reux
reoni
We maken moderne protestmuziek'
miuueM
ONTDEK DE
VERSCHILLEN
Ank van der Moer
beschreven door
dochter Annemarie
OPLOSSING
[PAGINA GIDS
titelsong
14 ME11985
EVERYTHING BUT THE GIRL:
VERSUM 1
Niet triviaal
Geen purisme
Kritiek
Werkgroep
onderzoekt
jeugdtheater
Happie en Studio Spo t
Even Piekeren
Boes
k.tan. Hie er aan
er niet maar van'
'aas, voorlichter EG
mburgse Desirée Nos
en de Belg Bart Peeten
5 hersteld door het fej
t het buitenland eet
e Duitse inzending 'Ex
rell.
element voor zijn reke.
'olgens zijn stijl zag he
s uit: De tweede prijs
larrell; de eerste prü,
Carrell.
e Nederlandse delegatj
Essen, die negen ja;
de afdeling gevariëerc
VARA-televisie. Ha
verantwoordelijk voc
zes, Willem Ruis en Ze
hij ook de grote stimu.
hma's.
vlontreux: „Bij zeventi
in de dingen die je hie
>e is het mogelijk? Maa
10e Nederland er door
tuit steekt. Dat meen
maar ook qua maat
ie. We hebben hier hee
tad die aanzienlijk ver
rest van Europa g
ier ook juweeltjes. Nië
dat Montreux moet blij
het enige festival vooi
De rest zijn allemaa
ilangrijk dat die mensei
nt zelfs het slechste pro
een idee brengen."
Duran Duran de titel-
:p was een van de ve-
ier avonden werd op
lat zal gebeuren in de
»t, ontmoette filmpro-
rong van het nieuwste
rie heeft zich over dit
-huiscomponist John
tale 'That fatal kiss',
neer Grace Jones, Ta-
reldpremière in aan-
ilm ook in Nederland
plNSDAG
T3Z PAGINA GIDS 2
jl uur nieuws. AVRO: 7.02
AVRO aan!, vervolg (703
radiojournaal. 7.30 Per
I.06 AVRO's radiojournaal
studio en theater. 9.03 Ne-;
5 op AVRO-1. 10.03 Snot-
oy! 10.13 Arbeidsvitaminen I
et Jannussyndroom (slotjil
iserie. 11.44 Uit is in. 11.5
ein 5. EO: 12.04 Lunchtto
ie. 13.06 Tijdsein. 14.03
zijn. 15.03 De muzikalel
n. 15.45 Open huis. VPR0:|
orat. 17.55 Mededelingen!
VPRO: 18.06 Boeken. NOS:
ngs de lijn-extra: Voetba-j
ld Hongarije-Nederlandl
22.02 Het bericht. NOS:
at het oog op morgen. VA-j
32 De nacht klinkt anders
oot licht. 05.02 Werklicht.
Door Wim van Leest
DIE NAAM Everything
gut The Girl betekent niets
bijzonders. We pikten hem
0p in een meubelzaak. Ze
verkochten er alles behalve
het meisje, dat er achter de
toonbank stond. Toen we die
naam aannamen, hadden we
er geen idee van dat we zo
ver zouden komen en in dat
geval maak je je niet zoveel
zorgen om een groepsnaam.
tVe bestaan nog steeds en
eigenlijk bevalt die naam
me wel."
Ben Watt, de ene helft van
Everything But The Girl
heeft zojuist voor de tigste
keer uitgelegd, waarom de
band, die hij samen met
Tracie Thorn leidt, zo heet.
Everything But The Girl
(EBTG) was vorige week
voor een uitverkocht concert
,n Tilburg. Na afloop van
dat concert en naar aanlei
ding van de nieuwe elpee
•Love not money' werd ge
sproken met Watt. Tracie
Thorn liet wegens stempro
blemen verstek gaan.
EBTG doet, zij het op een
eigenzinnige manier, aan re
cycling in de popmuziek.
Was hun eerste elpee 'Eden'
sterk beïnvloed door jazz, de
nieuwe plaat 'Love not mo
ney' heeft meer folk- en
pop-invloeden uit de jaren
zestig en die ontwikkeling is
ook op het podium merk
baar.
