HET NIEUWE WONDERKIND VAN BMW. SP WAN DER POEL MEYERS i Veel I auto' p p p p p p p p p p p p p p p p p p p p p in e: J.H. DE PUTTER NIEUWE OF GEBRUIKTE AUTO? p IN DE NIEUWE CITROEN BX WORDT 'N PROEFRIT EEN ONTDEKKINGSREIS. HEIJBOER S.V. GARAGE VERBRÜGGE BV FOCWA PREMIEKORTING TOT 75%!!! 1 Johan de Block P p P P Auto in 10 jaar 2.500.- duurder RISKEER GEEN GEKNOEI! Ga naar de FOCWA-specialist Autoschade OCCASIONS Assurantiekantoor P P p p P P P P DE STEM VAN DONDERDAG 3 FEBRUAR11983 VA.20.500,-. BMW MAAKT RIJDEN GEWELDIG. GARAGE Industrieweg 37 - 4538 AG Terneuzen Telefoon 01150-13451 i£ *8 SPECIAAL BERICHT VAN GISLAVED UIT ZWEDEN... Aktie voor de komende wintermaanden 1e soort staalgordel radiaalbanden tegen zeer lage prijzen.... en toch topkwaliteit.... Kijk en vergelijk onze prijzen en kwaliteit Gislaved Speed 216 en Speed 226 banden van topkwaliteit, exclusief verkrijgbaar bij: Watervlietseweg 12 IJzendijke 01176-1660 AUTOSHOP ACCESSOIRES en ONDERDELEN AUTOBEDRIJF I# p p i* p p P P P P p p p p p p p p p p p p p p iff: KM rak Amsterdam - Tien stuks Amsterdam A55 Citroëns jongste creatie, de BX, verbruikt bij 90 km per uur constant nog waar nodig speciaal zijn behandeld.Terwijl we het aantal puntlassen drastisch hebben naar 1 op 17.8 (16TRS). En kost aan onderhoud gemiddeld nog maar zo'n 2 garage- weten te verminderen door de auto uit grotere delen samen te stellen, iren per jaar Het mag u dus duidelijk zijn dat de BX het economische autorijden Voor weer andere corrosiegevoelige verbindingen hebben we speciale l0ogthrft. |y|£j. mEum CITROEN BX BETEKENT ECONOMISCHER en kitsoorten gebruikt. :hoot te zitten. En doet AUTORIJDEN GEEN STAPJETERUG.MAAR'N SPRONG VOORUIT. we een revolutionaire car- ook niet aan het soort energiebesparing waar slakken zo beroemd om zijn. Integendeel. DeBX is een middenklasser van vorstelijkformaat, heeft een >p van 176 km/li (BX 16TRS) en verder alles wat het hart van een automobilist begeert. De besparingen die de BX u oplevert komen dan ook niet uit de aigte of de breedte, maar uit de breinen van onze ontwerpers en ingenieurs. Die er ast van overtuigd zijn dat ons aller toekomst niet ligt in het doen van stapjes temg, raar in het maken van sprongen voorwaarts. Wie die mening deelt, raden wij aan verder te lezen. Uiteraard is de BX, zoals u van Citroen mag verwachten, uiterst aëro- vnamisch. Maar juist omdat we in deze de grenzen van het mogelijke, en vooral ffectieve, hebben bereikt, staken wij onze energie in weer nieuwe mogelijkheden at brandstofbesparing. En zo zijn we, na de weerstand van de lucht te hebben gebroken, de waartekracht te lijf gegaan. Door toepassing van nieuwe, lichte metalen en staalsterke unstvezels, en door een revolutionaire constructie, hebben we een gcwichts- esparing van liefst 20% of zo'n 200 kilo gerealiseerd. En de voordelen daarvan kan tke snelheidssporter u haarfijn uiteenzetten. Gewichtsbesparing heeft een cruciale invloed op de verhouding energie- ïelheid. Vandaar dat de BX (16TRS) zelfs bij 120 km/h constant nog altijd maar op 13,5 verbruikt. Ook de acceleratie van een auto wordt trouwens danig eïnvloed door z'n gewicht. Want hoe minder massa de motor in beweging hoeft te etten, hoe makkelijker hij dat doet. - Vandaar dat de BX (16TRS) in slechts 11.5 sec, van 0 tot 100 km accele- 'ert En omdat de energie die veelvuldig optrekken kost doorslaggevend is voor het adsverbruik,komtdeBXookop dat punt buitengewoon uit de bus: 1 op 112 (16TRS). Een niet gering gegeven in een auto vol land als N ederland, waar we vaker p z'n stads rijden dan we denken. Bij al het enthousiasme over gewichtsbesparing mogen we natuurlijk niet ergeten dat de opmerkelijke verhouding tussen verbruik en prestaties ook ligt aan de waliteiten van de geavanceerde, lichtmetalen motor Die door toepassing van ultra-moderne technieken een zeer hoog rende- ïent geeft, uiterst betrouwbaar is en bijzonder weinig onderhoud vraagt. Terwijl dat onderhoud, en dat geldt eigenlijk voor de hele auto, zeer einig tijd vergt omdat men overal even snel en makkelijk bij kan. Bovendien zorgt een speciaal diagnosecontact ervoor dat we het hele ektrische gedeelte van de motor in een oogwenk kunnen controleren. Vandaar dat de BX bij de voor Nederland gemiddelde kilometrage nog ïaar 2 garage-uren per jaar vraagt om in topconditie te blijven. En nu we toch over conditie praten, willen we het meteen even hebben ver de wijze waarop we de carrosserie gewapend hebben tegen ons vochtige iderlandse weer Zoals u misschien