Paulus is nu dertig en nog steeds bemind mmmM VAN HOREN EN ZIEN Overname Saoedi-AraJ verontrust SCHEPPING VAN JEAN DULIEU NU TV-STRIP televisie radio Amsterda Aan de grond radio televisie DE STEM 1HMBBBBI SF en hart ONTDEK DE VERSCHILLEN SUSKE EN WISKE: De poezelige poes DINSDAG 3 DECEMBER 1974 Deze maand dertig jaar ge leden gebeurde er dit: in een Amsterdamse kamer krab belde de toen 23-jarige Jan van Oort violist van het Con certgebouworkest (op non- actief vanwege de bezetting) een 30-tal kabouterhoofdjes op een grijsachtig papiertje. Mannetjes met korte en lan gere baarden; met kalende schedel en weelderiger hoofdhaar; met grimmige en met vriendelijke trekken. Dertig verschillende koppe tjes en een van hen werd Paulus de Boskabouter. Enkele jaren terug vond de maker ervan, die zich intussen Jean Dulieu was gaan noemen, het bewuste pa piertje terug tussen paperassen van toen. Hij lijstte het in en hing het aan de muur van zijn studio naast zijn huis in Soest. Jeugdsentiment van de jaren veertig. Jean Dulieu nu: „Paulus is ei genlijk een produkt van verve ling. Ik had niets om handen, dus ben ik maar wat gaan krab belen. Dat ging zo fijn, zolekker, dat toen de oorlog afgelopen was ik zo'n 200 stripachtige Paulus-verhaaltjes had ge maakt, waarvan een vriend zei Goh, daar moet je mee naar een krant stappen." Hetgeen ge schiedde en wat resulteerde in een voortijdig afbreken van een carrière in de muziek. Dat iemand van 23 uit verve ling gaat zitten tekenen, daai kan ik inkomen. Maar waarom uitgerekend een kabouter? Dulieu: „Paulus was voor mij een figuur, waardoor ik in direkt contact stond met de natuur, het buitenleven, de bossen, de die ren. Dat vond ik heerlijk. Toen m'n ouders nog niet gescheiden waren woonden we in Amster dam, waar-ik altijd weer de pol der in trok. Daar waar nu Nieuw-West ligt, stonden toen prachtige oude boomgroepen, knotwilgen en schitterende boerderijtjes. Daar kon ik uren lopen en heerlijk fantaseren. Maar knotwilgen en boerde rijtjes vormen niet bepaald het Paulus-de-Boskabouter-decor. Dulieu: „Nee, bossen waren ei in Amsterdam niet. Die leerde ik kennen in de Gelderse Achter hoek, op vakanties. Jonge, jon ge, wat je dèèr allemaal tegen kwam... Daar kun je nu alleen nog maar van dromen. Om de vijf minuten een buizerd boven je hoofd of zo. Of 's nachts, als je ging wandelen, allemaal uilen om je heen... Geweldig5' Dat begint er al meer op te lij ken. Dulieu: „Jaja, haha. Ik voelde me daar vreselijk op m'n gemak en als je in zo'n omgeving vaak rond zwerft en je hebt een beetje fantasie en je kunt nog tekenen ook, dan moet op een gegever moment wel zoiets als Paulus geboren worden. Vooral wan neer je, zoals ik, vanaf je vijfde jaar al hele dagdromen hebt over strips tekenen en net zc groot worden als Walt Disney Met tekenen kon ik me heerlijk uitleven, wat met andere dingen niet altijd zo best wilde lukken. Ik was 'n beetje een stil en te ruggetrokken jongetje. Willem de Zwijger noemden ze me in die tijd. Dat kwam: ik was erg op mezelf aangewezen omdat va der, die ook in de muziek zat, thuis zangles gaf en daarbij geen herrie om zich heen kon