EBTG is een buiten
beentje in het huidige pop
wereldje. Thorn en Watt
vatten hun vak zeer serieus
op. Op het podium kan er
bijvoorbeeld amper een
lachje af, de presentatie is
uiterst sober en de enige ac
tiviteit buiten het musiceren
is een aardappelzak-achtige
dans die Tracie zo nu en dan
laat zien. De groep maakt
dan ook serieuze teksten en
zet zich min of meer af tegen
de wegwerp-pop, die zoveel
Britse bandjes kenmerkt.
Ben Watt: „Het grote punt
in de popmuziek is, dat veel
mensen de impact van pop
willen bagatelliseren, hem
onbeduidend willen laten
DE AGENDA voor de komende weken
ziet er als volgt uit:
Dire Straits, 22 mei in Eindhoven
(POC), 25 mei in Rotterdam (Ahoy) en
27 mei in Brussel (Vorst Nationaal)
Boomtown Rats, Raymond van het
Groenewoud, Los Lobos e.a., 16 mei in
Lochem.
China Crisis, Chris Rea, Stranglers,
King, Steel Pulse, Jason and Scor
chers, Ywngie Malms teen en Gaga, 27
mei op Pinkpop in Geleen.
Bruce Springsteen, 12 en 13 juni in
Rotterdam (Feijenoord-stadion)
Tuxedo Moon, 15 mei in Rotterdam
(Lantaren) en 16 mei in Tilburg
(Noorderhgt)
Jeffrey Lee Pierce Quartet, 17 mei in
Tilburg (Noorderligt) en 24 mei in
Rotterdam (Arena)
Deniece Williams, 17 mei in Rotter-
I dam (Ahoy)
David Thomas, 18 mei in Goes ft
Beest)
Richard Thompson Band, dinsdag
14 mei in de Vooruit te Gent.
David Lindley/El Rayo-X, woensdag
«mei in Hof Ter Lo, Antwerpen.
Warlock, Crossfire, Tobruk, Tokyo
Blade, Pretty Maids, Lee Aaron,
Slayer en UFO, zondag 26 mei op het
Heavy Sound Festival te Poperinge
vanaf 11 oo uur.
Bon Jovi en Lee Aaron, 18 mei in Til
burg (Noorderligt)
Ben Watt en Tracie Thorn vormen samen de kern
van Everything But The Girl: „Wij vinden datje geen
triviale muziek moet maken". -fotowea
lijken. Maar daar hoef je
niet aan toe te geven. Pop
muziek is een machtig me
dium in de kunst. Met film
en tv is het momenteel het
medium om massa's te be
reiken. Wij vinden datje dus
geen triviale muziek moet
maken, maar die kans moet
grijpen. Je hebt gelijk als je
zegt dat er twee soorten
popmuziek zijn. Maar dat
kom je overal tegen. Je hebt
Ingmar Bergmann en je
hebt b-films, je hebt zinnige
tv-documentaires en je hebt
ook Dallas en Dynasty. Wij
zijn eigenlijk de popversie
van zo'n documentaire, geen
weg werpmuziek.
De grote doorbraak voor
EBTG kwam vorig jaar
meteen al bij de debuut-el
pee 'Eden'. Toch zijn Watt en
Thorn (beiden voor in de
twintig) geen nieuwkomers
in de popmuziek. Ben maak
te al solo-platen en was ac
tief bij Robert Wyatt en met
Paul Weller, terwijl Tracie
werkte met de Marine Girls
en Working Week.
Ben Watt: „'Eden' kwam
op het juiste moment uit.
Platen als die van Sade en
Working Week hadden het
publiek al jazz-minded ge
maakt,dus de tijd was rijp.
Toch hadden we 'Eden' al
een jaar eerder opgenomen
toen er nog geen sprake was
van interesse in jazz-geo-
riënteerde pop. Bij de nieu
we elpee 'Love not money'
werd van veel kanten ge
zegd, dat we weer een jazzy
plaat moesten maken. Dat
hebben we niet gedaan. Wij
vinden namelijk dat de
songs het moeten doen en
niet de trend. Uit het succes
van de plaat blijkt, dat we
gelijk hebben."
