Fond Orion: compleet en luxe AWIO IN DE VEILINGHAL TE GOES Donderdag 20-Vrijdag 21 en Zaterdag 22 Okt. CAPPENDIJK - HULST EXCLUSIEF OCCASION AUTOBEDRIJVEN JOS VOET B.V. KWALITEIT EN VOORHEB. GARAGE LGIJZELS 200 INRUILAUTO'S MET BOVAG-GARANTIE KAMER PLANTEN W. BAKKER HEIDE PLANTEN DE WEEK OCCASSIONWEEK „SPECIAAL" NU MET EXTRA KORTINGEN VAN I 250,- TOT f 1500,- IN ONZE SHOWROOM BETROUWBARE INRUILAUTO'S 1 VOL JAAR GARANTIE libregts: I 'De Spurs iregen Iteveel "uimte informatie over auto en verkeer 10.- TERRA NOVA Terneuzen - Iel. 01150-13456 DE STEM VAN DONDERDAG 20 OKTOBER 1983 Programma TUINCENTRUM 10 stuks voor HULST RËNAULT GOEDE SERVICE BIJ DE PRIJS INBEGREPEN Speciale voorwaarden alleen voor onderstaande auto's AUDI 80 GLS 4-drs. metallic 1980 AUDI 80 LS 4-drs. metallic 1981 AUDI 80 SILVER SPECIAL 4-drs. metallic 1981 AUD1100 GL 5 Diesel 4-drs., rood metallic 1979 AUDI 100 GL 5 S 4-drs., groen, automaat 1979 AUD1100 GL 5 S 4-drs. blauw metallic, automaat 1980 VW PASSAT CL 1.6 3-drs., groen 1982 VW PASSAT FORMEL-E 5-drs., bl. metallic 1981 OPEL ASCONA BERLINA 2.0 Itr. 4-drs. groen, ine. gasinst 1979 OPEL ÜVIANTA Combi Coupé groen 1979 RENAULT 20 TDiesel zilver metallic 1982 PEUGEOT 305 wit Exclusief dit weekend, op hiernaast vermelde Audi's: en één jaar gratis onderhoud, dus geen garagerekeningen. Tevens 'n beste prijs voor uw inruiler benzine max. 15.000 km diesel max. 25.000 km Zeer speciale aanbieding: AUDI 100 CS demonstratiewagen WIJ HOPEN U IN ONZE SHOWROOM TE ONTMOETEN Dagelijks geopend: maandag t/m donderdag van 9.00-18.00 u., vrijdag van 9.00-21.00 u., zat. van 10.00-17.00 u. Vertegenwoordigers: P. FRANKEVIJLE 01156-383, B. DE BOUVRÉ 01158-2694 Reparatie en onderhoud aan alle merken auto's I GEMEENTE HONTENISSE Terhole nÓNPERDAG 20 OKTC oor Ted van Leeuwen Fransman leidt Nederland Spanje A56 Tussen het grote nieuws in, namelijk de komst van de nieuwe Sierra eind vo rig jaar en de eind dit jaar te verwachten nieuwe Fiesta, brengt Ford en passant nog even een nieuwe Orion uit. Wat is dat dan voor een model die Orion? Welnu, Ford spreekt van een nieuw model, een concurrerend model, met name een concurrent voor de Opel Ascona, Fords grootste concurrent in Europa en zeker ook in Nederland. Op de pers conferentie maakte Ford duidelijk dat het echt geen Escort was met een „kont", maar een duidelijk nieuwe Sedan voor dat ko- perspubliek dat nu een maal liever Sedan blijft rij den en niets moet hebben van Hatchback's met 3e of 5e deuren. Dat publiek bestaat inderdaad en is zeker nog talrijk, niet voor niets blijven alle merken sedans produceren en sommige merken hebben zelfs (nog) niet anders. a Maar die Ford Orion komt natuur lijk niet uit de lucht vallen. Hij staat technisch het dichtst bij de Escort (onderstel, motoren, de Orion krijgt als eerste de nieuwe 1600 diesel van Ford, maar deze komt uiter aard later ook in de Escort en zelfs in de Fiesta, enz.) Uiterlijk lijkt hij wat op de Granada, immers de Granada is ook een Sedan en de Orion kan dus ook best doorgaan als de kleine Granada met uiter aard de kleinere motoren. Gelij kend op de Escort en de Granada kan dus wel gesteld worden dat de Orion niet thuishoort tot het veran derend beeld van Ford, hij ziet er echt conventioneel uit en lijkt qua uiterlijk zeker niet op die verras sende Sierra De Orlon staat dichter bij de Taunus, de Taunus was een con ventionele sedan, de Orion is even eens een gewone sedan, de koffer bak is net als bij de Taunus weer klassiek groot, de afmetingen ont lopen elkaar niet zoveel de binnen ruimte is nagenoeg gelijk. De Orion is alléén moderner en voorzien van de allernieuwste techniek. Hij is ook aerodynamischer en door alle wijzigingen aan motor, onderstel e d. is hij sneller en toch zuiniger dan de Taunus en bovenal ook veel stiller. Veel Taunusrijders zullen zich aangetrokken voelen tot de nieuwe Ford Orion Om de plaatsbepaling dan nog even compleet te maken, de Orion is duidelijk een regelrechte con current van de