Tineke Vos over haar werk en leven: Ik doe [flobert Paul iirnii y DINSDAG 25 JANUAR11983 Ywv |ir.cnAG 25 JANUAR1198; T2 PAGINA GIDS TINEKE VOS ziet eruit als een bruisende, vro lijke vrouw, spontaan, recht-uit. Ze lijkt met eeuwige opgewektheid haar dagen te vullen. Dat leidt tot de veronderstelling dat zij, in elk geval ogenschijnlijk, niet onder het leven ge bukt gaat. Problemen In jezelf De dood Tihus Net Avifauna Niet makkelijk Mijn kinderen Wal en schip m w NEDERLAND 1 BELGIE NED BELGIE FRANS NEDERLAND 2 DUITSLAND 1 DUITSLAND 2 HILVERSUM 1 HILVERSUM 2 HILVERSUM 3 jj DUITSLAND 3 Pi iske en Wiske: De j HILVERSUM 4 >es 2£ Een zinvolle vrije tijdsbesteding taalles» mogelijk als de vrije tijd echt als vrij?) tijd, dat wil zeggen in af wisseling met var pliohte tijd, beleefd kan worden. PON-nota over openluc..„. ACHTTIEN JAAR was Tineke Vos toen ze het kantoor binnenstapte van de la ter gelegaliseerde 'piraat' Veronica. Ze vroeg of ze een baantje kon krijgen als tekstschrijfster. Dat kon. Er kon zelfs meer. Tinkeke kon een programma krijgen. Vanaf de Noordzee bereikte haar stem tienduizenden huiskamers in voornamelijk het westen van het land. Tineke Vos werd de eerste vrouwelijke disc-jockey van Nederland. Ze had een goeie babbel en geen gebrek aan adem. Die goeie babbel heeft ze nog. In de loop der jaren zijn daar nog andere kwali teiten bij gekomen. Tineke volgde onder andere de regie-opleiding voor tv van de NOS en brengt thans al bijna een half jaar elke maandagmiddag haar eigen 'praat'-programma op de buis dat te zelfder tijd door de radio wordt uitgezon den. De Tineke-van-toen is uitgegroeid tot een 'volwassen' omroepvrouw met een eigen aanpak. Maar daarmee is niet alles gezegd over Tineke. Er is een Tineke die het publiek niet kent. Die Tineke komt te voorschijn in dit interview. „Ik heb altijd ergens wat over te zeggen" Door Hans Sternsdorff Bij die opmerking ontpopt zich de échte Tineke. Bijna snuivend zegt ze: „Ik vind het leven vaak heel zwaar maar ik weiger daaron der gebukt te gaan. Ik denk altijd: daar is het leven niet voor, om je plat te laten wal sen. Ik ken veel gevallen van mensen die lam zijn geslagen maar daar moet je wél uit zien te komen. Mijn moeder had het altijd over het aardse tranendal. Maar goddome, denk ik dan, het zal niet gebeuren dat ze gelijk krijgt, nee, dat zal niet gebeuren. Het leven kost moeite maar je moet niet de pressief worden. Het leven is een menselijk gevecht. Je moet altijd het po sitieve ergens uithalen. Wat voor ellendige dingen er ook gebeuren, het rare is dat het achteraf toch iets positiefs op levert, al is het maar in je eigen karakter." Tineke Vos trekt een gri mas. „Wat was ik nou helemaal toen ik achttien was. Een gie chelende geit. En nou ik een- en-veertig ben en veel heb meegemaakt denk ik altijd maar weer: of het leven me echt beter heeft gemaakt weet ik niet maar het heeft me wel meer inzicht gegeven, ook in andere mensen." 4 Jij hebt vast veel problemen gehad, anders kun je dit niet zeggen. Tineke: „Dat klopt. Een he leboel. Maar ik heb goddank altijd het karakter gehad om me daaraan te ontworstelen. Door me vast te houden aan de leuke dingen in m'n leven en bewust te zien hoe belangrijk dat is. M'n kinderen.ik be doel: een mens zou toch z'n handen dichtknijpen voor zul ke kinderen. Ha! Je moet eerst maar weer es wat rottigs heb ben meegemaakt voordat je je realiseert van: göh, wat zijn ze toch eigenlijk fantastisch!" Tineke lardeert het gesprek met plotselinge lach-uitschie- ters. Dan davert het door de ruimte. Maar met hetzelfde 