D TARIEF.
I 'Count' Basie:
vader van de
I moderne big band
fol
will
mm
Laatste
voorstelling
van 'De
dader heeft
het gedaan'
Sonneveld
Nooit saai
Toneel
{berekend op de toekomst.
NEDERLAND 1
DUITSLAND 1
NEDERLAND 2
BELGIE NED. 1
DUITSLAND 2
NEDERLAND 1
NEDERLAND 2
BELGIE NED. 1
BELGIE NED. 2
BELGIE FRANS 1
BELGIE FRANS 2
DUITSLAND 1
DUITSLAND 2
HILVERSUM 2
DUITSLAND 3
HILVERSUM 3
HILVERSUM 4
HILVERSUM 1
HILVERSUM 5
•■V> - j
lüül
yapÉÉKP
p
jilllHIWIIIWIIIIIIIIIUillWMIIIIIillllllllllllllllllll
Door Koos Tuitjer
AMSTERDAM - Op
Koninginnedag valt
in Hoorn het doek
over 'De dader heeft
het gedaary. Een mu
sical van Annie
M.G.Schmidt, die in
de afgelopen ander-
ïalf jaar volle zalen
trok.
Het wordt een gedenkwaar
dige slotvoorstelling. Want 'La
Stuart', hoofdrolspeelster,
heeft tevens aangekondigd
voorgoed een punt te zetten
achter haar carrière als musi
cal-ster. De nu 70-jarige Con-
ny Stuart nam de afgelopen
twintig jaar in vijf van de zes
musicals die Annie
M.G.Schmidt zo'n hoofdrol
voor haar rekening.
Sterker nog: de musicals
werden Conny Stuart op het
lijf geschreven. Een grotere
erkenning voor haar buiten
gewoon talent bestaat er
eigenlijk niet. Hoewel het slo
tapplaus ongetwijfeld ook da
verend zal zijn. Of ze nu ook
helemaal van de planken ver
dwijnt, daar wijst nog niets
op. Conny Stuart heeft boven
dien al eens vaker uitspraken
over haar 'toekomstplannen'
terugggenomen.
In 1977 bijvoorbeeld was het
groot nieuws. Annie
M.G.Schmidt had weer een
musical geschreven. 'Foxtrot',
maar Conny Stuart weigerde
daarin mee te spelen. „Ik stop
voorgoed met de musical",
heette het. Daarna kwam ze
toch nog terug in 'Madam' en
in 'De dader heeft het gedaan'.
Uit alles blijkt dat ze nog
steeds reuze actief is. En mo-
0]_
Ik schriftelijke
ragen. Bel 070-264201
£983)
Afscheid vin Conny Stuart
Conny Stuart: afscheid?
- foto de stem johan van gurp
gelijk al snel uitgekeken zal
zijn op de nu gezochte rust.
Van de musical alleen is ze
nooit afhankelijk geweest.
Haar eigenlijke stiel is tenslot
te het cabaret. Maar daarnaast
bracht ze tv-shows, speelde to
neel, was chansonnière, en
voelde zich thuis in radiopro
gramma's.
Dus wie weet. Of ze van de
andere kant onder zal gaan als
Heintje Davids, die in een
steeds treurig wordende her
haling afscheid bleef nemen,
dat heeft ze wél meer dan eens
tegengesproken.
Conny Stuart: „Ik ga niét door
tot het bittere eind. Ik wil een
beetje zuinig op mezelf zijn. Ik
heb enige carrière gehad, en
zou het vreselijk vinden als ik
in de vernieling eindigde.
Ik heb ook door een notaris
laten opmaken, dat ik nooit uit
een theater begraven mag
worden. Ik wil ook niet opge
baard liggen in een theater, als
ik daarvoor nog de moeite
waard zou zijn."
Het is allemaal kort voor de
oorlog begonnen. Conny
Stuart (Cornelia van Meij-
gaard zegt de Burgelijke
Stand) valt als zangeres voor
één keer in in een AVRO-ra-
dioprogramma. Ze moet blij
ven.
