I
ZUID VIETNAMESE PRESIDENT „BELETSEE VOOR VREDE"
vertrouwt
alleen
De pater
doet in
koeien
WANNEER KAN STUDENT
WEL OF GEEN UITSTEL
VAN DIENST KRIJGEN?
Irootste omz
otterdam kan
Amsterdam!
binnenland
buitenland
1
Gokken
Ky
Gevangenen
Niet genoeg
Project
URD APPEL
HERZET
Mythe
I 651.90
dag 17 juli 1973
THIEU
THIEU
President Thieu en vresident Nixoti.
(Van onze correspondent
SAIGON Nguyen Van Thieu. De naam wordt uitgesproken: Nkujènn Vann
Tie-hoéw. Hij is de man die geen ogenblik zou aarzelen nog tien, twintig jaren
oorlog te voeren om de communisten het verwezenlijken van hun droom te ver
hinderen: het verenigen van heel Vietnam en het stichten van een marxistisch
bewind in het Zuiden.
ke belangstelling wellicht voor
een deel bijgedragen heeft tot
de herverkiezingen van Thieu.
zij het dat genoemde fenome
naal percentage redelijkerwij
ze doet veronderstellen, dat er
„een beetje geholpen" is.
Zijn anti-communisme is hem met de moedermelk inge
geven. Hij is een vrij obscure generaal van een infanterie
divisie als hij in juli 1965 door de militaire junta tot staats
hoofd gekozen wordt. Maar het duurt tot oktober 1967 al
vorens hij president van de Zuidvietnamese Republiek
wordt. En hij heeft een vol jaar nodig om zijn eerste minis-
ter te kiezen. Uiteindelijk duurt het tot 1969 alvorens hjj
zijn eigen politieke machinerie, zijn persoonlijke apparaat
in werking kan stellen.
Thieu is een man zonder
vrienden een eenling. Maar
niet van het soori van de fana
tieke zonderling Diem. Er ei
zijn in zijn omgeving maar
weinigen op wier 'rouw hij on
voorwaardelijk rekenen kar
Elk uur van de aag en de
nacht moet hij waakzaam en
bedacht zijn op onverwachte,
verrassende gebeurtenissen,
die evengoed door zijn vijan
den als door zijn medestanders
ontketend kunnen worden.
Slecn.s m 1970 als het grootste
geweld van de oorlog enige
tijd aan gene zijde van de
grens, in Cambodja woedt,
krijgt hij een korte adempau
ze.
Maar al een jaar later stapelen
de problemen zich andermaal
op met de onfortuinlijke ope
ratie Lam-Son 719 in Beneden-
Laos, de operatie, tegen de Ho
Chi Minh-weg, die bijna in een
ramp eindigt en de brosheid
van de vietnamisering over
duidelijk aantoont. En in de
herfst komt het tot een tragi
komische confrontatie met
zijn onberekenbare vice-presi
dent Nguyen Cao Ky, de play
boy luchtmaarschalk die zijn
hewondering voor Hitier niet
'ónder stoelen en banken
'steekt, en eveneens mei de
„dikke Mirih". Ky verdwijnt
van het officiële toneel en
Thieu blijft als enige kandi
daat over voor de presidents
verkiezingen, waarbij hij voor
een tweede mandaat het on
waarschijnlijke stemmenper
centage van 94,3 behaalt....
Opvallend is het volkomen ge
brek aan belangsteling dat de
Zuidvietnamezen aan de dag
leggen voor de rivaliteit en de
strijd tussen de generaals, ter
wijl een zelfde soort a-politie-
Intussen blijft de president on-
oewogen. Hij is in wezen
schuw, voelt zich weinig op
zijn gemak in het publiek en
rekent zelden op anderen,
steeds op zichzelf. Hij is prak
tisch en pragmatisch van aard.
steed3 bereid een stap terug te
doen, altijd klaar om een hin
derpaal uit de weg te gaan,
bijzonder weinig geneigd om
als een bulldozer de obstakels
ondersteboven te duwen. Hij
komt doorgaans achter de ge
beurtenissen aan, maar weet
daar handig zijn voordeel mee
te doen. Hij is nimmer bruusk,
geeft de indruk van besluite
loosheid, maar hij is aldoor op
zijn qui-vive. Zijn liefhebbe
rijen zijn Aziatisch: gokken en
spelen en jagen en vissen.