'schok'-effect wordt ze soms bijna lyrisch van ernst. Zoals nu. „Oh, ik kan zwèlgen in dr oefenis. Op zondagmorgen, keihard fantastische piano muziek, dan kan ik diép droe vig worden. Heerlijk! Ja, dat vind ik lekker. Dat geeft je een bepaald gevoel en dat werkt ook nog es een keer creatief." Opnieuw een schéterlach. Dan: „Ik weet andere mensen al tijd precies te vertellen wat ze doen moeten en hoe. Mensen praten ook graag met mij want ik geef ze onmiddellijk richtlijnen. Dat is dan lachen geblazen want als het op m'n eigen situatie van toepassing is moet ik altijd heel diep na denken, dan ben ik iets minder goed. Kijk, ik ben in mijn leven diverse malen geconfronteerd met de dood (vertelt over een auto-ongeluk en een ingrij pende operatie) en dan ga je nadenken. Het is niet zo dat ik dagelijks bezig ben met göh- wat-heeft-het-leven-voor-zin maar ik denk wel dat het voor ieder mens goed is zich te rea liseren dat het leven niet al leen maar uit lachen, gieren en brullen bestaat. Je hebt wel degelijk een functie op deze aarde, hoor. Je kunt iets voor andere mensen betekenen. Je leven heeft iwaarde op het moment dat je je realiseert dat je dat leven verliest" Tineke' Vos werd als het meisje De Nooij geboren in Baarn op 27 april 1941. Als kleuter van vijf verhuisde ze naar Hilversum. Moeder werkte bij een uitgeverij, va der bij de omroep (geluids techniek). Tineke was geen poppenkind, speelde en ravot te het liefst buiten. „Het meeste met jongens. In bomen klimmen, voetballen en rolschaatsen. We woonden vlak bij de hei. Doolhoven ma ke^, jutten bouwen." De „robbedoes" Tineke wordt door iedereen in haar omgeving Tinus genoemd. „Dat komt eigenlijk door mijn eerste pianolerares. Die zei dat tegen me want ik kwam altijd voetballend, met pikzwarte nagels en vuile handen van straat af." Tineke is gek op de natuur. „Dat heb ik van mijn vader. We hadden een eilandje op Loosdrecht met een huisje dat hij zelf had gebouwd. En een zeilboot. Ik ken de hele Loos- drechtse plassen. Iedere gras pol." In en om het huis waar Ti neke woont met haar man To ny Vos, de musicus, en de kin deren („ik heb er nog drie thuis") is het „net Avifauna". „We hebben veel beesten. Drie honden, drie katten, een paard, twee tortelduiven en eenden en ganzen. Onze nieu we buren houden geiten in de tuin en pauwen en siergan- zen." Als het gesprek komt op een foto, die enige jaren geleden van het gezin Vos werd ge maakt voor publicatie in een familieblad, ontlokt dat Tine ke prompt een tumultueus verhaal, waarin dieren de hoofdrol spelen. Ze vertelt het gierend van de lach. „Op het moment dat de foto graaf stond opgesteld breekt de hond van mijn zusje los die vast zat aan de appelboom. De hond springt over het hek, de stier achterna. Die vliegt als een waanzinnige over alle slo ten richting ons huis. Mijn vader roept naar mijn zusje: hoe kón je nou toch die hond aan die boom vastbin den. Mijn man wordt razend en schreeuwt: stomrjje trut, je weet toch dat die hond niet los mag lopen in de polder. Goed, die kregen ruzie. De kinderen Dicky en Peter vlogen over het hek en zakten met hun goede zondagse kleding voor de foto graaf in de stront. De vrouw van de fotograaf, die hoog zwanger was, trok zich ijlings terug in de volkswagen. Kort en goedhoehoe- hoe!!., .iedere keer als ik die foto zie moet ik denken aan die gedenkwaardige zondag. Wat er toen gebeurde is type rend voor het gezin." Ben jij opvliegend? „Nee, niet echt. „Ik ben een stier. Dat is mijn sterrenbeeld en ook mijn karakter. Stieren zijn vrij traag in een heleboel