Sportclubs voelen zich niet geïsoleerd Bteeds dichter ii| Nederlandse Opwerkingsfabriek In Zeeuwsch-Vlaanderen L £eBing vai» het Vissen op Veerse- en Grevelingenmeer Tarieven gymlokalen in twee fasen omhoog Vlissings paar wint Maoneblussersrit INA Zl LSDAG 24 MAART 1981 PAGINA ZEELAND 6 VAN ZEELAND Oplossing Rustpunt Kosten IIdLansink: CDA heeft scenario's klaar el: J. Weyzeveld, Steke. veede zijvogel: L. Rjn~ St. Pouwels; grootste l (3): Th. van Vlierberghe ie. 1 EWACHT - Zaal G. Van .e, 12,5-jarig huwelijk van de Starre, Hulst 7o ers: hoge vogel en beide els: J. van de Starre. Het en paar werd in de bloe- gezet. OOSTERZANDE - Zaal zende Man, 11 schutters- nschieting: R. Asselman i. Durinck 11, R. ver- m 6, J. Verschoten 5, l 5 punten, allen Klcios- ide. DFDPLAAT - Zaal De ischap, 41 schutters: hog J. van de Ameele Iplaat; eerste zijvogel: M lan, IJzendijke; tweede el: J. Martens, Hoofd- grootste aantal (3): M ost, Hoofdplaat, C. Bou- Waarschoot en A. van nt, Bassevelde. >CHKAPELLE Zaal J :haick, 41 schutters: Wip ste hoge vogel: A. Ver- ?n, Graauw; tweede hoge P. Beulaert, Hulst; eer vogel: J. Dobbelaar, Vo- arde; tweede zijvogeV. iuw Hermans, Ossenisse; -te aantal (8): J. van Leu- 'ogelwaarde. Wip 2: eer- ge vogel: A. Verdurmen, iw; tweede hoge vogel: R. ijk, Vogelwaarde; eerste el: C. Visser, Klooster- tweede zijvogel: M. van ck, Boschkapelle; groot- ntal (5): H. Gelderland, waarde. OOSTERZANDE - Zaal •izende Man, St. Huber- schutters: hoge vogel: P. Goethem, Noordstraat; zijvogel: mevrouw Van akker; tweede zijvogel: Kort, beiden Ossenisse; en vierde zij vogel: P. van em, Noordstraat; groot- ntal (5): L. Baart, Kloos- ide. AXEL - Het grootste deel van de sportverenigingen jD Zeeuwsch-Vlaanderen ziet niet veel heil in de Vas te oeververbinding Wes- terschelde. De meest ge hoorde opmerking is: „Het tan een verbetering ge ven". Deze verbetering ligt dan enkel maar in het vlak van een snellere verbinding met de andere kant van de Schelde en gaat daarbij slechts op voor sporters uit en naar de regio Oost-Zeeuwsch-Vlaandere n. Werkelijk juichen om van de bootdiensten af te komen doet niemand. Op merkelijk is zelfs dat nie mand het woord „isole ment" in de zin van versto ken van verbinding met de rest van de provincie of Ne derland, in de mond neemt. Als meest negatieve punt noemen alle verenigingen of overkoepelende organen het wachten op de boot en het oponthoud in het alge meen. De grootste vereni ging in Zeeland, de KNVB, is de mening toegedaan dat de VOW de sport ten goede komt. Waarnemend voor- zitter Jan Schaalje: „Wij ondervinden nogal last van de bootverbindingen, onder andere bij mist. Hierdoor komt het competitieverloop geregeld in de knoop. Wat ook lastig is, is het feit dat de centrale training voor jeugdspelers van het jeugd- plan-Nederland voor Zeeuwsch-Vlamingen, erg lastig is. Zij moeten erg vroeg weg en komen laat thuis. Dg rejs kost toch al gauw een uur extra. En dan hebben wij ook nog te ma ken met sommige elftallen, met name uit de onderste regionen die niet ingedeeld willen worden bij clubs waarbij, als ze daar op be zoek moeten, de Schelde moet genomen worden. Een provinciale competitie voor zaalvoetbalteams is hier door eveneens niet te ver wezenlijken". Met deze pro blemen worstelen vele ver enigingen. De voorstem mers van de VOW komen dan ook allen bijna uit de groep zaalsporters, die ge durende de werkdagen een competitie af willen wer ken. Vanuit dit oogpunt be zien is tafeltennis-coach Frans van Waterschoot uit Graauw ook voor de VOW. Van Waterschoot: „Voor de tafeltennis afdeling Zee land is de VOW een groot voordeel. Als er nu gespeeld moet worden tegen teams uit Goes of Middelburg, is het altijd haasten geblazen. Dit geldt voor beide zijden van de rivier. Omdat