hebben Dus vriendjes op bezoek, daar was geen sprake van. Vandaar waarschijnlijk dat ik ben gaan tekenen, daar had je niemand bij nodig, terwijl je je er toch vrese lijk mee kon vermaken. Ik fanta seerde toen al van alles en nog wat." Jean Dulieu Zoals? Dulieu: „Wat telkens weer te rug kwam in m'n fantasietjes dat was een klein, nogal vorm loos volkje, dat ik later gecon cretiseerd heb en dat nu een rol speelt bij Paulus als „de eikel mannetjes".". Wat was dat voor een volkje? Dulieu: „Tja wat moet ik daar nu op zeggen?" Maar wat had dat volkje dan voor een betelc 1 Waar ston den die figuur oor? Dulieu, heel verlegen: „Nou ja...de mensen dus, h... De mens heid zal ik maar zeggen. De figu ren om je heen. Met dit verschil dat dat volkje van mij uit nóg dommere wezens bestond, dar de mensen zelf al zijn, als U be grijpt wat ik bedoel... Ze maker een ontzaggelijke drukte om niets, lopen elkaar achterna gunnen elkaar geen vrijheid, gaan af op mededelingen die geen enkele grond hebben. Ze rennen ook de benen onder hur lijf uit, om niets, met als gevolg dat ze steeds weer op hun uit gangspunt terug komen. En hel is misschien wat cynisch, maai zo is het met een hoop menser toch ook, niet?" Maar had U dat al zo jong ir de gaten? Een jochie van vijl heeft toch nog niet zo'n scherp beeld van de wereld om hem heen? Dulieu: „Scherp zal dat beeld niet geweest zijn. Daarom was dat volkje aanvankelijk ook zo vormloos. Maar ik had toch wel een bepaalde indruk van een sfeer, die me al heel jong be klemde. Wat dat betreft heb ik erg onder de invloed gestaan van mn grootvader (de zeer bekende politieke tekenaar Johan Braakensiek. W.W.), die dat ge voel heel sterk had omdat hij met z'n neus op de politiek zat en verplicht was wekelijks over dal politieke gemier een prent te maken. Die man kon zich ge weldig nijdig maken over de manier waarop mensen vaak met elkaar om gaan. En logisch dat daar dus veel van bij mij is blijven hangen." Dat „eikelmannetjesgevoel" waardoor is dat verder ont staan? 't Is een cliché van hier tot gunder natuurlijk, maar was die jeugd van U niet prettig? Dulieu: „Inderdaad. Ik heb nog altijd het idee dat ik later ben gaan inhalen wat ik toen zo gemist heb. Contacten vooral met mensen die je toch na zou den moeten staan. Maar om daar erg diep op in te gaan... Mensen die daarbij een rol gespeeld hebben zijn gedeeltelijk nog in leven en ik vind het niet leuk om ze dat nu nog onder de neus te gaan wrijven." En na enig zwijgen: „Ik heb mezelf natuurlijk ook vaak af gevraagd waar dat hele gedoe van Paulus toch vandaan komt. Ik ben daar zeer ver voor terug gegaan en zeer diep voor afge daald maar dan moet ik zulke nare details gaan vertellen, dat ik zeg: nee, liever niet. Ik bedoel: zo'n scheiding van je ouders bij voorbeeld, dat gaat je als kind toch niet in de koude kleren zit ten. Bovendien wil ik 't ook voor mezelf niet te helder voor ogen hebben staan. Toch moeten veel ervaringen van toen in Uw werk terug te vinden zijn. Klopt dat? Is Paulus autobiografisch, al is dat mis schien een zwaar woord. Dulieu: „Nou, het is natuur lijk op de eerste plaats fantasie, maar ik