EINDELIJK IS
ET ZO VER'
ielk
den
rwifgïia
TOUR IN CIJFERS
[OHAN VAN DE VELDE:
rnug ft
iiMiiniiiiiiiiiii
Langerijs behoudt leiderstrui
TE LAAT
INLEVER-ADRESSEN
r/ujRitö
WA
muR&
rnuRR
toURA
Tfiuftft
lert Oosterbosch:
PAGINA SPORT 3 DE STEM.gÉX2^£~
[[ANTES - Peter Post stapte vastberaden op de wagen af, waarin
Lan van de Velde had plaatsgenomen, klopte de Rijsbergenaar
lp zijn schouder en sprak: „Goed gereden jongen."
TEM-5£7Q& IrIJDAG 8 JUL11983
T19
de eerste week steeds
iten, omdat wij Ander-
li hadden".
naar Nantes zijn veel
;n harde waarheid aan-
:ies acht dagen komt de
tgesproken favoriet, in
•snelling. De meeste
rloren inmiddels al zo-
illeen nog maar zoeken
eden om aan een hoog
riteriums te komen.
euvels zijn in mijn voordeel
Van onze speciale verslaggevers
Johan van de Velde
Verdiende het copmpli-
ntnt te volle, want hij
«ld een opvallende
brestatie geleverd in de
jnecialiteit, die hij jaren
herwenst heeft. Slechts
seconden hoefde hij
te geven aan Joop
etemelk, een verrich-
jig, waarmee niemand
tkening zal hebben ge-
ouden.
erslaggevers
camera's op hem gericht
ai produceerden, maakte
de balans op.
Zoetemelk
vreden....
- FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURr
an de Tour. De vraag 's
chter hoe zij de bergen
ver zullen komen. Dat wij
verigens niet zeggen dat
t geen rekening houd'
iet hen in de cols. Kelly
non tenslotte de ronde van
.witserland, terwijl nu
iog in de opbouwfase ver
leerde. En hij zal het nie
adeau hebben gekregen
egen renners, die net d
Jiro achter de rug hadden.
tnderson mag ook nie
utgevlakt worden. Vorig
aar reed hij in zijn tweed
Tour al een stuk beter
le bergen en de laats
ïauphine'liet hij
;oede indruk achter. Tdy
rijn er anderen, van wie i
neer verwacht in de oe
;en. Van hen heb ik
/erder verwijderd. Voo
nijn gevoel heb ik dus ee
;oede zaak gedaan."
Van de Velde zelf was uiter-
Lrd ook zeer content. „Voor
Et eerst sinds jaren - in Fran-
lorchamps ben ik een keer
[erde geworden, maar daar
j het over een afstand, die
e helft korter was dan hier -
kb ik weer een goede tijdrit
[treden. Dat is goed voor het
weel. Ik kan met goede
ed aan het restant van de
lour beginnen."
Vanwaar echter die plotse-
progressie bij de Rijs-
fergenaar wat betreft het
[jdrijden. Van de Velde: „In
e eerste plaats was het par-
ers heuvelachtig, hetgeen
lea voordeel voor mij is. Ver
der ben ik ook gemotiveerder
dan in voorgaande jaren. Er
staat nu veel meer voor mij op
het spel. Als derde punt noem
ik het feit dat ik nu meer zelf
vertrouwen voor dit soort
werk heb. Wat dat betreft
heeft de Tour-tijdrit, die vorig
jaar beslissend was voor de
bezetting van de derde plaats
in het eindklassement, veel
voor mij gedaan. Na die tijdrit,
waarin ik Winnen van de der
de plaats verdrong - ik ver
sloeg hem royaal - kwam ik
tot het besef dat ik dat solorij
den ook moest kunnen. Bij dat
alles komt dan nog dat ik weer
een jaartje ouder en dus ster
ker ben geworden en dat ik zo
langzamerhand de topvorm te
pakken heb. Mijn goede begin
in de proloog zei me al dat de
topvorm op komst was. Na
dien heb ik me wat moeten
forceren in de etappe naar
Roubaix, maar in die twee
lange etappes die volgden, heb
ik goed kunnen herstellen. Dat
ik nu in goede doen ben, is me
vandaag gebleken. Ik ben geen
enkel moment in moeilijkhe
den geweest en was over de
streep ook niet echt aan het
eind van mijn latijn."