Een vakopleiding was er
niet bij. Ze had nu eenmaal
een bijzondere stem en hield
van zingen. Lucienne Boyer
was haar grote voorbeeld.
Chansons werden haar specia
liteit.
De grote doorbraak kwam
vlak na het uitbreken van de
oorlog. Conny Stuart - afkom
stig overigens uit een Haags
bourgoismilieu, zó protestant
dat er op de zondag zelfs niet
gebreid mocht worden - ont
moet Wim Sonneveld. Zingt in
zijn programma, maar hij ver
moedt een talent voor cabaret.
En boort dat ook aan.
Het is een begin van een heel
lange samenwerking. Als de
oorlog afgelopen is, sticht Son
neveld een nieuw cabaret.
Conny Stuart treedt toe. Zes
tienjaar blijven ze samenwer
ken. De samenwerking over
leeft de twee huwelijken van
de caberetière. Het eerste met
de impressario Henri Hof-
mann (de vader van haar twee
zoons); het tweede met Joop
Doderer.
In 1975 doen beide ex-en een
boekje open over hun huwelijk
met Conny Stuart. Bij beiden
leeft de overtuiging dat Wim
Sonneveld bijdroeg tot het op
de klippen lopen van de rela
tie.
Hofmann: „Tegen Sonne
veld zag ze enorm op. Hij had
invloed op haar artistieke
loopbaan. Ik niet. En automa
tisch wendde ze zich steeds
meer tot hem. Hij was de baas
en zij was zijn eigendom. En
hij duldde dat niemand daar
aankwam."
En Doderer: „Toen we
trouwden wist Sonneveld niet
wat hij moest doen en kocht
een compleet eetkamerameu
blement. Niemand wist er iets
van, maar op een dag kwamen
we thuis en het stond er. Ge
woon. Hij had niets gevraagd
of het je smaak was. Je kreeg
het. Van hem. Zodat je tijdens
het eten ook niet om hem heen
kon. Zo voelde ik het althans.
Regelen. Regelen. Regelen.
Dat bracht spanningen met
zich mee. Als we voor een
moeilijk probleem stonden,
dan zei Conny meteen: laten
we het maar aan Wim vragen.
Daar had je het alweer. Wim,
Wim, Wim. Ik werd stapelgek
van Wim."
Conny Stuart ('Het ergste wat
je kan overkomen in je leven
is een saai leven') kijkt er wat
anders tegenaan: „Wil je je
vak uitoefenen dan is het
haast ondragelijk een duurza
me relatie aan te knopen."
Met Wim Sonneveld was het
voor haar lachen geblazen.
Ook tijdens de voorstellingen.
Soms was het zo erg, dat het
doek neergehaald moest wor
den. Éénmaal maakten ze het
zo gortig, dat het publiek na
afloop weigerde te applaudi-
seren
Maar het was vooral ook
hard werken. In 1968 besluit ze
(na de eerste Schmidt-musical
met 543 voorstellingen: 'Heer
lijk duurt het langst') het rus
tiger aan te doen. „Voortaan
claimde ik één vrije avond in
de week."
De overstap naar eerst het to
neel (Ensemble) en daarna de
musical was er een, die net als
bij de radio eertijds vanzelf
gemaakt werd. Zonder een ge
specialiseerde voorbereiding.
Het lukte gewoon.
Conny Stuart: „Die stap
naar het toneel was alleen
geen overbodige luxe, want
het was allemaal wel vreemde
kost voor me. Toneelspelers
bouwen gezamenlijk een
avond lang iets op. Maar wij
waren met ons cabaret altijd
meer standwerkers geweest.
Een nummer moest er dadelijk
al zijn. Alleen als dat lukte,
schoot je in de roos. Voor de
musical geldt overigens het
zelfde."
