Goedkope heruitgaven
in 'Literair Moment'
nva:.
VERSCHILLEN
'te kunst1
te keur
De Ploeg
Symbolisch
HILVERSUM 2
HILVERSUM 3
HILVERSUM 4
Isometrische Landschappen
Onbekend
werk van
Faulkner
mkeen Wiske: Het Delta-duel
Kaatje
P'e Happie En De Pingel-Bibberatie
HILVERSUM 5
Boes
ft
OPLOSSING
WOENSDAG 4 APRIL 1984
T3Z PAGINA GIDS 2
Flip de Kam als 'no non
sense' wethouder in 'Hui
lend Beton'. - fotovprc
tuigd dat de maatschappij in
werkelijkheid nog bizarder
is dan de groep schetst in het
vaag in de nabije toekomst
gesitueerde 'Huilend Beton'.
„Het is allemaal nog veel er
ger. Wist je dat er inderdaad
al mensen zijn die in tele
fooncellen leven? En wed
den dat die gaarkeuken, dat
wijkrestaurant - want een
woord hè, verdomd, dat
neemt het welzijnswerk
straks over -er binnenkort
ook komt!"
Een van de leuke bijkom
stigheden van 'Huilend Be
ton' is het optreden van be
kende Nederlanders in een
gastrolletje. Zo is PvdA-Ka
merlid Aad Kosto overtui
gend als een barse deur
waarder, brengt Viola van
Emmenes geoefend het TV-
Journaal en is de fiscaal-ju
rist Flip de Kam heel geloof
waardig als de goedbedoe
lende wethouder die zijn ze
geningen wil rammen door
de strot van het morrende
volk. Dat morrende volk
wordt hoofdzakelijk uitge
beeld door een kijvend wijl
dat echter groot gelijk heeft
en een radio-piraat die zich
ook heeft opgeworpen al:
ether-verslaggever.
'Meatbal' komt heel over
tuigend over. Je gaat bijna
vergeten dat er geacteerd
wordt. En inderdaad gaan
de spelers al improviserende
soms zo in hun rollen op, dat
ze tijdelijk hun creatie wor
den. De scene tussen de wel
zijnsleider en diens opstan
dige onderling was pas goed
toen de acteurs echt ruzie
kregen.
weg. 17.55 Meded. (NOS) 18.06 Tijd
sein. 18.30 Kinderverhaal. 18.50 De
wolkenwagen. 19.02 Ronduit-ra-
diokrant. 19.20 Van U wil ik zingen.
19.40 De bijbel open. NOS: 20.03
Langs de lijn, sport en muziek.
23.02 Met het oog op morgen.
NCRV: 0.02 Volgspot. 1.02 Metropo
lis. 2.02 Nachtexpress. 6.02 In 't
voorbijgaan. 6.09 Vandaag.don
derdag.
VARA: 7.00 Nws. 7.10 De wekker
radio (7.30, 8.00 en 8.30 Nws.). NOS:
9.05 NOS-sportief. 9.24 Waterstan
den. 9.30 Nws. Teleac: 9.33 Follow
Me I (25). VARA: 10.03 Schoolradio
10.23 Hoor haar! (10.30 Nws.) 11.30
Nws. 11.33 Leef-tijd-genoeg.
Overh.voorl.: 12.16 Tekst en uitleg.
NOS: 12.26 Meded. v. land- en tuin
bouw. 12.30 Nws. VARA: 12.36 Din
gen van de dag. 13.00 Nws. 13.10
Leef-tijd-genoeg. (13.30 Nws.) 14.00
De Schuurpapier vanuit Diergaar
de Blijdorp. NOS-RVU: 14.33 't Git
en ik. NOS: 15.03 Zo kan het ook.
15.30 Nws. 15.32 NOS-Wereldw-
ijzer. 16.00 Wat een taal. 16.30 Nws.
NCRV: 16.32 Studio 55. 17.30 Nws.
17.36 Hier en nu. (18.00 Nws.) P-P--
18.20 Uitz. van de VVD. Hum.
Verb.: 18.30 Het voordeel van de
twijfel. NCRV: 19.00 Steen in
vijver. (19.00 NCRV-leerhuis. 19.1»
Lied van de week. 19.30 Rondom
het woord). 20.00 Nws. 20.03 Leger
des Heilskwartier. 20.18 De wereld
zingt Gods lof. 21.00 Bij de tijd.
