zondi zelf te weten - te ken aan Rocco G ta. De Italiaans- sche zanger sc namelijk even jaren geleden et gantische hit me meisjesnaam als 'Marina' werd ee re wereldtoppei zelfs wist door te gen tot de Ameri se hitlijsten. Jarenlang hebbe daarna echter niets van Rocco gehoord oude hits waren in land zelfs in geen enk tenzaak meer te Totdat zijn Nederlanc tenmaatschappij Tel Weert onlangs besl nog een keer met R proberen. De oude su werden opnieuw op c gezet. Rocco staat n weer in de belang: verschijnt regelmatig dio- en tv-programi met zijn nieuwe pi Bella' heeft de zar aanval op de hitpara nieuw geopend. Rocco nu. Een zingwekkend jong g< gezicht met daarbov gitzwarte haardos. D< rige zanger is gekleet vlotte trui en spijk en als hij lacht straal 19.00 Club Veroij Magazine Gedurende de zome den zal Veronica m lijks een jongerenpr ma voor twaalf- to tienjarige verzorge hoofdzakelijk geric zijn op vakantie en o~ ning. Naast de beken schijning van Alfred de treedt als prese Simone Walraven heeft tot nu toe allee diopresentatie van gedaan. In de afleve vanavond volgen tip vakantiewerk, een r van de meest recen' een impressie van h roepopleidingscentr Santbergen, rock e dansdemonstraties presentatie van het tenboek, dat in het van het Jongerenjaar uitkomt. Dit alles wo gewisseld met muzi Depeche Mode en gantjes. [21.40] Private Benjamin De lastige en verwen Goodman (Goidie Ha sluit na twee misl Gelijken als vrijwilli u'enst te gaan om haa [uer te vergeten. De 'rainingstijd valt ni *°h al niet omdat ze uurend in conflict ko ue ambitieuze kapite W's (Eileen Brenna 'ukkig kan kolonel bush (Robert Webbe We' lijden, alleen woi Wn beetje te opd naar haar zin. Judy z uaar Europa overge waar een vroegere opduikt, evenals tr f*wis, die ook overge [19.12] Zeventien Pe IKON zendt va eerste deel uit Jtoorse film 'Zeventi Uaila Mikkelsen, dat

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1985 | | pagina 18