Door Hans Roose boom
§j WILLIAM „Count" Basie was de vader van de
1 moderne big band. Dat hij ook een uitstekende
pianist en een succesvolle componist (One
O'clock Jump) was doet niets af aan zijn grote
verdienste dat hij, ergens in het midden van de
jaren dertig de formule schiep om een groot
1 jazz-orkest gediscplineerd en 'als één man te la-
i ten spelen.
Een formule waar iedere
zich zelf respecterende big
5 band heden ten dage nog
steeds vanuit gaat.
De stijl van de Count
S Basie-band, die in 1935 zijn
triomftocht begon, werd
5 vooral gekenmerkt door
een enorme wendbaarheid
S en door Basie's vermogen
E het orkest als één geheel te
laten klinken.
E Enorm nieuw voor die
E tijd waren Basie's arran-
gementen die de band ge-
5 meenschappelijke crescen-
di en diminuendi lieten
E maken, wat een grote stap
vooruit was vergeleken bij
de wilde swing die bij voor-
S beeld een orkest als dat
E van Lionel Hampton eruit
E knalde. Basie stelde daar
zijn gecultiveerde en uit-
gebalanceerde arrange-
menten tegenover.
Tot die tijd was het over
het algemeen gebruik dat
E een geheel jazz-orkest op
E dezelfde sterkte speelde:
S namelijk allemaal even
E hard. Basie was de eerste
H die er in slaagde zijn hele
E big band matenlang pia-
nissimo te laten klinken.
H Onmisbaar was daarbij
S de legendarisch geworden
E ritmesectie van het orkest
E van de Count. Met Joe Jo-
nes op drums, Freddie
Green op gitaar, Walter
Page aan de bas en Basie
zelf met zijn ene vingertje
E aan de toetsen beschikte de
S band over een ondersteu
nende sectie van nooit geë
venaarde hechtheid.
Van huis uit was Basie
theaterorganist (zijn leer
meester was Fats Waller).
Tijdens een toernee werd
hij in 1927 in Kansas City
doodziek. Na ontslag uit
het ziekenhuis had hij geen
rooie cent. Maar gelukkig
was Kansas City wel bezig
met een geweldige ontwik
keling als jazz-centrum.
In de talrijke etablisse
menten konden orkesten
als dat van Walter Page en
Bennie Moten de (toen al)
uitstekende arrangemen
ten van Basie goed gebrui
ken, en toen Moten in 1935
stierf was de Count zijn
aangewezen opvolger.
Na een lovend artikel
van gezaghebbend criticus
John Hammond en een ra
dio-optreden was het pad
voor de roem van de Basie-
band geëffend.
Ontelbaar veel jazz-gro-
ten hebben hun sporen bij
Basie verdiend, ook nadat
hij in 1952 van de grond af
opnieuw had moeten be
ginnen. In de jaren vijftig
en zestig heeft hij zijn ty
pische orkeststijl verder
geperfectioneerd en aan
gepast aan nieuwe ontwik
kelingen in de jazz. Hij is
altijd met zijn tijd meege
gaan.
Met Count Basie is één
van de allergrootste jazz
musici gestorven.
7lllllllllllllllllllllllllitlllllllllllllllllUllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll!llllll!llllllrc
1.310,-. Zo'n voordcel van f 1.400-
|r. (5-deurs Touring van f 27.944,-
"30
Is er al eerder geïsoleerd? Zo ja.
wilt u dan even aankruisen
welke voorzieningen reeds
werden getroffen?
spouwmuurisolatie
dakisolatie
dubbelglas/voorzetramen
gevelisolatie (binnen)
vloerisolatie
leidingisolatie
Betreft:
eigen woning huurwoning
naam:
adres:
postcode/plaats:.
LgggggBW
nisch dood' zijn geweest.
Ook spreekt hij met een
groepje deskundigen, be
staande uit neurlogen, inter
nisten en een theoloog.
22.30
De alles Is
anders show
23.25
Late night
concert
23.25
Heut'abend
Voor het afscheid van de
'Alles is anders show' is Aad
van den Heuvel naar Cu
rasao gereisd, waar hij met
een aantal bewoners over de
situatie van het eiland zal
praten. De gasten in dit pro
gramma zijn: premier Dom
Martina en de ongekroonde
koning van Aruba, Betico
Croes. Hij zal de gelegenheid
te baat nemen zijn visie op
de ontwikkeling van de zes
eilanden te verkondigen.