21.25 Onder de kop. RVU: 21.40 Co
lours of English. Feduco: 22.00 Het
Kantongerecht (2). 22.15 Taal, te
kens en regels (21). NCRV: 223»
Nws. 22.40 Nederland en z'n huren.
23.00 Muz. van eigen tiid. 23.55 Nws-
Ieder heel uur nieuws. KRO: H
progr. kan tussen 8.00-17-00. n
nieuws en reklame, onderbroK
worden voor aktual. van Echo. wr*
Het leven begint na zeven, metr
ter Koele wijn. 9.04 Formule 3. ij-
Radio de 'De zwarte RoosI*
Vraag en antwoord. 13.04 Seeourg
en Wurlitzer. 14.04 And the be
goes on15.04 Komt er nog w
van? 17.04 Weeshuis van de n
NOS: 18.04 De avondspits.
19.02 Krachtvoer. 21.02 Demo. W
Rocktempel.
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het tevende
woord. 7.10 Preludium. 8.00 W
8.05 Platennws. 8.45 Musica ba
9.15 Onder de hoogtezon. 10-00
mermuz. uit de Barok. 10.30
kestpalet: Rotterdams *iin®
Orkest. 11.40 Symf. en concen»
van J. Chr. Bach (8). 12.10 Treil*
see Blaasensemble. 13.00 Nws. 0
Kerkorgelconcert. AVRO:
Edo de Waart dirigeert wel4 30
van Wagner en Stravinsky
Amerikaanse muziek. 16.00
piade: Frankrijk. 20.00 Concerig
bouw Ork. met soliste: Klass.
21.15 Kamermuz. van Bruno
tentoonstellingen
E1NDREDAKTIE HENK EGBERS
Weverij „De Ploeg" van 1923
1957. Textielmuseum Gast-
huisring 23 in Tilburg, tot en
Let 20 mei.
ploegstoffen, woningtex
tiel die garant staat voor de
goede smaak van de gebrui-
iker, hebben zowel in sociaal
hls'in artistiek opzicht een
interessante geschiedenis. De
totstandkoming van een ten
toonstelling over dit onder
werp is te danken aan Helen
Eoterenbrood, die als kunst
historisch studente aan de
Rijksuniversiteit in Utrecht,
hiervan haar doctoraal
scriptie maakte. Deze bijzon-
ire manier van afstuderen
lis neergelegd in een fraai
uitgevoerd boekwerk met
beeldmateriaal zelf in kleur,
dat als catalogus de tentoon
stelling begeleidt.
In deze studie is de ge-
noemde periode behandeld
een tijdperk in de ge-
I schiedenis van dit bedrijf,
I waarin de idealen waarmee
men begon, tot bloei kwamen
en uiteindelijk leidden tot
het instellen van een andere
vorm van bedrijfsvoering: de
in 1957 gevestigde stichting.
De Ploeg is in 1923 door
I enkele idealisten, leden van
I de Bond der Religieuzen
I Amargo-Communisten als
leen coöperatieve Produktie
len Verbruiksvereniging op-
I gericht. De utopische plan-
Ir.en zijn in het beeldmerk
Ivan De Ploeg fraai weerge
geven: de man met de ploeg
I symboliseerde 'de wereld
1 omploegt voor het nieuwe
zaad, die opruimt militairis-
drank, ellende, uitbui-
en gevangenis, om
I ruimte te geven aan de vrij-
lhtid. De opkomende zon op
|fe achtergrond stond voor
htl'groeiend socialisme' te-
Jltmver 'de bonte vloek van
fta kapitaal'. A^n de wereld-
liiervomende idealen bleken
lïat praktische bezwaren te
lileven zoals het collectief sa-
liienwonen en het werken
|ionder loon, maar uiteinde-
startte men met negen
Iwefgetouvven, een naaima
chine en twee wevers het be-
drijf.
Men ging er vanuit dat er
lioor en voor geestverwan-
-en, die we nu alternatieve-
:n zouden noemen, ge-
I werkt moest worden. Enige
hanpassing aan het leven
Ivan alledag in de wereld van
pen leek onvermijdelijk,
I hetgeen voortreffelijk werk-
I te, want in 1935 had De Ploeg
I al meer dan 1000 verschillend
[gedessineerde stoffen in de
produktie, alle van hoog-
I waardige materialen en lich-
I Wit. 1 Meter katoenen gor
dijnstof van 120 centimeter
oreed, kostte in die tijd 1,45.