weet zijn holle delen en bevestigingspunten het I evoeligst voor corrosie. Vandaar dat holle delen waar mogelijk zijn vermeden en rosseriebehandeling, kataforese. toegepast waardoor laklagen nog beter hechtea Tel daarbij dat bijvoorbeeld motorkap en vijfde deur van ijzersterke kunststof zijn, en u heeft een auto waar u niet alleen meei; maar ook langer plezier van zult hebben. En plezier zult u hebben van de BX. Niet alleen door z'n uitstekende prestaties, maar ook door z'n fabelachtige wegligging. N atuurlijk heeft de BX voorwielaandrijving en het onovertroffen hvdro- pneumatische veersvsteem Maar nu hebben we dat voor het eerst in de autogeschiedenis gecombi- neerdmetMcPherson voorwielophanging. Waardoor deBXzowel zeer comfortabel als zeer sportief op de weg ligt. Gaan we tot slot even naar binnen. Daar valt meteen de enorme ruimte op. Vooral ook in de breedte. Dit laatste vindt z'n oorzaak in de toepassing van van binnen holle, vanbuiten bolle portieren, voor meer armruimte en... meer veiligheid. Qua veiligheid maakt de BX trouwens toch een beste beurt. Door toe passing van hoogelastische materialen in de kreukelzones in combinatie met een zeer sterke kooiconstructie. Veilig ën comfortabel zijn de aan de optimaal verstelbare stoel zelf bevestigde driepuntsgordels. En datzelfde geldt voor het instrumentarium dat zo is aangebracht dat u alles met uw handen aan het stuur en uw ogen op de weg kunt bedienen. Rest ons nog te melden dat de BX een rasechte vijfdeurs is, met afhanke lijk van het type, een complete tot zeer complete uitrusting. De nieuwe BX is er in vijf versies, waarvan drie met een 1.4 en twee met een 1.6 liter motor De prijs daarvoor varieert van f20.500,- tot f25.995,- voor het top model. (Prijzen exclusief ML-tectylbehandeling en afleveringskosten.) Leasen kunt u de BX vanaf zo'n f 721,- per maand via Citei; Citroën leasing bv. Bewonderen kunt u de BX nu op de RAI en vanaf 17 februari bij zo'n 220 Citroën-agenten en Service-adressen. Daar kunt u dan meteen een proefrit maken. En dat wordt, dat zult u zien, een ontdekkingsreis. Wij nodigen u graag uit voor een kennismaking met de nieuwe BMW 3-serie Spuiplein 43 BRESKENS Tel. 01172-1732 Peurssensstraat 54 AARDENBURG Tel. 01177-1280 AUTOBEDRIJF Stationsplein 9 - Hulst - 01140-14485 Maal: -Prijs: Maat: Prijs: 145\12 89.23 185x14 164.20 155x12 100.91 115x15 115.19 135x13 75.60 165x15 130.45 145x13 94.11 165/70x13 118.12 155x13 107.73 175/70x13 130.45 165x13 117.47 185/70x13 144.40 165x14 125.26 185/70x14 159.97 175x14 145.69 175/70x15 148.62 Prijzen L zijn incf.'montage en 18% B.T.W. en uitsluitend conlant J GOODpÏEAR KÖDOïïtltLOK] WEDESTEINS3 Eislaved Nederlandse Vereniging van Carro8seriebedrijven ücwX KENMERK VOOR VAKWERK Verkoop van alle nieuwe en gebruikte auto's. Reparaties van alle merken auto's Plaat- en spuitwerk BMW 316 OPEL KADETT OPEL KADETT RENAULT 6 TOYOTA COROLLA RENAULT 4 FIAT 600 OPEL KADETT COUPÉ PEUGEOT 104 RENAULT 4 FIAT 127 S FIAT RITMO '80 '79 '73 '78 '74 '79 '73 '78 '77 '75 '78 '79 PLEIN 29 - ZAAMSLAG - TELEFOON 01153-1781 Ook wij hebben voor u een passende verzekering. Ook voor de financiering van uw auto of andere duurzame gebruiksgoederen kunnen wij zorgdragen. Regeling binnen 24 uur. Inlichtingen: WESTKADE 58 SAS VAN GENT TEL. 01158-2240 nONDERDAG 3 FEE p p 4501 PA Oostburg Oude Haven 32 Tel. 01 1 70-2547 2377 4538 AX Terneuzen Nijverheidsstraat 2 Tel 01 1 50-1 791 6-1 3981 fSSh I "rfll0 dit jaar niet alleen van het heden; den en de toe ruim aanbod. Voor het eerst in de ges autowereld is op één van auto-tentoonstellingen in plaats ingeruimd voor auto's. En het aantrekkeli perimentele auto's (aiieei met de V.E.R.A. een uitzc plaats bij elkaar zijn gebr Het thema (/De Auto vc nu te koop", vindt men ov< op drie verschillende mar dus een speciale, gezamt toekomst-auto's; op eer stand staan de wagens geleden als bijzonder voc den. Daarnaast zijn er he importerurs, die op hun dan onder het bord „Tc aandacht vestigen op ont ke al in de hedendaagse past. Het door Honda blokkeersysteem voor de de Prelude-serie, is er b.\ beeld van. Tien toekomst-auto's, wac structies, andere carrosse een andere wijze van ac men in 1973 in o: gemiddeld 10.001 nieuwe personen- jaar later is de aanschafprijs op< rond f 20.000.-. „Vanzelfsprekend", ste „is Hier de inflatie van i deze periode ongeveer bedragen. Wie in 1983 20.000.- aanschaft, koop wagen welke geen f 2.500.- duurder is, dan d

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1983 | | pagina 18