ische
VPRO
'Mannen reageren soms
walgelijk op mijn rol'
ONTDEK DE
VERSCHILLEN
Jasperina de Jong werkt door
PAGINA GIDS 1
ILVERSUM 3
mi-Mi
SIM*
Paul Gieske als aanrander in 'Bij gebrek aan bewijs'
Psychologie
Eric Herfst
Nederland brengt in
Rome Italiaans stuk
Britse prijzen
voor
'Killing Fields'
ucky Luke: The Daily Star
Suske en Wiske: Amoris van Amoras.
%>ie Happie en Studio Spo t
Boes
Uaai\/ihs>
Vocx?
OPLOSSING
|tellen dat iemand
Cardlnaal Wlllebrands
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiii.
foto vpro
I ze zijn alleen anders van
|-Unie maakt wel 160 films
hoofdkantoor te Moskou
voor export geschikt zijn.
|t Boiko lakoniek, „is geld
pet 'Tussen dagdromen en
J man die maatschappelijk
Ut in een midlifecrisis en
1 de buitenwereld, waarbij
ersleten.
Privéleven', toont een fa-
na zijn ontslag opeens
|aan de hand is. Vrouw en
dig materialistisch inge-
I konstateert dat hij zo niet
peet 'De trein die stopte',
hier een rechter, die een
riderzoeken. Hij gaat nogal
Öe machinist wordt door
pistische redenen als de
let, maar is dat wel zo?
|niiiiiiimiiiiiimmm(iimiifiiiimiiiiiii
poor Marjan Mes
mrom Jasperina en re-
Leur Jan Keja mij voor
ml van aanrander heb-
gekozen, weet ik
"lijk niet. Ze zullen me
5, geschikt gevonden
bbcn". zegt Paul Gieske
tegenspeler van Jas-
6» de Jong in het stuk
,1 gebrek aan bewijs',
ike heeft sinds hij in
1# van de Arnhemse ta
lschool kwam tal van
uien bij zeer verschillen-
gezelschappen gespeeld.
Ilt heb steeds gepakt wat ik
Tijgen kon, want de tijd was
«rbii, dat gezelschappen je
„der meer opnamen. Ik heb
breed spectrum doorlopen,
vormingstoneel op straat
jn een tent, via F Act, Thea-
>ren Publiekstheater nu naar
vrije produktie. Het is fan-
'stisch, dat zo'n zwaar bela-
,n stuk kan buiten het ge-
ibsidieerde toneel om. Ik
L dat die trend doorzet,
antdat is goed voor het to-
sel in ons land. Er is een
leuwe oriëntatie van het pu-
Hek nodig".
Toen Jasperina het stuk op
iroadway had gezien, wilde
a zelf die hoofdrol spelen. Na
irenlang cabaret te hebben
sdaan, was ze nieuwsgierig
Bar haar mogelijkheden als
(trice. Ze is trouwens altijd
r» nieuwsgierig gebleven
aar wat in de toneelwereld
ebeurde. Het was gewoon een
reatief verlangen om een zij-
,eg in te slaan. Niet, dat ze nu
erder als toneelspeelster door
iet leven wil. Volgend jaar
jet ze weer een cabaretpro-
ramma. Zoiets getuigt van
rote artistieke kwaliteiten. Ik
ras verbaasd, dat zij zo'n goe-
e actrice is. Zij is een zeer ge-
ecideerde vrouw, die twintig
aar in het theatervak zit en
au als acteur nog veel kan le
en over ritme en melodie in
et stemgebruik, 't Is ook een
/arme en lieve vrouw, die wel
recies zegt waar het op staat,
laar dat heeft het voordeel,
stalles gelijk op tafel ligt en
rgeen misverstanden kunnen
ntstaan".
Is het spelen van een aan-
ander niet onaangenaam
„De eerste twee weken", al-
te Paul Gieske, „stond ik erg
mbivalent tegenover de in-
loud van het stuk. Ik vond het
ren vervelende rol en ik kende
asperina niet persoonlijk. Er
/as een tijd nodig om een
sloof te overbruggen. Van na-
fiO: 7.00 Nws. 7.06-16.30 Het Ge-
v. Met: 7.06 Nieuws uit eigen
H. 7.23 Dorrestijns Pers Agent-
Ip (DPA). (7.30 en 8.00 Nws). 8.30
ft. 8.33 De media. 9.00 Het beeld.