velen nog tot zes uur werken, moet er gehaast vertrokken worden en moeten de par tijen snel afgewerkt wor den omdat anders de laatste boot gemist wordt. Hierdoor gaat een stuk gezelligheid verloren, want even blijven napraten bij een vereniging is er niet bij Voor de clubs uit Oost-Zeeuwsch-Vlaandere n gaat dit in ieder geval op, voor Oostburg verandert er weinig. Dat laatste gaat ook op voor mijn eigen vereni ging St. Aloysius. Omdat wij landelijk spelen, reizen wij altijd via Antwerpen en langs die weg komen ook onze tegenstanders naar Graauw". Een andere oplossing voor deze problemen heeft de Schaakbond gevonden. Secretaris Izaak Luteyn uit Philippine: „Wij spelen al tijd op zaterdag, door de week spelen kan eenvoudig niet gezien de reisduur. De bootverbinding speelt een erg grote rol in onze organi satie". Minder enthousiast is Ad Guerand uit Terneuzen, se cretaris van de Koninklijke Nederlandse Zwembond afdeling Zeeland. Hij stelt: „De VOW zal de verbindin gen met en van Oost-Zeeuwsch-Vlaandere n wel iets vergemakkelij ken. Het haasten om de boot te halen, daar je anders een uur te laat thuis komt, kan daardoor tot het verleden gaan behoren". Uit de vol leybalwereld komen verge- lijkbare geluiden. Nestor Louis Provoost: „De VOW kan een verbetering geven, tenminste als de reis in de Niet geïsoleerd.. „lijn" ligt. Eén minuut te laat is een uur wachten, is dan voorbij. Nu hebben we nog te maken met arbiters die niet willen optreden bij een wedstrijd aan de over kant. Misschien gaat dat dan ook tot het verleden behoren". Rinus van Reemst, secretaris van het rayon Zuid staat op het standpunt dat voor de bas ketbalteams uit de regio Oost-Zeeuwsch-Vlaandere n de VOW voordeel op kan leveren. Door de lange reis duur is in het verleden al eens een wilde competitie van start gegaan. Ook hij schaart zich achter de op merking dat er tijdens de weekdagen geen competitie te verwerken is. Voor Jos de Caluwé, jeugdleider bij de jeugdwielrennerij, zou het al veel verbeteren als de boten gedurende het week end om het half uur gingen varen in plaats van om het uur. Tevens zou het langer doorvaren tot één uur 's nachts gunstig zijn. „Mis schien komen er met de VOW meer amateurwiel renners naar Zeeuwsch-Vlaanderen", stelt Piet Boeye van de wie lervereniging Zeeuwsch-Vlaanderen. Een man die de VOW niet zo ziet zitten is Willem Roth van de scheidsrechtersver- eniging. Roth: „De Schelde blijft een obstakel, rondrij den moet je toch. Extra tijd blijf je er in steken. Het is voor ons Zeeuwsch-Vlamingen een vergroeiing geworden waar je mee hebt leren le ven". Helemaal tegen is Elly Wa rmenhoven van de po nyclub Hulst. Zij zegt: „De VOW, daar ben ik tegen. Het ongerief van de boot, weegt niet op tegen het ple zier dat je er door onder vindt. Het is altijd prettig elkaar daar te ontmoeten. Moet je zomers eens even wachten, dan ga je maar uitblazen op de dijk. Voor mij is het een rustpunt. Zo denken velen bij ons er over". Het plezier op de boot en andere verenigingen daar ontmoeten, is voor Jan Meyer, secretaris van de voetbalvereniging Terneu zen ook één van de redenen waarom hij voor de boot kiest. Meyer: „Als ik aan de combinatie brug-tunnel denk, dan zie ik steeds een file voor me. Wat denk je er van dat je achter een vrachtwagen van veertig ton zit en die moet van der tig meter diep naar dertig meter hoog. Die komt nau welijks vooruit en dan vraag ik me af of er nog wel tijdwinst overblijft". Over eventuele kostenbesparin gen zijn alle verenigingen het eens. De verwachting is dat de kosten zullen stijgen omdat de boot goedkoper zal blijken te zijn dan de tolgelden voor de tunnel. Slechts de verenigingen die per groep per bus reizen, kunnen er, bij gelijkblij vende tolgelden, iets beter van worden. Een besparing