Tineke Vos over haar werk en leven:
Ik doe
[flobert Paul
iirnii
y
DINSDAG 25 JANUAR11983
Ywv
|ir.cnAG 25 JANUAR1198;
T2 PAGINA GIDS
TINEKE VOS ziet eruit als een bruisende, vro
lijke vrouw, spontaan, recht-uit. Ze lijkt met
eeuwige opgewektheid haar dagen te vullen.
Dat leidt tot de veronderstelling dat zij, in elk
geval ogenschijnlijk, niet onder het leven ge
bukt gaat.
Problemen
In jezelf
De dood
Tihus
Net Avifauna
Niet makkelijk
Mijn kinderen
Wal en schip
m w
NEDERLAND 1
BELGIE NED
BELGIE FRANS
NEDERLAND 2
DUITSLAND 1
DUITSLAND 2
HILVERSUM 1
HILVERSUM 2
HILVERSUM 3
jj
DUITSLAND 3
Pi
iske en Wiske: De j
HILVERSUM 4
>es
2£
Een zinvolle vrije tijdsbesteding taalles»
mogelijk als de vrije tijd echt als vrij?)
tijd, dat wil zeggen in af wisseling met var
pliohte tijd, beleefd kan worden.
PON-nota over openluc..„.
ACHTTIEN JAAR was Tineke Vos toen ze het kantoor binnenstapte van de la
ter gelegaliseerde 'piraat' Veronica.
Ze vroeg of ze een baantje kon krijgen als tekstschrijfster. Dat kon. Er kon
zelfs meer. Tinkeke kon een programma krijgen. Vanaf de Noordzee bereikte
haar stem tienduizenden huiskamers in voornamelijk het westen van het land.
Tineke Vos werd de eerste vrouwelijke disc-jockey van Nederland. Ze had
een goeie babbel en geen gebrek aan adem.
Die goeie babbel heeft ze nog. In de loop der jaren zijn daar nog andere kwali
teiten bij gekomen. Tineke volgde onder andere de regie-opleiding voor tv van
de NOS en brengt thans al bijna een half jaar elke maandagmiddag haar eigen
'praat'-programma op de buis dat te zelfder tijd door de radio wordt uitgezon
den.
De Tineke-van-toen is uitgegroeid tot een 'volwassen' omroepvrouw met een
eigen aanpak.
Maar daarmee is niet alles gezegd over Tineke.
Er is een Tineke die het publiek niet kent. Die Tineke komt te voorschijn in
dit interview.
„Ik heb altijd ergens
wat over te zeggen"
Door Hans Sternsdorff
Bij die opmerking ontpopt
zich de échte Tineke. Bijna
snuivend zegt ze:
„Ik vind het leven vaak heel
zwaar maar ik weiger daaron
der gebukt te gaan. Ik denk
altijd: daar is het leven niet
voor, om je plat te laten wal
sen. Ik ken veel gevallen van
mensen die lam zijn geslagen
maar daar moet je wél uit zien
te komen.
Mijn moeder had het altijd
over het aardse tranendal.
Maar goddome, denk ik dan,
het zal niet gebeuren dat ze
gelijk krijgt, nee, dat zal niet
gebeuren. Het leven kost
moeite maar je moet niet de
pressief worden.
Het leven is een menselijk
gevecht. Je moet altijd het po
sitieve ergens uithalen. Wat
voor ellendige dingen er ook
gebeuren, het rare is dat het
achteraf toch iets positiefs op
levert, al is het maar in je
eigen karakter."
Tineke Vos trekt een gri
mas.
„Wat was ik nou helemaal
toen ik achttien was. Een gie
chelende geit. En nou ik een-
en-veertig ben en veel heb
meegemaakt denk ik altijd
maar weer: of het leven me
echt beter heeft gemaakt weet
ik niet maar het heeft me wel
meer inzicht gegeven, ook in
andere mensen."
4 Jij hebt vast veel problemen
gehad, anders kun je dit niet
zeggen.
Tineke: „Dat klopt. Een he
leboel. Maar ik heb goddank
altijd het karakter gehad om
me daaraan te ontworstelen.