stop er wel veel van me zelf in. Vreugde, verdriet, erger nis, woede... Als je goed kijkt kun je dat in de Paulusverhalen allemaal terugvinden. Het komt bijvoorbeeld weieens voor, dat ik 'n wat geladen bui heb en dat ik dan in een strip die heks Euca- lypta een verschrikkelijke dreun voor d'r kop laat geven. Dat soort dingen, haha, dat lucht enorm op. Ja, in feite ben ik m'n eigen psychiaterop die manier." Staan de figuren in de Paulus verhalen, behalve dat U er din gen van Uzelf in stopt, ook nog voor bepaalde personen? Zo'n Eucalypta bijvoorbeeld is dat wijf meer dan zomaar een heks. Is ze iemand? Dulieu, onwillig: „Ze is ie mand, ja... Nee, ik zeg niet wie- Dat vind ik zo persoon lijk—Nee..." Is ze...? Dulieu: „Nee, alsjeblieft5' En even later: „Het is niet al leen onwil, dat ik dat niet vertel, hoor. Het heeft ook weinig zin, vind ik. Dan gaan de mensen op de tv misschien extra opletten of ze dingen kunnen ontdekken en dat heeft geen zin." Na mijn „waarom niet" legt hij uit, dat hij over de tv-serie geen enkele zeggenschap heeft gehad De produktiemaat- schappij van Thijs Chanowski heeft de rechten van de figuren van hem gekocht, de karakters aangepast aan de markteisen, zodat veel figuren (en zeker Pau lus en Eucalypta) weinig te ma ken hebben met de visie van hun geestelijke vader Dulieu, heel somber nu: „Ik heb Paulus verkocht op een moment, dat ik volledig aan de grond zat. Ik had geen moer meer, niks. Dus vind ik het niet eerlijk om nu achteraf te gaan zitten kniezen, dat sommige dingen in de serie mijn instem ming niet hebben. Ik wil ook he lemaal niet beweren, dat Cha nowski en zijn mensen Paulus verprutst hebben. Er zitten vaak heel aardige afleveringen bij. Alleen het zijn mijn karakters niet meer. Paulus is nu veel vlakker, een kleurloos mannetje eigenlijk. Maar echt, ik wil daai niet over zeuren, noch iemand iets verwijten. Ik wist dat dat zou gebeuren." Toch kan ik me voorstellen dat het pijn doet om een figuur uit handen te geven, die je in 30 jaar hebt opgebouwd; waar heel veel van jezelf in zit. Voor Uzelf heeft Paulus al die jaren een hele persoonlijke betekenis gehad. Voor Chanowski spelen alleen commerciële motieven een rol. Dulieu: „Natuurlijk doet dat pijn, maar ik bekijk het ook van een positieve kant. Paulus is nu weer terug in de belangstelling gebracht. Ik maak momenteel voor een 20-tal kranten Paulus-strips. Kijk, en dat is de andere kant van de medaille. Zodra Paulus op de tv stopt kan ik weer jaren vooruit. Nu niet om het een of ander, maar 30 jaar met Paulus bezig zijn en wie weet hoeveel jaren er nog zullen volgen. Is dat een echte levensvervulling? Dulieu, peinzend: „Dat heb ik mezelf ook meer dan eens afge vraagd, maar als je nu toch ziet hoe de grote massa leeft. Is dat dan een vervulling. Stel dat je de top haalt als chef van de afde ling closetrollen op een papier fabriek, op zich een heel eerbare NEDERLAND I NOS/NOT 10.43 Schooltelevisie. TELEAC 12.15 Flexibele school - herh. les 10. NOS/NOT 14.00 Schooltelevisie. EO 15.00 Van Hart tot Hart. NOS 18.45 Paulus de Boskabouter. 18.55 Journaal. NCRV 19.05 Black Beauty, jeugdserie. 