Tevens komen vakbondslei
der Errol Cova; de hoofdre
dacteur van de Cuasaose
krant, de Amigoe, Frans
Heilegers; de schrijfster So-
nia Garmers, redacteur Car
los Daantje en de directeur
van TeleCurasao, Norbert
Hendrikse aan het woord.
Zanger en tekstschrijver
Billy Joel, die hier bekend is
geworden door zijn nummer
'Goodnight Saigon', trad vo
rig jaar juli voor het eerst
voor de televisie op met een
concert vanuit het Nassau
Coliseum op het Newyorkse
Long Island. Vanavond pre
senteert Veronica een uur
durende opname van dit
concert, waarin Joel num
mers als The Stranger, Big
shot, It's still rock roll to
me, My life, Allentown en
Pressure zingt.
Toen het nieuws op de tele
visie nog een bij uitstek
mannelijke aangelegenheid
was, werd tv-presentatrice
Barbara Dickman bij de kij
kers bekend. Vijf jaar lang,
van 1978 tot 1983, heeft zij
een belangrijk aandeel in de
rubriek Tagesthemen gele
verd. Thans werkt zij op de
Bonner redactie van een
Hamburgs geiilustreerd
blad. Joachim Fuchsberger
is benieuwd of haar leven
hierdoor veranderd is.
22.45
Die Klassen-
lehrerin
20.15
Jeremiah
Johnson
20.40
Agatha
Christie
Het verhaal 'Jane zoekt een
kaan' speelt in 1934, de tijd
van de wereldcrisis. Jane
heeft dringend een baantje
nodig, want ze kan haar
huur niet meer betalen.
Haar vriend wijst haar op
een mysterieuze advertentie,
waarin een blonde vrouw
gevraagd wordt met een
rechte neus, die over een
goede mimiek beschikt en
kennis van de Franse taal.
Tijdens haar sollicitatiege
sprek komt kolonelKranin
lot de conclusie, dat de intel
ligente Jane geschikt is voor
he baan. Het werk neemt
slechts twee a drie dagen in
heslag tegen een honora
rium van 2000 pond!
In het begin van de negen
tiende eeuw ziet Jeremiah
Johnson (Robert Bedford) de
geciviliseerde wereld al niet
meer zo zitten. Hij trekt de
Rocky Mountains in om op
beren te gaan jagen. Aan
vankelijk blijken van alle
levensgevaren de Indianen
niet eens zijn ergste vijan
den te zijn. Maar wanneer
hij een groep pioniers te
hulp komt, die in de sneeuw
zijn blijven steken en daar
bij een Indianenkerkhof
schendt, komt het tot bloedi
ge vergeldingsmaatregelen
Op een gymnasium in Parijs
geeft Marie Arnaud (Annie
Girardot) les. Haar voor
naamste principe is: het is
verboden iets te verbieden.
Voor haar kinderen en haar
leerlingen heeft ze een
warm hart en één keer in de
week komt de hele klas bij
haar thuis voor een open
hartige discussiemiddag,
waarbij geen thema taboe is.
De komst van een nieuwe
leerling, Laurent, schopt
echter dit harmonieuze le
ven in de war. Hij verzet
zich tegen haar pedagogi
sche opvoedingsregels en
verstoort zelfs de verhou
ding tussen Marie en haar
vijfjarige dochtertje.
Rondom
tien
He moderne medische tech
nieken maken het soms mo
gelijk ernstig zieke mensen
weer tot leven te wekken,
nadat hun hartslag en hun
ademhaling reeds gestopt is.
He aflevering "Dissen leven
en dood' houdt zich van-
avond bezig met grensover-
jehrijdingservaringen.