Door me vast te houden aan de
leuke dingen in m'n leven en
bewust te zien hoe belangrijk
dat is. M'n kinderen.ik be
doel: een mens zou toch z'n
handen dichtknijpen voor zul
ke kinderen. Ha! Je moet eerst
maar weer es wat rottigs heb
ben meegemaakt voordat je je
realiseert van: göh, wat zijn ze
toch eigenlijk fantastisch!"
Tineke lardeert het gesprek
met plotselinge lach-uitschie-
ters. Dan davert het door de
ruimte. Maar met hetzelfde
'schok'-effect wordt ze soms
bijna lyrisch van ernst. Zoals
nu.
„Oh, ik kan zwèlgen in dr
oefenis. Op zondagmorgen,
keihard fantastische piano
muziek, dan kan ik diép droe
vig worden. Heerlijk! Ja, dat
vind ik lekker. Dat geeft je een
bepaald gevoel en dat werkt
ook nog es een keer creatief."
Opnieuw een schéterlach.
Dan:
„Ik weet andere mensen al
tijd precies te vertellen wat ze
doen moeten en hoe. Mensen
praten ook graag met mij
want ik geef ze onmiddellijk
richtlijnen. Dat is dan lachen
geblazen want als het op m'n
eigen situatie van toepassing
is moet ik altijd heel diep na
denken, dan ben ik iets minder
goed.
Kijk, ik ben in mijn leven
diverse malen geconfronteerd
met de dood (vertelt over een
auto-ongeluk en een ingrij
pende operatie) en dan ga je
nadenken. Het is niet zo dat ik
dagelijks bezig ben met göh-
wat-heeft-het-leven-voor-zin
maar ik denk wel dat het voor
ieder mens goed is zich te rea
liseren dat het leven niet al
leen maar uit lachen, gieren en
brullen bestaat.
Je hebt wel degelijk een
functie op deze aarde, hoor. Je
kunt iets voor andere mensen
betekenen. Je leven heeft
iwaarde op het moment dat je
je realiseert dat je dat leven
verliest"
Tineke' Vos werd als het
meisje De Nooij geboren in
Baarn op 27 april 1941. Als
kleuter van vijf verhuisde ze
naar Hilversum. Moeder
werkte bij een uitgeverij, va
der bij de omroep (geluids
techniek). Tineke was geen
poppenkind, speelde en ravot
te het liefst buiten.
„Het meeste met jongens. In
bomen klimmen, voetballen en
rolschaatsen. We woonden
vlak bij de hei. Doolhoven ma
ke^, jutten bouwen."
De „robbedoes" Tineke
wordt door iedereen in haar
omgeving Tinus genoemd.
„Dat komt eigenlijk door
mijn eerste pianolerares. Die
zei dat tegen me want ik
kwam altijd voetballend, met
pikzwarte nagels en vuile
handen van straat af."
Tineke is gek op de natuur.
„Dat heb ik van mijn vader.
We hadden een eilandje op
Loosdrecht met een huisje dat
hij zelf had gebouwd. En een
zeilboot. Ik ken de hele Loos-
drechtse plassen. Iedere gras
pol."
In en om het huis waar Ti
neke woont met haar man To
ny Vos, de musicus, en de kin
deren („ik heb er nog drie
thuis") is het „net Avifauna".
„We hebben veel beesten.
Drie honden, drie katten, een
paard, twee tortelduiven en
eenden en ganzen. Onze nieu
we buren houden geiten in de
tuin en pauwen en siergan-
zen."
Als het gesprek komt op een
foto, die enige jaren geleden
van het gezin Vos werd ge
maakt voor publicatie in een
familieblad, ontlokt dat Tine
ke prompt een tumultueus
verhaal, waarin dieren de
hoofdrol spelen. Ze vertelt het
gierend van de lach.
„Op het moment dat de foto
graaf stond opgesteld breekt
de hond van mijn zusje los die
vast zat aan de appelboom. De
hond springt over het hek, de
stier achterna. Die vliegt als
een waanzinnige over alle slo
ten richting ons huis.