Opel Ascona, wie een nieuwe Ascona en de uiter aard nieuwe Orion naast elkaar zet, moet heel goed kijken, zeker op een afstandje, wie nu wie is. Vanzelf liggen de prijzen vlakbij el kaar. Ford stelt echter dat zij de Orlon completer aanbieden dan Opel de Ascona in vergelijkbare prijsklassen Dan nu iets over die Orlon zelf. De Orion heeft voorwielaan drijving, rondom onafhankelijke wielophanging en zal verkrijg baar zijn in twee uitvoeringen: GL en Injection. Het motoren programma reikt van 1,3 tot 1,6 liter en omvat onder meer een versie met benzine-inspultlng en een dieselmotor. Wat het trans missie-aanbod betreft, is er de keuze uit een vijfversnellingsbak en een automatische transmis sie. De hoogste prestaties wor den geleverd door de Orion In jection (topsnelheid 186 km/h). Extreme zuinigheid verschaft de Orion 1,6 Diesel, waarin voor het eerst de nieuwe Ford 1600 die selmotor wordt toegepast. De Orion 1,6 D verbruikt bij 90 km/h slechts 3,9 1/100 km 1:25,6 en Is daarmee de eerste auto In Euro pa die bij deze snelheid onder de grens van 4 1 /100 km. komt. Orion is verkrijgbaar met vier verschillende motoren: 1,3 liter (69 pk), 1,6 liter (79 pk), 1,6 liter met benzine-inspuitng (105 pk) en een 1,6 liter dieselmotor (54 pk). De eerste drie zijn viercilinder-benzi- nemotoren van het zeer zuinige CVH-type, waarvan er al meer dan een miljoen voor de Ford Escort zijn geproduceerd. De 1600 Diesel is een nieuwe Ford motor die in de Orion zijn eerste serietoepassing vindt. Het is een dieselmotor van een compromisloos ontwerp, be langrijkste oogmerken bij de ont wikkeling ervan waren het realise ren van een extreem laag brand stofverbruik en een maximale le vensduur Alle uitvoeringen van de Orion hebben een hoog prestatieniveau. De topsnelheid bedraagt bij de uit voering met 1,3 liter motor 157 km/h en bij de 1,6 liter 79 pk 167 km/h, de sportieve maar discrete Orion Injection komt maar liefst tot 186 km/h, de Diesel top ligt rond de 150 km/u. Zowel vóór als ach ter wordt een onafhankelijke wiel ophanging van het McPherson-ty- pe toegepast, aangevuld met een voorste stabilisatorstang op alle uitvoeringen, plus een achterste stabilisatorstang op de Orion Injec tion. De Injection-versie heeft bo vendien gasgevulde schokdem pers. De stuurinrichting is van het tandheugeltype De Orion 1.3 en 1.6 zijn nu al leverbaar, de injectie komt in oktober, de diesel in de cember Tot slot de prijs van de Ford Orion. Zoals al gesteld is de Orion luxe uitgevoerd en als zoda nig alléén verkrijgbaar in de GL. De 1300 GL kost 23.443,-, de 1600 GL 23 996,-, de 1600 I 30.090,- Grootste Autogebeuren in Zeeland waar OPENINGSTIJDEN: Donderdag 10.00-22.00 uur Vrijdag 10.00-22.00 uur dus ook's-avonds Zaterdag 10.00 - 18.00 uur Mooie sortering Guido Gezellestraat 27 Terneuzen, tel. 01150-17911 CORSTENS- VERSCHUREN ZAT. 22 okt. mankanaries alle kleuren 9.-, popjes з.50, vroegbroed rode roodzalm mannen 12, pop jes 10, kneu- sijsbast. 9, putterbast. o.k. 25, rijstvo- gels 10 pst., d.duiven 10, meeuwen 4, park. 7, rood ruggen 20, valken 25, witte 35 pp. Brengen 1.30-2.30 café „Flora" Grote Markt 22, Goes. RENAULT 4 BESTEL juli '79, met zijruiten RENAULT 5 GTL okt. '79, zwart RENAULT 14SAFRANE mei '78, 4.950,- RENAULT 5 AUTOMAAT mei '79, 34.000 km RENAULT 18 GTS juni '80, 9.950,- DATSUN 1600 B juni '77, 54.000 km, groen, 4.350,- RENAULT 5 GTL juni '79, rood RENAULT 20 TL okt. '79, 71.000 km PEUGEOT 104 GL juli '77, 39.000 km FORD ESCORT 1300 sept. '77, 4.450,- SPECIALE AANBIEDING RENAULT 20 LS mrt. '80, 11.995,- RENAULT 5 L okt. '77, oranje, ideaal voor 2e auto PEUGEOT 304 STATION mei '79, 4.950,- OPEL KADETT mei '78, 38.000 km RENAULT 5 TL juni '79, 48.000 km RENAULT 5 GTL feb. '79, 66.000 km PEUGEOT 305 mei '80, 46.000 km RENAULT TRAFIC PERSONENBUS dec. '8146.000 km, wit, die sel RENAULT 12TS okt.' 77, blauw SPECIALE AANBIEDING RENAULT 14 TL juni '77, 3.950,- DATSUN 120Y okt. '79, 52.000 km PEUGEOT 305 DIESEL mei '79, 9.450,- OPELASCONA 16S 