De progressieve ideeën
van de Ploeg-coöperanten
statisch karakter krijgen.
Zeker wanneer hij nogal ab
straherende styleringen
doorvoert kun je de indruk
krijgen dat bijvoorbeeld
twee herten een min of meer
religieuze totempaal gewor
den zijn. De vereenvoudigin
gen die hij soms doorvoert
bij mens- en dierfiguren
doen denken aan oude grot
tekeningen. Zelfs wanneer
hij zichzelf verleidt om wat
naturalistischer te werken
(bijvoorbeeld zittend naakt)
wordt de symmetrie weer
aangewend om het beeldje
rust te geven. In wat grotere
stukken als Klaroenstoot en
Schijf ontknoping worden
genoemde gegevens wel ge
hanteerd, maar veel vrijer
gecombineerd zodat daar
door de sterkste sculpturen
ontstaan.
In de hal van de Technische Hogeschool te Eindhoven
exposeert de Belgische kunstenaar RAYMOND BARION
'Isometrische Landschappen'. Via dertien doeken laat hij
zien afstand te nemen van de traditionele schilderkunst
en op zoek te zijn naar beeldingen, die inspelen op het
actuele leefgevoel. Kwast en olieverf zijn vervangen door
airbrush en acryl; het beroemde éénpuntsperspectief der
Renaissance wordt opgeheven door desoriëntatie, gevat
in een isometrisch raster (een aaneenschakeling van rui
ten met twee hoeken van 30°). Gesproken wordt van een
anti-representatie, metamorfose, panoptische macht en
architectonische vormen. Dat vlakbij deze tentoonstel
ling nog een andere staat opgesteld met de titel 'Ogen be
drogen' berust niet op toeval. Daarop kun je inzicht krij
gen in beoordelingsfouten door ogen. Dagelijks te zien
van 9-18 uur en in de weekends van 14-18 uur.
sloten onmiddellijk aan bij
de veranderingen in de ar
chitectuur van die tijd die
zeer vernieuwend werkte.
Het grote belang van de
Ploegstoffen is de invloed
geweest die ze op onze inte
rieurs hebben gehad. De weg
van de negentiende eeuwse
velours en pluche naar de
moderne wollen en katoenen
stoffen is uitvoerig gedocu
menteerd aan de hand van
stalen en teksten, die samen
een stevige basis vormen
voor de historische waarde
van het Ploegstofje. L.R.
Tineke van Trigt, gobelins
en Joep Coppens, beelden.
Het Tongerlohuys, Molen
straat 2, Roosendaal. Open
dagelijks van 14-17 uurjtot
en met 29 april)
Een mooie tentoonstelling
om te zien. Gobelins met
bronzen beelden vormen hier
een aangename combinatie.
De thema's, die belden be
spelen, hebben te maken met
oergegevens en worden on
dersteund door hele aarden
materialen (brons en textiel-
vezels).
Tineke van Trigt uit Heeze
kreeg haar opleiding bij Al-
bert Troost aan de Van Eyk-
academie in Maastricht en
bij niemand minder dan
Abakanowicz in Polen. Maar
haar werk heeft niets van
doen met de ruimtelijke tex-
tielstructuren, waardoor de
ze laatste hier vooral be
kendheid kreeg (de immense
textiele objecten in het Bos
sche provinciehuis). Ze
maakt wandtapijten in de
letterlijke zin van het woord.
De grote doeken zijn allen
geinspireerd door (onneder-
landse) stenen. Ze schetst
van te voren veel. Haar
werkstukken hebben ook
dan ook een schilderkunstig
aspect. Maar het strak gewe
ven materiaal „voelt" an
ders. De stenen zijn niet na
drukkelijk uitgewerkt, maar
bij na alleen contouren uitge
werkt. Doordat ze met lichte
nuanceverschillen werkt in
enkel groen en licht gebro
ken witten worden de stenen
bijna etherisch, iets sacraals.
Er gaat rust van uit. Beheer
ste monumentaliteit. Verder
zijn er nog miniaturen aan
wezig als lieve kleine vertel
lingen. Prijzen vanaf 390.-.