Mijn vader roept naar mijn
zusje: hoe kón je nou toch die
hond aan die boom vastbin
den. Mijn man wordt razend
en schreeuwt: stomrjje trut, je
weet toch dat die hond niet los
mag lopen in de polder. Goed,
die kregen ruzie. De kinderen
Dicky en Peter vlogen over het
hek en zakten met hun goede
zondagse kleding voor de foto
graaf in de stront. De vrouw
van de fotograaf, die hoog
zwanger was, trok zich ijlings
terug in de volkswagen.
Kort en goedhoehoe-
hoe!!., .iedere keer als ik die
foto zie moet ik denken aan
die gedenkwaardige zondag.
Wat er toen gebeurde is type
rend voor het gezin."
Ben jij opvliegend?
„Nee, niet echt. „Ik ben een
stier. Dat is mijn sterrenbeeld
en ook mijn karakter. Stieren
zijn vrij traag in een heleboel
dingen. Bij mij gaat ook heel
lang iets goed, soms te lang
denk ik, maar dan ineens is
het afgelopen met het feest. En
dan moet je niet gaan zitten
zeuren, daar kan ik niet tegen,
„Het leven is er niet om je plat te laten walsen."
dan word ik boos.
Ik denk dat ik voor anderen,
om mee samen te wonen, geen
makkelijk mens ben. Ik ben
geen volgzaam type. Maar als
ik zie hoe alles reilt en zeilt om
me heen en hoeveel waarde ze
toch aan mij hechten, dan valt
het allemaal wel mee.
Vervelend voor anderen is
waarschijnlijk ook dat ik al
tijd wel ergens een mening
over heb. Een regisseurs
kwaal, vrees ik. Ik heb altijd
ergens wat over te zeggen. Dat
hebben veel programma-ma-
kers en dat irriteert me wel es
van mezelf.
Als ik op een schoolavond
ben of zo, dan sta ik daar met
m'n wije klep en dan denk ik:
nee-nee, je zit hier als de moe
der van Marco of van Tuffy.
Maar dan ineens: whup, met
een vooraan. Dat had ik vroe
ger als kind ook al. Zeer over
duidelijk ergens aanwezig
zijn. Maar ik heb ook mijn
aardige kanten, hoor."
Noem er eens eentje.
„Nee hoor, dat doe ik niet.
Want hoe gaat dat dan.Dan
vraagt een journalist: heb jij
altijd een grote mond? Zeg ik:
jé, ik heb altijd een grote
mond. Staat er in het inter
view: ze heeft altijd een grote
mond. Over m'n aardige din
gen wordt niks gezegd want
daar vraagt niemand naar.
Nou goed, jij doet dat nu
wel. Wel, ik hou van muziek.
Ik ben eigenlijk een heel ro
mantisch mens. Toen ik acht
jaar was speelde ik al Chopin.
En toen vertelde mijn opa dat
Stefan Askenase optrad. Mijn
moeder mij 's avonds op de So
lex naar dat concert brengen.
Klassieke muziek is mijn ach
tergrond. Vanaf mijn 18de heb
ik in de popmuziek gezeten. IK
ben getrouwd met een jazz
muzikant. Mijn kinderen spe
len allemaal, klassiek of pop of
jazz."
Dat is in het geval van Tine
ke Vos een onderwerp apart.
Een onderwerp waar ze
eigenlijk nooit over wil praten.
Tineke heeft kinderen 'van
zichzelf' en kinderen die bij
haar in huis hebben gewoond,
zeg maar een soort pleegkin
deren. Voor haar is dit onder
werp in gesprekken-naar-
buiten zoiets als een taboe. Als
ze nu tóch iets over haar gezin
vertelt doet ze dat schoorvoe
tend, behoedzaam afwegend
wat ze wel en wat ze niet kwij t
wil.
„Tien kinderen, zegt ze be
dachtzaam, hebben tot mijn
huishouden behoord."
Niét kwijt wil ze hoeveel
van die kinderen zoals dat
heet haar 'eigen kinderen' zijn.
