hendrix'voeders
SHOW
DATA
ULa.f.1&995
S3 DAIHATSU
Waatrege
®1STEM
produktiechef
CAPPENDIJK - HULST
KAMER
PLANTEN
W. BAKKER
UA 1.15.995
officieel
□DAIHATSU dealer
RENAULT 9 en RENAULT 11
GRASZODEN
DE STE]
de4in1kr«
TIJDENS DE INTRODUCTIE-SHOW BIJ ONS TE ZIEN EN TE RIJDEN.
DE STEM VAN DONDERDAG 6 OKTOBER 1983
A?:
TIJDENS DE INTRODUCTIE-SHOW BIJ ONS TE ZIEN ÈN TE RIJDEN.
TOT
ZATERDAG
8 OKTOBER
DEZE MAAND
SPECIALE CONDITIES
BIJ AANKOOP VAN
EEN NIEUWE
Renault dealer
Absdaalseweg 1
TUINCENTRUM
W. BAKKER
GEMEENTE AXEL
Bestemmingsplan Landelijke Be
bouwingsconcentraties
2e herziening
Nooit eerder is er een vergelijkbare
comfortabele auto gemaakt die zó slim in elkaar
zat dat-ie uitgeroepen kan worden tot het
zuinigste vervoermiddel ter wereld.
Dat is dus nu wel het geval met onze
nieuwe Daihatsu Charade in diesel-uitvoering.
Niet alleen 's wereld goedkoopste diesel in aan
schafprijs, maar mede daardoor ook de auto
met de laagste kosten-per-kilometer ter wereld.
Z'N ZUINIGE TREKJES.
Die opmerkelijke zuinigheid begint al
met het brandstofverbruik. Daihatsu heeft 't
namelijk voor elkaar gekregen dat de Charade
Diesel bij een snelheid van 90 km/u constant -
volgens ECE-norm - slechts 1 op '25,0 rijdt.
Bovendien blijft liet totaalgewicht van de
Charade Diesel beneden de grens van 750 kg
en dat merkt u natuurlijk direkt aan de wegen
belasting!
VOOR NOG GEEN DRIE TIENTJES AAN
BRANDSTOF NAAR PARIJS!
Als we uitgaan van de huidige literprijs
voor diesel (f 1,18), en de afstand van hier naar
Parijs (480 km), mogen we constateren dat u
voor nog géén f 30,- naar de Franse hoofdstad
rijdt - en nog brandstof overhoudt ook!
Vandaar dat wij van Daihatsu nu
enige trots durven te stellen: zuiniger autor'
dan met onze Charade Diesel bestaat niet
I
EEN STERK STAALTJE AUTOVERNUFT.
bergen op zoom, Autobedrijf
Swagemakers, Moerstraatsebaan 50, Tel.
01640-36285, b.g.g. 41780.
breda, Garage W.G.A.J. Oomen,
Industriekade 1-3, Tel. 076-710449.
dongen, Autohuis Dongen, Bolkensteeg 4
Tel. 01623-13970/12186.
roosendaal, King Cars B.V.,
Rucphensebaan 10, 4706 PJ Roosendaal, Tel
01650-36666.
rijen, Garage C. de Hoon, Stationsstraat 3,
Tel. 01612-2338.
schoon duke, Garage Gijzeis (sub-dealer).
Lange Heerenstraat 14, Tel. 01173-1302/15®
terneuzen, Garage Du Pont Terneuzen
BV., Industrieweg 37, Tel. 01150-13451
Me-
v
Zastava Yugo
9995-
DE NIEUWE CHARADE DIESEL
j.- A4iü
EKii Hifiliii iiMMffiff 'AL-JT
Hij lijkt klein.
Maar is verrassend ruim
(4-pers. zitkomfort) met 'n zeer
eigentijds model. Daarbij lekker zuinig
(1:18.5 bij 90 km/u, ECE-norm) èn lekker pittig
(135 top). Stuurt licht, parkeert in 'n klein gaatje,
heeft 'n derde deur (wat 'n laadruimte!)
en ligt als 'n blok op de weg (voorwielaandrijving).
Kortom: praktisch èn sportief, die Yugo.
En zéker'n sterk punt isz'n prijs!
Test de Yugo bij uwZastava-dealer.