De songs van Everything
But The Girl zijn goedver
zorgde ^nummers, die vrij
vaak een droevige sfeer uit
stralen. Merkwaardig ge
noeg geeft een plaat of een
concert van de groep je toch
een redelijk opgewekt ge
voel.
Ben Watt: „Dat iets tra
gisch je opbeurt komt in veel
kunstvormen voor. Kijk
maar naar de grote trage
die-spelen. Melancholie ver
frist de geest op de een of
andere manier. Songs zijn
voor ons heel belangrijk.
Een goede tekst en melodie
zijn onontbeerlijk. Die songs
staan of vallen met een goed
verhaal en dan kom je al
gauw in de aloude folktradi-
POT
SPI
AAK
EINDREDACTIE WIM VAN LEEST
tie terecht. We schrijven de
songs op de oude manier met
een gitaartje en meer niet.
Soms schrijven we samen,
maar meestal werken we af
zonderlijk en voegen daarna
dingen samen. We kunnen
niet aan een tafel gaan zit
ten en even een nummer
schrijven. Die manier van
werken weerhoudt ons er
van dingen op het laatste
moment in de studio te ver
zinnen. Bovendien kunnen
we onze nummers, als we
echt geen arrangement we
ten te bedenken, altijd nog
met alleen een gitaar bren
gen."
EBTG put wat invloeden
betreft veel uit het verleden
maar Ben Watt wil niet we
ten van revival of purisme.
Ben Watt: „Dat we op de
ze manier muziek maken,
heeft te maken met onze
muzikale opvoeding. Wij
zijn eigenlijk al heel jong
met gecompliceerde muziek
aan de gang gegaan. De
meeste bands beginnen bij
simpele rock and roll of R
B en komen van daaruit tot
iets gecompliceerders. De
laatste tijd zijn we een stuk
simpeler geworden. Op
'Eden' waren er soms 30 ak
koorden nodig, nu op 'Love
not money' maar 3. We pik
ken invloeden op door het
luisteren naar platen. De
laatste tijd ben ik erg geïn
teresseerd in country. Maar
we zijn geen puristen, we
proberen geen dingen van
vroeger te laten herleven,
maar invloeden te verwer
ken in onze eigen muziek.
Paul Weller heeft eens ge
zegd: 'het heeft geen zin om
origineel te zijn, je moet zor
gen dat je goed bent'. Zo
denken wij ook. Wij zijn
geen John Cale of avant
garde-groep. We proberen
mensen te ontroeren en een
nieuwe manier te vinden om
onze gevoelens tot uitdruk
king te brengen."
EBTG is een eigenwijze
groep. De muziekindustrie
wordt met een gezonde por
tie argwaan bekeken en de
eigen identiteit staat voorop.
Ben Watt: „We zouden
best overal ter wereld num
mer 1 willen staan, maar we
sluiten geen compromissen
over hoe we muziek maken
en hoe we de muziekbusi-
ness benaderen en dat sluit
ai gauw zo'n groot succes
uit. Er zit in onze benade
ring een element van zelf
destructie. We hebben iets
tegen de industrie. We hou
den ervan de zaak te sabote
ren, soms ten koste van ons
zelf. Er zijn bepaalde bladen,
waarmee we niet spreken en
er zijn tv-programma's die
we niet doen, omdat de za
ken waarvoor zij staan lijn
recht tegen onze levensvisie
indruisen. Everything But
The Girl is een deel van ons
leven en als je je in je leven
verantwoordelijk voelt ten
opzichte van de wereld, dan
moet dat meespelen in je
werk."
Het gegeven dat in de
popmuziek teksten meestal
niet worden gehoord en dat
dus veel van de boodschap
tijdens het dansen verloren
gaat, deert EBTG niet.