1 Dorrestijns Pers Agentschap
9.30 Nws. 9.33 Het onder-
10.00 Euroburo. 10.30 Nws.
De afloop. Overheidsvoor-
|ing: 10.45 Onder anderen.
ftO: 11.00 Kwesties. 11.30 Nws.
Nieuws uit eigen land. 12.00
lervragingen. NOS: 12.26 Mede-
Ingen voor land- en tuinbouw.
JtO: 12.30 Nws. 12.36 Nieuws uit
land. 13.00 Nws. 13.10 NL-
enlandbericht (13.30 Nws). lil
Nws. 14.33 Live muziek uit het
ouw. 15.00 Nieuws uit eigen
(met: Het Symposium). 15.30
15.33 Een leven lang, gesprek-
Imet oude kunstenaars. IKON:
Kleur. 16.30 Nws. 16.33 Welin-
khte kringen. VARA: 17.30
ft. 17.36 Dingen van de dag. 18.00
ft. 18.10 BZ. Overheidsvoorlich-
I 18.30 Gesprekken met vrou-
HV: 18.40 HV Radio terug
Hilversum 2: de god van de
F hedendaagse politiek. 19.40
feen Wadden èn Wuustwezel,
gramma over binnenhof, bur-
[en bestuur. 20.00 Nws. 20.03-
VARA vrijdagavond (20.03
fogrammen, oude platen. 22.30
Ieder heel uur nieuws. EO:
Ronduit op 3. 8.03 Tijdsein. 9.03
nuzikale fruitmand. NOS: 10.04
•genoten. 12.04 Radio Thuis-
VOO: 13.03 Tipparade. 1503
Top 40. NOS: 18.04 De Avond-
VOO: 19.02 Curry en van In-
Z2.02 Countdown Café.
7.00 Ochtendstemming. Met
omponist van de maand: J.Chr.
(8.00 Nws). 9.00 Veronica's
sterwerken (op compact-disc).
Muziek voor miljoenen. EO:
Lunchconcert. 13.00 Nws. 13.02
zoor- en oratorium werken van
del (2). 15.00 Zeggen en schrij-
cultureel magazine, 15.30
n bestek. 16.30 Uit de schat der
ven. 17.00 Crème du baroque
fws). 18.45 Orgelbespeling.
a. Vulpen uit Utrecht (2).
De Cantates van Bach. NOS:
Internationaal Concert Po-
Gideon Kremer, viool en
Maisenberg, piano (in de pau-
'irca 21.00 Muziekspiegel.) 22.00
izon. 22.30 NOS-Jazz - Michiel
Ruyter. Vandaag: Het Phil
>ds Kwintet.
9.03 NOS-Sportief. 9.25 Wa
anden. Teleac: 9.30 Kind en
sschool II (5). RVU: 10.00 Al-
e. 10.20 Leergeld. Afl.: Als je
ncieel in de problemen zit...
tO-VARA: 10.40-11.00 School-
3. VPRO: 17.30 VPRO op 5. PP:
Uitzending CDA. KRO: 18.30
1 en teken. NOS: 19.00 Nieuws
r buitenlanders (19.00 Turks.
Berbers. 19.20 Marokkaans-
bisch. 19.30 Spaans). 19.40 Ho-
los. 20.10 Hobbyscoop.
PI.IPAG 8 MAART 1985
T3Z PAGINA GIDS 2
Twee van oorsprong Amerikaanse toneelstukken met een
maatschappelijk actueel onderwerp kluisteren de Nederland
se schouwburgbezoeker dit seizoen aan zijn stoel. 'Nacht, moe
der' gaat-zoals bekend - over zelfmoord, 'Bij gebrek aan be
wijs' over aanranding. Beide stukken hebben een thrillerach
tige structuur en naar Amerikaanse wijze springen zij niet al
te genuanceerd om met hun personages. Jasperina de Jong en
Paul Gieske spelen in 'Gebrek aan bewijs' indrukwekkende
rollen als een vrouw en haar aanrander.
