itaire:
edder
kaatje
dcnilaer Jxajjael was
ook begaafd architect
te kunst
te keur
r25£3É
1VERSUM 2
JQENSDAG 21 MAART 1984
Droomhuizen
PAGINA GIDS j
pen
Fotografieken
Verzameling
van Becht
te bekijken
wke en Wiske: Het Delta-duel
typie Happie En De Pingel-Bibberatie
ESKEffi
in mentale kwestie
je niet verzadigd
T3Z PAGINA GIDS 2
g Lemond, wielrenner
stekend gepresenteerd zijn
in dunne houten lijstjes en
voor een uiterst schappelijke
prijs te verwerven zijn. Deze
boeiende expositie, die vele
natuuriefhebbers en ama
teur-fotografen wel aan
moet trekken.
Willem Enzinck
Architectuur in Lego,
ifestersingel 8, Rotterdam.
Doen: dagelijks van 11.00-
i;0O uur, zondags 12.00-17.00
0iir (tot 15 april).
gen interessante en origi
ne expositie. Tien archi
tecten (onder wie de Breda-
1[iaar Wolf Schijns) kregen
ran de Rotterdamse Kunst
stichting de opdracht hun
droomvilla te ontwerpen en
hem daarna op een schaal
125 uit te voeren in lego-ste-
nen (meer dan 1600 soorten),
pe expositie bestaat uit die
tien grote maquettes, die los
van alle mogelijke opmer
kingen, al een plezierig kijk
spel opleveren. In mei is de
collectie te zien in de Acade
mie voor Bouwkunst in Til
burg, in juli en augustus in
ket Nederlands Documenta
tiecentrum voor de Bouw
kunst in Amsterdam, waar
na nog andere plaatsen vol
gen. Volgend jaar komen
frankrijk, Duitsland, Italië
en Zwitserland aan de orde.
Door het hele ambtelijke
bouwregime barsten archi
tecten van frustraties. Via
deze 'droomhuizen' konden
ze zich ongeremd uitleven.
Enkele algemene kenmer
ken vallen hierbij op. Onder
andere, dat er architecto
nisch geen echt nieuwe din
gen te voorschijn komen.
Het is een schaalvergroting
van tamelijk traditioneel
denken, ondersteund door
technische hoogstandjes,
maar niet door nieuwe vi
sies. Er wordt zelfs nogal
eens patserig uitgepakt met
grote zwembaden, sportac
commodaties e.d. Opvallend
is ook dat in heel veel geval-,
len primair gedacht wordt
aan wonen voor twee men
sen, afgeschermd door pri
vacy (hekken e.d.). In een
enkel geval is de opstelling
zelfs heel feodaal met on
dergeschikt personeel in
huis.
Vormgevend is het soms
wel spectaculair en geestig,
maar het sluit aan bij het
geijkte rechtlijnige denken
(mede door het lego-mate
riaal ondersteund). Het is te
hopen dat, meer dan binnen
dit rubriekje mogelijk is, de
architecten-psychologie van
deze tentoonstelling wordt
uitgediept. In de badineren
de inzending van Sjoerd
Soeters ('Modaal Acropolis-
me') wordt bijvoorbeeld wel
het 'vocabulair verval', dat
aangevoerd wordt door ma
kelaars met hun aanbiedin
gen van landhuizen, heren
huizen, drivë-in-woningen,
patio-boerderijen en villa's
Wat is eigenlijk een
'villa'?
Nu wil dit niet zeggen dat
deze ontwerpen enkel holle
vaten zijn. De enige dame in
het gezelschap, Madeleine
Steigenga, mag dan een in
telligent spelletje spelen op
het thema 'Villa voor Mon
driaan en dame in badpak',
de inspiratie die Wolf
Schijns haalde uit een ver
haal van Calvino voor een
villa voor Casanova en twee
dames, persifleert duidelijk
problematiek in menselijke
relatiepatronen. En, zoals
mogelijk bekend, sturen ar
chitecten met hun kundig
heden menselijke levens
minstens even 'machtig' als
psychotherapeuten e.d. Jan
Benthèm ontwierp een drij
vend huis, dat van doen
heeft met ecologische en
en 22 u. Carmen.
