(BEL020-444222)
Het schuine handje
is zonder richting
"DIREKTBANK
te kunst
te keur
Hildo Krop
Oosterhout
PAGINA GIDS
jacht
HILVERSUM 3
HILVERSUM 4
Vice Versa
|Sao Paulo
jen Thé
Frustraties van Krijgelmans
als verbalisme
Polygram
kan fuseren
met Warner
mke en Wiske: En De Hippe Heksen
Kaatje
rPpie Happie En De Pingel-Bibberatie
HILVERSUM 5
Boes
0 P L 0 S S I
keer in Florida zou-
iat een zeer ernstige
ele Amerikaanse eco-'
Harold Robblns, schrijver
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhJ
Igramma's voor buiten-
dse werknemers, een
fitprogramma („In plaats
een testbeeld een Zalt-
nmels schilderij"), een te-
baby-oppas, een plaatse-
te ombudsman, maat-
lappelijk werk, informa-
I over sociale wetgeving
i vacaturebank, een be-
Irdennoodoproep, onder-
pling van programma's
br doven, een religieuze
jzending van de kerk om
hoek en katechese. De
It van mogelijkheden is
Ideloos.
Neem de elektronische
Irmering van hulpbehoe-
hden. Stel dat iemand een
breker op het dak hoort
harrelen. Even een druk
I de knop 'help' van het
Isklavier (afstandsbedie-
hg) en de dienstdoende po
leman krijgt op zijn
berm te lezen dat de fami-
I Jansen aan de Kerkstraat
Inood verkeert. Die agent
In dan snel 'Hulp komt' in-
[ken zodat het benarde
lis weet dat het leed snel
leden is.
iet is dan ook mogelijk
de huiscomputer aan te
|iiten zodat complete pro-
amma's overgeseind kun-
n worden en bank, giro en
Ibbyisten elektronisch bin-
|n bereik komen.
\ls het gemeentebestuur
In Zaltbommel wil weten
1 de bevolking de burge-
eester wel aardig vindt, is
It met een tele-enquête zo
weten. Ook Viditel komt
nnen bereik zonder moei-
k gedoe met telefoon, mo
lm en geheime nummers
lals nu nog het geval is.
iBij Robert Schmitz bv is
|n audiografische studio
gericht waarmee heel snel
goedkoop schitterende
istructieplaatjes en recla-
Jes zijn te maken. De ge-
leente Sittard heeft er al
In aangeschaft om de be-
blking beter te informeren.
Alleen, wil deze droom
erkelijkheid worden, dan
loet Zaltbommel nog er-
fens drie miljoen zien te
Inden. Zo niet, dan is al het
bid en tot dusver bestede
brnuft vergeefs geweest.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIIIIll
LOENSDAG 7 MAART 1984
T3Z PAGINA GIDS 2-
tentoonstellingen
EINDREDAKTIE HENK EGBERS
,illllllll|||IIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII"l""""l""l""""ll"lllllll""lllllllllllllll|l|lllllllll|l|l|!l'lllll"|lll"l""l",l,|l"ll"l,=
11 Qüeverfschilderijen van Jan
I '«lithielsen. Peppelhoeve,
i jynpdseweg in St.-Oedenrode.
L, 11 maart tot 15 april.
1 gredanaar Jan Michielsen
i ,g) beoefent een gedetai-
«rd realisme, dat vooral
I door de onderwerpkeuze
I nauwelijks van deze tijd
lp. Toch schildert hij wel
degelijk onderwerpen uit
I directe omgeving en
I Jet, zoals het met name een
jantal jaren terug leek, naar
I |,et voorbeeld van 17e eeuwse
I stillevens. Hoofdthema is
I nog steeds de jacht of liever
„öegd stillevens van afge-
I schoten wild (gevogelte) en
attributen voor de jacht, ge-
arrangeerd in een ateliersi-
I tuatie.