Een stuk vol fysiek geweld, dat echter aandacht vraagt
voor het probleem van een vrouw, die bang is, dat zij niet zal
worden geloofd door de politie en zelfs door haar eigen vrien
dinnen verdacht wordt van het geven van 'aanleiding'. On
danks het overlijden van haar echtgenoot, Eric Herfst, heeft
Jasperina de Jong besloten om door te spelen. Op dinsdag 12
maart wordt 'Bij gebrek aan bewijs' in Concordia Breda op
gevoerd.
Impressario Gislebert Thierens van Lurelei Produkties:
„Jasperina vindt het verstandig om keihard door te werken.
Ze heeft alleen vlak voor de dood van Eric en een kleine week
daarna niet gespeeld". Haar tegenspeler Paul Gieske vindt
het een 'moedige beslissing, maar wel een zware opgave'.
In Amerika maakte 'Extremities', zoals de oorspronkelijk
titel luidt, furore met Farah Fawcett in de hoofdrol en Victo
ria Principal in een bijrol. Jasperina de Jong ontdekte het
stuk in New York en haalde het naar Nederland. Het is haar
eerste (geslaagde) optreden als toneelactrice. Marja Lieuwen
en Ellis van de Brink zorgen vooral voor de komische accen
ten als de twee vriendinnen van de hoofdpersoon.
Jasperina de Jong en Paul Gieske als de vrouw en
haar aanrander in 'Bij gebrek aan bewijs'. - foto janswinkels.
'Extremities' is een typisch
Amerikaans stuk met veel
handeling en weinig psycholo
gische motivatie. Is dat geen
nadeel
ture ben ik nogal geremd en is
het mij wezensvreemd om ge
weld tegenover iemand te ge
bruiken. Dat dacht ik tenmin
ste, want je bent nu eenmaal
zo opgevoed, dat daar geen
plek voor is. Maar gaandeweg
kreeg ik er tijdens de repeti
ties al meer plezier in en nu
vind ik het ambachtelijk een
leuke rol, omdat er zo ontzet
tend veel verschillende stem
mingen in zitten. Als de vrouw
mij met een spuitbus heeft
overmeesterd en mij heeft op
gesloten in de open haard, vlei
ik, smeek ik en dreig ik en on
derga sterk .wisselende emo
ties. Het ene moment ben ik
een klein kind, het andere een
gevaarlijk monster".
Is identificatie met een aan
rander of potentiële verkrach
ter noodzakelijk
„Ik heb gesprekken gevoerd
met slachtoffers en met twee
mannen, die ik via een psy
chiater op het spoor ben geko
men. En ik heb veel over sek
suele delicten gelezen. Ik weet
niet of het per se nodig is om
zo'n rol goed te kunnen spelen,
maar voor mijzelf vond ik het
in ieder geval noodzakelijk om
achtergronden te kennen. Bo
vendien krijg je vragen van
het publiek en dan kan je ook
niet met je mond vol tanden
staan. Aanvankelijk richtte ik
mij vooral op de slachtoffers.
Dat zal wel verdringing ge
weest zijn, maar ik kwam tot
de conclusie: nu snap ik nog
geen moer van die mannen,
die het doen.
Mijn beeld is nu nog be
scheiden, maar ik heb er wel
veel van geleerd. Het beeld
van de psychopaat in de bosjes
klopt niet. In bijna alle geval
len gaat het om mannen, die in
hun jeugd een voorbeeld heb
ben gehad; hun vader die hun
moeder mishandelde of hen
zelf. Later keert dat terug in
een seksueel gerichte vorm
van woede en frustratie, die
zich meestal keert tegen be
kenden uit eigen omgeving,
die zwakker zijn dan zijzelf.
Als minister Brinkman eens
wist hoeveel vrouwen het
slachtoffer zijn van hun eigen
vaders, broers en ooms zou hij
nooit meer over het gezin als
hoeksteen van de samenleving
spreken. Veel mannen kunnen
hun emoties alleen kwijt in
een seksueel contact, waar
door zij het gevoel krijgen, dat
een vrouw macht oyer hen
uitoefent. Dat haten ze en
daarom is hun gewelddadig
optreden seksueel gericht. Ze
krijgen trouwens in hun jeugd
mee, dat ze hard, gevoelloos en
sterk moeten zijn. Kerels als
Clint Eastwood en Charles
Bronson zijn ook nog altijd
een voorbeeld van zo'n ge
dragspatroon, terwijl dat vol
strekt niet klopt met het wer
kelijke gevoelsleven van men
sen".