BRUGGE
Komplex Zwart-Huls
Gulden Vlies 1
14.30 en 20 u. Staying alive.
22.30 u. L'été meurtrier.
Gulden Vlies 2
14.30 en 20 u. Le marginal.
22.30 u. Duck you sucker.
Gulden Vlies 3
14.30, 20 en 22.30 u. Sudden
impact.
Memling
14.30 en 20 u Hercules.
Rembrandt
14.30 u. Herbie rides again.
20 u. Katharina de naakte
tsarina.
GENT
Decascoop
1 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Operatie roze panter.
2 - 15,17.30, 20 en 22.30 u
Angel.
3 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Jaws 3.
4 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Rumble fish.
5 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Hot dog
6 - 15,17.30, 20 en 22.30 u.
Erendira.
7 - 15,17.30 en 20 u. De
leeuw van Vlaanderen.
8 - 15,17.30 en 20 u. Don
Camillo.
9 - 17.30, 20 en 22.30 u. An
officer and a gentleman.
10 - 17.30, 20 en 22.30 u.
Grijpstra en de Gier.
11 - 15,17.30 en 20 u. The day
after.
12 - 15 en 20 u. In naam van al
de mijnen.
13 - 15 u. Staying alive.
14 - 15 u. Sneeuwwitje.
15 - 22.30 u. Osterman
weekend.
16 - 22.30 u. Heat and dust.
17 - 22.30 u. De markies
amuseert zich.
GOES
Grandtheater - 20 u.
Sophies choice, 12 j.
HULST
Koning van Engeland
20 u. Schatjes, 12 j.
20 u. The day after, 12 j.
TERNEUZEN
Luxor
20 u. Staying alive, a.l.
20 u. Schatjes, 12 j.
VLISSINGEN
Alhambra I - 20 u.
Staying alive, a.l.
Alhambra 2 - 20 u.
The day after, 12 j.
ANTWERPEN
Rex - 12,14,16,18, 20 en 22
u. Tchao pantin.
Rex-Club - 12,14,16.30,19
en 21.30 u. Table for five.
Metro I - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Screwballs.
Metro II - 12,14,16,18,20
en 22 u. The Osterman weekend.
Odeon - 14,16,18, 20 en 22
u. First desires.
Rubens - 12,14,16,18, 20
en 22 u. Yor, the hunter of the
future.
Slnjoor - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Sahara.
Vendome - 14,16,18, 20 en
22 u. The hunger.
Quellin I - 11.45,14,16.30,
19 en 21.30 u. Gorky Park.
Quellin II - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. De leeuw van
Vlaanderen.
Quellin III - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Christine.
Astra - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. From Russia
with love.
Astrid - 12.14,16,18, 20 en
22 u. De Aristokatten.
Capitole - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Sudden
impact.
Savoy - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Erotic passion.
Ambassades - 12,14,16, 18,
20 en 22 u. De duivel van het
eiland.
Ambassades-Club I - 12,14,
16,18, 20 en 22 u. Les compè-
res.
Ambassades-Club II - 12,
14.20,16.45,19.10en 21.30u.
Cross creek.
Ambassades-Club III - 12,
14,16,18, 20 en 22 u. Staying
alive.
Ambassades-Club
IV - 11.45,14,16.30,19 en
21.30 u. L'été meurtrier.
Festa - 13,15,17,19 en 21 u
Le marginal.
Brabo - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. The day after.
Tljl - 12,14,16,18, 20 en 22
u. Le bourreau des coeurs.