*efetv
Yugo45S 10.750,-* in sportieve uitvoering.
"Alle prijzen inkl. BTW. Af Groningen. Een uitgebreid
Zastava dealernet staat dag in -
Gremi Auto-Import B.V.
Postbus 303, 9700 AH Groningen.
Telefoon 050-183121 (8 lijnen).
BREDA
Autobedrijf K. v. Nunen
Haagweg 442-446, tel. 076-224920
OOSTERHOUT
Autobedrijf J. Verdaasdonk
Leijsenhoek 64, tel. 01620-31054
OUDENBOSCH
Autobedrijf Dictus
Kade 24, tel. 01652-3127
RUCPHEN
Autobedrijf Nooitgedacht W.A.C. v/d Broek
Achterhoeksestraat 31, tel. 01654-1846
HENDRIX' VOEDERS neemt een vooraanstaande plaats in
als producent van kwaliteitsmengvoeders voor rundvee,
varkens en pluimvee.
Bij Hendrix' voeders zijn ruim 600 medewerkers werkzaam.
De produktie vindt plaats te Heyen (bij Gennep), Lochem,
Oosterhout (N.Br.) en Zwolle.
Het produktieproces van malen, mengen, persen en
afwegen is nagenoeg geautomatiseerd.
Er wordt in 2-ploegendienst gewerkt. Als leider van één
van die ploegen hebben wij in onze fabriek te Oosterhout
plaatsingsmogelijkheid voor een
Met steun van de bedrijfsleider, onder wie de produktie
chef rechtstreeks ressorteert, zijn de belangrijkste taken:
- het leiding geven aan en begeleiden van circa 15
produktiemedewerkers, met assistentie van voorwerkers.
- de zorg voor het realiseren van de vereiste produktie,
waarbij hoge eisen gesteld worden aan de planning van
de te produceren voeders en de kwaliteit van de
eindprodukten.
Van de kandidaat verwachten wij:
- een opleiding op Molenaarsschool-, M.T.S.- of M.L.S.-
nivo, die leidt tot de noodzakelijke organisatorische en
technische kennis;
- dat de nodige ervaring is opgedaan in een leiding
gevende funktie.
Kandidaten die bekend zijn met de mengvoederindustrie
genieten de voorkeur.
Bent u 30 tot 35 jaar oud en denkt u aan de genoemde
criteria te voldoen, stuur dan uw schriftelijke sollicitatie
naar Hendrix' voeders b.v., afdeling Personeelszaken,
Postbus 1, 5830 MA Boxmeer.
Telefonische informatie over de funktie kan ingewonnen
worden bij de bedrijfsleider te Oosterhout, de heer A. van
Oers, telefoon (01620) 22934, 's avonds (04108) 5950.
Bij tussenbeschikking
der Arrondissements
rechtbank te Middel
burg d.d. 28 september
1983 is over alle goede
ren van Adriaan Hu-
bertus Heijboer, gebo
ren te St. Maartensdijk,
wonende te St. Maar
tensdijk, doch feitelijk
verblijvende te Kloetin-
ge in het psychiatrisch
ziekenhuis Zeeland aan
de Oostmolenweg 101,
tot provisioneel be
windvoerder benoemd
de heer Petrus Johan
nes de Kok, werkzaam
bij het kantoor De Kok
en Rommens B.V.,
Noordzijde Zoom 7 te
Bergen op Zoom. De be
slissing over de ver
zochte ondercurate-
lestelling is aangehou
den voor onbepaalde
tijd.
Middelburg, 4 oktober
1983,
Hoogstraat 16 (postbus
244),
Mr. E.H.A. Schute,
procureur
ZUINIGER BESTAAT MET.
Nooit eerder is er een vergelijkbare
comfortabele auto gemaakt die zó slim in elkaar
zat dat-ie uitgeroepen kan worden tot het
zuinigste vervoermiddel ter wereld.
Dat is dus nu wel het geval met onze
nieuwe Daihatsu Charade in diesel-uitvoering.
Niet alleen 's wereld goedkoopste diesel in aan
schafprijs, maar mede daardoor ook de auto
met de laagste kosten-per-kilometer ter wereld.
£N ZUINIGE TREKJES.