i Michielsen is zelf een en-
thousiast jager en natuur-
ifhebber en wat hij selec-
i teert aan voorwerpen kent
ktj uit de praktijk. Zo zijn er
i enkele schilderijen, geïnspi-
I reerd door de valkenjacht,
een eeuwenoude sport, die
I nog altijd wordt bedreven
j met dezelfde uitrusting van
I weleer.
i De schilder heeft er een
I stillevencompositie van ge-
i maakt, aangevuld met boe-
I ken over de valkeniersj acht
I en een reproduktie van een
schilderij van Holbein met
i het portret van de befaamde
Engelse valkenier Robertus
I Cheseman. Op andere stille-
vens heeft hij fragmenten uit
zijn atelier opgenomen met
i fotootjes en tekeningetjes,
i die hier en daar een zelfpor-
tret voorstellen,
j Het recente werk is veel
I feller van kleur en helder
I met overwegend lichte, ge-
I stileerde achtergronden,
waardoor het 17e eeuwse ka
rakter is verdwenen. Dat is
vooral ook het geval bij doe
ken met vruchten en belegde
broodjes. Een bruin bolletje
met kaas naast een punt-
I broodje met ham op een wit-
I te achtergrond; het ziet er
smakelijk uit, om zo in te bij -
ten. Michielsen bereikt in en-
kele stillevens - vooral de
i grote jachtcomposities - een
i opmerkelijke perfectie in de
i stofuitdrukking.
M.M.
l't voorbijgaan. 6.09 Vandaagj|
I..donderdag.
(VARA: 7.00 Nws. 7.10 De wekker^l
(radio (7.30, 8.00 en 8.30 Nws.). NOSil
19.05 NOS-sportief. 9.24 Waterstan:I
|den. 9.30 Nws. Teleac: 9.33 Follow!
Me I, les 21. VARA: 10.03 Uit het le-|
|ven van een waardeloos wezen,I
|hoorsp. 10.23 Hoor haar! (1O.30I
Nws.) 11.30 Nws. 11.33 Leef-tij d-gfrl
jnoeg. Overh.voorl.: 12.16 VROM-I
taal. NOS: 12.26 Meded. v. land-eul
tuinbouw. 12.30 Nws. VARA: 12,361
Dingen van de dag. 13.00 Nws. 13.101
Leef-tij d-genoeg. (13.30 Nws.) 14.001
De Schuurpapier vanuit Diergaar-J
de Blijdorp. NOS-RVU: 14.33 'tGill
en ik. NOS: 15.03 Zo kan het oofcl
I 15.30 Nws. 15.32 NOS-wereldwijzer.I
16.00 Wat een taal. 16.30 Nws.1
NCRV: 16.32 Studio 55. 17.30 Nws l
17.36 Hier en Nu. (18.00 Nws.) P.P»|
18.20 Uitz. van de WDl
Hum.Verb.: 18.30 Het voordeel vanl
de twijfel. NCRV: 19.00 Steen inde!
vijver. (19.00 NCRV-Leerhuis. 19.151
Lied van de week. 19.30 Rondom I
het woord). 20.00 Nws. 20.03 Leger
des Heilskwartier. 20.18 De wereld!
zingt Gods lof. 21.00 Bij de tijd.!
21.25 Onder de kop. RVU: 21.40Co-I
lours of English. Feduco: 22.00 Stic-1
I kers, stokpaardjes en standpunten!
(4). 22.15 Taal, tekens en regels (17)' I
NCRV: 22.30 Nws. 22.40 Nederland!
en z'n buren. 23.00 Sumiko Nagao- f
ka, piano speelt muziek van Beet-i
hoven. 23.25 Muziek van eigen ti]dl
23.55 Nws.
Ieder heel uur nieuws. KRO: He I
progr. kan tussen 8.00-17.00, nai
nieuws en reklame, onderbroken!
worden voor aktual. van Echo. 7jW|
Het leven begint na zeven, met ÏTj
ter Koelewijn. 9.04 Formule 3. JLjrji
Radio 'De Zwarte Roos'. 1ZJ*|
Vraag en antwoord. 13.04 Seeburgi
en Wurlitzer. 14.04 And the b^'P
goes on.15.04 Komt er nog wa l
van? 17.04 Weeshuis van deni»|
NOS: 18.04 De avondspits. KjKji
19.02 Krachtvoer. 21.02 Demo. -
Rocktempel.