Wapper 12,14,16,18, 20
BEELDEN BINNEN is het
thema waarmee de Kring
van Beeldhouwers zich gaat
presenteren in de nieuwe
vleugel van het Stedelijk
Museum te Amsterdam. Ob-.
jecten, die niet enkel om in
timiteit vragen, maar ook
concepten rond materialen
komen daarbij met name
aan de orde. Enkele Bra
bantse deelnemers onder de
negentien artiesten: Jehoel
Dorothé (Drunen), Carola
Popma (Tilburg), Yolande
Verwoerd (Den Bosch), Tine
van de Weijer (Tilburg) en
Niko de Wit (Tilburg). Ope
ning 23 maart, 20.00 uur. Da
gelijks (behalve op maan
dag, 14.00-17.00 uur), tot en
met 15 april.
POPPEN worden getoond
in Kasteel-Raadhuis van
Dussen op 24, 25 en 31 maart
en 1 april van 14.00-17.00 uur
naar aanleiding van de ver
schijning van het boek Pop
pen (Uitg. Cantecleer). Er
zijn o.a. poppen te zien van
Olga van der Most, Niesje
Wolters, Jeanette Hildersley
en Ineke van der Burg, die
respectievelijk op deze data
demonstreren.
De Villa Marin, een maquette overeenkomstig de oude te
keningen van Raffael.
tot man Wallenberg da
:m vermoorden zal.
t is een gesprek zonde
verheffing, zonder harts
Wallenberg dekt zich ij
moet hulpeloos toezie,
Eichmann zijn moordbri
aan het werk zet. tfe
indjarige Rijk van d
er kraakt in al zijn voe
naar in hun doodsstuipe,
i de nazi's extra wree
'och is het Wallenberg ge.
>m naar schatting 100.oj
te redden van de gaska
de Russen binnenvallen
t Wallenberg niet geëer
e held en mensenredde
ij is, maar hij verdwijn
loos, ergens in de myste
Goelach Archipel waa
:n zijn dissidenten op
Zweden doet geen enkel
:e hem terug te krijgen.
jaren later komen e
len dat Raoul Wallen
nog in leven is. Sowjet
;ter Gromyko erkent da
:nberg tot 1947 in ee
sche cel heeft gezetei
toen is hij na een hart
al bezweken. Deze versi
en de Sowjets nog imme
al komen er regelmati
gen die zeggen Wallen
in de KGB-gevangeni
n te hebben. Wallenber
loemd tot ere-burger va
■renigde Staten door pre
t Reagan.
documentaire is ge
ct door mensen die zei
leven aan Wallenberg t
en hebben en die nu o
manier proberen om d
Idopinie in te schakelei
nde Wallenberg eindelijl
e krijgen.
JOHAN VAN LOON, onder meer docent aan de aca
demie St.-Joost in Breda, exposeert tot en met 1 april
in De Moriaan, Markt, Den Bosch. Van Loon, die zijn
afkomst uit de textiel (o.a. De Ploeg) nooit verloochent,
toont hier zijn keramiek dat unicums bevat en in rela
tie staat met seriegoed. „Zijn werk laat zich bechrijven
als een rijke aaneenschakeling van nieuwe vormen,
materialen en technieken, van het stoer gedraaid eaar-
dewerk uit zijn beginperiode tot de recente, uit lappen
opgebouwde steengoed- en prseleinvormen en het
flinterdunnen gegoten 'Perganment-Porzellan' dat hij
momenteel voo rRosenthal ontwerpt.
Daarbij probeert hij een evenwicht te vinden tussen
zijn eigen esthetische opvattingen en wat er indus
trieel-technisch mogelijk is. Johan van Loon, die in
1976 voor het laatst in het zuiden exposeerde (De
Beyerd, Breda) en inmiddels ook zin atelier hier (in
Breda) heeft, is een veelzijdig artiest met keramiek.
Dagelijks, behalve op maandag, van 13.00-17.00 uur.
wandeling door Rome anno
1984 is de kans dat de argeloze
toerist nog op een gevel van
Raffael stuit miniem. Hij moet
echt gaan zoeken, met een uit
gebreide gids in zijn hand. Het
volgende is in Rome nog over
van Raffaels bouwkunst:
- Een muur van de paarden
stallen die Raffael bouwde
voor de heer Chigi, de bankier
van de paus. In de tuin van de
Villa Farnesina, aan de Tiber.
