SNELLE JONGEN' PETER ECURY: 19 99 NIEUWTJES KORT NIEUWS ANWB met goedkoper lidmaatschap voorjongeren Arna naar Alfa Landrover gaat saneren Motorshow Fiat Uno: Auto van het Jaar Senator metABS 4 ÉS HILVERSUM 2 HILVERSUM 3 OP WEG [Hairy motorcar Jim Clarke Snel défilé Exacte copie HILVERSUM 4 VOO: °m Zich op de Ame' hu HILVERSUM 5 Ondankbaar. Vinken Spelen Décors Wind. Prettig weekeinde CITROËN A VRIJDAG 2 DECEMBER 1983 T2 PAGINA GIDS 1 miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii -maatschappelijk le- - FOTO DE STEM/DICK DE BOER rbranden van de restan- n van de wagens na afloop an het corso. „Het is wer- elijk zonde om je iegen wa- en zo de grond in te boren, e gaat je dan afvragen vaar doe je het eigenlijk al- maal voor. Maar volgend aar begin je er weer aan. let is eigenlijk een soort be- mettelijke ziekte, die van ud op jong wordt doorgege ten", verzucht René. llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllNlllllllllllllli Levenslief en leed. 19.30 Man er paard. 20.03 Country time. 21.02 Ni ne o'clock jazz. 22.02 Goal. NOS:| 23.02 Met het oog op morgen. VOO: 0.02 Erik Zwart. 02.00 In the mix.l 03.00 Peter Teekamp. 05.00-07.00] Komt voor de Bakker. VPRO: 7.00 Nws. 7.10 Radio-, nieuwsdienst VPRO. (7.30, 8.00 en 8.30 Nws.) NOS: 9.05 NOS-sportief. 9.24 Waterstanden. 9.30 Nws. VPRO: 9.33 God, we geloven het wel. O verhei ds voor 1.10.45 Onder anderen. AVRO: 11.00 AVRO's] denksportprogramma. AVRO-VA-i RA: 11.10 De Nederlandse school-! radio. NOS: 11.30 Nws. 11.33 Homo- nos. 12.00 NOS-werkbank. 12.26] Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.36 Tussen het nieuws. 13.00 Nws. 13.10 Meer over minder (13.30 Nws.) 14.20 Voor blinden en slechtzienden. 14.30 Nws. TELEAC:] 14.33 Por Favor, cursus Spaans, les 2. VARA: 15.03 Radioweekblad (15.05 Het vonnis. 15.17 De brief. 15.32 In gesprek. 16.05 Bericht uit: het Koninkrijk. 16.32 De stem des volks. 17.05 Onder vuur. 15.30,16.31). 17.30 Nws. 17.36 Dingen van de, dag). VARA: (18.00 Nws.) 18.10 VA- RA's reaktietelefoon. PP: Uitz. van de GPV. Overh.voort: 18.30 Een uitzending van het MH nisterie van Financiën. VARA- 18.40 Het circuit. (20.00 Nws.) Ffc-j DUCO: 21.40 Thema 6: Thuisi pra ten over kernenergie (herh.). RVU. 22.10 Over mensenrechten gespro ken? NOS: 22.30 Nws. 22.40 Oost- West VARA: 23.00 Het zout in de pap. 23.55 Nws. T4 EINDREDAKTIE LEON KRIJNEN Ik rijd altijd om te winnen Door Ton Koks PETER ECURY behaalt zijn successen in een Lotus Elite (de ECU3 en FP4) en een Fal con, een wagen waarvan maar een zeer gering aantal E gebouwd is. Auto's van Brit- e makelij. Dat is niet toeval- jg: Ecury heeft een uitge- I sproken voorkeur voor auto- mobielen, vervaardigd aan de andere kant van het Ka- il. Niet alleen omdat daar I naar zijn mening 'de aller mooiste' auto's vandaan ko men, maar ook omdat ze zich naar zijn ervaring zeer goed I voor de racerij lenen. „Engelse auto's zijn toch ■ondanks de dramatische I dingen die je er mee kunt be leven- de beste. Engelsen zijneen conservatief volk. Ze beginnen niet gauw met iets nieuws. Andere fabrikanten doe dan wel. Maar Engelsen houden zich bij het oude en I blijven dat doorontwikkelen. Daardoor krijg je op den j duur goed uitgetest en rede- betrouwbaar materiaal, I dat grote prestaties kan le- I veren. Naar mij n idee gaat er I niets boven een goed gepre- I pareerde Engelse auto. Die j zijn het snelst. Een bijko- I mend voordeel is dat alle on- [derdelen nog steeds te krij- I gen zijn." Deelname aan historische I races staat open voor cou reurs met auto's