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het leven* I
woord. 7.10 Preludium. 8-00 3Nw I
8.05 Platennws. 8.45 Musica Sacr I
9.15 Onder de hoogtezon. 10.00 Jjj
mermuz. uit de Barok. 10.30 u I
kestpalet. 11.55 Orkestwerken v I
J.C. Bach (4). 12.28 Promenade ünj I
speelt muz. van Weber, Mozay I
Hummel. 13.00 Nws. 13.05 Ker*°' I
gelconcert. AVRO: 13.30 Wer»*'I
voor fluit erf gitaar. 15.00 Koornj l
van Buxtehude, Morley, Britten
Beethoven. AVRO: 20.00
muz. voor countertenor en
Moniek Toebosch, Hetty Huis-
j man en vice versa. De Beyerd,
Breda. Open dinsdag t/m woens-
1 10-17 uur en zaterdag-zon
dag 13-17 uur (1 april)
Zaai 1: bladen, boeken,
teksten op natuurlijke basis.
Soms fraai. Zaal 2: ijzer, glas,
hout, papier, koffertje, Zaal
3: video. Zaal 4: hoge tussen-
doorloopblokken. Zaal 5: ho
ge tussendoorloopblokken.
Zaal 6 en 7uitgeruimd van
wege verbouwing gedurende
hele week en vier dagen
i dicht wegens carnaval. Zaal
I 8: ijzer, hout, letters, negatie
ven. Veel verbalisme en
kwasi-filosofie: 'een reis om
j niet' in het spoor van Rou-
seau. Gedateerd. Vice versa
maken. Als dom naar huis
gestuurd.
j Vlaamse selectie voor 17e Bien-
nale van Sao Paulo en schilderij-
en van Thé van Bergen. Interna-
i tionaal Cultureel Centrum, Meir
j 50, Antwerpen. Open: dagelijks
j 10-17 uur (resp. 8 april en 25
maart).
j, De in Antwerpen woon-
i achtige Nederlander Thé van
Hildo Krop (1884-1970) heeft
met zijn generatiegenoten
Bxonner en Radecker een
stempel gezet op de Neder
landse Beeldhouwkunst in
een bepaalde periode van de
ze eeuw. Behalve zijn Van
Goghmonument inNuenen is
er in het Zuiden geen werk
van hem; dat is met name in
en rond Amsterdam gecon
centreerd. Zijn grote beeld
houwwerk straalde van een
heroïek en socialistisch
mens-idealisme (vgl. reliëf
aan het monument op de Af
sluitdijk (1935).
Zijn minder gekende klein-
plastiek in keramiek is daar
van ontdaan en getuigt van
een lyrische gevoeligheid.
Het keramische vak, begon
nen met een in een potkachel
gebakken olifant voor zijn
zoontje, leerde hij bij Bert
Nienhuis. Bij zijn honderdste
geboortedag heeft galerie
Scherpel, Lange Voorhout
25E te Den Haag, tot en met 24
maart een herdenkingsten
toonstelling met 140 stuks uit
zijn werk; met ruime uitzijn
kleinplastiek. Dagelijks (be
halve maandags) geopend
van 13-17 uur.
Bergen, docent aan de acade
mie St. Joost in Breda, expo
seert zelfstandig in het ICC:
Composities van verschillen
de doeken die, rationeel bij
eengebracht of toevallig sa
men, in grote 'wilde' gebaren
schilderend zij n verenigd.
Ook werden verworvenhe
den uit voorgaande jaren
(associëren, repeteren, te
kenwaarde van het mate
riaal zelf) in deze benadering
verwerkt.
Het was de Belgische mi
nister van cultuur zelf, die de
inzending Vlaamse Kunst
voor Sao Paulo als een visi
tekaartje kwam presenteren.