19.30 Tweekamp, quiz voor scholieren. NOS 20.00 Journaal. NCRV 20.21 Dynastie der Kleine Luy- den, tv-serie (2). 21.55 Hier en nu. 22.35 Muziek ligt voor de hand: programma rond Mees van Huis. NOS 22.55 Den Haag vandaag. 23.10 Journaal. NEDERLAND II TELEAC 18.15 Eenheid in eenheden - les 0. NOS 18.45 Paulus de Boskabouter. 18.55 Journaal. VPRO 19.05 Beertje Colargol. 19.15 Culemborg bij voorbeeld (BI). werkkrmg hoor, kun je DAN op je 65ste zeggen: jonge, jonge, ik heh toch wel wat gemaakt van m n leven? We zijn nu eenmaal niet allemaal Albert Schweit- zers." Maar dat nadenken heeft vooi Uw werk verder geen gevolgen gehad? Dulieu: „Jawel...eh...Ik heb geprobeerd van Paulus af te ko men. Ettelijke malen zelfs. Ik heb een boek gemaakt over het leven van Franciscus van Assisi, dat wordt binnenkort opnieuw uitgegeven. Verder verschei dene romans, die netjes in dc kast liggen, omdat ze op de ge bruikelijke manier door uitge vers zijn afgewezen. Dat zijn heel serieuze pogingen geweest om iets anders te gaan doen Maar dat werd niks. Nou ja, en wat moet je dan? Dus begin je maar weer Paulussen te teke nen." WIM WENNEKES MARGARET JONES: „DE DAG DAT ZE HUMPTEY WEER IN ELKAAR ZETTEN" (Uitg. Zwarte Beertjes A. W. Bruna Zoon - f 3,75) Harttransplantaties zijn geen nieuws meer, al behoren ze dan nog wel tot de zeldzaamheden. Het zou zeker wel groot nieuws zijn wanneer een chirurg het zou presteren om een hoofd over te planten op een ander lichaam. Dat gebeurt in de pocket van Margaret Jones: „De dag dat ze Humptey weer in elkaar zetten" Meteen is duidelijk dat we in de wereld van de science-fiction te recht zijn gekomen. Het rijk ge tatoeëerde lichaam van de ver ongelukte vrouwenversierder Jock Conway wordt door een be roemd transplantatiechirurg uitgerust met het hoofd' van de befaamde kunstschilder Mi chael Arundel, die door een le vensgevaarlijke ziekte is geveld en wiens levenswerk koste wat het kost moet worden afge maakt. Maar de „geassembleer de" man, die tenslotte de snijta fel verlaat, blijkt vooral psy chisch veel problemen te geven. Vooral tegenover vrouwen. Maar liever niet aan denken, dat dit soort transplantaties ooit werkelijkheid zou kunnen wor den. H. SW. Vanavond op Nederland 2 om 20.35 uur: „All in the family". Archie Bunker wordt door Irene Lorenzo uitgedaagd voor een partij biljart. Archie beweert dat vrouwen niet kunnen biljarten, maar kijkt vreemd op als Irene met een eigen keu aan komt zet ten. 19.45 Popeye. NOS 20.00 Journaal. VPRO 20.21 Berichten uit de samenle ving. 20.35 All in the family, tv-serie. 21.00 De Republiek is gestor ven bij Dien Bien Phu, documentaire. 21.45 Van Oekel Special. EO 22.00 De wind blaast waarheen hij wil: Het einde van een leifdesgeschiedenis 23.00 Nader bekeken. NOS 23.15 Journaal. DUITSLAND I 10.00 Journaal. 10.05 Actualiteiten en muziek. 10.25 Der Komödienstadel, met het spel Die Kleine Welt. 11.50 Andalusische dansen. 12.05 Reportages, analyses en meningen. 12.50 Persoverzicht. 13.00 Journaal. 16.15 Journaal. 16.20 Das fiel uns auf. 17.05 Das Madchen auf dem Besenstiel, jeugdfilm. 17.40 Kinderprogramma. 17.55 Journaal. 