vanwege de tijdwinst kan volgens een woordvoerder van de ZWN oplopen tot maximaal dertig gulden per reis. Nu zou, als de Schelde een hindernis is die voor de sport een bijna on overkomelijke barrière blijkt te zijn, je de moge lijkheid kunt opperen meer met grensverenigingen sa men te werken. Dus gedeel telij k uitwijken naar Bel gië. Van deze mogelijkheid maken eigenlijk maar twee verenigingen gebruik. Door tegenwerking van de eigen en overkoepelende Belgi sche bonden, lijkt dit niet te verwezenlijken. Of zoals enkelen er opmerken: „Aan die mogelijkheid hebben wij nog nooit gedacht". Uniek is op dit gebied de honkbalvereniging Het Zeeuwsche Honk uit Ter- neuzen. Zij zijn namelijk de enige die als Nederlandse club in competitieverband in België uitkomen. Pen ningmeester Bram Werner: „In Nederland spelen was voor ons niet haalbaar. De afstanden die wij af moeten leggen zijn te groot. Bij jeugdwedstrijden is het verplicht al om negen uur op het veld te zijn in volle dig tenue. Hierdoor zouden wij tel kens twee dagen weg zijn. Door in België te spelen, komen wij bijna niet verder meer dan Antwerpen. Des ondanks zijn we een Neder landse club gebleven die zijn contributie afdraagt aan de Nederlandse bond, die op zijn beurt weer alles verrekent met de Belgische bond. Als honkbalploeg zit ten we hier nu eenmaal ge ïsoleerd, boot of geen boot, de afstand blijft gelijk. Al valt het wel op dat mensen van boven de rivieren de afstand van bijvoorbeeld Zandvoort-Terneuzen tweemaal zo lang vinden dan wij Terneuzen-Zand- voort". Een andere oplossing om toch in België te sporten is gevonden door de MC Axel. Voorzitter Sam Hamelink: „We bestaan van jongens uit Zeeuwsch-Vlaanderen en België. Voor de crossers uit Nederland, dus van bo ven de Schelde, ligt ons ter rein te ver weg. De kosten om te komen zijn te hoog. Nu zouden ze via België kunnen komen, maar dan krijgen ze met hun motoren weer last bij de grensovergangen. Daar om zijn wij een niet gebon den vereniging geworden met een eigen verzekering. Op ons terrein is elke bond welkom. Renners die bij ons lid zijn, kunnen zich aan sluiten bij diegene van de vijf bonden die zij de voor keur geven. De meesten rij den bij de BLB omdat er dan veel en dicht bij huis gereden kan worden. Ben je eenmaal aangesloten bij een bond, dan mag je niet meer bij een andere bond rijden. Dus van samenwer king is geen sprake". Een groep waarvoor geen gren zen bestaan, zijn de bezoe kers van topsport. Van het woord isolement wil Johan Verstiggel uit Hulst in ieder geval niets weten. Verstig gel: „Daar is geen sprake van. Ik kan toch naar top sport gaan kijken. Boot of VOW heb ik daarvoor niet nodig. Ben je een echte Ajax-aanhanger dan ga je die club toch ook altijd op zoeken. Ik ga altijd naar Beveren, maar ik ken ook mensen die naar Lokeren gaan of vanuit Sas van Gent naar Gantoise en van Aardenburg naar Club Brugge. Dat zijn toch geen afstanden, de grens is daar voor geen enkele belemme ring. Trouwens wil ik dan per se naar een Hollandse club, dan ga ik wel over Antwerpen of straks via de nieuwe tunnel bij Doel". ■lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllflIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIim^ (Van onze Haagse redactie) I® Haag-Hoe langer de re8er'ng en de Kamer erover doen I «nafvalcontracten te be- en die de exploitanten u j cen'ra'es in Dode- Wen Borsseie hebben af- met buitenlandse op- "jpfabrieken in respec ts Engeland en Frank- idw eerder is Neder" i aaa het bouwen van oiet te grootschali- Iwkrogsfabriek. Dat js lijfde-Kamerlid Ad R-Nijmegen, die vo- »L! 'Jldens de begrotings- ■oaeimg van Volksge- H en Milieu voor het «gedachte aan een Ne- fcrjeSe opwerhhigsfabriek Van Aardenne |»omische Zaken) kwam l': rl? m,et met mededelin- Ér ?i?