In schrille tegenstelling tot
de prestatie van Van de Velde
stond het optreden van Peter
Winnen, die liefst 2 minuten
en 17 seconden verloor op Joop
Zoetemelk. Als een hoopje el
lende nam de Limburger di-
rekt na het overschrijden van
de witte kalklijn op de grond
plaats tegen een hek. „60 Kilo
meter tegen het uurwerk valt
niet mee. Zeker niet als het je
specialiteit niet is", was het
eerste wat hij uitbracht.
Weer wat op adem gekomen
en voorzien van een jack zei
Winnen: „Vorig jaar dacht ik
dat er een indicatie was dat ik
beter werd in de tijdritten. Als
ik het nu bekijk, is dat toch
niet waar, Ik zal echter moe
ten roeien met de riemen die
ik heb."
Het vervolg van de ronde
ziet Winnen, die na 40 kilome
ter een inzinking kreeg, waar
hij nooit meer doorheen kwam
- „Ik kreeg de cadans nooit
meer te pakken" - nu ook een
stuk minder optimistisch in.
„Het zal nu moeilijk worden
om Zoetemelk nog te passeren.
Om te winnen zal ik flink uit
moeten pakken in de bergen",
meldde hij wat timide.
et feit dat hij 2 minuten en
,ns Nederlander toch licht-
- FOTO ANP
lllilHIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIIIIIIIIIHilllllll11111!]
I Van onze speciale verslaggevers
[ANTES - Glimmend van
stond Bert Oosterbosch
k het ereschavot. Als een ve-
|tlle zwaaide hij met zijn
'«(men naar het publiek. De
fudenbosschenaar had er
Mht op, want zijn overwin-
ing in de 58,5 kilometer tijd-
'I tussen Chateaubriant en
■antes getuigde van grote
fisse, liet niets aan duidelijk-
ftid te wensen over.
Eindelijk is het er van ge-
Pmen", vertelde de Ouden-
pchenaar. „Eerder was ik
fRchillende malen dicht bij
1 tijdrit-zege in de Tour,
faar steeds werd ik op het
piste moment nog verdron-
Pvan de eerste plaats."
Aan de basis van de zege
fn Bert Oosterbosch stond
n perfect opgebouwde race.
Pper Post: „De rit van Oos-
l'bosch is te vergelijken met
r tijdrit van vorig jaar van
Jwtemann, toen die Hinault
versloeg. Oosterbosch koerste
even uitgebalanceerd als Kne-
temann toen, met een kalm
begin en daarna steeds meer
versnellen."
Oosterbosch: „Op die wijze
rijden ligt mij ook het best. Ik
kan niet snel beginnen. Daar
door heb ik in de proloog ook
een nederlaag tegen Vande-
raerden geleden. De afstand
was iets te kort voor mij. Ik ga
op het laatst steeds harder.
Dat een rustig begin goed is,
heb je trouwens vandaag wel
kunnen zien. Allen die ontzet
tend snel van start zijn ge
gaan, zijn op het laatst kapot
gegaan."
Bert Oosterbosch had vrij
ontspannen naar de tijdrit
toegeleefd, ondanks de grote
decepties van de Raleighploeg
in de eerste week van de Tour.
Oosterbosch: „De tegenslagen,
r<'trwtVUm ron^e 1X111 frankrijk (de zeventigste uitgave dit
L ..J °°k in het teken van de historie. Op de foto pro-
Fr"-nsman Bernard Bourreau een 'race-fiets' anno
- FOAP
Ü^Frc
*«it
die onze ploeg hadden getrof
fen, hadden mij moreel niet
aangetast. Ik ben gewoon po
sitief blijven denken. De gro
tere druk, die op mijn schou
ders lag, omdat wij nog niks
hadden gewonnen, deed mij
ook niets. Vroeger zou ik het
onder dergelijke omstandig
heden veel moeilijker hebben
gehad. Ik zie het wielrennen
nu heel anders dan in het ver
leden. Ik heb geleerd van de
twee moeilijke jaren, die ik
heb doorgemaakt."
Zonder een verkenning van
het parkoers begon Ooster
bosch gisteren aan zijn kar
wei. „In tegenstelling tot de
mannen voor in het klasse
ment had ik daar geen tijd
voor. Ik moest toch al om
kwart voor zeven uit de veren.