Ben Watt: „Zolang er een
paar mensen echt luisteren
is het al genoeg. Voor die
paar moet je goede num
mers schrijven. Je moet je
zelf niet verlagen omwille
van de populariteit. We
kunnen love-songs schrij
ven, maar niet zoals Lionel
Richie dat doet. Die is niet
eerlijk, denk ik. Hij leeft in
een droomwereld, waarin
niemand echt is."
Everything But The Girl
levert een flinke dosis maat
schappij kritiek. Nummers
als 'Soft touch' (over de
waanzin van de Falklands-
oorlog) en 'Sean' (over de
troosteloosheid van de strijd
in Belfast) zijn niet mis te
verstane commentaren op
Groot-Brittannië anno nu.
Ben Watt: „We zijn eigen
lijk een moderne protest
groep. Veel mensen moeten
bij die term meteen aan hip
pies en sixties denken, maar
protest is ook nu op zijn
plaats. Engeland maakt on
der Thatcher de ergste ar
moede in jaren mee, in het
land is crisis en de Falk-
lands-oorlog was een gru
wel. Wij zijn kritisch in onze
teksten en in onze houding
ten opzichte van de muziek
industrie. We kijken niet zo
maar toe naar wat er in de
wereld rondom ons gebeurt,
maar leveren er bewust
commentaar op. Pop heeft
nooit een revolutie kunnen
veroorzaken, maar er is wel
gebleken, dat de muziek
mensen kan veranderen, of
in ieder geval invloed heeft
op hun denken."
Ank van der Moer.
- fotoarchief de stem
AMSTERDAM (ANP) - 'Ver
der is er niet zoveel' heet het
boek van Annemarie Oster
over haar moeder de actrice
Ank van der Moer, dat on
langs is verschenen.
De titel van het boek geeft
kernachtig aan hoe Annema
rie Oster haar in maart 1983
overleden moeder ziet: een
vrouw die uitsluitend leefde
voor het toneel. „Liefhebberij
en? Nee.... die heb ik eigenlijk
niet". Ja, lezen deed ze ook
veel: „Maar dat hoort per slot
ook bij mijn werk. Maar ver
der, nee....het is misschien een
tekort", zegt de actrice in een
door haar dochter geregi
streerd vraaggesprek.
Niets mag de carrière van
Ank van der Moer in de weg
staan. Zelfs haar dochter, van
wie Ank van der Moer zeer
veel houdt, zo blijkt uit het
boek, wordt in haar jeugd voor
lange tijd in een ander gezin
ondergebracht. Ank van der
Moer heeft door de bezeten
heid voor het theater weinig
oog voor wat er om haar heen
gebeurt. De veranderingen die
zich voltrekken in de jaren
zestig laten Ank van der Moer
onberoerd, zij ziet ze niet.
De Actie Tomaat tegen het
gevestigde toneel bereikte in
september 1969 een hoogte
punt met de verstoring van de
voorstelling van 'Storm' van
Shakespeare, het eerste stuk
van het nieuwe seizoen van de
Nederlandse Comedie, waar
aan Ank van der Moer ver
bonden was. De tomaten vlo
gen door de zaal in de richting
van de acteurs op het podium.
Met deze actie ging er een
diepe schok door de toneelwe
reld. Het moet zeker voor Ank
van der Moer een tragisch mo
ment zijn geweest, die ook
haar toneelleven diep raakte.
Maar we komen niet aan de
weet wat de actrice er zelf al
lemaal over denkt. „Ank is
geen vrolijk gezelschap. De
Actie Tomaat heeft er diep in
gehakt, al zegt ze er nooit een
woord over. Maar: 'vervelend
dat ik zo weinig speel' staat op
haar ontoegankelijk gezicht te
lezen", aldus Annemarie Os
ter.
De schrijfster praat over dit
onderwerp wel met moeders
collega Ellen Vogel: „Na To
maat heb ik eigenlijk nooit
meer een echt gesprek met
Ank gehad. We hebben elkaar
allemaal een tijd ontlopen. De
klap is hard aangekomen". El
len Vogel vertelt verder dat
allen rondliepen met een grote
wond.