20.00 Journaal en weerbericht. 20.15 Spelprogramma. 21.00 Krankensaal 6, tv-spel. 22.40 Journaal, commentaar en weerbericht. DUITSLAND II 16.30 Programma voor de ou deren. 17.00 Journaal. 17.10 Die lieben Haustiere, tv- serie. 17.40 Actualiteiten en muziek. 18.20 Mannerwirtschaft, tv- serie. 18.55 Barbapapa. 19.00 Journaal. 19.30 Winnetou, Duits- Joegoslavische speelfilm naar Kar! May. 21.00 Journaal. 21.15 Duits uit Oost en West. 22.00 Tristan en Isolde, came rafilm. 23.00 Journaal. BELGIË (Nederl.) 14.00 Schooltelevisie. 18.00 Beertje Colargol. 18.05 Toomai en de olifant, tv- serie. 18.30 Jeugdprogramma. 19.10 Het vrije woord. 19.40 Mededelingen. 19.45 Journaal. 20.15 Het testament van Edgar Allen Poe, tv-serie. 21.15 Informatief progTamma. 22.05 Kortweg. 22.10 Amusementsprogramma. 22.50 Journaal m.o.m. Wet straat. HILVERSUM I KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende Woord. 7.07 (S)Badine- rie: klassieke muziek. (7.30 Nieuws; 7.41-7.50 Echo.) 8.24 Overweging. 8.30 Nieuws. 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw. 8.45 De wonderlijke Ietter M - een programma voor het Hol- landsche Huishouden. 9.40 Schoolradio. 10.00 (S) Aubade: klassieke muziek. (10.30-10.32 Nieuws). 11.30 Bejaardenpro gramma. 11.55 Scheepspraat: informatie voorschippers. 12.00 (S) Van twaalf tot twee, met om 12.30 Nieuws, 12.36 mededelin gen en 12.41 Echo. 14.00 Huis bezoek. 14.15 Schoolradio. 14.45 (S) Interlokaal op dinsdag, met om 14.30 Nieuws. OVER HEIDSVOORLICHTING: 17 00 Voorspel tot ontwikkeling. KRO: 17.10(S)Dehutsgeklutste kinderspelen. 17.30 Nieuws. 17.32 Echo magazine. P.P.: 18.19 Uitzending van de Pacifis tisch Socialistische Partij. KRO: 18.30 Nieuws. 18.41 Echo. 18.50 Programma voorbeschouwing. 19.00 (S) Zin in muziek: ama teurs geven de toon aan. 19.45 Instemmen met velen: het ge zongen woord in de liturgie. AVRO: 20.00 Vanavond: mu ziek, vrolijkheid en verstrooi ing. 22.30 Nieuws. 22.40 Radio journaal. 22.50 Vanavond laat nieuws. 23.30 (S) Er floot een vogel in de wei. 23.55-24.00 N ieuws. HILVERSUM II AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 (S) Dag met een gaatje. (8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal.) 8.50 Mor genwijding. NOS: 9.00 Reporta ge. 9.35 Waterstanden. AVRO: 9.40 (S) Bariton, gitaar en oboe d'amore: oude en moderne mu ziek. 10.00 (S) Voor de kleuters. 10.10 (S+Mono) Arbeidsvita minen: populair verzoekplaten- programma. (11.00 Nieuws. 11.03-11.05 Radiojournaal.) 11.30 (S) Rondom twaalf: geva rieerd programma. (11.55 Beursberichten.) Overheids voorlichting: 12.30 Uitzending voor de landbouw. AVRO: 12.40 (S) Meisjes- en Kinderkoor. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojour naal. 13.21 Nuper Rosarum Flo- res, serie uitzendingen over Guillaume Dufay (X). 14.00 (S) De tijdige dood, seriehoorspel (1). 14.35 (S) Met het oog op luis teren, muziekprogramma. 15.25 (S) Met muziek op stap. 16.00 Nieuws. 16.03 Radiojournaal. 16.05 (S) Gebakken vensterban ken, kindermagazine. 17.00 (S) Mobiel - een beweeglijk pro gramma voor beweeglijke men sen. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.10 Radiojournaal. 