die vóór '64 gebouwd zijn. Er mag be trekkelijk veel aan de wa gens gedaan worden. Maar alleen met materiaal (andere nokkenassen, carburateurs, in- en uitlaatspruitstukken j en noem maar op) dat in die [tijd verkrijgbaar was. Er geldt een indeling in klassen, die weer onderverdeeld is naar periode en motorinhoud [un Beneluxverband: 0 tot 1300 cc, 1300 tot 2700 cc en 2700 cc en meer; in Europees verband: 0 tot 1300 cc, 1300 tot 2000 en 2000 cc en meer). I Uitgebalanceerd Met de Lotus Elite -opge- touwd naar fabrieks races- pecificatie- is Ecury inge- j deeld in de klasse GT's ('60 tot en met '63) tussen de 0 en 11300 cc. De Elite is een super - I snelle machine met een 1216 I cc viercilinder motor die 110 pk levert en de 550 kilogram j lichte tweezitter een topsnel- j heid kan geven van meer J dan 210 kilometer per uur E (afhankelijk van de eindre- ductie). Ecury is er meer dan en- I thousiast over. „De Elite is j een uitgebalanceerd vehikel, [fantastisch geprepareerd. Ik ken het ding door en door en ik weet precies wat ik er mee j kan doen. Dat heb ik overi- E gens niet alleen met de Lo- las, maar ook met andere I auto's. In elke wagen zet ik E opeen willekeurig circuit na E drie of vier ronden de snelste 1® op een na snelste tijd E neer." Bijzonder aan de Lotus is de zelfdragende carrosserie f® geheel (dus inclusief de j Wemplaat en andere dra- 18®de delen) van polyester is. HET RACEN in historische auto's, een sport die zich sinds de introductie van kampioenschappen in 1978 in een toenemende belang stelling mag verheugen, was tot voor enkele jaren een vrijwel geheel buiten landse aangelegenheid Maar sinds Peter Ecury (33) uit Soest tot de deelnemers behoort, staat er geregeld een Nederlander op het ereschavot. In '82 werd Ecury (puur toevallig betekent zijn naam 'renstal') algemeen kampioen van de Benelux. In de strijd om het Europe se kampioenschap werd de 'snelle jongen' uit Soest („Ik rijd alleen maar om te winnen") tweede in het al gemeen klassement en eer ste in zijn klasse. En dit jaar heeft Ecury op de circuits van Zolder, Zandvoort, Hockenheim, Montlhéry, Monza, Doning- ton en Jarama zijn succes sen weten te prolongeren: voor de tweede maal is hij algemeen kampioen van de Benelux, eerste of tweede in het algemeen Europees klassement (Ecury's klasse ring hangt nog af van een protest tegen de Engels man Roger Mac) en weer eerste in zijn klasse. Peter Ecury neemt bloemen in ontvangst na weer een overwinning. Ecury rijdt tevens in een 'Plcon, een Engels produkt E net een opvallende en bij- I under mooie carrosserie. De E wagen van Ecury is het enige pemplaar met een MG A- I motor. Hij kocht hem in '79 EPeter Filby, bekend li?. van meerdere auto loken. «Pet is een prima rijdende auto, maar zoals de Engelsen zeggen 'a hairy motorcar'. Je moet er waanzinnig in stu ren en het is niet te geloven hoe hard je dan gaat." Oor spronkelijk dacht. Ecury met de Falcon (1600 cc) bij de GT's mee te rijden, tegen auto's met een gelijke cilin derinhoud. Maar omdat er van de Falcon geen honderd gebouwd zijn, hoort hij vol gens het regelement van de Federation Internationale de l'Automobile thuis bij de 'sportscar prototypes'. „In die klasse kom ik uit tegen Listers, Jaguars met een vier liter motor. Daarte gen ben ik eigenlijk kans loos. Maar ik heb ze toch een keer aardig partij kunnen geven. Dat was in '81 op het circuit van Zolder. Ik reed met de Falcon in een veld van zeven Listers. Tegen het eind van de race kreeg ik he laas een lekke band, maar ik lag toen toch maar in