Nieuwe versie film
Napoleon van 7 uur
BIJ HIJ
Kunstonderwijs internationaal bij Sint Joost
UIT DE TIJDSCHRIFTEN
Franse prijs voor
Marguerite Duras
te kunst"
te keur
n
'O
2o
'O
D
O
b
b
"O
'O
b
'D
b
b
b
b
b
b
b
b
t>
b
b
b
b
b
b
b
T3Z PAGINA GIDS 2
JDEN
Kees Bierman
Jack Gijzen
Uit Rusland
EI N DRFDAKTIE HENK EGBERS
Suske en Wiske: De Lieve Lilleham
fypie Happie en de dichtgeklapte voordeurdeler
iphë l S7
uk weci /hi
N WAT l 0
DlT WJIDE
ÉffiÊiP NIETS TE WENSEN
^EPLATEWD TOILETJE
Vf 7/r-*
msar
Even Piekeren
Boes
0 P L 0 S S
A52
WOENSDAG 14 NOVEMBER 1984
>SEN BEGINNEN:
)/arande"
pstr. 43
7d 23 nov. a s. om
bond 24 nov. a.s. om
lond 24 nov. a.s. om
bnd 25 nov. a.s. om
Izedigheid en om z'n stijl
irdt besteedt.
[pgave bij
1140-12201 te ST.-JANSTEEN
len
J
Bij beschikking van de
arrondissementsrecht
bank te Middelburg van
7 november 1984 is on
der curatele gesteld
Tannetje Cornelia
Slabbekoorn, geboren te
Goes op 24 februari
1945, wonende te Kloe-
tinge, gemeente Goes,
Koningin Wilhelmina-
straat 32.
Tot curatrice is be
noemd J.J Slabbe-
koorn-van der Weele,
wonende te Kloetinge,
Koningin Wilhelmina-
straat 32, en tot toeziend
curator L.J. Slabbe
koorn, wonende te
Kloetinge, Koningin
Wilhelminastraat 25.
Goes,
9 november 1984
Voorstad 22
Namens de verzoekster,
mr. J.G. van der Burgt,
procureur
Bij beschikking van 7
november 1984 van de
Arrondissementsrecht
bank te Middelburg is
het faillissement van
K.S.C. Installatiebu
reau B.V. te Oostburg,
Brouwerijstraat 31, op
geheven wegens de toe
stand van de boedel.
Mr. J.L.M. Burlet,
curator
Nieuwstraat 8
Postbus 14
4500 AA Oostburg
TT-
beicester/Breda: Waalse
Kerk, Catharinastraat en
hoofdgebouw academie Sint
toost, Breda. Open: Dage
lijks 12.00-17.00 uur. Tot en
met 20 november,
pe School of Fine Art van de
Leicester Polytechnic, die al
enkele jaren relaties met
kunstopleidingen in Frank
rijk onderhoudt heeft zijn
contacten uitgebreid met de
academie van Breda. Dat re
sulteerde in deze tentoon
stelling waarop werkstuk
ken van studenten uit Lei-
cester en Breda met elkaar
geconfronteerd worden. In
1985 wordt op deze manier in
Leicester geëxposeerd.
Jacques Peeters, directeur
van Sint Joost, vindt inter
nationale contacten van we
zenlijk belang voor Sint
Joost. Studenten- en docen
ten-uitwisselingen kunnen
je opleiding bevruchten.
Twee studenten uit Enge
land maken dit cursusjaar al
ten dele mee op Sint Joost en
één student van hier werkt
nu in Engeland. In '65-'66 is
er een workshop voor foto
grafiestudenten uit Frank
rijk, Duitsland en Neder
land, waarvoor Peeters de
afgelopen week in Parijs af
spraken gemaakt heeft. Ook
Kees Bierman, installaties
en grafiek, De Beyerd,
Bosschstraat 22, dinsdag tot
en met vrijdag van 10 tot 17
uur, zaterdag en zondag van
13 tot 17 uur, tot en met 10
december.
Nieuwe illusies scheppen,
het terrein waarop kunste
naars bij uitstek werkzaam
zijn, blijkt een gebied zonder
grenzen. Kees Bierman
tracht dit te bevestigen met
zijn installaties: monumen
ten van papier. Bierman
weigert te accepteren dat er
tussen het platte vlak en het
driedimensionale gebied
niets zou zijn. Hij gaf zijn
ideeën over de vormen in dit
grensgebied gestalte door
elementen van twee en drie
dimensies met elkaar te ver
mengen.