Een belangrijke karaktertrek
van Thieu: hij probeert nim
mer iets onherstelbaars te be
gaan. Men heeft hem daarom
besluiteloosheid verweten, hal
ve maatregelen, halhartigheid.
In werkelijkheid houdt hij met
(Van een onzer verslaggevers)
BENEDEN - LEEUWEN
„Ik preek rustig over koeie-
mest," zegt pater Chris Kolven-
bach en dat is ook wel logisch,
want de pater doet in koeien.
Hij werkt in een gigantisch
moerasgebied op Zuid-Sumatra
onder 250.000 Javanen, die van
wege de overbevolking op Java
naar Sumatra zijn getrokken
Ze komen daar met honger en
verder niets.
Er moest iets gebeuren voor
die paupers. Pater Kolven-
bach: „Ais je ze vandaag te
eten geeft, hebben ze morgen
weer honger. Er is een actie
geweest om ze schoppen ca
deau te geven, zodat ze de
grond konden bewerken, maar
over een jaar zijn die schop
pen versleten en dan hebben
ze weer niets. Zo kwam ik op
het idee van de koeien."
De Nederlandse pater wist
geld bij elkaar te schooien
waarvan hij een paar koeien
kocht. Geen melkkoeien, maar
trekbeesten die net als alle an
dere koeien mest leveren. Om
die mest gaat het vooral. Met
die mest moeten stukjes grond
in cultuur gebracht worden,
zodat de Javanen wat te eten
hebben. Vandaag, maar ook
0 Pater Chris Kolvenbach.
morgen nog en volgend jaar.
Zo'n koe kost daar ongeveer
voor hem zijn. Die kalveren
gaat hij dan weer aan andere
doodarme gezinnen geven. Zo
hoopt hij op den duur een he
leboel mensen te kunnen hel
pen. Hij heeft nu 17 koeien bij
elkaar en binnenkort verwacht
hij de eerste „afbetaling" in de
vorm van een kalf.
Pater Kolvenbach wil geen ri
sico's lopen met de vooral door
zijn thuisfront Beneden-Leeu
wen verstrekte gelden: hij sluit
een contract af, waarin staat,
dat de Javaan verplicht is een
stal voor de koe te bouwen en
een put voor de mest. De ge-'
rheenschap zelf zorgt wei, dat
de koeien van de pater goed
300,- en wie één koe heeft is
zijn tactiek altijd een achter
deur open. Zoals het probleem
van zijn politieke gevangenen,
waarvan zoveel gewag ge
maakt is. Zonder de geringste
twijfel zijn er politieke gevan
genen in Zuid-Vietnam. Men
kent de namen van velen van
hen. Men weet waar ze gevan
gen gehouden worden. Maar
men (en dat zijn neutrale
waarnemers, dat zijn' zelfs
communisten, die de realiteit
erkennen) weet ook dat ze bij
lange na niet zo talrijk zijn als
in zekere kringen beweerd is.
Er zijn momenteel met „aan
zekerheid grenzende waar
schijnlijkheid" 41.000 gevange
nen in Zuid-Vietnam,waarvan
15.000 tot 20.000 gewone mis
dadigers. De anderen zijn poli
tieke gevangenen „wegens te
gen de staat gerichte activitei
ten", maar daarvan zijn ver
moedelijk niet meer dan 5.000
leden van de Viet-Cong. Thieu
heeft een diabolische tactiek
toegepast door tegen Noord-
Vietnam en Viet-Cong te zeg
gen, dat zij alle gevangenen
kunnen „krijgen" op voor
waarde ze tot „communisten"
te verklaren.
De behandeling van deze ge
vangenen is onigetwijfeldy niet
zachtzinnig, maar, zo wordt
ook in met de Viet-Cong sym
pathiserende kringen erkend,
„voor Azië niet abnormaal en
zeker niet slechter dan in
Bangkok, Manilla en Séoul".
Bij de ondervraging van „ver-
THIEU
se" gevangenen daarentegen
worden methoden toegepast,
die niet voor die van de SS
en de Gestapo onderdoen. Wie
deze verhoren te boven komt,
heeft het daarna (andermaal
volgens Aziatische begrippen)
betrekkelijk normaal en zeker
aanmerkelijk beter dan in de
dagen van Diem.