1976, blauw. KOOPJE Absdaalseweg 1 Tel. 01140-13524 q<3 eb mo. Heerenstraat 14 - SchoondIJke 01173-1302 Burgemeester en wethouders van Hontenisse maken bekend, dat het gedeelte van de Notendijk, van de Hulsterweg tot de Hoofstraat, wegens reconstructie werkzaamheden voor alle verkeer in beide richtingen zal worden afgesloten. Deze afsluiting zal duren van 24 oktober 1983 tot en met 28 oktober 1983 of zoveel korter als mogelijk of zoveel langer als noodzakelijk zal blijken te zijn. Hontenisse, 19 oktober 1983. Burgemeester^ep wethouders voornoemd, Mr. M. Somers, burgemeester B.A. de Schepper, secretaris. lnillllllltllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll Groningen - Door een iroej? doelpunt van Erwin Leeman en een zeer late tref fer van Ahmad Fandi heeft FC Groningen aangetoond dat de uitschakeling van Atletico jtladrid niet geheel op toeval jerustte. Met de 2-0 zege van isteren op Inter Milan doen Lje Groningers een goede gooi Lar de kwalificatie voor de [jerde ronde. In een technisch zwak, maar Ipectaculair treffen viel de froningse zege echter wel te |ujm uit. Met name in de ■ueede helft was Inter de be- jere van de twee teams. Met ■chnisch spel en handige po sitiewisselingen speelden de Italianen FC Groningen regel matig van de mat. De afwer king van Inter liet evenwel te Vensen over. Na de snelle openingstreffer tan Erwin Koeman (17de mi- jmut) viel FC Groningen ver lerug. Het kreeg echter in de |8ste minuut een uitgelezen jlllllllllllllllilllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll I Van onze speciale verslaggever IlONDEN - „We zijn weer te- Irug in de race", verzuchtte ■Thijs Libregts gisteravond na 1 dat opzienbarende herstel van I Feyenoord. Terwijl de Rotter- Idamse supporters op verzoek I van de politie op de tribunes i bleven wachten totdat het [vechtlustige gedeelte van de I teleurgestelde Spurs-fans ver trokken was, liep de trainer merkwaardige wedstrijd nog eens na. „De Spurs zijn in de begin- lase over ons heen gelopen", [ei hij. „Ze waren fysiek en mentaal vreselijk sterk. Bo vendien scoorden ze ook nog fcrg gemakkelijk. Onze jongens paren veel te lief, gaven de te- lenstander royaal de ruimte. Pok werden er vreselijk veel louten gemaakt. Als je zag hoe pngehinderd die Engelsen over iet veld konden lopenZo Tij als vogels waren ze". Libregts trok ook het boe tekleed aan. „De taktiek func tioneerde niet. De wissel van Houtman was daarvan het ge volg, Iedereen kon zien, dat Pet fout liep op de manier zo- pis wij voetbalden. Dus moest Fr een extra man op het mid- penveld bij. Ja, ik kwam terug PP de oorspronkelijke tak- fjek". Had de wissel van Gul- die licht geblesseerd raak te. niet te lang op zicht laten wachten? Libregts: „Moeilijk Ie beoordelen. Je hebt al een Mogelijkheid verbruikt en dan 1en je zuinig met de tweede". Opzienbarend was het her- ftel na de rust. Libregts: „In de Fust ontstond de stemming: we l?ten ons niet afslachten, [twee goals en we hebben weer Kansen. Dat is dus gelukt, fjooral Joop Hiele heeft ons .ered. Hij hield de ballen op geweldige manier eruit, aarna kwamen de twee doel punten van ons en toen heb ik PP net derde zitten te wachten. P'aar jammer genoeg duurde Pe tweede helft slechts 45 mi- P en. In de return hebben we an een 2-0 zege voldoende, m dat te halen zullen we de gpurs geen enkele ruimte mo- 7n Sevennog geen centime- 1,7 "e situatie is zeker niet Fteichtsloos". lra?T De UEFA he«ft de ten ^man Vautrot aangewe- Int i scheidsrechter voor de t s„ dwedstrijd Nederland ^elv.^!nJe.• die woensdag 16 no- Biim f in het Feyenoord-sta- ïpeei te Rotterdam wordt ge- aw ,Pranse voetbalbond zal L.., tWee grensrechters aan razen. ?en haag - De gegevens ia„ e kadolotto van woens- 1n ZIin: winnende getallen: 9 et r 20 31 - 32 - 39. "Reserve- lie l1' deelnemers: 402.465; r 2.609.034,-; prijzenbe- aS: f. 1.239.291,15. j CIJFERSPEL winnende getal in het cij- Brspel: 714296.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1983 | | pagina 6