18.21 (S) Licht orkest met zangsoliste. 18.45 Toppers van toen (gr.). 19.25 Pianorecital. NOS: 19.50 Den Haag vandaag. KRO: 20.00 Nieuws. 20.05 Overweging. 20.15 (S) Kompo- nist en Radio: V;l: Het Medium Radio. 21.50 Babel/documen- ten: Tribunaal van het Surrea lisme. 22.45 (S) Pianoduo: klas- sieke muziek. 23.10 Babel/do- cumenten: Francesco Petrarca 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM in Ieder heel uur Nieuws. VARA: 7.02 Drie op je boter, ham. 9.03 (S) Pep op drie. II.03 (S) Drie draait op verzoek van mensen uit de sportwereld 12.03 (S) Drie tussen de middag VARA'S visite vanuit.... 14.03 Gesodemeurders - een mieters programma. 16.03 (S) NOS: 18.02 Joost p- niet eten VARA: 19.02 Drie pt achter Popreconstructie. 20.02 «i Nashville. 21.02 (S) Jazz Blues. 22.02 (S) (P)opdonder 23.02 (S) Wachten op midder nacht. 0.02 (S) Nacht-drie- draai. 2.02 Help! 4.02 Truck, een programma voor vrachtwagen chauffeurs. KRO: 6.00-7.00 (S) Scheer je weg. BRUSSEL (Nederl.) 12.00 Nieuws, mededelingen en SOS-berichten. 12.08 Swing en soul (13.00 Nieuws en weer bericht. 13.10 Actualiteiten, 13.25 Buitenlands persover zicht. 13.30 Toneelagenda) 13.55 Beursberichten. 14.00 Nieuws. 14.03 Cultureel en artistiek ma gazine (15.00 Nieuws) 16.00 Nieuws en beursberichten 16.10 Licht klassiek middag concert. 17.00 Nieuws en mede delingen. 17.10 Uitzendingvoor oudere luisteraars. 17.55 Weeg- schaal. 18.00 Nieuws. 18.05 Pro gramma voor en door soldaten 18.30 Wegwijs wezen. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 18.57 Orkest van de week. 19.00 Nieuws en weerbericht. 19.10 Actualiteiten. 19.30 Intermezzo 19.35 Vakbondskroniek. 19.45 Lichte muziek. 20.00 Popmu ziek. 20.30 Nieuws. 20.33 Film muziek. 20.45 Hoorspel. 21.20 Filmmuziek. 22.00 Nieuws. 22.05 Lichte muziek. 23.00 Nieuws. 23.10 Lichte muziek. 23.40-23.45 Nieuws. uaatsjnnut tuappiui ueui uunp :uieej ut jaSoA riaidio uba tad raurep puoui :s3}ui) afipjri lood tuapptui ueui uaoqos tduiej :jeBjd do tuisfiq tszjuji iuao[q LUCKY LUKE: DE BLAUWVOETEN OP OORLOGSPAD IK DAT MERK NIÉT kennén! maar ik V/EN(DORSTIGE BEER ZIJN UITSEOROOSDM*j -W OE strijd! DINSDAG 3 DECEMBER DACHRAN (SAOEDI-AR BIë) (AP) De Amerikan verwachten belast te blijv met het leiden van de wcr zaamheden van de Aramco, Arabian American Oil Comp ey, ook al zou deze mar schappij voor 100 procent wo den overgenomen door het k, ninkrijk Saoedi-Arabië. In dit land is de Aramc die toebehoort aan de vi grootste Amerikaanse oli maatschappijen, al werkzaa sinds voor het begin van c Tweede Wereldoorlog. Zij is d grootste olieproductie maai schappij ter aarde. Gedurende het afgelope weekeinde heeft de ministe voor oliezaken van het ko ninkrijk, sjeik Zaki Jaman gezegd dat zijn land en ander Arabische olielanden de is hun gebied gevestigde olie maatschappijen nog voor he eind van dit jaar geheel zullei overnemen. Eerder had de voorzitter var de raad van bestuur van de Aramco, Frank Jungers, ge zegd: „Wie dan ook eigenaar van de Aramco, zou zijn, als de leiding ervan niet deugde zou zij verdwijnen. Ons is van een dergelijke bedreiging niets bekend' De directeur-generaal