De Vietnamese communisten
veyklareo dat Thieu „een ma
rionet van de Amerikanen" is,
wat zekerniet het geval is,
want Washington zou veel lie
ver een gewilliger paskwil ge
zien hebben. De niet-commu-
nistische oppositie in Saigon
beweert dat hij „een beletsel
voor de vrede" is, hetgeen ver
moedelijk waar is, inzoverre
Thieu elk soort compromis met
de tegenpartij van de hand
wijst. Het communisme is een
begrip, een wereld, waarvoor
zijn geest definitief gesloten is.
Het Vietnam waarvan Hanoi
droomt, is voor hem een vol
strekte en natuurlijke onmoge-
gr blijkt de grootst moge
lijke verwarring te be
staan over de vraag wanneer
men wel en niet uitstel van
militaire dienst kan krijgen
voor verdere studie.
Nu moet wel meteen gezegd
worden dat het ministerie van
Onderwijs goeddeels schuld is
aan die verwarring. In het
eind januari verschenen acht
ste nummer van „Straiks Stu
deren?" staat dat de „spelre
gels voor uitstel bekend zijn"
en iedereen kan weten waar
hij aan toe is.
Er wordt dan onderscheid ge
maakt tussen een studie na een
vijfjarige opleiding („h.b.s. of
daarmee gelijk te stellen in
richting voor v.h.m.o.") en een
zesjarige opleiding. Het ils na
tuurlijk vreemd dat een blad -
van het ministerie van Onder
wijs anno 1973 nog over
v.h.m.o. spreekt en het letter
woord „h.a.v.o." niet noemt,
maar alia.
daar een „vrij gezeten boer."
Pater Kolvenbach verloot zijn
koeien onder de voorwaarde,
dat de eerste twee kalveren
verzorgd worden, want zo
gauw er een kalf is, is één
van de anderen aan de beurt
om uit de zorgen te komen.
De pater is intussen ook een
landbouwschooltje begonnen.
Hij heeft het niet helemaal
van een vreemde, want zijn
vader is zaakvoerder van de
NCB geweest. Zelf had hij
overigens geen verlangen om
te gaan boeren: „Al heel jong
wist ik wat ik wou worden:
burgemeester of pastoor." Het
is het laatste geworden, maar
hij preekt wei over mest en
koeien. Hij zegt: „Met bidden
alleen kom je er niet."
WEL ONDERSCHEID
jn elk geval wordt er dus wel
onderscheid gemaakt voor
mensen met een 5-jarige en
mensen met een 6-jarige oplei
ding achter de rug en wel als
volgt:
1) Wie na gymnasium of athe
neum (6-jarige opleiding)
wil gaan studeren, kan uit
stel krijgen als hij met die
studie begint in het kalen
derjaar waarin hij 19 is ge
worden. Uitstel is boven
dien mogelijk als men in
dat jaar al 20 wordt, maar
„ongelukkig" (in de laatste
drie maanden van het jaar)
jarig is. Wie ouder is moet
eerst in dienst, anders zal
hij zijn studie moeten on
derbreken.
2) Wie na een 5-jarige oplei
ding (dus zou je denken:
na h.a.v.o.) wil gaan stude
ren, kan uitstel krijgen als
hij met die studie begint in
het jaar waarin hij 18
wordt of 19, als hij „onge
lukkig" jarig is.
Wie ouder is moet eerst in
dienst, anders zal hij zijn
studie moeten onderbreken.
Hetzelfde ministerie van On
derwijs spreekt overigens in
een brochure over het hoger
beroepsonderwijs andere taal,
maar daar wordt het allemaal
zo ingewikkeld gezegd, dat
een gewoon mens er nauwe
lijks uit komt.
GEEN ONDERSCHEID
Jifavraag bij het hoofd van
het bureau Uitstel van het
ministerie van Defensie leert
evenwel dat er daar géén on
derscheid gemaakt wordt tus
sen mensen met een 5- en een
6-jarige vooropleiding.
In beide gevallen, zo zegt de
heer Dolmans van Defensie,
krijgt men uitstel:
1) Als men aan de studie be
gint in het kalenderjaar waar
in men 19 wordt.
2) Men krijgt ook nog uitstel
als men in dat jaar al 20
wordt, maar jarig is in de laat
ste drie maanden van het jaar.
Volgens Defensie is er hele
maal niets nieuws onder de
zon en is die regeling altijd zo
geweest.
