plaatst 1 JAAR WERELDVOORBEELD VOOR ^ain PERFECT RIJDEN. OPEL KADETT EERSTE VAN EEN NIEUWE AUTOGENERATIE. L NAC OP Zl NAAR MA1 ecloe: og ge< DYNAMISCH INGENIEURSCHAP Opel maakt er geen geheim van. Je hebt de allerbeste ingenieurs ter wereld nodig om de auto-industrie een spiegel voor te houden. De En toch zit er meer pit in, wat de aktieve veiligheid bevordert. In alle betrouwbaarheid gezegd: het blijft een Opel in hart en nie ren. EKONOMEIS DATGELD UITSPAREN OF INLEVEREN? Ekonomie met het motto „inleve- de allure van een kombinatiewa- en, (980 daar koopt u iter). U zult ook verrukt zijn van het bedienings gemak, de prima gevormde stoelen, hoofd ruimte en steunen, en het per- fekte uitzicht rondom, dat nog meer zekerheid verschaft aan uw rijkomfort. Komfort is het samen gaan van vele uiteenlopende eigenschappen, die alleen bij de nieuwe Kaaett in één auto zijn verenigd. Dat is Opel ten voeten uit. VEELZI1DIGHEID VAN ALLE KANTEN. Ook na 1 jaar is de nieuwe Kadett nuwm sm a rr< a ervi» i een opvallend mooie wikkelde 1,31 motor, NIEUWE OPEL KADETT: verschijning op de voorin, daar zit jarenlang denkwerk achter. Maar het resultaat is wel een Kadett die aan de eisen voldoet van een auto voor 1986: een brok uitgelezen techniek voorin, zodat er binnen meer plaats vrijkomt. Een stuk autolo- gika die veel meerautoople- jongste van Opel, de nieuwe Kadett, is er Javast, een levend voorbeeld van. De n'ets voor. De nieuwe Kadett heeft zich al na 1 nieuwe Kadett jaar als vergelijkingsstandaard omdoet daar niet aan gevestigd voor deze klasse auto- mee. Autorijden mobielen. Een staaltje dyna- ,nna 660 mische techniek waar nieuwe Kadett-rijders met recht trots op kunnen zijn. KOSTBETERETECHNIEK MINDER? Niet voor Opel, wél voor u. Zo'n geheel nieuw ont blijft juist met dat stuk techniek van de Kadett voor ie dereen betaalbaar, zonder rijple zier in te leveren. En laten we even over onze eigen neus heen kijken Stel dat u uw Kadett na 2, pen. merkt u ook gelijk als u Kadett gaat rijden. De Opel-ingenieurs hebben een serie motoren ontworpen die meer op u letten dan andersom: grote servicebeurten om de 12 maanden of 20.000 km, terwijl het bezoek aan de benzinepomp voor u drastisch wordt terug- ebracht. (Benzineverbruik 1,2 iter S-motor: 117,2 bij 90 km/u.) 5 of 8 jaar trouwe dienst vaarwel zegt, voor welke auto wordt dan het meeste neergelegd? Precies, dat soort ekonomie spreekt ons meer aan. En niet alleen ons. Opel is al 12 jaar de meest gekocnte auto in Nederland. Uw zekerheid voor ekonomie en betrouwbaar heid van Opel op lange termijn. KOMFORTVIER WIELEN EN EEN RADIO? U weet wel beter. En er valt veel echt komfort te ontdekken aan de nieuwe Kadett. Een zee van ruimte vóór, achter en achterin (bagageruimte variërend van 380 tot 980 liter). Bij de 3- of 5-deurs, de 2- of 4-deurs. Even makkelijk instappen als bij een grote wagen, en met de achterbank omlaag ontstaat een bagageruimte met z'n elegante windprofiel, de stoere spoiler, de grootte en de stand van de wielen bepalen het eigenzinnige en prachtige uiterlijk van het nieuwe model. Of uw hart nou verpand raakt aan de 2-, 3-, 4-, of 5-deurs, de Caravan of Voyage, de luxe Ber- lina of de sportieve SR. Keur en kies uit mogelijkheden, tussen 4 motoren en de vele warme kleu ren. Ze staan klaar bij de