Dit is de Kadett Ekonoom
Opel nummer één. Omdat u voor zekerheid kiest
jDE STEM
Coördinatie
sinds 1969 is Opel de meest
XJi gekochte auto in Nederland.
Omdat steeds meer automobi-
listen kiezen voor komfort,
betrouwbaarheid, lagere kosten en een
hogere inruilwaarde. Het '83-Opel-
programma is weer uitgebreid en
verbeterd. Dat bewijzen de lagere onder
houdskosten.- want elke nieuwe Opel
blijft jarenlang in optimale konditie met
één enkele onderhoudsbeurt per jaar
of15.000 km. Daarnaast introduceert
Opel het nieuwe Opel-Rente-Voordeel-
Plan. Een unieke financiering, die lagere
maandlasten door lagere rente reali
seert 170 deskundige Opel-dealers ver
tellen er u graag het fijne van. Zij bieden
u vrijblijvend een proefrit aan, opdat u
zichzelf kunt overtuigen dat een Opel
de meest ekonomische keuze is.
Een Opel met een naam die veel doet vermoeden.
Dat klopt Want de Kadett Ekonoom is een komplete familie
wagen. Ruim, komfortabel en uitstekend afgewerkt
En bovenal ekonomisch. Want de pittige 1.2 S-motor is even
bescheiden in z'n verbruik als onderhoud. Hoe dat komt?
Vooral door de vele nieuwe technische ontwikkelingen die
Opel door en door getest heeft en nu ook heeft toegepast op
de Kadett Ekonoom. Dat heeft geleid tot minder
servicebeurten, dus minder kosten. Maar ook tot meer
kwaliteit en betrouwbaarheid. Daarom kunt u ook rekenen
op de hoogste inruilwaarde. Typisch Opel.
En dan z'n prijs. Want daar begon het mee. Het
klinkt ongeloofwaardig, maar de nieuwe Kadett Ekonoom
kost u slechts f14.999,—
Een bedrag dat u tevens voordelig kunt laten finan
cieren met het Opel-Rente-Voordeel-Plan. Natuurlijk mag u
hem ook kontant betalen. Want eerlijk gezegd, waar vind je
voor zo'n bedrag zoveel zekerheid en autoplezier.
Toch alleen bij de Opel-dealer. Uw Kadett Ekonoom staat
startklaar voor een proefrit
MIDDELBURG - „Echt ee:
arbeidsmarkt schreeuwt hi
in Zeeland als elders". Z(
Korbee, leider van de Belg
aannemerscombinatie We;
nieuws dat de laatste hob
van de Westerschelde - oev
men lij ken.
Opel Kadett Ekonoom
Prijs incl. BTW.
Af General Motors Rotterdam.
Geadviseerde
ajleveringskosten:f304,-.
C®UD VOOR ZUIDWEST NEDERLAND
VOOR ZUIDWEST NEDERLAND
Doe dagelijks mee!
Het spel staat op
pagina 2
Van een onzer verslaggevers
MIDDELBURG - „Wij le
ven op dit moment in een re-
organisatie-tijdperk. De po
litie is ook rijp voor reorga
nisatie. Als men die wil
doorvoeren dan zou ik per
soonlijk zeggen: nu of
nooit".
Overste J. Veenstra, dis
trictscommandant der
Rijkspolitie in Zeeland, kent
niet de precieze inhoud van
het regeerakkoord tussen
VVD en CDA om te komen
tc
ci
ei
s;
u
dj
e<
Aam
Van een onzer versla
Zoals gisteren gemeld, heeft
het dagelijks bestuur van de
provincie Zeeland uit een ge-
Isprek met de minister van
Iverkeer en waterstaat en die
■van financiën de verwachting
■overgehouden dat binnen en-
Ikele weken de handtekenin-
■gen onder de bouwovereen-
■komst met het rijk gezet kun-
pen worden. De bouw zal dan
[voor 1 juli van het volgend
[jaar moeten starten.
De aannemerscombinatie
I Westerschelde staat er al voor
I in de startblokken. Ir. Korbee:
|„Als het aan ons ligt, wordt er
Idit jaar nog aan begonnen. We
I hebben toch zeker geen tijd
meer om op klaarliggende
I werkgelegenheid te zitten
wachten. Het is gewoon triest
Idat het zo lang heeft moeten
duren".
Heel anders van toon is het
I commentaar vanuit het
I Zeeuws coördinatie-orgaan
Ivoor natuur-, landschap- en
I milieubescherming (het sa-
I menwerkingsorgaan van de
Zeeuwse milieuverenigingen),
Idat zich als enige organisatie
Idaadwerkelijk tegen de bouw
Ivan de oeververbinding blijft
I verzetten. Hij noemt de bouw
leen overbodige zaak. Zijn
I coördinatie-orgaan handhaaft
[dan ook de bezwaarschriften
liegen de planologische proce
dures, die uitspraken van de
I Kroon over de bouw van de
Ibrug-tunnel nog noodzakelijk
Imaken. De bezwaarschriften
[richten zich op de noodzakelij
ke wijzigingen van de bestem-
I mingsplannen en de afgifte
Ivan bouw- en aanlegvergun-
I mngen door de gemeenten
I Keimerswaal en Hontenisse.
- Een woordvoerder van de
I Provincie Zeeland sprak giste-
I ren de verwachting uit dat de
l /oonuitspraken nog dit jaar
I af zullen komen.
Ir. Korbee noemt het brug-
I tunnel - projekt van enorm
I belang voor de werkgelegen
heid en de bouwnijverheid in
iKantoren
ETerneuzen, Hulst en Goes.
I^ ressen en telefoonnum
mers op pagina 2.
I "edactle
geuzen: Rein van der
zfim (editie-chef), Jan Jan
sen (piv. chef), Frank Dey,
aul de Schipper, Cor de
°6r (foto), Ton Koomen
II Port). Hulst: Eugène Ver-
|ae,en- Goes: Gé van Ber-
L Middelburg: Henk Post-
a- Oostburg: Co Meertens.
vlcepunten
is*®'- Boekh. Passage, Pas
ter,6 13' 01155-1208. Kloos-
lAio mevr- Neve, W.
"'exanderstr. 4, 01148-2250.
I^ertentie-expl.
Tjspecteur Zeeland: C. Me-
u- Pnvé 01150-95839.
Zeel
eens
min
scha
dat
milj
kost
zal
haaj
de
(duvj
man
en
ring
wric
volgj
koml
deell
nu n
lopei
de C
rijks
(de
in c
red.)
tie
scha
pers'
verl<
D
dina
gens
vooi
nolo
feit
van
op I
noer
de r
een i
van
staa
voor
De t
acht
neuz
die t
were
Ni
zen
voor
Zeer
zinlc
Oost
lijke
men
stra
Vlas
land
prol
renc
gest
dat
Het
het
dat
als i
gels
„IV
Delt;
selfu
de n
kunr
gum
de
werk
scha
relat
dat
oeve
mijn
gelei
verg
dat
werk
gaat
ding
uit d
men.