vierde positie". „Ik rijd altijd om te win nen, maar met beleid. Ik rijd hard, zo hard als mogelijk is, tot ik voorop lig. Dan neem ik tempo terug. Het voordeel daarvan is dat je materiaal wat langer heel blijft. Je hebt er niets aan voluit te blijven rijden als je toch al op kop ligt. Op het eindklas sement heeft dat geen enkele invloed en je helpt jezelf al leen maar op kosten", aldus Peter Ecury. In zijn gloriedagen reed Jim Clarke ook Elite, op het zelfde circuit waar nu Peter Ecury zijn razendsnelle rondjes in de ECU3 draait. Opvallend is dat Ecury twee tot drie seconden snellere rondetijden op de klok zet. Rijdt hij zo veel beter dat Clarke destijds? „Neen, dat durf ik niet te zeggen. Het heeft meer te maken met verbeterde tech nieken. De benzine, de olie en de banden zijn tegenwoordig beter. En het remmateriaal ook natuurlijk! Je kunt daardoor weer een tikje later op het rempedaal trappen. Bovendien zijn de moderne preparatietechnieken beter. Door gebruik van allerlei electronica kan een motor nu belangrijk nauwkeuriger af gesteld worden." Voor het doorsnee-publiek is het soms moeilijk te peilen, wat er zich tijdens een race in historische auto's afspeelt. Rijden de coureurs keurig hun rondjes, voorzichtig met het materiaal en inhalend als het echt niet anders meer kan? Of scheuren ze niets ontziend het circuit rond, alsof er van hun klassieker nog duizenden andere exem plaren zijn en er bergen on derdelen liggen te wachten? De waarheid ligt ongeveer in het midden. Ecury legt uit: „Er wordt echt geraced, uiteraard bin nen de beperkingen die het materiaal je stelt. Net zoals in de moderne racerij. Maar niet iedereen rijdt heel hard. Er zijn ook mensen die zo maar wat rondhobbelen. Daardoor kan zo'n wedstrijd soms inderdaad wat van een versneld afgedraaid défilé hebben." „Globaal zijn er drie cate- goriën te onderscheiden. Je hebt mensen die in histori sche auto's gaan racen omdat het ze leuk en goedkoop lijkt. Die flodderen dus maar wat mee. Er zijn ook die met veel pijn en moeite een histori sche racewagen kopen, maar dan geen geld meer over hebben om hun motor te la ten prepareren. Speciale ra cebanden kunnen er meestal ook niet meer af. Daarom doen ze mee op gewone ra- De Falcon ('a hairy motorcar') met 180 kilometer per uur een bocht door. De wagen heeft een heel ander weggedrag dan de Elite. Ecury moet hem, flink tegensturend, door de bocht 'gooien'. diaalbanden en zijn ze mini maal acht, negen seconden langzamer dan de jongens die echt hard gaan. Door die twee categorieën krijg je soms dat idee van een snelle optocht." De derde categorie be staat uit jongens die echt hard willen. Ze komen in prima materiaal, uitstekend geprepareerd, op goede ban den en ze rijden om te win nen. Tijdens de trainings ronden zetten ze een prima tijd weg, staan bij de start in de eerste drie rijen en geven alles tot ze op kop liggen. Meestal bestaat het startveld uit 15 van die heel snelle jon gens en 15 rondrijders." Met welke 'heel snelle jon gens' heeft Peter Ecury in het afgelopen seizoen het meeste moeite gehad? „Met het fabrieksteam Scuderia del Portello van Al fa. Dat team spaart écht kos ten nog moeite met goed ma teriaal te komen en heeft uit stekende rijders. Een ge duchte tegenstander uit dat team was Giorgio Schön, een ex-coureur, in een Alfa Tu- bolare Zagato. Dat is een auto van 800 kilo met een motor van 1600 cc en 175 pk onder de kap. Maar ik kon Schön voorblijven. Mijn wa gen was net iets beter gepre pareerd." „In het algemeen klasse ment heb ik veel last gehad