Ook de rol van haar moeder
in de Tweede Wereldoorlog is
voor Annemarie Oster een
moeilijk punt, maar ze gaat dit
onderwerp niet uit de weg. Ze
stapt er mee naar Ferd. Ster-
neberg, die zelf een voorbeel
dige houding heeft aangeno
men in die donkere jaren.
Ank van der Moer heeft
doorgespeeld in de oorlog en
zich gemeld bij de Cultuurka
mer. Sterneberg spreekt er
echter relativerend over. „De
meerderheid heeft zich gemeld
en het zijn toch wel speciale
mensen geweest die dat niet
hebben gedaan". Ank van der
Moer schreef in die tijd ook
zelf een blijspel 'Waar is mijn
dochter?'. Ze kreeg er de Goe-
dewagen-prijs voor, genoemd
naar de NSB-er Goedewagen
die leider van de door de nazi's
ingestelde Cultuurkamer was.
Met grote tederheid be
schrijft Annemarie Oster haar
moeder. Zij toont haar als een
groot en gevierd actrice die
schittert in hoofdrollen van
stukken van Shakespeare,
Tsjechow, Toergenew, Bec
kett, Albee, Goethe, Euripides,
Sophocles en talrijke anderen.
Maar met het grootste plezier
van de wereld stapte ze in de
laatste jaren van haar leven
over van het klassieke toneel
naar het Volkstoneel en speelt
Na Druppel in de Jantjes met
dezelfde inzet als Jelena in
Oom Wanja van Tsjechow.
Annemarie Oster probeert
zeker geen geïdealiseerd beeld
van haar moeder op te hangen,
ook de zwakke kanten komen
aan bod. Zij probeert haar
moedert zo reëel mogelijk te
portretteren: Ank van der
Moer is in het leven van alle
dag een zwijgzame, introverte
vrouw, zij heeft buiten het to
neel doorgaans een moeilijke
verhouding tot mannen, zij
houdt niet van grapjes over
seksualiteit en ze griezelt van
populaire uitdrukkingen.
films
GOES
Grand Theater
Amadeus, a.l.
20 u.
HULST
De Koning van Engeland
20 u. Amadeus, a.l.
20 u. Uit naam van al de mijnen,
12 j
20 u. The last breed, 12 j.
20 u. Ik ben een heel stout meis
je, 18 j.
OOSTBURG
Ledeltheater - 20 u.
Jong en op drift, 18 j.
VLISSINGEN
Alhambral - 20 u.
Beverly Hills Cop, a.l.
Alhambra 2 - 20 u.
Edith et Marcel, 12 j.
ANTWERPEN
Rex - 11.45,14.25,17.30 en
20.35 u. Passage to India.
Rex-Club - 12,14,16,18, 20
en 22 u. The hit.
Metro I - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. The falcon and the
snowman.
Metro II - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Body double.
Odeon - 14,16,18, 20 en 22
u. Ledeclic.
Rubens - 14.30 en 20.15 u.
zal. en zond. 10 tot 13 u. Ama
deus.
Slnjoor - 12, 14.20,16.45,
19.1 Oen 21.30 u. Beverly hills
cop.
Vendome - 14.15,17 15 en
20.15 u Kaos.
Quellln I - 12,14.30,17.30
en 20.30 u. The killing fields.
Quellln II - 12,14,16,18, 20
en 22 u. Jan zonder vrees
Quellin III - 12,14,16,18,20
en 22 u. The never ending story.
Astra - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Dr. No.
Astrid - 12,14, 16,18 en 20
u. De schone en de vagebond.
Capitole - 12,14,16,18,20
en 22 u. Codename: wildgeese.
Savoy - 12,14,16,18, 20en
22 u. Hotel Paradiso.
Ambassades - 12,14,16,18,
20 en 22 u. Partir revenir.
Festa - 13,15,17,19 en 21 u.
The terminator.
Brabo - 12,14,16,18, 20en
22 u A blade in the dark.
Tljl - 12,14.20, 16.45,19.10
en 21.30 u. Places in the heart.
Wapper - 12,14.206,16.45,
19.10 en 21.30 u. Paroles et mu-
sique.