Heel gedecideerd:
„Dat wil ik niet zeggen. In
de loop van de jaren hebben
veel kinderen in mijn huis ge
woond. Er wonen er nu nog
drie. Van de zomer waren het
er nog vier. Vriendjes van de
kinderen hebben een paar jaar
bij ons gewoond omdat ze ner
gens anders terecht konden.
Dat zijn gewoon mijn kinde
ren."
Er was geen sprake van een
welbewuste keuze.
„We wonen in een huis dat
zich d'r voor leent en ik leid
het soort leven dat zich d'r
voor leent. En d'r zijn kinde
ren die tussen de wal en het
schip vallen als ze zestien, ze
ventien zijn en die heb ik in
huis gehaald omdat ze ergens
anders niet terecht konden.
Het waren allemaal kinde
ren in de moeilijke leeftijd. Ik
heb geen babies geadopteer-
dik heb niks geadopteerd.
Ik heb altijd alles buiten alles
omgedaan. Geen Pro Juventu-
te of kinderbescherming en
dat soort goedwillende dames.
Integendeel."
Tineke Vos gromt.
„Die heb ik wèggeschopt bij
mijn deur vandaan. Wég! Als
mijn moeder en ik samen uren
tegen zo'n kind aan zitten te
lullen dat-ie toch maar weer
naar die school gaat en er
komt dan zo'n maatschappe
lijk werkster van weet ik veel
wat voor instelling en die zegt
dan: 'Nou kind, je bent nu vijf
keer in de gelegenheid geweest
om de mulo af te maken, je
hebt je kansen gehad', dan-
.dan zijn ze bij mij aan het
verkeerde adres."
Tineke Vos maakt een ge
baar om haar boosheid te ver
drijven. Haar gezicht, dat don
ker was geworden, klaart
weer op, wordt warm.
„Het allerbelangrijkste voor
een kind is dat-ie telt, dat-ie
serieus genomen wordt, dat er
mensen om 'm heen zijn die
van 'm houden."
NOS
09.30 Nieuws voor doven en slechthorenden.
10.00-11.30 Schooltelevisie.
13.00 Nieuws voor doven en slechthorenden.
RVU
15.30 Tenslotte zijn ze geen kind meer. Stu
diodiscussie over jeugdalcoholisme en
echtscheiding.
KRO
16.00 Ja, lepra kun je genezen. Documentaire.
16.40-17.05 Er was eens.de ruimte. Teken
filmserie.
18.25 TELEAC. Kantoorinnovatie.
TROS
18.55 Dierenverhaaltjesland. Zwitsers-Ita
liaanse serie tekenfilmpjes, gebaseerd
op de fabels van Aesopus.
19.02 Matthew Star. SF-serie.
20.00 Journaal.
20.28 De Banana Split show.
21.20 Gejaagd door de storm. Zevendelig epos
over de Amerikaanse Burgeroorlog.
22.10 TROS Aktua tv.
22.45 Falcon Crest. Amerikaanse serie over
Californische wijnboeren. Angie wil
dat Lance Melissa ten huwelijk vraagt,
maar hij ziet dat helemaal niet zitten.
23.35 In vogelvlucht. Korte filmimpressie
van Kity Knappert ove Waalwijk en
zijn musea.
23.45 Journaal.
23.50 Nieuws voor doven en slechthorenden.
17.30 Schooltelevisie.
18.00 Tik tak. Peuterserie.
18.05 Sesamstraat.
18.20 Er was eens.Herha
ling van het kort verhaal
van Guido Staes: Als de
meeuwen spreken.
18.30 Peuters en kleuters
(Open school). Herhaling
derde deel.
19.00 Lieve plantjes. Krui
den (1).
19.10 Kijk uit! Verkeerstips.
19.15 Hier in het noorden.
Zomer zonder lente.
19.25 Uitzending door der
den. Programma van de
SSO.
19.40 Morgen.
19.45 Journaal en sportbe
richten.
20.10 Kunst-zaken. Kunst
en cultuuractualiteiten.
20.15 I.Q. Kwis met Herman
van Molle.
20.40 Verover de aarde: zo
ontstaat het leven.
