hendrix'voeders SHOW DATA ULa.f.1&995 S3 DAIHATSU Waatrege ®1STEM produktiechef CAPPENDIJK - HULST KAMER PLANTEN W. BAKKER UA 1.15.995 officieel □DAIHATSU dealer RENAULT 9 en RENAULT 11 GRASZODEN DE STE] de4in1kr« TIJDENS DE INTRODUCTIE-SHOW BIJ ONS TE ZIEN EN TE RIJDEN. DE STEM VAN DONDERDAG 6 OKTOBER 1983 A?: TIJDENS DE INTRODUCTIE-SHOW BIJ ONS TE ZIEN ÈN TE RIJDEN. TOT ZATERDAG 8 OKTOBER DEZE MAAND SPECIALE CONDITIES BIJ AANKOOP VAN EEN NIEUWE Renault dealer Absdaalseweg 1 TUINCENTRUM W. BAKKER GEMEENTE AXEL Bestemmingsplan Landelijke Be bouwingsconcentraties 2e herziening Nooit eerder is er een vergelijkbare comfortabele auto gemaakt die zó slim in elkaar zat dat-ie uitgeroepen kan worden tot het zuinigste vervoermiddel ter wereld. Dat is dus nu wel het geval met onze nieuwe Daihatsu Charade in diesel-uitvoering. Niet alleen 's wereld goedkoopste diesel in aan schafprijs, maar mede daardoor ook de auto met de laagste kosten-per-kilometer ter wereld. Z'N ZUINIGE TREKJES. Die opmerkelijke zuinigheid begint al met het brandstofverbruik. Daihatsu heeft 't namelijk voor elkaar gekregen dat de Charade Diesel bij een snelheid van 90 km/u constant - volgens ECE-norm - slechts 1 op '25,0 rijdt. Bovendien blijft liet totaalgewicht van de Charade Diesel beneden de grens van 750 kg en dat merkt u natuurlijk direkt aan de wegen belasting! VOOR NOG GEEN DRIE TIENTJES AAN BRANDSTOF NAAR PARIJS! Als we uitgaan van de huidige literprijs voor diesel (f 1,18), en de afstand van hier naar Parijs (480 km), mogen we constateren dat u voor nog géén f 30,- naar de Franse hoofdstad rijdt - en nog brandstof overhoudt ook! Vandaar dat wij van Daihatsu nu enige trots durven te stellen: zuiniger autor' dan met onze Charade Diesel bestaat niet I EEN STERK STAALTJE AUTOVERNUFT. bergen op zoom, Autobedrijf Swagemakers, Moerstraatsebaan 50, Tel. 01640-36285, b.g.g. 41780. breda, Garage W.G.A.J. Oomen, Industriekade 1-3, Tel. 076-710449. dongen, Autohuis Dongen, Bolkensteeg 4 Tel. 01623-13970/12186. roosendaal, King Cars B.V., Rucphensebaan 10, 4706 PJ Roosendaal, Tel 01650-36666. rijen, Garage C. de Hoon, Stationsstraat 3, Tel. 01612-2338. schoon duke, Garage Gijzeis (sub-dealer). Lange Heerenstraat 14, Tel. 01173-1302/15® terneuzen, Garage Du Pont Terneuzen BV., Industrieweg 37, Tel. 01150-13451 Me- v Zastava Yugo 9995- DE NIEUWE CHARADE DIESEL j.- A4iü EKii Hifiliii iiMMffiff 'AL-JT Hij lijkt klein. Maar is verrassend ruim (4-pers. zitkomfort) met 'n zeer eigentijds model. Daarbij lekker zuinig (1:18.5 bij 90 km/u, ECE-norm) èn lekker pittig (135 top). Stuurt licht, parkeert in 'n klein gaatje, heeft 'n derde deur (wat 'n laadruimte!) en ligt als 'n blok op de weg (voorwielaandrijving). Kortom: praktisch èn sportief, die Yugo. En zéker'n sterk punt isz'n prijs! Test de Yugo bij uwZastava-dealer. *efetv Yugo45S 10.750,-* in sportieve uitvoering. "Alle prijzen inkl. BTW. Af Groningen. Een uitgebreid Zastava dealernet staat dag in - Gremi Auto-Import B.V. Postbus 303, 9700 AH Groningen. Telefoon 050-183121 (8 lijnen). BREDA Autobedrijf K. v. Nunen Haagweg 442-446, tel. 