Ik had overigens nog een na
deel ten opzichte van de hoog
geklasseerden, want ik kon
mij nergens op richten. Er
startte geen enkele tijdrijder
voor mij. Het is veel moeilijker
zo te rijden. Als je hoort dat je
45 seconden voor ligt op een
goeie, geeft je dat extra moti
vatie."
Bert Oosterbosch vertrok
niet op zijn speciale fiets met
omgekeerd stuur voor races
tegen het uurwerk. „Ik vond
de afstand wat te lang voor de
lichte fiets. Ik was bang dat ik
misschien zou gaan zwabbe
ren. Bovendien kun je met die
fiets niet eens even de handen
bovenop het stuur leggen. Ik
reed nu op een wat sterker
frame, waarin de remkabels
waren weggewerk. En met
lichte banden natuurlijk."
Vloeiend ging Oosterbosch
over het parkoers. „Ik heb
geen enkele inzinking gekend
en heb weinig hoeven schake
len. Steeds heb ik 54x12 gere
den. Alleen op het laatste stuk,
toen ik verschrikkelijk hard
ging, heb ik de 13 gebruikt."
Na de finish moest Ooster
bosch nog vier volle uren
wachten voor hij definitief ze
kerheid had over zijn triomf.
De tijd, die hij aangenamer
had doorgebracht dan bij
voorgaande gelegenheden. „Ik
wist dat ik met mijn tijd een
goede kans zou maken op de
eerste plaats. Maar ik had
geen zin om bij de streep rond
te blijven hangen. Ik ben naar
het hotel gegaan, heb daar wat
rond gelopen en me vooral be
zig gehouden met mijn vrouw
Marjan. Zij is gisteravond
aangekomen en vertrekt mor
gen weer na de start. Kenne
lijk heeft zij net zoveel ver
trouwen voor deze tijdrit ge
had als ik."
Peter Winnen tijdens zijn lijdensweg van gisteren in de tijdrit.
BODEGRAVEN - Hans Lan
gerijs heeft op de vijfde wed
strijddag in de zesdaagse wie-
Iercyclus De Zes van Rijn en
Gouwe de leiding in het alge
meen klassement behouden.
De zege op het parkoers bij
Bodegraven ging naar Piet
van Katwijk.
Hij won de sprint van een
kopgroep, die al vroeg in de
wedstrijd was ontstaan. Het
vijftal koplopers liep op gege
ven moment bijna het peloton
van achteren in en moest door
de organisatie op een minuut
van de achterste rijders wor
den gehouden.
De uitslag is: 1. Piet van Katwijk
(Oploo) 2.16.58 (gem. 44,2 km. p/u) 2.
Mario van Vlimmeren (Hoeven) 3.
Ad Tak (Oud-Gastel) 4. Fons van
Katwijk (Oploo) 5. Co Moritz (Bad
hoevedorp) allen z.t. als de win
naar 6. Jos Lammertink (Wierden)
op 1 minuut 7. Theo Smit (Zwanen
burg) 8. Hans Langerijs (Waddinx-
veen) 9. Ad Prinsen (Raamsdonk-
veer) 10. Aad van den Hoek (Dirks-
land), allen zelfde tijd als Lam
mertink.
De stand na vijf wedstrijddagen is:
.1. Langerijs 185 punten 2. Smit 178
3. Tak 160 4. Fons van Katwijk en
Jan Jonkers (Oud-Gastel) 152 pun
ten 6. Wies van Dongen (Breda) 150
7. Piet van Katwijk 137 8. Lammer
tink 135 9. Van den Hoek 134
lO.Johnny Broers (Maartensdijk)
123.
Een digitaal quartz-horloge met twaalf functies is ook dit
jaar weer beschikbaar voor de deelnemer, die over de he
le ronde de etappetijd van een ritwinnaar het dichst be
nadert.
Wordt bijvoorbeeld de uitslag van de twaalfde etappe op
3 seconden na juist geraden en komt er in het verdere
verloop van de Tour niemand dichter in de buurt van een
eindtijd dan is het fraaie horloge voor diegene die op die
drie seconden na juist zat. Bij gelijk eindigen geldt de
voorspelde tijd van de laatste etappe als beslissende
norm.