BRUGGE
Komplex Zwart-Huls
Gulden Vlles 1
20 u. Amadeus.
Gulden Vlles 2
20 u. A passage to India.
Gulden Vlies 3
20 u. The killing fields.
22.30 u. Company of wolves.
Memling
20 u. The terminator.
Rembrandt
20 u. Love in first class.
GENT
Decascoop - 15 u. De scho
ne en de vagebond.
15 u. Jan zonder vrees.
2.30 u. 2010.
15,17.30, 20 en 22.30 u Tea-
15,17.30, 20 en 22.30 u. The ri
ver.
22.30 u. Beyond the walls.
17.30, 20 en 22.30 u. Purple
heart.
15,17.30 en 20 u. Electric
dreams.
15,17.30, 20 en 22.30 u. Drea-
mescape.
15,17.30, 20 en 22.30 u. Beverly
hills cop.
22.30 u. Country.
15 en 17.30 u. Of unknown ori
gin.
15,17.30, 20 en 22.30 u. Mata
Hari.
15,17.30, 20 en 22.30 u. Body
double.
15,17.30 en 20 u. Op 16 in de hel
van Amsterdam
15,17.30, 20 en 22.30 u. Gevaar
in de woning.
17.30, 20 en 22.30 u. C.H.U.D.
Century - 14,17 en 20 u.
Amadeus.
Calypso 1 - 15,17.30, 20 en
22.30 u. Micki en Maude.
Calypso 2 - 15,17.30 en 20
u. Falling in love.
22.30 u. Aguirre, de toorn gods.
Calypso 3 - 15 en 20 u Paris,
Texas.
17.30 u. Eraserhead.
22.30 u. Looking for mr. Good-
bar.
Capitole - 14,17 en 20 u.
The killing fields.
Rex - 14,16,18, 20 en 22 u
De laatste wilden van de Savan
ne.
Studio Skoop - 20 u. Ibiru.
22.30 u. Intieme leven in een
klooster.
KLOOSTERZANDE
Reizende Man - 13.30 u.
schieting voor bejaarden.
KOEWACHT
Oude Molen - 13.30 u
schieting voor bejaarden.
theater
MIDDELBURG
Schouwburg - 20 u.
'Wolfson, de talenstudent', door
Zuidelijk Toneel Globe.
exposities
MIDDELBURG
Kunstuitleen, Kuiperspoort
22 - Gouaches van Bert Nee-
len. Geop. di. t/mza. 13.30-17 u.
do. ook 19-21 u. (t/m 25 mei).
Vleeshal - Sonor Robotica
Lux, project met computerge
stuurd geluid en laserlicht van
Floris Kolvenbach. Operationeel
van di. t/m za. 16 u. (t/m 19
mei).
ANTWERPEN
Sterckshof, Deurne - 'Uit de
sacristie', textiel en juwelen in
kerkelijk bezit in de provincie
Antwerpen. Geop. dag. 10-17 u.
ma. en vrij. gesl. (tot 18aug.).
ST. NIKLAAS
Internationaal Exlibriscen-
trum - Expositie getiteld 'België
en de Zee'. Geop. weekd. 14-17
u za. 9-12 en 14-17 u. zo. 10-13
en 15-18 u (tot 17 juni).
Stedelijk Museum - Schilde
rijen van Nicolaas Fr. van Loock.
Geop. werkd. 14-17 u. za. 9-12
en 14-17 u. zo. 10-13 en 15-18 u.
(tot 27 mei).
DEN HAAG (ANP) - Een Lan
delijke Werkgroep Jeugdthea-
terbeleid adviseert over enkele
maanden minister Brinkman
van WVC. Ze moet rekening
houden met het inhaalplan dat
de Raad voor de Kunst enige
jaren geleden uitbracht, en
met wat de minister daarvan
vond. De groep staat onder
voorzitterschap van mr. H. J.
Zeevalking.
Minister Brinkman achtte
de werkgroep noodzakelijk.
Eerder waren er landelijke
werkgroepen voor het orkes-
tenbestel en het toneelbestel.