„rTweede Kamer mJ laatste missie naar Parijs die diende |;i. 'Jlten'andse contract- ii Km»ertoe te bewegen te;racten ter vertrou- 'ler k128®6 aan de Tweede I result te 8even. Maar Pch at Van die missies tike i d; geen vertrou- k tl a,ge' omdat zowel rifte and) als Cogéma iiJ niet bet minste en hebben in de feamü IieDDen in dl Llmheid van het Ne- En Aar- liromParlement. fon0beert Van ^.Uanders: eenflin- Z blJ de CDA-fractie, ^Vvn6Steund door zijn W.,aan een Kamerm- Weid moet helpen. Een fisH ^erheid die be- fcrtj/ bij de contracten e wetsontwerpen, Ad Lansink die de terugzending van het hoog radio-actief afval rege len, goed te keuren zonder de contracten zelfs te hebben in gezien. En voor het CDA, zo geeft Lansink toe, is goedkeu ring van de wetsontwerpen zonder inzage in de contrac ten nu inderdaad weer een bespreekbare mogelijkheid. Opslag in Nederland Lansink: „Het wachten is voor ons natuurlijk ook op minister Van Aardenne, want die zal echt geen brief met alleen maar „nee" naar de Kamer sturen. Wij verwach ten dat hij in zijn brief ook aanbevelingen doet hoe we nu verder moeten. Maar intern is daar binnen het CDA ook al aan gedacht. We hebben als het ware verschillende scena rio's klaar liggen. En direct nadat wij de brief van de min ster ontvangen hebben, kan ik je ook al zeggen welk scenario het wordt". Het CDA, zo blijkt uit het betoog van Lansink, heeft in derdaad nogal wat mogelijk heden op een rijtje gezet: be halve goedkeuring van de contracten onder druk van de regering, politiek of door een rechtstreeks beroep op het be lang van de staat, waarmee Van Agt de Eerste Kamer al dreigde, wil het CDA ook niet onmiddellijk opzij gaan voor tij delij ke of semi-permanente opslag in Nederland. Lansink daarover: „Ik vind dat zelf een uiterst moeilij ke weg, om dat we er niet op ingericht zij n, maar zeker voor Borsseie moeten we deze mogelijkheid niet uitsluiten. Binnen het se cundaire containment daar (de betonnen „koepel" van de kerncentrale) is er best nog ruimte voor compactopslag: ruimte voor splijtstof wisse ling en voorraadvorming. Je moet zo iets natuurlijk als een tij delij ke oplossing zien, maar je kunt het operationele ka rakter van je centrale er voor enkele jaren mee veilig stel len. Alleen voor Dodewaard is het geen oplossing; in die cen trale is geen ruimte voor com- pactrekken. Je zou dan kun nen denken aan semi-perma- nente bovengrondse opslag, en met semi-permanent be doel ik dan langer dan twee jaar, maar zo iets dient weer planologisch ingepast te wor den. En zie dan maar eens een gemeente die bereid is daar aan mee te werken. Dat zal niet meevallen, al zou ik er persoonlijk best voor willen pleiten". Opwerkingsfabriek Een en ander is voor Lan sink, ook al biedt dat de acute problemen geen soelaas, lang zamerhand aanleiding ge worden om éen stokpaardje van stal te halen, en dat is de gedachte aan een eigen op werkingsfabriek, liefst in de buurt van een van de bestaan de kerncentrales en met vol doende capaciteit om de afge werkte splijtstofstaven van beide centrales te kunnen verwerken. „Tegenstanders van kern energie zal het een gruwel zij n om hierover hardop te praten, maar voor iemand als ik, die ervan overtuigd is dat we vroeg of laat niet onder de kernenergie uit kunnen, moet het een reële gedachte zijn. Voor de werkgelegenheid is het goed, we houden belang rijke kennis binnensland, een een dergelijke fabriek kan voor ons land ook rendabeler worden dan bijvoorbeeld de scheepsbouw. Maar ik reali seer me best dat ik met dit idee voor veel mensen te vroeg kom. Als ik dit hard ga ma ken, zal er ook wel meer te genwind komen dan tot nu toe het geval is geweest". Klein klantje Verschillende parlementa riërs zijn deze week nogal ge schokt door de onverholen manier