„Veel stukken zijn teveel
gericht op de psychologie. Dit
heeft zijn typisch Amerikaan
se, maar eigen uitstekende
kwaliteiten. De aanrander is
een gelovig katholiek; een
wegarbeider, die in zijn jeugd
door vrouwen werd gedomi
neerd, angst heeft voor stilte,
maar ook voor hard ge
schreeuw. Het is geen vol
maakt themastuk, maar er zit
ten heel scherpe dingen in ver
werkt en het gaat niet om een
stereotiepe aanranding. De
vrouw krijgt de man in haar
macht en dan komen er heel
onvoorziene emoties naar bo
ven. Zij komt in de situatie,
dat ze geen bewijzen heeft, dat
hij haar heeft willen ver
krachten en dat ze niet naar de
politie durft, omdat ze hemzelf
lichamelijk letsel heeft toege
bracht. Hij dreigt ook, dat hij
terug zal komen om zich te
wreken. Dat is een griezelige
realiteit waar veel vrouwen
bang voor zijn en die het beeld
oproept van de verkrachter,
die dor justitie op vrije voeten
wordt gesteld bij gebrek aan
celruimte".
Heeft de rol jou beïnvloed
„Ik ben overgevoelig gewor
den voor smerige, platte grap
pen en ben akelig alert gewor
den op het mishandelen van
vrouwen in films en tv-series.
Ik kijk daar nu heel anders te
genaan. Mannen reageren
soms walgelijk op mijn rol. Zo
van: Jij mag er iedere avond
bovenop, hè Terwijl ik in het
begin even met die vrouw
moet worstelen en voor de rest
van de voorstelling opgesloten
zit. Na afloop is er een omzich
tige waardering voor mijn rol.
Het publiek weet er niet zo
goed raad mee. Ik krijg lang
niet zoveel reacties als de ac
trices, maar wel was er een
vrouwelijke collega, die mij
plotseling een afschuwelijke
ervaring over haarzelf en een
vriendin vertelde. Ze had er
nog nooit met iemand over ge
praat".
Heeft de noodlottige ge
beurtenis in het leven van
Jasperina de Jong de voorstel
ling beïnvloed en is zij eigen
lijk wel in staat om deze zware
rol te spelen
„Het overlijden van Eric
Herfst heeft de spelers dich
terbij elkaar gebracht. We zijn
natuurlijk allemaal vakmen
sen en Jasperina in het bijzon
der een gedisciplineerde vak
vrouw. Je houdt je persoonlij
ke problemen en je werk strikt
gescheiden. Er komt ook iets
van beroepstrots van Jasperi
na bijDe eerste keer na de ge
beurtenis waren we erg ge
spannen, maar er werd goed
gespeeld en het publiek zal
van eventuele emoties weinig
hebben gemerkt. Het mag de
voorstelling niet in de weg
staan. Tenslotte is toneelspe
len een beroep als elk ander.
Een politieman, die zijn vrouw
verloren heeft, moet ook weer
meteen aan de slag".
De vertaling is van Ivo de
Wijs
„Ja, die heeft de zwarte hu
mor, die erin zit enigszins ver
nederlandst. Er komen absur
de situaties in voor, vooral als
de twee vriendinnen van de
vrouw thuiskomen en abso
luut geen raad weten met die
toestand van een aanrander in
huis. Ze doen in die gespannen
situatie uitspraken, die heel
dwaas klinken. Ellis en Marja
hebben daarom een belangrijk
aandeel in het spel. Jasperina
en ik doen het niet alleen".
De Nederlandse thriller 'De
prooi' is deze week te zien in
De Koning van England in
Hulst en Luxor in Terneu-
zen. Het is het debuut van
regisseuze Vivian Pieters, de
zus van Guido (van 'Ciske de
Rat') en van de 19-jarige
Maayke Bouten, die de
hoofdrol speelt.
Een meisje krijgt de mel
ding dat haar moeder is ver
moord. Er wordt bijgezegd
dat ze nooit kinderen heeft
gehad. Het meisje is ge
schokt en raakt geobsedeerd
door het mysterie van haar
afkomst. De moordenaar
blijkt het ook op haar leven
gemunt te hebben.
Het verhaal wordt wat
simpeltj es verteld en mist de
dosis vervreemding die dit
soort thrillers, waarin het
met de logica niet te nauw
wordt genomen, nodig heeft.