Op mijn reactie dat men dus
milder is voor de h.a.v.o.-kan-
didaten krijg ik het wat
vreemde antwoord: „Maar
daar gaat het ook om minder
briljante lieden", alsof het pro
gramma van die school ook
niet minder zwaar is dan van
het voorbereidend wetenschap
pelijk onderwijs. Overigens
moet je daar niet al te ver
baasd over zijn, want Defensie
heeft ook al officiële papieren
verspreid waarop een 5-jarig
atheneum voor komt.
JOS AHLERS
(Van onze redactie
binnenland)
Lgv HAAG Afgezien
de gang vam zaken bij de
Jjtoorboekhandels hebben
K in de eerste vijf maanden
EL dit jaar de grootste omzet-
jgingen voorgedaan bij de
Ejdel in aardappelen, groen-
1 en fruit en bij de kruide-
Wolgens de gegevens van de
de omzetstatlstieken van
lijkheid, even onmogelijk als
vuur in water en water in
vuur te veranderen. En als
men hem de kans laat, zal hij
de wapens weer opnemen, tien,
twintig, dertig jaren lang, als
het moet.
Om zijn ideaal van een niet-
comunistisch Zuid-Vietnam
te verwezenlijken, heeft Thieu
op de eerste plaats tijd nodig.
Véél tijd. Het verdrag van Pa
rijs dat hem „opgelegd" is,
stelt hem uiteraard niet tevre
den. Maar, het „kon erger".
Het geeft hem. althans de kans
op de een of afidere manier de
strijd voort te zetten en te
speculeren op de Amerikaanse
aarzelingen. Zolang Nixon nog
president is. En dat is tot 1976
En vermoedelijk niet lang ge
noeg voor Nguyen Van Thieu.
Maar hij zal alles proberen,
het mogelijke en het onmoge
lijke. Zelf en alleen, en prak
tisch zonder op iemand te re
kenen. Want Thieu is ervan
overtuigd dat hij slechts op
Thieu kan rekenen.
JAN BRUMMEN
WASHINGTON Er
beuren jaarlijks rond zestiet
miljoen verkeersongelukkei
in Amerika. Daarbij wordei
rond 55.000 personen gedood
en 4.000.000 gewond. De ma.
teriaalschade wordt geschat
op 13.000.000.000 gulden. Op
de Amerikaanse verkeers.
wegen valt iedere tien mi,
nuten een dode te betreu.
ren. Iedere minuut zijn er
bijna acht gewonden.
De voornaamste doodsoorzaak
onder mensen van 17 tot
jaar is de autobotsing. Sedert
1900, toen er 4129 motorvoer.
tuigen in Amerika waren, a
vergelijking tot de 116 miljoen
personenauto's, vrachtwagens
en bussen van nu, vinden
1.800.000 Amerikanen de dooi
in verkeersongelukken.
In West-Europa is de tol va
het wegverkeer steeds zwaar,
der geworden, naarmate er
meer auto's op de wegen ver
schenen. Het autopark is in de'
afgelopen acht jaar met bijna
80 procent gegroeid. In West-
Duitsland sterven ieder j;
r-ond 19.000 mensen op de w
In Frankrijk meer dan 16.0
Sommige landen hebben twee'
maal zoveel verkeersdoden
per 100 miljoen mijl (160 mil.
joen km) als de Verenigde
Staten.
Ongelukken ontstaan door hel
falen van mensen, auto's of
verkeerswegen. Om de onge
lukken-epidemie op de ver
keerswegen zoveel mogelijk ii|
te dammen wordt er nu in
internationaal ontwikkeling!-1
plan gewerkt aan een auto.f
die inderdaad optimale veilig
heid biedt, de lucht niet ver
vuilt en die door de meestti
mensen kan worden betaald
De hoop is dat de eerste „vei
lige auto" in 1978 op de weg
zal kunnen verschijnen en da|
het aantal verkeersslachtoffe
in de daarop volgende jr
aanmerkelijk zal teruglopen.
In het project „veilige autq
werkt Amerika nauw sama
met Japan, West-DuitsM|
Engeland, Frankrijk, Italië
Zweden. De auto moet vandtl
„grond af" worden gebouwd|
In het verleden hebben de
tomakers te veel de nadruk j|
gelegd op uiterlijk en snelheid
De ideale auto zou zonder eni
ge schade een botsing met een
snelheid van zestien kilometer 3
per uur moeten kunnen door-f
staan.