Zo ontstonden een aantal
Schilderijen Jack Gijzen,
Gemeentehuis Oudenbosch,
open op werkdagen van 9 tot
5 uur, tot en met 7 december.
Intens en geconcentreerd
zoeken naar krachtige
vormtaal kenmerkt het
werk van deze jonge schil
der. Gijzen werkt op flinke
formaten. In de serie in
Oudenbosch is het verloop
van de uitkristalisatie van
een vorm, die Gij zen 'staan
der' noemt, op de voet te vol
gen. Ondanks de onderge
schikte functie die hij kleur
geeft, is dit element sterk be
palend voor de heldere sfeer
van het monumentale werk.
Alsof het licht in zijn
schilderijen hem van bin
nenuit een uitweg biedt. Hij
s bezig met de ordening van
een veelheid aan gesloten li-
niaire vormen. Gebogen lij
nen leiden hem van zijn doel
ai en zijn voorlopig taboe.
Het ordenen in combinatie
met het heldere licht, sugge
reren letterlijk en figuurlijk
Dale Barker, Leicester
gaat er een tentoonstelling
reizen door Europa met 4e/
5e-jaarsstudentenwerk uit
Frankrijk, Duitsland, Enge
land en Nederland (later uit
gebreid met meer landen).
Deze schooltentoonstelling
in Breda is heel plezierig,
goed van gehalte en ook con
fronterend. Voor de niet-
k academie-bezoekers zou het
goed zijn als op deze ten
toonstelling ook wat achter
grond-informatie gegeven
wordt over het verschil in
opleidingsvormen in Enge
land en Nederland. Ook hier
ruimtelijke vormen, opge
bouwd uit papierstroken.
Papier dat een strikt tweedi
mensionale bewerking
krijgt. Het werd beschilderd
en bedrukt met teer, waar
mee Bierman ook weer
grensvervagend werkte. Hij
gebruikte een grafische
techniek met uitsluiting van
geijkte materialen daarvoor.
De nadruk ligt dus op het
platte papier dat toch een
ruimtelijke illusie weet te
wekken.
De dijk of de rots, die hij
bouwde is zeer indrukwek
kend, maar werkelijk conse
quent zijn gedachtengang
volgend, is Bierman slechts
een wat ik het best een hooi
schelf van papier in wording
kan noemen. Een ruimtelijke
vorm die alleen uit tweedi
mensionale elementen is op
gebouwd, een bijna platoni
sche benadering.
LR.
een perspectief.
In het verloop van het
werk ontstaat er meer ruim
te waardoor de weg naar
vereenvoudiging open komt
te liggen. Het zijn grote en
duidelijke monumentale
vormen met een inhoud en
een omgeving, waar Gij zen
naar streeft. Voorlopig zijn
het de staanders, vijf in ge
tal, die de oplossing in pictu
rale zin vormen. Gijzen
maakt namelijk hiernaast
ook nog monumentale ob-
jekten in metaal.
Naast helderheid vormen
kracht en uitbundigheid de
grootste aantrekkelijkheden
in dit werk, dat overigens
voor dumpprijzen verkocht
wordt. Gij zen voelt zich door
de BKR gedwongen zijn doe
ken van 2 meter bij 1.50 me
ter te verkopen voor nog
geen 1000 gulden omdat hij
per sé aan het werk wil blij
ven. „Mensen kopen eerder
iets van 1000 dan van 4000
gulden, voor mij is de prijs
volkomen onbelangrijk", is
zijn gedachtengang.
LR.
bepaalt dat mede het kli
maat van het getoonde werk.
Generaliserend gesproken:
De Engelse grafische oplei
ding maakt een wat meer!
schoolse (nadruk op het le
ren van een ambacht) in
druk; in Nederland is men al
vaak artiest voordat de be
ginselen van het vak onder
de knie zijn. Op Sint Joost is
er momenteel méér voorkeur
voor het (meer onbarmharti
ge) zwart-wit, terwijl in Lei-
cester de kleurtjes het soms
teveel moeten doen. Het bra
ve plaatje tegenover de ar
tistieke kreet. Binnen deze
beperkende opmerkingen
laat iedere school werk zien,
dat bewijst dat het in beide
gevallen om prima vakoplei
dingen gaat. Sint Joost lijkt
daarbij wat moderner dan
Leicester.