met Roger Mac, een buiten gewoon goede chauffeur. Hij rijdt in Jaguar E-type, 3800 cc, 1000 kilo en 380 pk. Mac, een Engelsman, racete in '62 ook al met die E-type en rijdt ook in moderne wagens. In de formule 5000 heeft hij tweemaal een kampioen schap op zijn naam weten te zetten." „Een hele verbeten strijd, steeds op het scherp van de snede, heb ik achter de rug met een Fransman in precies zo'n Elite als die van mij. Die man had bij mijn prepara teur een exacte copie laten maken van mijn auto. Na drie races spoot hij zijn Lo tus ook nog in precies dezelf de kleuren. Dat maakte het er voor het publiek niet een voudiger op." Tot slot: wat is het span nendste moment van een ra ce? Ecury: „De 30 seconden rond de start. Vanaf het starten van de motor en het aftellen van de laatste tien seconden tot en met de start zelf en de 10, 20 seconden daarna. Die zijn het span nendst. Dan zijn ook de risi co's het hoogst. Alle auto's staan heel dicht op elkaar. Iedereen aast op een goede positie. Er mag dan geen en kele fout gemaakt worden. Anders kan het goed ver keerd gaan. Een spannend moment is ook altijd het 'lappen', het inhalen van een achterblijver. Die rijden soms 15 seconden langzamer. Je weet nooit zeker of zo'n jongen je wel in de gaten heeft." Ieder heel uur nieuws. EO: 7-® j Ronduit op 3. 8.03 Tijdsein. 9W y_ muzikale fruitmand. 10.03 Mu motief. NCRV: 10.30 Popsta»0"' (Ca 11.45 Weerman Hans de Jongt VOO 12.03 Mono. 13.03 TiPPara„a3(j i 15.03 Top 40. (16.30 Popjo"™,ne Concertagenda.) NOS: lo-U* ne avondspits. VOO: 19.02 Bart e Zwart. 22.02 Countdown Cafe. «Ooit i Vagen waarbij normale IanV00T de n*euwe Golf, ontbreken, is een imperiaal' gemaakt, heeft, net als' L. e Audi 100, een alles- LrT ontu)ikkeld, die om L """Widen wordt vastge- a .«.m- LeVland is weer ming. (8.00 Nws.) a.u" ""rjisc). meesterwerken (op compac"ïir-hte I 10.30 Muz. voor miljoenen, -0 1 klass. muz. 12.00 Strauss en 13.00 Nws. 13.05 Veronica klass VPRO: 14.30 Muziek-op-viec belius en vijf nieuwe Finse co aities ifinn tweede beweg - markt te presente- «uim 2 jaar geleden 1' - Austin Rover de ak- in de Verenigde De verkoopsuccessen m, Matste maanden en Ifa e mam die MG nog 1% m" de vs heeft- ziin l-bom aanleiding gewor- lt>i. opnieuw aan Ameri- I gaan denken. sities. 16.00 De tweede r0. NOS: 20.00 Europees Concerw dium: Radio Kamer OrKejGUJ Koor m.m.v. vocale solisten. muz. (21.15 Finse vol^"emble. Kantele. 22.00 Nieuw Ensei. met solist: Hedendaagse mu 'Oei (Via AM-zender Hilver nlan- NOS: 19.02 Nieuws voor bun ol(. ders. 19.02 Bulletin in nel jn kaans-Arabisch. 19.10 jn he' het Berbers. 19.20 Bulletina„s. Turks. 19.30 Bulletin in het sv I "«it de Westduitse fa- |/jj Waar naverbranders l'-bla '*/sator^ wordt ge- |%rj' 'verkt aan plannen |nj|jj loorproduktie van 1 ltilstuks, aanzienlijk |i. "heiden. Degussa wil, est Duitsland beslist heeft dat vanaf 1 januari 1986 alle nieuwe auto's op loodvrije benzine moeten gaan rijden, de capaciteit in overeenstemming brengen met de jaarproduktie van de Duitse auto-industrie: 4 mil joen wagens. De Amerikaanse auto-in dustrie leverde in de eerste 9 maanden van dit jaar 16 pro cent meer personenwagens af dan vorig jaar in die pe riode. De produktiecijfers waren: General Motors 2,875 miljoen stuks tegenover 2,478 miljoen; Ford 1,112 miljoen (was 819.000), Chrysler 643.000 (was 444.000), Ameri can Motors 139.000 (was 65.000), VW America 68.000 (was 60.000). Honda vervaar digde voor het eerst dit jaar in de V.S. 35.000 auto's in 9 maanden. Een nieuwe 1,3 liter motor zal