dingen. Bij mij gaat ook heel lang iets goed, soms te lang denk ik, maar dan ineens is het afgelopen met het feest. En dan moet je niet gaan zitten zeuren, daar kan ik niet tegen, „Het leven is er niet om je plat te laten walsen." dan word ik boos. Ik denk dat ik voor anderen, om mee samen te wonen, geen makkelijk mens ben. Ik ben geen volgzaam type. Maar als ik zie hoe alles reilt en zeilt om me heen en hoeveel waarde ze toch aan mij hechten, dan valt het allemaal wel mee. Vervelend voor anderen is waarschijnlijk ook dat ik al tijd wel ergens een mening over heb. Een regisseurs kwaal, vrees ik. Ik heb altijd ergens wat over te zeggen. Dat hebben veel programma-ma- kers en dat irriteert me wel es van mezelf. Als ik op een schoolavond ben of zo, dan sta ik daar met m'n wije klep en dan denk ik: nee-nee, je zit hier als de moe der van Marco of van Tuffy. Maar dan ineens: whup, met een vooraan. Dat had ik vroe ger als kind ook al. Zeer over duidelijk ergens aanwezig zijn. Maar ik heb ook mijn aardige kanten, hoor." Noem er eens eentje. „Nee hoor, dat doe ik niet. Want hoe gaat dat dan.Dan vraagt een journalist: heb jij altijd een grote mond? Zeg ik: jé, ik heb altijd een grote mond. Staat er in het inter view: ze heeft altijd een grote mond. Over m'n aardige din gen wordt niks gezegd want daar vraagt niemand naar. Nou goed, jij doet dat nu wel. Wel, ik hou van muziek. Ik ben eigenlijk een heel ro mantisch mens. Toen ik acht jaar was speelde ik al Chopin. En toen vertelde mijn opa dat Stefan Askenase optrad. Mijn moeder mij 's avonds op de So lex naar dat concert brengen. Klassieke muziek is mijn ach tergrond. Vanaf mijn 18de heb ik in de popmuziek gezeten. IK ben getrouwd met een jazz muzikant. Mijn kinderen spe len allemaal, klassiek of pop of jazz." Dat is in het geval van Tine ke Vos een onderwerp apart. Een onderwerp waar ze eigenlijk nooit over wil praten. Tineke heeft kinderen 'van zichzelf' en kinderen die bij haar in huis hebben gewoond, zeg maar een soort pleegkin deren. Voor haar is dit onder werp in gesprekken-naar- buiten zoiets als een taboe. Als ze nu tóch iets over haar gezin vertelt doet ze dat schoorvoe tend, behoedzaam afwegend wat ze wel en wat ze niet kwij t wil. „Tien kinderen, zegt ze be dachtzaam, hebben tot mijn huishouden behoord." Niét kwijt wil ze hoeveel van die kinderen zoals dat heet haar 'eigen kinderen' zijn. Heel gedecideerd: „Dat wil ik niet zeggen. In de loop van de jaren hebben veel kinderen in mijn huis ge woond. Er wonen er nu nog drie. Van de zomer waren het er nog vier. Vriendjes van de kinderen hebben een paar jaar bij ons gewoond omdat ze ner gens anders terecht konden. Dat zijn gewoon mijn kinde ren." Er was geen sprake van een welbewuste keuze. „We wonen in een huis dat zich d'r voor leent en ik leid het soort leven dat zich d'r voor leent. En d'r zijn kinde ren die tussen de wal en het schip vallen als ze zestien, ze ventien zijn en die heb ik in huis gehaald omdat ze ergens anders niet terecht konden. Het waren allemaal kinde ren in de moeilijke leeftijd. Ik heb geen babies geadopteer- dik heb niks geadopteerd. Ik heb altijd alles buiten alles omgedaan. Geen Pro Juventu- te of kinderbescherming en dat soort goedwillende dames. Integendeel." Tineke Vos gromt. „Die heb ik wèggeschopt bij mijn deur vandaan. Wég! Als mijn moeder en ik samen uren tegen zo'n kind aan zitten te lullen dat-ie toch maar weer naar die school gaat en er komt dan zo'n maatschappe lijk werkster van weet ik veel wat voor instelling en die zegt dan: 'Nou kind, je bent nu vijf keer in de gelegenheid geweest om de mulo af te maken, je hebt je kansen gehad', dan- .dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres." Tineke Vos maakt een ge baar om haar boosheid te ver drijven. Haar gezicht, dat don ker was geworden, klaart weer op, wordt warm. „Het allerbelangrijkste voor een kind is dat-ie telt, dat-ie serieus genomen wordt, dat er mensen om 'm heen zijn die van 'm houden." NOS 09.30 Nieuws voor doven en slechthorenden. 