- De Chigi-kapel in de kerk
van S. Maria del Popoio, aan
het gelijknamige plein. De
enige 'Raffael' die vrijwel on
geschonden en intact door de
eeuwen heen tot ons is geko
men.
Door Cees Manders
ROME - Raffael (Raffaello
Sanzio da Urbino, zoals hij
voluit heet) is een van de
grootste schilders aller tijden.
Dat mag in dit Raffael-jaar
best nog eens gezegd worden.
Maar de schilder had ook an
dere kwaliteiten, en deze wor
den onder het geweld van zijn
penseelwerk doorgaans verge
ten. Volgens de kunstcritici
was Raffael ook „een bijzon
der begaafd architect, die een
blijvende stempel heeft ge
drukt op de bouwkunst na
hem."
In het conservatori-mu-
seum op het Romeinse Capi-
tool is een tentoonstelling op
touw gezet die uitsluitend
aandacht besteedt aan die ver
geten en miskende talenten
van de grote schilder. 'Raf
faello Architetto' heet de 'mo
stra'. Het is de moeite waard
deze te signaleren, niet alleen
omdat de tentoonstelling tot
eind mei duurt (en dus de kans
dat ook mensen van buiten
Italië haar komen zien groter
is). Maar vooral omdat nog
nooit eerder zo uitvoerig de
schijnwerpers op dit aspect
van Raffael zijn gericht.
Raffael leefde van 1483 tot
1520, slechts 37 jaar dus. Een
klein leven voor zo'n groot ge
nie. En wie weet hoeveel meer
galerijen en musea hij met
zijn werk zou hebben gevuld,
als hij die 'hevige en voortdu
rende griepaanval' van 6 april
1520 (zijn verjaardag nota be
ne) met laten we zeggen nog
eens twintig jaar had over
leefd. Raffael wordt in een
adem genoemd (en vergele
ken) met Leonardo da Vinei,
Bernini en Michelangelo, zijn
grote 'concurrenten' in die tijd.
Raffaels carrière als archi
tect begon zeven jaren voor
zijn dood. In die tijd in Italië
was de combinatie schilder/
architect heel gewoon. In zijn
schilderstukken verraadt Raf
fael al de stijl die hij later als
architect of bouwmeester zal
hanteren, en nooit meer zal af
leggen: het verlangen om in
zijn architectonische creaties
(geschilderd of niet) alle mo
numentale grootsheid van het
Oude Romeinse Rijk weer tot
leven te wekken.
Raffael, de architect, was
wonderlijk veelzijdig. Alles
pakte hij aan. Hij ontwierp
een badkamer (voor een kar
dinaal), een obelisk, woonhui
zen, paleizen, paardenstallen,
(uiteraard) kerkgebouwen,
een 'loge' op de Tiber, en stra
tenplannen voor Rome. Op een
energieproblematieken. Bo
venal een expositie die past
in dit tijdvak van neo-ro-
mantiek.
- De Kerk Sant'Eligio degli
Orefici, een nu vrijwel verge
ten godshuis in een achter
straatje bij de Tiber. Gemaakt
volgens tekeningen van Raf
fael.
- Palazzo Alberini (aan de
andere kant van de Tiber, te
genover Castel S. Angelo).
Raffael begon met de bouw
van dit monumentale pand,
maar drie eeuwen later trok
ken de eerste bewoners er pas
in.
- Raffaels 'Logge' in het Va-
ticaan zijn er nog steeds (en te
zien in het kader van de Vati
caanse musea).
Raffael was in de eerste
plaats hofarchitect van paus
Leo X, speciaal belast met de
bouw van de nieuwe St. Pie-
ter. Daar heeft hij dus de
meeste tijd en waarschijnlijk
ook energie aan besteed. Raf
fael maakte vele ontwerpen
voor een St. Pieter-nieuwe-
stijl, maar daar is alleen nog
hier en daar in het binnen
werk nog iets van terug te vin
den.