Naast Maayke Bouten zijn
onder meer Johan Leysen,
Wim Bary, Yoka Beretty,
Rijk de Gooijer en Joop Do-
derer te zien.
De Koning van Engeland
in Hulst vertoont 'Under fi
re' van de Engelsman Roger
Spottiswoode over de bevrij-
dingsstrijd in Nicaragua.
Nick Nolte is een persfoto
graaf, die in het heetste van
de strijd niet meer neutraal
kan blijven. Hij laat zich in
met de guerrillastrijders,
maar lijkt ook door de rege
ring van Somoza gebruikt te
worden. Gene Hackman
speelt een journalist, die de
oorlog niet overleeft. Jean-
Louis is te zien als louche
wapenhandelaar.
'Rhinestone', de country-
film met Dolly Parton en
Sylvester Stallone draait in
de Koning van Engeland in
Hulst. Stallone doet verwoe
de pogingen om te zingen.
Metro 1 in Antwerpen
gaat weer door met 'The ter
minator' (De Uitroeier) met
Arnold Schwarzenegger als
een robotmens, die uit de 21e
eeuw terugkeert om een on
schuldige vrouw van kant te
maken.
Gulden Vlies in Brugge en
Rubens in Antwerpen gaan
door met de meeslepende
muziekfilm 'Amadeus' van
Milos Forman. De muziek
van Mozart is schitterend
geïntegreerd in de prachtig
aangeklede beelden.
Op dinsdag 12 maart is in
Cine Rex in Antwerpen de
Europese première van 'A
passage to India' van David
Lean, de spektakelfilm met
elf Oscarnominaties.
Maayke Bouten in 'De prooi'.
foto archief de stem
GOES
Grand Theater - 19 u.
Purple rain, a.l.
21.30 u. Bachelor party, 12 j.
23.30 u. Confessions of Seka, 18
HULST
De Koning van Engeland
19 u. Ghostbusters, a.l.
19 en 21.30 u. Bachelor party, 12
i.
21.30u. Under fire, 12 j.
19u. Rhinestone, a.l.
19 en 21.30 u. De prooi, 12 j.
21.30 u. Lolita, 18 j.
OOSTBURG
Ledeltheater - 20 u.
Gremlins, a.l.
TERNEUZEN
Luxor
19.30 en 21.45 u. De prooi. 12 j.
19.30 en 21.45 u. Karate Kid, a.l.
VLISSINGEN
Alhambral - 20 u.
Once upon a time in America, 16
j-
Alhambra2 - 19 u.
Commando, 12 j.
21.30 u. The woman in red, a.l
23.30 u. Neon nights, 18 j.
ANTWERPEN
Rex - 12.14.30,17.30 en
20.30 u. The killing fields.
Rex-Club - 12,15,18 en 21
u. Paris, Texas.
Metro I - 12,14, 16,18, 20en
22 u. The terminator.
Metro II - 12, 14,16,18,20
en 22 u. Flight 90 - disaster on
the potomac.
Odeon - 14.20,16.45,19.10
en 21.30 u. L'annee des medu-
ses.
Rubens - 14.30 en 20.15 u.
zat. en zond, 10 tot 13 u. Ama
deus.
Slnjoor - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. Cotton club
Vendome - 14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Hotel New
Hampshire.
Quellln I - 12,15,18 en 21 u.
Brazil.
Quellln II - 12,14,16,18,20
en 22 u. The never ending story.
Quellln III - 12,14,16,18,20
en 22 u. Les ripoux.
Astra - 12,14,16,18, 20en
22 u. Sahara.
Astrld - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. 20.000 Lea
gues under the sea.
Capitole -12,14,16,18,20
en 22 u. Blasttighter.
Savoy - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Escape from hell.
Ambassades - 12,14,16,18,
20 en 22 u. Bolero.
Festa - 13,15,17,19 en 21 u.
Maria's lovers.
Brabo - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Streets of fire.
Tl)l - 12,14,16,18, 20 en 22
u. Gremlins.
Wapper - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21,30 u. Story of O, deel
2.
BRUGGE
Komplex Zwart-Huls
Gulden Vlies 1
20 u, Amadeus.
Gulden Vlies 2
20 en 22.30 u. The killing fields.