Joep Coppens uit Vlierden
bij Deurne studeerde in
Maastricht bij Carasso en in
Amsterdam bij Couzijn. Hij
vindt zelf dat uit de invloed
van deze beide tegengestelde
beeldhouwers zijn kunst is
ontstaan; hij zijn eigen weg
is gegaan. Zijn beelden zijn
doorgaans zeer symmetrisch
opgebouwd, waardoor ze een
IN MIDDELBURG expo
seert in de Vleeshal ttn 18
april de Ij slander Magnus
Gudlaugsson. Hij zegt: „Mijn
schilderijen zijn een protest
tegen de traditionele schil
derkunst. Ik heb altijd ge
houden van het gevoel van
leegte, dat het verschijnsel
contradictie wekt". In elkaar
spiegelende lichtdicht ver
pakte spiegels demonstreren
dat onder meer. Di tón za 13-
17 en zo 14-17 uur.
IN HOEVELAKEN bij nv
Bouwfonds Nederlandse Ge
meenten exposeert de bra-
bander Theo Kuijpers zijn
laatste ontwikkelingen: cal-
ligrafische tekens, geschil
derd op papier. Ze hebben
zich ontwikkeld uit zijn ar
chaïsche, boerenfetisjisme als
reactie op een stadscultuur.
Op werkdagen van 9-17 uur.
Voor andere tijdstippen tel.
03495-39207.
FOURFOLD heet een
groep van vier vlaamse ar-
tisten, die elkaar leerden
kennen op het Masereelcen-
trum te Kasterlee, België.
Samen maakten zij een
kunstmap (zeefdruk, litho en
2x lino). De eenheid van de
vormtaal (grafiek) was hun
leidraad. Zestig exemplaren.
BFR 8000 per stuk. (inlichtin
gen: tel. 09-32.3.311.56.19).
IN EINDHOVEN heeft Ar-
nulf Rainer zijn 'Hand- und
Fingermalereien' tot 15 april
opgehangen in de nieuw
bouw van het Van Abbemu-
seum. Op zoek naar wegen
om de huidige cultuur te ont
snappen heeft hij een groot
aantal schilderijen gemaakt
met een veredelde vorm van
vinger-painting. Deze zoge
noemde 'labiele vrijheid van
het ik in een donkere inner
lijke dialoog met zichzelf
wordt vaak even verdienste
lijk beoefend op creatieve
centra.
IN AMSTERDAM is tot de
zomervakantie in het Allard
Pierson Museum - archeolo
gisch museum van de uni
versiteit van Amsterdam
aan de Oude Turfmarkt 127 -
een tentoonstelling te zien
met de titel 'Drank Drama
Dood-Dionysius'. Het mu
seum, dat zijn 50 jarig be
staan nu viert, kreeg daarom
een oude sarkofaag (stenen
doodskist) cadeau met voor
stelling die betrekkingen
hebben op de wijngod Dio-
nysius. Aan de hand van an
tieke voorwerpen is rond de
ze sarkofaag een expositie
gebouwd, die gewijd is aan
deze wijngod en zijn ere
dienst. Di tón vr 10-17 en za
en zo 13-17 uur.
Van onze kunstredactie
De uitgeverij Meulenhoff is
begonnen met de serie 'Lite
rair Moment', waarin vier
keer per jaar literaire 'monu
menten' uit eigen fonds ver
schijnen. Bij deze heruitgaven
wordt gratis een informatie
boekje geleverd bij ieder boek
(los 2,50). Als eerste boek ver
scheen het debuut van Frans
Kellendonk uit 1977, de verha
lenbundel 'Bouwval'. Dat boek
kost nu 14,50. Het volgende
deel, dat in juni uitkomt, is
aan Strindberg gewijd. Een
zinvolle inhaalmanoeuvre
voor onder meer middelbare
scholieren en een publiek, dat
altijd even moet wennen aan
auteurs, die bij hun start con
troversieel zijn of stof doen
opwaaien.
De discussie rond Kellen
donk bij dit debuut (onder
meer in de Haagse Post),
waarbij hij met enkele ande
ren werd ondergebracht bij
een zogenaamde nieuwe rich
ting, die van de 'Acedemisten',
is interessant geweest voor
een incrowd. Als Frans Kus-
ters, die letterlijk het Njmeeg-
se academiemilieu in zijn be
schouwend proza betrekt, is
bij Kellendonk een weliswaar
ander Nijmeegs milieu onder
werp van een 'gelijksoortige
vorm van denken, die het be
grip 'Acedemisten', kan oproe
pen. Maar nu, op wat afstand,
zie je heel andere processen,
die minder nieuw zijn dan ze
lijken.