Die opmerkelijke zuinigheid begint al
met het brandstofverbruik. Daihatsu heeft 't
namelijk voor elkaar gekregen dat de Charade
Diesel bij een snelheid van 90 km/u constant -
volgens ECE-norm - slechts 1 op 25,0 rijdt
Bovendien blijft het totaalgewicht van de
Charade Diesel beneden de grens van 750 kg
en dat merkt u natuurlijk direkt aan de wegen
belasting!
VOOR NOG GEEN DRIE TIENTJES AAN
BRANDSTOF NAAR PARIJS!
Als we uitgaan van de huidige literprijs
voor diesel (f 1,18), en de afstand van hier naar
Parijs (480 km), mogen we constateren dat u
voor nog géén f 30,- naar de franse hoofdstad
rijdt - en nog brandstof overhoudt ook!
Vandaar dat wij van Daihatsu nu
enige trots durven te stellen: zuiniger autorijdt-
dan met onze Charade Diesel bestaat niet
Brandstofverbruik Charade Diesel (5 versnelt)
90 km - 4,0 ltr/100 km 120 km - 6,6 Itr/100 km
stad - 5,3 ltr/100 km (volgens KCE-norm)
Daihatsu Holland B.V. - Soerweg 13-15,3
Rotterdam. Tblefoon 010 - 28 02 00.
EEN STERK STAALTJE AUTOVERNUFT.
INDUSTRIEWEG 37 TERNEUZEN, TEL. 01150-13451
01140-
13524
Mooie sortering
TUINCENTRUM
Guido Gezel lestraat 27
Terneuzen, tel. 01150-17911
DE NIEUWE CHARADE DIESEL
op bestelling
Guido Gezellestraat 27.
Terneuzen. Tel 01150-
17911
Adverteren
is vooruitzien,
optlcten.99
Inlichtingen:
De Stem, 076-236911
De burgemeester van Axel maakt bekend,
dat vanaf 13 oktober 1983 tot en met 12 no
vember 1983 op de gemeentesecretarie, af
deling algemene zaken, bureau welzijn, van
9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur
ter inzage ligt het ontwerp-programma voor
het sociaal-cultureel werk in de gemeente
Axel in 1984.
Gedurende de termijn van terinzagelegging
kunnen door een ieder schriftelijke bezwa
ren worden ingediend bij het college van
burgemeester en wethouders van Axel.
Tevens zal op dinsdag 8 november 1983
een hoorzitting gehouden worden, teneinde
de mening van de bevolking over het ont-
werpjaarprogramma te peilen. Deze hoorzit
ting zal plaatsvinden in de raadzaal van het
stadhuis (aanvang: 19.00 uur).
Axel, 6 oktober 1983.
De burgemeester van
Axel,
A. Hack.
De burgemeester van Sas van Gent maakt - ter vol
doening aan het bepaalde in art 28, lid 6 van de Wet
op de Ruimtelijke Ordening - bekend, dat Gedepu
teerde Staten van Zeeland, bij besluit van 21 juni
1983, kenmerk 926/291 afd. 4. bur. r.o v., gedeelte
lijk goedkeuring hebben verleend an de door de ge
meenteraad op 22 april 1982, nr. 8. vastgestelde 2e
herziening van het bestemmingsplan Landelijke Be
bouwingsconcentraties".
Goedkeuring is onthouden aan enkele delen van de
plankaarten en aan enkele delen van de voorschrif
ten.
Het besluit van Gedeputeerde Staten voornoemd ligt
met de bestemmingsplanherziening, met ingang van
10 oktober 1983. gedurende één maand, ter ge
meentesecretarie, afdeling algemene en juridische
zaken, voor een ieder ter inzage.
Gedurende bovengenoemde termijn van één maand
kan één ieder, die bezwaren heeft tegen de onthou
ding van goedkeuring door Gedeputeerde Staten,
alsmede diegenen, die zich tijdig met bezwaren tot
de gemeenteraad en Gedeputeerde Staten hebben
gewend, schriftelijk beroep instellen bij de Kroon.
Beroepschriften dienen te worden gericht aan H.M
de Koningin en te worden ingediend bij de Afdeling
voor de Geschillen van Bestuur van de Raad van
State, Binnenhof 1 te 's-Gravenhage.