ODYSSEUS EN DE SIRE
NEN is het thema waarmee
Walter Kahl (Hamburg) en
Sef Peeters (Breda) werken
in Lokaal 01, Kloosterlaan
49, Breda. Je mag komen
kijken (even bellen vooraf:
076-141928). Eindpresentatie
op 30 en 31 maart en 1 april.
IN DE Gevangentoren, Bou
levard De Ruyter IA, Vlis-
singen. Open: dagelijks van
af 17.00 uur, behalve dinsdag
(tot 1 mei).
In de expositiezaal op de
hoogste etage van het mid
deleeuwse bouwwerk De
Gevangentoren te Vlissin-
gen, boven het restaurant
van dezelfde naam, expo
seert de Zeeuws-Vlaamse
fotograaf Wim Krull een
ruime keuze uit wat hij
noemt zijn fotografieken.
Fotografieken en niet foto's,
omdat deze fotograaf, die al
heel jong via zijn vader, de
Rotterdamse persfotograaf,
met de camera in aanraking
kwam, in zijn zwart-witop-
namen sterk het grafisch
element beklemtoont.
Wim Krull put zijn motie
ven uit de natuur die hij met
verwondering en bewonde
ring gade slaat en zo zien wij
aan de wanden van de ronde
zaal en op de schotten die de
cirkelvormige ruimte door
breken, opnamen van bloe
men, planten, grassen, maar
ook zogenaamde dode din
gen als schelpen, fossielen of
door de cariës van de tijd
aangetaste muren, die een
eigen verborgen leven lei
den, dat velen ontgaat. Die
bloem, die vrucht, die kore
naar, dat stuk muur, die
schelp, die doormidden ge
sneden paprika, die judas
penning neemt Wim Krull
weg uit zijn omgeving, hij
isoleert ze en stelt ze ons in
de meest letterlijke zin voor
ST. ANNA TER MUIDEN
Voormalig Gemeentehuis -
Aquarel-etsen van Horst de Blae-
re, lino's van Liesbeth Huser, et
sen van Ernest Joachim, fotogra
fieken van Wim Krull en etsen
van Dietmar Noworzyn, onder
het motto 'Wé stelt dè noe voo?'.
Geop. tijd. kantooruren.
ISOMETRISCHE LAND
SCHAPPEN van de Belgi
sche kunstenaar Raymond
Barion zijn tot en met 25
april te zien in de hal van
het hoofdgebouw van de TH
Eindhoven. Dagelijks van
9.00-18.00 uur en in week
ends van 14.00-18.00 uur.
OOSTBURG
Atelier Oudestad 66, Oude-
stad 64-66 - Werken van Jan
Verschoore. Geop. di. t/m za.
10-12 en 14-18 u.
VLISSINGEN
Galerie Marquis, Nieuwendijk
15 - Nieuwjaarstentoonstelling
'5 jaar Galerie Marquis'. Geop.
woe. t/m zat. 13.30-17.30 u.
zond. 14-17 u.
tentoonstellingen
EI NDREDAKTIE HENK F.GBERS
ogen: hier zijn ze, kijk met
mij door mijn oog dat ook
het oog van de camera is.
Al die dingen uit de na
tuur die hem treffen, boeien
en ontroeren laat hij bewust
opbloeien uit het donker als
of ze juist waren ontstaan
uit de moederschoot van het
'Al'. Daarom werken de fo
tografieken van Wim Krull
op de beschouwer zo verras
send en tegelijkertijd zo stil
en stil-makend. Elke foto
van hem is eigenlijk een me
ditatie-object, een ding uit
de natuur, dat tegelijkertijd
méér is dan dat. Het roept
associaties op met de mens
en het menselijk leven en
wekt bij de beschouwer
emoties op, want lang niet
altijd van foto's gezegd kan
worden. Krulls fotografie
ken zijn aan het 'plaatje'
ontstegen en ademen een
verfijnde grafische poëzie.