De auto moet over de
kunnen slaan met een snelheid
van 112 km per uur zon
dat daarbij inzittenden om
leven komen en moet met i
snelheid van 80 km per uur te
gen een boom kunnen rijden
zonder dat zulks de dood van|
inzittenden tot gevolg heeft.
De ideale auto zal worden uit
gerust met betere remmen,!;
stuurinrichting en verlichting i
en als enige nadeel val
1200 tot 2500 gulden duurder
zijn dan de bestaande,
wordt met de volgende verbe-j
teringen geëxperimenteerd:
Telescopische, hydrauli
sche, schok-absorberende
voor- en achterbumpers. Den
bumpers zullen, omdat ze uit-]
steken, de auto langer maken-
Aan de voorzijde zullen dl
bumpers lager worden aange
bracht. zodat voetgangers niet,
onder de auto terecht kunnen,
komen.
Een niet blokkerend rem-|
systeem dat de auto van
snelheid van 96 km per uur tot -
stilstand kan brengen binnen
een afstand van 47 meter
binnen een baan van 3,6 meter
breed.
De veilige auto zal
200 kilo zwaarder worde:
door het gebruik van materia;
len die „vormvast" blijven
ernstige botsingen.
Een verbetering van 1
zicht van de bestuurder door
een dakperiscoop. Daardoor
worden blinde plekken opge
heven en krijgt de bestuurder
een driemaal breder gezicht
veld op wat achter en r
hem rijdt dan wat de achter
uitkijkspiegel hem oplevert-
IE Nederlandse uitvoer van
grdappelen is het afgelopen
(zetjaar, zowel naar waarde
|s hoeveelheid nog nooit zo
root geweest. Van oogst
973 is in de periode tot 1
uil 1973 941.000 ton (waar-
e 315 miljoen gulden) uit-
evoerd.
IE Verenigde Staten an Ja-
8n zuilen zich tijdens de
amen-de internationale han-
Blsbesprekingen verzetten
>gen de eis van ontwikke-
ngslanden om op hamdelsge-
ed te worden behandeld op
jsis van niet-wederkerig-
,eid en absolute preferentie,
értegenwoordigens van bei-
e landen hebben dat ver-
[aard tijdens een vergade-
ng van 'n comité van de
ATT (Algemene Overeen-
omst inzake Tarieven en
kn-del) dat d-e multilaterale
andelsbesprekingen (12 tot
'ti met 14 september a.s. in
>kio) voorbereidt.
AYEKISCHE Motoren Wer-
s (BMW) meldt dat haar
ïzet in het eerste halfjaar
n opzichte van januari-juni
[2 met 18,2 procent is toe-
tnomen tot 1,4 miljard
irk, terwijl de winst onge-
'kr gelijk is gebleven. De
"itoproduktie van BMW nam
Van onze redactie binnen-
'ERDAM De ge-
nte Rotterdam kan
"hts weinig inbrengen tegen
plan een kerncentrale op
Maasvlakte te bouwen,
is met handen en voeten
nden aan de beslissingen
het provinciale elektrici-
ijf, dat op zijn beurt
f afhankelijk is van de
iwerkende Elektriciteits-
tiebedrijven (SEP) Dit
MAAND.
Ie kolom slotkoersen vorige
c ex
Actieve aandelen
handel en industrie
I AKZO 20 72,00 71,60
I ABN 100
I Air.ro 20 75,50
I Ara .Rubber 750 245,00
Dcli-Mij J 75
Dordtsche P. 20
Dordtsche P^Ref
Heineken H. 25 267,00
Heineken j 25
134,50
R-A-Ii. S 200
Hoogov. 20
HV.' Meyen
KTJ» j ioo
Kon.Olie j 20
KNSM ioo
Nat. Ned. j 10
Ommeren Gert
Philips io
Robeco 50
Rolinco 50
Scheepv.ün 50
l'oilever 20
Actieve obligaties
staatsleningen
I 8 Ncd .69-94
289,30
190,00
76,00
92,00
104,00
111,50
206,00
66,50
351,00
50,60
233,00
152,50
147.80
133,90
75,40
246,00
135,00
139,20
139,10
264,00
288,00
187,50
77,70
90,70
104,00
110,30
208,00
66,20
353,00
50,30
231,80
151,50
149,00
■94
681-93
88 U
«nu
68 IV
-91
i van'
Er wordt gewerkt aan -
tomatische autogordel:
Slechts dertig procent van <J(
autobestuurders in Ameri»
gebruikt de conventionele rit
men.