076-224920 OOSTERHOUT Autobedrijf J. Verdaasdonk Leijsenhoek 64, tel. 01620-31054 OUDENBOSCH Autobedrijf Dictus Kade 24, tel. 01652-3127 RUCPHEN Autobedrijf Nooitgedacht W.A.C. v/d Broek Achterhoeksestraat 31, tel. 01654-1846 HENDRIX' VOEDERS neemt een vooraanstaande plaats in als producent van kwaliteitsmengvoeders voor rundvee, varkens en pluimvee. Bij Hendrix' voeders zijn ruim 600 medewerkers werkzaam. De produktie vindt plaats te Heyen (bij Gennep), Lochem, Oosterhout (N.Br.) en Zwolle. Het produktieproces van malen, mengen, persen en afwegen is nagenoeg geautomatiseerd. Er wordt in 2-ploegendienst gewerkt. Als leider van één van die ploegen hebben wij in onze fabriek te Oosterhout plaatsingsmogelijkheid voor een Met steun van de bedrijfsleider, onder wie de produktie chef rechtstreeks ressorteert, zijn de belangrijkste taken: - het leiding geven aan en begeleiden van circa 15 produktiemedewerkers, met assistentie van voorwerkers. - de zorg voor het realiseren van de vereiste produktie, waarbij hoge eisen gesteld worden aan de planning van de te produceren voeders en de kwaliteit van de eindprodukten. Van de kandidaat verwachten wij: - een opleiding op Molenaarsschool-, M.T.S.- of M.L.S.- nivo, die leidt tot de noodzakelijke organisatorische en technische kennis; - dat de nodige ervaring is opgedaan in een leiding gevende funktie. Kandidaten die bekend zijn met de mengvoederindustrie genieten de voorkeur. Bent u 30 tot 35 jaar oud en denkt u aan de genoemde criteria te voldoen, stuur dan uw schriftelijke sollicitatie naar Hendrix' voeders b.v., afdeling Personeelszaken, Postbus 1, 5830 MA Boxmeer. Telefonische informatie over de funktie kan ingewonnen worden bij de bedrijfsleider te Oosterhout, de heer A. van Oers, telefoon (01620) 22934, 's avonds (04108) 5950. Bij tussenbeschikking der Arrondissements rechtbank te Middel burg d.d. 28 september 1983 is over alle goede ren van Adriaan Hu- bertus Heijboer, gebo ren te St. Maartensdijk, wonende te St. Maar tensdijk, doch feitelijk verblijvende te Kloetin- ge in het psychiatrisch ziekenhuis Zeeland aan de Oostmolenweg 101, tot provisioneel be windvoerder benoemd de heer Petrus Johan nes de Kok, werkzaam bij het kantoor De Kok en Rommens B.V., Noordzijde Zoom 7 te Bergen op Zoom. De be slissing over de ver zochte ondercurate- lestelling is aangehou den voor onbepaalde tijd. Middelburg, 4 oktober 1983, Hoogstraat 16 (postbus 244), Mr. E.H.A. Schute, procureur ZUINIGER BESTAAT MET. Nooit eerder is er een vergelijkbare comfortabele auto gemaakt die zó slim in elkaar zat dat-ie uitgeroepen kan worden tot het zuinigste vervoermiddel ter wereld. Dat is dus nu wel het geval met onze nieuwe Daihatsu Charade in diesel-uitvoering. Niet alleen 's wereld goedkoopste diesel in aan schafprijs, maar mede daardoor ook de auto met de laagste kosten-per-kilometer ter wereld. £N ZUINIGE TREKJES. Die opmerkelijke zuinigheid begint al met het brandstofverbruik. Daihatsu heeft 't namelijk voor elkaar gekregen dat de Charade Diesel bij een snelheid van 90 km/u constant - volgens ECE-norm - slechts 