Dat ziet er goed uit. Werk
van vijf kunstenaars, bege
leid door evenveel goede mo
nografieën. Daarbij is een
Yvan Theys met recent
werk. Zijn stijl (bij ons loopt
bijvoorbeeld Freymluth in
zijn schoenen) is nog feller en
agressiever geworden rond
het thema man-vrouw. Let
terlijk puntiger.
Piet Stockmans (o.a ont
werper bij Mosa) is er met
een vloerinstallatie van dui
zenden kroesjes. Daarom
heen zijn 'schilderijen' van
porseleinen proefjes opge
hangen. Het lukt hem om op
deze manier de dialoog tus
sen mens en materie tussen
keramist en aarde tot uit
drukking te brengen, zowel
in zijn rationele als emotio
nele aspecten. Een aangena
me monumentaliteit. Ook
heel dicht bij destofbeleving
staat Veerle Dupont, die let
terlijk loskwam uit haar
wandtapij ten-weeftechnie-
ken. Het sculpturele daarin
werd tot zelfstndige objec
ten, waarvan de huid vooral
bestaat uit met was bestre
ken jutte. Lamme aardman
netjes ontstonden. Daaruit
heeft zij hier een stoet sa
mengesteld, die een in
drukwekkend symbool is
van onze door oorlogen en
ander geweld verlamde we
reld.
Hugo Duchateau is al ja
ren bezig het kijkgedrag te
ontregelen. Hij relativeert
met een knipoog. Illusionis
me en trompe-l'oeil zijn de
daarbij geijkte begrippen.
Hij kan ook lachen om de
pretenties van de schilder
kunst. Dat is te zien met en
kele rasterschilderijen
waarop de ontregeling tot es
thetiek werd. Van Fred Ber-
voets hangen er grote zwart
witte taferelen, die op een
stripachtige manier en met
veel verve de dramatiek op
deze wereld onontwarbar
maakt.
Groepstentoonstelling Vereni
ging Oosterhoutse Beeldende
Kunstenaars, galerie Micro,
Heuvel, Oosterhout. Open op
dit/m vrij 10-12 en van 14-17 uur;
zondag van 14-17 uur(tin 16
maart.)
Een goed initiatief met
werk 'van eigen bodem'. De
ze vereniging heeft zowel
professionele als amateuris
tische kunstenaars. De kwa
liteit is van redelijk,niveau.
Niet opzienbarend, maar wel
van grote gevoeligheid. De
intensiteit waarmee gewerkt
is en de technische begaafd
heden maken het grootste
deel de moeite waard.
Olieverfschilderingen zijn
goed vertegenwoordigd. Het
foto-realistische portret, dat
K. Keijzer van Willem Drees
maakte, toont hem in al zijn
strenge onverzettelijkheid.
Het aardige van de oliever
ven is, dat er zoveel verschil
lende genres vertegenwoor
digd zijn. P. van Riel bena
derde zijn onderwerpen zeer
abstraherend en werkte met
palletmes. Het ritme waar
mee hij de korte verflakjes
naast elkaar plaatste werkte
zo sterk beeldvormend, dat
het onderwerp daaraan on
dergeschikt werd. Bij P. de
Visser, die onder meer bij de
pointilisten te rade ging, is
deze weg niet ondergeschikt
gemaakt aan de frisse land
schappen. Groter contrast
als tussen de zeer traditione
le landschappen van Hessel
en de abstracte opvattingen
hierover van Van Geloof is
niet denkbaar. De vormen
die G. van de Bosch aan de
götïek ontleende, sluiten met
het1 transparante pallet
prachtig aan bij de mystieke
eigenschappen van deze
stijlperiode.
Van Anton Michielsen
hangen er twee betondruk-
ken. Meerkleurige mono
prints, die zeer levendig van
structuur zijn. Met de be
perkte mogelijkheden van
beton als drukvorm, is dit
verrassend werk. Aquarellen
van M. Diks, die besjes en
dode vogeltjes op een sobere
manier schilderde. M. de
Visser maakte nogal ondoor
zichtige landschappen met
grote kleurcontrasten. De
erg aardige, goed in het vlak
zittende pastellen van F.