Natascha Igosheva; aqua
rel. Galerie Micro Ooster
hout. Open: dinsdag-vrij
dag: 10.00-12.00 en 14.00-17.00
uur en zondag 14.00-17.00
uur. Tot 23 november.
Deze in 1949 in het Russi-
tentoonstellingen
sche Askino geboren kunste
nares - dochter van de ar
tiest Vladimir Iyoskev -
schildert sedert 1983 in Ne
derland, omdat haar man
verbonden is aan de USSR-
ambassade. Zij studeerde
aan het instituut voor beel
dende kunst in Moskou en
gaf zelf les aan het instituut
voor architectuur in deze
stad. In Oosterhout heeft zij
voornamelijk aquarellen op
gehangen. Veel bloemstuk
ken, die heel fleurig de vlak
ken vullen.
Veel Russisch is er niet bij
op een enkel straatbeeld na.
Problematischer wordt het
als er sprake is van portret
schilderen of portretachtige
situaties. Niet alleen is de
opbouw dan zwak, maar ook
de aquareltechniek schiet
dan tekort. Het papier wordt
teveel dichtgesmeerd met
verf; het transparante ont
breekt nogal vaak, terwijl er
ook geen sprake is van echte
spanning. Goedbedoelde
fleurigheid, maar niet over
tuigend.
TILBURG èn zijn exposi
ties: bij galerie Resy Muy-
sers, Nieuwlandstraat 22.
Het boek als steen en de
steen als boek; door het
Duitse beeldhouwers-echt
paar Kubach-Wilmsen. Enig
voor Nederland. Tot 12 de
cember; woensdag-zaterdag
12.00-17.00 uur. Galerie Ko-
kon, Stationstraat 38, laat tot
28 november beelden zien
van Louis Damen en teke
ningen van Erik Roos. Dins
dag-zaterdag 12.00-17.00 uur.
Bij Galerie Zero, Willem II-
straat 18, exposeert Wim
Lemmens schilderijen, teke
ningen en beelden tot en met
22 november donderdag,
vrijdag, zaterdag 14.00-18.00
uur. En Willem de Bont
toont zijn etsen en tekenin
gen tot en met 24 november,
woensdag-zaterdag 13.00-
17.00 uur, bij Bagger aan de
St.-Josephstraat 136.
DUITEN uit Den Bosch
geeft een overzicht van 800
jaar Bossche stadsgeschiede
nis in munten en penningen
in het Noordbrabants Mu
seum aldaar. De directeur
van de Nederlandse Bank,
Duisenberg, opende de expo
sitie, maar het is niet bekend
of hij om de duiten of de ge
schiedenis kwam. Er zijn
gouden, zilveren en koperen
munten die geslagen zijn in
1576, toen de stad van Philips
II muntrecht kreeg, maar
ook de munt die door J. Vis
werd ontworpen ter gele
genheid van het 800-jarig
bestaan der stad in 1985.
ELEKTRISCHE Tijdaan
wijzing is een tentoonstel
ling, die tot 3 februri te zien
is in het Nederlands Goud-,
Zilver- en Klokkenmuseum
te Schoonhoven. Daarop
wordt voor het eerst in Ne
derland de ontwikkeling van
uurwerken, waarbij elektri
citeit de energie levert -
vanaf 1850 - behandeld. Be
halve de telefonische tijd-
melder van de PTT, 'tante
Cor', is er onder meer ook
een regulateur met elek
trisch aangedreven slinger
van F.C. de Jong uit 1866.
Open dinsdag-zaterdag
10.00-17.00 en zondag 14.00-
17.00 uur.
NUOVO DESIGN. Het
nieuwe Italiaanse design be
licht vanuit het materiaalge
bruik, naar aanleiding van
het congres Kunst, Techniek
en Samenleving. Tot 1 de
cember te zien in het Cen
trum voor beeldende kunst.
Nieuwe Binnenweg 75, Rot
terdam; dinsdag-zaterdag
10.00-17.00 uur.
MARK Luyten en Walter
Swennen exposeren tot en
met 25 november in Dam 43,
Dam Noordzijde 43 te Mid
delburg. Donderdag-zondag
14.00-17.00 uur.