volgend jaar te vinden zijn in de Skoda-modellen. De carrosserielijn zal ook in een wat moderner jasje ge stoken worden. Voorlopig zal Skoda wel vasthouden aan het principe van de achterin geplaatste motor en de aan drijving op de achterwielen. DEN HAAG - De ANWB is deze maand begonnen met de invoering van een speciaal lidmaatschap voor jongeren van vijftien tot negentien jaar, aldus heeft een ANWB- woordvoerder bekendge maakt. Het jeugdlidmaat schap dat 19,50 gulden kost, is tien gulden goedkoper dan het normale lidmaatschap. Het is de bedoeling dit lid maatschap nader in te vullen. De verwachting is dat dit in maart rond is, aldus de, woordvoerder, volgens wie voor invoering van het jonge renlidmaatschap de ANWB- statuten moesten worden ge wijzigd. Behalve de lagere prijs biedt het jongerenlidmaat schap de mogelijkheid tot goedkope ANWB-reizen en het bijwonen van speciaal ge organiseerde jongerenactivi- teiten. TURIJN - Alfa Romeo en Nis san zijn gezamenlijk tot een principe afspraak gekomen rond de verkoop van de Arna. In landen waarin Alfa Ro meo een groter marktaandeel heeft dan Nissan, zal de wa gen door de Nissan dealers als Cherry Europa verkocht wor den. Is de situatie omgekeerd, dan komt de wagen als Arna in de showroom bij Alfa Ro meo te staan. Voor Nederland zou dit be tekenen dat over niet al te lange tijd de wagen, die geza menlijk door Alfa Romeo en Nissan werd ontwikkeld en nu in Italië wordt gebouwd, de Alfa-dealers verkocht gaat worden. De Arna, slechts 4 meter lang, beschikt over de 1186cc boxermotor vasn Alfa Romeo die de voorwielen aandrijft en wordt standaard geleverd met een 5 versnellingsbak. De top snelheid ligt rond de 150 km/u. LONDEN - British Leyland gaat het e.e.a. doen om het ex ploitatieverlies bij Landrover een halt toe te roepen. Er staat een plan op stapel om negen vestigingen te slui ten. Dat betekent dat er ge lijktijdig 1560 banen verdwij nen. Het exploitatieverlies bij Landrover bedroeg in de eer ste helft van dit jaar ongeveer 150 miljoen gulden. Vorig jaar maakte BL 40.000 Landrovers en 13.000 Range Rovers. Begin dit jaar werd een nieuwe terreinwagen ge lanceerd: de One-Ten. ESSEN - Tot en met 4 decem ber wordt in Duitsland de Mo tor Show Essen gehouden. De expositie, met o.a. for mule I, 2 en 3 wagens, rally wagens, fincars, sportcars, dragstars, old-timers, classic cars, maar ook het nieuwe programma motorfietsen voor 1984, trok vorig jaar 200.000 mensen naar de Gruga Hallen in Essen. Dagelijks is de ten toonstelling open van 10.00 tot 18.00 uur. is de taak van een weekendtip- per om voor het komende week einde iets aan te bevelen. Zovelen immers vieren het Sinterklaasfeest of brengen de zaterdag en zondag door in wanhopige pogingen om de laatste surprise en het laatste rijmsel nog af te maken. Daarom beperken we ons maar tot wat mo gelijkheden, die ook buiten het weekeinde om nog te bezoeken zijn. 'Prachtvinken' zijn een groep van rond honderdvijfentwintig soorten zangvogels in Afrika, Australië en Azië. Men kan er tot en met 4 ja nuari een aantal bewonderen op een tentoonstelling in de Rivièra- hal in de Rotterdamse diergaarde 'Blijdorp' (9 tot 17 uur). Kunstmarkt In centrum 'De Beyerd' in Breda is tot en met 11 december een markt van werk van West-Brabantse kun stenaars georganiseerd (zondags 13 tot 17 uur, dinsdags tot en met zaterdags 10 tot 17 uur: tevens koopavonden 19 tot 21 uur). (ADVERTENTIE) DOOR HANS LUTZ Gezelschaps- en vermakelijk- heidsspelen vliegen in de Sin- terklaasweek vanouds over de toonbank. Hoe zagen