Zweedse documentaire.
21.30 Vrijetijdsprofielen.
Documentaire over De Kern,
het vernieuwde gemeente
centrum van Wilrijk.
22.10 Journaal. Aansluitend:
Coda (Muziek).
BELGIE BRT 2
19.00 Actie openbaar ver
voer. Herhaling van de 21ste
aflevering.
19.30 Funnies. Mutt en Jeff
Dugoff.
19.35 Kijk uit! Gevolgen van
niet verzekeren.
19.40 Morgen.
19.45 Journaal en sportbe
richten.
20.10 Kunst-zaken. Kunst
en cultuuractualiteiten.
20.15 De Nieuwe Orde. Her
haling van een 17-delige se
rie.
22.15-23.10 De steek-er-wat-
van-op-show (Open school).
12.00 Teletekst.
14.00-15.0 Schooltelevisie.
15.30 Signe particulier Ro-
main. Vierde deel: Nero.
16.45 ONEM. Informatie
voor werkzoekenden.
16.55 Schooltelevisie.
17.25 Plein jeu. Jeugdpro
gramma.
19.08 Cesoir.
19.25 Lotto-berichten.
19.30 Journaal.
19.55 Flamingo Raod. Ame
rikaanse serie.
NOS
13.00 Nieuws voor doven en slechthorend^ I
18.15 Nieuws voor doven en slechthorende!
18.20 Paspoort. Informatie voor de Joegosijl
vische en Italiaanse gastarbeiders.
18.30 Sesamstraat.
18.45-18.51 Jeugdjournaal.
19.00 Journaal.
EO
19.12 D'r kan nog meer bij. KleuterprograiJ
ma.
19.25 De vlucht van de condor. Driedelig!
BBC-serie, waarin de condor de kjjy
meevoert van Kaap Hoorn naar rJ
hoogste gebergte van het Amerika arJ
continent: de Aconcagua.
20.20 Tijdsein.
20.45 Van U wil ik zingen. KoorzangpJ
gramma, opgenomen in de Grote Keti|
van Monnickendam. Meewerkende!
het Chr. Mannenkoor 'De .Lofstem'J
Broek op Langendijk, het Dubbelkwa:f
tet 'Intermezzo' uit Wormerveer enl
Noordhollands Koperkwartet.
21.10 Het evangelie naar Johannes.
NOS
21.40 Omnibus. Kunstkroniek.
22.30 Journaal.
22.45 Den Haag vandaag.
23.00 Nieuws voor doven eq sle
a ,-ï 'iin lil
es
Patty Brard presen
teert vanavond met
Ralph Inbar bij de
TROS op Nederland 1 de
vernieuwde serie 'Bana
na Split'. -FOTO ANP
20.50 II y a 50 ans l'Allemag-
ne. Documentaire van Jac
ques Cogniaux, gewijtj aan
de greep naar de macht van
Hitier, nu vijftig jaar gele
den.
21.55 Grace a la musique.
Documentaire serie.
22.50 Journaal.
BELGIE FRANS 2
12.00 Zie België Frans 1.
18.00 Le Saint. Engelse ac
tieserie met Roger Moore in
de hoofdrol.
18.50 L'agent sans secret.
Tekenfilmserie.
19.00 Tribune économique et
sociale.
19.30 Nieuws voor doven en
slechthorenden.
19.55 Le point de la medeci-
ne. Medische rubriek.
22.55-22.25 Barnabé. Franse
komedie met Fernandel,
Marguerite Moreno, Andrex
en Roland Toutain.
13.00 Journaal.
13.15-13.30 Videotext voor
iedereen.
15.40 Videotext voor ieder
een.
16.10 Journaal.
16.15 Legende en werkelijk
heid.
17.00 Stad, land en rivier.
Kinderprogramma.
17.50 Journaal.
18.00 Actualiteiten.
18.25 Adam's rib. Ameri
kaanse serie.
19.00 Rijk en arm (Rich
man, poor man). Ameri
kaanse serie.
20.00 Journaal,
of niets. Kwisprogramma.