Joosen sluiten de rij van
schilders.De naturalistische
beeldjes van Ine van Loo, in
bruinbakkende klei,vormen,
mede door het ontbreken van
een glazuur, een sobere en
sfeervolle weergave van da
gelijkse taferelen.
L.R.
Het toch wel merkwaardige van deze nieuwe bundel
met vier verhalen is te herleiden tot twee punten: het
spel met de taal èn de spot met sexuele- en rooms ka
tholieke frustraties.
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiHiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiiliilllllllllliiiilliiiiiilllllllllllllllliilllliiiiiillliiiiiiililliililllfn
In het titelverhaal van De
Spaanse Vlieg gebruikt Krij-
gelmans de uitdrukking 'ver
baal exhibitionsime'. Deze ka
rakterisering bepaalt heel
aardig hoe de auteur zich - om
in de sfeer te blijven - bezon
digt of bezat aan wat Hugo
Claus noemt "het domein,
waar de obsceniteit van ons
bestaan uitgroeit tot een ab
surd festijn". Tenslotte is
Claus vaak met hetzelfde be
zig. En ook Krijgelmans is een
begaafd schrijver.
Met name het eerste ver
haal, Ribbel met R, is overtui
gend. Het gaat over een jon
getje van acht jaar, dat in op
stand komt tegen zijn vader
('een volslagen nulliteit') en
zijn moeder ('een gelovige
zelfvernietiger'). Hij wil hen
als schrijver overtroefen,
maar stoot op het conflict tus
sen schrijven en denken. Zit
tend voor een blanco vel pa
pier bouwt hij zich een fan
toomachtige wereld, vol spo
ken. Daarbij wordt 'het' spook,
de god van zijn ouders, als een
verzuurd surrogaat voor al
macht ontmaskerd. Dit ver
haal lijkt autobiografische
elementen te bevatten en
maakt, ondanks allerlei
schijnbare zijwegen, een con
sistente indruk. Het overtuigt,
omdat het niet zó forceert en
de fantasie niet overbiedt.
In het tweede verhaal, De
Aanslag, gaat het om een
bomaanslag in een trein en
worden via een film de laatste
levensmomenten van de
slachtoffers teruggedraaid.
Het blijken allen knoeiers in
en met het leven geweest.
Krijgelmans heeft geen hoge
pet op van zijn medemensen.
"Tegen een bizarre achter
grond van algemeen verderf"
is de wat onmogelijke titel van
het volgende verhaal. Cen
traal staat daarbij de lijken
verzamelaar Lebbert (afgeleid
van 'lebberen'). Het maken
van lijken is daarbij toege
spitst op 'de wijven'. De Freu
diaanse ondertoon van dit ver
haal, vol waanzinnige beelden
roncf lust én dood, sarcasmë en
exotisch geweld, laat vermoe
den dat de auteur wraak wil
nemen op het (zijn) leven.
alleen een gek je duidelijk ma
ken. Verder was hij er beslist
de man niet naar om zich een
paar fabeltjes over zijn ego
structuur te laten aansmeren"
.En ook bij de volgende re
gels loop je kans aan de auteur
te denken: „Wanneer het tot
dit hypocriete heerschap zou
doordringen dat hij zijn on
doordachte bedreiging nooit in
klinkend getimmer kon om
zetten, zou zijn pantalon wel
eventjes beschaamd op de
schoenen zinken. En dan zou
hij daar staan, met zij panta
lon op de schoenen, de onder
lip tegen zijn derde knoopsgat
aan, een verheven toonbeeld
voor al wie hem ook maar be
tasten wou. En dat diende hij
dit wanheerschap nu precies
duidelijk te maken. Arthur
zette zijn frivole handje
schuin
Met alle bewondering voor
Krij gelsmans' verbalisme lijkt
zijn literair condoom gevuld
met Freudiaanse lozingen.