Zij horen bij dat slag mi-
lieuvervreemders als Wolkers
en 't Hart. Namen zij in hun
boeken afscheid van een calvi
nistisch milieu uit de jaren
dertig en veertig, bij figuren
als Kellendonk en Kusters zie
je hetzelfde proces, maar dan
gericht tegen de jaren vijftig
en zestig. Culturele puber
teitsverschijnselen! Vers twee
is dan dat ze het min of meer
NEW YORK (DPA) - De uit
geverij van de universiteit van
Texas publiceert in mei 14 tot
dusver onbekende liefdesge
dichten die William Faulkner
in 1921 schreef voor zijn toe
komstige vrouw Estelle
Franklin en zelf inbond. Naar
de New York Times berichtte
schreef Faulkner de gedichten
onder de titel 'Vision in
Spring' in de jaren waarin hij
zich beschouwde als een 'mis
lukt dichter'.
'Vision in Spring' behandelt
volgens de N.Y. Times seks,
liefde, impotentie en dood,
eenzaamheid en verlangen 'te
gen de achtergrond van stad
en strand'. De gedichten van
de 24-jarige Faulkner, die als
geestelijke oefeningen voor
zijn latere proza kunnen wor
den beschouwd, kwamen na
de dood van de schrijver in
1962 in handen van zijn vrouw.
De oorspronkelijke band is
verloren gegaan, maar de
Faulkner-wetenschapper Ju
dith Sensibar trof bij de doch
ter van de schrijver een foto
kopie aan.
Frans Kellendonk
literair-technisch knap doen.
Wolkers schrijft heel wat be
ter dan 't Hart en - daarover
gaat het hier - Kellendonk is
een streekromanschrijver op
een manier als de uitgeverij
Meulenhoff staat tot de uitge
verij Westfriesland ('groot' in
het uitgeven van streekro
mans).
'Bouwval' is inmiddels ze
ven jaar oud. In deze weggooi-
maatschappij, waarbij De
Slegte al na nauwelijks één
jaar goede boeken in de
ramsch gooit (en daarmee po
tentiële auteurs de pin op de
neus geeft), lijken zeven jaren
al een verouderingsproces van
jewelste. Nu heeft Kellendonk
vorig jaar nog een verhalen
bundel bij Meulenhoff uitge
geven (Namen en gezichten)
zodat de vraag: Kellendonk,
wie was dat ook weer? niet ge
rechtvaardigd is. Maar zijn
'Bouwval' is dus al héél oud...
Frans de Rover schreef in
het informatieboekje de inlei
ding op Kellendonk onder de
titel 'Clio kan niet zonder my
then'. Daarin komt alles aan
de orde wat Kellendonk tot nu
toe schreef. In een collage van
teksten volgt dan een ant
woord door de auteur waarom
het hier gaat. 'Schrijven is een
langzame zelfvernietiging
een schrijver is geëngageerd
met mensen, niet met ideolo
gieën. Een ideologie is een
moedwillige versimpeling van
de werkelijkheid'. Wat is wer
kelijkheid, wat is vervalsing;
wat is realisme, wat idealis
me...? Waar deze tegenge
stelden met elkaar in conflict
komen ontstaan er bouwval
len.
films
GOES
Grandtheater - 20 u.
The day after, 12 j.
TERNEUZEN
Luxor - 20 u.
Moord in extase, 12 j.
VLISSINGEN
Alhambra I - 20 u.
Ciske de rat, 12 j.
Alhambra 2 - 20 u.
Lanuit de Varennes, 16 j.
ANTWERPEN
Rex - 12,14,16,18, 20 en 22
Rex-Club - 11.45,14,16.30,
19 en 21.30 u. Krieg und friede.
Metro I - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Les morfalous.
Metro II - 12,14,16,18,20
en 22 u. Screwballs.
Odeon - 14,16,18, 20 en 22
u. Emmandelle 4.
Rubens - 12,14,16,18,20
en 22 u. Rumble fish.
Sinjoor - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Zware jongens
Vendome - 14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Without a tra-
ce.
Quellln I - 13.30,17 en 20.30
u. Scarface.
Quellln II - 11.45,14,16.30,
19 en 21.30 u. Gorky park.
Quellln III - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. De leeuw van
Vlaanderen.
Astra - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. Thunderball.
Astrld - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Herbie rides again.
Capitole - 12,14,16,18, 20
en 22 u. Eddie and the cruisers.
Savoy - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Gwendoline.
Ambassades - 12,14,16,18,
20 en 22 u. Angel.
Ambassades-Club I - 12,14,
16,18, 20 en 22 u. Carmen.