De nieuwe moet aandacht be
steden aan de infrastructuur
van het jeugdtheater in ons
land, aan de verdeling van
verantwoordelij kheden tussen
overheden en aan de taak die
het rijk daarbij heeft. De
werkgroep is bij de Raad voor
de Kunst ondergebracht.
'°nNiT'Nederland^fS?^ke en Wiske: Het Dreigende Dinges
verslag afgewisseld met
Pausjournaals, Echo en
op de halve uren nieuws
.00,13.00,18.00, 20.00 en 22 3"
6 Het levende woord). 22
linkrijk kome. 22.35 Als
;laapt.terugblik (22
22.45 Paus-journaal, u.w
aus-panel).
r-ol uur nieuws. VARA: Van
00 Aktualiteiten via Dingen l
Dag. 7.03 Gesodemeurdersj
irloper. 10.03 Twee meter®!
12.03 VARA's getallenriJM
yllands Handwerk. 16.03 iC l
celijke vijftien. 18.04
pits. VARA: 19.02 DubWi-1
0.02 Popkrant. 21.02 Moon-t
.02 Morgen gebeurt het.
7.02 Een goede morgen md
louwman (8.00 Nws).
i klassiek. 11.00 TROS CO"
1. Rotterdams Filharmo-
)rkest m.m.v. vokale en,
ntale solisten. 12.30
van de matrijs en de co
nda. 13.00 Nws. 13.02
ce top tien. 13.30 Belcanw-
Madame Butterfly.
ccini, Koor en Orkest sanjj
met solisten. NCRV: 1
na40-45 jaar geleden. W
ivs. NCRV: 18.02 Met harte'
;n handen. 18.15 MuzieK JL
jd. 19.15 Pianomuziek.
e muziek van Bach en M
n. 22.30 Bertus Wessels: j>
Drgelmuziek. 23.10 Kamer
.03 NOS-sportief. 9.25
IVU: 9.30 Alleman? vere
10.00 Onder schooltijd-.1"'^
je daar? 10.35 Daniel.1"
nkuil. AVRO: 17.30 Hmfjo
bestond nog niet (JfPwjS:
ling van de RPF)- ItooO
vs voor buitenlanders i -
19.10 Berbers. 19.20 Mf1
Arabisch. 19.30 Spaans)-
40 T .piHinp crever» (81.
n knaap en em hond in een innife omhelzing!... fiiit
71( friormj
CL
H||('
Sc.
130OII00S Blifl HET oinots 100K DE
voMiijnm srm. PioisEim snt'm
eeh utnom te voommn.tEn Littimirs i
$km.Hwinb mvmv
\Ua... Ua... Uat ww dat ??T Erachteraan
Horizontaal en verticaal
dienen dezelfde woorden
te worden ingevuld.
2 (4) wagen, 4 (2) jongens
naam, 6 (1) vrucht, 7 (3)
opstandeling, 8 (5) deel
van het oor, 10 (12) graaf-
diertje, 12 (10) maalin
richting, 14 (9) militair, 15
(11) buigzaam, 16 (13)
zelfkant, 18 (20) op grote
afstand, 20 (18) huidbe
dekking van vogels (mv),
22 (17) verzet, 23 (19) al, 24
(21) landtong, 26 (28) hooi-
stapel, 28 (26) toonaf
stand, 30 (25) spies, 31 (27)
hete waterdamp, 21 (29)
bijbelse figuur.
uiag ze 'uioo;s
'uaodJBq '0E 's)jaj. '8S 'se;
9Z 'sou fz 'spaaj 'JsaM
-JOA ZZ 'U3J3A 0Z 'J3A '81
'§au '9i 'Siuat gi 'tauoioij
>1 'ua(oui 'Ei 'toui oi 'PI
'8 '(aqaj 'i 'taqpjBB '9 '[aj
-B>I f 'jen z iSutssopo
ia§uaq quen japuo oi 'nJOM
SüeSui 6 'jated n3" 8 'uajomjan i 'jajed uba
snau 9 'uappiui aqjapeiqaS e 'pueq f 'jueid
-jaiBM psiq 'MJan >1EP Z 'uapptui uamoM