Maar al zou je de paus ver
moorden van zijn gewraakte
kerk hij komt op deze manier
niet klaar met zichzelf, laat
staan met zijn lezers. Het blijft
een soort virtuoos en ver
moeiend stoom afblazen.
C.C.Krijgelmans: Spaanse Vlieg
(uitg. De Bezige Bij, 27,50).
Spelletjes
Het vermoeiend en virtuoos
(dat wel) verbalisme bereikt
zijn hoogtepunt in De Spaanse
Vlieg. Dat"beest' staat quali-
tate qua voor een fatale sexue
le frustratie, opgehangen aan
jezuïeten, katholieke confes
sionele handigheid, biechtstoel
en een postconciliaire troep
diepzedige nonnen. Nu helpt
schelden zelden lapidaire pro
blemen op te lossen. Krijgel
mans legt best vingers op
wonden, maar ze worden via
literaire spelletjes alleen maar
stinkender. Eros en thanatos
worden weer tegen elkaar uit
gespeeld door vrouwen gru
welijk onderuit te halen.
Citaat: „Trouwens wat nor
maal precies betekende, kon
GOES
Grandtheater -
Staying alive, a.l.
20 u.
HULST
Koning van Engeland
20 u. Schatjes, 12 j.
20 u. The day aftec, 12 j.
TERNEUZEN
Luxor
14 en 20 u. Schatjes, 12 j.
14 en 20 u. Vier vuisten slaan op
hol, a.l.
VLISSINGEN
Alhambra I - 20 u.
Schatjes, 12 j.
Alhambra 2 - 20 u.
Persona, 12 j.
ANTWERPEN
Rex - 11.45,14,16.30,19 en
21.30 u. Gorky park.
Rex—Club - 12, 14, 16.30,19
en 21.30 u. Table for five.
Metro I - 12,14,16,18, 20en
22 u. Screwballs.
Metro II - 12,14,16,18,20
en 22 u. The hunger.
Odeon - 14,16,18, 20 en 22
u. First desires.
Rubens - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. Sudden impact.
Slnjoor - 12,14,16,18, 20 en
22 u. Sahara."
Vendome - 14,16.30,19 en
21.30 u Never say never again.
Quellin I - 12, 14.20, 16.45,
19.10 en 21.30 u. De leeuw van
Vlaanderen.
Quellin II - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Christine.
Quellin III - 12,14.20,16.45,
19.10 en 21.30 u. Wargames.
Astra - 12,14.20,16.45,
19.10en 21.30 u. Moonraker.
Astrid - 12,14.10,16.30,
18.40 en 20.50 u. Sneeuwwitje
(advertentie)
SRAREN
8i%
Als u wilt sparen tegen hoge rente, zonder dat u uw
geld voor een lange tijd blokkeert, dan neemt u een Klim-
spaarrekening bij de Direktbank, de bank nieuwe stijl.
en de zeven dwergen (Ned
Capltole - 12,14,16,18, 20
en 22 u. Something wicked this
way comes.
Savoy - 12, 14,16,18, 20 en
22 u. Confessions from a holiday
camp.
Ambassades - 12,14,16,18,
20 en 22 u. Les compères.
Ambassades-Club I - 12,14,
16,18, 20 en 22 u. Zig zag story.
Ambassades-Club II - 12,
14,16,18, 20 en 22 u.
The twilight zone.
Ambassades-Club III - 12,
14,16,18, 20 en 22 u. Staying
alive.
Ambassades-Club IV - 12,
14,16,18, 20 en 22 u. Xtro.
Festa - 13,15.30,18 en 20.30
u. Creepshow.
Brabo - 11.45,14,16.30,19
en 21.30 u. The day after.
Tijl - 12, 14, 16,18, 20 en 22
u. Moord in extase.
Wapper - 12,14,16,18, 20
en 22 u. Carmen.
BRUGGE
Komplex Zwart-Huis
Gulden Vlies 1
14.30 en 20 u. Staying alive.
22.30 u. Deutschland im Herbst.
Gulden Vlies 2
14.30 en 20 u. Le marginal.
22.30 u. Vivement dimanche.