Gulden Vlies 3
20 en 22.30 u. The natural.
Memllng
20 en 22.30 u. Purple rain.
Rembrandt
20 u. Histoire d'O, deel 2.
22.30 u. Emanuelle on Taboo Is
land.
HEIKANT
Th. de Block - 19.30 u
prijskaarting.
OE KLINGE
R. deMoor - 19.30 u.
schieting.
HULST
Galerie van Geyt - Zeeuwse
landschappen van Marleen Ver-
traeten-lserbijt eh etsen van
Reinder Homan. Geop. dag. 9-12
u. en 13.30-18 u. zat. tol 17 u.
dinsd. gesl. (tot 12 maart).
VLISSINGEN
Galerie Marquis - Werken
van P. Andrea, M. Fuit, J. Henne-
man, D. de Jonge, H. Koopman,
B. Levy, E. de Nie, W. Nobbe, R.
Rooymans, J. Vanriet e.a. Geop.
woe. t/m za. 13.30-17.30 u. zo.
14-17 u.
BRUGGE (B)
't Leerhuys, Groenlnge
35 - Jan Cobbaert met schilde
rijen, gouaches en etsen en Fri
Cavens met keramiekbeelden.
Geop. dag 14-18 u. zond. 11-
12.30 u. ma. gesl. (t/m 23 april).
SINT NIKLAAS (B)
Stedelijk Museum - 'Het por
tret in de Belgische schilder- en
beeldhouwkunst van 1900-1950'
Geop. weekd. 14-17 u. za. en zo.
10-12 en 15-17 u(tot 11 maart).
Internationaal Exllbrlscen-
trum - Provinciale prijs voor
beeldhouwkunst. Geop. weekd.
14-17 u. zo. 10-13 en 15-18 u.
(tot 10 maart).
IJZENDIJKE
Streekmuseum - Sculpturen
van dhr. Van Hijfte en foto's van
dhr. Verdurmen. Geop ma. t/m
vrij. 10-12 u. en 13.30-17 u. za.
en zo. 14-17 u. (tot 15 maart).
DEN HAAG (ANP) - Koningin
Beatrix biedt tijdens haar
staatsbezoek aan Italië op 27
maart in Rome als culturele
contrapresatie de Nederlandse
voorstelling aan van het eerste
Italiaanse muziektheaterstuk
'Rappresentatione di Anima e
di Corpo' dat Emilio de' Cava-
iieri in 1600 componeerde op
tekst van Agostino Manni.
Behalve de galavoorstelling
zijn er openbare uitvoeringen
de volgende dag voor liefheb
bers in Rome en vervolgens in
Rimini, Modena en L'Aquila.
Proef voorstellingen zijn er op
18 en 19 maart in de Kees van
Baarenzaal in het Koninklijk
Conservatorium in Den Haag.
Het project is tevens de fes-
tivalprooduktie van het Hol
land Festival Oude Muziek
Utrecht.
LONDEN (RTR) - 'The Killing
Fields', een film over een
Amerikaanse journalist in
Kampuchea, beheerste deze
week de uitreikingsplechtig
heid van de prijzen van de
Britse filmacademie (BAF-
TA).
De film kreeg 1) de prijs
voor beste film, 2) beste aan
gepaste script en 3 en 4) beste
acteur en opvallendste nieuw
gezicht in een speelfilm (Haing
S. Ngor in de rol van Kampu-
chaans vluchteling).
De prijs voor de beste regie
was voor 'Paris Texas' van de
Westduitse regisseur Wim
Wenders. Beste buitenlandse
film werd 'Carmen', een
Spaanse produktie.
M'TZtlN C£ WE06TERVÉNCE.
ggAaooRcej M wzartö
icS|6VMPU0WI£ INA-UJi?
VfiRW, DOOEZICHTïö TEN
<5£6«AC«T;
-7 VCORZ1L T
AU£&?0
MEE, MAAR
-60MS KOfJ IK tl
MCPWK VJ3?-
«IAAMMEMEEP
snuii naoq oi 'tsodjnap '6 'duiod
lueyjooA "8 'duiejdoi( 7, 'uaAoqsjqoaj g 'pueq
ui jatded -g 'dopjaiM f 'ojne uea snau do
•g 'pxqsrdjriA z 'siqaaj uajo/jjooq q :Suissoido
V