10.00-11.30 Schooltelevisie. 13.00 Nieuws voor doven en slechthorenden. RVU 15.30 Tenslotte zijn ze geen kind meer. Stu diodiscussie over jeugdalcoholisme en echtscheiding. KRO 16.00 Ja, lepra kun je genezen. Documentaire. 16.40-17.05 Er was eens.de ruimte. Teken filmserie. 18.25 TELEAC. Kantoorinnovatie. TROS 18.55 Dierenverhaaltjesland. Zwitsers-Ita liaanse serie tekenfilmpjes, gebaseerd op de fabels van Aesopus. 19.02 Matthew Star. SF-serie. 20.00 Journaal. 20.28 De Banana Split show. 21.20 Gejaagd door de storm. Zevendelig epos over de Amerikaanse Burgeroorlog. 22.10 TROS Aktua tv. 22.45 Falcon Crest. Amerikaanse serie over Californische wijnboeren. Angie wil dat Lance Melissa ten huwelijk vraagt, maar hij ziet dat helemaal niet zitten. 23.35 In vogelvlucht. Korte filmimpressie van Kity Knappert ove Waalwijk en zijn musea. 23.45 Journaal. 23.50 Nieuws voor doven en slechthorenden. 17.30 Schooltelevisie. 18.00 Tik tak. Peuterserie. 18.05 Sesamstraat. 18.20 Er was eens.Herha ling van het kort verhaal van Guido Staes: Als de meeuwen spreken. 18.30 Peuters en kleuters (Open school). Herhaling derde deel. 19.00 Lieve plantjes. Krui den (1). 19.10 Kijk uit! Verkeerstips. 19.15 Hier in het noorden. Zomer zonder lente. 19.25 Uitzending door der den. Programma van de SSO. 19.40 Morgen. 19.45 Journaal en sportbe richten. 20.10 Kunst-zaken. Kunst en cultuuractualiteiten. 20.15 I.Q. Kwis met Herman van Molle. 20.40 Verover de aarde: zo ontstaat het leven. Zweedse documentaire. 21.30 Vrijetijdsprofielen. Documentaire over De Kern, het vernieuwde gemeente centrum van Wilrijk. 22.10 Journaal. Aansluitend: Coda (Muziek). BELGIE BRT 2 19.00 Actie openbaar ver voer. Herhaling van de 21ste aflevering. 19.30 Funnies. Mutt en Jeff Dugoff. 19.35 Kijk uit! Gevolgen van niet verzekeren. 19.40 Morgen. 19.45 Journaal en sportbe richten. 20.10 Kunst-zaken. Kunst en cultuuractualiteiten. 20.15 De Nieuwe Orde. Her haling van een 17-delige se rie. 22.15-23.10 De steek-er-wat- van-op-show (Open school). 12.00 Teletekst. 14.00-15.0 Schooltelevisie. 15.30 Signe particulier Ro- main. Vierde deel: Nero. 16.45 ONEM. Informatie voor werkzoekenden. 16.55 Schooltelevisie. 17.25 Plein jeu. Jeugdpro gramma. 19.08 Cesoir. 19.25 Lotto-berichten. 19.30 Journaal. 19.55 Flamingo Raod. Ame rikaanse serie. NOS 13.00 Nieuws voor doven en slechthorend^ I 18.15 Nieuws voor doven en slechthorende! 18.20 Paspoort. Informatie voor de Joegosijl vische en Italiaanse gastarbeiders. 18.30 Sesamstraat. 18.45-18.51 Jeugdjournaal. 19.00 Journaal. EO 19.12 D'r kan nog meer bij. KleuterprograiJ ma. 19.25 De vlucht van de condor. Driedelig! BBC-serie, waarin de condor de kjjy meevoert van Kaap Hoorn naar rJ hoogste gebergte van het Amerika arJ continent: de Aconcagua. 20.20 Tijdsein. 20.45 Van U wil ik zingen. KoorzangpJ gramma, opgenomen in de Grote Keti| van Monnickendam. Meewerkende! het Chr. Mannenkoor 'De .Lofstem'J Broek op Langendijk, het Dubbelkwa:f tet 'Intermezzo' uit Wormerveer enl Noordhollands Koperkwartet. 21.10 Het evangelie naar Johannes. NOS 21.40 Omnibus. Kunstkroniek. 22.30 Journaal. 