Henk Mochel laat een aantal
®ensen aan het woord ko-
■nen, die zogenaamd 'kli-
Robert Redford in 'Jeremiah Johnson' (België-Ne-
derlands, net 2, 20.15 uur). - fotoanp
NOS
09.30 Nieuws voor doven en
slechthorenden.
13.00 Nieuws voor doven en
slechthorenden.
AVRO
16.00 Minibios. Films voor de
jeugd.
16.15 Wordt vervolgd,
magazine over strips en
tekenfilms. Presentatie: Han
Peekei.
16.50 Alleen als ik lach,
Engelse tv-serie. Afl.: Het
ingezonden stuk.
FEDUCO
18.25 Taal, tekens en regels
(24).
18.40 Het kantongerecht (5).
KRO
18.55 Candy, Candy,
kinderserie. Afl.Een dame in
de stal.
19.15 Vluchtelingeneiland (4),
jeugdserie. Afl.: Race tegen de
klok.
NOS
20.00 Journaal.
'KRO
20.28 De Wrekers, Engelse
serie. Een jonge acteur doet
een auditie voor een filmrol bij
drie Hollywood-veteranen.
21.20 Brandpunt, waarin het
wekelij ks gesprek met de
minister-president.
22.05 Hallo Larry,
Amerikaanse tv-serie. Afl.:
Op bezoek bij een oude vriend
(2).
22.30 De Alles is Anders Show,
praatprogramma van Aad van
den Heuvel. ES
NOS
23.35 Journaal.
23.40 Den Haag vandaag.
Verslag van de vandaag
gehouden RSV-hoorzitting.
23.55 Nieuws voor doven en
slechthorenden.
NOS
13.00 Nieuws voor doven en
slechthorenden.
18.15 Nieuws voor doven en
slechthorenden.
18.20 Paspoort voor
Spanjaarden.
18.30 Sesamstraat.
18.45 Jeugdjournaal.
19.00 Journaal.
NCRV
19.12 Kanaal 13 (7), tv-serie.
Son, een meisje dat houdt van
motoren en muziek, komt bij
Kanaal 13 een
demonstratiebandje te laten
horen.
19.35 Kwistig met muziek.
Eddy Beckers muzikale
spelshow.
20.40 Agatha Christie: Afl.:
'Jane zoekt een baan'.
21.30 Rondom tien. Afl.:
'Tussen leven en dood',
themaprogramma door Henk
Mochel. Vanavond gesprekken
met mensen die zeggen over de
grens tussen leven en dood te
zijn geweest.
NOS
22.30 Journaal.
IKON
22.45 Aan onze kinderen (3).
Serie over opvoeding en
ouder-kind-relaties.
VOO
23.25-00.25 Late Night
Concert: 'Billy Joel live from
Long Island'. Q
17.55 Journaal.
18.00 Tik Tak, tekenfilmserie
(herh.).
18.05 Klein, klein kleutertje.
18.20 Er was een keer.Kort
verhaal van Guido Staes.
18.30 Boone (4), jeugdserie.
19.20 Programma van de SO.
19.40 Mededelingenen
programma-overzicht.
19.45 Journaal.
20.10 Weerbericht.
20.15 Mini Micro Macro.
20.20 Het verzet, tv-serie van
Paul Louyet.
Ontsnappingslij nen (3). Afl. 9.
21.20 Liedjes voor Luxemburg
(2). Vooruitblik.
22.05 Wikken en wegen,
consumentenmagazine (herh.).
22.45 Journaal en Coda: 'Deze
lentevan Rutger Kopland.
18.50 Teletekst voor iedereen.
19.00 Pop-Elektron, muzikaal
magazine.
19.40 Mededelingen en
programma-overzicht.
19.45 Journaal.
20.10 Weerbericht.
20.15 Jeremiah Johnson,
Amerikaanse speelfilm uit
1972. Met: Robert Redford,
Will Geer, Stefan Gierash e.a.
Regie: Sydney Pollack.
22.05 Première, filmnieuws.
12.00 Teletekst.
14.00 Schooltelevisie.
17.05 Vacatures ONEM.
17.20 Plein Jeu,
kinderprogramma.