1 op 25,0 rijdt Bovendien blijft het totaalgewicht van de Charade Diesel beneden de grens van 750 kg en dat merkt u natuurlijk direkt aan de wegen belasting! VOOR NOG GEEN DRIE TIENTJES AAN BRANDSTOF NAAR PARIJS! Als we uitgaan van de huidige literprijs voor diesel (f 1,18), en de afstand van hier naar Parijs (480 km), mogen we constateren dat u voor nog géén f 30,- naar de franse hoofdstad rijdt - en nog brandstof overhoudt ook! Vandaar dat wij van Daihatsu nu enige trots durven te stellen: zuiniger autorijdt- dan met onze Charade Diesel bestaat niet Brandstofverbruik Charade Diesel (5 versnelt) 90 km - 4,0 ltr/100 km 120 km - 6,6 Itr/100 km stad - 5,3 ltr/100 km (volgens KCE-norm) Daihatsu Holland B.V. - Soerweg 13-15,3 Rotterdam. Tblefoon 010 - 28 02 00. EEN STERK STAALTJE AUTOVERNUFT. INDUSTRIEWEG 37 TERNEUZEN, TEL. 01150-13451 01140- 13524 Mooie sortering TUINCENTRUM Guido Gezel lestraat 27 Terneuzen, tel. 01150-17911 DE NIEUWE CHARADE DIESEL op bestelling Guido Gezellestraat 27. Terneuzen. Tel 01150- 17911 Adverteren is vooruitzien, optlcten.99 Inlichtingen: De Stem, 076-236911 De burgemeester van Axel maakt bekend, dat vanaf 13 oktober 1983 tot en met 12 no vember 1983 op de gemeentesecretarie, af deling algemene zaken, bureau welzijn, van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur ter inzage ligt het ontwerp-programma voor het sociaal-cultureel werk in de gemeente Axel in 1984. Gedurende de termijn van terinzagelegging kunnen door een ieder schriftelijke bezwa ren worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders van Axel. Tevens zal op dinsdag 8 november 1983 een hoorzitting gehouden worden, teneinde de mening van de bevolking over het ont- werpjaarprogramma te peilen. Deze hoorzit ting zal plaatsvinden in de raadzaal van het stadhuis (aanvang: 19.00 uur). Axel, 6 oktober 1983. De burgemeester van Axel, A. Hack. De burgemeester van Sas van Gent maakt - ter vol doening aan het bepaalde in art 28, lid 6 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening - bekend, dat Gedepu teerde Staten van Zeeland, bij besluit van 21 juni 1983, kenmerk 926/291 afd. 4. bur. r.o v., gedeelte lijk goedkeuring hebben verleend an de door de ge meenteraad op 22 april 1982, nr. 8. vastgestelde 2e herziening van het bestemmingsplan Landelijke Be bouwingsconcentraties". Goedkeuring is onthouden aan enkele delen van de plankaarten en aan enkele delen van de voorschrif ten. Het besluit van Gedeputeerde Staten voornoemd ligt met de bestemmingsplanherziening, met ingang van 10 oktober 1983. gedurende één maand, ter ge meentesecretarie, afdeling algemene en juridische zaken, voor een ieder ter inzage. Gedurende bovengenoemde termijn van één maand kan één ieder, die bezwaren heeft tegen de onthou ding van goedkeuring door Gedeputeerde Staten, alsmede diegenen, die zich tijdig met bezwaren tot de gemeenteraad en Gedeputeerde Staten hebben gewend, schriftelijk beroep instellen bij de Kroon. Beroepschriften dienen te worden gericht aan H.M de Koningin en te worden ingediend bij de Afdeling voor de Geschillen van Bestuur van de