22.45 Den Haag vandaag. 23.00 Nieuws voor doven eq sle a ,-ï 'iin lil es Patty Brard presen teert vanavond met Ralph Inbar bij de TROS op Nederland 1 de vernieuwde serie 'Bana na Split'. -FOTO ANP 20.50 II y a 50 ans l'Allemag- ne. Documentaire van Jac ques Cogniaux, gewijtj aan de greep naar de macht van Hitier, nu vijftig jaar gele den. 21.55 Grace a la musique. Documentaire serie. 22.50 Journaal. BELGIE FRANS 2 12.00 Zie België Frans 1. 18.00 Le Saint. Engelse ac tieserie met Roger Moore in de hoofdrol. 18.50 L'agent sans secret. Tekenfilmserie. 19.00 Tribune économique et sociale. 19.30 Nieuws voor doven en slechthorenden. 19.55 Le point de la medeci- ne. Medische rubriek. 22.55-22.25 Barnabé. Franse komedie met Fernandel, Marguerite Moreno, Andrex en Roland Toutain. 13.00 Journaal. 13.15-13.30 Videotext voor iedereen. 15.40 Videotext voor ieder een. 16.10 Journaal. 16.15 Legende en werkelijk heid. 17.00 Stad, land en rivier. Kinderprogramma. 17.50 Journaal. 18.00 Actualiteiten. 18.25 Adam's rib. Ameri kaanse serie. 19.00 Rijk en arm (Rich man, poor man). Ameri kaanse serie. 20.00 Journaal, of niets. Kwisprogramma. 21.00 Report. Actualiteiten I 21.45 Dallas. 22.30 Achtergrondinformi-1 tie. 23.00 In het Steindal. rair programma. 23.45 Journaal. sums 6.02 Auto in! Avro aan - 9.03 Steunpunt - 9.08 Arbeidsvitami nen - 10.03 Duimeland - 10.10 Ar beidsvitaminen (vervolg) - 11.03 Wat speelt er deze week... - 11.15 Componistenportret - 12.03 Muzikaal onthaal - 13.06 Radio journaal - 13.20 De Avro diligen ce - 14.03 Easy listening muziek - 16.02 Hersengymnastiek - 16.30 Kom 'ns langs in Des Indes - 18.06 Radiojournaal - 18.20 Een hoogst actuele radiostrip - 18.30 Toppers van toen - 19.02 Pim Ja cobs platenscala - 20.03 Frag menten uit operettes en musicals - 21.02 'Wat doen we met het lijk?' Komische thriller van Rea Shirley - 21.42 Lichte grammo- foonmuziek - 22.02 Sportpanora- ma - 23.02 (NOS) Met het oog op morgen - 0.02 Elpee-tuin - 2.02 Groot licht - 5.02 Truck. 7,22 (KRO) Het levende woord 7.35 Actualiteiten - 8.20 Studio- gesprek - 8.45 Vrouwenrubriek - 9.05 Gymnastiek voor de vrouw - 9.15 De werkbank - 9.33 School radio - 10.00 KRO's leestafel - 12.00 Over kerk en samenleving - 12.36 Actualiteiten - 13.10 In terview - 13.33 Schoolradio - 14.33 Open school - 15.03 (NOS) Consumentenvraagstukken 15.32 Literair programma - 16.00 (TROS) Week in week uit - 17.00 Achtergrondinformatie - 18.10 Tros allerlei - 18.20 Politieke partijen - 18.30 Humanistisch Verbond - 19.00 Tros klantenser vice - 20.30 Woordpuzzel - 21.00 Rubriek over literatuur en schrijvers - 21.30 Teleac - 22.40 Informatief programma over muziek, toneel, film en andere kunstvormen - 23.00 Doodstraf voor het paard Farao (luister spel). 7.02 (VARA) Felix Meurders - i "-1 9.30 Jeroen Soer - 12.03 Het VIP* spel - 13.03 Peter Holland -15$ Popkrant - 18.03 (NOS) D® avondspits - 19.02 (VARA) W donder - 21.02 Moondogs. 10.00 Zie Duitsland 1. 15.57 ZDF-Uw programma. 16.00 Journaal. 16.04 Mozaïek. Voor de der-| de leeftijd. 16.35 De vogelverschrlkliei| (Worzel Gummidge). Engel-I se kinderserie. 17.00 Journaal. 17.08 Tele-illustratie. Tips| en informatie. 17.50 Dat kan een leuke botll worden. Burleske situaties met Peer Augustinski. 18.20 SOKO-5113. Duitse litieserie. I 18.57 ZDF-UW programma. 19.00 Journaal. 19.30 Ik kom van het eindt van de wereld. Pseudo-his- torische avonturenfilm vaal Terence Young (1967). Met] Anthony Quinn, Rosanns Schiaffino, Rita Haywofl|l| e.a. In 1797 verbreekt pira- tenkapitein Peyrol de En gelse blokkade voor Toulon 21.00 Achtergrondinforma tie. 21.20 Waarom hebben jullie Hitler niet tegengehouden! Documentaire over de Duit se catastrofe. 