21.00 Report. Actualiteiten I
21.45 Dallas.
22.30 Achtergrondinformi-1
tie.
23.00 In het Steindal.
rair programma.
23.45 Journaal.
sums
6.02 Auto in! Avro aan - 9.03
Steunpunt - 9.08 Arbeidsvitami
nen - 10.03 Duimeland - 10.10 Ar
beidsvitaminen (vervolg) - 11.03
Wat speelt er deze week... -
11.15 Componistenportret - 12.03
Muzikaal onthaal - 13.06 Radio
journaal - 13.20 De Avro diligen
ce - 14.03 Easy listening muziek -
16.02 Hersengymnastiek - 16.30
Kom 'ns langs in Des Indes -
18.06 Radiojournaal - 18.20 Een
hoogst actuele radiostrip - 18.30
Toppers van toen - 19.02 Pim Ja
cobs platenscala - 20.03 Frag
menten uit operettes en musicals
- 21.02 'Wat doen we met het
lijk?' Komische thriller van Rea
Shirley - 21.42 Lichte grammo-
foonmuziek - 22.02 Sportpanora-
ma - 23.02 (NOS) Met het oog op
morgen - 0.02 Elpee-tuin - 2.02
Groot licht - 5.02 Truck.
7,22 (KRO) Het levende woord
7.35 Actualiteiten - 8.20 Studio-
gesprek - 8.45 Vrouwenrubriek -
9.05 Gymnastiek voor de vrouw -
9.15 De werkbank - 9.33 School
radio - 10.00 KRO's leestafel -
12.00 Over kerk en samenleving
- 12.36 Actualiteiten - 13.10 In
terview - 13.33 Schoolradio -
14.33 Open school - 15.03 (NOS)
Consumentenvraagstukken
15.32 Literair programma - 16.00
(TROS) Week in week uit - 17.00
Achtergrondinformatie - 18.10
Tros allerlei - 18.20 Politieke
partijen - 18.30 Humanistisch
Verbond - 19.00 Tros klantenser
vice - 20.30 Woordpuzzel - 21.00
Rubriek over literatuur en
schrijvers - 21.30 Teleac - 22.40
Informatief programma over
muziek, toneel, film en andere
kunstvormen - 23.00 Doodstraf
voor het paard Farao (luister
spel).
7.02 (VARA) Felix Meurders -
i "-1
9.30 Jeroen Soer - 12.03 Het VIP*
spel - 13.03 Peter Holland -15$
Popkrant - 18.03 (NOS) D®
avondspits - 19.02 (VARA) W
donder - 21.02 Moondogs.
10.00 Zie Duitsland 1.
15.57 ZDF-Uw programma.
16.00 Journaal.
16.04 Mozaïek. Voor de der-|
de leeftijd.
16.35 De vogelverschrlkliei|
(Worzel Gummidge). Engel-I
se kinderserie.
17.00 Journaal.
17.08 Tele-illustratie. Tips|
en informatie.
17.50 Dat kan een leuke botll
worden. Burleske situaties
met Peer Augustinski.
18.20 SOKO-5113. Duitse
litieserie. I
18.57 ZDF-UW programma.
19.00 Journaal.
19.30 Ik kom van het eindt
van de wereld. Pseudo-his-
torische avonturenfilm vaal
Terence Young (1967). Met]
Anthony Quinn, Rosanns
Schiaffino, Rita Haywofl|l|
e.a. In 1797 verbreekt pira-
tenkapitein Peyrol de En
gelse blokkade voor Toulon
21.00 Achtergrondinforma
tie.
21.20 Waarom hebben jullie
Hitler niet tegengehouden!
Documentaire over de Duit
se catastrofe.
22.05 De opmerkelijke op
komst van Arturo UI. Para
belstuk van Bertolt Brectt
Om de betekenis van zijnfa-1
bel, waarin hij Hitiers greep]
naar de macht duidelijk vil
de maken, kracht bij te zet
ten, liet Brecht het verhaai
afspelen in het Amerikaanse]
ganstermilieu.
00.25 Journaal.
WDR
08.00 Gymnastiek.
08.10-12.40 Schooltelevisie,
Om 09.25 Sesamstraat.