Sas van Gent,
6 oktober 1983
De burgemeester voornoemd,
W. Dusarduijn
ZUIHGER BESTAAT MET.
-T^r-EU AD VOOR ZülQWES^jEDERLj
U een onzer verslaggevers
rnDËLBURG/AARDEN-
jrG - De Middelburgse
hter zal in het civiele pro-
om teruggave van het aan
irdenburg geschonken caril-
'Ons Nationaal Monument'
z-n vroegst in maart vol-
L j jaar vonnis vellen. Giste-
r js j,et dossier in handen
de rechter gesteld en heb-
n de raadslieden van beide
rtijen gevraagd of ze de
ak mondeling kunnen toe-
ihten. Dit laatste gebeurt
er waarschijnlijk eind no-
,mber of begin december.
En daarna duurt het -als er
Brandstofverbruik Charade Diesel (5 versnelt)
90 km - 4,0 ltr/100 km1*20 km - 6,6 ltr/100 km
stad - 5,3 ltr/100 km (volgens ECE-norm)
Daihatsu Holland B.V - Soerweg 13-15,3088GR
Rotterdam. "telefoon 010 - 28 02 00.
Vcti
wer
Van een onzer verslat
JIDDELBURG - Het
tuur hoopt de verwachtd
josheid de komende j area
eren met een beleid dat j
tuieren van het bedrij fsl|
narktsector.
De ervaringen met het pr
ieidsfonds zouden hebben g<|
veg is.
Daarbij wil men zich bij de rit
steding van gelden vooral ke
rhten op: va
Lctiviteiten die verbonden
jn aan zeehavens
tecreatie en toerisme
.andbouw
'isserij
Dat blijkt uit het gisteren
irschenen ontwerp van het
ovinciaal sociaal-econo-
isch beleidsplan, een stuk
larnaar al enige tijd met
el belangstelling uitgekeken
Het plan gaat er van uit dat
provincie slechts in de mar
tij kan sleutelen. Om die
ogelijkheid niet onbenut te
ten is een actieprogramma
ior de komende twee jaren
igevoegd.
3ij het uitblijven van een
:ectief overheidsbeleid van
provincie en gemeenten
de werkloosheid in Zee-
id volgens het provinciebe-
lur oplopen met 28.000 ar-
idsplaatsen per jaar tot het
tionaal gemiddelde. Regio's
Zeeuwsch-Vlaanderen en
i°len zullen zich daarvan in
ongunstiger zin onder
leiden.
Het Economisch Technolo-
®h Instituut voor Zeeland
heeft inmiddels op grond
i berekeningen door het
ntraal Plan Bureau aange
ven dat de werkloosheid in
Z?euwse na 1985 boven het
idelijk gemiddelde uit zal
oe|en. Dat zou dan vooral
foorzaakt worden door een
"tere toename van de be-
tpsbevolking, een tendens
5 nch omstreeks 1990, -even-
is sneller dan landelijk- zal
'huigen.
Hot provinciale actiepro-
amma belooft dat de pro-
ïrcie bedrijfsleven actie-
gaat informeren over de
Schillende (rij ks)stimule-
g/AP VOOR 71 llfTAA/CCT.Kgrncpi
storen
1re«!UZen' Hulst en Goes-
eren en telefoonnum-
ers op pagina 2.
Mactie
ilmfprtv Rein van der
n Jp ltle~chef), Jan Jan-
(Plv. chef), Frank Dey,
oer rL ,chipper' cor de
Porti u0)' Ton Koomen
rail ~'St: Eu9ène Ver-
i. MiddSh6S: Gé van Ber"
Ocrefh 9'' Henk Post"
u°stburg: CoMeertens.
^'"■epunten
ASL«ande' mevr, Neve,
50. rstr. 4, 01148-
'"etentie-exp,.
on
del
sei
wa
drl
vil
pr|
bo
bel
spl
ten
ral
enl
teJ
en|
ma
in 1
voè
gej
viïf
adv
hou
den
en I
op
bei]
mo
had
r
ten
tek
stri
zet
om
woi
kac
bek
aan
ver
t
ond
inst
mis
ven
gev
mei
Vai
MID
rijks
tieko
deve
van
den j
hebb
een
onge
blijv
Dc
van
voor
land
Smit