Rest ons nog te vermelden
dat deze fotografieken uit-
VERSIERDE EIEREN, ge
maakt door twintig ver
schillende eier-versierders,
zijn te zien in de Petite Ga
lerie van Anne van Gils,
Heuvelstraat 20 te Veghel.
Tot en met 22 april op vrij
dag van 11.00-21.00 uur, za
terdag van 11.00-17.00 uur en
eerste paasdag van 11.00-
17.00 uur.
JOEGOSLAVISCHE
CONSTRUCTIVISTEN
(1921-1981), onder anderen
Jo Kiek met de collage Ljud
su ubice (Mensen zijn moor
denaars) in POC Eindhoven
tot en met 31 maart van
maandag tot en met vrijdag
12.00-22.00 uur en za. 12.00-
17.00 uur, zondag gesloten.
AMSTERDAM (ANP) - Het
zou goed zijn als minister Ru-
ding van Financiën belasting
faciliteiten gaf aan de particu
liere koper en verzamelaar
van kunst. Dit zei directeur
Edy de Wilde van het Stede
lijk Museum in Amsterdam
bij de opening van de tentoon
stelling van de particuliere
verzameling beeldende kunst
van het echtpaar Agnes en
Frits Becht in dit museum.
De verzameling moderne
kunst van het echtpaar Becht,
waarmee 30 jaar geleden op
bescheiden wijze werd begon
nen, bestaat nu uit zo'n 800
werken van ruim 150 beelden
de kunstenaars uit binnen- en
buitenland. Kern van de col
lectie vormen ongeveer 100
werken van Co Westerik. In de
jaren vijftig werd al werk
aangekocht van kunstenaars
uit die tijd als Hubert Bek
man, Kees van Bohemen, Bob
Bonies, Jan Cremer, Willem
Hussem, Pieter Ouborg en Ca-
rel Visser.
Maar de bouw van de Villa
Madama zou het 'capolavoro'
of chef d'oeuvre van Raffael
de architect moeten worden.
Deze Villa zullen toeristen niet
zo gauw tegenkomen in Rome.
Zij ligt achteraf, overigens
niet te ver van het Olympisch
stadion, maar zorgvuldig ver
scholen in de bossen. Zij is nu
de ambtswoning van de eerste
minister, en dus niet toegan
kelijk. Het nieuwe concordaat
tussen de paus en Italië werd
vorige maand in deze villa on
dertekend.
De tentoonstelling 'Raffael
lo Architetto' is een van de
laatste evenementen van het
Raffael-jaar, dat op 6 april
(zijn geboorte- en zijn sterf
dag) onherroepelijk eindigt.
jgaan. 6.09 Vandaag. don
7.00 Nws. 7.10 De wekker
7.30, 8.00 en 8.30 Nws.). NOS
OS-sportief. 9.24 Waterstan
30 Nws. Teleac: 9.33 Follow
!3). VARA: 10.03 Schoolradio
loor haar! (10.30 Nws.) 11.31
11.33 Leef-tijd-genoeg,
voorl.: 12.16 Een uitzending
:t ministerie van Verkeer en
staat. NOS: 12.26 Meded. v.
en tuinbouw. 12.30 Nws. VA-
1.36 Dingen van de dag. 13.00
3.10 Leef-tijd-genoeg. (13.30
14.00 De Schuurpapier van-
iergaarde Blijdorp. NOS-
14.33 't Gif en ik. NOS: 15.03
n het ook. 15.30 Nws. 15.32
vereldwijzer. 16.00 Wat een
>.30 Nws. NCRV: 16.32 Studio
30 Nws. 17.36 Hier en Nu.
fws.) P P.: 18.20 Uitz. van de
Hum. Verb.: 18.30 Het voor-
an de twijfel. NCRV: 19.00
in de vijver. (19.00 NCRV-
is. 19.15 Lied van de week.
Rondom het woord). 20.00
20.03 Leger des Heilskwar-
1.18 De wereld zingt Gods lof.
ij de tijd. 21.25 Onder de kop.