17.00-17.15 Schooltelevisie. I
17.30 Dertien maalt'
Cursus filosoferen. V>
18.00 Telecollege I. Mathe-|
matische geometrie (4).
18.30 Sesamstraat.
19.00 Het actuele uurtje.
20.00 Journaal.
20.15 Sport-plaats.
21.00 Kiimbim. Serie hume-'|
ristische programma's.
21.45 Cultuur in discussie.
22.15 Het Duitse leven.
Door Marjan Mes
„IDEEEN voor
leen 'programma ont
staan bij mij vaak in
rde auto als ik onder
weg ben naar een op
treden. Op lange tra
jecten zit ik te brain
stormen en maak ik
notities via een dic-
teerapparaatje. Soms
zit ik lekker te zingen
in de wagen, terwijl ik
[van Blaricum naar
I Roermond rijd. Op een
I terras doe je ook leuke
dingen op als je naar
de gesprekken van de
Imensen om je heen
I luistert. Laatst nog
hoorde ik twee man
nen zeggen (hij imi-
teert de stemmen in
I plat Amsterdams)
J „Militairen bestaan
toch niet meer. Die ko
men tegenwoordig al-
lleen nog maar voorrij-
den in witte koetsen".
De 33-jurige entertainer
i Robert Paul U een gevierd
artiest bij het grote pubUek,
dat niet genoeg kan krijgen
van zijn imitatietalent. Op
28 en 29 januari komt hij
met zijn nieuwe (tweede)
- show naar de Bredase
Stadsschouwburg. Op 17 fe
bruari Is hij in Zevenbergen
jen op 24 februari In Etten-
Leur.
In maart en april volgen
nog een aantal landelijke
voorstellingen waaronder in
Tilburg, Eindhoven en Den
Bosch. In Roosendaal heeft
Paul inmiddels al een voor
stelling gegeven van zijn
[nieuwe programma, waarin
[hij optreedt met de gerout
ineerde revue-artieste Eileen
Egas. Samen met haar danst
en zingt hij, maar heeft hij
[ook cross-talks en doet hij
sketches.
„Alleen dansen", zegt Ro-
jbert Paul, „is natuurlijk
geen gezicht. Ik vind het
reuze leuk om nu samen met
Eileen, die een geweldige re-
me-ervaring heeft, te tap-
[dansen. Visueel past zij uit
stekend bij mij en zij kleurt
ook goed in het geheel. De
imitaties stel ik in dit nieu-
|we programma zoveel mo
gelijk uit. Ik heb ze naar
ichteren geschoven om de
spanning op te voeren.
De mensen komen na
tuurlijk voor mij als imita-
Itor en dat is ook gewoon
Imijn specialiteit en zal het
look wel altijd blijven. Er
Imaar zijn maar weinig an
deren in ons land, die goed
I kunnen imiteren en daar
[maak je dan gebruik van. Je
zit natuurlijk wel met een
limiet, omdat er in Neder-
jland een beperkt aantal
[markante persoonlijkheden
s
r."
tr
1
is
ste
I
stet
te
ten
Pel
ter
aar
nos
bel
Ik
zoc
eer
spc
we
Pa
tie:
t'ike vddtr, Willy Onderstem
7.02 (TROS) Capriccio -
Volksmuziek - 9,30 Recital door,
het Juilliard Kwartet - W®
Opus tien tot twaalf - 12.00 B'
termezzo - 13.05 De meeste ver
kochte klassieke tien - W
(NCRV) 'Notenbüchlein für An
na Magdalena' (I) van Bach
14.30 In kleine bezetting - 1M®
Muziek van eigen tijd - 16.00 fi*
terama of Het Kunstbedrijf
16.30 Luisterspel: 't Had hit-
verjaardag zullen zijn' door Gil
bert Léautier - 17.00 Overnan*
Hilversum 2 - 20.00 (NCRV) 'H>'
lewijn', symfonisch drama va»
Willem Pijper - 22.00 Partita
3 van Bach - 22.20 Orgeiconce"
door Albert de Klerk.