De Tour-staf van De Stem wil er nog eens nadrukkelijk
op wijzen dat de kaarten met de prognoses voor de vol
gende dag tijdig gepost of ingeleverd moeten zijn. Voor de
eerste drie etappes bijvoorbeeld kwamen tientallen kaar
ten te laat binnen. Er zaten zelfs zes goede inzendingen
bij, die helaas niet meer voor de dagprijzen in aanmer
king konden komen. De goede oplossingen, die te Iaat
binnenkwamen, zullen wel - bij uitzondering - voor het
algemeen klassement meetellen.
Op onderstaande adressen kunnen tot 's middags half vijf
de kaarten worden ingeleverd voor de etappe van de vol
gende dag. Uw voorspelling voor de etappes op zondag
dient vrijdagmiddag om half vijf op de genoemde adres
sen te zijn.
De adressen zijn: Aardenburg: De Ruysscher, Kaai 10;
Axel: Galerie Bellemans, Ooststraat 11; Toyota-garage
De Tol, Vaartstraat 1; Baarle-Nassau. Reedijk, Nassau-
laan 26; Bergen op Zoom: De Stem, Zuivelstraat 26; Bier
vliet: Duysserinck, Schoollaan 9; Breda: De Stem, Spin-
veld 55, De Stem, Nieuwe Ginnekenstraat 41, Fotosjop
Roovers, Prins Hendrikstraat 192, Toyota-garage Van
Dorst, Speelhuislaan 156A; Breskens: Verhage, Karei
Doormanlaan 5; Chaam: P van Raak, Schuttershofweg 7;
Clinge: Plasschaert, Gravenstraat 149; Dinteloord: café
Havenzicht, Havenweg 19; Dongen: Van Gorp, Mgr. No-
lenslaan 16, Verwij meren, Orionstraat 1; Dorst: Van de
Wijngaard, Baarschotsestraat 40; Etten-Leur: De Stem,
Markt 28; Fijnaart: Schoonhoven, Boomgaardstraat 7;
Geertruidenberg: Graaf Willem I-straat 29; Gilze: Van
Mook, B. van Poppelstraat 94; Goes: De Stem, Klokstraat
I; 's-Gravenmoer: Toyota-garage, Molendijk 1; Halste
ren: De Jong, Jannelandseweg 1; Hank: Laurits, Beatrix-
plein 2; Hoofdplaat: Pilaet, Mgr. Luypenstraat 18; Hoo-
gerheide: café Centrum, Raadhuisstraat 2C; Hulst: De
Stem, Steenstraat 14; Huijbergen: L Verbraak, Gele
Helmbloem 15; Kloosterzande: Neve, W Alexanderstraat
4; Klundert: Collijn, Kerkring 23; Koewacht: Roelands,
Wouterij 23; Lage Zwaluwe: Van Schendel, Loonsedijk
25; Made: Pais, Antwerpenstraat 4; Nieuw Vossemeer:
Schouten, Schoolstraat 5; Oostburg: Roelans, Poolster 58;
Oosterhout: De Stem, Arendstraat 14; Ossendrecht: Van
Dessel, Molenstraat 47; Oudenbosch: Van de Breughel,
Molenstraat 86; Oud-Gastel: Buys, Koelestraat 15; Prin
senbeek: Aarts, Pasquelaan 10; Putte: Van Santen, An
jerstraat 12; Raamsdonk: Samuels, Heemraadsingel 21;
Raamsdonksveer: Van de Elshout, IJzersteeg IA; Roo
sendaal: De Stem, Molenstraat 45; Rijen: Van Mook,
Steynhof 3; Toyota-garage, Stationsstraat 3; Rijsbergen:
Foesenek, Beatrixtraat 22; Sas van Gent: Van de Leem
put, Stationsstraat 3; Sluiskil: Saerens, Drostlaan 16; Sint
Jansteen: De Kind, Puttingstraat 24; Sint Maartensdijk:
Polderman, Molenstraat 14; Sint Willebrord: Severijnen,
Rozenstraat 13; Stampersgat: De Bruyn, L.P. van Mal-
landstraat 32; Standdaarbuiten: Van de Horst, Dwars
straat 3; Steenbergen: Smout, D. van Orlienstraat 10;
Terheijden: Wagemakers, Markkant 1; Terneuzen: De
Stem, Nieuwstraat 9, Toyota-garage De Tol, L. Rekse-
straat 1; Teteringen: De Bruyn, Hoolstraat 25; Tholen:
Van Os, M. van Gelrestraat 10; Ulvenhout: Benzine-sta
tion Van Hooydonk, Dorpstraat 97; Vlissingen: De Stem,
Torenstraat 5; Vogelwaarde: De Dijcker, Wilhelm.straat
1; Waspik: Van de Pol, Kerkvaartstraat 26: Westdorpe:
Van de Hurck, Molenstraat 24; Willemstad: Pellis, Kon.