De veilige auto zal in si
moeten zijn te accelereren van
48 tot 112 kilometer per u®
binnen 12 seconden.
Ook de achterruit van
auto zal worden voorzien
een ruitewisser.
Het motorblok zal zo w
den geplaatst, dat het bij
frontale botsing omlaag won"
gedreven en onder de auto
rechtkomt, in plaats van bin-1
nen te dringen in de pa®8'
giersruimte. r
Dit zijn de voornaamste tron
ken vam de „veilige auto",
overigens niet door iedere® I
wordt bewonderd.
iü 10-95
8 id 11-96
8 id 101-85
id VOII
8 ld "om
8 ld 69-76
8 id 70.77
id 71.96
id 73-98
I id 70-87
j id 69-95
Id 71-96
J id 72-97
j 'is id 71-81
Id 72-97
H 861-91
1 id 66ft
'id 6!
lu
6'd Id
8'/. id
id
Sv' id J
lv« id 67-!
'id 67-92
I pa 263,t-80
I ,d 66 1-so
I U ®41-89
I 5 to 64-94
1 Hi !d 58 83
J-t id 59-89
«01-85
'"Id 6011
id 63.93
I Id 64.74
I 14 59.84
4 Id 8
I id
I:11".,,,
ld 6311
''d 61-86
'Id 62.92
i'^»53'93
:bidsl4,
4 "51.76
jh 53-83
H Id 56.86
d 61-91
4 631-9:
100,00
100,10
100,00
101,00
100,70
100,70
100,20
100,60
99,00
99,50
100,20
95.30
95,60
95.00
98,00
92,90
92,50
92.40
92,00
88,20
88,20
87,90
87,70
89,00
86,00
84,70
86,50
87,10
84,50
84,50
79,90
85,40
79,20
77.30
97,60
84,90
78,20
77,90
76.30
75,70
82,70
75,30
73,20
66,60
93,30
87,30
82,00
100,30
100,30
100,20
101,10
101,00
101,00
100,30
100,60
99,00
99,90
100,30
95,50
95,70
95,30
98,20
93,10
92,80
92,80
92,20
88,40
88,40
68,20
88,00
89,30
86,20
84,90
86,90
87,70
84,70
84,80
80,40
87,50b
81,00
85,70
79,80
78,00
97.80
85,40
78,90
78,50
76.80
76,30
83,20
75,60
73,60
66,60
93,50
88,50b
83,00
3:/« id 48-9|
3»/4 50-90
3V« id 54-9'
3V« id 55-9]
3«/i id 55-81
3 id grootb]
i id 37-81
3 id grb 46
3 47-76
3 N. Ind. Z
m A'dam
3y* id 48
5 Vt It'dam
4'/i id 52
8V« BNG
8 Yi id 71
8'/4 id 70-851
8V« id 70-961
8 di 69-76
8 id 69-94
8 i I 71-96
8 id 72-97
V/t Id 70-79
73/« Id 72-81
7J/a id. 73-91
7V2 id 72-97
7V4 Id. 71-7!
7/ - id 73-98
7 id 661-91
7 id 6611
7 id 66IV
7 1 72-97
7 Id 73-83
6»/4 id 67-92
6' id 68-93
6% id 72-82
6% id 67-92
6</4 id 67-92
6 id 57-82
6 id 65Ï-90
6 id 6511
5V« id 65i-90
R»/ id 6511
5}£ id 65-90
5/4 id 58-83
5]/« id 64-38
5Vi 65-90
5 J 8
5 id 64-8S
4*/4 id 58-88
4% id 58-89
4id 55-84
4ft id 60-85
4Vn Id 62-92
4V'j Id 62-93
4»/4 Id 5277
Oblig
8V« ABN 70>7fl
8 Id 70-76
8 id 71-86
8»/4 AmRo69-
8 id 69-76
8 1 70-78
7% Id 71-76
7»/4 id 71-86
V/» Id 73-88
7 id 73-80
V.'z Mces As J
BNG rsp 52
IV» Exp Fin
8 lease PI
7 Nat.bkMid
5>/ id 65
7 Natlnv 72
8NMB 70