waarop de directie van met name de Engelse op werkingsfabriek British Nu clear Fuel Limited haar min achting voor het Nederlandse patlement liet blijken (Van Aardenne stuurde de Kamer een afschrift van een brief van BNFL aan de GKN), maar onder hen bevindt zich niet Lansink, die de houding van de Britten tot op zekere hoogte goed kan billijken. „Wij zijn maar een klein klantje, en zij doen zaken met meer dan dertig ondernemin gen uit vijf of zes landen. Al die landen houden zich aan de standaardafspraken, en dus is het logisch dat zij voor een onbelangrij k land als het onze geen uitzondering gaan ma ken. Ik heb het zelf absoluut niet als een vernedering erva ren dat ik als Kamerlid moest tekenen voor geheimhouding, en dat ik onder toezicht de stukken moest inzien. Ik weet nu tenminste wat erin staat, en wat de relevante informa tie betreft, is dat niet eens zoveel meer als er intussen in de kranten heeft gestaan. De wijze waarop de kosten en vergoedingen samengesteld zijn zijn nog niet gepubli ceerd, maar dat noem ik niet relevant voor datgene waar mee de Kamer te maken heeft: simpele overeenkom sten over de terugzending van afval". (Van onze correspondent) VEERE - Ongeveer 14 dagen voor Pasen begint het water sportseizoen en het hengelsei- zoen met hemelvaartsdag. In verband hiermee geeft de rijkspolitie te water een folder uit, nuttig voor alle henge laars, die daarin kunnen lezen waaraan zij zich te houden hebben. Daar zowel het Veerse meer als het Grevelingenmeer cul tuurwaters zijn, dient men, ook wanneer men slechts met één hengel vist, in het bezit te zijn van een visvergunning. Voor geen van de beide meren geldt een gsloten tijd. Men mag er dus altijd vissen, maar men dient wel in het bezit te zijnvan zowel een viskaart als een ver gunning. Een viskaart is verkrijgbaar op het postkantoor en is geldig van 1 juni tot 31 mei. Er is on derscheid tussen een bewijs van bijdrage en een kleine vis- akte. Met een bewijs van bij drage (rode zegel) mag er met één gewone hengel gevist wor den. Een kleine visakte (blau we zegel) geeft recht op het vissen met twee gewone of één speciale hengel. Kinderen jon ger dan 15 jaar hebben voor één gewone hengel een visver gunning nodig. Een gewone hengel is voorzien van onder andere aassoorten als aardap pel, brood, deeg, kaas, zeepier, zager, mossel, peulvruchten, fruit, worm of steurkrap, na bootsing van die produkten of méecten en en insectenlarven. Wordt er ander aas gebruikt, dan vist men met een speciale hengel. Visvergunningen Voor het verkrijgen van een grote vergunning, uitgegeven door de Deltafederatie, moet men lid zijn van eenngelsport vereniging, die bij een federatie is aangesloten. De vergunning kan bij de hengelsportvereniging verkre gen worden. Als men geen lid is kan een dergelijke vergunning worden gekocht bij een VW- kantoor. De vergunning is gel dig voor één (gewone of spe ciale) hengel in het Veerse meer alleen ten westen van de lijn Veere-Kamperland. Een jaarvergunning voor de beide meren is geldig voor twee ge wone of één speciale hengel in het Grevelingenmeer en voor het gedeelte ten oosten van de lijn Veere/Kamperland voor wat betreft het Veerse meer. Er zijn ook maandvergun- ningen beschikbaar voor het Grevelingenmeer en het ge deelte van het Veere meer ten oosten van Veere/Kamper land. Van 1 oktober tot 1 juni mag gevist worden in het ge bied ten westen van de lijn Veere/Kamperland, met één gewone of één speciale hengel. Met een grote vergunning mag men in dat gebied vissen met tw^e gewone hengels, voorzien van één ééntandige haak. Het enige aas dat in die periode daar gebruikt mag worden is kunstaas of kunst vlieg. Men mag niet meer dan vier forellen in zijn bezit heb ben en nachtvissen is verbo den. Ook ten oosten van de