Emmastraat 41; Wouw: J Ketelaars, Molensingel 3; IJ-
zendijke: Schipper, Noordstraat 2; Zevenbergen: Pleyte,
Grote Waard 40, Toyota-garage Andrea, De Hil 2; Zuid-
zande: Toyota-garage Van de Velde, Mariastraat 1-5;
Zundert: Hereijgers, Azaleahof 1.
Inzenden per post kan ook. Zorg dan voor voldoende
frankering en als volgt adresseren: Tourstaf De Stem,
Postbus 3229,4800 MB Breda.
De tijden van de beste tijdrijders met de tussentijden
(28,8 km/ 39,5 km/ 58,5 km finish) zijn:
1. Oosterbosch
39.48
54.06
1.18.34
2. Willems
39.25
54.01
1.19.19
39.40
54.21
1.19.41
4. VandenBroucke
39.12
54.06
1.19.42
39.51
54.44
1.20.02
6. Kelly
39.03
54.33
1.20.03
7. Agostinho
39.26
54.29
1.20.36
8. Anderson
39.30
55.00
1.20.41
9. Van Houwelingen...
39.01
55.00
1.20.46
10. Van der Poel
39.08
55.06
1.21.11
39.37
55.02
1.21.14
12. Zoetemelk
39.59
55.31
1.21.19
13. Criquielion
41.00
55.56
1.21.31
39.36
54.45
1.21.32
15. Simon
40.04
55.30
1.21.37
18. Andersen
41.05
55.00
1.22.05
19. Van de Velde
39.55
55.32
1.22.06
40.24
56.02
1.22.36
56.22
1.23.27
57.46
1.25.28
Illllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
DAGPLOEGEN-KLASSEMENT
1. Ploeg-De Gribaldy 4.00.41; 2.
Ploeg-Jossart 4.02.39; 3. Ploeg-Post
4.03.01; 4. Ploeg-Berland 4.03.32; 5.
Ploeg-Crepel 4.04.35.
TOUR IN CIJFERS
NANTES - De uitslag van de zesde
etappe is: 1. Bert Oosterbosch
(Ned-Post), 58,500 kilometer in 1
uur 18 minuten en 34 seconden (ge
middelde: 44,624 km/uur), 2. Daniel
Willems (Bel-Jossart) 1.19.19,3. Ju
lian Gorospe (Spa-Echevarri)
1.19.41,4. Jean-Luc Va ndenbroucke
(Bel-Crepel) 1.19.42, 5. Jean-Mary
Grezet (Fra-De Gribaldy) 1.20.02,6.
Sean Kelly (Ier-De Gribaldy)
1.20.03, 7. Joaqim Agostinho (Por-
De Gribaldy) 1.20.36, 8. Philip An
derson (Aus-Berland) 1.20.41,9. Jan
van Houwelingen (Ned-Jossart)
1.20.46, 10. Adri van der Poel (Ned-
De Bruyne) 1.21.11,11. Stephen Ro
che (Ier-Berland) 1.21.14, 12. Joop
Zoetemelk (Ned-Danguillaume)
1.21,19,13. Claude Criquielion (Bel-
De Kimpe) 1.21.31, 14. Pascal Pois-
son (Fra-Guimard) 1.21.32,15. Pas
cal Simon (Fra-Berland) 1.21,37,16.
Laurent Fignon (Fra-Guimard)
1.21.53, 17. Paul Haguedooren (Bel-
De Kimpe) 1.22.04, 18. Kim Ander
sen (Den-Danguillaume) 1,22.05,19.