Raad van State, Binnenhof 1 te 's-Gravenhage. Sas van Gent, 6 oktober 1983 De burgemeester voornoemd, W. Dusarduijn ZUIHGER BESTAAT MET. -T^r-EU AD VOOR ZülQWES^jEDERLj U een onzer verslaggevers rnDËLBURG/AARDEN- jrG - De Middelburgse hter zal in het civiele pro- om teruggave van het aan irdenburg geschonken caril- 'Ons Nationaal Monument' z-n vroegst in maart vol- L j jaar vonnis vellen. Giste- r js j,et dossier in handen de rechter gesteld en heb- n de raadslieden van beide rtijen gevraagd of ze de ak mondeling kunnen toe- ihten. Dit laatste gebeurt er waarschijnlijk eind no- ,mber of begin december. En daarna duurt het -als er Brandstofverbruik Charade Diesel (5 versnelt) 90 km - 4,0 ltr/100 km1*20 km - 6,6 ltr/100 km stad - 5,3 ltr/100 km (volgens ECE-norm) Daihatsu Holland B.V - Soerweg 13-15,3088GR Rotterdam. "telefoon 010 - 28 02 00. Vcti wer Van een onzer verslat JIDDELBURG - Het tuur hoopt de verwachtd josheid de komende j area eren met een beleid dat j tuieren van het bedrij fsl| narktsector. De ervaringen met het pr ieidsfonds zouden hebben g<| veg is. Daarbij wil men zich bij de rit steding van gelden vooral ke rhten op: va Lctiviteiten die verbonden jn aan zeehavens tecreatie en toerisme .andbouw 'isserij Dat blijkt uit het gisteren irschenen ontwerp van het ovinciaal sociaal-econo- isch beleidsplan, een stuk larnaar al enige tijd met el belangstelling uitgekeken Het plan gaat er van uit dat provincie slechts in de mar tij kan sleutelen. Om die ogelijkheid niet onbenut te ten is een actieprogramma ior de komende twee jaren igevoegd. 3ij het uitblijven van een :ectief overheidsbeleid van provincie en gemeenten de werkloosheid in Zee- id volgens het provinciebe- lur oplopen met 28.000 ar- idsplaatsen per jaar tot het tionaal gemiddelde. Regio's Zeeuwsch-Vlaanderen en i°len zullen zich daarvan in ongunstiger zin onder leiden. Het Economisch Technolo- ®h Instituut voor Zeeland heeft inmiddels op grond i berekeningen door het ntraal Plan Bureau aange ven dat de werkloosheid in Z?euwse na 1985 boven het idelijk gemiddelde uit zal oe|en. Dat zou dan vooral foorzaakt worden door een "tere toename van de be- tpsbevolking, een tendens 5 nch omstreeks 1990, -even- is sneller dan landelijk- zal 'huigen. Hot provinciale actiepro- amma belooft dat de pro- ïrcie bedrijfsleven actie- gaat informeren over de Schillende (rij ks)stimule- g/AP VOOR 71 llfTAA/CCT.Kgrncpi storen 1re«!UZen' Hulst en Goes- eren en telefoonnum- ers op pagina 2. Mactie ilmfprtv Rein van der n Jp ltle~chef), Jan Jan- (Plv. chef), Frank Dey, oer rL ,chipper' cor de Porti u0)' Ton Koomen rail ~'St: Eu9ène Ver- i. MiddSh6S: Gé van Ber" Ocrefh 9'' Henk Post" u°stburg: CoMeertens. ^'"■epunten ASL«ande' mevr, Neve, 50. rstr. 4, 01148- '"etentie-exp,. on del sei wa drl vil pr| bo bel spl ten ral enl teJ en| ma in 1 voè gej viïf adv hou den en I op bei] mo had r ten tek stri zet om woi kac bek aan ver t ond inst mis ven gev mei Vai MID rijks tieko deve van den j hebb een onge blijv Dc van voor land Smit

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1983 | | pagina 12