Dit is de Kadett Ekonoom Opel nummer één. Omdat u voor zekerheid kiest jDE STEM Coördinatie sinds 1969 is Opel de meest XJi gekochte auto in Nederland. Omdat steeds meer automobi- listen kiezen voor komfort, betrouwbaarheid, lagere kosten en een hogere inruilwaarde. Het '83-Opel- programma is weer uitgebreid en verbeterd. Dat bewijzen de lagere onder houdskosten.- want elke nieuwe Opel blijft jarenlang in optimale konditie met één enkele onderhoudsbeurt per jaar of15.000 km. Daarnaast introduceert Opel het nieuwe Opel-Rente-Voordeel- Plan. Een unieke financiering, die lagere maandlasten door lagere rente reali seert 170 deskundige Opel-dealers ver tellen er u graag het fijne van. Zij bieden u vrijblijvend een proefrit aan, opdat u zichzelf kunt overtuigen dat een Opel de meest ekonomische keuze is. Een Opel met een naam die veel doet vermoeden. Dat klopt Want de Kadett Ekonoom is een komplete familie wagen. Ruim, komfortabel en uitstekend afgewerkt En bovenal ekonomisch. Want de pittige 1.2 S-motor is even bescheiden in z'n verbruik als onderhoud. Hoe dat komt? Vooral door de vele nieuwe technische ontwikkelingen die Opel door en door getest heeft en nu ook heeft toegepast op de Kadett Ekonoom. Dat heeft geleid tot minder servicebeurten, dus minder kosten. Maar ook tot meer kwaliteit en betrouwbaarheid. Daarom kunt u ook rekenen op de hoogste inruilwaarde. Typisch Opel. En dan z'n prijs. Want daar begon het mee. Het klinkt ongeloofwaardig, maar de nieuwe Kadett Ekonoom kost u slechts f14.999,— Een bedrag dat u tevens voordelig kunt laten finan cieren met het Opel-Rente-Voordeel-Plan. Natuurlijk mag u hem ook kontant betalen. Want eerlijk gezegd, waar vind je voor zo'n bedrag zoveel zekerheid en autoplezier. Toch alleen bij de Opel-dealer. Uw Kadett Ekonoom staat startklaar voor een proefrit MIDDELBURG - „Echt ee: arbeidsmarkt schreeuwt hi in Zeeland als elders". Z( Korbee, leider van de Belg aannemerscombinatie We; nieuws dat de laatste hob van de Westerschelde - oev men lij ken. Opel Kadett Ekonoom Prijs incl. BTW. Af General Motors Rotterdam. Geadviseerde ajleveringskosten:f304,-. C®UD VOOR ZUIDWEST NEDERLAND VOOR ZUIDWEST NEDERLAND Doe dagelijks mee! Het spel staat op pagina 2 Van een onzer verslaggevers MIDDELBURG - „Wij le ven op dit moment in een re- organisatie-tijdperk. De po litie is ook rijp voor reorga nisatie. Als men die wil doorvoeren dan zou ik per soonlijk zeggen: nu of nooit". Overste J. Veenstra, dis trictscommandant der Rijkspolitie in Zeeland, kent niet de precieze inhoud van het regeerakkoord tussen VVD en CDA om te komen tc ci ei s; u dj e< Aam Van een onzer versla Zoals gisteren gemeld, heeft het dagelijks bestuur van de provincie Zeeland uit een ge- Isprek met de minister van Iverkeer en waterstaat en die ■van financiën de verwachting ■overgehouden dat binnen en- Ikele weken de handtekenin- ■gen onder de bouwovereen- ■komst met het rijk gezet kun- pen worden. De bouw zal dan [voor 1 juli van het volgend [jaar moeten starten. De aannemerscombinatie I Westerschelde staat er al voor I in de startblokken. Ir. Korbee: |„Als het aan ons ligt, wordt er Idit jaar nog aan begonnen. We I hebben toch zeker geen tijd meer om op klaarliggende I werkgelegenheid te zitten wachten. Het is gewoon triest Idat het zo lang heeft moeten duren". Heel anders van toon is het I commentaar vanuit het I Zeeuws coördinatie-orgaan Ivoor natuur-, landschap- en I milieubescherming (het sa- I menwerkingsorgaan van de Zeeuwse milieuverenigingen), Idat zich als enige organisatie Idaadwerkelijk tegen de bouw Ivan de oeververbinding blijft I verzetten. Hij noemt de bouw leen overbodige zaak. Zijn I coördinatie-orgaan handhaaft [dan ook de bezwaarschriften liegen de planologische proce dures, die uitspraken van de I Kroon over de bouw van de Ibrug-tunnel nog noodzakelijk Imaken. De bezwaarschriften [richten zich op de noodzakelij ke wijzigingen van de bestem- I mingsplannen en de afgifte Ivan bouw- en aanlegvergun- I mngen door de gemeenten I Keimerswaal en Hontenisse. - Een woordvoerder van de I Provincie Zeeland sprak giste- I ren de verwachting uit dat de l /oonuitspraken nog dit jaar I af zullen komen. Ir. Korbee noemt het brug- I tunnel - projekt van enorm I belang voor de werkgelegen heid en de bouwnijverheid in iKantoren ETerneuzen, Hulst en Goes. I^ ressen en telefoonnum mers op pagina 2. I "edactle geuzen: Rein van der zfim (editie-chef), Jan Jan sen (piv. chef), Frank Dey, aul de Schipper, Cor de °6r (foto), Ton Koomen II Port). Hulst: Eugène Ver- |ae,en- Goes: Gé van Ber- L Middelburg: Henk Post- a- Oostburg: Co Meertens. vlcepunten is*®'- Boekh. Passage, Pas ter,6 13' 01155-1208. Kloos- lAio mevr- Neve, W. "'exanderstr. 4, 01148-2250. I^ertentie-expl. Tjspecteur Zeeland: C. Me- u- Pnvé 01150-95839. Zeel eens min scha dat milj kost zal haaj de (duvj man en ring wric volgj koml deell nu n lopei de C rijks (de in c red.) tie scha pers' verl< D dina gens vooi nolo feit van op I noer de r een i van staa voor De t acht neuz die t were Ni zen voor Zeer zinlc Oost lijke men stra Vlas land prol renc gest dat Het het dat als i gels „IV Delt; selfu de n kunr gum de werk scha relat dat oeve mijn gelei verg dat werk gaat ding uit d men.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1982 | | pagina 14