Bzzlletin 118 - „Je kunt
slechts worden wat je nog niet
bent" is een uitspraak van
Sartre dat het openingsver
haal van Jan Versteeg over de
oorlogsdagboeken van Sartre
siert. „Sartre beschrijft zijn
ervaringen als het getuigenis
van een groot soldaat, die niet
al te goed weet wat er nu pre
cies aan de hand is en zich
plotseling in de absurditeit
van een oorlogssituatie ge
plaatst ziet..." En de Afri
kaanse schrijver Chinua
Achebe zegt in een interview
met Jan Kees van het werk:
„Het feit dat ik schrijf, tekent
mijn optimisme..de synthese
tussen de twee werelden komt
uiteindelijk toch wel". Via de
orpheusmythe vecht Mulisch
tegen de tijd, beweert Michel
Bol in 'Mulisch in de onderwe
reld'. Ook nog bijdragen over
F.Schmidt-Degener en Lion
Feuchtwanger (Bzz 2,50; jg
ƒ77,-; Stille Veerkade 7, 2512
BE Den Haag).
De Gids 6 - Poëzienummer
met Gerrit Krol over moeilijke
en makkelijke poëzie. Wiel
Kusters over de rijpheid van
jonge kersen en de eerste re
gels van Gorters' Mei en Huub
Beurskens over Alef/Farao
van Willy Roggeman. Verder
gedichten van o.a. Claus, Mu
lisch, Friedman, Vlek en Wit
vliet. Kusters schrijft over de
70-jarihe Aafjes. 'Hoe deel je
de lucht van lijken mee?',
vraagt Rolf Wolswinkel zich
af in zijn bijdrage over Engel
se war-poets van 1914-1918
(Gids ƒ12,90; jg ƒ95,- Hont-
horststr. 40 Amsterdam).
Preludium 3 - Bert Hollink
breekt een lans voor de fan
tastische literatuur van Irene
van Amelsvoort voor het boy
cotten van inlegkruisjes. De
samenhang tussen het ont
staan van Petermannen, Bre
da en het crucifix krijgt aan
dacht van Margien Brongers
en Ka tja Lobbe dicht over
Christus met golvend haar.
Citaten uit andere bladen en
een illustratie. De redactie
zegt: De inhoud is aanmerke
lijk gewijzigd, beeldende kun
stenaars gaan meewerken.
Kortom: Preludium op weg
naar een volwassen tijd
schrift. Het aantal abonnees
groeit. Na drie afleveringen
lijkt overleving tot de moge
lijkheden te behoren. (Prelu
dium ƒ7,50, jg ƒ25,-, Ginne-
kenweg 50a Breda).
't Kofschip 4 - ,,'t Wil in mijn
wezen winteren", zegt Baude
laire (vertaald) in een van de
15 gedichten waarmee dit
nummer begint. De afdeling
Korte Verhalen begint met een
moord op Jef Geeraerts, die op
de Vlaamse boekenbeurs om
zeep gebracht wordt door
Mumba Lombassa, die zijn
door Geeraerts verkrachte
afrikaanse vriendinnetje
wreekt. Het deel Beeldende
Kunsten schenkt aandacht
aan de Brabantse Nathalie
van den Eerenbeemt, die geïn
spireerd blijkt door Dylan en
Hesse. Verder veel besprekin
gen van nieuwe uitgaven in
Nederland en Vlaanderen,
(uittg. Kofschip ƒ8,- jg ƒ29,-
postbus 1313, 1200 BH Hilver
sum).
Graficus 45 - Een initiatief,
dat inspeelt op de maatregelen
die minister Brinkman geno
men heeft tegen kunstenaars
krijgt aandacht: de Grafiek
kalender 1985 van de grafische
werkplaats Inkt in Den Haag
(12 uitneembare orginele
kunstwerken voor 400,-).
Kunstenaars zoeken op dit
moment in dit medium vaak
hun nieuwe heil, Er is een gra
ficus Kalenderwedstrijd. Ook
het congres van Atypl en het
Monotype-seminar, dat onder
meer aandacht schonk aan de
auteursrechterlij ke bescher
ming van letterontwerpen,
nam het initiatief een kalen
der uit te brengen waarin let-
terfabricerende leden van
Atypl ontwerpen kunnen to
nen. De kalender in opmars, in
dienst van de kunst! (Graficus
ƒ5,15 jg ƒ61,- postbus 9943,
10046 AP Amsterdams).
Van onze kunstredactie
Opnieuw gaat Het Brabants
Orkest de filmvertoning bege
leiden van 'Napoleon' van
Abel Gance; op zaterdag 24 en
zondag 25 november. Ditmaal
betreft het echter een volledi
ge reconstructie van het mate
riaal door de Britse filmhisto
ricus Kevin Brownlow met
muziek van de Brits-Ameri
kaanse componist Carl Davis.