Gulden Vlles 3
14.30, 20 en 22.30 u. Trading
places.
Memling
14.30 en 20 u. Sudden impact-
Dirty Harry is at it again.
Rembrandt
14.30 en 20 u. Herbie rides
again.
HEINKENSZAND
DeStenge - Werken van Teja
van Holten. Geop. ma. tot vrij.
10-12 u. en 14-17 u. (tot 16
maart).
ST. ANNA TER MUIDEN
Voormalig Gemeentehuis -
Aquarel-etsen van Horst de Blae-
re, lino's van Liesbeth Huser, et
sen van Ernest Joachim, fotogra
fieken van Wim Krull en etsen
van Dietmar Noworzyn, onder
het motto 'Wa stelt da noe voo?-.
Geop. tijd. kantooruren.
OOSTBURG
Atelier Oudestad 66, Oude-
stad 64-66 - Werken van Jan
Verschoore. Geop. di. t/m za.
10-12 en 14-18 u.
VLISSINGEN
Galerie Marquis, Nieuwendijk
15 - Nieuwjaarstentoonstelling
'5 jaar Galerie Marquis'. Geop.
woe. t/m zat, 13.30-17.30 u.
zond. 14-17 u.
- De rente klimt in vijfjaar
van 5V2°/o naar 8V4°/o.
- Na de eerste drie maanden
slechts één maand opzeg
termijn.
- Geen boeterente.
- Looptijd maximaal vijfjaar.
- Storten en opnemen via uw
bestaande bank- of giro
rekening.
- Dit aanbod is geldig tot
10 maart 1984.
*Op werkdagen van 09.00 tot 20.00 uur en 's zaterdags van
10.00 tot 13.00 uur.
dochter van de Nederlandse Credietbank
NAARDEN/BAAKN (ANP) -
Uitgeversmaatschappij
Strengholt en Polygram héb
ben de strijdbijl begraven. J3H
betekent dat Polygram (geza
menlijke dochter van Philips
en Siemens) haar plan kali'
volbrengen om haar muzle-;
kuitgeverijbelangen af te sta
ten en op platengebied een fu
sie aan te gaan met het Ameri
kaanse concern Warner Com
munications.
Dit was Polygram door de
rechter verboden. Partijen
willen geen bijzonderheden
kwijt over de bereikte minne
lijke schikking. Ze wijzen èr
echter op dat zij elkaar
zullen belemmeren hun we
derzijdse belangen voor de
toekomst zo goed mogelijk
veilig te stellen.
Ifyuot/fi i Poyemhmel in hehienjdpn 1 Vlucht! rice töljjrc1.)
Hdhdd1 Hier hebben we dt hele bende L
bijeen 1 Omlnfi tien, u iitlen
J(li
(ra
dzjc**- /V J'"
N. 0)D4GJ»V«ï' y~\
JA ZE5ePITH HEB
JIJ NIET NET ZO'NBBOEk
IN MAAT 4Z VERKOCHT
mi1 m moeten fan weten w
w itenke hebben 1 1 toch niet1
jitn wpmsO iethtcn 1
(lh ui het voorbeeld feven
\i/ol{mijn moedij voorbeeld1]
luit I
21.15 Symfonische werken van2:®
gelse componisten. 22.30 Gaua
mus Kwartet speelt hedendaags;
muz.
(Via de AM-zender van Hilversuf
1) NOS: 19.02 Nieuws voor bui» I
landers. 19.02 Bulletin in het ff' I
rokkaans-Arabisch. 19.10 Bull A
in het Berbers. 19.20 Bulletin 1" I
Turks 19.10 Bulletin in het SD"8'* I
5MAKE1006, EEtJ -EH-
OAM£ VOOR U
f ^5 WVCOOK
rfctadtis
r r
•ueoips uba
yjeq 'puoq uba 'auiap afse) 'cuau uba
dsaS 'uaAoq uaua^s 'oine uba jadumq 'u jet
-ta( 'puoq uba joo 'aump jbbq 'squq uibbj|