die spelen er vroeger uit? Op die vraag krijgt men een antwoord op een ten toonstelling tot en met 4 januari in museum 'Kinderwereld' in Roden (zondags 14 tot 17 uur, dinsdags tot en met zaterdags 10 tot 12 en 14 tot 17 uur). Boeken Kinderboeken van de achttiende eeuw tot heden worden tot en met 8 januari 1984 geëxposeerd in de vishal in Haarlem (zondags 13 tot 17 uur, dinsdags tot en met zater dags 10 tot 17 uur). Een minder bekende activiteit van acteur Albert van Dalsum was het ontwerpen van toneeldécors Een aantal van die décors wordt tot en met 8 december geëxposeerd in het Nederlands Theater Instituut in Amsterdam, (weekends 11 tot 17 uur, dinsdags tot en met vrijdags 10 tot 17 uur). zal dit weekeinde door de bo men waaien. Des te lekkerder zal de warme chocolademelk en de speculaas smaken. Om de letter van banket niet te vergeten Daar om. DEN HAAG De Fiat Uno is - met een uiterst geringe pun- tenvoorsprong op de Peugeot 205 - „Auto van het Jaar '83- '84" geworden. Eind december, wanneer de officiële prijsuitreiking plaats vindt, wordt de juiste punten verdeling bekend gemaakt. Voor de belangrijkste eretitel in de Europese autowereld, kwamen dit jaar een rekord aantal auto's in aanmerking: zoals de Alfa Romeo 33, Aus tin Maestro, BMW 3-serie, Ci- troën BX, Daihatsu Charade, Fiat Uno, Honda Prelude, Mazda 626, Mercedes 190, Nis san Micra, Opel Corsa, Peu geot 205, Toyota Corolla, Toyota Camry en de VW Golf. De ruim 50 jury-leden uit 16 Europese landen, zetten de nieuwe Volkswagen Golf - overigens met een grote pun- tenachterstand - op de derde plaats. Voor het eerst sinds een groot aantal jaren, scoorde ook weer een Japanse auto erg goed. De Mazda 626, die vorig jaar in Japan tot „Auto van het Jaar" werd uitgeroepen, eindigde vóór de Mercedes 190 •op de vierde plaats. De Fiat Uno heeft vooral veel punten kunnen verzame len door de vele nieuwe tech- nologisache aspecten die in de wagen zijn te vinden, terwijl de prijs in bijna geheel Euro pa erg gunstig is. In West Duitsland wist de Peugeot 205 „Das Goldene Lenkrad" in de wacht te sle pen. De 25 jury-leden (auto journalisten, rallyrijders, cou reurs, acteurs en bekende technici) gaven in categorie 3 (prijsklasse tot 15.000DM) de Franse wagen 30 punten meer dan de Uno. Als derde eindig de de Nissan Micra en als vierde de Toyota Corolla. In categorie 2 (prijs van 15.000 tot 25.000DM) ging de eretitel naar de VW Golf voor de Mazda 626. In categorie 1 (prijs boven 25.000DM) ein digden de BMW 524 turbo die sel en de Audi 200 met een ge lijk aantal punten. ROTTERDAM - Het topmodel van de Senator-serie (het CD- type) krijgt nog dit jaar in de standaard uitvoering een an- ti-blokkeersysteem (ABS). In de andere Senator en Monza modellen, wordt tegen een meerprijs van 4.699.- het ABS-systeem gemonteerd. Opel heeft kenbaar ge maakt dat over enige tijd ook voor de Rekord het anti-blok- keersysteem klaar is. (ADVERTENTIE) Een origineel uitlaatsysteem blijft gewoon 't beste voor uw Citroen. Wees zeker van kwa liteit en duurzaamheid. Citroen geeft u één garantie. Een kompleet achfergec/ee/fe voor 2CV IDyane).1 I, 1 Het gehele uitlaatsysteem 276,-. Een kompleet achtergedeelte voor GSIAI vanaf Het gehele uitlaatsysteem vanaf463,-. Een geheel uitlaatsysteem voor Visa 1124 cc Ivoor en achter). Genoemde prijzen zijn inklusief montage, bevestigingsmaterialen en B.T.W. Bij uw Citroën-dea/er: C. BERTENS B.V., Europaweg 15, Oosterhout. Tel. 01620-55850. En filialen.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1983 | | pagina 15