Johan van de Velde (Ned-Post)
1.22.06, 20. Jonathan Boyer (VsT-
De Gribaldy) 1.22.12, 23. Veldschol-
ten (Ned-Post) 1.22.21, 27. Kuiper
(Ned-De Bruyne) 1.22.36, 37. Win
nen (Ned-Post) 1.23.27, 49. Lubber-
ding (Ned-Post) 1.24.10, 52. Pirard
(Ned-Poggiali) 1.24.25, 63. Rooks
(Ned-De Gribaldy) 1.25.28, 67.De
Rooy (Ned-Post) 1.25.35, 76. De
Keulenaer (Bei-Post) 1.25.37, 89.
Lammerts (Ned-Post) 1.26.46, 102.
Van Vliet (Ned-Post) 1.28.17, 129.
Manders (Ned-De Bruyne) 1.31.51.
ALGEMEEN-KLASSEMENT
Algemeen klassement: 1. Andersen
(Den-Danguillaume) 24 uur 14 mi
nuten 18 seconden, 2. Anderson
(Aus-Berland) op 42 seconden, 3.
Kelly (Ier-De Gribaldy) op 57 se
conden, 4. Zoetemelk (Ned-Dan
guillaume) op 1.19, 5. Vanderaer-
den (Bel-De Bruyne) op 2.01 ,6.
Vandenbroucke (Bel-Crepel) op
2.05, 7. Roche (Ier-Berland) op 2.09,
8. Van der Poel (Ned-De Bruyne)
op 2.25, 9. Simon (Fra-Berland) op
2.40, 10. Moreau (Fra-Danguillau-
me) op 2.41, 11. Willems (Bel-Jos
sart) op 2.42,12. Agostinho (Por-De
Gribaldy) op 2.54, 13. Van de Velde
(Ned-Post) op 3.22, 14. Poisson
(Fra-Guimard) op 3.52,15. Matthys
(Bel-Jossart) op 3.54, 16. Kuiper
(Ned-De Bruyne) op 4.14, 17. Fig
non (Fra-Guimard) op 4.20, 18.
Emonds (Bel-De Bruyne) op 4.30,
19. Grezet (Zwi-De Gribaldy) op
4.32, 20. Duclos-Lassalle (Fra-Ber
land) op 4.55, 21. Winnen (Ned-
Post) op 5.16, 38. Rooks (Ned-De
Gribaldy) op 7.43, 45. Van Houwe
lingen (Ned-Jossart) op 8.19, 57. Pi
rard (Ned-Poggiali) op 10.14, 59.
Lubberding (Ned-Post) op 10.26, 67.
De Rooy (Ned-Post) op 11.49, 83.
Oosterbosch (Ned-Post) op 18.29,84.
Lammerts (Ned-Post) op 18.39, 85.
Van Vliet (Ned-Post) op 20.14, 90.
Veldscholten (Ned-Post) op 21.13,
113. De Keulenaer (Bel-Post) op
28.27,117. Manders (Ned- De Bruy
ne) op 31.02, 132 en laatste Claes
(Bel-De Kimpe) op 1.12.07.
PLOEGEIM-KLASSEMENT
1. Ploeg-Danguillaume 79.55.08; 2.
Ploeg-Berland 79.55.35; 3. Ploeg-De
Bruyne 79.58.13; 4. Ploeg-Post
79.58.51; 5. De Gribaldy 79.59.15.
BERG-KLASSEMENT
1. Duclos-Lassalle (Fra) 12 punten;
2. Laguia (Spa) 8; 3. Pirard (Ned) 7;
4. Dall'Armelina (Fra) 6. Gallopin
(Fra) 5; 6. Lubberding (Ned) 4.
PUNTENKLASSEMENT
1. Vanderaerden (Bel) 113 punten;
2. Kelly (Ier) 107; 3. De Wilde (Bel)
82; 4. Van derVelde (Ned) 66; 5. De-
mierre (Zwi) 51; 6. Pirard (Ned) 49.
JONGEREN-KLASSEMENT
1. Vanderaerden (Bel) 24.16.09; 2.
Roche (Ier) op acht seconden; 3.
Moreau (Fra) op veertig seconden;
4. Matthys (Bel) op 1.53; 5. Fignon
(Fra) op 2.19; 6. Emonds (Bel) op
2.29.