der maatschappij, R.W. Powers ,is van oordeel dat er met de Aramco, al dan niet overgeno men, weinig zal veranderen in de naaste toekomst, dat wil zeggen wat het operationele gedeelte betreft. „Wel zullen onze betrekkingen met de aandeelhouders anders gaan worden". De Aramco wint thans onge veer 8,5 miljoen vaten ruwe olie (een vat is ongeveer 160 liter) per dag, nagenoeg al de ze olie wordt uitgevoerd. Oorspronkelijk was zij het volle eigendom van de Exxon (toen Esso geheten), de Socal (Standard Oil Company of Ca- lifornië), de Texaco en de Mo bil Oil de eerste drie beza ten elk een aandeel van 30 MAANDAC le kolom slotkoersen vorig! a laten d exdividend Actieve aandelen Handel en industrie 38,20 39,80 343,00 248,00 80,10 64,10 AKZO r ao abn c 100 Amfto 20 A dam Rob f 790 Dell-Mij t 75 Dordtscbe t 20 Hord cache Pr Heine*» j* Helnekeo B 25 H.A.L. Bolt; f 100 Hoogov. I 20 H Va-Mijn, KNSM eert f 100 KLM t 100 Kon. Olie f 20 Nat.Need. f 10 Ommeren Cert Phlllpb t 10 Robeco f 50 Rolinco f 50 Scbeepv G f 50 Unilever f 20 246,50 83,50 84,40 83,80 134,80 131.10 52,50 55,00 59.50 112,00 37,40 65,30 51,30 296,00 20,30 141,80 92,60 85,30 85,70 85,30 135,50 131,80 54,00 56.30 59,80 117,00 41,00 08,00 55,10 296,50 31,40 143,00 94,00 101,70 103,90 75,30 76,30 Actieve obligaties staatsleningen W.50 Ned. 74 8.00 ld 68 8.00 ld 70-95 8.00 ld 71-96 8.00 ld 701 8.00 ld 7011 8-00 ld 70111 8.00 ld 69-76 8.00 ld 70-77 7.76 ld 71-96 7-75 ld 73-98 7.75 ld 70-78 7M M 68-84 7J0 U 71-96 7-56 ld 72-97 7-50 M 71.81 7J» ld 72-97 7-60 ld «61.91 7*oo u sen 7-aa id «9-94 8-^0 ld 681-93 •J0 M 4811 W 4SIU «IV ld 00-91 W 47-92 «O 17-92 »-7» ld 651.90 ••7» ld «Ml 8-85 ld Ui-89 ••85 ld 6411 5.00 ld 64414 4.50 ld 58-62 *•50 ld 59-89 4.50 ld 801-85 4-50 Id 6011 *•50 ld 63-93 *•75 ld 59-84 4 25 ld 60-90 4-25 ld 61.JH 4-25 ld 831 4 25 ld 6311 4 00 ld 61-86 4.00 ld 62-92 3<75 ld 53-95 2.50 ld st. 47 3-50 ld 51-76 3.50 ld 53.83 3*50 ld 58-86 3-2.» ia 48-98 «d 50-90 S'25 td 54-94 ld 55-95 104,20 92,90 93,00 92,70 96,10 94,40 94,20 99,70 90,30 89,80 89,60 98.40 89,00 88,10 87,40 94,60 85,20 87,70 87,30 86,50 83,00 82.70 82,40 83,40 86,00 82,00 80,90 83,10 82.40 81,00 80,30 76.60 85,80 79,80 84,40 77,10 74,00 84,60 75,50 76,10 73.70 73,50 79.60 73,50 71,00 68,00 98,00 84,80 80,60 63,50 70,80 70,10 104,70 92,90 93,10 92,80 96,30 94,00, 94,40 99,50 99,60 90,00 89,80 98,90 89,30 88,30 87,80 95,10 85,40 87,90 87,50 85,70 83.40 83,10 82,80 82,90 85,60 82,30 81,00 83,35 82,60 81,30 80,80 77,00 86,00 78,80 84,60 77,10 74,00 8.51 8.5< 5.7' 4.21 8JK 8JH 8.0C 8.00 8.06 8.00 8.00 7.75 7.75 [7.60 7.50 7.25 7.25 7 7.00 7. 7.00 7.00 6.75 6.75 6.75 6.50 8.25 6.01 6.00 6.00 5.75 5.75 5.50 5.25 5J85 ld 5.25 ld 5.00 ld 5.00 ld 4.75 ld 4.10 ld 84,60 75.00 76,10 73,70 73,50 81,00 73,40 71.00 68.00 98,30 84,80 80,70 64,50 71,80 70,30 96,30 80,00 4.50 ld 4.50 ld 4.50 ld 4.25 ld O 11.25 Al 10.50 A t JU ld 8.00 ld 8.00 M 8.00 M 10.75 A 10 JO Al 8.75 M 8.50 ld 8.25 ld 8.00 ld 8.00 ld 7.71 ld 7.7» ld 7.50 ld 7.00 ld 7.50 Me 9-50 OI 7.50 Ex) 8.00 Le- 5.75 N.I 11.08 Ht

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1974 | | pagina 14