21.40 Colours of English. Fe-
22.00 Stickers, stokpaardjes
ndpunten (6). 22.15 Taal, te
rn regels (19). NCRV: 22.30
2.40 Nederland en z'n buren,
sonate in C gr.t., Schubert,
rluziek van eigen tijd. 23.55
Maar ook kunstenaars uit
het nouveau realisme en pop
art, onder wie Arman, Bruce
Lacey en Woody van Amen,
werden in de collectie opgeno
men. Uit de collectie zijn onge
veer 200 werken geselecteerd
voor de tentoonstelling in het
Stedelijk Museum. Deze is te
zien tot en met 6 mei. Het boek
dat bij de tentoonstelling ver
schijnt telt 240 pagina's, waar
van 24 kleur en ongeveer 500
afbeeldingen in zwart-wit.
GLIMLACHEN „.OMDRAAIEN,
Elffl of oimiorn om hfbbm de mmm
dik iiniio nomn levered teoeddi iee.sjhp mi
iwp ilin üi vooRuii oiKonin. hibbed ie ibdo ver
overd eli de IIRlliJibE 1ee 1eru6 oeomnom.
T>EN/?Ut*/E Al/OHTVQëH 1/4f/
Dn a53 oebeurdi di iRRiiii RRtip, un ovir-
3morlino, aii mi iiouiionm tini. Tom Kwm
de uimm... hei noEi nou nm btam
7i)nEn nin eioon m oi OHW-wimn.
ttiwiflf unomi m om mnnnoiOKinino min orni Bimnoi hil-
PWfphoppiti.Srdid nnotmammom smoin 211 aimio omïttin.
IK BEN 32 .NOOIT
GETROUWD EN PAT
KOMT NIET POOR
EEN ZlEKEUvJKE
RELATIE MET MIJN
MOEPER.
IK BEN OOK NIET
GETROUWDM AAP
IK GELOOF NOG
ALTIOP IN WARE
UEFPE TUSSEN
tweemensen
PIE ELKAAR
RESPECTEREN,
heel uur nieuws. KRO: Het
kan tussen 8.00-17 00, na
s en reklame, onderbroken
n voor aktual. van Echo. 7.1»
'en begint na zeven, met Pe-
elewijn. 9.04 Formule 3. ll.ü*
'De Zwarte Roos'. 12.0J
en antwoord. 13.04 Seeburg
irlitzer. 14.04 And the beat
»n. 15,04 Komt er nog wat
7 04 Weeshuis van de mts.
18.04 De avondspits. HRU-
rachtvoer. 21.02 Demo. U.w
smpeL
IK VINP JÊ
PRACHTIG, KAKEL
MAAR IK HAAT
CHINEES ETEN.
IK VINP JE MOOI.
GA JE MEE BIJ PE
CHINEES ETEN 7
DE HEEM ft
WldZUL-LBN BIX AAK
NOOIT MEBZZIBN.
OHKAATJE IK2AL
NOOIT KUNNEN HOU
DEN V4N /EMANP PIE
CHINEES ETEN HAAT:
TJA 1 KA REL
DAN EINDIGT
HIER ONZE
RELATIE,,,
"7//A Bom otmonmB.
1 n 'vy y-v-
bw"\JB,
.TEMadTTC is
BBSOMNEW J "'riLéRnffifi
WAAROM 15 Z4ZÖSC-
ZAr AL OP XMELO?
vux igfiS&Jgr meg f
IfflKZIET: Af/Óf PL
f&/2£ VÊKTDaJr
V -£H- L2JU6TEW
IK IKK iJrlJi»
MAéB Bi) UIT.
•ubui
uba jeprioqos oi 'J^agapni '6 '.iapuo uapptui
'8 's^ipaj apxa§uoC qeu 'i 'ueppiui uaqjoAv
■9 'squij ïubjq -g 'ubui uba ;aoa 'f 's;qo0j
;eoa *g 'oipBj ubb douq z 'ïooq qooj