RONDE VAN FRANKRIJK van 29 juni tot 22 juli '"Er - PARIJS A Jazz I0 km per la XR-2 BÉTHUN ALENCON ALENCIENNES L0UVR0IL (Maubeuge) GY-PONTOISE ILE MANS T.-DENIS A DUITSLAND «.BORDEAUX VILLEFRANCHE-*, LES ÉCHELLËS<S@ IEN0BLE CRANS- DLANGON RODEZ 4E> SPANJE BLAGNAC (Toulouse) $)ST.-GIR0NS GUZET-NEIGE U'-l ROURET LA PLAGNE I'HUEZ ITALIË PYRENEEEN Tl—»- ©ik?8 i® n S| 1| -S—B-Si Jl© E jg muggen. joux-plane MONTANA colo mbi er 1 - laffrey lontélimar de roselend - madeleine 17 7 salibier 1185,5 km ffqfzpf l'fqzjipf Chateau-Gontier (8) Etappestad Individuele tijdrit Ploegentijdrit Berg Q Rust Q Proloog Beauvais Mantes-la-, St.-Cyr-sur-Doürdan ,aon Soissons 5,4 km 192 km 338 km 51 km WITSERLAND 320,5 km «.«t-BEAUJOLAISj^j .- JT St.-Julien- en-Genevoisó X^JinDTmc 187 186 km /W' Florae ,-Agnan-en-Vercors 4 Eyb Roquefort 198 km Montauban, Aire-sur-l'Adour Lourdes 1220,5 km| h. j- 4S Le Parisien jjf Le Parisien Jimen. De remweg bij 100 f/u bedroeg precies 50 me- Verder zijn er standarJ ofdsteunen, 3 pts; aut. vei- neidsgordels voorin, heup- jrdels achterin. Een gedeelde (lurkolom, een gelaagde orruit, achterruitverwarming, Ihteruitrijlampen, mistachter- tit, halogeenkoplampen en In wis-was installatie op ach- Jruit. Tot slot de geluidspro- Iktie, die is bij een dergelijk eine wagen natuurlijk forser (In bij een grote limousine. Bij po km/u gaf de decibelmete' 3 dBA aan, bij 120 km/u 8 3A en bij topsnelheid 84 dBA bjalve het motorgeluid is pk nog wat windgeruis. O pnda Jazz is in gebruik e< pel fijne auto, een opvallende prschijning met ook opvallen- a prestaties. De prijs is aan oge kant want voor dat ge» omt men ook in de Corsa, Po- Fiesta en Uno klasse. eeft dit model ongeveer zeven rocent van alle Fiësta-ver^ pen voor zijn rekening S6^ ien, hetgeen duidelijk n feucces weerspiegelt van pportieve XR-versies van w ord modellen. De nieuw iësta XR2 is ontwikkeld u«° eheel herziene Fiësta-se aan het einde van de zorn, van 1983 werd aangekondr De wagen heeft een nieuws aërodynamische verbete' carrosserie die de inbouw m gelijk maakt van de 96,pkv' cilinder CHV-motor we voorheen in de Escort (carburateurversie) werd gepast, alsmede een vijw snellingsbak met dicht oP^ volgende overbrengingen- de verdere veranderingen horen een nieuwe wieloP" ging, een verbeterde stuu richting en nieuwe motor» nen. ^A^AAA/ i 1.7 249 km 30.6 148,5 km 29.6 6.7 7.7 r— 21.7 20.7 |l. 14.7 c 8.7 11.7 12.7 227,5 kml 9.7 226,5 kml -w 60.84 w a §l©_ a S l, £2 6 oc Ui

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1984 | | pagina 9