Opel- dealer. En het is een gerust gevoel dat u die bijna overal kunt vinden. In Nederland, Europa, overal, dus ook bij u in de buurt v Tabel benzineverbruik Kadett Sedan km op1 liter bij 90 bij 120 stadsverkeer veft ^an U tOt I1U 1.2 Itr N 16,1 11,2 10,2 .1,2 itr s 17,2 12,3 10,6 toe voor geld 1.3 itrn 15,6 11,5 10,2 kon kopen. Dat 1,3 Itr S 16,7 12,3 10,6 [Van onze parlementaire re- [acteur) den HAAG - Het Neder- ands elftal moet niet mee- loen aan het mini-wereld- [ampioenschap voetballen in jruguay rond de komende aarwisseling. Die mening heeft het Co- mite Olympische Spelen en Oly (lensenrechten (COSEM) on- koi ier voorzitterschap van het mei| (Van onze sportr BREDA - Het Bredase NAc| manager in dienst nemen. Het hf oordeel dat de voordelen, die h| deze functionaris met zich brei gen tegen de kosten, die daar te een open sollicitatieprocedure succes opleveren dan zal de tor NAC in eigen kring worden ge Zoals bekend maakt Frans De 'ter, er sinds het moment dat I wedstrijden in het betaalde geheim van dat hij deze funr Derks zijn medewerking aan ee dure geeft, valt te betwijfelei waarschijnlijk vanuit gaan worden. In ieder geval heeft De leden van het bestuur van NA' seld over het functioneren als f club. (Van onze sportredactie) DÜSSELDORF - Het is nog naar de vraag of de ijshoc- teyspeier Dick Decloe de b itse nationaliteit wil aan nemen zoals de kranten bij ma» oosterburen vorige week suggereerden. De Ne- jerlandse Canadees verkeert op dit moment duidelijk in djfel. Voor zijn club (Düsseldorf EG) kan het dan wel uiterst (elegen komen dat Decloe luitser wordt, want dan kan ïen een derde buitenlander spstellen, maar daar staat te genover dat Dick Decloe de K volgend jaar in Stock- lolm niet graag wil missen. Dat laatste impliceert echter wel dat „Trickie Dickie" tot dat evenement betiteld moet :unnen blijven als Neder- mdse Canadees. De berichten over natura- isatie tot Duitser vindt Dick "'ecloe dan ook voorbarig. Bij Düsseldorf ziet men het 'el graag, omdat Lefley nu snstant op de bank moet Jlijven als derde en laatst ingetrokken buitenlander, naar dat wil nog niet zeggen dat ik daarom Duitser wil Vorden. Ik kan me wel voor stellen dat het beter zou zijn Toor de vereniging en daar- im heb ik op een gegeven noment ook de benodigde papieren ingevuld, maar op lit moment weet ik het niet meer zo zeker. Gelukkig kan k altijd nog nee zeggen als luntje bij paaltje komt. In eder geval wil ik dolgraag roor Nederland uitkomen ijdens de WK volgend jaar n Zweden". De kans dat Decloe zich nderdaad een andere natio- 1?liteit gaat aanschaffen i] kt om die reden uiterst dein. De 1.91 meter lange ijs hockeyspeler: „Nu ik een laar keer voor Nederland hen uitgekomen mag ik nooit neer voor een ander land «pelen. En voor een ijshoc keyspeler vormen de wereld- Kampioenschappen in de n-poule toch wel het hoogte- Punt in zijn carrière. Stock holm zou ik niet graag willen missen". Hoewel de vaderlandse rfrSi optreden van Dick ecloe bij de Winterspelen in h«ake Piacid als teieurstel- end betitelde, is de van ge- 5°orte Amsterdammer dui- elijk een andere mening '°!®!daan- ..Ik heb vijf wed- Ktrij den meegespeeld en tien-j maal gescoord. Dat lijkt me «hch geen gek resultaat. Maai

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1980 | | pagina 8