Ambassades-Club II - 12,
14, 16, 18, 20 en 22 u. Tchao
pantin.
Ambassades-Club III - 12,
14,16, 18,20 en 22 u. De duivel
van het eiland.
Ambassades-Club
IV - 11.45,14,16.30,19 en
21.30 u. L'ete meurtrier.
Festa - 13,15,17,19 en 21 u
Xtro.
Brabo - 12,14,16,18, 20 en
22 u. The last savage deel 2,
Shocking Afrika.
TIJI - 12,14,16,18, 20en22
u. Sahara.
Wapper - 12,14,16,18, 20
en 22 u. The Osterman weekend.
BRUGGE
Komplex Zwart-Huls
Gulden Vlies 1
14.30 en 20 u. Garcon.
22.30 u. L'ete meurtrier.
Gulden Vlies 2
14.30 en 20 u. Hercules.
22.30 u. Sudden impact.
Gulden Vlies 3
14.30, 20 en 22.30 u. Staying ali
ve.
Memling
20 u. Zware jongens.
Rembrandt
20 u. De sadist met de ketting
zaag.
GENT
Decascoop
1 - 15, 20 en 22.30 u. Scarfa
ce.
2 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Emmanuelle4.
3 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Jaws 3.
4 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Les morfalous.
5 - 22.30 u. The mafu cage.
6 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Rumble fish.
7 - 15,17.30, 20 en 22 u. Hot
dog.
8 - 17.30,20 en 22 u. Angel.
9 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Operatie roze panter.
10 - 20 en 22.30 u. An officer
and a gentleman.
11 - 15,17.30 en 20 u.Don Ca-
millo.
12 - 15 en 20 u. In naam van al
de mijnen.
13 - 15,17.30, 20 en 22 u.The
draughtsman's contract.
14 - 15 u. Sneeuwwitje.
15 - 17.30,20 en 22.30 u. Eren
dira.
KOEWACHT
J. de Kind -
14.30 u. schieting.
R.v. Steene
9.30 u. kloefkensschieting.
15 u. schieting.
exposities
ST. ANNA TER MUIDEN
Voormalig Gemeentehui-
s - Aquarel-etsen van Horst de
Blaere, lino's van Liesbeth Hu-
ser, etsen van Ernest Joachim,
fotografieken van Wim Krull en
etsen van Dietmar Noworzyn,
onder het motto 'Wa stelt da noe
voo?'. Geop. tijd. kantooruren.
OOSTBURG
Atelier Oudestad 66, Oude-
stad 64-66 - Werken van Jan
Verschoore. Geop. di. t/m za.
10-12 en 14-18 u.
VLISSINGEN
Galerie Marquis, Nieuwendijk
15 - Nieuwjaarstentoonstelling
'5 jaar Galerie Marquis'. Geop.
woe. t/m zat. 13.30-17.30 u.
zond. 14-17 u.
(ADVERTENTIE)
Doordacht
Zo mag u het verzekeringsadvies
van een NVA-lid wel noemen.
Hij neemt er de tijd voor, u rustig te advi
seren. Onafhankelijk van welke maatschap
pij ook. Behoedt u voor „te weinig" maar
ook voor „te veel". Kortom, hij ziet het als zijn
taak üw belangen te behartigen. Bij schade-
afhandeling bijvoorbeeld.
De NVA is de Nederlandse Vereniging van
Makelaars in Assurantiën en Assurantie
adviseurs, waarvan uitsluitend assurantie
kantoren lid zijn, die zijn toegelaten op
hun vakmanschap, hun kwaliteit f
van advies en begeleiding.
De NVA is uw verzekering voor het beste advies.
chten
derna. 21.30 Muzikale ëe2Al
van Medea.
(Via de AM-zender van HiNe(
1) NOS: 19.02 Nieuws voor
landers. 19.02 Bulletin in Wl
rokkaans-Arabisch. 19-1°,. .^het i
Bulle®
in het Berbers. 19.20 Bulletin1''
Turks. 19.30 Bulletin in het Spa"
i
'oineupejA uibbj oi 'omwe-iA snau
do '6 'laauiBJi uba qnq '8 'taauiBq uba ;ood
'i 'Jnap daauSpueq -g 'sqqaaj tuooquqBd g
'pjoqtBdsja;qoB -f 'jnajjneqa qaoppjooq g
'jaaiUBij uba ijbb;S g 'oineiqoejA tuBjffrz q