Deze schreef voor 'Napo
leon' een partituur van 5,5 uur,
waarin veel originele muziek
uit de tijd van de Franse kei
zer; Beethoven, Haydn, Mo
zart, Cherubini, Gluck etc.
Ook gebruikte hij enkele van
de weinige, resterende frag
menten, die Arthur Honegger
in 1927 voor de film schreef.
Deze muziek is verder geheel
verloren gegaan. In 1982 werd
de Amerikaanse Napoleon
versie vertoond met muziek
van Carmine Coppola. In deze
versie was de reconstructie
van Brownlow sterk bekort.
Zo ontbrak ondermeer de scè
ne waar in het kamermeisje
Violine Napoleon als een afgod
aanbidt. Ook haar romance
met Napoleon was in deze ver
sie niet te zien. Kort na de
voorstellingen in Den Bosch in
'82 werden enkele verloren ge
waande fragmenten terugge
vonden, ondermeer van de
slag bij Toulon, en die werden
ook in deze nieuwe versie op
genomen.
Overigens bestaan er twin
tig verschillende versies van
de film van Gance, die zich
zestig jaar met zijn kunstwerk
heeft beziggehouden, ook nog
kort voor zijn dood in 1981. Hij
maakte diverse geluidsversies.
De première-versie in 1927
(stomme films) duurde ruim
drie uur. De huidige versie, die
in Den Bosch gedraaid zal
worden op de originele film
snelheid van 20 beelden per
seconde, duur 5,5 uur. De tota
le voorstelling duurt, inclusief
drie pauzes met een buffet, ze
ven uur. Er wordt met twee
verschillende orkesten ge
werkt, die ieder de helft van
de partituur voor hun reke
ning nemen. Dirigent is Alan
Fearon. Begonnen wordt om
14.30 uur. De prijzen bedragen
85 en 75 gulden.
GOES
Grand Theater - 20 u.
Conan de vernietiger, 16 j.
VLISSINGEN
Alhambra I - 20 u.
Greystoke, de legende van Tar-
zan, 12 j.
Alhambra 2 - 20 u.
Red shoes.
ANTWERPEN
Rex - 12,14,16,18, 20en22
u. Joyeuses Paques.
Rex-Club - 12,14,16,18,20
en 22 u. Broadway Danny Rose.
Metro I - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Police academy.
Metro II - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. Once upon a time in
America deel 1
Rubens - 12,15,18 en 21 u.
Greystoke.
Slnjoor - 12,14,16,18, 20 en
22 u. The woman in red.
Quellln I - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Splash.
Quellln II - 12,15,18 en 21
u. Paris, Texas.
Astrld - 12,14,16,18 en 20
u. Popeye.
Savoy - 12,14, 16,18, 20 en
22 u. This violent world.
Ambassades - 12,14.20,
16.45,19.10 en 21.30 u. Le ju-
meau.
Ambassades-Club II - 12,15,
18 en 21 u. Papillon.
Ambassades-Club III - 12,
14.20,16.45,19.1 Oen 21.30 u.
Against all odds.
Ambassades-Club IV - 12,
14,16,18, 20 en 22 u. Roman
cing the stone.
Brabo - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. The omen.
TIJI - 12,14.20,16.45,19.10
en 21.30 u. The natural.
Wapper - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Purple rain.
BRUGGE
Komplex Zwart-Huls
Gulden Vlles 1
14.30 en 20 u. Police academy.
22.30 u. The last American vir
gin.
Gulden Vlles 2
14.30, 20 en 22.30 u. Women in
red.
Gulden Vlles 3
14.30,20 en 22.30 u. Silkwood.
Memllng
14.30 u. Supergirl.
20 u. Fort Saganne.
Rembrandt
20 u. De nieuwe barbaren.
HULST
Galerie van Geyt, Steenstr.
20 - Jan van Winkel en Netty
Michels met grafiek en naïeve
schilderkunst. Geop. werkd.
9-12 en 14-18 u. di. gesl. zo. 14-
17 u. (tot 17 nov.).