19.05 Ce soir, regionaal
magazine.
19.24 Consumententips.
19.30 Journaal.
20.00 A suivre, informatief
magazine.
20.30 Lemagiciende
Babylone, Duitse film uit 1983
over Rainer Werner
Fassbinder met een reportage
over de opnamen van
'Querelle de Brest'.
23.10 Journaal.
15.30 Teletekst.
18.30 Image..in, rock- en
videomagazine.
19.30 Journaal met
gebarentaal.
19.55 Les peintres égyptiens
témoins de leur temps (6),
serie.
20.30 Messe pour le temps
futur, ballet van Maurice
Béjart.
10.00 Heute.
10.30 Wo geht's lang, Kutti, tv-
film van Peter Stripp (herh.).
11.25 Lustige Musikanten
(herh.).
12.55 Persoverzicht.
13.00 Heute.
13.15 Teletekst-overzicht.
15.40 Teletekst-overzicht.
16.00 Tagesschau.
16.10 Der Elefant auf Papas
Auto, een ongelooflijk verhaal,
j eugdprogramma.
16.25 Das grosse Abenteuer im
Ballon, Amerikaanse
jeugdfilm.
17.50 Tagesschau.
18.00 Hier und Heute.
18.25 Rummelpiatzgeschichte
n.
19.00 WWF-Club.
20.00 Tagesschau.
20.15 (ZW)Der Florentinerhut,
Duitse speelfilm uit 1939. Met:
Heinz Rühmann.
21.45 Plusminus, economisch
magazine.
22.30 Tagesthemen met
verslag uit Bonn.
23.00 Die Sportschau. Met o.a.
WK Biljarten.
23.25 Heut'abend.De ARD-
Talkshow met als gaste
Barbara Dickmann.
00.10 Hollywood in Bologna
(3), Italiaanse filmkomedie in
vijf delen.
01.00 Tagesschau.
10.00-13.00 Zie Duitsland 1.
13.15 Teletekst-overzicht.
15.25 Enorm in Form (herh.
16).
15.40 Teletekst-overzicht.
15.57 Programma-overzicht.
16.00 Heute.
16.04 Pinnwand, maandelijks
nieuwsoverzicht.
16.20 Pfiff, sportstudio voor
jonge kijkers.
17.00 Heute. Aansl.: Aus den
Landern.
17.15 Teie-IUustrierten.
17.50 (ZW)Pat und Patachon.
Afl.: Rauchloses Pulver (1).
Aansl.: Heute-Schlagzeilen.
18.20 (ZW)Pat und Patachon,
deel 2.
18.57 Programma-overzicht.
19.00 Heute.
19.30 Auslandsjournal,
reportages.
20.15 Derrick, misdaadserie
van Herbert Reinecker.
21.15 Vorsicht, Falie!, tips van
de politie.
21.45 Heute-journal.
22.05 Aspekte, cultureel
magazine.
22.45 (S)Die Klassenlehrerin
(La clé sur la porte), Franse
speelfilm uit 1978. Met: Annie
Girardot, Patrick Dewaere,
Stéphane Jobert e.a. Regie:
YvesBoisset. O
00.25 Heute.
kend. 10.02 Muziek op bestelling.
11.02 Ratel. 11.53 Pastoor A.C
Raadschelders. 12.03 Spelen maar.'
13.06 Echo. 13.16 Muz. om op te
schieten, een kwestie van aksent
14.02 Thé complet. 15.03 Bijplaten.
15.50 Kiekeboe. 16.02 Aan de veilige
kant. 17.02 Het betere werk. NOS:
17.53 Marktber. i.s.m. KNBTB. 17.55
Meded. KRO: 18.06 Echo-magazine
(18.35 Kruispunt-interview). 19.02
Levenslief en levensleed. 19.30 Man
en paard. 20.03 Country time. 21.02
Nine o'clock jazz. 22.02 Goal. NOS
23.02 Met het oog op morgen. VOO
0.02 Erik de Zwart. 2.092 In the mix
3.02 Peter Teekamp. 4.02 Jeroen
van Inkel. 5.02 't Komt voor de
bakker.