lijn Veere/Kamperland mag in de periode van 1 oktober tot 1 juni worden gevist met één gewone hengel, voorzien van één één- tandiie haak. Er mag in die periode niet worden gevist of gevoerd met maden. Ook daar geldt dat het vangen van meer vier forellen en nachtvissen niet is toegestaan. Op het Grevelingenmeer mag altijd maar met één gewo ne hengel, voorzien van maxi maal drie ééntandige haken, of met één speciale hengel wor den gevist. Ook daar mag men niet meer dan vier forellen in zijn bezit hebben en nachtvis sen is ook op het Grevelingen meer verboden. (Van een onzer verslaggevers) SLUIS - De gemeenteraad van Sluis krijgt donderdag 26 maart een voorstel te behan delen om de tarieven van de gymlokalen in Sluis en Retran- chement in twee fasen te ver hogen van respectievelijk ƒ6,- en ƒ3,- per uur naar ƒ10,- en ƒ5,- per uur. De eerste tariefsverhoging wil men doen ingaan 1 juli (ƒ8,- en ƒ4,-) en op 1 januari 1982 (ƒ10,- en ƒ5,-). Met terugwer kende kracht invoeren van de verhoging acht het college on juist omdatde gebruikers dan mogelijk ook achteraf de con tributies en dergelijke moeten aanpassen. B en w voelen er weinig voor te stappen in een financieel avontuur, dat zou moeten lei den tot het maken van plaat opnamen van het koor Sluisse Rakkers. „Op 3 februari dient de stichting het verzoek om subsidie in en op 7 februari wordt de plaat al opgenomen. De gemeente wordt zonder meer voor een fait a compli gesteld", aldus het college, dat vindt dat uit de overlegde be groting op geen enkele wijze blijkt welk aandeel de stich ting levert in de ruim 10 mille kostende plaatopname. „Dui zend gulden waarschijnlijk beschikbaar gesteld door een sponsor", zo meent het college. „Verondersteld mag toch niet worden dat de stichting zo on verantwoord handelt dat bij een uitgave van ƒ10.054,- niet vooraf gezorgd wordt voor voldoende dekking van de uit gaven", zo staat in het voorstel te lezen. Het college vindt dat hetom een commerciële zaak gaat die voor de stichting financieel prettig of ongunstig kan uit vallen. „Het aanvaarden van de consequenties is voor de stichting en behoort niet op de gemeente afgewenteld te wor den", aldus het college, dat hierbij voorbijgaat aan een (bij meerderheid uitgebracht) ad vies van de commissie onder wijs, cultuur en recreatie die vond dat maximaal 3.000 gul den garantiesubsidie gegeven kon worden. Er is ook een nieuwe raads commissie in de maak. Als de gemeenteraad hiermee instemt komt er een commissie Mede delingenblad, bemand voor de heren Oosterling, Kopmels en Van de Plasse. (Van onze correspondent) SCHOONDIJKE - De West-Zeeuwsch-Vlaamse Autoclub (WZA) hield haar jaarlijkse Maoneblussersrit met als start en finish Schoondijke. Aan deze orien- tatierit namen 36 equipes deel. De rit was 36 kilometer lang en de prijsuitreiking was in zaal Wijffels te Schoondijke. Winnaar in de A-klas werd het echtpaar Van de Hagen uit Vlissingen met 129 straf- punten, 2. echtpaar Wakker uit Biervliet 184, 3. echtpaar Vonck uit Gilles Waas 189, 4. echtpaar Alefs uit St. Jan steen 220,5. J. Kolijn (solo) uit Terneuzen 235, 6. echtpaar Meijers uit IJzendijke 257, 7. echtpaar Huigh uit Schoon dijke 265, 8. R. den Hollan der/J. de Jonge uit Schoondij - ke 280,9. F. Resonie/P. van de Linde uit Aardenburg 303,10. L. Basting/mevrouw Leroy uit Zuidzande 329 strafpun- ten. B-klas: 1. H. Brand uit Breskens 202,2. echtpaar Ver- beke uit IJzendijke 273, 3. B. Bonte uit Koewacht 303, 4. Echtpaar Ottjes uit Hulst 315, 5. E. W ille uit Westdorpe 316,6. achtpaar Tilroe uit Goes 333, O. van de Hooft uit Schoon dijke 335, 8. C. van de Gouwe uit Sluiskil 338,9. L. Baert uit St. Jansteen 341 10. J. Muller uit Axel 352 strafpunten.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1981 | | pagina 17