Den Dullaert - Frivolite werk
stukken van B. en T. Andriessen.
Geop. dag. (tot 19 nov.).
GENT
Bljloke Museum - Expositie
getiteld 'Werken en Kerken, 750
jaar Begijnhofleven te Gent'. Ge
op. dag 10-12 u. en 13.30-16.30
u. (tot 25 nov
PARIJS (AP) - De 70-jarige
Marguerite Duras, het
meest bekend om haar sce
nario voor Alain Resnais'
film 'Hiroshima mon
amour*, heeft voor haar
boek 'L'amant' de Prix
Goncourt gekregen, de be
langrijkste literaire prijs in
Frankrijk.
Marguerite Duras is de
oudste auteur die ooit de
Prix Goncourt heeft gekre
gen. Die jaarlijkse prijs
voor het beste boek wordt
gewoonlijk toegekend aan
jonge schrijvers. Het geld
bedrag dat bij de prijs
hoort is niet meer dan sy-
mobolisch (50 franc - fl
38,50), maar het winnende
werk wordt per definitie
een bestseller.
'L'amant' speelt in het
koloniale Indochina, waar
Duras in 1914 werd gebo
ren. Het boek eindigt met
haar reis naar Frankrijk,
waar zij wiskunde zou
gaan studeren.
Het is een fragmenta
risch, hartverscheurend
verhaal van een 15-jarig
meisje op weg naar vol
wassenheid. Franse critici
hebben 'L'amant' een van
Duras' beste boeken ge
noemd, universeel in de
uitwerking van de gevoe
lens die in een gezin leven,
de intriges en jaloezie naar
aanleiding van haar verbo
den liefde. Duras' favoriete
thema's -passie, dood en
stilte- worden in het boek
verenigd in eenvoudig, on-
Marguerite Duras
- FOTO ANP
gekunsteld proza.
'L'amant', uitgegeven
door Minuit, won met
straatlengten van Bernard-
Henri Levy's 'Le diable en
tête' en 'Eté '36' van Ber-
trand Poirot-Delpech, een
van Frankrijks meest ge
respecteerde literaire criti
ci.
De Prix Renoudot voor
de beste roman ging naar
Annie Ernaut voor haar 'La
place', uitgegeven door
Gallimard. Dit autobiogra
fische werk, dat door de
critici werd geprezen als
een 'Ontroerend sociaal
drama', is het verhaal van
haar jeugd in een arbei
dersmilieu, waaruit zij zich
ontworstelt en lerares
wordt.
I VAN
1/»AI? KOMEN JE
'\r&£
NOU TAL APHE
TOCH ElNCEfllK I
DOORHEBeeN
MAAR HU
ARME MAN fj
Horizontaal en verticaal
dienen dezelfde woorden te
worden ingevuld. Bij juiste
invulling ontstaan in de
cirkeltjes drie namen van
kledingstukken. De om
schrijvingen van deze re
gels zijn niet gegeven.
2. vlaktemaat, 3. boom, 5.
streling, 6. muuropening, 8.
een en ander, 9. vernis, 11.
nieuw (in samenstellingen),
12. electrisch geladen
deeltje, 14. praatvogel, 15.
bedorven, 17. een zekere, 18.
steen, 20. vreemde munt, 21.
ijzerhoudende grond, 23.
melkleverancier, 24. onder
richt, 26. tijdperk, 27. deel
van een huis.
2
5
8
3
6
9
11
14
17
12
15
18
20
23
26
21
24
27
paaïqdoop
ua jfaojqaruj} '[ajueui
-peq :ufiz uaq>in:)s8uipajq
ap uba uauieu aa 'qep 'LZ
'Bja '92 'saj fz 'aoq 'ZZ
IZ 'ajo 'OS Taq '81 'aua u
'loj "SI 'oaq fi 'uor zi 'oau
'II '6 'eaa '8 'sni 9 'ibb -g
'uap 'ajB z
:DNISSOTdO
'Cuapnqos do qajA
Of 'sbC do dooujj 6 'uaAoqsqipaj aj-iapeiqaS 8
'•iapqqas jous l 'dBB uba snau 9 'rapuosjqoaj
uaajs g 'jajjoq jubtjCiz f 'squq ajjapejqaS
'ubui uba aapnoqas z Jawaï uba uapptui f
De City-Man
Jack 165,"
Trui 48,"
Jeans 85,"
'--""■«'Ml