18.00 Telekolleg I: Biologie, les
10.
18.30 Hallo Spencer,
jeugdserie.
19.00 Aktuelle Stunde, met
Blickpunkt Düsseldorf.
20.00 Tagesschau.
20.15 Liinder - Menschen-
Abenteuer. Die Bororo,
reportage over de Nigeriaanse
Bororo-stam.
21.00 Ordnung aus dem Chaos.
Synergetik als
Erfolgsgeheimnis der Natur.
21.45 Landesspiegel. Portret
van Werner Worschech,
tekstschrij ver.
22.15 Der Doktor und das liebe
Vieh (herh.).
23.00 Rockpalast. Met:
Mother's Finest (herh.).
00.30 Journaal.
VPRO: 7.00 Nws. 7.10 Radio
nieuwsdienst VPRO (7.30, 8.00 en
8.30 Nws.). NOS: 9.05 NOS-sportief
9.24 Waterst. 9.30 Nws. VPRO: 9.33
Een hemel op aarde (10.30 Nws.)
AVRO: 11.00 AVRO's Denksport
panorama. 11.10 Schoolradio. NOS
11.30 Nws. 11.33 Homonos. 12.00
NOS-Werkbank. 12.26 Meded. voor
land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.36
Tussen het nieuws. 13.00 Nws. 13.10
Meer over minder (13.30 Nws.)
14.20 Voor blinden en slechtzien
den. 14.30 Nws. Teleac: 14.33 Por
Favor (19). VARA: 15.03 Radio
weekblad (15.30,16.30, en 17.30 Nws
17.36 Dingen van de dag. P.P.18.20
Uitz. van de D'66. Overh.voorl.
18.30 De Nederlandse Antillen. VA
RA: 18.40 Het circuit (20.00 Nws.).
RVU: 21.40 Vrijwilligerswerk.
NOS: 22.00 De torpedering van de
Tjisalak. 22.30 Nws. 22.40 Oost-
West. VARA: 23.00 Het zout in de
pap. 23.55 Nws.
Ieder heel uur nieuws. EO: 7.02
Ronduit op 3. 8.03 Tijdsein. 9.03 De
muzikale fruitmand. 10.00 Muziek
motief. NCRV: 10.30 Popstation (ca.
11.30 Weerman Hans de Jong).
VOO: 12.03 Mono. 13.03 Tipparade.
15.03 Top 40 (16.30 Popjournaal.
17.30 Concertagenda). NOS: 18.04
De avóndspits. VOO: 19.02 Bart en
de Zwart. 22.02 Countdown Café.
VOO: 7.00 Nws. 7.02 Ochtendstem
ming. (8.00 Nws.) 9.00 Veronica's
meesterwerken (op compact-disc).
10.30 Muz. voor miljoenen. 12.00
Strauss en Co. 13.00 Nws. 13.05 Ver
onica klassiek. Nederlands kame-
rork. met solist. VPRO: 14.30 Mu
ziek op vier: Heden Dagelijks. 16.00
De tweede beweging. NOS: 20.00
Europees Concertprodium. Rund-
funksinfonie Orchester Saarbrüc-
ken met solist (in de pauze: ca.
20.50 Muz.spiegel). 22.05 NOS-jazz-
internationaal.
Ieder heel uur nieuws. KRO: 6.02
Ontbijtshow, verv. 8.06 Echo. 8.16
Scheer je weg. 8.53 Pastoor A.C.
Raadschelders. 9.03 Adres onbe-
(Via AM-zender Hilversum 1)
NOS: 19.02-19.40 Nws. voor buiten
landers. 19.02 Bulletin in het Ma
rokkaans-Arabisch. 19.10 Bulletin
in het Berbers. 19.20 Bulletin in het
Turks. 19.30 Bulletin in het Sr>aan<;