22.05 De opmerkelijke op komst van Arturo UI. Para belstuk van Bertolt Brectt Om de betekenis van zijnfa-1 bel, waarin hij Hitiers greep] naar de macht duidelijk vil de maken, kracht bij te zet ten, liet Brecht het verhaai afspelen in het Amerikaanse] ganstermilieu. 00.25 Journaal. WDR 08.00 Gymnastiek. 08.10-12.40 Schooltelevisie, Om 09.25 Sesamstraat. 17.00-17.15 Schooltelevisie. I 17.30 Dertien maalt' Cursus filosoferen. V> 18.00 Telecollege I. Mathe-| matische geometrie (4). 18.30 Sesamstraat. 19.00 Het actuele uurtje. 20.00 Journaal. 20.15 Sport-plaats. 21.00 Kiimbim. Serie hume-'| ristische programma's. 21.45 Cultuur in discussie. 22.15 Het Duitse leven. Door Marjan Mes „IDEEEN voor leen 'programma ont staan bij mij vaak in rde auto als ik onder weg ben naar een op treden. Op lange tra jecten zit ik te brain stormen en maak ik notities via een dic- teerapparaatje. Soms zit ik lekker te zingen in de wagen, terwijl ik [van Blaricum naar I Roermond rijd. Op een I terras doe je ook leuke dingen op als je naar de gesprekken van de Imensen om je heen I luistert. Laatst nog hoorde ik twee man nen zeggen (hij imi- teert de stemmen in I plat Amsterdams) J „Militairen bestaan toch niet meer. Die ko men tegenwoordig al- lleen nog maar voorrij- den in witte koetsen". De 33-jurige entertainer i Robert Paul U een gevierd artiest bij het grote pubUek, dat niet genoeg kan krijgen van zijn imitatietalent. Op 28 en 29 januari komt hij met zijn nieuwe (tweede) - show naar de Bredase Stadsschouwburg. Op 17 fe bruari Is hij in Zevenbergen jen op 24 februari In Etten- Leur. In maart en april volgen nog een aantal landelijke voorstellingen waaronder in Tilburg, Eindhoven en Den Bosch. In Roosendaal heeft Paul inmiddels al een voor stelling gegeven van zijn [nieuwe programma, waarin [hij optreedt met de gerout ineerde revue-artieste Eileen Egas. Samen met haar danst en zingt hij, maar heeft hij [ook cross-talks en doet hij sketches. „Alleen dansen", zegt Ro- jbert Paul, „is natuurlijk geen gezicht. Ik vind het reuze leuk om nu samen met Eileen, die een geweldige re- me-ervaring heeft, te tap- [dansen. Visueel past zij uit stekend bij mij en zij kleurt ook goed in het geheel. De imitaties stel ik in dit nieu- |we programma zoveel mo gelijk uit. Ik heb ze naar ichteren geschoven om de spanning op te voeren. De mensen komen na tuurlijk voor mij als imita- Itor en dat is ook gewoon Imijn specialiteit en zal het look wel altijd blijven. Er Imaar zijn maar weinig an deren in ons land, die goed I kunnen imiteren en daar [maak je dan gebruik van. Je zit natuurlijk wel met een limiet, omdat er in Neder- jland een beperkt aantal [markante persoonlijkheden s r." tr 1 is ste I stet te ten Pel ter aar nos bel Ik zoc eer spc we Pa tie: t'ike vddtr, Willy Onderstem 7.02 (TROS) Capriccio - Volksmuziek - 9,30 Recital door, het Juilliard Kwartet - W® Opus tien tot twaalf - 12.00 B' termezzo - 13.05 De meeste ver kochte klassieke tien - W (NCRV) 'Notenbüchlein für An na Magdalena' (I) van Bach 14.30 In kleine bezetting - 1M® Muziek van eigen tijd - 16.00 fi* terama of Het Kunstbedrijf 16.30 Luisterspel: 't Had hit- verjaardag zullen zijn' door Gil bert Léautier - 17.00 Overnan* Hilversum 2 - 20.00 (NCRV) 'H>' lewijn', symfonisch drama va» Willem Pijper - 22.00 Partita 3 van Bach - 22.20 Orgeiconce" door Albert de Klerk.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1983 | | pagina 14